بازارسال شده از سایت دکترغفرانی
چهاردهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
اولین پرسشی که شاید خداوند در قیامت از همه مردم میپرسد که دانستن و توجه به پاسخ آن امروز در سبک زندگی ما تأثیر مهمی دارد اینست که كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنينَ (112)(میپرسد چند سال در زمین درنگ کردید؟) و ما پاسخ میدهیم: لَبِثْنا يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ (113)(یک یا نصف روز توقّف داشتیم،) احتمالا خدا به ما میفرماید: إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَليلاً ... (114) (خیر، شما توقّفی بسیار اندک داشتید،) البته لَوْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (مؤمنون/114)( اگر شما میدانستید )یعنی: هفتاد هشتاد نود سال دنیا را ما یک یا نصف یک روز میبینیم و این مدت از منظر خدا از نصف یک روز نیز کمتر است.اگر ما قطعی بودن آن پرسش و پاسخ را امروز خوب بفهمیم، این کلام حضرت أمیرالمؤمنین صلواتالله علیه نوشجانمان میشود کهفرمودند آهِ، مِن قِلَّةِ الزّادِ و طُولِ الطَّريقِ (واى از كمی زاد و توشه و طولانی بودن راه)(حكمت/77) و فرمودند بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً (نامه/31) (مثل ماه شب چهاردهم در هر فرصتی با همه وجودت بدرخش قبل از این که آن فرصت از دست برود و به حسرت و غصه تبدیل شود.)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
اولین پرسشی که شاید خداوند در قیامت از همه مردم میپرسد که دانستن و توجه به پاسخ آن امروز در سبک زندگی ما تأثیر مهمی دارد اینست که كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنينَ (112)(میپرسد چند سال در زمین درنگ کردید؟) و ما پاسخ میدهیم: لَبِثْنا يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ (113)(یک یا نصف روز توقّف داشتیم،) احتمالا خدا به ما میفرماید: إِنْ لَبِثْتُمْ إِلاَّ قَليلاً ... (114) (خیر، شما توقّفی بسیار اندک داشتید،) البته لَوْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (مؤمنون/114)( اگر شما میدانستید )یعنی: هفتاد هشتاد نود سال دنیا را ما یک یا نصف یک روز میبینیم و این مدت از منظر خدا از نصف یک روز نیز کمتر است.اگر ما قطعی بودن آن پرسش و پاسخ را امروز خوب بفهمیم، این کلام حضرت أمیرالمؤمنین صلواتالله علیه نوشجانمان میشود کهفرمودند آهِ، مِن قِلَّةِ الزّادِ و طُولِ الطَّريقِ (واى از كمی زاد و توشه و طولانی بودن راه)(حكمت/77) و فرمودند بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً (نامه/31) (مثل ماه شب چهاردهم در هر فرصتی با همه وجودت بدرخش قبل از این که آن فرصت از دست برود و به حسرت و غصه تبدیل شود.)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۴۴
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
پانزدهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
حرکتِ غیر ارادی پا و دست جنین در پنج ماه اقامت در رحمِ مادر با فعالیتهای فراوان و متنوع و گسترده و ارادی 70 ، 80 سال بعد از تولد او قطعاً قابل مقایسه نیستند.فعالیتهای جسمی، جنسی، عاطفی، علمی و معنوی انسان در دنیا نیز هر قدر زیاد، وسیع، متنوع و طولانی باشند، باز محدود ، موقتی ، فانی و پُر از گرفتاری و زحمت هستند و با زندگی حقیقی و أبدی او در آخرت، اصلا قابل مقایسه نیستند.لذا خالق جهان به افراد عاقل میفرماید: مَتاعُ الدُّنْيا قَليلٌ وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ (نساء/77)(دنیا ناچیز و فانی و آخرت ماندنی و بهتر است.) و قرآن از مردم جاهلی که دنیای فانی را به زندگی باقی ترجیج میدهند میپرسد: اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ؟ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلاَّ قَليلٌ (توبه/38)(آيا بجاى آخرت باقی به دنیای فانی راضی شديد بدانید متاع دنيا در برابر آخرت ناچیز است) و آنکه این را بپذیرد حسن است مَنْ أَحْسَنُ ديناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ (نساء/125)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
حرکتِ غیر ارادی پا و دست جنین در پنج ماه اقامت در رحمِ مادر با فعالیتهای فراوان و متنوع و گسترده و ارادی 70 ، 80 سال بعد از تولد او قطعاً قابل مقایسه نیستند.فعالیتهای جسمی، جنسی، عاطفی، علمی و معنوی انسان در دنیا نیز هر قدر زیاد، وسیع، متنوع و طولانی باشند، باز محدود ، موقتی ، فانی و پُر از گرفتاری و زحمت هستند و با زندگی حقیقی و أبدی او در آخرت، اصلا قابل مقایسه نیستند.لذا خالق جهان به افراد عاقل میفرماید: مَتاعُ الدُّنْيا قَليلٌ وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ (نساء/77)(دنیا ناچیز و فانی و آخرت ماندنی و بهتر است.) و قرآن از مردم جاهلی که دنیای فانی را به زندگی باقی ترجیج میدهند میپرسد: اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ؟ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلاَّ قَليلٌ (توبه/38)(آيا بجاى آخرت باقی به دنیای فانی راضی شديد بدانید متاع دنيا در برابر آخرت ناچیز است) و آنکه این را بپذیرد حسن است مَنْ أَحْسَنُ ديناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ (نساء/125)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۴۴
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
شانزدهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
إِنَّ الشَّيْطانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبينٌ (یوسف/5)دشمنیِ شیطان با هر انسانی (بدون إستثناء)(زن، مرد، پیر، جوان، مؤمن، کافر، منافق، غنی و فقیر) ذاتی و همیشگی و قطعی است.او با اعتراف به مهمترین هدفش به خداوند گفت: از چهار سو (با طرح امورِ آینده، گذشته، مجاز و گناه) مردم را سرگرم میکنم تا آنها شاکر و قدردانِ (انسانیت، سلامت، أمنیت، توانائیها و امکاناتِ خود) نباشند:لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْديهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَيْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شاكِرينَ (أعراف/17)پس شیطان از نماز، روزه، زیارت، عبادت، حج، حجاب، مسجدسازی و إطعام فقراء منع نمیکند و برای ریا به آنها أمر نیز میکند اما از یکسو میکوشد مقابلِ دشمن با خودکمبینی خود را تحقیر کنیم و در خانه با خودبرتربینی، تکبر بورزیم و از سوی دیگر میخواهد از همه متوقع و از خالقمان طلبکار و به ناراضی بودن افتخار کنیم! و قدرشناس و شاکر دارائیهای مادی و معنوی، فردی و خانوادگی و اجتماعیِ خود نباشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
إِنَّ الشَّيْطانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبينٌ (یوسف/5)دشمنیِ شیطان با هر انسانی (بدون إستثناء)(زن، مرد، پیر، جوان، مؤمن، کافر، منافق، غنی و فقیر) ذاتی و همیشگی و قطعی است.او با اعتراف به مهمترین هدفش به خداوند گفت: از چهار سو (با طرح امورِ آینده، گذشته، مجاز و گناه) مردم را سرگرم میکنم تا آنها شاکر و قدردانِ (انسانیت، سلامت، أمنیت، توانائیها و امکاناتِ خود) نباشند:لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْديهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَيْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شاكِرينَ (أعراف/17)پس شیطان از نماز، روزه، زیارت، عبادت، حج، حجاب، مسجدسازی و إطعام فقراء منع نمیکند و برای ریا به آنها أمر نیز میکند اما از یکسو میکوشد مقابلِ دشمن با خودکمبینی خود را تحقیر کنیم و در خانه با خودبرتربینی، تکبر بورزیم و از سوی دیگر میخواهد از همه متوقع و از خالقمان طلبکار و به ناراضی بودن افتخار کنیم! و قدرشناس و شاکر دارائیهای مادی و معنوی، فردی و خانوادگی و اجتماعیِ خود نباشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۱۳
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
هفدهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
قران دوبار برخی از مردم را به حیوانات تشبیه میکند: أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ (فرقان/44)(آیا میپنداری أکثر آنها میشنوند یا تعقل میکنند، آنها مثلِ حیواناتند)پس أهل قرآن باید ببینند أنعام چگونهاند تا مثل آنها نباشند.أنعام مثلِ گاو أهلِ چریدن، مثل خروس أهلِ هوسرانی، مثلِ مرغ أهلِ آشغالخوری، مثلِ خوک أهلِ نجاستخواری، مثلِ الاغ أهل بارکشی و حماقت، مثلِ پلنگ أهل حسادت و خراشیدن چهرة ماه دیگران، مثلِ مار أهلِ نیشزدن، مثلِ سگ أهل پاچهگرفتن و واق واق کردن، مثل شیر أهل تکبر، مثل عنکبوت أهل إنزوا و شکار و هضم دیگران، مثلِ خرس أهل دلسوزیهای احمقانه، مثلِ گربه أهل بیوفائی و تکخوری، یا مثلِ گوسفند أهل تلاش برای غذای لذیذ دیگران بودنند.اما انسان با هنر گوشدادن ، بصیرت ، تفکر (برترین عبادت) و تعقل (عامل تعهد) و هنر تفقه (روشنکننده تکلیف) به انسانیت میرسد.پس لطفا بدون قضاوت دیگران بکوشیم خودمان مثل أنعام نباشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
قران دوبار برخی از مردم را به حیوانات تشبیه میکند: أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ (فرقان/44)(آیا میپنداری أکثر آنها میشنوند یا تعقل میکنند، آنها مثلِ حیواناتند)پس أهل قرآن باید ببینند أنعام چگونهاند تا مثل آنها نباشند.أنعام مثلِ گاو أهلِ چریدن، مثل خروس أهلِ هوسرانی، مثلِ مرغ أهلِ آشغالخوری، مثلِ خوک أهلِ نجاستخواری، مثلِ الاغ أهل بارکشی و حماقت، مثلِ پلنگ أهل حسادت و خراشیدن چهرة ماه دیگران، مثلِ مار أهلِ نیشزدن، مثلِ سگ أهل پاچهگرفتن و واق واق کردن، مثل شیر أهل تکبر، مثل عنکبوت أهل إنزوا و شکار و هضم دیگران، مثلِ خرس أهل دلسوزیهای احمقانه، مثلِ گربه أهل بیوفائی و تکخوری، یا مثلِ گوسفند أهل تلاش برای غذای لذیذ دیگران بودنند.اما انسان با هنر گوشدادن ، بصیرت ، تفکر (برترین عبادت) و تعقل (عامل تعهد) و هنر تفقه (روشنکننده تکلیف) به انسانیت میرسد.پس لطفا بدون قضاوت دیگران بکوشیم خودمان مثل أنعام نباشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۱۹
بازارسال شده از سایت دکترغفرانی
هجدهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
قرآن به أهل ایمان میفرماید: ...... لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ ................................... مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ (مائده/51)(کارگزار يهود و نصارى نباشید ... آنكه کارگزار آنها شود از آنهاست.)این نهی الهی به أهل ایمان هشدار میدهد که در معرض این انحراف خطرناک هستند و ولایتپذیری آنها عامل شبیهشدن به آنها میشود.پس زنان و مردان و جوانانِ أهل قرآن باید با فهمِ معنای مَنْ يَتَوَلَّهُمْ از دوتابعیتی بودن بپرهیزند و باید با دقّت مراقب باشند تا مثل یهود و نصاری، خودخواه، متحجّر، منحرف، دنیاپرست و ظاهربین نباشند و خود را تافته جدابافته و نورچشمی خدا نپندارند و از کتاب آسمانی که مقصدنما و مسیریاب زندگی بشر است و از تعالیم کامل و نورانی آن که نقش و مأموریت و تکالیف انسان را معین میکند فاصله نگیرند و از یهود و نصاری که با تحریف و تحریمهای خود عدالت و أمنیت جهان را با استکبار، غارتگری و جنایت خود دائما تهدید میکنند محسوب و از نصرت الهی محروم نشوند و از رشد و سعادت جاودانه باز نمانند.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
قرآن به أهل ایمان میفرماید: ...... لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ ................................... مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ (مائده/51)(کارگزار يهود و نصارى نباشید ... آنكه کارگزار آنها شود از آنهاست.)این نهی الهی به أهل ایمان هشدار میدهد که در معرض این انحراف خطرناک هستند و ولایتپذیری آنها عامل شبیهشدن به آنها میشود.پس زنان و مردان و جوانانِ أهل قرآن باید با فهمِ معنای مَنْ يَتَوَلَّهُمْ از دوتابعیتی بودن بپرهیزند و باید با دقّت مراقب باشند تا مثل یهود و نصاری، خودخواه، متحجّر، منحرف، دنیاپرست و ظاهربین نباشند و خود را تافته جدابافته و نورچشمی خدا نپندارند و از کتاب آسمانی که مقصدنما و مسیریاب زندگی بشر است و از تعالیم کامل و نورانی آن که نقش و مأموریت و تکالیف انسان را معین میکند فاصله نگیرند و از یهود و نصاری که با تحریف و تحریمهای خود عدالت و أمنیت جهان را با استکبار، غارتگری و جنایت خود دائما تهدید میکنند محسوب و از نصرت الهی محروم نشوند و از رشد و سعادت جاودانه باز نمانند.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۰۳
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
نوزدهمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (3)(لیلهالقدر از هزار ماه بهتر است.)تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ (قدر/4)(ملائکه و حضرت روح در آن لیله با إذنِ اربابشان نزد؟؟؟ فرود میآیند تا همه امور جهان تعیین تقدیر شود و آنها کسب تکلیف کنند.)
باید بدانیم که همه أمور جهان فقط با امام منصوب خدا که نطقِ قرآن است تراز میشوند و همه ملائکه به أمرِ خدا فقط مجری أمر او هستنداما همه مردم بدونِ إستثناء یا عاقلانه تابعِ امام حق (مثل امام علی و امام حسین) یا جاهلانه تابعِ امام باطل (مثل معاویه و یزید) هستند. مؤمن پاسدار مقام والای زن است اما کافر شأنی برای زن قائل نیستلذا در لیلهالقدر باید ناترازی در گفتار، رفتار، اخلاق و مواضع خانوادگی اقتصادی، سیاسیِ خود را با عقل که اولین رسول الهی است و با قرآن و با امام منصوب الهی و مُسلم زمانمان تراز و تنظیم کنیم تا با توجّه به حیّ قیوم و حفظ حریمِ زن لایق سجده ملائکه و إحیاء و زنده شویم و با تحولی هزار ماهه در یک شب به حُسن و أحسن الحال برسیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (3)(لیلهالقدر از هزار ماه بهتر است.)تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ (قدر/4)(ملائکه و حضرت روح در آن لیله با إذنِ اربابشان نزد؟؟؟ فرود میآیند تا همه امور جهان تعیین تقدیر شود و آنها کسب تکلیف کنند.)
باید بدانیم که همه أمور جهان فقط با امام منصوب خدا که نطقِ قرآن است تراز میشوند و همه ملائکه به أمرِ خدا فقط مجری أمر او هستنداما همه مردم بدونِ إستثناء یا عاقلانه تابعِ امام حق (مثل امام علی و امام حسین) یا جاهلانه تابعِ امام باطل (مثل معاویه و یزید) هستند. مؤمن پاسدار مقام والای زن است اما کافر شأنی برای زن قائل نیستلذا در لیلهالقدر باید ناترازی در گفتار، رفتار، اخلاق و مواضع خانوادگی اقتصادی، سیاسیِ خود را با عقل که اولین رسول الهی است و با قرآن و با امام منصوب الهی و مُسلم زمانمان تراز و تنظیم کنیم تا با توجّه به حیّ قیوم و حفظ حریمِ زن لایق سجده ملائکه و إحیاء و زنده شویم و با تحولی هزار ماهه در یک شب به حُسن و أحسن الحال برسیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۰:۵۶
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیستمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
ما يُجادِلُ في آياتِ اللَّهِ إِلاَّ الَّذينَ كَفَرُوا ... (غافر/4)(فقط آنها كه کافر و حقستیزند دائماً در آيات خدا مجادله مىكنند ...)
انسانِ عاقل درباره هر أمر تازهای اول تحقیق میکند تا آن را بشناسد و ناآگاهانه درباره چیزی جدل و بیدلیل چیزی را إنکار نمیکند زیرا جدال و إنکار هر چیز ناشناختهای، نشانه لجاجت و حماقت است پس جدال درباره آیات الهی و إنکارِ آنها بجای اینکه از نورانیتِ آنها بکاهد، گریبانِ کافرانِ خودخواهِ حقستیز را میگیرد که بدون تحقیق و آگاهی آنها را با جهالت انکار و خود را از نورانیت و هدایتِ آیاتِ الهی محروم میکنند.
مثلا با اختراع صفحه گرامافون ، نوار کاست ، سیدی و تراشههای پر حافظه میتوان باور کرد که دست و پای ما نیز أعمالِ ما را ضبط و ثبت و در قیامت علیه ما شهادت میدهند اما کافرِ عقلستیز آنرا نمیپذیرد و کمترین مراقبتی از گفتار و رفتار خود ندارد. لذا اولین نشانه متقین اینست که عاقلانه غیب را باور و آیات الهی را چراغ راه زندگی میدانند.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
ما يُجادِلُ في آياتِ اللَّهِ إِلاَّ الَّذينَ كَفَرُوا ... (غافر/4)(فقط آنها كه کافر و حقستیزند دائماً در آيات خدا مجادله مىكنند ...)
انسانِ عاقل درباره هر أمر تازهای اول تحقیق میکند تا آن را بشناسد و ناآگاهانه درباره چیزی جدل و بیدلیل چیزی را إنکار نمیکند زیرا جدال و إنکار هر چیز ناشناختهای، نشانه لجاجت و حماقت است پس جدال درباره آیات الهی و إنکارِ آنها بجای اینکه از نورانیتِ آنها بکاهد، گریبانِ کافرانِ خودخواهِ حقستیز را میگیرد که بدون تحقیق و آگاهی آنها را با جهالت انکار و خود را از نورانیت و هدایتِ آیاتِ الهی محروم میکنند.
مثلا با اختراع صفحه گرامافون ، نوار کاست ، سیدی و تراشههای پر حافظه میتوان باور کرد که دست و پای ما نیز أعمالِ ما را ضبط و ثبت و در قیامت علیه ما شهادت میدهند اما کافرِ عقلستیز آنرا نمیپذیرد و کمترین مراقبتی از گفتار و رفتار خود ندارد. لذا اولین نشانه متقین اینست که عاقلانه غیب را باور و آیات الهی را چراغ راه زندگی میدانند.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۲:۱۸
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
یک دقیقه با وحی ـ 56.pdf
۱۶۷.۹۶ کیلوبایت
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (56)
۱۳:۴۱
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و یکمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ ..... يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ (أعراف/187)(زمان غلبه حق بر جهان را ... از تو میپرسند إنگار تو را حفیّ میدانند)
حفیّ از ألفاظِ لطیف قرآن است. حافی آنست که از هر تعلقی وارسته و کاملا پاک و خالی از غیر شده و وجودی یکپارچه حقیقتبین دارد و مشتاق ذات أقدس الله و دانایِ أسرار است. میداند آنچه را که أغیار نمیدانند، میبیند آنچه را دیگران از دیدنش محروم اند و وجودی زنده و حضوری مشاهدهگر دارد، گویی از افق قیامت به همه چیز مینگرد. حفیّ پا برهنه عاشقی و نزد عام و خاص از أسماء الله ناشناخته است.
بعد از اینکه آزر حضرت إبراهیم صلوات الله علیه را به سنگسار تهدید کرد آنحضرت با سلام به او فرمود: به زودی از اربابم برای شما آمرزش میطلبم زیرا او با من فاصلهای ندارد و مِهربانیش بر من دائمی است: قالَ سَلامٌ عَلَيْكَ سَأَسْتَغْفِرُ لَكَ رَبِّي إِنَّهُ كانَ بِــي حَفِـــــــيًّا. (مریم/47)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ ..... يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ (أعراف/187)(زمان غلبه حق بر جهان را ... از تو میپرسند إنگار تو را حفیّ میدانند)
حفیّ از ألفاظِ لطیف قرآن است. حافی آنست که از هر تعلقی وارسته و کاملا پاک و خالی از غیر شده و وجودی یکپارچه حقیقتبین دارد و مشتاق ذات أقدس الله و دانایِ أسرار است. میداند آنچه را که أغیار نمیدانند، میبیند آنچه را دیگران از دیدنش محروم اند و وجودی زنده و حضوری مشاهدهگر دارد، گویی از افق قیامت به همه چیز مینگرد. حفیّ پا برهنه عاشقی و نزد عام و خاص از أسماء الله ناشناخته است.
بعد از اینکه آزر حضرت إبراهیم صلوات الله علیه را به سنگسار تهدید کرد آنحضرت با سلام به او فرمود: به زودی از اربابم برای شما آمرزش میطلبم زیرا او با من فاصلهای ندارد و مِهربانیش بر من دائمی است: قالَ سَلامٌ عَلَيْكَ سَأَسْتَغْفِرُ لَكَ رَبِّي إِنَّهُ كانَ بِــي حَفِـــــــيًّا. (مریم/47)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۰:۳۴
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و دومین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصيلاً (أحزاب/42) و سَبِّحُوا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا (مریم/11)(« او را منزّه بدانید ») با اینکه (« خود را منزّه کنید.») خیلی فرق دارد.
خدا از هر عیب، نقص و نیازی منزّه هست، اما در سوره حضرت مریم سلام الله علیها میفرماید: شما خود را منزّه کنید و ذهنتان را از وهم، خیال، حدس، اطلاعات کهنه و هر قضاوتی بِکر (و فرمت) و پاک کنید.زیرا ذهنی که باکره نباشد، متحیّر و زمین بایر است و مفاهیم حقیقی در آن بارور نمیشوند و نمیرویند، و این راز فرزندخواهی حضرت زکریا علیه السلام است، فرزندی که مظهر حیات طیبه و نامِ او یحیی است.
پس سَبِّحُوا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا یعنی این شمائید که پاکیتان را با پاکی خدا باید متناسب و هماهنگ کنید و هر روز دو بار صبح و شام، زبالههای ذهنی و وساوس نفسانی را دور بریزید تا با عنایت الهی باکره شوید، زیرا باکره بودن نزدِ خدا یک اصل است و فقط او انسان را باکره میکند فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً (واقعه/36) و جالب اینکه رزق حقیقی در بهشت نیز در پاکی صبح و شام است: وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فيها بُكْرَةً وَ عَشِيًّا (مریم/62)
وَ سَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصيلاً (أحزاب/42) و سَبِّحُوا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا (مریم/11)(« او را منزّه بدانید ») با اینکه (« خود را منزّه کنید.») خیلی فرق دارد.
خدا از هر عیب، نقص و نیازی منزّه هست، اما در سوره حضرت مریم سلام الله علیها میفرماید: شما خود را منزّه کنید و ذهنتان را از وهم، خیال، حدس، اطلاعات کهنه و هر قضاوتی بِکر (و فرمت) و پاک کنید.زیرا ذهنی که باکره نباشد، متحیّر و زمین بایر است و مفاهیم حقیقی در آن بارور نمیشوند و نمیرویند، و این راز فرزندخواهی حضرت زکریا علیه السلام است، فرزندی که مظهر حیات طیبه و نامِ او یحیی است.
پس سَبِّحُوا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا یعنی این شمائید که پاکیتان را با پاکی خدا باید متناسب و هماهنگ کنید و هر روز دو بار صبح و شام، زبالههای ذهنی و وساوس نفسانی را دور بریزید تا با عنایت الهی باکره شوید، زیرا باکره بودن نزدِ خدا یک اصل است و فقط او انسان را باکره میکند فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً (واقعه/36) و جالب اینکه رزق حقیقی در بهشت نیز در پاکی صبح و شام است: وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فيها بُكْرَةً وَ عَشِيًّا (مریم/62)
۱:۳۹
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و سومین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
آتشنشانها، فضانوردان، معدنچیان، گروه امداد و نجات و نظامیان ضد شورش، لباسِ مخصوصی برایِ کار دارند اما در منزل، لباسِ خود را میپوشند. دنیا نیز دار عمل است و هر انسانی با بدنی متولّد میشود که لباس و ابزار کار اوست و در پایان عُمر آن لباس کار را از او میگیرند و او باید با ثیابی که با أعمال مجاز یا غیر مجازِ برای خود در دنیا بافته و چهره درونی او را نشان میدهد در بهشت یا جهنّم حضور پیدا کند.
لذا قرآن میفرماید: وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى وُجُوهِهِمْ .(إسراء/97)(و آنها را در قیامت با چهرهی حقیقی خودشان محشور میکنیم.)
پس هر انسانی خواه ناخواه و چه بداند چه نداند، یا با رفتارِ عاقلانه و مؤمنانه خود پوشش و ثیابی سبز و چهرهای زیبا پیدا میکند یا با رفتارِ جاهلانه و خودخواهانه، برای خود ثیابی آتشین و سوزان میسازد و با چهرهی فردی نابینا و لال و ناشنوا در قیامت محشور میشود:وَ يَلْبَسُونَ ثِيابــــاً خُضْراً (کهف/31) لَهُمْ ثِيــابٌ مِنْ نـــــــارٍ (حج/19)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
آتشنشانها، فضانوردان، معدنچیان، گروه امداد و نجات و نظامیان ضد شورش، لباسِ مخصوصی برایِ کار دارند اما در منزل، لباسِ خود را میپوشند. دنیا نیز دار عمل است و هر انسانی با بدنی متولّد میشود که لباس و ابزار کار اوست و در پایان عُمر آن لباس کار را از او میگیرند و او باید با ثیابی که با أعمال مجاز یا غیر مجازِ برای خود در دنیا بافته و چهره درونی او را نشان میدهد در بهشت یا جهنّم حضور پیدا کند.
لذا قرآن میفرماید: وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى وُجُوهِهِمْ .(إسراء/97)(و آنها را در قیامت با چهرهی حقیقی خودشان محشور میکنیم.)
پس هر انسانی خواه ناخواه و چه بداند چه نداند، یا با رفتارِ عاقلانه و مؤمنانه خود پوشش و ثیابی سبز و چهرهای زیبا پیدا میکند یا با رفتارِ جاهلانه و خودخواهانه، برای خود ثیابی آتشین و سوزان میسازد و با چهرهی فردی نابینا و لال و ناشنوا در قیامت محشور میشود:وَ يَلْبَسُونَ ثِيابــــاً خُضْراً (کهف/31) لَهُمْ ثِيــابٌ مِنْ نـــــــارٍ (حج/19)
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۰:۳۳
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و چهارمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
طبق ریاضیات مادّی اگر 4 سیب از سبدی که 20 سیب دارد برداریم تعداد سیبها کم میشود. اما طبقِ ریاضیاتِ حقیقی بر عکس است زیرا اگر با یک سیب فاصلهای را پُر کنیم 700 سیب خواهیم داشت:
قرآن میفرماید: مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ (بقره/261)(آنها که با أموالشان برای حاکمیتِِ حق فاصله پُر میکنند مثل اینست که با کشت 1دانه 7 خوشه و در هر خوشه صد دانه به دست میآورند)
چرا؟ زیرا تا جائی را خالی نکنیم لایق چیزی تازه نمیشویم و تا از زمینِ خود خاک برنداریم آب باران در آن جمع نمیشود لذا باید از اموال خود بدهیم و بخشنده باشیم تا ثروتمند شویم (مثل برخی از بانوان) باید خدمتگزار باشیم و رئیس بودن را نخواهیم تا ریاست پیدا کنیم باید: با إبراز هنرمندانه علم خود عالِم شویم، باید با عفو و احترام و محبت به مردم لایق عفو و محبت خالق شویم زیرا بخشش ما را جاری میکند
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
طبق ریاضیات مادّی اگر 4 سیب از سبدی که 20 سیب دارد برداریم تعداد سیبها کم میشود. اما طبقِ ریاضیاتِ حقیقی بر عکس است زیرا اگر با یک سیب فاصلهای را پُر کنیم 700 سیب خواهیم داشت:
قرآن میفرماید: مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ (بقره/261)(آنها که با أموالشان برای حاکمیتِِ حق فاصله پُر میکنند مثل اینست که با کشت 1دانه 7 خوشه و در هر خوشه صد دانه به دست میآورند)
چرا؟ زیرا تا جائی را خالی نکنیم لایق چیزی تازه نمیشویم و تا از زمینِ خود خاک برنداریم آب باران در آن جمع نمیشود لذا باید از اموال خود بدهیم و بخشنده باشیم تا ثروتمند شویم (مثل برخی از بانوان) باید خدمتگزار باشیم و رئیس بودن را نخواهیم تا ریاست پیدا کنیم باید: با إبراز هنرمندانه علم خود عالِم شویم، باید با عفو و احترام و محبت به مردم لایق عفو و محبت خالق شویم زیرا بخشش ما را جاری میکند
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۱:۴۱
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و پنجمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
انسان از لحظه تولد، کنجکاو است و میخواهد هر چیزی را بداند لذا کودکان 4، 5 ساله از والدینشان درباره هر چیزی سئوال میپرسند و برخی بعداً به دنبال معلم، استاد، مرشد و مرجعی دانشمند میگردند.پس برای أکثرِ مردم خیلی مهم است بدانند بهترین معلم کیست؟
قرآن میفرماید: وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ. (بقره/282)(حدود الهی را رعایت کنید زیرا خداوند شما را تعلیم میدهد.)اگر بپرسیم: چرا خدا بهترین معلم است؟ قرآن فوراً پاسخ میدهد:وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ (بقره/282) (چون او به هر چیزی داناست.)
البته تعلیم الهی تابعِ این قانونِ مهم است که: خالی شو تا پُر شوی.یعنی اول باید با تلاوت رسولِ او خود را تراز و تزکیه و از تعلقات زشت پاک کنیم تا تعلیم الهی به واسطه رسول (زمان) در ما ظهور پیدا کند:رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا ... وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ ..(جمعه/2)
پس اگر بدون تقوا و تزکیه دارای علم شویم علمِ ما الهی و حیاتبخش نیست بلکه علم لا ینفع و مضرّ و ما مصداق یحملُ أسفارا میشویم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
انسان از لحظه تولد، کنجکاو است و میخواهد هر چیزی را بداند لذا کودکان 4، 5 ساله از والدینشان درباره هر چیزی سئوال میپرسند و برخی بعداً به دنبال معلم، استاد، مرشد و مرجعی دانشمند میگردند.پس برای أکثرِ مردم خیلی مهم است بدانند بهترین معلم کیست؟
قرآن میفرماید: وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ. (بقره/282)(حدود الهی را رعایت کنید زیرا خداوند شما را تعلیم میدهد.)اگر بپرسیم: چرا خدا بهترین معلم است؟ قرآن فوراً پاسخ میدهد:وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ (بقره/282) (چون او به هر چیزی داناست.)
البته تعلیم الهی تابعِ این قانونِ مهم است که: خالی شو تا پُر شوی.یعنی اول باید با تلاوت رسولِ او خود را تراز و تزکیه و از تعلقات زشت پاک کنیم تا تعلیم الهی به واسطه رسول (زمان) در ما ظهور پیدا کند:رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا ... وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ ..(جمعه/2)
پس اگر بدون تقوا و تزکیه دارای علم شویم علمِ ما الهی و حیاتبخش نیست بلکه علم لا ینفع و مضرّ و ما مصداق یحملُ أسفارا میشویم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۱:۵۱
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و ششمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
قرآن 89 مورد را به مذهبیها هشدار میدهد که انجام یا ترک آن امور آنها را از أهل ایمان خارج و تلاشهای مذهبی آنها را بیارزش میکند و باعث مجازات سنگین آنها میشود که مهمترین آن موارد شرک است:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا؛ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ ... (توبه/28)(ای أهل ایمان؛ آنهائی که غیر خدا را مؤثّر میپندارند نجَس و پلیدند.)
مشرک مخلوقی است که مطیعِ خالقِ خود و تابع سفیر او نیست و به خاطرِ ظاهربینی، بردهِ هوس و غرائزِ خود و بنده دنیا است و حاکمانِ زر و زور و تزویر بر او فرمانروائی میکنند و هر چیزی غیر از خدا حتی خرافات و شایعات دروغ و عادتهای احمقانه را برای نشاط و خوشبختیِ خود مؤثّر میپندارد و در واقع زبالهدانِ توهماتِ نفسانی و إلقا و دروغ دیگران است، این مخلوق از خالق خود غافل در درون پلیدِ خود غرق است، یعنی: علم و نظرش نجس، راهکارش نجس، مدیریتش نجس، دوستی و هر اقدامِ او نجس و او به خاطرِ إنّما، أصل نجاست است.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
قرآن 89 مورد را به مذهبیها هشدار میدهد که انجام یا ترک آن امور آنها را از أهل ایمان خارج و تلاشهای مذهبی آنها را بیارزش میکند و باعث مجازات سنگین آنها میشود که مهمترین آن موارد شرک است:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا؛ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ ... (توبه/28)(ای أهل ایمان؛ آنهائی که غیر خدا را مؤثّر میپندارند نجَس و پلیدند.)
مشرک مخلوقی است که مطیعِ خالقِ خود و تابع سفیر او نیست و به خاطرِ ظاهربینی، بردهِ هوس و غرائزِ خود و بنده دنیا است و حاکمانِ زر و زور و تزویر بر او فرمانروائی میکنند و هر چیزی غیر از خدا حتی خرافات و شایعات دروغ و عادتهای احمقانه را برای نشاط و خوشبختیِ خود مؤثّر میپندارد و در واقع زبالهدانِ توهماتِ نفسانی و إلقا و دروغ دیگران است، این مخلوق از خالق خود غافل در درون پلیدِ خود غرق است، یعنی: علم و نظرش نجس، راهکارش نجس، مدیریتش نجس، دوستی و هر اقدامِ او نجس و او به خاطرِ إنّما، أصل نجاست است.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۱:۳۵
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و هفتمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
سه بار در قرآن و بارها در دعاها میگوئیم: وَ ارْحَمْنا (مؤمنون/109)(خدایا؛ به ما رحم کن.)
برای فهم چگونگی رحم کردنِ خدا باید بدانیم اینکه رَحِمِ مادر 9 ماه زمینه رشد و تکاملِِ نطفه را مهیا میکند تا او واردِ رَحِم دنیا شود یک رحمتِ الهی است. رحم کردن خدا در دنیا نیز برای اینست که انسان برای زندگی جاودانه در آخرت از تحوّل همهجانبه و کافی برخوردار شود.
پس رحم کردن خدا به معنی بخشیدنِ یا رها گذاشتن انسان و مثلِ رحمکردنهایِ سطحی ما نیست بلکه رحم کردنِ خدا ایجادِ فرصتهایِ تازه با انواعِ تنگناها و إبتلائاتِ حیاتبخش و ماجراهایِ پیچیده است تا انسان در کورهِِ کیمیاگری قرار بگیرد و فرصت پیدا کند با حمایت الهی عاقلانه متحوّل و مؤمنانه پُخته و مِس او طلا و آن شود که باید بشود.پس رحمتِ الهی به انسان فرصتِ مُردن میدهد تا هر لحظه رشد کند و نو و با حال و هر روزش نوروز و سرشار از بالندگی و خلاقیت شود.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
سه بار در قرآن و بارها در دعاها میگوئیم: وَ ارْحَمْنا (مؤمنون/109)(خدایا؛ به ما رحم کن.)
برای فهم چگونگی رحم کردنِ خدا باید بدانیم اینکه رَحِمِ مادر 9 ماه زمینه رشد و تکاملِِ نطفه را مهیا میکند تا او واردِ رَحِم دنیا شود یک رحمتِ الهی است. رحم کردن خدا در دنیا نیز برای اینست که انسان برای زندگی جاودانه در آخرت از تحوّل همهجانبه و کافی برخوردار شود.
پس رحم کردن خدا به معنی بخشیدنِ یا رها گذاشتن انسان و مثلِ رحمکردنهایِ سطحی ما نیست بلکه رحم کردنِ خدا ایجادِ فرصتهایِ تازه با انواعِ تنگناها و إبتلائاتِ حیاتبخش و ماجراهایِ پیچیده است تا انسان در کورهِِ کیمیاگری قرار بگیرد و فرصت پیدا کند با حمایت الهی عاقلانه متحوّل و مؤمنانه پُخته و مِس او طلا و آن شود که باید بشود.پس رحمتِ الهی به انسان فرصتِ مُردن میدهد تا هر لحظه رشد کند و نو و با حال و هر روزش نوروز و سرشار از بالندگی و خلاقیت شود.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17
۱:۴۷
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
یک دقیقه با وحی ـ 57.pdf
۱۸۹.۷۲ کیلوبایت
هر جمعه یک دقیقه با وحی: (57)
۱۵:۰۸
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و هشتمین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
دنیا جائیست که باطل لباس حق میپوشد لذا مُبطِل از أسماء الله و از قوانینِ جاری نظام حکیمانه الهی برای تثبیتِ حق و نابودیِ باطل استوَ يُريدُ اللَّهُ أَنْ ... (7) لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ ... (أنفال/8)
در نورانیت این ضیافت باید بدانیم که: حقّ آنست که هستی حقیقی و ثبات ذاتی دارد و نابود نمیشود لذا ارزشِِ ثابتی دارد، اما باطل فقط واقعیتِ ظاهری دارد و به أصل ثابتی متّصل نیست لذا از بین رفتنی ، پوچ و بیارزش است اما مثلِِ سراب و حباب خود را آب نشان میدهد.
اگر انسان أهل بطالت ، بیهودگی ، حقستیزی و طفیلِ زر ، زور و تزویر نباشد و فقط با تکیه به حقّ و بدون تکیه به قدرت و ثروتِ غیر مجاز و روشهای فریبکارانه هر باطلی را إفشا کند تا حقیقتِ حق نمایان شود به او أبطل و بَطّال و قهرمان میگویند. پس باید حقبین ، حقشناس ، حقّگو و مطیعِ حقّ باشیم تا به منبعِ حقّ متصل و مظهر إسمِ مُبطِل و از أبطال شویم و عباداتِ رمضانی ما به ظهور آخرین حجت منجر شود.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17rani17
دنیا جائیست که باطل لباس حق میپوشد لذا مُبطِل از أسماء الله و از قوانینِ جاری نظام حکیمانه الهی برای تثبیتِ حق و نابودیِ باطل استوَ يُريدُ اللَّهُ أَنْ ... (7) لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْباطِلَ ... (أنفال/8)
در نورانیت این ضیافت باید بدانیم که: حقّ آنست که هستی حقیقی و ثبات ذاتی دارد و نابود نمیشود لذا ارزشِِ ثابتی دارد، اما باطل فقط واقعیتِ ظاهری دارد و به أصل ثابتی متّصل نیست لذا از بین رفتنی ، پوچ و بیارزش است اما مثلِِ سراب و حباب خود را آب نشان میدهد.
اگر انسان أهل بطالت ، بیهودگی ، حقستیزی و طفیلِ زر ، زور و تزویر نباشد و فقط با تکیه به حقّ و بدون تکیه به قدرت و ثروتِ غیر مجاز و روشهای فریبکارانه هر باطلی را إفشا کند تا حقیقتِ حق نمایان شود به او أبطل و بَطّال و قهرمان میگویند. پس باید حقبین ، حقشناس ، حقّگو و مطیعِ حقّ باشیم تا به منبعِ حقّ متصل و مظهر إسمِ مُبطِل و از أبطال شویم و عباداتِ رمضانی ما به ظهور آخرین حجت منجر شود.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17rani17
۲:۱۳
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
بیست و نهمین و آخرین پذیرائی پرواز رمضانی 1446:
هر چیزی حتماً سایهای دارد وَ اللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِمَّا خَلَقَ ظِلالاً (نحل/81)آنها که صادقند سایهای دلأنگیز دارند: إِنَّ الْمُتَّقينَ في ظِلالٍ وَ عُيُونٍ (مرسلات/41) هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ في ظِلالٍ عَلَى الْأَرائِكِ مُتَّكِؤُنَ (یس/56)اما أهلِ دروغ و کفر و نفاق برای خود و دیگران سایهای سوزان دارند:وَ أَصْحابُ الشِّمالِ (41) في سَمُومٍ (42) وَ ظِلٍّ مِنْ يَحْمُومٍ (واقعه/43)پس سایهی هر فردی ظاهرا هویت ناپیدا و جلوهی نامه أعمال اوست.درختان سایه مفید دارند مبادا ما مسلمین سایه مفید نداشته باشیم
حضرت موسی علیه السلام وقتی در اوج گرسنگی و بیهیچ توقعی، گوسفندان آن دو دختر با حیاء را سیراب کرد، در سایة عمل خود قرار گرفت و آن دعای زیبا را عرضه داشت و به بالاترین خیر دست یافت:فَسَقى لَهُما ثُمَّ « تَوَلَّـــى » إِلَى الظِّــــــــــلِّ،فَقالَ: رَبِّ؛ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقيرٌ (قصص/24)
خدایا با إتمامِ این ضیافت ما را به فطرت (تنظیم کارخانه) برگردان تا فقط راه صداقت و میمنت را بپیمائیم و سایهای مفید داشته باشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17rani17
هر چیزی حتماً سایهای دارد وَ اللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِمَّا خَلَقَ ظِلالاً (نحل/81)آنها که صادقند سایهای دلأنگیز دارند: إِنَّ الْمُتَّقينَ في ظِلالٍ وَ عُيُونٍ (مرسلات/41) هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ في ظِلالٍ عَلَى الْأَرائِكِ مُتَّكِؤُنَ (یس/56)اما أهلِ دروغ و کفر و نفاق برای خود و دیگران سایهای سوزان دارند:وَ أَصْحابُ الشِّمالِ (41) في سَمُومٍ (42) وَ ظِلٍّ مِنْ يَحْمُومٍ (واقعه/43)پس سایهی هر فردی ظاهرا هویت ناپیدا و جلوهی نامه أعمال اوست.درختان سایه مفید دارند مبادا ما مسلمین سایه مفید نداشته باشیم
حضرت موسی علیه السلام وقتی در اوج گرسنگی و بیهیچ توقعی، گوسفندان آن دو دختر با حیاء را سیراب کرد، در سایة عمل خود قرار گرفت و آن دعای زیبا را عرضه داشت و به بالاترین خیر دست یافت:فَسَقى لَهُما ثُمَّ « تَوَلَّـــى » إِلَى الظِّــــــــــلِّ،فَقالَ: رَبِّ؛ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقيرٌ (قصص/24)
خدایا با إتمامِ این ضیافت ما را به فطرت (تنظیم کارخانه) برگردان تا فقط راه صداقت و میمنت را بپیمائیم و سایهای مفید داشته باشیم.
https://ble.ir/httpsbleirhttpsbleirdr_ghofrani17rani17
۱:۱۰
بازارسال شده از جوانان مهدوی و والدین امانتدار
پایاننامة پرواز رمضانی 1446 در فروردین 1404:
با سلام و احترام و تبریک حلول ماه شوّال به شما سروران عزیز. پرواز ما در این ضیافت الله با شکوه بعد از 29 روز امشب به پایان رسید.
با نظر آخرین حجت الهی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاری ملائکه الله و با اسیر بودن شیطان، الحمد لله در این ماه مبارک توانستیم به أمر الهی از نفسانیتمان کمی مهاجرت و از بعضی کارها امساک کنیم و تا لیله القدر اوج بگیریم و با کلام الله هم کلام شویم و با کمی تدبّر در آن، در محاصره صد آتش با أسماء الله برای خود جوشن بسازیم و با دعاها، قلبمان را نورانی و جلا دهیم و از خوابمان نیز ثواب بگیریم.
باید مؤمنانه از خدا بخواهیم سوغاتیهای گرانبهای این پرواز معنوی را برایمان حفظ و شفاعت أهل البیت صلوات الله علیهم را روزیمان کند.
خواهشمندم: 1ـ برای مختصر و گاه مبهم بودن پذیرائیها، عذرخواهی مرا بپذیرید. 2ـ لطفا بفرمائید کدامیک از آنها برایِتان مفیدتر بود؟ 3ـ آنها را برای چه تعدادی از بستگان یا دوستانتان مطرح کردید؟
اَللَّهُمَّ « اسْلَخْنَا » بِانْسِلاَخِ هَذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطَایَانَا(خدایا؛ در پایان این ماه اشتباهاتمان را از ما جدا ـ و سلاخی ـ کن.)وَ أَخْرِجْنَا بِخُرُوجِهِ مِنْ سَیِّئَاتِنَا(و با رفتن این ماه، زشتیها و گناهان ما را پاک بفرما.)(از دعای وداع)
با سلام و احترام و تبریک حلول ماه شوّال به شما سروران عزیز. پرواز ما در این ضیافت الله با شکوه بعد از 29 روز امشب به پایان رسید.
با نظر آخرین حجت الهی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاری ملائکه الله و با اسیر بودن شیطان، الحمد لله در این ماه مبارک توانستیم به أمر الهی از نفسانیتمان کمی مهاجرت و از بعضی کارها امساک کنیم و تا لیله القدر اوج بگیریم و با کلام الله هم کلام شویم و با کمی تدبّر در آن، در محاصره صد آتش با أسماء الله برای خود جوشن بسازیم و با دعاها، قلبمان را نورانی و جلا دهیم و از خوابمان نیز ثواب بگیریم.
باید مؤمنانه از خدا بخواهیم سوغاتیهای گرانبهای این پرواز معنوی را برایمان حفظ و شفاعت أهل البیت صلوات الله علیهم را روزیمان کند.
خواهشمندم: 1ـ برای مختصر و گاه مبهم بودن پذیرائیها، عذرخواهی مرا بپذیرید. 2ـ لطفا بفرمائید کدامیک از آنها برایِتان مفیدتر بود؟ 3ـ آنها را برای چه تعدادی از بستگان یا دوستانتان مطرح کردید؟
اَللَّهُمَّ « اسْلَخْنَا » بِانْسِلاَخِ هَذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطَایَانَا(خدایا؛ در پایان این ماه اشتباهاتمان را از ما جدا ـ و سلاخی ـ کن.)وَ أَخْرِجْنَا بِخُرُوجِهِ مِنْ سَیِّئَاتِنَا(و با رفتن این ماه، زشتیها و گناهان ما را پاک بفرما.)(از دعای وداع)
۱۳:۲۲
بازارسال شده از رفیعی
۲۳:۳۶