thumbnail
undefinedپیام تسلیت رئیس بنیاد بین‌المللی عاشوراء به مناسبت ارتحال آیت الله سید محمدرضا حسینی جلالی
undefined ارتحال دانشمند کم‌نظیر و حدیث‌پژوه نام‌آور، آیت‌الله حاج سید محمدرضا حسینی جلالی(ره) علاقمندان به تراث اسلامی را متأثر و اندوهگین ساخت.
undefined آن مرحوم، سال‌های متمادی از عمر پربرکت خویش را صرف تدرّس، تدریس، تحقیق، تصحیح و تألیف در عرصه درایت و روایت احادیث خاندان رسول الله(ص) نموده و با قلمی شیوا، آثار گران‌سنگی را به پژوهندگان این عرصه تقدیم کرد.
undefined ایشان همچنین همکاری‌های مؤثری با مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) داشت که نمونه‌های بارز آن، فعالیت در دو رویداد علمی ماندگار مجمع ـ «همایش بین‌المللی امام سجاد زین‌العابدین(ع)» و «همایش بین‌المللی ناصر اطروش» ـ بود؛ همانگونه که در دیدارهایی که داشتیم، مخلصانه آمادگی کامل خویش برای هر نوع همکاری علمی با مجمع را اعلام می‌کرد.
undefined آثار مرحوم آیت‌الله حسینی جلالی در زمینه «نهضت امام حسین علیه‌ السلام» و نیز دانش وافر ایشان در مورد صاحبان قیام‌های منبعث از عاشوراء هم صفحات درخشانی از جهاد علمی و تبیینی این چهره بارز حوزوی به شمار می‌رود.
undefined فقدان این استاد گرانقدر، حقاً ثلمه‌ای برای اوساط حدیث پژوهی و محافل دانشی است؛ ثلمه‌ای که امیدواریم شاگردان تربیت‌شده و فاضل ایشان آن را جبران نمایند.
برای دیدن متن کامل پیام آیت‌الله اختری روی لینک زیر بزنید undefinedashura-i-f.com/?p=3588
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۲۰:۱۷

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
#استوری
undefined شب جمعه است، هوایت نکنم می‌میرم... undefined
undefinedمی‌تپد دل به اشتیاق حرمundefinedچه کنم با غم فراق حرم
undefinedدل من تنگ شد خداست گواهundefinedقبرُه في قلوبِ مَن والاه
undefinedرحمت الله واسعه! نظریundefinedشب جمعه، حرم، دم سحری
پ.ن:تصاویر متعلق به امروز پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ و تصویربرداری شده به وسیلهٔ ادمین کانال است که در کربلای معلی حضور دارد
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۲۰:۳۶

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)
undefinedundefined زندگی‌نامهٔ مختصر حضرت خدیجهٔ کبری (سلام الله علیها)
🟢 مشخصات فردی
- نام کامل: خدیجة دختر خویلد بن اسد بن عبدالعزی بن قصی- کنیه: ام‌المؤمنین- القاب: طاهرهٔ قریش/ سیدة نساء قریش/ خیرالنساء/ کُبری/ مبارکه/ صدیقه- زادروز: پانزده سال قبل از عام الفیل (نقل مشهور) - زادگاه و محل زندگی: مکه مکرمه - درگذشت: دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت (عام الحزن)- مدفن: قبرستان معلاة
undefined جایگاه
همهٔ منابع تاریخی به جایگاه بالای اجتماعی و حُسن شهرت حضرت خدیجه(س) در شرف، نسب، ثروت، ایمان و ایثار تأکید دارند.از لحاظ پاکدامنی نیز آنچنان بود که در عصر جاهلیت، او را «طاهره» لقب دادند.پیامبر اکرم(ص)، سرور زنان جهان را «خدیجه(س)، فاطمه(س)، مریم(س) و آسیه(س)» معرفی کرد.
undefined ازدواج با پیامبر(ص)
حضرت خدیجه(س) پس از آشنایی با با امانت‌داری، صداقت و اخلاق نیکوی حضرت محمد(ص) و اینکه ایشان را امین بر مالش قرار داد، پیشنهاد ازدواج با پیامبر(ص)‌ را مطرح کرد.در منابع تاریخی اهل سنت از ازدواج خدیجه(س) پیش از ازدواج با پیامبر(ص) و داشتن فرزندانی سخن به میان آمده است؛ اما عالمان بزرگ شیعه ـ همانند «سید مرتضی» و «شیخ طوسی» ـ بر این باورند که خدیجه(س) پیش از ازدواج با پیامبر، ازدواج نکرده و به دوشیزه بودن آن حضرت هنگام ازدواج با پیامبر(ص) تأکید کرده اند.«سید جعفر مرتضی» مورخ شیعه بر این باور است که با توجه به تعصبات قبیله‌ای در حجاز، ازدواج خدیجه که از بزرگان قریش بود، با دو اعرابی از قبایل تمیم و مخزوم، پذیرفتنی نیست. وی هم‌چنین بیشتر مطالبی که در این رابطه نقل شده را محصول دست سیاست بازان می‌داند.درباره سن خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص)، دیدگاه‌های مختلفی از ۲۵ سال تا ۴۶ سال مطرح شده است. با توجه به مجموع دلایل و قرائن، بسیاری از پژوهشگران سن خدیجه(س) هنگام ازدواج را ۲۵ یا ۲۸ سال دانسته‌اند.
undefined فرزندان
خدیجه برای پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهراء(س)، جناب قاسم و جناب عبدالله را به دنیا آورد.در بعضی منابع زینب، رقیه و ام کلثوم نیز دختران این دو معرفی شده‌اند؛ اما به گفته برخی از محققان شیعه، فاطمه(س) تنها دختر خدیجه(س) و پیامبر(ص) بوده و سه دختر دیگر، فرزندان رسول خدا(ص) و خدیجه نبوده‌اند، بلکه دخترخوانده‌های پیامبر(ص) بوده‌اند.
undefined اسلام آوردن
حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) اولین ایمان‌آورندگان به اسلام یودند. نماز خواندن آن دو به همراه پیامبر(ص) در کنار کعبه و اینکه آنان اولین نمازگزاران در اسلام یودند در منابع تاریخی معروف است.
undefined نقش خدیجه(س) در تثبیت اسلام
کمک‌های مالی حضرت خدیجه(س) موجب غنای پیامبر(ص) شد. از رسول خدا(ص) نقل شده که «هیچ مالی به من سود نبخشید، آنگونه که ثروت خدیجه(س) به من سود بخشید». پیامبر(ص) از اموال خدیجه(س) در راه کمک به آزادی بدهکاران، یتیمان و بینوایان استفاده می‌کرد. در محاصره بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب، اموال حضرت خدیجه(س) در حمایت از بنی‌هاشم مصرف شد، تا آنجا که در روایت آمده است: «‌ابوطالب و خدیجه(س) همه اموال خود را برای حفظ اسلام و محاصره‌شدگان انفاق نمودند.» در این محاصره، برادرزاده خدیجه(س) گندم و خرما را با زحمت و خطر زیاد به بنی‌هاشم می‌رساند.
undefined مورد علاقهٔ شدید پیامبر(ص)
حضرت خدیجه(س) بهترین و صادق‌ترین وزیر، مشاور و مایه آرامش پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) به احترام خدیجه، در طول حیات او همسر دیگری برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی یاد می‌کرد. سال‌ها پس از درگذشت وی هنگامی که «عایشه» به این علاقه پیامبر(ص) حسادت کرد و مدعی شد: "خدیجه بیش از همسری مُسِن برای تو نبود و خدا بهتر از او را به شما داد!"، پیامبر(ص) بسیار ناراحت شد و با ردّ این سخن فرمود: «خداوند هیچ‌گاه برایم همسری بهتر از او جایگزین نکرد، او مرا تصدیق نمود هنگامی که هیچ‌کس مرا تصدیق نکرد، یاری‌ام کرد در زمانی که هیچ‌کس مرا یاری نکرد، از اموالش در اختیارم قرار داد، زمانی که همه، اموالشان را از من دریغ کردند». و در نسخه ای دیگر: «خدا زنی بهتر از خدیجه به من نداد. هنگامی که مردم تکذیبم می‌کردند، او مرا تصدیق کرد و هنگامی که مردم مرا تحریم کردند، با ثروتش کمکم کرد. و خدا از او فرزندانی روزی من ساخت در حالی که از دیگر زنانم به من فرزندی نداد».پیامبر خدا(ص) در مدح ایشان فرمود: «کجاست همانند خدیجه؟ خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. خدا به من دستور داد خديجه را به قصر زمرّدى كه در بهشت دارد و هيچ رنج و زحمتى در آن نيست بشارت دهم».

۸:۰۳

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined جایگاه امیرالمؤمنین علی(ع) نزد خدیجه
پیامبر اکرم(ص) پس از ازدواج با خدیجه(س) و پیش از بعثت، او را از علاقه خود به علی(ع) آگاه کرده بود از این رو خدیجه برای خانه ابوطالب، پدر علی(ع) آنچه را نیاز داشتند می‌فرستاد، چندان که گفته می‌شد علی نور چشم خدیجه است.همچنین بر اساس روایتی، پس از بیعت خدیجه و علی(ع) با پیامبر(ص)، رسول خدا(ص) به خدیجه امر کرد با علی(ع) نیز بیعت کند زیرا علی(ع) مولای خدیجه و مولا و امام مؤمنان پس از پیامبر(ص) است.
undefined افتخار ائمه اطهار(ع)
مطرح شدن نام حضرت خدیجه به عنوان مادر امامان معصوم(ع) از زبان خود آنان، نشانگر جایگاه والای او است. روز عاشوراء امام حسین(ع) در فرازی از یکی از سخنانش خطاب به دشمنان حضرت خدیجه(س) را به عنوان (جدّه)مادر بزرگ خویش و نخستین خانمی که اسلام آورده است معرفی کرده است و آنها را بر این مسأله سوگند داده و از آنان اقرار گرفته و آنان نیز اقرار کرده‌اند.در زیارتنامه‌ای از امام صادق(ع) برای جدش امام سجاد(ع) بر او به عنوان فرزند پیامبر و امیرالمؤمنین و...حضرت خدیجه و فاطمه، سلام کرده است.در فرازی از دعای ندبه درباره امام زمان(عج) آمده است: «کجاست فرزند پیامبر برگزیده؟ و فرزند علی مرتضی؟ و فرزند خدیجه روشن جبین؟ و فرزند فاطمه کبری؟».
undefinedوفات
حضرت خدیجه(س) سه سال قبل از هجرت، در دهم ماه رمضان سال دهم بعثت، در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت و در قبرستان معلاة به خاک سپرده شد.حضرت ابوطالب(ع) عمو و بزرگترین حامی پیامبر(ص) نیز در همین سال از دنیا رفت. لذا پیامبر(ص) این سال را «عام الحزن» نامید.
#خدیجه#ام_المومنین#ماه_رمضان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۸:۰۳

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)
undefinedundefined زندگی‌نامهٔ مختصر حضرت خدیجهٔ کبری (سلام الله علیها)
🟢 مشخصات فردی
- نام کامل: خدیجة دختر خویلد بن اسد بن عبدالعزی بن قصی- کنیه: ام‌المؤمنین- القاب: طاهرهٔ قریش/ سیدة نساء قریش/ خیرالنساء/ کُبری/ مبارکه/ صدیقه- زادروز: پانزده سال قبل از عام الفیل (نقل مشهور) - زادگاه و محل زندگی: مکه مکرمه - درگذشت: دهم ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت (عام الحزن)- مدفن: قبرستان معلاة
undefined جایگاه
همهٔ منابع تاریخی به جایگاه بالای اجتماعی و حُسن شهرت حضرت خدیجه(س) در شرف، نسب، ثروت، ایمان و ایثار تأکید دارند.از لحاظ پاکدامنی نیز آنچنان بود که در عصر جاهلیت، او را «طاهره» لقب دادند.پیامبر اکرم(ص)، سرور زنان جهان را «خدیجه(س)، فاطمه(س)، مریم(س) و آسیه(س)» معرفی کرد.
undefined ازدواج با پیامبر(ص)
حضرت خدیجه(س) پس از آشنایی با با امانت‌داری، صداقت و اخلاق نیکوی حضرت محمد(ص) و اینکه ایشان را امین بر مالش قرار داد، پیشنهاد ازدواج با پیامبر(ص)‌ را مطرح کرد.در منابع تاریخی اهل سنت از ازدواج خدیجه(س) پیش از ازدواج با پیامبر(ص) و داشتن فرزندانی سخن به میان آمده است؛ اما عالمان بزرگ شیعه ـ همانند «سید مرتضی» و «شیخ طوسی» ـ بر این باورند که خدیجه(س) پیش از ازدواج با پیامبر، ازدواج نکرده و به دوشیزه بودن آن حضرت هنگام ازدواج با پیامبر(ص) تأکید کرده اند.«سید جعفر مرتضی» مورخ شیعه بر این باور است که با توجه به تعصبات قبیله‌ای در حجاز، ازدواج خدیجه که از بزرگان قریش بود، با دو اعرابی از قبایل تمیم و مخزوم، پذیرفتنی نیست. وی هم‌چنین بیشتر مطالبی که در این رابطه نقل شده را محصول دست سیاست بازان می‌داند.درباره سن خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص)، دیدگاه‌های مختلفی از ۲۵ سال تا ۴۶ سال مطرح شده است. با توجه به مجموع دلایل و قرائن، بسیاری از پژوهشگران سن خدیجه(س) هنگام ازدواج را ۲۵ یا ۲۸ سال دانسته‌اند.
undefined فرزندان
خدیجه برای پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهراء(س)، جناب قاسم و جناب عبدالله را به دنیا آورد.در بعضی منابع زینب، رقیه و ام کلثوم نیز دختران این دو معرفی شده‌اند؛ اما به گفته برخی از محققان شیعه، فاطمه(س) تنها دختر خدیجه(س) و پیامبر(ص) بوده و سه دختر دیگر، فرزندان رسول خدا(ص) و خدیجه نبوده‌اند، بلکه دخترخوانده‌های پیامبر(ص) بوده‌اند.
undefined اسلام آوردن
حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) اولین ایمان‌آورندگان به اسلام یودند. نماز خواندن آن دو به همراه پیامبر(ص) در کنار کعبه و اینکه آنان اولین نمازگزاران در اسلام یودند در منابع تاریخی معروف است.
undefined نقش خدیجه(س) در تثبیت اسلام
کمک‌های مالی حضرت خدیجه(س) موجب غنای پیامبر(ص) شد. از رسول خدا(ص) نقل شده که «هیچ مالی به من سود نبخشید، آنگونه که ثروت خدیجه(س) به من سود بخشید». پیامبر(ص) از اموال خدیجه(س) در راه کمک به آزادی بدهکاران، یتیمان و بینوایان استفاده می‌کرد. در محاصره بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب، اموال حضرت خدیجه(س) در حمایت از بنی‌هاشم مصرف شد، تا آنجا که در روایت آمده است: «‌ابوطالب و خدیجه(س) همه اموال خود را برای حفظ اسلام و محاصره‌شدگان انفاق نمودند.» در این محاصره، برادرزاده خدیجه(س) گندم و خرما را با زحمت و خطر زیاد به بنی‌هاشم می‌رساند.
undefined مورد علاقهٔ شدید پیامبر(ص)
حضرت خدیجه(س) بهترین و صادق‌ترین وزیر، مشاور و مایه آرامش پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) به احترام خدیجه، در طول حیات او همسر دیگری برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی یاد می‌کرد. سال‌ها پس از درگذشت وی هنگامی که «عایشه» به این علاقه پیامبر(ص) حسادت کرد و مدعی شد: "خدیجه بیش از همسری مُسِن برای تو نبود و خدا بهتر از او را به شما داد!"، پیامبر(ص) بسیار ناراحت شد و با ردّ این سخن فرمود: «خداوند هیچ‌گاه برایم همسری بهتر از او جایگزین نکرد، او مرا تصدیق نمود هنگامی که هیچ‌کس مرا تصدیق نکرد، یاری‌ام کرد در زمانی که هیچ‌کس مرا یاری نکرد، از اموالش در اختیارم قرار داد، زمانی که همه، اموالشان را از من دریغ کردند». و در نسخه ای دیگر: «خدا زنی بهتر از خدیجه به من نداد. هنگامی که مردم تکذیبم می‌کردند، او مرا تصدیق کرد و هنگامی که مردم مرا تحریم کردند، با ثروتش کمکم کرد. و خدا از او فرزندانی روزی من ساخت در حالی که از دیگر زنانم به من فرزندی نداد».پیامبر خدا(ص) در مدح ایشان فرمود: «کجاست همانند خدیجه؟ خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. خدا به من دستور داد خديجه را به قصر زمرّدى كه در بهشت دارد و هيچ رنج و زحمتى در آن نيست بشارت دهم».

۸:۰۳

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined جایگاه امیرالمؤمنین علی(ع) نزد خدیجه
پیامبر اکرم(ص) پس از ازدواج با خدیجه(س) و پیش از بعثت، او را از علاقه خود به علی(ع) آگاه کرده بود از این رو خدیجه برای خانه ابوطالب، پدر علی(ع) آنچه را نیاز داشتند می‌فرستاد، چندان که گفته می‌شد علی نور چشم خدیجه است.همچنین بر اساس روایتی، پس از بیعت خدیجه و علی(ع) با پیامبر(ص)، رسول خدا(ص) به خدیجه امر کرد با علی(ع) نیز بیعت کند زیرا علی(ع) مولای خدیجه و مولا و امام مؤمنان پس از پیامبر(ص) است.
undefined افتخار ائمه اطهار(ع)
مطرح شدن نام حضرت خدیجه به عنوان مادر امامان معصوم(ع) از زبان خود آنان، نشانگر جایگاه والای او است. روز عاشوراء امام حسین(ع) در فرازی از یکی از سخنانش خطاب به دشمنان حضرت خدیجه(س) را به عنوان (جدّه)مادر بزرگ خویش و نخستین خانمی که اسلام آورده است معرفی کرده است و آنها را بر این مسأله سوگند داده و از آنان اقرار گرفته و آنان نیز اقرار کرده‌اند.در زیارتنامه‌ای از امام صادق(ع) برای جدش امام سجاد(ع) بر او به عنوان فرزند پیامبر و امیرالمؤمنین و...حضرت خدیجه و فاطمه، سلام کرده است.در فرازی از دعای ندبه درباره امام زمان(عج) آمده است: «کجاست فرزند پیامبر برگزیده؟ و فرزند علی مرتضی؟ و فرزند خدیجه روشن جبین؟ و فرزند فاطمه کبری؟».
undefinedوفات
حضرت خدیجه(س) سه سال قبل از هجرت، در دهم ماه رمضان سال دهم بعثت، در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت و در قبرستان معلاة به خاک سپرده شد.حضرت ابوطالب(ع) عمو و بزرگترین حامی پیامبر(ص) نیز در همین سال از دنیا رفت. لذا پیامبر(ص) این سال را «عام الحزن» نامید.
#خدیجه#ام_المومنین#ماه_رمضان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۸:۰۳

thumbnail
undefined بنیاد بین‌المللی عاشوراء برگزار می‌کند؛
سلسله درس‌های آنلاین عاشوراپژوهیundefined به زبان ترکی
undefined جلسه نهم
undefined موضوع:زیارت سید الشهداء (علیه السلام) در ماه مبارک رمضان
undefined استاد:حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر نصرتی
undefined زمان:سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ (دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۶) - از ساعت ۲۱ به وقت استانبول (۲۱:۳۰ به وقت تهران)
undefined لینک حضور در کلاس: https://meet.google.com/hqq-rfcc-rxa
undefined لینک کانال اعلان: https://chat.whatsapp.com/L9rxavZmyxq93iJsd001AJ
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء #AshuraInternationalFoundation
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @imamhusaynportal

۱۷:۰۶

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
undefined یک محدودیت عجیب و غریب برای اخراج زائران و حاجیان از عربستان!
نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت از تجسّس عربستان سعودی در حریم خصوصی زائران خانه خدا و ایجاد یک محدودیت جدید برای آنها خبر داد.
برای دیدن متن کامل خبر و اطلاع به زوار حج و عمره، روی لینک زیر بزنید undefinedhusayninews.com/?p=2471
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined حسینی‌نیوز ؛ مرجع اخبار عتبات عالیات و اماکن مقدسه

۱۴:۴۴

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
#استوری
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین
undefined شب جمعه است، هوایت نکنم می‌میرم ...
السلام علیک یا سیدنا الغریبیا أبا عبدالله الحسین
#شب_جمعه_کربلا##امام_حسین علیه السلام#زیارت_کربلا#زیارت_شب_جمعه#پویانفر
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۱۹:۵۰

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
undefined صدور كتاب زيارة الأربعين: التحوّل العالمي الكبير
صدر مؤخراً عن «دار المحجة البيضاء» ببيروت كتاب «زيارة الأربعين: التحوّل العالمي الكبير نحو ترسيخ القيم الدينية وقيادة الحضارة الإنسانية نحو الكمال» لمؤلفه الباحث البحراني الدكتور «راشد الراشد».
تناول المؤلف فیه العديد من الموضوعات المتصلة بزيارة الأربعين وبالنهضة الحسينية، وتحدّث خلال صفحاته عن مكانة زيارة الأربعين في الفكر والعقيدة الإسلامية وأهمّيتها كنقطة ومحور في إحداث التحوّلات الإنسانية والكوّنية، وما تمثله هذه الزيارة العظيمة من أهمية في تطّور حضارتنا الإنسانية.
الکتاب في أربعة أقسام:- الأول: بحوث حول زيارة الأربعين والمشي- الثاني: فكر وثقافة زيارة الأربعين والدور التربوي لها- الثالث: زيارة الأربعين؛ مفتاح الإصلاح والتغيير الشامل في العالم- الرابع: إضاءات من وحي النهضة الحسينية
مزيد من المعلومات عن الکتاب في الرابط أدناهundefinedhusayninews.com/?p=2488
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#مؤسسة_عاشوراء_الدولیة
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP undefined @ImamHusaynPortal

۱۱:۲۷

بازارسال شده از فلسطین آزاد
thumbnail
با حکم رییس جمهور «پزشکیان»؛undefined ابقاء آیت‌الله اختری در ریاست کمیته فلسطین ریاست جمهوری
همچون سه دولت گذشته، آیت‌الله محمدحسن اختری در دولت چهاردهم نیز به عنوان «رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین» منصوب شد.
متن کامل خبر در لینک زیر undefinedhusayninews.com/?p=2454
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined حسینی‌نیوز ؛ مرجع اخبار عتبات عالیات و اماکن مقدسه

۵:۵۶

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام

1_17637128050.mp3

۰۲:۵۲-۶۷۵.۸۹ کیلوبایت
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز میلاد سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(س)
Special Issue of the Imam Hussein (AS) Portal, on the occasion of the birth anniversary of the great prophet, Imam Hassan Mujtaba (AS)
undefined تغطیة خاصة لبوابة الإمام الحسين(ع)، بمناسبة ذكرى ولادة الإمام الحسن المجتبی(ع)
undefined ـــــــــــــــــــــــــــ undefined
undefined زیارتنامهٔ صوتی امام حسن بن علی المجتبی (علیهما السلام)
Audio file/ The pilgrimage of Imam Hassan ibn Ali al-Mujtaba (peace be upon them both)
ملف صوتي/ زیارة الإمام الحسن بن علي المجتبی (علیهما السلام)
#امام_حسن#ماه_رمضان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
مؤسسة عاشوراء الدوليةAshura International Foundation#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۷:۴۲

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع)
undefined فضایل امیرالمؤمنین علی(ع) از زبان پیامبر اکرم(ص): اول) محبت پیامبر(ص) نسبت به علی(ع)
هر کس جامع کمالات باشد محبوب دلها نیز هست. پیامبر اکرم(ص) که خود معشوق عالمیان و خوبان و پاکان است، محبّ علی(ع) است، چرا که او جان پیامبر است و جان هر کس شیرین و دوست داشتنی است.
نمونه‌هایی از اعلام این محبت، به روایت کتب اهل سنت را بخوانید:
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined محبوب مرا صدا کنید...
عایشه می‌گوید: هنگامی که رسول خدا(ص) در حالت وفات بود فرمود: «اُدعوا إلیَّ حبیبي» یعنی: «محبوب مرا بخوانید تا نزد من آید». من سراغ پدرم ابوبکر رفتم و او را حاضر نمودم. اما پیغمبر نظری به وی افکند و از او روی گردانید.سپس برای بار دوم فرمود: «محبوب مرا بخوانید تا نزد من آید».آنگاه حفصه، پدرش عُمَر را احضار کرد. پیغمبر همانگونه که از ابوبکر روی گردانید از عمر نیز روی برگرداند.در این هنگام من گفتم: وای بر شما! «علی بن ابی طالب» را فرا بخوانید؛ سوگند به پروردگار، او جز علی را نمی‌خواهد. پس علی را خبر کردند. وقتی که علی نزد پیغمبر(ص) آمد، رسول خدا او را محکم به سینه چسبانید؛ آنگاه در گوش او هزار حدیث بیان فرمود که هر حدیثی، راهگشای هزار حدیث بود.»
undefined برخی منابع این حدیث از اهل سنت:- مسند أبي یعلیٰ ، اثر احمد بن علی تمیمی موصلی حنفی: ص ۲۲، حدیث ۸- المناقب ، اثر موفق بن احمد خوارزمی حنفی: ص ۶۸، حدیث ۴۱. - تاریخ دمشق ، اثر ابن عساکر دمشقی شافعی: ج ۲، حدیث ۱۰۱۲
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined آیا علی را دوست داری؟!
میوه‌ای به پیامبر اکرم(ص) هدیه دادند. ایشان پوست آن را گرفت و مغز میوه را در دهان علی بن ابی طالب(ع) گذاشت. یکی از حاضران از پیامبر(ص) پرسید: یا رسول اللّه انّک تحبّ علیّاً؟! یعنی: ای رسول خدا علی(ع) را دوست داری؟!پیامبر(ص) فرمود: «أوَ ما عَلِمتَ أنَّ عَلِيّاً مِنّي وأنا مِنه؟!»یعنی: «مگر نمی‌دانی که علی از من و من از اویم؟»
undefined برخی منابع این حدیث از اهل سنت:- المناقب ، اثر خوارزمی حنفی: ص ۶۴، حدیث ۳۳.- فرائد السمطين ، اثر ابراهیم بن محمد جُوینی شافعی: ج ۱، ص ۵۹، حدیث ۲۶
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined دوست داشتن علی(ع) مانند دوست داشتن پیامبر(ص) است
پیامبر اکرم(ص) بارها فرمود: «مَن أحبّ علیّاً فقد احبّني»یعنی: «هر که علی را دوست بدارد، براستی که مرا دوست داشته است».
undefined از جمله منابع این حدیث از اهل سنت:- کنز العمّال ، اثر متقی هندی حنفی: ج ۱۱، ص ۶۲۲، حدیث ۳۳۰۲۴
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined دشمنی با علی(ع) به معنی دشمنی با پیامبر(ص) است
رسول خدا(ص) خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود: «محبّك محبّی و مبغضك مبغضی».یعنی: «دوستدار تو دوستدار من است و دشمن تو دشمن من».
undefined از جمله منابع این حدیث از اهل سنت:- کنز العمّال ، اثر متقی هندی حنفی: ج ۱۱، ص ۶۲۲، حدیث ۳۳۰۲۳
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
مؤسسة عاشوراء الدوليةAshura International Foundation#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۱۳:۵۳

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع)
undefined ویدیو/ روضهٔ دفن غریبانهٔ حضرت علی(ع) با بیان رهبر انقلاب
امیرالمؤمنین (علیه السلام) وصیت کرده است که بدن او را هنگام شب غسل دهند و دفن کنند...براستی در خاندان پیغمبر، عجب سنّتی قرار داده شد undefined
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
مؤسسة عاشوراء الدوليةAshura International Foundation#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۲۰:۱۷

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع)
undefined فضایل امیرالمؤمنین علی(ع) از زبان پیامبر اکرم(ص): دوم) علم و دانش علی(ع)
دانش امیرالمؤمنین علی(ع) «لدنی» بود؛ یعنی ریشه در علم الهی و آسمانی داشت. رسول خدا(ص) وی را به عنوان «اعلم النّاس» معرفی می‌کرد.
نمونه‌هایی از اعلام این دانش و دانشمندی را به روایت کتب علمای اهل سنت بخوانید:
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined دانشمندترین بعد از پیامبر(ص)
پیامبر اکرم(ص) فرمود: «أعلم اُمّتي من بعدي عليّ بن أبي طالب».یعنی: «دانشمندترین فرد امّتم بعد از من، علی بن ابی طالب است.»
undefined برخی منابع این حدیث از اهل سنت:- فرائد السمطين ، اثر ابراهیم بن محمد جُوینی شافعی: ج ۱، ص ۹۷- المناقب ، اثر موفق بن احمد خوارزمی حنفی: ص ۸۲، حدیث ۶۷- كفاية الطالب ، اثر محمد بن یوسف کنجی شافعی: ج ۱، ص ۳۳۲
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined نُه دهم حکمت از آنِ اوست
رسول خدا(ص) فرمود: «قُسّمت الحکمةُ علی عشرة أجزاءٍ فاُعطيَ علیٌّ تسعةً والنّاسُ جزءاً واحداً».یعنی: «حکمت به ده جزء تقسیم گردید، پس ۹ قسمت آن به علی و ۱ قسمت آن به بقیهٔ داده شده است».
undefined از جمله منابع این حدیث از اهل سنت:- تاریخ دمشق ، اثر ابن عساکر دمشقی شافعی: ج ۲، ص ۴۸۱
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined آگاه‌ترینِ مردم به سنت و قضاوت
رسول اللّه(ص) فرمود: «أعلم اُمتي بالسنة والقضاء بعدي علي بن أبي طالب».یعنی: «دانشمندترین مردم نسبت به سنّت و قضاوت، پس از من، علی بن ابی طالب است».
همانطور که عایشه درباره علی(ع) اعتراف کرد: «هو أعلم النّاس بالسّنة؛ او داناترین مردم نسبت به سنّت پیامبر است».
undefined برخی منابع این حدیث از اهل سنت:- کنز العمّال ، اثر متقی هندی حنفی: ج ۱۱، ص ۶۰۵- كتاب الإبانة الأكبر، اثر عبیدالله‌ بن‌ محمد بن‌ بَطّة عُکبَری حنبلی‌ (مخطوط)- كفاية الطالب ، اثر محمد بن یوسف کنجی شافعی: ج ۱، ص ۳۳۲
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined داناترین و صبورترین
پیامبر اعظم(ص) بعد از تزویج حضرت فاطمه(س) به امیرالمؤمنین علی(ع) به دختر خود فرمود: «زوّجتك خیر أهلی؛ أعلمهم علماً وأفضلهم حلماً وأوّلهم سلماً».یعنی: «تو را به تزویج بهترین فرد از بستگانم درآوردم؛ که از نظر علم داناترین، و از نظر بردباری برترین، و از نظر اسلام اوّلین است».
undefined از منابع این حدیث از اهل سنت:- المناقب ، اثر موفق بن احمد خوارزمی حنفی: ص ۹۱، حدیث ۸۴
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefined راه استفاده از علم نبی(ص)
مهبط وحی الهی یعنی پیغمبر اکرم(ص) راه استفاده از علم خویش و ورود به سرزمین دانش خود را علی(ع) اعلام کرد: «أنا مدینة العلم وعليٌ بابها، فمن أراد العلم فیأت الباب».یعنی: «من شهر علم (الهی و وحیانی) هستم و علی دَرِ آن است؛ پس هر کس دانش می‌خواهد باید از این در وارد شود».
undefined برخی منابع این حدیث از اهل سنت:- المناقب ، اثر موفق بن احمد خوارزمی حنفی: ص ۹۱، حدیث ۸۴- انساب الاشراف ، اثر احمد بن یحیی بَلاذُری بغدادی، ج ۲، ص ۱۲۴.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
مؤسسة عاشوراء الدوليةAshura International Foundation#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۱۳:۵۵

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined ویژه‌نامهٔ پورتال امام حسین(ع) به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع)
undefined خطبهٔ امام حسن مجتبی(ع) پس از شهادت پدر
راویان حدیث و مورخان نوشته‏اند: شبى که امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به شهادت رسید و حسنین (علیهما السلام) و برخی خواص اصحاب، پیکر مطهر ایشان را دفن کردند، فرداى آن شب - یعنی صبح روز ۲۱ ماه رمضان سال ۴۰ هجری قمری - امام حسن مجتبى (علیه السلام) به مسجد کوفه رفت و براى مردم سخنرانى کرد.
آن حضرت حمد و ثناى الهى را به جاى آورد و بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درود فرستاد و فرمود:«اى مردم! براستی که در این شب مردى از دنیا رفت که پیشینیان در کردار از او پیشى نگرفتند و آیندگان نیز در رفتار به او نرسند؛ همانا همراه رسول‏ خدا (صلی الله علیه و آله) جهاد کرد و با جان خویش از آن حضرت دفاع نمود؛ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) او را با پرچم خود (به جنگ‌ها) می‌فرستاد در حالی که جبرئیل در سمت راست او و میکائیل در سمت چپ او مى‏جنگیدند؛ و از میدان نبرد بازنمى‏گشت مگر اینکه خداوند به دست تواناى او جنگ را فتح کند.[به خدا سوگند هیچ یک از اوصیاء، و نه هر کس که پس از اوست، بر پدرم در رفتن به بهشت پیشى نخواهد جست.]پدرم امیرالمؤمنین در شبی وفات یافت که قرآن در آن نازل شد، شبی که عیسى بن مریم در آن به آسمان عروج کرد، و یوشع بن نون وصى موسى در آن شب قبض روح گردید.او هیچ درهم و دینارى از خود بر جاى نگذاشت جز هفتصد درهم جیره‌اش از بیت‌المال، که آن را جمع کرده بود تا خادمى براى خانواده خود بگیرد...»
امام حسن(ع) به اینجای سخن که رسید، بغض گلویش را گرفت و گریستundefined و مردم نیز با آن حضرت گریه کردند... undefinedundefined
امام(ع) سپس ادامه داد: «اى‌ مردم! کسانى که مرا می‌شناسند که می‌شناسند؛ کسانى که مرا نمی‌شناسند بدانند که من حسن فرزند محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) هستم؛ من پسر بشیر و نذیر هستم؛ من فرزند آن کسی هستم که به اذن پروردگار (عزوجل) مردم را به سوى او خواند؛من فرزند آن چراغ فروزان هدایت هستم؛ من از اهل بیتى هستم که خداوند، پلیدى را از ایشان دور کرده و آنان را پاک و پاکیزه نمود؛ همان اهل بیتی که خداوند، مودّت آنها را در کتابش واجب نمود و فرمود: ﴿وَ مَنْ یقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فیها حُسْناً﴾ چرا که "اقتراف الحسنة" دوستی ما اهل بيت است».
سپس «عبدالله ابن عباس» در برابر امام(ع) ایستاد و مردم را برای بیعت با او فرا خواند.مردم این دعوت را اجابت کردند و گفتند: "چقدر او برای ما دوست داشتنی است؛ و چقدر مُحق بر خلافت است". آنگاه با کمال رغبت و اشتیاق با امام حسن(ع) بیعت کردند و آن حضرت از منبر به زیر آمد.
undefined منابع :- الأمالى ، اثر شیخ صدوق: ص ۱۹۲- الإرشاد ، اثر شیخ مفید: ج ۲، ص ۴- مقاتل الطالبیین ، اثر ابوالفرج اصفهانى: ص ۳۳- ملحقات إحقاق الحق ، زیر نظر آیت‌الله مرعشی نجفی: ج ۱۱، صص ۹۳-۱۸۲
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
مؤسسة عاشوراء الدوليةAshura International Foundation#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۱۸:۴۸

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
thumbnail
#استوری
برخی اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (آخرین شب قدر) undefined
۱. اعمال مشترک شب های قدر:- غسل- بیدار ماندن- قرائت قرآن و ادعیه- دو رکعت نماز با هفت حمد و هفتاد استغفار- زیارت امام حسین(ع)
۲. خواندن سوره های "عنکبوت"، "روم" و "دخان"
۳. خواندن هزار مرتبه سوره قدر
۴. خواندن دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان(عج):«اَللهمَّ کُن لولیّکَ الحُجةِ بنِ الحَسَنِ ـ صَلَواتُکَ عَلَیهِ و عَلی آبائهِ ـ في هذهِ السّاعةِ، و في کُلّ ساعَة وَلیّا و حافظا وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتّعَهُ فیها طَویلًا»
#شب_قدر#ماه_رمضان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۱۶:۴۵

بازارسال شده از فلسطین آزاد
undefined بیانیه پایانی ششمین کنگره بین‌المللی قدس شریف
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالْوِلْدانِ...»سوره نساء، آیه ۷۵.
در آستانه روز جهانی قدس که از یادگارهای ماندگار رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است، «ششمین کنگره بین‌المللی قدس شریف» در حالی با شعار «حیّ علی القدس» برگزار شد که قلب‌های میلیون‌ها انسان آزاده در سراسر جهان، بیش از پیش، در اندوه مصائب ملت مظلوم فلسطین دردمند و اندوهناک است.
در این برهه تاریخی حساس و سرنوشت‌ساز که رژیم اشغالگر قدس برخوردار از حمایت‌های بی‌دریغ استکبار جهانی به رهبری دولت جنایتکار آمریکا، با نقض سازمان یافتهٔ حقوق بشر، قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه، به ارتکاب جنایات فجیع انسانی، نسل‌کشی گسترده، تخریب منازل، محاصره غذایی، انواع جنایات جنگی و حتی بستن آب آشامیدنی به روی مردم غزه مشغول است، وظیفه انسانی همهٔ آحاد جامعه بشری ایجاب می‌کند که با حمایت از فلسطینیان ستم‌دیده، صدای مظلومیت آنات را به گوش جهانیان برسانند و برای احقاق حقوق حقهٔ آنان تلاش کنند.
بر این اساس، صدها نفر از علماء و رهبران جهان اسلام، فعالان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حقوقی - از جمله ۸۰ نفر از شخصیت‌های بین‌المللی و رهبران ادیان توحیدی از ۲۰ کشور جهان - در استان استعمارستیز «بوشهر» ایران گردهم آمدند تا نقش خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ایفاء کنند.
ویژگی خاص کنگره امسال نسبت به پنج دوره پیشین این است که شرکت‌کنندگان در آن - همراه با ملت‌های منطقه - داغدار قهرمانان بزرگی هستند که در کمتر از یک سال گذشته در راه مقاومت به شهادت رسیدند: علامه مجاهد سید حسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه، سردار شهید نیلفروشان، شهید یحیی سنوار، علامه شهید سید هاشم صفی‌الدین و بسیاری از فرماندهان عزیز حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران.
با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر و با تأکید بر ادامه راه آنان، شرکت کنندگان در ششمین کنگره بین‌المللی قدس شریف، موارد زیر را اعلام می‌کنند:
۱. محکومیت اشغالگری صهیونیستی: ما بیش از ۷۰ سال اشغال سرزمین فلسطین و تمامی جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم این کشور را بشدت محکوم می‌کنیم و خواستار اقدامات فوری و قاطع جامعهٔ جهانی برای پایان دادن به این اشغالگری و احقاق حقوق مردم فلسطین هستیم.
۲. ابراز انزجار نسبت به نسل‌کشی در غزه: ما نسل‌کشی، تخریب زیرساخت‌ها، خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس، محاصره غزه، به خاک و خون کشیدن فعالان فرهنگی، مدنی و رسانه‌ای در طی یک سال و نیم اخیر را نیز محکوم کرده، از تمام وجدان‌های آزاده در دنیا می‌خواهیم که از هر راهی، برای پایان دادن به این جنایات تلاش کنند.
۳. آزادی فلسطین، از بحر تا نهر: ما تأکید می‌کنیم که تمامی سرزمین فلسطین، از بحر تا نهر، باید از لوث وجود رژیم جعلی اسرائیل پاک شود و در اختیار ساکنان اصلی آن - اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی - قرار گیرد. برای دستیابی به این هدف، از حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری دفاع می‌کنیم و معتقدیم که مقاومت تنها راه آزاد‌سازی سرزمین فلسطین است.
۴. حمایت از حق بازگشت آوارگان: ما بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود، مطابق با اصول و حقوق انسانی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، تأکید می‌کنیم و خواستار فراهم شدن شرایط بازگشت امن و عزتمندانه آنان هستیم. پس از این بازگشت، اجرای یک همه‌پرسی عادلانه و فراگیر با حضور ساکنان اصلی و ریشه‌دار از ادیان مختلف، نوع حکومت بر کشور فلسطین را مشخص خواهد کرد.
۵. حفظ هویت اسلامی و عربی قدس: ما تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و تغییر هویت اسلامی و عربی آن را محکوم می‌کنیم و خواستار حفظ وضعیت تاریخی و قانونی قدس شریف به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین هستیم.
۶. لزوم وحدت جهان اسلام: ما بر ضرورت اتحاد جهان اسلام برای دفاع از مقدسات و مصالح امت، حمایت از مردم فلسطین و مقابله با توطئه‌های دشمنان تأکید می‌کنیم و از تمامی مسلمانان جهان می‌خواهیم که از حکومت‌های خود مطالبه کنند که تمام توان خود را برای حمایت از آرمان فلسطین به میدان بیاورند. در این صورت، طرح‌های خائنانه‌ای مانند پیمان آبراهام برای عادی سازی روابط، محکوم به شکست خواهد بود.

۱۹:۵۷

بازارسال شده از فلسطین آزاد
۷.حفاظت از مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی: ما شرکت‌کنندگان در این کنگره تلاش‌های ظالمانه جاری برای کوچاندن مردم غزه از خانه و کاشانه خود و اسکان آنان در سرزمین‌های دیگر را محکوم کرده، معتقدیم که با توجه به تمسک ملت فلسطین به خاک مقدس خود - که آن را عملاً در طول قریب به هشت دهه اشغالگری و آوارگی نشان داده‌اند - این توطئه استکباری نیز با شکست مواجه خواهد شد.
۸. محکومیت نقض عهد رژیم صهیونیستی: ما نقض سازمان یافته توافقات و مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی - از جمله نقض مکرر توافقات آتش‌بس در غزه و لبنان - را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی و ناظران بر اجرای توافقات می‌خواهیم که به جنایات مکرر این رژیم به رغم توافق آتش‌بس پایان داده، این جنایات مکرر را در مراجع بین المللی تعقیب نمایند.
۹. لزوم همبستگی ادیان توحیدی: سرزمین فلسطین زادگاه و عبادتگاه پیامبران الهی و مهبط فرشتگان است و «مسجد الاقصی» قبلهٔ اول مسلمین و محل معراج رسول اکرم(ص). این سرزمین مقدس، نمادی از همزیستی ادیان توحیدی است و اینک نیز باید با همبستگی پیروان همین ادیان از دست باند تبهکار صهیونیستی آزاد گردد. در این میان، نقش علمای ادیان و نخبگان علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آنان بسیار سرنوشت‌ساز است.
۱۰. ضرورت ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی: ما از سازمان‌های بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری - بویژه «سازمان ملل متحد»، «سازمان همکاری‌های اسلامی» و «اتحادیه عرب» ـ می‌خواهیم که به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل کنند و با اتخاذ تدابیر لازم، رژیم صهیونیستی را به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی وادار سازند. همچنین از «دیوان بین‌المللی دادگستری‌ در لاهه» به خاطر صدور حکم شجاعانه علیه مقامات کودک‌کُش صهیونیست تشکر می‌کنیم.
۱۱. قدردانی از محور مقاومت: لازم است از سوی خود و از طرف مردم مظلوم غزه، صمیمانه‌ترین قدردانی ها را از گروههای مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و همه جای جهان اسلام ابراز کنیم؛ آنان که در شرایط انفعال بسیاری از دولت‌های اسلامی، بار حمایت از مظلومان را بر دوش کشیدند و در این راه، شهدای فراوانی تقدیم اسلام کردند.
۱۲. سپاس از رهبر، دولت، مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران: سپاس ویژه خود را به «حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنیم که پرچمدار ایستادگی در برابر رژیم غاصب بوده و با ارشادات و اقدامات حکیمانه خود، نه تنها راهبر محور مقاومت اسلامی بلکه الهام‌بخش همه آزادیخواهان جهان هستند. همچنین از رییس محترم جمهوری، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و ملت ایثارگر جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی دائمی از آرمان آزادی فلسطین تشکر می‌کنیم.
در پایان، با تشکر از «حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه و «جناب آقای دکتر زارع» استاندار بوشهر به خاطر میزبانی ششمین کنگره و همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که ما را در برگزاری این کنگره باشکوه یاری کردند، تأکید می‌کنیم که یقیناً فلسطین آزاد خواهد شد؛ همانطور که شهید عزیز نصرالله گفت: «قطعاً سننتصر».
«وَلَيَنْصُرَنَّ اللهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إنَّ اللهَ لَقَويٌّ عَزيز»
والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته

دبیرخانه ششمین کنگره بین‌المللی قدس شریف۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۶۶ فروردین ۱۴۰۴26 مارس 2025
ــــــــــــــــــــــــــ
undefined کانال فلسطین آزاد را در شبکه اجتماعی «بله» دنبال کنید undefinedhttps://ble.ir/free_palestine

۲۰:۲۱

بازارسال شده از پورتال امام حسین علیه السلام
undefined مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است؟ + نظر ۱۱ نفر از مراجع عظام تقلید
undefined فطریه یعنی چه؟
بر مکلّفی که در هنگام غروب شب عید فطر، «بالغ» و «عاقل» باشد و «فقیر شرعی» نباشد، پرداخت زکات فطرۀ خود و کسانی که عرفاً نان‌خور او محسوب می‌شوند، واجب است.
undefined چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟
مکلّف باید به ازای خودش و هر کسی که نان خور اوست، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو و ۶۰۰ گرم) از قـُوتِ غالب شهر محل زندگی خود به فردی مستحقّ بدهد.قـُوت غالب شهر، یعنی غذای متعارفی که معمولاً در طول سال، بیشتر استفاده می‌شود؛ مانند گندم (یا آرد)، برنج، جو، خرما، کشمش، ذرت و مانند آنها.اگر پول یکی از اینها را هم به مستحقّ بدهد کافی است.
undefined زمان وجوب و پرداخت فطریه کِی است؟
پرداخت زکات فطره، در شب عید فطر واجب می‌شود.تأخیر در پرداخت آن به صبح فردا و بعد از نماز عید جایز نیست؛ اما اگر کسی نماز عید نمی‌خواند می‌تواند فطریه را تا ظهر روز عید فطر پرداخت نماید.کسی که در این ساعات، دسترسى به مستحقّ ندارد، باید مقدارى از مواد غذایی مذکور در بالا یا معادل مبلغ آن را به نیّت فطریه جدا کرده و براى مستحقّ کنار بگذارد و هر وقت که آن را مى‌دهد نیّت فطریه نماید.
کسی که خودش مستحقّ (فقیر با تعریف شرعی آن) نمی‌شناسد، می‌تواند فطریه را به دفتر مراجع عظام تقلید برساند؛ یا بعد از پرسش از مرجع خود و اجازهٔ وی، به سازمان بهزیستی یا کمیتهٔ امداد تحویل نماید.
undefined مبلغ زکات فطره در سال ۱۴۰۴ ش. (۱۴۴۶ قمری) چقدر است؟
undefined آیت‌الله العظمی حسینی خامنه‌ایundefined به قیمت گندم: برای هر نفر حداقل هفتاد و پنج هزار تومان.undefined به قیمت برنج: اعلام نشده است. (لذا اگر قـُوت غالب برنج است، مقدار ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم برای هر نفر از افراد تحت تکفل خود به مستحقّ دهد؛ یا قیمت روز آن را محاسبه و پرداخت نماید)
undefined آیت‌الله العظمی وحید خراسانیundefined به قیمت گندم: برای هر نفر هشتاد و پنج هزار تومان.undefined به قیمت برنج: اعلام نکردند.(مکلف پول آن را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر شرعی بپردازد.)
undefined آیت‌الله العظمی نوری همدانیundefined به قیمت گندم: برای هر نفر هشتاد هزار تومان.undefined به قیمت برنج:برنج ایرانی: هر نفر حدود چهارصدوپنجاه هزار تومان.برنج خارجی: هر نفر دویست هزار تومان.(در ضمن اگر در منطقه سکونت، اجناس ذکر شده قیمت دیگری دارد باید به قیمت منطقه خود محاسبه کنند.)
undefined آیت الله العظمی مکارم شیرازیundefined به قیمت گندم: برای هر نفر هشتاد هزار تومان.undefined به قیمت برنج: هر نفر سیصد هزار تومان.
undefined آیت‌الله العظمی شبیری زنجانیundefined با توجه به اینکه قیمت‌ها در شهرهای مختلف، متفاوت است، مؤمنین به ازای هر نفر یک صاع (تقریبا سه کیلو و ششصد گرم به حساب گندم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و ...) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه پرداخت نمایند.
undefined آیت‌الله العظمی سبحانی تبریزیundefined به قیمت آرد گندم: برای هر نفر در قم، حدود نود هزار تومان.undefined به قیمت برنج: با توجه به اینکه قیمت آرد گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.
undefined آیت‌الله العظمی حسینی سیستانیundefined به قیمت آرد گندم: برای هر نفر صد هزار تومان.undefined به قیمت برنج:برنج ایرانی: هر نفر پانصد هزار تومان.برنج خارجی: هر نفر دویست هزار تومان.
undefined آیت‌الله العظمی جوادی آملیundefined برای هر نفر بر مبنای قـُوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آنها و یا معادل قیمت آنها، به قیمت روز پرداخت گردد.
undefined آیت‌الله العظمی مظاهری اصفهانیundefined به قیمت گندم: برای هر نفر حدود هفتاد تا هشتاد هزار تومان.undefined به قیمت برنج: در خصوص سایر مواد غذایی با توجّه به اینکه قیمت آنها در شهرهای مختلف متفاوت است مؤمنین معادل مقادیر مذکور را بر اساس قیمت محلّ زندگی خود بپردازند.
undefined آیت‌الله العظمی گرامی قمیundefined به دلیل اختلاف قیمت در شهرها و روستاها، مکلّف باید بر اساس قیمت محل سکونتِ خود، برای فطریه قیمتِ حدود سه کیلوگرم از قـُوتِ غالب خویش را بپردازد.
undefinedundefined آیت‌الله العظمی کریمی جهرمیundefined به قیمت گندم: برای هر نفر هشتاد هزار تومان.undefined به قیمت برنج: با توجّه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف تفاوت دارد مردم عزیز معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه و پرداخت نمایند.
#ماه_رمضان#فطریه
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined
#بنیاد_بین‌المللی_عاشوراء
undefined پورتال امام حسین (علیه السلام) IHP
undefined @ImamHusaynPortal

۱۳:۳۸