۹:۴۶
۹:۴۶
۹:۴۶
۹:۴۶
او از تجربهی حضور در چهارسوق میگوید؛ جایی برای دیدار با دغدغهمندان آموزش، تبادل تجربهها و باور به توانِ تغییر.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۵:۵۰
او از تجربهی حضور در چهارسوق میگوید؛ جایی برای دیدار با دغدغهمندان آموزش، تبادل تجربهها و باور به توانِ تغییر.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۶:۵۹
بازنشر یادداشت خانم اشراقی؛ تجربه حضورشان در هفدهمین چهارسوق که در کانال تلگرامی ایشان منتشر شده
" />
روز پنج شنبه هشتم آبان ماه، در هفدهمین رویداد چهارسوق شرکت کردم. چیزی که توجهم را به خودش جلب کرد، مسیر رشد و توسعه این رویداد در طول دوران حیات خودش بود. انتخاب موضوعات سخنرانی و شیوه اجرای آنها با تم کلی رویداد که مربوط به حوزه تعلیم و تربیت است، همخوانی داشت و تمام مسائل، موضوعات به روز و قابل توجهی را شامل میشد.
یکی از هوشمندانه ترین اجراها در این رویداد برایم و چه بسا نقطه اوج آن، اجرای آقای احمد شیخ لر با ورزش تایچی بود. همهٔ آن چند صد نفرمان را بلند کرد، بی آنکه کلامی درباره نسبت ذهن و بدن حرف بزند و بدون آنکه فضای صندلی های سالن همایش مانع کارش شوند، بدنهایمان را به درنگی تربیتی دعوت کرد.
آن قدر غرق لذت بودم که عکسی از آن فضا ندارم.
تا جایی که میدانم، تایچی از دل فلسفه تائو برآمده. در این نگاه، جهان بر اساس یک حرکت دائمی میان دو نیروی یین(Yin) و یانگ(Yang) که مکمل همدیگرند بنا شده. در این منطق، قدرت؛ از سکون و نرمی زاده میشود و آرامش؛ ریشه در قوت و سرسختی دارد.
تجربه این نرمش گروهی و کشوقوس در میانه یک رویداد تربیتی، بار دیگر بهانهٔ یادآوری این نکته بود که تربیت فقط شکل دهی به ذهن نیست بلکه فرآیندی برای سازمان دهی تجربیات بدنی با افکار و عواطف است.
چه خوب که آقای شیخلر سخن مستقیمی نمیگفت و فقط با ضرب آهنگی آرام ترتیب حرکات را رهبری میکرد، اما من حالا که روزها از آن تجربه گذشته، مجبورم برای گسترش این ایده چند کلمهای پرگویی کنم و برداشت مسقیمم را با شما به اشتراک بگذارم؛
•اگر یک معلم با جهان بینی مفروض مربی تایچی به کلاس درسش وارد شود، احتمالا راحتتر میتواند آزادی و انضباط را مقابل هم قرار ندهد و از آنها دوگانه افراطی نسازد و این دو را نیرویی برای به جریان انداختن تعامل سازنده در کلاس بدل کند.
•اگر منطق این برنامه را درونی کرده باشد، به سادگی از جایگاه کنترلگری عبور میکند و به جای ارائه دستور العمل، فضای کلاس را برای به رقص درآمدن هر کودک با ریتم یادگیری خودش آماده میکند.
•معلمی که گاهی این حرکات را با اجرای صحیحش به کلاس ببرد، همانطور که کودک را به تمرکز و ایجاد هماهنگی بین تنفس و حرکت اعضای بدن دعوت میکند، میتواند در لایهای عمیقتر مشوق او برای هماهنگ کردن درون و بیرون و یا ایجاد تعادل میان اندیشه و عمل در او باشد.
مجریان رویداد چهارسوق، با گنجاندن این برنامه در میان سخنرانیها، به زیبایی توانستند توجه من مخاطب را به اهمیت عملگرا بودن در محیط یادگیری جلب کنند.پرتوان باشند.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
آن قدر غرق لذت بودم که عکسی از آن فضا ندارم.
تا جایی که میدانم، تایچی از دل فلسفه تائو برآمده. در این نگاه، جهان بر اساس یک حرکت دائمی میان دو نیروی یین(Yin) و یانگ(Yang) که مکمل همدیگرند بنا شده. در این منطق، قدرت؛ از سکون و نرمی زاده میشود و آرامش؛ ریشه در قوت و سرسختی دارد.
تجربه این نرمش گروهی و کشوقوس در میانه یک رویداد تربیتی، بار دیگر بهانهٔ یادآوری این نکته بود که تربیت فقط شکل دهی به ذهن نیست بلکه فرآیندی برای سازمان دهی تجربیات بدنی با افکار و عواطف است.
چه خوب که آقای شیخلر سخن مستقیمی نمیگفت و فقط با ضرب آهنگی آرام ترتیب حرکات را رهبری میکرد، اما من حالا که روزها از آن تجربه گذشته، مجبورم برای گسترش این ایده چند کلمهای پرگویی کنم و برداشت مسقیمم را با شما به اشتراک بگذارم؛
•اگر یک معلم با جهان بینی مفروض مربی تایچی به کلاس درسش وارد شود، احتمالا راحتتر میتواند آزادی و انضباط را مقابل هم قرار ندهد و از آنها دوگانه افراطی نسازد و این دو را نیرویی برای به جریان انداختن تعامل سازنده در کلاس بدل کند.
•اگر منطق این برنامه را درونی کرده باشد، به سادگی از جایگاه کنترلگری عبور میکند و به جای ارائه دستور العمل، فضای کلاس را برای به رقص درآمدن هر کودک با ریتم یادگیری خودش آماده میکند.
•معلمی که گاهی این حرکات را با اجرای صحیحش به کلاس ببرد، همانطور که کودک را به تمرکز و ایجاد هماهنگی بین تنفس و حرکت اعضای بدن دعوت میکند، میتواند در لایهای عمیقتر مشوق او برای هماهنگ کردن درون و بیرون و یا ایجاد تعادل میان اندیشه و عمل در او باشد.
مجریان رویداد چهارسوق، با گنجاندن این برنامه در میان سخنرانیها، به زیبایی توانستند توجه من مخاطب را به اهمیت عملگرا بودن در محیط یادگیری جلب کنند.پرتوان باشند.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۲:۰۶
گواهیهای حضور در هفدهمین رویداد نوآوریهای آموزشی چهارسوق صادر شد
اگر در هفدهمین چهارسوق همراه ما بودید، همین حالا میتونید گواهی حضورتان را از سامانه سیمرغ دریافت کنید.
سامانه سیمرغ بستری برای تعامل شما با همسفران چهارسوقی است. در سیمرغ میتوانید علایق، حوزه فعالیت و بسیاری از اطلاعات دیگر همسفرانتان را ببینید و با آنها تماس حاصل کنید
برای دریافت گواهیهای حضور به بخش گواهینامههای رویداد هفدهم در سامانه سیمرغ مراجعه نمایید.
ttr.ir/17ch
اگر در هفدهمین چهارسوق همراه ما بودید، همین حالا میتونید گواهی حضورتان را از سامانه سیمرغ دریافت کنید.
سامانه سیمرغ بستری برای تعامل شما با همسفران چهارسوقی است. در سیمرغ میتوانید علایق، حوزه فعالیت و بسیاری از اطلاعات دیگر همسفرانتان را ببینید و با آنها تماس حاصل کنید
برای دریافت گواهیهای حضور به بخش گواهینامههای رویداد هفدهم در سامانه سیمرغ مراجعه نمایید.
ttr.ir/17ch
۱۱:۱۰
یکی از رسمهای همیشگی چهارسوق دیدن و شنیدن نظرات مخاطبان است.
در رویداد هفدهم چهارسوق نیز از شما در مورد محتوا و نحوه ارائه سخنرانان نظرسنجی کردیم. همچنین نظر شما را در مورد بخشهای جانبی رویداد جویا شدیم.
میانگین امتیازات شما در این فرسته به اشتراک گذاشته میشود.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
در رویداد هفدهم چهارسوق نیز از شما در مورد محتوا و نحوه ارائه سخنرانان نظرسنجی کردیم. همچنین نظر شما را در مورد بخشهای جانبی رویداد جویا شدیم.
میانگین امتیازات شما در این فرسته به اشتراک گذاشته میشود.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
۱۴:۲۳
او از تجربهی حضور در چهارسوق میگوید؛ جایی برای دیدار با دغدغهمندان آموزش، تبادل تجربهها و باور به توانِ تغییر.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۵:۱۶
او از آینده آموزش ایران میگوید. از مدلی به نام UBD که میتواند زبان مشترک معلمان باشد
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۱:۳۴
او از ساخت آینده آموزش ایران با کمک ایده معلم راهنمایی از دل سنت آموزشی کشور سخن میگوید.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۰:۵۹
او از یک موقعیت تربیتی خاطرهانگیز و البته آموزنده در خانواده خود میگوید؛ از تعاملش به عنوان یک پدر با فرزندانش برای یافتن دزد آب.
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۱:۱۰
چهارسوق، با هدف توسعه و تعمیق فعالیتهای خود، قصد دارد حضور و تولید محتوای خود را در پلتفرمهای اینستاگرام و یوتیوب گسترش دهد. به همین منظور، از افراد خلاق، باانگیزه و متخصص برای همکاری در دو موقعیت شغلی زیر دعوت به عمل میآورد. واجدین شرایط و علاقمندان لطفا رزومه خود را به ادمین کانال ارسال نمایند.
مسئول تیم هنرینوع همکاری: تماموقت یا پارهوقت- نیمه حضوری
وظایف و مسئولیتها:
تدوین و پیادهسازی استراتژی هنری و تبلیغاتی در تولید و انتشار محتوا
نظارت بر کیفیت و رعایت استانداردهای هنری، رسانهای و بصری در تمامی خروجیهای تیم
ایدهپردازی، خلق و توسعه مفاهیم خلاقانه برای تولید محتوای جذاب و مؤثر
طراحی، استقرار و مدیریت گردش کار درون تیم هنری
برنامهریزی، زمانبندی و پیگیری فرآیند تولید و انتشار محتوا
ایجاد هماهنگی و ارتباط مؤثر بین تیم هنری با تیمهای محتوا، مدیریت و دیگر واحدهای مرتبط
طراحی تقویم انتشار محتوای سوشال مدیامهارتها و تواناییهای مورد نیاز:
تسلط کامل بر تولید محتوای اختصاصی و بهینهشده برای پلتفرمهای اینستاگرام و یوتیوب
توانایی در رهبری و مدیریت تیم، تفویض اختیار و نظارت بر پیشبرد کارها
مهارت در سناریونویسی، نویسندگی و کپشننویسی جذاب
آشنایی با اصول اولیه گرافیک، تدوین فیلم و اصول تبلیغات دیجیتال
آشنایی با زیست بوم تعلیم و تربیت (امتیاز محسوب میشود)
دارا بودن نمونهکار مرتبط و قوی
ادمین و مدیر شبکههای اجتماعینوع همکاری: دورکار، پارهوقت
وظایف و مسئولیتها:
انتشار منظم محتوا در پیامرسانها (مانند بله و تلگرام) و شبکههای
اجتماعی (اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین)
رصد، جمعآوری و تحلیل بازخوردها و آمار محتواهای منتشرشده و ارائه گزارش به تیم تولید
مدیریت و افزایش تعامل با مخاطبان
پاسخگویی به موقع و مناسب به نظرات، پیامها و تعاملات مخاطبان
نگارش، تنظیم و بهینهسازی کپشن و توضیحات محتواهامهارتها و تواناییهای مورد نیاز:
تسلط بر مدیریت و انتشار محتوا در پلتفرمهای اینستاگرام و یوتیوب
آشنایی با اصول تحلیل داده شبکههای اجتماعی
توانایی در نویسندگی، نگارش روان و ایجاد ارتباط نوشتاری مؤثر برای کپشن و پیام ها
خلاقیت، دقت و تعهد کاری بالا
توانایی مدیریت زمان و انجام منظم وظایف در محیط دورکار
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
مسئول تیم هنرینوع همکاری: تماموقت یا پارهوقت- نیمه حضوری
وظایف و مسئولیتها:
ادمین و مدیر شبکههای اجتماعینوع همکاری: دورکار، پارهوقت
وظایف و مسئولیتها:
بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | شاد | سایت
۱۰:۲۲