م

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

۱۸۱عضو
م
۱۸۱ عضو

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف

ابزار اطلاع‌‌رسانی مرکز فاوا

۲۴ فروردین

با استعانت از خداوند تبارک و تعالی، این کانال به‌عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی‌ مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی می‌گردد.@sharifictc

۱۴:۱۱

۲۵ فروردین

معرفی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف
مرکز فاوای دانشگاه صنعتی شریف مسئولیت ارائه خدمات پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه را بر عهده دارد. شبکه ارتباطی دانشگاه در پردیس اصلی و مجموعه خوابگاه‌ها از طریق زیرساخت مبتنی بر فیبر نوری و ارتباطات رادیویی توسط این مرکز راه‌اندازی و نگهداری می‌شود و اتصال به شبکه اینترنت نیز از طریق دو سرویس‌دهنده مجزا و خطوط ارتباطی چندگانه به‌منظور ارائه خدمتی پایدار فراهم است. زیرساخت‌های پردازشی مستقر در مرکز داده دانشگاه نیز میزبان کلیه ماشین‌های مربوط به انواع سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه در محیطی امن و استاندارد با سرمایش و برقی پایدار است. احراز هویت یکپارچه، پست الکترونیکی، ذخیره‌سازی ابری، اتصال امن از راه دور به شبکه دانشگاه و میزبانی وب از جمله خدمات زیرساختی ارائه‌شده توسط این مرکز است. ضمناً، این مرکز خدماتی همچون هم‌مکانی سرورها (Colocation) و ارائه ماشین‌های مجازی به ‌هسته‌های فناور، شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان ارائه می‌کند. توسعه و یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه نیز مأموریت دیگری است که اخیراً با این تاکید بیشتر به این مرکز محول شده است.@sharifictc

۱۶:۵۵

۳۰ فروردین

#اطلاعیهبه‌دلیل قطع برق آزمایشگاه مرکزی ناشی از تعمیرات و به تبع آن قطع برق تعدادی از سوییچ‌های شبکه، شبکه اینترنت مجتمع خدمات فناوری، سلف دانشگاه، ساختمان فارغ‌التحصيلان ، مركز معارف، مركز نهاد و معاونت فرهنگي روز جمعه 31 فروردین از ساعت 10 صبح به مدت 2 ساعت قطع خواهد بود.@sharifictc

۱۱:۵۸

۳ اردیبهشت

#دعوت_به_همکاری با عنوان همیار شبکه
مرکز فاوا به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات شبکه در خوابگاه‌ها، از دانشجویان علاقه‌مند مستقر در خوابگاه‌های دانشگاه (برادران و خواهران) در قالب طرح همیار دانشجو دعوت به همکاری می‌نماید. دانشجویان علاقه‌مند با مدیر شبکه دانشگاه همکاری خواهند نمود.
شرح وظایف:
undefined رفع قطعی سوییچ‌ها و اکسس‌پوینت‌ها، در مواردی که به‌دلیل هنگ‌کردن و ... دسترسی از راه دور ممکن نبوده و نیاز به راه‌اندازی دستی باشد؛undefined گزارش مشکلات موجود در خوابگاه در دسترسی به اینترنت (گوشی، لپتاپ و ...)، پیداکردن نقاط کور اکسس‌پوینت‌ها و ...؛undefined تعامل با دانشجویان، راهنمایی و رفع مشکلات ایشان در اتصال به اینترنت (بررسی DNS ، IP ، Trace و ......)، ایجاد و استفاده از شریف آیدی و ...؛undefined آموزش مواردی از قبیل مشاهده میزان مصرف دیتا، حجم حساب کاربری و ...
🟠 محدودیتی از نظر رشته تحصیلی دانشجو وجود ندارد و صرفاً لازم است علاقه و توانایی مناسب احراز شود.
undefined دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند رزومه کوتاه و نام خوابگاه مستقر در آن را به آدرس ایمیل مدیر شبکه دانشگاه، آقای رضا شهبازی (ictc.lan.m@sharif.edu) ارسال نمایند.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف@sharifictc

۱۷:۲۵

۴ اردیبهشت

طرح رایان.pdf

۲.۵۴ مگابایت

#طرح_رایان (راهبران ایران دیجیتال)@sharifictc

۱۴:۳۰

۶ اردیبهشت

undefined ارتقای نرم‌افزاری اکسس‌پوینت‌ها
با توجه به ارتقای نرم‌افزاری اکسس‌پوینت‌های خوابگاه‌ها، که این هفته انجام شد، انتظار می‌رود کیفیت و سرعت شبکه در خوابگاه‌ها تا حدی بهبود یافته باشد.
undefined مسئله اصلی همچنان کم‌بودن تعداد اکسس‌پوینت‌ها است که باید حل شود.
undefined دانشجویان خوابگاهی لطفا بازخوردهای خود از وضعیت شبکه خوابگاه‌ها در انتهای هفته را، از طریق ارسال رایانامه به مدیر شبکه (ictc.lan.m@sharif.edu) منعکس نمایند.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف@sharifictc

۷:۱۷

۱۲ اردیبهشت

#دعوت_به_همکاری، php developer
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف از یک برنامه‌نویس دارای تجربه php و my SQL دعوت به همکاری می‌کند. دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف در اولویت هستند.
🟠 محدودیتی از نظر رشته تحصیلی وجود ندارد و صرفاً لازم است علاقه و توانایی مناسب احراز شود.
undefined علاقه‌مندان می‌توانند رزومه خود را به آدرس ارسال نمایند.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی@sharifictc

۱۶:۳۹

۱۵ اردیبهشت

undefined #اختلال_شبکه
کاربران محترم شبکه دانشگاه توجه نمایند:
به‌علت ارتقای یکی از تجهیزات اصلی سرویس‌دهنده شبکه اینترنت که از ساعت 8:30 صبح یکشنبه 16 اردیبهشت انجام خواهد شد، دسترسی کاربران به اینترنت ممکن است با اختلالاتی همراه شود. به‌دلیل ضرورت تست سامانه ارتقاءیافته در شرایط حداکثر تعداد کاربر همزمان، فرآیند ارتقاء ضرورتاً در ایام کاری انجام می‌شود.
از صبر و شکیبایی کاربران محترم سپاسگزاریم. undefined
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۶:۴۳

۲۰ اردیبهشت

undefined کاهش تعداد اتصال همزمان
کاربران محترم شبکه دانشگاه توجه نمایند:
در چند ماه گذشته، به‌علت افزایش تدریجی تعداد کاربران اینترنت در دانشگاه، ورود به سامانه net2 با یک مقدار کندی همراه بود. لذا، از یک طرف ارتقای سامانه توسط پیمانکار مربوطه در دست پیگیری است و از طرفی به ناچار تعداد اتصال همزمان برای هر شناسه موقتاً از 3 به 2 کاهش یافته است.
توضیح فنی اینکه عمل نگاشت شناسه‌ها به آی‌پی‌های اینترنتی توسط روتری انجام می‌شود که محدودیت حداکثر تعداد کاربر همزمان دارد و در صورت اشباع، کاربران بعدی امکان اتصال نخواهند داشت. عوارض دیگری هم ایجاد خواهد شد، از جمله ایجاد اختلال در سیستم احراز هویت کاربران و سیستم تفکیک ترافیک؛ لذا، این محدودیت برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت و جلوگیری از اشباع روتر و عوارض جانبی آن در ساعات پیک بار اعمال شده است. برای رفع این محدودیت قرار است از روتر دیگری استفاده شود که توسط پیمانکار در حال انجام است.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۲:۱۵

۲۶ اردیبهشت

undefined مسئله وای فای خوابگاه شهید احمدی روشن
undefined با اضافه‌شدن 5 اکسس پوینت به خوابگاه شهید احمدی روشن که امروز انجام شد، نقاط کور تا حد امکان برطرف شد و ظرفیت اتصال همزمان افزایش یافت.
undefined برای رفع مشکل شبکه بقیه خوابگاه‌ها با معاونت دانشجویی توافق کردیم که نصف تعداد اکسس پوینت‌های مورد نیاز توسط مرکز فاوا و نصف آن توسط معاونت دانشجویی تأمین شود.
خوابگاه‌های بعدی که بسته به کیفیت فعلی شبکه در اولویت هستند، به ترتیب: طرشت 2، شهید سلیمانی و شهید شوریده
مشکلات موجود در شبکه را از طریق آدرس به مدیر شبکه دانشگاه گزارش کنید.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۷:۱۳

۲۰ خرداد

undefined ظرفیت فضای ابری سامانه شریف من افزایش یافت
فضای ذخیره‌سازی ابری یکی از امکاناتی است که توسط سامانه شریف من در اختیار همه کاربرانی که #شناسه_شریف دارند، قرار دارد. چیزی شبیه گوگل درایو و دراپ باکس؛
undefined مزایای استفاده از این سرویس چیست؟1- سرعت خیلی بیشتر آپلود و دانلود از داخل دانشگاه نسبت به گوگل درایو و امثال آن؛ چون سرورها داخل دانشگاه هستند و تبادل داده از طریق شبکه داخلی انجام می‌شود؛2- امکان تبادل فایل‌های حجیم که از طریق ایمیل و حتی پیامرسان قابل مبادله نیست؛3- کاهش مصرف پهنای باند اینترنت دانشگاه در صورت استفاده از این سرویس به جای سرویس‌های مشابه خارجی؛4- امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل، پوشه و غیره با سایر کاربران دارای شناسه شریف و تنظیم سطح دسترسی؛ مثلا ایجاد پوشه با دسترسی مشترک بین استاد و دانشجو؛ پوشه مشترک بین اعضای یک تیم و ...؛5- امکان ایجاد لینک اشتراک فایل/پوشه و ارسال آن برای کاربرانی که شناسه شریف ندارند؛6- قابلیت drag and drop در بارگذاری فایل.
undefined برای ورود به سامانه شریف من کافی است با نام کاربری و رمز عبور شناسه شریف خود در آدرس my.sharif.edu وارد شوید و سپس به قسمت پرونده‌ها مراجعه کنید.
undefined سامانه شریف من با همت مدیران قبلی مرکز فاوا بویژه آقایان دکتر امینی و دکتر زارعی راه‌اندازی و تکمیل شده و اکنون که حدود سه سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، با توجه به اقبال به استفاده از فضای ابری این سامانه و طی مقدمات لازم، فضای تخصیص‌یافته برای استادان و دانشجویان دکتری به 20 گیگ و سایر کاربران به 5 گیگ افزایش یافت.امید است با افزایش ظرفیت زیرساخت ذخیره‌سازی در مرکز فاوا، بتوان در آینده حجم بیشتری در اختیار کاربران قرار داد.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۵:۵۹

۲۷ خرداد

undefined اگه net2 راه نداد، چی؟
در حال حاضر از داخل دانشگاه با هر Sharif ID به‌صورت همزمان حداکثر با دو دستگاه می‌توان به اینترنت وصل شد. ممکن است گاهی هنگام اتصال به اینترنت از طریق درگاه https://net2.sharif.edu، علیرغم واردکردن نام کاربری و رمز عبور به‌صورت صحیح، لاگین انجام نشود. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که از قبل دو اتصال باز باقی مانده است.
undefined اگر با چنین حالتی مواجه شدید، با شناسه شریف در آدرس https://bw.ictc.sharif.edu وارد شوید و حداقل یکی از دو اتصالی که از قبل باز مانده را ببندید و سپس در net2 لاگین کنید.
undefined میزان حجم باقیمانده از بسته اینترنت هم در bw.ictc قابل مشاهده است.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۲:۴۶

۲۸ تیر

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف
undefined مسئله وای فای خوابگاه شهید احمدی روشن undefined با اضافه‌شدن 5 اکسس پوینت به خوابگاه شهید احمدی روشن که امروز انجام شد، نقاط کور تا حد امکان برطرف شد و ظرفیت اتصال همزمان افزایش یافت. undefined برای رفع مشکل شبکه بقیه خوابگاه‌ها با معاونت دانشجویی توافق کردیم که نصف تعداد اکسس پوینت‌های مورد نیاز توسط مرکز فاوا و نصف آن توسط معاونت دانشجویی تأمین شود. خوابگاه‌های بعدی که بسته به کیفیت فعلی شبکه در اولویت هستند، به ترتیب: طرشت 2، شهید سلیمانی و شهید شوریده مشکلات موجود در شبکه را از طریق آدرس ictc.lan.m@sharif.edu به مدیر شبکه دانشگاه گزارش کنید. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات @sharifictc
undefined مسئله وای فای خوابگاه‌ها
undefined در ماه گذشته، با همکاری معاونت دانشجویی و اضافه‌شدن حدود 20 اکسس پوینت به‌روز در خوابگاه‌ها، نقاط کور برطرف شد و ظرفیت اتصال همزمان افزایش یافت.
مشکلات موجود در شبکه را از طریق آدرس به مدیر شبکه دانشگاه گزارش کنید.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۰:۱۱

۳۰ تیر

undefined تغییرات در سامانه ایمیل دانشگاه
undefinedبه‌دلیل بروز اشکالات و موارد مخاطره‌آمیز امنیتی در سامانه ایمیل دانشگاه، ناگزیر به تغییر و بروزرسانی سامانه ایمیل، پیش از موعد مقرر آن و به‌صورت خارج از برنامه شدیم. کارشناسان مربوطه همچنان در حال نهایی‌سازی جزئیات و تنظیمات هستند.
undefinedضمن پوزش از اینکه به‌دلیل بروز برخی ناهماهنگی‌ها، فرصت اطلاع‌رسانی قبلی فراهم نشد، چنانچه کاربران محترم در کار با سامانه جدید با اشکلاتی مواجه هستند، لطفا صبوری نمایند تا به وضعیت پایدار برسیم.
undefinedلطفا اشکلات احتمالی که در کار با سامانه جدید با آن مواجه هستید را به آدرس ایمیل منعکس کنید.
undefinedپیرو این تغییر، در روزهای پیش رو، ناچار به تغییرات دیگری در سامانه ایمیل خواهیم بود که به‌تدریج توسط کارشناسان مربوطه انجام خواهد شد. تلاش خواهد شد این تغییرات به‌گونه‌ای انجام شود که حداقل ایجاد زحمت را برای کاربران محترم داشته باشد.
undefinedمجدد از مشکلات پیش‌آمده نهایت پوزش و امتنان را داریم.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۸:۵۶

۲ مرداد

thumnail
undefined دسترسی موقت به سامانه قبلی ایمیل دانشگاه
undefinedبه درخواست کاربران، سرویس قبلی ایمیل دانشگاه موقتاً در دسترس قرار گرفت.
undefinedبا توجه به تاکید شورای فناوری اطلاعات دانشگاه، این دسترسی موقت خواهد بود و پس از آنکه اشکالات فونت و ... در رابط کاربری سامانه جدید رفع شود، از دسترس خارج خواهد شد.
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات@sharifictc

۱۲:۴۳