بله | کانال سیمرغ رسانه
عکس پروفایل سیمرغ رسانهس

سیمرغ رسانه

۱,۲۳۲عضو
سیمرغ رسانه
undefined undefined پیشخوان| پژوهش، افکارسنجی و اثرسنجی؛ سه ضلع تحول در رسانه ملی undefinedمحسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در گفت‌وگویی به مناسبت #هفته_پژوهش_و_فناوری گفت: مسیر آینده صداوسیما بدون پژوهش ممکن نیست. رمز ماندگاری صداوسیما در دنیای پرشتاب رسانه‌ها، شناخت درست مخاطب بر پایه داده‌های مرکز تحقیقات است. رسانه ملی اگر بداند مردم چه می‌خواهند و چطور می‌اندیشند، اثرگذارترین روایت را برای آنان می‌سازد. undefinedوی با اشاره به رویکرد تحولی رسانه ملی افزود: در چهارمین سال اجرای سند تحول سازمان، پژوهش، افکارسنجی و اثرسنجی مسیرهایی هستند که برای تغییر و تحول در سطح رویکردی، محتوایی و سازوکاری در پیش گرفته‌ایم. undefinedشاکری‌نژاد با بیان اینکه در دوره تحول تأکید بر سنجش تأثیر تولیدات رسانه ملی بر مخاطب، مرکز تحقیقات را به سمت اثرسنجی هدایت کرد، گفت: ماحصل پژوهش‌ها به مخاطب‌شناسی دقیق‌تر و افزایش کیفیت تولیدات کمک می‌کند. گزارش‌های مرکز در اختیار معاونت‌های پیام قرار می‌گیرد؛ زیرا کارکرد اصلی پژوهش ما، دستیابی به تولیداتی فرهنگ‌ساز است. undefinedرئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما ادامه داد: در عصر فعلی مخاطبان از بسترهای مختلفی استفاده می‌کنند. با این وجود در زمان‌های حساس اعتماد مخاطب به رسانه‌های اصلی بیشتر است و *رسانه ملی به‌لحاظ مرجعیت خبری بالاتر از بقیه رسانه‌ها قرار دارد*./صداوسیما #در_مسیر_تحول #نقش_پژوهش_در_زنجیره_تولید undefinedتا قله قاف رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined ویدئوکلیپ| اثرسنجی برنامه‌ها؛ آیا واقعاً تأثیرگذاریم؟
undefinedدر رسانه ملی، بررسی اثرگذاری برنامه‌ها یکی از اولویت‌هاست. این سنجش نشان می‌دهد که وقتی #محفل یا برنامه‌ای پخش می‌شود، آیا مردم تمایل بیشتری به قرائت قرآن یا بهره‌برداری از مفاهیم کتاب خدا پیدا می‌کنند یا نه.
undefinedادامه دارد...
undefined محسن شاکری‌نژاد؛ رئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما در برنامه تلویزیونی #جام_جم ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
#تبیین_تحول#نظام_اثرسنجی

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۴:۰۷

سیمرغ رسانه
undefined undefined پانانوشت| از دغدغه کلاس درس تا میدان بحران؛ روایتی از تولد یک پایان‌نامه در دل جنگ و رسانه «۱» ‌ undefined علی‌رضا فرهادی، دانش‌آموختهٔ کارشناسی‌ارشد مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما ‌ undefinedسال ۱۴۰۱ که وارد دانشگاه شدم، یکی از دغدغه‌های اصلی من انتخاب موضوع پایان‌نامه بود. هر آنچه در کلاس درس از اساتید می‌شنیدم، بارها تحلیل می‌کردم تا بتوانم از دل آن‌ها به موضوعی برای پایان‌نامه یا یک مقاله علمی برسم. فهرست قابل‌توجهی از ایده‌ها را در دفتر یادداشت خود ثبت کرده بودم تا از میان آن‌ها موضوعی مناسب استخراج کنم. undefinedایده‌ها ارزشمند بودند، اما یکی از اساتید به ما تأکید می‌کرد که موضوع پایان‌نامه باید هم قابلیت اجرا داشته باشد و هم به‌گونه‌ای انتخاب شود که انگیزه پژوهشگر در طول زمان کاهش نیابد. ‌ undefinedسال اول تحصیل به پایان رسید و بدون تعیین موضوع مشخص، وارد سال دوم شدم. آغاز سال دوم هم‌زمان شد با شروع اشتغال من در سازمان. در آن مقطع، عملیات «طوفان الاقصی» از سوی حماس آغاز شد و با اسارت تعدادی از صهیونیست‌ها سطح تنش‌های منطقه‌ای افزایش یافت؛ حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در حمایت از غزه وارد میدان شدند و رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات گسترده‌ای شد. undefined یادداشتی از پایان‌نامه «پیشنهاد چارچوب ارتقا تاب‌آوری سازمانی معاونت سیاسی صداوسیما در مواجهه با بحران‌های ناشی از تهدیدات و منازعات نظامی» #در_مسیر_تحول #نقش_پژوهش_در_زنجیره_تولید undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined اطلاعیه| قابل توجه دانش‌آموختگان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه رسانه؛ سیمرغ رسانه به مناسبت #هفته_پژوهش_و_فناوری برگزار می‌کند:
undefined رویداد رسانه‌ای «پانانوشت»معرفی مقالات و پایان‌نامه‌ها در حوزه سینما، رسانه و علوم ارتباطات هم‌راستا با سند تحول صداوسیما
undefined همراه با اهدای جوایز ارزنده
علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان رسانه می‌توانند تا ۲۸ آذرماه ۱۴۰۴، آثار علمی و پژوهشی خود را ارسال کنند.
نحوه ارسال:undefinedمعرفی مقاله یا پایان‌نامه در حداکثر ۵۰۰ کلمه (فایل Word)undefinedتصویر صفحه نخست مقاله/پایان‌نامه (فرمت JPG)undefinedتصویر از جلسه دفاع
undefined راه ارسال آثار:undefined @simorgh_resane_admin
فرصتی برای پیوند پژوهش و تجربه؛ همراه شماییم

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۸:۵۱

سیمرغ رسانه
undefined undefined اطلاعیه| قابل توجه دانش‌آموختگان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه رسانه؛ سیمرغ رسانه به مناسبت #هفته_پژوهش_و_فناوری برگزار می‌کند: undefined رویداد رسانه‌ای «پانانوشت» معرفی مقالات و پایان‌نامه‌ها در حوزه سینما، رسانه و علوم ارتباطات هم‌راستا با سند تحول صداوسیما undefined همراه با اهدای جوایز ارزنده علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان رسانه می‌توانند تا ۲۸ آذرماه ۱۴۰۴، آثار علمی و پژوهشی خود را ارسال کنند. نحوه ارسال: undefinedمعرفی مقاله یا پایان‌نامه در حداکثر ۵۰۰ کلمه (فایل Word) undefinedتصویر صفحه نخست مقاله/پایان‌نامه (فرمت JPG) undefinedتصویر از جلسه دفاع undefined راه ارسال آثار: undefined @simorgh_resane_admin فرصتی برای پیوند پژوهش و تجربه؛ همراه شماییم undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined محورهایی از رویداد پانانوشت
قابل توجه دانشجویان، پژوهشگران و دانش‌آموختگان رسانه‌ و هنر
undefined مطالعه سند تحول رسانه ملی

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۹:۰۵

thumbnail
undefined پیشخوان| صدایی که قرار نبود شنیده شود؛
پرس‌تی‌وی عبری وارد میدان شد
undefinedسرویس عبری شبکه پرس‌تی‌وی که فعالیت خود را به‌تازگی آغاز کرده است، در گام اول متمرکز بر شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. در این بستر محتوای خبری، تحلیلی و چندرسانه‌ای برای مخاطبان عبری‌زبان منتشر خواهد می‌شود.undefinedمأموریت اصلی پرس‌تی‌وی عبری «ایجاد دسترسی مخاطبان عبری‌زبان به روایت‌های معتبر از تحولات منطقه و جهان» اعلام شده است. در سال‌های اخیر فضای رسانه‌ای عبری با سانسور گسترده مواجه بوده و راه‌اندازی این سرویس روزنه‌ای جدید در شکست سد تحریف واقعیت‌ها ایجاد می‌کند.undefinedاحمد نوروزی، معاون برون‌مرزی صداوسیما، در پیامی به همین مناسبت گفت: رژیم صهیونیستی در طول #جنگ_۱۲_روزه با ایران بالاترین میزان سانسور را بر رسانه‌های خود اعمال کرد. این اقدام رژیم به‌دلیل ترس از واقعیت بود و پرس‌تی‌وی عبری حقایق پنهان‌شده را آشکار خواهد کرد./صداوسیما
#در_مسیر_تحول#برون‌مرزی

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۳:۳۸

undefined یادداشت| از ضرورت تعریف تا تصویر تحول؛
به بهانه هفتمین نشست افق تحول در صداوسیما
«۱»
undefined نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار
مقدمه: undefinedتا اطلاع ثانوی از هرگونه شرکت در همایش‌ها و جلسات متنفرم. (مخصوصاً وقتی عنوان «هم‌اندیشی» هم ضمیمه‌اش باشد)، این قبل از هر چیز، فعلاً مشکل شخصی نگارنده است که روی «آیین گفت‌وگو» حساس شده‌ام اما «#همایش_افق_تحول_رسانه_ملی» جلسه بسیار خوبی بود.
undefined۱- تحول، به زبان ساده، یعنی تغییراتی جزئی یا کلی از یک حالت به حالت دیگر یا عوض شدن. مثلاً یک فوتبالیست ممکن است تصمیم بگیرد کیفیت بازی خود را تغییر و ارتقا داده و وارد تیم ملی شود یا فعالیت خود را از پست دروازه‌بانی یا دفاع چپ به بازی در نوک حمله (مثلاً هافبک وسط) عوض کند یا اصلاً فوتبال را کنار گذاشته و والیبالیست یا بازیگر سینما شود. تمام این‌ها از مصادیق تحول به شمار می‌آیند.
undefinedالبته برعکس این موارد نیز تحول به شمار آمده و این بستگی به ما دارد که می‌خواهیم خود موضوع «تحول» را چگونه ارزش‌گذاری کنیم. (مثلاً وقتی یک ورزشکار حرفه‌ای معتاد می‌شود و یا یک تاجر پولدار ورشکسته!) اما اگر منظور ما از این کلمه، همواره امری مثبت است، آن‌وقت یکی از شرایط ایجاد تحول، شرط ارادی و مفیدبودن آن است. مثلاً یک معتاد که اراده می‌کند برای ترک‌کردن و سالم‌شدن موفق می‌شود، متحول شده است. اما یک ورزشکار که تسلیم هوای نفس شده و برای لذت‌جویی معتاد می‌شود نه.
undefinedنکته اول: مفهوم «تحول» اصولاً و اساساً با «توبه» فرق می‌کند. توبه به معنای بازگشت از گناهان و اعمال اشتباه است. اما تحول خیلی وقت‌ها ربطی به گناه و غیرگناه ندارد. (این روزها مردم عمدتاً به دنبال ایجاد تحول در زندگی‌شان هستند و حتی خود «توبه» را نیز در همین راستا معنا می‌کنند.)
undefinedنکته دوم: وقتی اوضاع جهان خوب نیست (چیزی که در این سده‌های اخیر و با رشد تفکرات اومانیستی شاهدیم) اصولاً عوض شدن و تغییر شرایط امری مثبت ارزیابی می‌شود. به همین دلیل «تحول» در مجموع امری مطلوب فرض می‌شود.
undefined۲- نخستین تحول (به معنای مثبت) در یک فرد یا مجموعه و نظام، خودِ درک‌کردن و باورکردن ضرورت تحول است. یک مجموعه تا باور نکرده نیاز به تحول دارد، بسیار بعید است تحول جدی و خاصی در آن شکل بگیرد. حالا دو مسیر پیش روی آن است؛ اگر چنین تحولی واقعاً ضرورت ندارد یا هنوز خیلی جدی نیست، مشکلی برای آن مجموعه پیش نمی‌آید.
undefinedحتی گاهی در این مواقع، آن‌هایی که ادعای چنین چیزی را دارند و حرف از ضرورت تحول می‌زنند، قصدشان تضعیف و تخریب آن مجموعه است و رساندنش به نقطه‌ای که چنین ضرورتی (در راستای منافع یا عقاید آن‌ها) به‌وجود بیاید.
undefinedاما اگر این ضرورت تحول مبتنی بر واقعیت خارجی نیز باشد، سیستمی که آن را درک و باور نکرده تدریجاً تحلیل‌رفته، از انطباق و سازگاری و تعامل با شرایط خارجی جامانده و نهایتاً در باطن حیثیت وجودی خودش را از دست می‌دهد و در ظاهر بدون وابستگی به قدرت و امکانات و حمایت بیرونی امکان بقا نخواهد داشت.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#تحول_ساختاری

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۵:۳۶

thumbnail
undefined ویدئوکلیپ| جهادگرانِ کامیون‌دار
undefined۲۶ آذرماه، سالروز حماسه‌ای بزرگ در صنعت حمل‌ونقل کشور است؛ روزی که آتش غیرت کامیون‌داران ایرانی بر شعله‌های جنگ تحمیلی غلبه کرد و باعث شد در مدتی کوتاه، اقلام ضروری و مایحتاج مردم از بیش از ۱۰۰ کشتی باری تخلیه و به شهرها منتقل شود.
undefined انتشار به مناسبت سالروز لبیک کامیون‌داران به فرمان امام خمینی (ره) و روز حمل‌و‌نقل و رانندگان
#در_مسیر_تحول#دفاع_مقدس_ایثار_و_مقاومت

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۷:۳۳

thumbnail
undefined مستند| «جهاد در مدار جاده»؛ روایت حماسه کامیون‌داران لبیک‌گوی امام
undefinedمستند «جهاد در مدار جاده» به کارگردانی هاشم مسعودی، داستان لبیک کامیون‌دارانی را روایت می‌کند که در سال ۱۳۶۲ به فرمان امام خمینی (ره) از مشهد عازم بنادر جنوبی شدند تا کالاهای ضروری مردم را تخلیه و حمل کنند. این اثر تاریخی، تصویری زنده از روزهای دشوار اقتصادی کشور در #دفاع_مقدس و نقش حیاتی رانندگان داوطلب در حل بحران‌ها ارائه می‌دهد و خاطرات جذاب بازماندگان آن حماسه را به نمایش می‌گذارد.
undefinedهاشم مسعودی، کارگردان این مستند درباره سختی کار رسانه‌ای درباره رانندگان کامیون می‌گوید: تحقیق و انتخاب افراد حدود دو ماه زمان برد تا مستند به خوبی استراتژی امام خمینی (ره)، در به‌کارگیری نیروهای داوطلب را نشان دهد. «جهاد در مدار جاده» یادآور روحیه همکاری و همدلی ایرانیان در شرایط سخت است.
undefined پیوند مشاهده مستند
undefined انتشار به مناسبت سالروز لبیک کامیون‌داران به فرمان امام خمینی (ره) و روز حمل‌و‌نقل و رانندگان
#در_مسیر_تحول#دفاع_مقدس_ایثار_و_مقاومت

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۸:۳۴

سیمرغ رسانه
undefined یادداشت| از ضرورت تعریف تا تصویر تحول؛ به بهانه هفتمین نشست افق تحول در صداوسیما «۱» ‌ undefined نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار مقدمه: undefinedتا اطلاع ثانوی از هرگونه شرکت در همایش‌ها و جلسات متنفرم. (مخصوصاً وقتی عنوان «هم‌اندیشی» هم ضمیمه‌اش باشد)، این قبل از هر چیز، فعلاً مشکل شخصی نگارنده است که روی «آیین گفت‌وگو» حساس شده‌ام اما «#همایش_افق_تحول_رسانه_ملی» جلسه بسیار خوبی بود. undefined۱- تحول، به زبان ساده، یعنی تغییراتی جزئی یا کلی از یک حالت به حالت دیگر یا عوض شدن. مثلاً یک فوتبالیست ممکن است تصمیم بگیرد کیفیت بازی خود را تغییر و ارتقا داده و وارد تیم ملی شود یا فعالیت خود را از پست دروازه‌بانی یا دفاع چپ به بازی در نوک حمله (مثلاً هافبک وسط) عوض کند یا اصلاً فوتبال را کنار گذاشته و والیبالیست یا بازیگر سینما شود. تمام این‌ها از مصادیق تحول به شمار می‌آیند. undefinedالبته برعکس این موارد نیز تحول به شمار آمده و این بستگی به ما دارد که می‌خواهیم خود موضوع «تحول» را چگونه ارزش‌گذاری کنیم. (مثلاً وقتی یک ورزشکار حرفه‌ای معتاد می‌شود و یا یک تاجر پولدار ورشکسته!) اما اگر منظور ما از این کلمه، همواره امری مثبت است، آن‌وقت یکی از شرایط ایجاد تحول، شرط ارادی و مفیدبودن آن است. مثلاً یک معتاد که اراده می‌کند برای ترک‌کردن و سالم‌شدن موفق می‌شود، متحول شده است. اما یک ورزشکار که تسلیم هوای نفس شده و برای لذت‌جویی معتاد می‌شود نه. undefinedنکته اول: مفهوم «تحول» اصولاً و اساساً با «توبه» فرق می‌کند. توبه به معنای بازگشت از گناهان و اعمال اشتباه است. اما تحول خیلی وقت‌ها ربطی به گناه و غیرگناه ندارد. (این روزها مردم عمدتاً به دنبال ایجاد تحول در زندگی‌شان هستند و حتی خود «توبه» را نیز در همین راستا معنا می‌کنند.) undefinedنکته دوم: وقتی اوضاع جهان خوب نیست (چیزی که در این سده‌های اخیر و با رشد تفکرات اومانیستی شاهدیم) اصولاً عوض شدن و تغییر شرایط امری مثبت ارزیابی می‌شود. به همین دلیل «تحول» در مجموع امری مطلوب فرض می‌شود. undefined۲- نخستین تحول (به معنای مثبت) در یک فرد یا مجموعه و نظام، خودِ درک‌کردن و باورکردن ضرورت تحول است. یک مجموعه تا باور نکرده نیاز به تحول دارد، بسیار بعید است تحول جدی و خاصی در آن شکل بگیرد. حالا دو مسیر پیش روی آن است؛ اگر چنین تحولی واقعاً ضرورت ندارد یا هنوز خیلی جدی نیست، مشکلی برای آن مجموعه پیش نمی‌آید. undefinedحتی گاهی در این مواقع، آن‌هایی که ادعای چنین چیزی را دارند و حرف از ضرورت تحول می‌زنند، قصدشان تضعیف و تخریب آن مجموعه است و رساندنش به نقطه‌ای که چنین ضرورتی (در راستای منافع یا عقاید آن‌ها) به‌وجود بیاید. undefinedاما اگر این ضرورت تحول مبتنی بر واقعیت خارجی نیز باشد، سیستمی که آن را درک و باور نکرده تدریجاً تحلیل‌رفته، از انطباق و سازگاری و تعامل با شرایط خارجی جامانده و نهایتاً در باطن حیثیت وجودی خودش را از دست می‌دهد و در ظاهر بدون وابستگی به قدرت و امکانات و حمایت بیرونی امکان بقا نخواهد داشت. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #تحول_ساختاری undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
undefined یادداشت| از ضرورت تعریف تا تصویر تحول؛
به بهانه هفتمین نشست افق تحول در صداوسیما
«۲»
undefined نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار
undefined۳- برخی معتقدند چون رادیو و تلویزیون رسانه‌هایی یک‌طرفه هستند، کلاً ضرورت وجودی خود را از دست داده و باید به‌تدریج به نفع شبکه‌های مجازی کنار بروند یا رسماً کنار گذاشته شوند.
undefinedبرخی معتقدند محوریت از رادیو و تلویزیون به فضای مجازی منتقل شده است و باید قبول کنیم که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نمی‌توانند مثل گذشته اصلی‌ترین میدان‌دار عرصه‌های رسانه‌ای (از آموزش و سرگرمی گرفته تا اطلاع‌رسانی) باشند.
undefinedگروه سوم که تقریباً هنوز به رسانه‌هایی چون رادیو و تلویزیون خوش‌بین‌اند، به دنبال راهی میانه هستند که رادیو و تلویزیون متحول شده و بتوانند همچنان با فضای مجازی رقابت کنند و دوام بیاورند.
undefinedنگارنده جزو هیچ‌کدام از این گروه‌ها نیستم. چون اولاً معتقدم حتی اگر فضای مجازی در طول سال‌های اخیر این‌قدر رشد نکرده بود، باز هم صداوسیما نیاز به تغییر و تحولات اساسی داشت. در ثانی، همان‌طور که خود شبکه‌های رادیو و تلویزیونی نتوانستند مطبوعات و مخصوصاً کتاب را کلاً از میدان خارج کنند، فضای مجازی هم نمی‌تواند این کار را با رادیو و تلویزیون کند. (اجمالاً از سینما به عنوان رسانه‌ای مجزا حرف نمی‌زنیم و فعلاً آن را هم بنا بر دلایلی نوعی تلویزیون به حساب می‌آوریم. اگرچه در نوع تولید و مصرف تفاوت‌های خاصی دارد.)
undefinedیعنی، یک وقت حرف از تسلط و محوریت در تأثیرگذاری می‌زنیم که در این صورت بله؛ اگر تا صد سال پیش مطبوعات و تا دویست سال پیش صنعت نشر کتاب میدان‌دار اصلی بود، از یک قرن تا حدود بیست سال پیش رادیو و تلویزیون (و سینما) این نقش را بر عهده گرفتند. اما در تمام این دوره نیز نه‌تنها مثلاً نشر کتاب از دور خارج نشد، بلکه در لایه‌هایی عمیق‌تر، همچنان بازیگر اصلی باقی ماند و بلکه تقویت هم شد. تا جایی که تقریباً در تمام دنیا، حتی امروز هم صنعت نشر کتاب (از نظر تعداد عناوین و تیراژ و غیره) نسبت به گذشته چند برابر رشد داشته است.
undefinedالغرض، اگر فعلاً تاثیر رادیو و تلویزیون را بر خود رادیو و تلویزیون کنار بگذاریم (که بحث خیلی پیچیده نشود) همان‌طور که از بسیاری جهات، خود رادیو و تلویزیون تکامل و گسترش عمق تأثیرگذاری «متن نوشتاری» محسوب می‌شوند (از تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم کتاب و مطبوعات گرفته تا خود تبدیل متن نوشته‌شده به فیلم و برنامه و غیره) نسبت فضای مجازی به رادیو و تلویزیون نیز تقریباً همین است.
undefinedبه عبارت دیگر، خود فضای مجازی نیز چیزی غیر از متن و صدا و تصویر ندارد. و این‌ها همان محتوای اصلی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال «تلوبیون» دقیقاً همان‌قدر صداوسیما به شمار می‌آید که یک سکوی فضای مجازی. (همان‌طور که باقی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از امثال بی‌بی‌سی گرفته تا الجزیره و غیره در جهان معاصر از فضای مجازی استفاده می‌کنند). اما با این تفاوت مهم که هیچ مشترکی در فضای مجازی چنین امکانات گسترده‌ای ندارد و نمی‌تواند در این حجم و کیفیت تولید محتوا کند.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#تحول_ساختاری

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۵:۱۸

سیمرغ رسانه
undefined یادداشت| از ضرورت تعریف تا تصویر تحول؛ به بهانه هفتمین نشست افق تحول در صداوسیما «۲» ‌ undefined نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار undefined۳- برخی معتقدند چون رادیو و تلویزیون رسانه‌هایی یک‌طرفه هستند، کلاً ضرورت وجودی خود را از دست داده و باید به‌تدریج به نفع شبکه‌های مجازی کنار بروند یا رسماً کنار گذاشته شوند. undefinedبرخی معتقدند محوریت از رادیو و تلویزیون به فضای مجازی منتقل شده است و باید قبول کنیم که شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نمی‌توانند مثل گذشته اصلی‌ترین میدان‌دار عرصه‌های رسانه‌ای (از آموزش و سرگرمی گرفته تا اطلاع‌رسانی) باشند. undefinedگروه سوم که تقریباً هنوز به رسانه‌هایی چون رادیو و تلویزیون خوش‌بین‌اند، به دنبال راهی میانه هستند که رادیو و تلویزیون متحول شده و بتوانند همچنان با فضای مجازی رقابت کنند و دوام بیاورند. undefinedنگارنده جزو هیچ‌کدام از این گروه‌ها نیستم. چون اولاً معتقدم حتی اگر فضای مجازی در طول سال‌های اخیر این‌قدر رشد نکرده بود، باز هم صداوسیما نیاز به تغییر و تحولات اساسی داشت. در ثانی، همان‌طور که خود شبکه‌های رادیو و تلویزیونی نتوانستند مطبوعات و مخصوصاً کتاب را کلاً از میدان خارج کنند، فضای مجازی هم نمی‌تواند این کار را با رادیو و تلویزیون کند. (اجمالاً از سینما به عنوان رسانه‌ای مجزا حرف نمی‌زنیم و فعلاً آن را هم بنا بر دلایلی نوعی تلویزیون به حساب می‌آوریم. اگرچه در نوع تولید و مصرف تفاوت‌های خاصی دارد.) undefinedیعنی، یک وقت حرف از تسلط و محوریت در تأثیرگذاری می‌زنیم که در این صورت بله؛ اگر تا صد سال پیش مطبوعات و تا دویست سال پیش صنعت نشر کتاب میدان‌دار اصلی بود، از یک قرن تا حدود بیست سال پیش رادیو و تلویزیون (و سینما) این نقش را بر عهده گرفتند. اما در تمام این دوره نیز نه‌تنها مثلاً نشر کتاب از دور خارج نشد، بلکه در لایه‌هایی عمیق‌تر، همچنان بازیگر اصلی باقی ماند و بلکه تقویت هم شد. تا جایی که تقریباً در تمام دنیا، حتی امروز هم صنعت نشر کتاب (از نظر تعداد عناوین و تیراژ و غیره) نسبت به گذشته چند برابر رشد داشته است. undefinedالغرض، اگر فعلاً تاثیر رادیو و تلویزیون را بر خود رادیو و تلویزیون کنار بگذاریم (که بحث خیلی پیچیده نشود) همان‌طور که از بسیاری جهات، خود رادیو و تلویزیون تکامل و گسترش عمق تأثیرگذاری «متن نوشتاری» محسوب می‌شوند (از تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم کتاب و مطبوعات گرفته تا خود تبدیل متن نوشته‌شده به فیلم و برنامه و غیره) نسبت فضای مجازی به رادیو و تلویزیون نیز تقریباً همین است. undefinedبه عبارت دیگر، خود فضای مجازی نیز چیزی غیر از متن و صدا و تصویر ندارد. و این‌ها همان محتوای اصلی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال «تلوبیون» دقیقاً همان‌قدر صداوسیما به شمار می‌آید که یک سکوی فضای مجازی. (همان‌طور که باقی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از امثال بی‌بی‌سی گرفته تا الجزیره و غیره در جهان معاصر از فضای مجازی استفاده می‌کنند). اما با این تفاوت مهم که هیچ مشترکی در فضای مجازی چنین امکانات گسترده‌ای ندارد و نمی‌تواند در این حجم و کیفیت تولید محتوا کند. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #تحول_ساختاری undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
undefined یادداشت| از ضرورت تعریف تا تصویر تحول؛
به بهانه هفتمین نشست افق تحول در صداوسیما
«۳»
undefined نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و روزنامه‌نگار
undefined۴- تا اینجا فرض می‌کنیم توافق داریم که ضرورت تحول در صداوسیما فقط مربوط به رسانه‌های رقیبی چون فضای مجازی نیست. اینترنت در درجه نخست فقط از نظر تولید محتوا (چه سخت‌افزاری و چه تنوع تولید) با رادیو و تلویزیون تفاوت دارد. وگرنه متن و تصویر و صدا در هر دو مشترک است. (حتی از نظر مخاطب نیز فضای مجازی فقط توهم آزادی انتخاب را به مصرف‌کننده می‌دهد.)
undefinedنخستین نتیجه منطقی این فرضیه این می‌شود که بخش عمده‌ای از دلیل توفیق در فضای مجازی و رادیو و تلویزیون مشترک است. مثلاً صداوسیما بدون در نظر گرفتن فضای مجازی نیز دیر یا زود مجبور بود مخاطبان را در تولید محتوا مشارکت دهد. (از مشارکت گرفتن در هزینه‌های تولید تا خود فرایند تولید محتوا.) یا از این مهم‌تر، مجبور بود خود را از سلطه‌ی «مبانی #برنامه‌سازی» و تعریف خبر و درام و شخصیت و پیرنگ و غیره «غربی» نجات داده و به هویتمندی خود بیندیشد.
undefinedمجبور بود تنوع اقلیم و اقوام مخاطبان خود را بپذیرد. مجبور بود مزیت نسبی هر یک از مناطق و استان‌های کشور را (در راستای تولید برنامه) در نظر بگیرد. مجبور بود برای برخورداری از میراث غنی و ریشه‌دار فکری و فرهنگی و ادبی و هنری زیست‌بوم خود چاره‌اندیشی کند و کلی اجبارهای دیگر که کم تا زیاد در «سند تحول صداوسیما» مورد توجه قرار گرفته است.
undefined۵- بعد از راه‌اندازی شبکه آرا (شبکه‌های انتخاباتی استانی در کل کشور) که رادیو و تلویزیون به کنار، یک تحول در تاریخ دموکراسی و مردم‌سالاری بود و متأسفانه هنوز هم نادیده گرفته می‌شود! و برنامه‌هایی چون #حسینیه_معلی و محفل و پاورقی و... به نظر نگارنده برنامه «ایران جان» سومین نقطه عطف مهم در این راستا به شمار می‌آید. (البته در زمینه فیلم و #سریال‌سازی نیز اتفاقات مثبت بسیاری افتاده، اما هنوز به مرحله‌ای نرسیده که محکم بتوان ادعای وقوع تحول کرد)
undefinedما واقعاً نیاز به گفت‌وگوی جدی در مورد ماهیت رسانه داریم که بحث و تبادل نظر کنیم در این موارد که به عنوان نمونه: میزان جذب و رضایت مخاطب در برنامه‌هایی چون مثلاً «پاورچین» و برنامه «#محفل» شاید از نظر عدد و رقم نزدیک به هم باشند، اما از نظر ماهیت زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند! یا در مورد طنز، آثاری مثل «ساعت خوش» و «#پاورقی» را چطور می‌توان با یکدیگر مقایسه کرد؟! (پاورقی با ده‌ها گفتمان ریز و درشت رسماً درگیر شده است، اما «ساعت خوش» چه ربطی، یا چه کاری به این حرف‌ها داشت؟!)
undefinedقبلاً خیلی از برنامه‌ها به استان‌های مختلف سفر داشته و تولید محتوا می‌کردند. انصافاً بعضی‌هایشان هم کارهای خوبی بود اما «#ایران_جان» برنامه‌ای است که فقط و فقط در کشوری مثل ایران قابلیت ساخته شدن دارد و باید هم ساخته می‌شد. (نه شوروی سابق می‌توانست چنین چیزی بسازد و نه آمریکای فعلی که از نظر تنوع اقوام و اقلیم شباهت‌هایی با ما دارد.)
undefinedچرا ما به جای ضرورت شبکه‌های محلی (برای خود آن مناطق) به این هم فکر نمی‌کنیم که استان‌های مختلف چه قابلیت‌هایی برای تولید برنامه برای کل کشور را دارند؟! (مواردی مثل «مزیت سرمایه‌گذاری» و قابلیت و جاذبه‌های «گردشگری» داخلی و خارجی و غیره به کنار!) اصلاً نمی‌دانم چرا بخش‌های بسیاری از خود اجرای همایش افق تحول اخیر (از نمایش عروسکی گرفته تا اجرای زنده موسیقی و نماهنگ) از صدا و سیما پخش نشد؟! یا شاید هم بعداً پخش شده و بنده خبر ندارم.
undefinedآمار و ارقامی چون حدود ۶۵% جذب مخاطب و ۸۰% رضایت بالا و... صداوسیما باید فکری اساسی برای پوشش دادن حداقل‌هایی از توفیقات خودش بکند! آن هم در این سال‌هایی که کم تا زیاد، تمام شبکه‌های رادیو و تلویزیونی جهان به مشکل خورده‌اند. یا شاید هم انگار واقعاً به قول بیدل: دانا نبوَد از هنر خویش برومند از میوه خود بهره محال است شجر را!
#در_مسیر_تحول#تحول_ساختاریundefinedتا قله قاف رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۷:۳۸

سیمرغ رسانه
undefined undefined ویدئوکلیپ| اثرسنجی برنامه‌ها؛ آیا واقعاً تأثیرگذاریم؟ undefinedدر رسانه ملی، بررسی اثرگذاری برنامه‌ها یکی از اولویت‌هاست. این سنجش نشان می‌دهد که وقتی #محفل یا برنامه‌ای پخش می‌شود، آیا مردم تمایل بیشتری به قرائت قرآن یا بهره‌برداری از مفاهیم کتاب خدا پیدا می‌کنند یا نه. undefinedادامه دارد... undefined محسن شاکری‌نژاد؛ رئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما در برنامه تلویزیونی #جام_جم ۱۴۰۴/۰۹/۱۱ #تبیین_تحول #نظام_اثرسنجی undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined ویدئوکلیپ| ملی‌گرایی واقعی یعنی پایبندی به ایران
undefinedملی یعنی کسی که به ایران، تاریخ، فرهنگ و دینش پایبند باشد. اگر کسی شهروندی کشور دیگری را پذیرفته و هنگام حمله به کشورش یا شکست کشورش خوشحال می‌شود، نمی‌توان او را ملی‌گرا دانست.
undefinedادامه دارد...
undefined محسن شاکری‌نژاد؛ رئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما در برنامه تلویزیونی #جام_جم ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
#تبیین_تحول#هویت

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۳:۵۳

thumbnail
undefined ویدئوکلیپ| رسانه ملی؛ پر‌اعتمادترین رسانه ایران
undefinedطبق آخرین گزارش‌ها، بیشترین میزان اعتماد مردم ایران نسبت به رسانه ملی است؛ بیش از ماهواره، شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات. این اعتماد یک سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.
undefinedادامه دارد...
undefined محسن شاکری‌نژاد؛ رئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما در برنامه تلویزیونی #جام_جم ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
#تبیین_تحول#نقش_قرارگاهی_صداوسیما

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۸:۱۵

thumbnail
undefined ویدئوکلیپ| چرا سنجش دقیق مخاطب در ایران سخت است؟
undefinedبرای رصد کامل میزان تماشای برنامه‌ها، همه تلویزیون‌ها باید آنلاین باشند و ابزارهای خاصی داخل آن‌ها نصب شود؛ اما این مدل در ایران به‌دلایل فرهنگی پذیرش وجود ندارد، چون مردم نمی‌خواهند حس کنند در حال رصد شدن هستند.
undefinedبه همین دلیل، سنجش دقیق لحظه‌ای فعلاً امکان‌پذیر نیست؛ اما شیوه‌های رایج دنیا مثل نظرسنجی تلفنی، حضوری و میدانی در مرکز تحقیقات صداوسیما اجرا می‌شود.
undefinedادامه دارد...
undefined محسن شاکری‌نژاد؛ رئیس #مرکز_تحقیقات_صداوسیما در برنامه تلویزیونی #جام_جم ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
#تبیین_تحول#مخاطب_در_رسانه

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۴:۲۰

thumbnail
undefined مصاحبه| ایرانِ جان؛ صدای استان‌ها در قاب ملی
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «ایرانِ جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۱):
undefinedهدف رویداد «#ایرانِ_جان» این است که هم ظرفیت‌های گسترده استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی را آشکار و برجسته کند و هم صدای مردم و مطالبات واقعی آن‌ها را به‌صورت روشن و در سطح ملی منعکس سازد.
undefinedرسانه ملی در این رویداد می‌کوشد این دو مسیر را در کنار هم پیش ببرد؛ از یک‌سو سامان‌دهی معرفی فرصت‌های ارزشمند استان‌ها برای سرمایه‌گذاری و توجه به شعار سال، و از سوی دیگر پیگیری منسجم دغدغه‌های مردم را در دستور کار قرار دهد.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#نقش_قرارگاهی_صداوسیما

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۵:۳۲

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| ایرانِ جان؛ صدای استان‌ها در قاب ملی undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «ایرانِ جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۱): undefinedهدف رویداد «#ایرانِ_جان» این است که هم ظرفیت‌های گسترده استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی را آشکار و برجسته کند و هم صدای مردم و مطالبات واقعی آن‌ها را به‌صورت روشن و در سطح ملی منعکس سازد. undefinedرسانه ملی در این رویداد می‌کوشد این دو مسیر را در کنار هم پیش ببرد؛ از یک‌سو سامان‌دهی معرفی فرصت‌های ارزشمند استان‌ها برای سرمایه‌گذاری و توجه به شعار سال، و از سوی دیگر پیگیری منسجم دغدغه‌های مردم را در دستور کار قرار دهد. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #نقش_قرارگاهی_صداوسیما undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| الگوی تازه هم‌افزایی رسانه‌ای در صداوسیما با ایرانِ جان
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۲):
undefinedنقطه قوت و نوآوری اصلی این رویداد در دنبال کردن یک عملیات رسانه‌ای دقیق و هدفمند با مدل پویش‌محور و هم‌افزا است؛ مدلی که در آن همه ظرفیت‌ها به‌صورت هماهنگ و هم‌جهت روی یک موضوع واحد متمرکز می‌شوند. در این ساختار، تقریباً تمامی معاونت‌ها و بخش‌های صداوسیما، همچون قطعات یک پازل از پیش طراحی‌شده، نقش مشخصی دارند. شاید بتوان گفت برای نخستین بار است که معاونت‌های مختلف سازمان در چنین سطحی برای رسیدن به یک هدف مشترک هم‌افزایی کرده‌اند.
undefinedنوآوری دیگر استفاده هماهنگ از قالب‌های متنوع رسانه‌ای است؛ از تولیدات کوتاه و زیرنویس‌های گرافیکی و برنامه‌های گفت‌وگومحور تا مستندها، مجموعه‌های نمایشی، تیزرها و لوگوی گوشه تصویر؛ تمام این عناصر با هم در خدمت یک هدف واحد قرار گرفته‌اند.
undefinedدر مرحله اجرا، برای هر استان یک پیوست محتوایی توسط مرکز همان استان با همکاری و نظارت دبیرخانه تدوین می‌شود و نظامی نیز برای اثرسنجی با همکاری مرکز تحقیقات تعریف می‌گردد. تولیدات باید با این پیوست هماهنگ و منطبق باشند و در قالب‌های مختلف ارائه شوند. هرچه این هماهنگی دقیق‌تر باشد، نتایج اثرسنجی مطلوب‌تر خواهد بود و پیام‌ها در برنامه‌ها به شکلی متمرکز و هدفمند منتقل می‌شوند.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#فرماندهی_واحد_و_الزام_به_هم‌افزایی

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۷:۱۷

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| الگوی تازه هم‌افزایی رسانه‌ای در صداوسیما با ایرانِ جان undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۲): undefinedنقطه قوت و نوآوری اصلی این رویداد در دنبال کردن یک عملیات رسانه‌ای دقیق و هدفمند با مدل پویش‌محور و هم‌افزا است؛ مدلی که در آن همه ظرفیت‌ها به‌صورت هماهنگ و هم‌جهت روی یک موضوع واحد متمرکز می‌شوند. در این ساختار، تقریباً تمامی معاونت‌ها و بخش‌های صداوسیما، همچون قطعات یک پازل از پیش طراحی‌شده، نقش مشخصی دارند. شاید بتوان گفت برای نخستین بار است که معاونت‌های مختلف سازمان در چنین سطحی برای رسیدن به یک هدف مشترک هم‌افزایی کرده‌اند. undefinedنوآوری دیگر استفاده هماهنگ از قالب‌های متنوع رسانه‌ای است؛ از تولیدات کوتاه و زیرنویس‌های گرافیکی و برنامه‌های گفت‌وگومحور تا مستندها، مجموعه‌های نمایشی، تیزرها و لوگوی گوشه تصویر؛ تمام این عناصر با هم در خدمت یک هدف واحد قرار گرفته‌اند. undefinedدر مرحله اجرا، برای هر استان یک پیوست محتوایی توسط مرکز همان استان با همکاری و نظارت دبیرخانه تدوین می‌شود و نظامی نیز برای اثرسنجی با همکاری مرکز تحقیقات تعریف می‌گردد. تولیدات باید با این پیوست هماهنگ و منطبق باشند و در قالب‌های مختلف ارائه شوند. هرچه این هماهنگی دقیق‌تر باشد، نتایج اثرسنجی مطلوب‌تر خواهد بود و پیام‌ها در برنامه‌ها به شکلی متمرکز و هدفمند منتقل می‌شوند. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #فرماندهی_واحد_و_الزام_به_هم‌افزایی undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| وقتی مردم خود را در قاب رسانه ملی می‌بینند
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۳):
undefinedمردم به‌عنوان مخاطبان اصلی، طبیعتاً خود را بیش از پیش در قاب رسانه ملی می‌بینند، به‌ویژه در استان‌هایی که پیش از این کمتر در کانون توجه رسانه ملی بودند.
undefinedمردم هر استان وقتی می‌بینند برنامه‌های مختلف به‌مدت یک هفته درباره آن‌ها، زیست‌بوم و مشاهیرشان سخن می‌گوید و نام استان در گوشه تصویر می‌آید، احساس دیده‌شدن می‌کنند. این موضوع قطعاً حس مثبتی ایجاد می‌کند و موجب افزایش ارتباط، همبستگی و همراهی آن‌ها با رسانه ملی می‌شود. همچنین مطالبات آن‌ها در این فضا شنیده می‌شود و در استان‌های قبلی دستاوردهایی از این حیث داشته‌ایم.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#عدالت_رسانه‌ای

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۹:۲۲

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| وقتی مردم خود را در قاب رسانه ملی می‌بینند undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۳): undefinedمردم به‌عنوان مخاطبان اصلی، طبیعتاً خود را بیش از پیش در قاب رسانه ملی می‌بینند، به‌ویژه در استان‌هایی که پیش از این کمتر در کانون توجه رسانه ملی بودند. undefinedمردم هر استان وقتی می‌بینند برنامه‌های مختلف به‌مدت یک هفته درباره آن‌ها، زیست‌بوم و مشاهیرشان سخن می‌گوید و نام استان در گوشه تصویر می‌آید، احساس دیده‌شدن می‌کنند. این موضوع قطعاً حس مثبتی ایجاد می‌کند و موجب افزایش ارتباط، همبستگی و همراهی آن‌ها با رسانه ملی می‌شود. همچنین مطالبات آن‌ها در این فضا شنیده می‌شود و در استان‌های قبلی دستاوردهایی از این حیث داشته‌ایم. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #عدالت_رسانه‌ای undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| تپش تازه در شبکه‌های استانی با جهش تولیدات کوتاه
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «ایرانِ جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۴):
undefinedنقش رویداد «#ایرانِ_جان» در ارتقای شبکه‌های استانی کاملاً مشهود است. این رویداد موجب شده مراکز صداوسیما با انسجام بیشتری کار کنند؛ آن‌ها سند محتوایی ویژه تدوین می‌کنند و بر اساس آن تولیدات متنوع می‌سازند. همچنین آرشیو خود را مرور و در موارد لازم بازتدوین می‌کنند و به شکل چشمگیری در حوزه تولیدات کوتاه فعال شده‌اند.
undefinedنهضت تولیدات کوتاه یکی از دستاوردهای مهم این رویداد است. این فرصت باعث شده توان نیروهایی که معمولاً کمتر دیده می‌شدند آشکار شود و انگیزه و کیفیت کار در مراکز استانی افزایش یابد. این ارتقای توان عملیاتی، اجرای مأموریت‌های رسانه‌ای بعدی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.
undefinedدر نهایت، باید افزود که این تلاش‌ها از منظر دیگری نیز اهمیت دارد. شبکه‌های استانی در شرایط فعلی کشور، نوعی مانور آمادگی و تقویت توان پدافند رسانه‌ای را تجربه می‌کنند. «ایرانِ جان» به این روند نیز سرعت و عمق بیشتری بخشیده است.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#نهضت_تولید_محتوای_کوتاه

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۰:۳۸

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| تپش تازه در شبکه‌های استانی با جهش تولیدات کوتاه undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «ایرانِ جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۴): undefinedنقش رویداد «#ایرانِ_جان» در ارتقای شبکه‌های استانی کاملاً مشهود است. این رویداد موجب شده مراکز صداوسیما با انسجام بیشتری کار کنند؛ آن‌ها سند محتوایی ویژه تدوین می‌کنند و بر اساس آن تولیدات متنوع می‌سازند. همچنین آرشیو خود را مرور و در موارد لازم بازتدوین می‌کنند و به شکل چشمگیری در حوزه تولیدات کوتاه فعال شده‌اند. undefinedنهضت تولیدات کوتاه یکی از دستاوردهای مهم این رویداد است. این فرصت باعث شده توان نیروهایی که معمولاً کمتر دیده می‌شدند آشکار شود و انگیزه و کیفیت کار در مراکز استانی افزایش یابد. این ارتقای توان عملیاتی، اجرای مأموریت‌های رسانه‌ای بعدی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند. undefinedدر نهایت، باید افزود که این تلاش‌ها از منظر دیگری نیز اهمیت دارد. شبکه‌های استانی در شرایط فعلی کشور، نوعی مانور آمادگی و تقویت توان پدافند رسانه‌ای را تجربه می‌کنند. «ایرانِ جان» به این روند نیز سرعت و عمق بیشتری بخشیده است. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #نهضت_تولید_محتوای_کوتاه undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| مردم در آینده «ایرانِ جان» نقش پررنگ‌تری خواهند داشت
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۵):
undefinedبرنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام است تا نقش مردم در مراحل مختلف رویداد پررنگ‌تر شود. این نقش شامل سیاست‌گذاری، انتخاب مطالبات و موضوعاتی است که باید روی آنتن برود و افزایش تعامل مردم با برنامه‌های آن هفته.
undefinedبستری در حال طراحی است تا مردم هرچه بیشتر مشارکت کنند و رویداد مردمی‌تر شود. رویدادهای مردمی بیشتری تعریف خواهد شد و مردم در تولید محتوا سهم بیشتری خواهند داشت. اگرچه هم‌اکنون نیز تولیدات مردمی وجود دارد و گروه‌های مردمی در استان‌ها درگیر هستند.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#نهضت_تولید_محتوای_مردمی

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۱:۳۰

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| مردم در آینده «ایرانِ جان» نقش پررنگ‌تری خواهند داشت undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۵): undefinedبرنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام است تا نقش مردم در مراحل مختلف رویداد پررنگ‌تر شود. این نقش شامل سیاست‌گذاری، انتخاب مطالبات و موضوعاتی است که باید روی آنتن برود و افزایش تعامل مردم با برنامه‌های آن هفته. undefinedبستری در حال طراحی است تا مردم هرچه بیشتر مشارکت کنند و رویداد مردمی‌تر شود. رویدادهای مردمی بیشتری تعریف خواهد شد و مردم در تولید محتوا سهم بیشتری خواهند داشت. اگرچه هم‌اکنون نیز تولیدات مردمی وجود دارد و گروه‌های مردمی در استان‌ها درگیر هستند. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #نهضت_تولید_محتوای_مردمی undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| نقشه جدید رسانه ملی برای روایت ایران
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۶):
undefinedاین رویداد به‌طور جدی در مسیر تحقق اهداف کلان سند تحول سازمان صداوسیما گام برمی‌دارد. در مجموع، این طرح برخاسته از شعارهای محوری تحول است و روایتگر «ایرانِ همه مردم» به شمار می‌آید. این رویداد با تکیه بر هم‌افزایی شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی و استانی، به نمادی از عدالت رسانه‌ای و بستری برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اقوام ایرانی تبدیل شده است.
undefinedدر سطح استانی نیز، صداوسیما به‌عنوان قرارگاه رسانه‌ای عمل می‌کند و نهادهای مختلف هر استان در طراحی و اجرای رویداد مشارکت دارند. این مشارکت، نقش رسانه ملی را در هدایت و راهبری عملیات فرهنگی تقویت می‌کند.
undefinedادامه دارد...
#در_مسیر_تحول#نقش_قرارگاهی_صداوسیما

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۲:۳۲

سیمرغ رسانه
undefined undefined مصاحبه| نقشه جدید رسانه ملی برای روایت ایران undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش ۶): undefinedاین رویداد به‌طور جدی در مسیر تحقق اهداف کلان سند تحول سازمان صداوسیما گام برمی‌دارد. در مجموع، این طرح برخاسته از شعارهای محوری تحول است و روایتگر «ایرانِ همه مردم» به شمار می‌آید. این رویداد با تکیه بر هم‌افزایی شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی و استانی، به نمادی از عدالت رسانه‌ای و بستری برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اقوام ایرانی تبدیل شده است. undefinedدر سطح استانی نیز، صداوسیما به‌عنوان قرارگاه رسانه‌ای عمل می‌کند و نهادهای مختلف هر استان در طراحی و اجرای رویداد مشارکت دارند. این مشارکت، نقش رسانه ملی را در هدایت و راهبری عملیات فرهنگی تقویت می‌کند. undefinedادامه دارد... #در_مسیر_تحول #نقش_قرارگاهی_صداوسیما undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام ○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○
thumbnail
undefined مصاحبه| از تنوع قالب تا اثرسنجی دقیق؛ روایت یک تحول واقعی
undefinedامیررضا بشیری، مدیر نظارت بر صداوسیمای مراکز استان‌ها و مسئول دبیرخانه‌ رویداد ملی «#ایرانِ_جان»، در گفت‌وگوی اختصاصی با سیمرغ رسانه (بخش پایانی):
undefinedاز دیگر اهداف سند تحول که در این رویداد محقق شده است، می‌توان به #کاهش_فشار_آنتن از طریق تنوع‌بخشی به قالب‌ها و توسعه تولیدات کوتاه، ایجاد انگیزه و ارتقای توانمندی نیروهای استانی، بهره‌گیری از اسناد زیست‌بوم هر استان و تولید برنامه‌های هدفمند در راستای حل و پیگیری مسائل بومی اشاره کرد.
undefinedافزون بر این، استقرار و اجرای #نظام_اثرسنجی یکی از محورهای تحولی این رویداد به‌شمار می‌آید. این فرآیند از پیش از آغاز رویداد تا پس از پایان آن، با همکاری مرکز تحقیقات سازمان اجرا می‌شود و تأثیرات محتوایی را بر بینش، نگرش و کنش دو دسته مخاطبان کشوری و استانی به‌دقت رصد و تحلیل می‌کند. داده‌های حاصل از این اثرسنجی، حتی در حین اجرای رویداد نیز به ما کمک می‌کند تا حوزه‌هایی را که نیازمند تمرکز بیشتر هستند، به‌درستی شناسایی کنیم.
#در_مسیر_تحول#معاونت_استان‌ها

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۳:۳۲

thumbnail
undefined ویدئوکلیپ|*هزینه وطن‌فروشی*
undefinedسلبریتی‌هایی که جمهوری اسلامی به آنان اعتبار، آبرو و شهرت داد اما آنان نمک خوردند و نمکدان شکستند؛ حال این وطن‌فروشی به باخت در زندگی و پوچی مبدل شده است.
undefinedاکنون سوال اینجاست؛ آیا همه سلبریتی‌ها می‌توانند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان ایرانی باشند؟ چرا رسانه ملی باید تا این حد به چنین افرادی ضریب بدهد؟
undefinedانتشار به مناسبت روز جهانی مهاجرت
#تبیین_تحول#مسئله_سلبریتی
undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۷:۳۰