thumbnail
#هویت_ملی
undefinedundefined «سید مرتضی؛ روایت‌گری که خودش یک روایت بود!»
- امروز سالروز شهادت مردی است که اگر چند قدمی با زندگی‌اش همراه شوی، خواهی دید داستان زندگی‌اش، خودش یک "سفر قهرمان" است.- سفری از انکار به ایمان، از کامرانِ روشنفکرنما به مرتضای اهل یقین. مردی که به‌جای شعار، با زندگی‌اش ماجرایی را ساخت که هنوز شنیدن‌اش دل‌ها را تکان می‌دهد...
undefined مرتضی آوینی را خیلی‌ها فقط با صدای نریشن‌ مستندها می‌شناسند. اما پشت آن صدا، یک ذهن بزرگ بود. کسی که فلسفه غرب را می‌فهمید، تمدن را تحلیل می‌کرد، عرفان را زندگی می‌کرد و از انقلاب، تعریفی فراتر از سیاست ارائه می‌داد.undefinedمقالات کتاب‌های "توسعه و مبانی تمدن غرب"، "انفطار صورت"، "حلزون‌های خانه به دوش"، "فردایی دیگر" و... ، این ادعا را ثابت می‌کنند!او جهان‌بینی داشت؛ نه فقط تئوری! که بینشی عمیق و بنیادین نسبت به جهان، انسان و مسیر تمدنی ما.
- اما چرا کسی با این سطح از تفکر و دانش، دوربین به دست گرفت و وارد دنیای روایت و مستند شد؟چرا به‌جای ماندن در سطح تحلیل‌ها،رفت سراغ سنگرهای جبهه و قاب‌های خاک‌خورده‌ی روایت فتح؟undefined پاسخ شاید در یک جمله خلاصه شود: نیاز به روایت انقلاب اسلامی!#شهید_اوینی
undefined پ.ن: زندگینامه و تفکرات شهید، الگویی بسیار مناسب برای نوجوانان و #نسل_زد ≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۳:۳۸

thumbnail
undefined#معرفی_انیمیشن
undefined انیمه توتوچان، دخترکی آن‌ سوی پنجره
undefinedرده سنی: +۱۲ سال

#انیمه توتوچان یک اثر در ژانر روزمرگی و برشی از زندگی هست که بازه زمانی کمی قبل و جنگ جهانی دوم رو روایت می‌کند.
undefinedهدف اثر، پرداخت به آموزش و #مدرسه رفتن بچه‌های خاصه. حالا خاص یا از نظر استعداد و توانایی، یا خاص از نظر مشکلات جسمی.
undefined در مجموع اثر لطیفیه و برای تماشا در جمع خانواده مناسب می‌باشد.≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۰:۱۱

thumbnail
undefined#مقاله
undefinedundefined چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟
- تحقیقات نشان می‌دهد، عامل مهم ریسک‌پذیری این گروه سنی به نحوه سیم کشی مغز آن‌ها برمی‌گردد.قشر پیشانی مغز، که مانند یک داور بین بخش‌های مختلف مغز عمل می‌کند. و بین پیام‌هایی که یک بخش به شما می‌گوید بترسید و از خطر اجتناب کنید و بخش دیگر به شما می‌گوید که به دنبال پاداش باشید، میزان منافع و مضرات را بررسی و داوری می‌کند.
undefinedدر نگاه اولیه به نظر می‌رسد برای نوجوانان، این بخش "داور" به اندازه کافی خوب نیست که به آن‌ها بگوید از خطر اجتناب کنند. انگار بخش "پاداش" مغز آن، ها بلندتر و متقاعد کننده‌تر است. احتمالا مغز با رشد آن‌ها تغییر می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها امنیت را بیشتر در اولویت قرار دهند. بنابراین، ریسک کردن فقط به دلیل سرکشی نیست. بلکه به نحوه رشد مغز آن‌ها نیز بستگی دارد.
undefined مغز ریسک پذیر نوجواننوجوانان و بزرگسالان جوان بیش از هر گروه سنی دیگری ریسک می کنند (استاینبرگ، 2008). این خطرپذیری شامل رانندگی خطرناک (مانند ارسال پیامک)، مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل و رفتارهای جنسی پرخطر می شود. علیرغم تلاش‌های آموزشی برای ارائه اطلاعات به #نوجوانان در مورد رفتارهای پرخطر، بسیاری از نوجوانان به رفتار پرخطر ادامه می‌دهند (کان، و همکاران، 2014).undefined چگونه تداوم رفتار مخاطره آمیز نوجوانان را علیرغم هزینه‌های زیادی که صرف برنامه‌های پیشگیری می‌شود، توضیح دهیم؟ برای کاهش خطر چه کنیم؟ #نوجوان
undefined ادامه دارد...≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۰:۱۲

thumbnail
.undefined جاذبه و دافعه‌های محیط اطرافِ نوجوان، به علاقه و تنفر او جهت می‌دهند!
undefinedیعنی چی؟

undefined شاید گاهی باید حق رو به اونا داد!
#بازی‌های_رایانه‌ای #بازی #نوجوان ≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۱۶

thumbnail
undefined#گزارش
undefinedundefined چرا نوجوان‌ها از پول، فقط خرج کردن را بلدند؟
- در دنیایی که هر روز تصمیمات مالی پیچیده‌تر می‌شود، خیلی از #نوجوان‌ ها با پول و نحوه کارکرد آن بیگانه‌اند و آن را چندان جدی نمی‌گیرند. این در حالیست که نوجوان‌ها، شبانه روز با ابزارهایی مثل کارت بانکی، خرید اینترنتی و تبلیغات بی‌پایان مواجه‌اند، اما صحبت از مدیریت #پول که می‌شود، جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند برای فکر کردن به آن زود است. undefined اما چه عواملی در شکل‌گیری این بی‌تفاوتی نقش دارد؟
undefined گزارش کامل را [اینجا] بخوانید. undefined[پست‌مرتبط](https://ble.ir/first_identity/8860502397705209042/1743014133514)≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۴۷

thumbnail
undefined#عکس_نوشته
undefined یه کاری کن که این دو نفر بهت افتخار کنند!
از خودت بپرس: آیا هم بچگیم، هم آینده‌م، به زندگی‌ای که دارم می‌سازم افتخار می‌کنند؟چون آخرِ سر، فقط تویی که با انتخاب‌هات زندگی می‌کنی! 🩵undefined
#هویت_من #خود_شناسی≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۹:۴۷

thumbnail

۹:۴۷

thumbnail

۹:۴۷

thumbnail

۹:۴۷

undefined#گفتگو#گرایش_جنسی
undefined گرایش‌های جنسی؛ چالشی نوظهور در تربیت فرزندان
undefined سرکارخانم فاطمی، عضو ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه علمیه: ▼undefined
undefined در دو دهه اخیر در جهان مساله ال‌جی‌بی‌تی (LGBT) با قوت رو به جلو می‌رود. شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی مروج این موضوع هستند. همچنین قوانین و اسناد بین‌المللی نیز وجود دارد که کشورها رو ملزم کند که این افراد را به عنوان یک گرایش قبول کنند.☿ در کشورهای غربی آموزش گرایش‌های ال‌جی‌بی‌تی از مهدکودک شروع شده است تا این انحراف را طبیعی نشان بدهند. undefinedundefined
♁ در این مواجهه خانواده باید جنسیت را ارزشمند نشان بدهد و توانمندی‌های هر کدام از جنسیت‌ها را متناسب با نقش‌هایی که دارند ارزشمند معرفی بکند تا از شبهات جلوگیری کند.undefined شبهه دیگر این است که گرایش جنسیتی ذاتی نیست و یک انتخاب است. باید به طور غیر مستقیم به این‌ها پرداخت که تکوین و فیزیولوژی دو جنس متفاوت است.▼undefined
undefined فرزندان باید متناسب با سنی که دارند با #هویت_جنسی خودشان آشنا بشوند تا اگر سوال و شبهه‌ای دارند در خانواده مطرح کنند و پاسخ بگیرند.
undefined مشروح گفت‌وگو≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۹:۵۰

thumbnail
#مهارت‌های_تربیتی
undefined undefined چرا نوجوان زود عصبانی میشه؟
مغز نوجوان در حال رشده. بخش منطق (لوب پیشانی) هنوز به #بلوغ نرسیده، ولی هیجاناتش (بخش آمیگدالا) خیلی فعاله! یعنی چی؟ یعنی احساسات می‌جوشن، ولی هنوز بلد نیست مدیریتش کنه.
undefined عوامل تشدید کننده: - احساس نادیده گرفته شدن - فشار درسی یا مقایسه شدن - قضاوت، بی‌اعتمادی یا تحقیر - کم‌خوابی، تغذیه نامناسب یا استفاده زیاد از گوشی
undefinedundefined چطوری با خشم نوجوان برخورد کنیم؟
undefined اولین واکنش ما، آرامشه نه مقابله! • توضیح: #نوجوان گاهی با خشمش نادانانه حرف می‌زنه، اما پاسخ ما باید پر از آرامش باشه، نه خشم متقابل.• مثال: وقتی پسرم داد زد: «شما نمی‌فهمین!» نفس عمیق کشیدم، گفتم: «باشه عزیزم، وقتی آروم شدی می‌شنوم چی اذیتت کرده.»
undefined بذار بدونه حق داره احساس خشم داشته باشه، ولی باید یاد بگیره کنترلش کنه! • مثال: به دخترم گفتم: «عزیزم، می‌دونم الان خیلی ناراحتی... ولی می‌دونی چطوری خشمت رو آروم کنی؟»
undefined بعد از فروکش کردن خشم، گفتگو کن نه بازجویی!• توضیح: مهربونی بعد از بحران، پل ارتباطی بین دل‌هاست؛ نه بازخواست، نه سرزنش.• مثال: بعد از دعوا، یه لیوان شیر گرم دادم دستش و گفتم: «فقط بگو چی اذیتت کرد، نه دنبال مقصرم، نه قضاوت می‌کنم.»
undefined بهش یاد بدیم خشمش رو خالی کنه، ولی نه کسی! • مثال: باهاش قرار گذاشتم: «هر وقت عصبانی شدی، برو یه برگه پاره کن، یه بالش رو بزن، ولی فریاد نزن روی کسی.»≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۰۹

thumbnail
undefined#برگزاری_نشست | #اختصاصی
undefined میز تخصصی هویت نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری کانال هویت اول برگزار می‌کند:
undefinedسلسله نشست‌های مجازی«تعامل خانواده و مسجد در هویت‌یابی نوجوان ایرانی معاصر»
undefined موضوع نشست(۴): تعامل خانواده و مسجد در هویت‌یابی نوجوان
undefined*ارائه توسط حجت‌ الاسلام‌ و‌ المسلمین دکتر مصطفی فیض*(عضو کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش/ مدیر میز تخصصی آموزش و پرورش)
undefined زمان: دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
undefined ساعت: ۱۳ ظهر (به مدت یک ساعت و نیم)

undefined لینک شرکت در نشست‌:undefined https://B2n.ir/q67384
≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۶:۲۷

undefined#مقاله
undefinedundefined چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟ لینک‌به‌قسمت‌اول
undefinedundefinedچگونه تداوم رفتار مخاطره آمیز نوجوانان را علیرغم هزینه‌های زیادی که صرف برنامه‌های پیشگیری می‌شود، توضیح دهیم؟ undefinedundefinedبرای کاهش خطر چه کنیم؟تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات مغزی در حال ارائه پاسخ به این سؤالات است.
undefinedمردم اغلب بر این باورند که نوجوانان رفتارهای مخاطره آمیز انجام می‌دهند، زیرا آن‌ها در ارزیابی ریسک خیلی خوب نیستند، اما تحقیقات در این زمینه نشان داد که نوجوانان به اندازه بزرگسالان در ارزیابی ریسک در طیف وسیعی از رفتارهای پرخطر خوب هستند (بیث-ماروم، آستین، فیشوف، پاملگرن، و جاکوبز-کوادرل، 1993).
undefined نوجوانان می‌دانند که این رفتارها مخاطره آمیز است، اما همچنان آن‌ها را انجام می‌دهند. چرا؟
- تحقیقات در مورد روابط با همسالان و رشد مغز در دوره نوجوانی ممکن است پاسخی ارائه دهد.در سال های اخیر، در دسترس بودن تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) و تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) افزایش یافته است. با استفاده از این ابزارها، محققان چندین تغییر در مغز در دوران بلوغ یافته‌اند (بلیکمور، برنت، و دال، 2010؛ برای بررسی، به بلیکمور، 2012 مراجعه کنید) که در توضیح رفتار پرخطر مهم است.
undefined*اول- در طول دوره نوجوانی، علاقه به روابط با همسالان افزایش می‌یابد. (لارسون و ریچاردز، 1991)،
و حساسیت به تأثیر همسالان در سال‌های اولیه #نوجوانی نیز افزایش می‌یابد و در حدود ۱۴سالگی به اوج خود می‌رسد (برندت، 1979). مطابق با این تغییرات قابل مشاهده در روابط با همسالان، مطالعات تصویربرداری مغز نشان داده است که چندین ناحیه از مغز نوجوانان را نسبت به بزرگسالان نسبت به پاداش‌های روابط با همسالان حساس تر می‌کند (آلبرت، چین، و استاینبرگ، 2013). این امر به نوجوانان انگیزه می‌دهد تا در موقعیت‌های تصمیم‌گیری که شامل رفتارهای پرخطر است، روی همسالان خود تمرکز کنند.

undefined*دوم-
نوجوانان بیشتر از بزرگسالان مضطرب هستند که توسط همسالان طرد شوند.
ناحیه‌ای از مغز که به عنوان قشر جلوی پیشانی بطنی راست (PFC) شناخته می‌شود ممکن است در کمک به افراد برای مقابله با ارزیابی‌های منفی همسالان با کاهش پریشانی مهم باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که این ناحیه مغز به‌ شدت توسط بزرگسالان در زمان طرد شدن از نظر اجتماعی نسبت به نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد (سبستیان، و همکاران، 2011). وقتی #نوجوانان از این ناحیه از مغز در طول طرد همسالان استفاده می‌کنند، سطوح پایین‌تری از پریشانی را گزارش می‌کنند (Masten، و همکاران، 2009).
undefined با این حال، در طول سال‌های نوجوانی، این ناحیه مغز هنوز در حال رشد است (بلیکمور و میلز، 2014)، بنابراین نوجوانان ممکن است در کنترل پریشانی در طرد اجتماعی همسالان به آن اندازه مؤثر نباشند. این احتمالاً به درگیر شدن در رفتارهای مخاطره آمیز برای جلوگیری از طرد شدن توسط همسالان خود کمک می‌کند.
undefined*ادامه دارد...*≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۹:۱۲

thumbnail
undefinedundefined*معنی چند اصطلاح رایج در شبکه‌های اجتماعی*
undefinedالان نوجوون‌ها طوری صحبت می‌کنند که بعضی مواقع آدم فکر میکنه اینا دارن به یه زبون دیگه با ما حرف می‌زنند.
undefined️متاسفانه این‌ها اصطلاحاتی هستند که وارد زبان فارسی شده‌اند. برای ارتباط‌گیری بهتر با نوجوون، بهتره حداقل باهاشون آشنایی داشته باشیم.
#نوجوان #نسل_زد #شبکه‌های_اجتماعی≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۲:۵۰

thumbnail
#فرزند_پروری
undefinedundefined چرا نباید همه زندگیمون رو وقف فرزندانمون کنیم؟
undefinedدکتر حسین زند
#والدین_آگاه #فرزندپروری≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۲:۵۳

thumbnail
undefined#اینفوگرافی
undefined نظریه هوش چندگانه
undefined هوارد گاردنر (Howard Earl Gardner) روانشناس رشد و استاد دانشگاه هاروارد، نظریه جالبی با عنوان هوش چندگانه (Theory of multiple intelligences) در سال ۱۹۸۳ مطرح کرد.undefined این روانشناس عقیده داشت هوش یکی از عوامل مهم در پیشتر تحصیلی و یادگیری است و انسان‌ها از بدو تولد با 8 هوش متولد می‌شوند. پیش از نظریه گاردنر، تمامی انسان‌ها هوش ریاضی (IQ) را به‌ عنوان معیاری برای تعیین مهارت‌های یادگیری و توانایی‌های ذهنی می‌دانستند؛ این در حالی است که امروزه #هوش معانی و دیدگاه‌های مختلفی دارد.
undefined اصلی‌ترین کاربرد این نظریه، شناخت استعدادها و توانایی‌های فردی و تلاش برای رشد و پرورش آن‌ها است. گاردنر بر این عقیده است که هیچ‌کس بی‌استعداد یا بدون مهارت نیست. بلکه هر شخص در یک یا چند هوش، سطح بالایی دارد.#روانشناسی≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۱۲

thumbnail
.undefined [تحول نگاه به دختر نوجوان؛ از توجه به صورت تا سیرت]

undefined تفاوت کلیدی رفتار با دختران در کودکی و نوجوانی:

undefinedدر دخترهای زیر سن #بلوغ، گفتن خصوصیات ظاهری نه تنها ایرادی ندارد، بلکه لازم است. undefinedمثلاً چقدر موهایت قشنگ است، چقدر رنگ پوستت را دوست دارم، چقدر دوست داشتنی هستی و .... . undefined یعنی زیبایی‌های ظاهری او را باید طرح کنیم*.undefined

undefinedاما بعد از سن بلوغ خصوصیات ظاهری را نباید گفت و باید خصوصیات باطنی را مطرح کرد.
undefinedمثلاً چقدر مهربانی، چقدر باحیایی، چقدر هنرمندی، مایه افتخار خانواده‌ای، چقدر اخلاقت را دوست دارم و ... .

undefined بعد از سن بلوغ و در دوره #نوجوانی توجه بیش از حد به خصوصیات ظاهری، آسیب‌زا است، چون نوجوان تمایل شدیدی‌تری به جلوه‌گری و دیده شدن پیدا خواهد کرد.

undefinedبه اینگونه، کم‌کم #نوجوان متوجه می‌شود، درست است که چشمان قشنگی دارد، اما وقتی مهربان نیست، به دردی نمی‌خورد یا درست است که پوست قشنگی دارد اما وقتی اخلاق بدی دارد، آن زیبایی هم به چشم نمی‌آید.

undefined *با نزدیک شدن به سن بلوغ، از توجه به صورت، به سیرت باید برسیم.
≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۱۵

undefined#گزارش
undefined نسل Z در ایران؛ از بحران اقتصادی تا تولد فرهنگ تجربه‌محور
نسل زد در ایران در میانه‌ فشارهای اقتصادی، تورم و چشم‌انداز مبهم آینده، #سبک_زندگی تازه‌ای را برگزیده است؛ سبکی که به‌جای مالکیت و پس‌انداز، بر تجربه‌های لحظه‌ای، مصرف نمادین و تعاملات اجتماعی در فضاهایی چون کافه‌ها تأکید دارد. این تحولات، نه‌ تنها نشانه‌ای از دگرگونی اقتصادی، بلکه بازتابی از یک تغییر فرهنگی عمیق در نسل جدید است.
undefined بحران اقتصادی و تغییر سبک زندگی: نسل Z (متولدین ۱۹۹۷–۲۰۱۰) در ایران، و در بحبوحه بحران اقتصادی بی‌سابقه (تورم ۳۰٪ سالانه و کاهش شدید ارزش پول ملی) به بلوغ رسیده‌اند. undefinedشاخص‌های اقتصادی کلیدی: • حداقل حقوق ماهانه: ~۱۲۰ دلار • هزینه ماهانه خانواده سه‌نفره: حداقل ۴۰۰ دلار• پیامد: عدم امکان سرمایه‌گذاری بلندمدت (مانند خرید مسکن) و گرایش به مصرف آنی.undefinedالگوی مصرفی جدید: اولویت‌بندی تجربه‌های کوتاه‌مدت (کافه‌گردی، خریدهای لحظه‌ای، تفریحات زودگذر).
undefined کافه‌ها به‌عنوان پناهگاه اجتماعی-فرهنگی:کافه‌ها به مرکز اصلی تعاملات اجتماعی نسل Z تبدیل شده‌اند.undefinedآمار صنعت کافه‌ها: پیش‌بینی درآمد صنعت کافه‌ها در ایران تا ۲۰۲۵: ۶۲۵.۴۳ میلیون دلار• رشد سریع به‌دلیل تغییر رفتار مصرفی و تقاضا برای تجربه‌های خاص.
undefinedعوامل جذابیت کافه‌ها: • فضای مدرن با دکوراسیون خاص • ارائه محصولات نوآورانه (نوشیدنی‌ها و غذاهای تخصصی) • ترکیب تعامل اجتماعی با مصرف نمادین.
undefined گذار از مالکیت به تجربه، تحول فرهنگی نسل زد: تفاوت #نسل_زد با نسل‌های پیشین که اولویت‌شان مصرف پایدار و سرمایه‌گذاری بلندمدت بود.نسل زد، گرایش به لذت‌های آنی و تجربه‌های اجتماعی دارد.undefinedدلایل فرهنگی-اقتصادی این تحول:• فشار بدهی و محدودیت‌های مالی • تلاش برای جبران شرایط دشوار از طریق تجربه‌های کوچک (مثل مراودات در کافه‌ها)• نتیجه: شکل‌گیری فرهنگ مصرفی مبتنی بر «تجربه» به‌جای «مالکیت» - بازتابی از ناامنی اقتصادی و چشم‌انداز نامطمئن آینده
undefined نکات کلیدی برای تحلیل متخصصان کودک و نوجوان:undefinedنسل Z در ایران با ترکیبی از فقر اقتصادی و فرهنگ مصرفی نوین روبروست. undefinedکافه‌ها به‌عنوان فضایی برای فرار موقت از واقعیت و ساخت هویت اجتماعی عمل می‌کنند.undefinedنیاز به طراحی برنامه‌های رسانه‌ای و آموزشی که تاب‌آوری مالی و مهارت‌های مدیریت منابع را به این نسل آموزش دهد.
undefined منبع داده‌ها: گزارش‌های اقتصادی داخلی و برآوردهای صنعتی (۲۰۲۳–۲۰۲۵)≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۳:۲۹

thumbnail
undefined معنای زندگی undefined[قسمت اول]
undefined آگاهی از معنای زندگی، یکی از مهمترین بخش‌های زندگی است.افرادی که #هویت و معنای #زندگی خودشون رو کشف نمی‌کنند یا نمی‌سازند، در آخر، در راستای معنابخشی به زندگی دیگران به کار برده می‌شوند.undefined معنا دادن به زندگی، یعنی داشتن هدف یا رسیدن به لذت؟؟؟ undefinedفیلسوفان نظرشون چیه؟
undefined*ادامه دارد... *≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۴۷

undefined#تحلیل
undefinedundefined پایان خوش معمولی در پایتخت!
پایان #سریال_پایتخت با پرداختی مناسب به تقویت روابط خانوادگی، تصویری قابل احترام از گذشت و آشتی را به نمایش گذاشت. جایی که اعضای #خانواده با وجود چالش‌های پیش‌آمده، به جای کینه ورزی، خطاها را فراموش کردند و مهربانی را جایگزین آن ساختند.
undefined سه پیام کلیدی سریال:undefinedمبارزه با تعصب‌های اجتماعی (در حوزه ازدواج): احیای سنت حسنه ازدواج مشروع و عقلانی، به جای تکیه بر تعصب‌های خشک کهن و هرزگی و بی‌ریشگی مدرن.undefinedگذشت به جای کینه (در حوزه اخلاق): خانواده زمانی پایدار می‌ماند که اعضا خطاهای گذشته را رها کنند و محبت را مقدم بر اختلافات بدانند. همچنین، تأکید بر این که مادیات نباید به روابط اخلاقی آسیب بزند. undefinedتوجه به معنویت: پایان داستان در حرم امام رضا(ع)، یادآوری بود که توسل به اولیای الهی برای تقرب به خدا می‌تواند نقطه اتکایی برای حل مشکلات و رسیدن به آرامش باشد.
undefined این روایت، با ترکیبی از مسائل اجتماعی، اخلاقی و معنوی، اثری تأمل‌برانگیز ساخت که هم واقع‌گرا بود و هم امیدبخش!
undefined[البته که تعدادی، از حضور طلبه در این سریال ذوق زده شدند و بر منتقدان می‌تازند که انگار یادشون رفته این سریال از اول در پی داستان‌های یک خانواده‌ی محکم با اعتقادات راسخ ملی مذهبی شکل گرفته بود].
undefinedundefined سفرهای متعدد مشهد، کسب قهرمانی‌ها، حمل گلدسته در ماشین ارسطو و روزه‌داری دختران نقی، سفر حج نقی همه اینها از دل یک سریال ملی مذهبی دیده می‌شد. در واقع، اگر کسی ناراحت بود و اعتراض می‌کرد به خاطر استحاله‌ای بود که در مسیر ساخت سریال ایجاد شده بود. برای مثال فهیمه قرآن‌خوان، تبدیل به زنی با کاشت مژه‌ و بوتاکس کار شد. ارسطو سر از قاچاق در آورد و...
undefined پ.ن: به هر حال، این سریال همچون سریال‌های تاثیرگذار دیگر، جای نقد هم بسیار دارد! که شایسته است با توجه به اقبال مردم به آن و اثرگذاری‌اش و کمک به تولیدکنندگان آن در ساخت قسمت‌های بعدی، به تفصیل از سوی کارشناسان مطرح شود.
undefined[پست‌مرتبط](https://ble.ir/first_identity/-4448150030666411006/1743589485071)≡───────────undefinedرسانه‌تخصصی‌معماری‌هویت‌نوجوانعضو شوید undefined بله | تلگرام | ایتا🧩@first_identity

۱۸:۵۰