بله | کانال کانال رسمی «حسینیه اندیشه»
عکس پروفایل کانال رسمی «حسینیه اندیشه»ک

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»

۳۷۷عضو
thumbnail
undefinedیک جرعه آبعصرانه‌های عاشورایی فکرت
undefined قسمت اول: کربلا به مثابه منشور هستی
undefinedبا حضور: حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق، سرپرست حسینیه اندیشه
undefined جمعه، ششم تیر، ساعت ۱۸undefined قم، ابتدای خیابان صفائیه، فروشگاه کتاب آستان قدس رضوی

undefined@HossiniehAndisheh

۹:۲۹

حجت الاسلام حیدری. شب دوم.m4a

۳۴:۴۹-۶۴.۴۳ مگابایت
undefined #صوت_شب_اولسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی
و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》

undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری
undefined جمعه ۶ تیر ۱۴۰۴ (شب دوم محرم ۱۴۴۷)
undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۶:۵۴

حجت الاسلام حیدری. شب سوم.mp3

۳۰:۰۸-۲۴.۴ مگابایت
undefined #صوت_شب_دومسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی
و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》

undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری


undefined شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ (شب سوم محرم ۱۴۴۷)
undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined@HossiniehAndisheh

۸:۰۰

undefinedداستان بدشانسی و بی‌اقبالی ما!
undefinedعلی‌ابن ابراهیم قمی در تفسیرش از امام صادق نقل کرده که: «وقتی موسی عصایش را به زمین انداخت و عصا به اژدها تبدیل شد، همه‌ی درباریان فرار کردند. فرعون هم به قدری ترسید که اختیار از کف داد و دیگر نمی‌توانست خودش را نگه دارد [و قاعدتاً خودش را خیس کرد] و گفت: ای موسی! تو را به «الله» و به پیوند رضاعی که با تو دارم، قسم می‌دهم که این اژدها را از من باز داری.»
undefined«ذو الاوتاد»ی که هر مخالفی حتی همسرش آسیه را به چهارمیخ می‌کشید، در مقابل یک عصا ناچار شده بود به پای چوپانی پشمینه‌پوش بیفتد و قصرش را خیس کند. برای مدّعیِ «انا ربکم الاعلی» و «أ لیس لی ملک مصر و هذه الانهار تجری من تحتی» افتضاح بزرگی بود. گمان کنم همین آبروریزی بود که باعث شد که سراغ هامان برود و به فکر یک طراحی جدید بیفتد. چون خدا هم در سوره قصص بعد از اینکه می‌گوید «موسی آیات روشن ما را برای فرعونیان آورد»، تعریف می‌کند که: «وَ قالَ‏ فِرْعَوْنُ‏ يا أَيُّهَا الْمَلَأُ ما عَلِمْتُ‏ لَكُمْ‏ مِنْ‏ إِلهٍ‏ غَيْرِي‏ فَأَوْقِدْ لِي‏ يا هامانُ‏ عَلَى‏ الطِّينِ‏ فَاجْعَلْ‏ لِي‏ صَرْحاً لَعَلِّي‏ أَطَّلِعُ‏ إِلى‏ إِلهِ‏ مُوسى‏ وَ إِنِّي‏ لَأَظُنُّهُ‏ مِنَ‏ الْكاذِبِين... و فرعون گفت اى بزرگان قوم، من جز خودم براى شما خدايى نمى‌شناسم. پس اى هامان؛ برايم بر گل آتش بيفروز و برجى بلند براى من بساز، شايد به خداى موسى اطّلاع يابم، و من جداً او را از دروغگويان مى‌پندارم.‏»
undefinedاز حق نگذریم، حیله‌ی خوبی بود برای اینکه فکر آن همه قبطی و سبطی از عصای موسی و خفّتی که به فرعون داد، منحرف شود و باز هم تن‌شان را از قدرت فرعون بلرزاند. یک عمارت بلند که چشم همه را در بیاورد و فرعون از آن بالا برود و بر خدای موسی اشراف پیدا کند و وقت برگشت، دروغگویی موسی را همه‌جا جار بزند.
undefinedبازم گلی به گوشه‌ی جمال فرعون که وقتی کم می‌آورد و عصبانی می‌شد، کارهای با کلاس می‌کرد و برج می‌ساخت و سازه بالا می‌برد. ما که از فرعون عصرمان هم شانس نیاوردیم. مستر پرزیدنت که ادعای جمع‌کردن جنگ و رسیدن به پیروزی بزرگ داشت (و شاید عجله مسئولین ما هم در آن شب، به کمک ادعایش آمد)، وقتی دیده منطق حضرت رهبری با اعلام پیروزی و تبریک به ایرانیان آبرویش را برده، این‌قدر عصبانی شده که جلوی آن همه دوربین با تمسخر، سر و صورت نحسش را تکان داده و ادای رهبر ما را درآورده و نشان داده که از بچه‌های دبیرستانی و دعواهای‌شان هم پایین‌تر و ضایع‌تر است. آدم یاد یزیدی می‌افتد که مثلا برنده جنگ و امپراتور شرق و غرب اسلامی بود اما وقتی خطبه زینب در کاخش به پایان رسید، تنها راهی که برایش ماند این بود که «یا صیحه تحمد من صوائح...» بخواند و دهان به بد و بیراه باز کند! خدا را شکر که آیه‌های قرآن جلوی چشم‌مان دارد دوباره جان می‌گیرد: «قد بدت البغضاء من افواههم.... عضوا علیکم الانامل من الغیظ... دشمنی از لحن و سخن‌شان آشکار است... از شدت خشم بر شما سرانگشتان‌شان را می‌گزند...»
undefined️هی! کله‌زرد وقیح! فقط مواظب بند انگشت‌هایت باش که زخم نشود! مسلمانان دنیا با آن دست‌های نجس کارهای زیادی دارند!
undefinedمحمدصادق حیدری
undefined@HossiniehAndisheh

۰:۴۶

حجت الاسلام حیدری. شب سوم.mp3

۳۰:۰۵-۲۳.۱۲ مگابایت
undefined #صوت_شب_سومسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی
و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》

undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری

undefined یکشنبه ۸ تیر ۱۴۰۴ (شب چهارم محرم ۱۴۴۷)undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۲۰:۳۸

حجت الاسلام حیدری. شب چهارم.mp3

۳۲:۴۰-۲۶.۴۸ مگابایت
undefined #صوت_شب_چهارمسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》
undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری

undefined دوشنبه ۹ تیر ۱۴۰۴ (شب پنجم محرم ۱۴۴۷)undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۲۰:۳۹

حجت الاسلام حیدری. شب پنجم.mp3

۳۷:۵۶-۳۰.۴۹ مگابایت
undefined #صوت_شب_پنجمسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی
و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》

undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری

undefined سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۴ (شب ششم محرم ۱۴۴۷)undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۰:۴۱

حجت الاسلام حیدری. شب ششم.mp3

۳۵:۲۲-۲۸.۷۸ مگابایت
undefined #صوت_شب_ششمسخنرانی با موضوع:
《سیری تاریخی پیرامون دفاع سیدالشهدا (ع) از اساس اسلام در مقابل کفر جلی
و دفاع ملت ایران از اساس اسلام در مقابل کفر مدرن》

undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری

undefined چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۴ (شب هفتم محرم ۱۴۴۷)undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۵:۲۷

حجت الاسلام حیدری. محرم ۱۴۰۴.mp3

۲۶:۳۳-۲۰.۰۶ مگابایت
undefined #صوت_سخنرانی_محرم با موضوع:《سوره فجر؛ سوره امام حسین:
پیروزی نفس مطمئنه بر ابرقدرت‌های مادی از عاشورای ۶۱ تا عاشورای ۱۴۴۷》

(ناظر به حضور دیشب نائب‌الامام آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی)
undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق حیدری

undefined دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴undefinedمسجد امام حسین علیه‌السلام ــ شهر مقدس قم
undefined @HossiniehAndisheh

۲۰:۱۶

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
thumbnail
undefinedخبر بسیار مهم و اثرگذار
undefined️گردهمایی نمایندگان ۴۵ کشور (از جمله گروه‌های جهادی ایرانی) در تونس برای حرکت دریایی به سمت غزه، با وجود تهدید مستقیم رژیم صهیونیستی
undefined دیروز در تونس، نمایندگانی از ۴۵ کشور جهان گرد هم آمده‌اند تا با سوار شدن بر ده‌ها کشتی، مسیر خطرناک به سمت غزه را آغاز کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به‌طور علنی اعلام کرده هر کس در این کاروان حضور یابد یا بازداشت خواهد شد یا کشته می‌شود.
undefined با وجود این تهدید صریح، مردان و زنانی از ملیت‌ها و ادیان مختلف تصمیم گرفته‌اند جان خود را فدای شکستن حصر غزه کنند. آنان آمده‌اند تا نشان دهند وجدان بشری در برابر محاصره و نسل‌کشی، سکوت نخواهد کرد.
undefined بسیاری از این داوطلبان حتی مسلمان هم نیستند، اما غیرت انسانی آنان اجازه نداده چشم بر جنایات ببندند.
undefined از ایران نیز جمعی از فعالان و گروه‌های مردمی در تونس حضور دارند تا به این جمع بین‌المللی بپیوندند و نشان دهند مردم ایران همواره در کنار آزادگان جهان ایستاده است.
undefined قرار است ظرف دو روز آینده، این کشتی‌ها بندر تونس را به مقصد غزه ترک کنند؛ حرکتی که می‌تواند به نماد ایستادگی جهانی در برابر ظلم و بی‌عدالتی تبدیل شود.
undefined پیام این حرکت جهانیundefined«غزه تنها نیست؛ حتی تهدید به مرگ هم نمی‌تواند آزادگان را از حمایت از مظلوم بازدارد.»
#صدای_غزه#نشر_حداکثری

undefined@hosseiniehandisheh

۱۰:۰۹

تقیه_در_حمکرانی،_جنگ_و_سیاست_خارجه.mp3

۰۱:۱۵:۱۲-۴۳.۰۳ مگابایت
undefinedحقیقت و سطوح تقیه در اسلام
undefined#تقیه جزء جدانشدنی سیره و رفتار شیعیان است که از امامان خود آموخته‌اند و روایات بسیار زیادی در این موضوع وجود دارد.
undefinedعلاوه بر اینکه تقیه برای حفظ جان کاربرد دارد اما دامنه آن در سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام بسیار وسیع‌تر می‌باشد که مورد غفلتِ اجتهادی قرار گرفته است.
undefinedبه عبارت دیگر تقیه یکی از ابزارهای بسیار مهم در الگوی سیاسی اسلام می‌باشد که طبیعتا محدوده آن اموری مانند جنگ، سیاست خارجه و حکمرانی را نیز در برمیگیرد.
undefinedطرح این موضوع از سوی بخشی از بدنه نخبگان دینی_سیاسی که می‌گویند:《رفتار فعلی دولت در سیاست خارجه یا کارشناسان امور نظامی و امنیتی در موضوع جنگ، رفتاری است مبتنی بر اصل اساسی تقیه》، ما را بر آن داشت تا گفتگویی اساسی با حجة‌الاسلام روح‌الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) صورت پذیرد و ابعاد و سطوح تقیه مورد بررسی و دقت واقع گردد.
undefinedما معتقدیم آنچه به آن گوش خواهید سپرد تا اکنون و به این صورت، نه بیان شده و نه شنیده‌اید! پس با ما همراه شوید.undefinedhttps://eitaa.com/aaraa1412

undefined@HossiniehAndisheh

۱۲:۱۸

thumbnail
undefinedقَسَماً بِاللّٰه، بِکِتابِ اللّٰه، إنّا عَلَی العَهد یا نَصراللّٰه
undefined@HossiniehAndisheh

۵:۲۸

thumbnail
undefinedناوگان دریایی #صمود حدود ۶ ساعت تا سواحل غزه فاصله دارند
undefined@HossiniehAndisheh

۱۱:۰۸

تحلیل حوادث بعد از طوفان الاقصی 1404-7-15.MP3

۵۹:۳۳-۱۳.۶۴ مگابایت
#فایل_صوتی
undefinedبمناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی: گفتگوی تحلیلی در «حسینیه اندیشه» پیرامون نتایج این عملیات


undefinedچکیده فهرست‌وار این گفتگو:
🟢اهم دستاوردهای سیاسی و فرهنگی طوفان الاقصی: undefinedجلوگیری از نقشه جامع عادی‌سازی اعراب با رژیمundefinedممانعت از دفن مساله فلسطینundefinedانزوای رژیم در افکار عمومی جهانundefinedافشای چهره کریه امریکا و تمدن غرب

🟠چالش‌های میدانی و نظامی طوفان الاقصی: کشتار بی‌سابقه مردم بی‌گناه، ویرانی وسیع غزه، ضربه نظامی و امنیتی به محور مقاومت
🟠 آسیب‌شناسی چالش‌های میدانی:undefinedتغییر عمیق دکترین نظامی و امنیتی رژیم (نابودی محور مقاومت در جنگ وجودی به جای کنترل آن)
undefinedاجماع در نخبگان سیاسی و نظامی ایران و محور مقاومت مبنی بر جنگ فرسایشی به جای جنگ وجودی (عدم تغییر در راهبرد محور مقاومت متناسب با تغییرات رژیم)
🟢تلاش رهبری انقلاب برای مدیریت محاسبات نظامی و سیاسی نخبگان و ادراک عموم مردم در میدان عمل
🟠عمدی‌نبودن اشتباه محاسباتی در محور مقاومت با توجه به تجربه جدید درگیری مستقیم با رژیم
🟠تفاوت محاسبات حاکم بر طراحی طوفان الاقصی (تهاجم غیرکلاسیک به جای بازدارندگی دفاعی) و عدم امتداد و تکرار و توسعه آن در تلاش‌های محور مقاومت
🟠تداوم چالش‌های میدانی و نظامی برای محور مقاومت تا زمان تغییر محاسبات نخبگانی و ادراک عمومی نسبت به جنگ وجودی

undefinedتاریخ گفتگو: ۱۵ مهر ۱۴۰۴ (مصادف با ۷ اکتبر)
#طوفان_الاقصی
undefined@HossiniehAndisheh

۶:۳۸

تحلیل حوادث بعد از طوفان الاقصی- گفتگوی دوم 1404-7-19.MP3

۵۹:۴۰-۳۴.۱۵ مگابایت
#فایل_صوتی
undefinedبمناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی: دومین گفتگوی تحلیلی در «حسینیه اندیشه» پیرامون نتایج این عملیات


undefinedدر این گفتگو سعی شد به نقد و سوالات زیر پاسخ داده شودundefined
undefined نقد:دو احتمال درباره هماهنگی قسام با محور مقاومت برای عملیات طوفان‌الاقصی متصور است:undefinedالف) هماهنگی قبلی برای این سطح از درگیری آفندی؛در این صورت گرچه نقدی که در گفتگوی قبلی مطرح شد، وارد است اما طبق اخبار و شواهد و بیانات صریح رهبری و فرماندهان محور مقاومت، چنین هماهنگی صورت نگرفته بود.undefinedب) فقدان هرگونه هماهنگی حتی به صورت اجمالی؛در این صورت، نقدی که در گفتگوی قبلی نسبت به نحوه ورود محور مقاومت مطرح شد، وارد نیست. بلکه با وجود قرارگرفتن در عمل انجام‌شده، بهترین حرکت انجام شده است.
undefined وظیفه نظام اسلامی و مسلمین بر اساس آموزه‌های اسلامی در چنین شرایطی (حوادث بعد از طوفان الاقصی) چیست؟ اگر تکلیف ما ورود همه‌جانبه بوده، مشروط‌‌کردن این وظیفه به بضاعت عموم و نخبگان و کارشناسان صحیح است؟
undefined برای حل فاصله‌ی تحلیلی بین مردم/مسئولان/فرماندهان با رهبری چه باید کرد؟


undefined کارشناسان مهمان:
undefinedحجت‌الاسلام احمد ربیعی‌فر https://eitaa.com/rased110
undefined اقای عبدالزهرا سیستانی https://eitaa.com/aaraa1412
undefinedتاریخ گفتگو: ۱۹ مهر ۱۴۰۴
#طوفان_الاقصی
undefined@HossiniehAndisheh

۱۶:۲۱

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»
undefined #فایل_صوتی undefinedبمناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی: دومین گفتگوی تحلیلی در «حسینیه اندیشه» پیرامون نتایج این عملیات undefinedدر این گفتگو سعی شد به نقد و سوالات زیر پاسخ داده شودundefined undefined نقد: دو احتمال درباره هماهنگی قسام با محور مقاومت برای عملیات طوفان‌الاقصی متصور است: undefinedالف) هماهنگی قبلی برای این سطح از درگیری آفندی؛ در این صورت گرچه نقدی که در گفتگوی قبلی مطرح شد، وارد است اما طبق اخبار و شواهد و بیانات صریح رهبری و فرماندهان محور مقاومت، چنین هماهنگی صورت نگرفته بود. undefinedب) فقدان هرگونه هماهنگی حتی به صورت اجمالی؛ در این صورت، نقدی که در گفتگوی قبلی نسبت به نحوه ورود محور مقاومت مطرح شد، وارد نیست. بلکه با وجود قرارگرفتن در عمل انجام‌شده، بهترین حرکت انجام شده است. undefined وظیفه نظام اسلامی و مسلمین بر اساس آموزه‌های اسلامی در چنین شرایطی (حوادث بعد از طوفان الاقصی) چیست؟ اگر تکلیف ما ورود همه‌جانبه بوده، مشروط‌‌کردن این وظیفه به بضاعت عموم و نخبگان و کارشناسان صحیح است؟ undefined برای حل فاصله‌ی تحلیلی بین مردم/مسئولان/فرماندهان با رهبری چه باید کرد؟ undefined کارشناسان مهمان: undefinedحجت‌الاسلام احمد ربیعی‌فر https://eitaa.com/rased110 undefined اقای عبدالزهرا سیستانی https://eitaa.com/aaraa1412 undefinedتاریخ گفتگو: ۱۹ مهر ۱۴۰۴ #طوفان_الاقصی undefined@HossiniehAndisheh
undefined چکیده‌ای از دومین گفتگوی تحلیلی پیرامون نتایج عملیات #طوفان_الاقصی

undefinedنقد:دو احتمال درباره هماهنگی قسام با محور مقاومت برای عملیات طوفان‌الاقصی متصور است:الف) هماهنگی قبلی؛طبق اخبار و شواهد چنین هماهنگی صورت نگرفته بود.ب) فقدان هرگونه هماهنگی حتی به صورت اجمالی؛در این صورت، نقدی که در گفتگوی قبلی نسبت به نحوه ورود محور مقاومت مطرح شد، وارد نیست.
undefinedپاسخ: امکان احتمال سوم: هماهنگی اجمالی بین قسام و فرماندهان محور همیشه بوده اما به خصوص طوفان الاقصی، تصور قسام (با توجه به سوابق رژیم) بر این بوده که اسرائیل به خاطر این حجم از اسرا خود، وارد جنگ وجودی در این مقیاس نخواهد شد لذا مطالبه قسام از محور، چیزی بیش از آنچه انجام شد، نبود. گرچه رهبری معظم بر «جنگ وجودی» در خرداد ۱۴۰۳ و تاکید بر زدن «کمربند مقاومت» در جمعه نصر و اصرار بر «تغییر در محاسبات دشمن» در آبان ۱۴۰۳ تاکید نمودند اما محور مقاومت راهبرد نظامی خود را تغییر و ارتقاء نداد.

undefinedسوال:وظیفه نظام اسلامی و مسلمین بر اساس قواعد اسلامی در چنین شرایطی چیست؟ اگر تکلیف ما ورود همه‌جانبه بوده، مشروط‌‌کردن این وظیفه به بضاعت عموم و نخبگان و کارشناسان صحیح است؟
undefinedپاسخ: چنین قبض‌وبسط‌هایی در سیره معصومین نیز وجود دارد. همانند مخالفت مجاهدین بدر با حکم پیامبر مبنی بر اعدام اسرای مشرکین علی‌رغم انذار آن حضرت؛ و امثال آن در جنگ احد و جنگ خندق نیز قابل مشاهده است.تنها موردی که امام جامعه به تنهایی و علی‌رغم عدم همراهی مردم و نخبگان، وارد معرکه نظامی شده، قیام عاشوراست. تحلیل این رفتار اباعبدالله (ع) نیز به خطر نابودی اصل اسلام باز می‌گردد و نه تضعیف آن! اما در صورت تضعیف اسلام (غصب خلافت و شهادت صدیقه طاهره و...) و فرض عدم قدرت ما، چون ظاهر و پوسته‌ای از اسلام باقی می‌ماند، امیرالمومنین (ع) وارد جنگ نمی‌شود تا زمینه رشد جامعه و لو در آینده فراهم شود. یعنی حکم الهی و آموزه‌های قرآن و سنّت با اراده عمومی و نخبگانی گره خورده است؛ مگر در صورتی که خطر نابودی اصل اسلام در میان باشد.

undefinedنقد:مسئولین ما نیز شاید این‌طور محاسبه کرده‌اند که چون خطر نابودی اصل نظام و انقلاب مطرح نیست، نباید عمود خیمه مقاومت را وارد جنگ کرد تا نظام اسلامی حفظ شود. باید مراعات ظرفیت مردم ایران را نیز کرد که سالهاست تحت فشار اقتصادی هستند.
undefinedپاسخ:در جنگ بدر نیز محاسبات مجاهدین بدری با آن عظمت، با محاسبات پیامبر تفاوت و فاصله دارد. آنها تصور می‌کردند که با پول فدیه اسرا می‌توانند در جنگ بعدی قوی‌تر ظاهر شوند اما پیامبر فرمود با این محاسبه در جنگ بعدی، تلفات سنگین خواهید داد.
امروز هم باید پرسید اگر راهبرد را متناسب با جنگ وجودی تغییر می‌دادیم، تلفات کمتر و قدرت بیشتر حاصل می‌شد یا حالا که وارد چنین راهبردی نشدیم و باز هم ضربه خوردیم؟!
شاید مسئولین تصور کردند جنگ وجودی فقط مربوط به حماس است اما رهبری فرمود جنگ وجودی مربوط به کل محور است و اگر محور وارد نشود، دشمن سراغ بقیه خواهد آمد. کما اینکه آمد و لذا رهبری پس از شهادت جناب نصرالله برای توصیف شرایط، چند بار از جنگ احد سخن گفتند.اگر تحلیل مسئولین درست بود، باید حداقل بعد از این جنگ ۱۲ روزه موجب برطرف شدن تهدید وجودی از اصل نظام و رهبری می‌شد که فعلا نشده.
طبعاً رهبری متناسب با ظرفیت عموم مردم و دستگاه کارشناسی حرکت می‌کند تا زمینه رشد و ارتقاء آنها را فراهم کند.

undefinedسوال: اگر مطالب فوق را بپذیریم، برای حل این تفاوت تحلیلیِ مردم/مسئولان/فرماندهان با رهبری چه باید کرد؟
undefinedپاسخ:یک فرض این است که این تفاوت با پرداخت هزینه (تکرار حملات دشمن به ایران) و اثبات عینیِ کلام رهبری برای مردم و مسئولان برطرف شود. (که اقتضاء روند فعلی، همین است)فرض دیگر این است که حوزه‌ها و خطبا و مبلغین که هدایت معنوی مردم را بعهده دارند، به صورت هماهنگ وارد میدان گفتمان‌سازی شوند. (که پیشنهاد آن در آبان ۱۴۰۳ به بزرگان حوزه ارائه گردید اما پذیرفته نشد)

undefinedنقد: اما جریانی وجود دارد که با متهم‌کردن فرماندهان فضا را متشنج می‌کند و باعث می‌شود تا نقدهای منصفانه هم برچسب بخورند.
undefinedپاسخ: اولا دفاع رهبری از فرماندهان، ناشی از توجه به بضاعت آنها بوده و با فرض‌گرفتن پارادایم موجود در نیروهای مسلح باید تمام‌قد از فرماندهی آنها دفاع کرد.
ثانیا بحث ما این است که پارادایم نظامی آنها باید تغییر کند تا جوابگوی تغییرات دکترین جدید دشمن باشد اما نباید نقد خود را به نیت و انگیزه و امور درونی مسئولین و فرماندهان گره زند. این شیوه باید مطرود شود و نقدها و مطالبات و پیشنهادها باید متمرکز بر محاسبات و تحلیل‌ها باشد تا بدون ایجاد حساسیت، آمادگی و روحیه مردم و نخبگان و مسئولان برای ارتقاء ظرفیت در مقابل دشمن، افزایش پیدا کند.
undefinedتاریخ گفتگو: ۱۹ مهر ۱۴۰۴
undefined@HossiniehAndisheh

۱۸:۴۰

thumbnail
#اطلاعیه
undefined سلسله نشست‌های کلام انقلابی
undefined موضوع نشست: طرح راهبردی رهبری با محوریت بیانیه گام دوم
undefined با ارائه حجةالاسلام محمدصادق حیدریعضو هیئت علمی حسینیه اندیشه
undefined پنج‌شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۴
undefined ۱۰ تا ۱۲
undefinedجلسه سوم
undefined قم، خیابان شهید اخلاقی، موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، طبقه ۴
undefined@HossiniehAndisheh

۱۷:۴۶

thumbnail
undefinedگفتگوی تحلیلی پیرامون:«بازدارندگی هسته‌ای ایران؛ بله یا خیر؟»

undefinedکارشناسان:
undefinedحجت‌الاسلام روح‌الله صدوق
undefined اقای عارف دهقاندار

undefined️فایل صوتی آن بزودی منتشر می‌شود...

undefined@HossiniehAndisheh

۸:۱۱

بازدارندگی هسته ای ایران.mp3

۰۱:۲۶:۵۵-۲۴.۸۸ مگابایت
#فایل_صوتی
undefinedگفتگوی تحلیلی پیرامون: «بازدارندگی هسته‌ای ایران؛ بله یا خیر؟»

undefinedاهم سوالات مطرح شده در این گفتگو:undefinedundefined
undefined آیا در شرایط زورگویی قدرت‌های بزرگ جهانی و عدم پایبندی آنها به هیچ نظم و قانون بین‌المللی که شرایط اضطرار را برای جامعه ما ایجاد کرده است، ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای ضروری نیست؟ و آیا می‌توان براساس احکام ثانویه اسلام، قائل به عدم حرمت ساخت آن در این شرایط شد و اعلامِ حرمت آن را متناسب با شرایط تقیه دانست؟
undefined در شرایط جنگ وجودی ما با قدرت‌های بزرگ اتمی، آیا دکترین بمب هسته‌ای برای ایران باعث جلوگیری استفاده آنها از سلاح هسته‌ای‌ علیه ما می‌شود؟
undefinedدر این شرایط خطیر و وجودی جمهوری اسلامی با اسرائیل و امریکا، چه دکترین نظامی‌ای غیر از هسته‌ای می‌تواند بازدارندگی برای ما ایجاد کند؟

undefined کارشناسان:undefinedحجت‌الاسلام روح‌الله صدوقundefined اقای عارف دهقاندار

undefinedتاریخ گفتگو: ۱۵ مهر ۱۴۰۴

undefinedhttps://eitaa.com/aaraa1412
undefined@HossiniehAndisheh

۱۵:۱۲

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»
undefined #فایل_صوتی undefinedگفتگوی تحلیلی پیرامون: «بازدارندگی هسته‌ای ایران؛ بله یا خیر؟» undefinedاهم سوالات مطرح شده در این گفتگو:undefinedundefined undefined آیا در شرایط زورگویی قدرت‌های بزرگ جهانی و عدم پایبندی آنها به هیچ نظم و قانون بین‌المللی که شرایط اضطرار را برای جامعه ما ایجاد کرده است، ساخت و نگهداری بمب هسته‌ای ضروری نیست؟ و آیا می‌توان براساس احکام ثانویه اسلام، قائل به عدم حرمت ساخت آن در این شرایط شد و اعلامِ حرمت آن را متناسب با شرایط تقیه دانست؟ undefined در شرایط جنگ وجودی ما با قدرت‌های بزرگ اتمی، آیا دکترین بمب هسته‌ای برای ایران باعث جلوگیری استفاده آنها از سلاح هسته‌ای‌ علیه ما می‌شود؟ undefinedدر این شرایط خطیر و وجودی جمهوری اسلامی با اسرائیل و امریکا، چه دکترین نظامی‌ای غیر از هسته‌ای می‌تواند بازدارندگی برای ما ایجاد کند؟ undefined کارشناسان: undefinedحجت‌الاسلام روح‌الله صدوق undefined اقای عارف دهقاندار undefinedتاریخ گفتگو: ۱۵ مهر ۱۴۰۴ undefinedhttps://eitaa.com/aaraa1412 undefined@HossiniehAndisheh
undefined چکیده گفتگوی تحلیلی پیرامون:«بازدارندگی هسته‌ای ایران؛ بله یا خیر؟» undefined

🟢ادله موافق بازدارندگی سلاح هسته‌ای برای ایران: (آقای عارف دهقاندار)۱. تفاوت دشمنان امروز اسلام نسبت به صدر اسلام در دارا بودن سلاح‌های کشتار جمعی و امکان عبور این قدرت‌های بزرگ از تمام مرزهای انسانی و قوانین بین‌المللی و قواعد نظامی، و نقض آنها
۲. دستور قرآنی برای هر نوع آمادگی در برابر دشمنان (وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة)، شامل داشتن سلاح هسته‌ای نیز می‌شود زیرا قدرت نظامی ما باید در تناسب با سلاح‌های دشمنان ما باشد.
۳. ساخت بمب‌ هسته‌ای توسط ایران در جنگ وجودی امروز ما با دشمنان‌مان جهت حفظ دماء مسلمین ضرورت دارد؛ به دلیل احکام ثانویه و اضطرار در اسلام.بر این اساس، اعلامِ مجدد حُرمت ساخت بمب هسته‌ای توسط رهبر انقلاب در شرایط فعلی (جنگ وجودی) را می‌توان براساس احکام تقیه برای حفظ دماء مسلمین نیز تفسیر کرد (تفاوت سیاست اعلامی با سیاست اعمالی ایران)
۴.داشتن سلاح هسته‌ای فقط برای بازدارندگی و ایجاد ترس از استفاده سلاح اتمی دشمنان علیه ما است؛ و نه استفاده از آن!
۵. حداقل در این ۸۰ سال اخیر تجربه نشان‌داده است که قدرت‌های بزرگ جهانی برای جنگ‌ها و جنایت‌های وحشتناک خود، کاری به افکار عمومی مردم دنیا نداشته‌اند.
۶. بیان "ضرورت داشتن بمب هسته‌ای" توسط بسیاری از نخبگان سیاسی_انقلابی و دینی، احتمال مطرح شده‌ی فوق (تفاوت سیاست اعلامی با اعمالی) را برای دکترین جدید ایران تقویت می‌کند
۷. در مقابل زورگویی‌های قدرت‌های بزرگ هسته‌ای و این سطح از تهدیدات اخیر آنها برای ایران، با چه دکترین نظامی‌ای به غیر از هسته‌ای، می‌توان برای ایران بازدارندگی نظامی ایجاد کرد؟!

undefinedادله مخالف بازدارندگی سلاح هسته‌ای برای ایران: (حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق)۱. کشتار فجیع و دسته جمعی انسانها در طول تاریخ توسط دستگاه کفار بوده اما دستگاه الهی در مقابله با آنها از این روش‌ و این ابزارها استفاده نکرده؛ حتی در شرایط اضطرار!
۲. برای فهم درست از فرامین قرآنی باید مجموع آیات، روایات و سیره را باهم ملاحظه کرد تا معنای مدنظر شارع مقدس از آیاتی مانند وَ أَعِدُّوا لَهُمْ... مشخص گردد.
۳. تا زمانی که مردم ایران در مقابله با دشمنان خارجی، از نظام اسلامی حمایت می‌کنند، جنگ وجودی به معنایِ《نابودی انقلاب اسلامی》فرض تحقق ندارد و اگر چنین حمایتی از جانب مردم نیز نباشد، باز حفظ حکومت به هر قیمتی مطلوب شارع نیست. لذا در هر دو صورت، ضرورت بمب هسته‌ای برای شرایط اضطرار منتفی است.
۴. دکترینِ《داشتن سلاح هسته‌ای و عدم استفاده از آن》برای ایران، چون دشمنان نیز از این دکترین ما اطلاع پیدا می‌کنند، عملا بازدارندگی نمی‌آورد.
۵. امروزه (بعد از جنگ جهانی دوم) فرض استفاده دشمن از بمب هسته‌ای وجود ندارد مگر هر دو شاخصه زیر محقق شود:الف) امکان کنترل افکار عمومی جامعه جهانیب) تسلیم‌شدن کشوری که بمب هسته‌ای می‌خورد اگر صاحبان بمب هسته‌ای در تسلیم‌شدن یک ملت (بعد از اصابت بمب هسته‌ای و کشتار جمعیت‌های بسیار) تردید داشته باشند، از آن استفاده نمی‌کنند زیرا دکترین بمب هسته‌ای کارآمدی خود را در دنیا از دست می‌دهد.
۶. راه‌حل جایگزین و تجربه‌شده برای بازدارندگی نظامی ما (به جای بمب هسته‌ای): تئوریزه‌کردن تجربیاتِ《ابتدای دفاع مقدس و روش‌های جنگیِ شهید سلیمانی و عملیات طوفان الاقصی》و باز تعریف میدانی آنها
۷. تئوریزه نکردن آن تجربیات و عدم تکرار آن روش‌ها، علت محوری قبول قطعنامه ۵۹۸ و شکست‌های اخیر در محور مقاومت بوده است.

undefinedفایل صوتی این گفتگو:undefinedundefined@HossiniehAndisheh

۷:۵۷