عکس پروفایل کانال رسمی «حسینیه اندیشه»ک

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»

۳۹۵عضو
عکس پروفایل کانال رسمی «حسینیه اندیشه»ک
۳۹۵ عضو

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»

«بیش از ۵۰ سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ بستر تحقق تمدن نوین اسلامی»جهت ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
آدرس وب سایت:http://hosseiniehandisheh.ir

undefinedفتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۷undefined
undefinedامروز هیئات و متدینین و روحانیت باید از این ظرفیت جمع شدن مردم بر حول محبت امام حسین (ع) برای حل مسائل محوری اعتقادی (یعنی درگیری اسلام با کفر مدرن) استفاده کنند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) به همین نکته مهم اشاره فرمود که مداحان، «مدیریت شادی و عزای جامعه» را بعهده دارند و باید بتوانند در جنگ نرم نقش ایفا کنند. اگر این وظیفه بدرستی انجام نشود، مجازات سنگین‌تری خواهند شد.
undefined️معظم‌له در تبیین بزرگی این مسئولیت و سنگینی مجازات الهی نسبت به عدم تحقق این مهم، داستان حضرت یونس(ع) را مثال زدند. زیرا ایشان، پیامبر الهی بود اما به دلیل برخی نارسایی‌ها، خداوند متعال او را به دهان نهنگ انداخت. به غیر از مداحان، می‌توان این مسئولیت خطیر را ناظر به سخنرانان و روحانیت و حوزه‌ها نیز دانست.
undefined البته بعضا در هیئت‌ها، منبرها و شعرها مسائلی ناظر به موضوعات روز مطرح می‌شود اما یا حجم آن بسیار کم است و یا اکثرا نقد سیاسی به یک جناح و برخی اشخاص است. حال آیا مسائل محوری تهاجم اعتقادی تمدن مُدرن به پرچم اسلام و امام حسین(ع) این موضوعات است؟!
undefined️بحث درباره اوصاف اخلاقی و خُلق‌هایی بود که بوسیله ابزارهای خاصی به «وصف اجتماعی» تبدیل می‌شود و نه فقط تک تک افراد، بلکه یک جامعه و یک امت را «حریص» بار می‌آورد. گفته شد که مهمترین این ابزارها در دوران ما، «روش و مدل اداره کشور» است.
undefinedاما مدل اداره به عنوان یک ماشین، به جز حرص از سوخت دیگری نیز بهره می‌برد؛ در توضیح این سوخت دیگر باید گفت: مدل اداره (یا همان الگوی توسعه) باید حرص را منظم کرده و کنترل کند تا به جای درگیری بین افراد و اقشار، «فرمان‌بَری و اطاعت» جریان پیدا کند و جامعه قابل مدیریت شود.
undefined️در همین راستا، از طریق طبقاتی‌کردن الگوی درآمد و قدرت خرید، «اختلاف پتانسیل» بین طبقات مختلف جامعه ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، فاصله زیاد بین حقوق و مزایای مدیرعامل یک شرکت با تکنسین‌ها و فاصله حقوق تکنسین‌ها با کارگران فنّی یا کارگران ساده، باعث می‌شود فرمان در شرکت از بالا به پایین جریان پیدا کند و مدیریت از طریق طبقاتی‌کردنِ الگوی درآمد و بالتبع الگوی مصرف امکان‌پذیر شود.
undefinedاین روند و قواعد، دقیقا پرورش دادن جوامع بشری با خُلق «حسد» است. اگر جامعه‌ای بر اساس قدرت خرید و تمکّن مالی طبقه‌بندی شد و اختلاف در درآمد، جایگاه و هویت و منزلت و آبروی اجتماعی را معیّن کرد، تمام افراد جامعه باید نسبت به جایگاه و درآمدِ پست بالاتر از خود حسد بورزند و تلاش کنند تا جای او را تصاحب نمایند.
undefined️در حالی که در فرهنگ دین، روایات بسیاری در مذمت «حسد» آمده است؛ به طور نمونه، از امام باقر (ع) نقل شده است: «إِنَّ اَلْحَسَدَ لَيَأْكُلُ اَلْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ اَلنَّارُ اَلْحَطَبَ؛ حسد ایمان را می‌خورد، همان‌طور که آتش، هیزم را می‌بلعد (و نابود می‌کند)». آیا اخلاقی که ایمان را می‌بلعد، باید منشأ جریان فرمان و حرکت و انگیزه جامعه اسلامی قرار گیرد؟!
undefinedاما در نظام اسلامی کسانی که مسئولیت بالاتری دارند قرار نیست حقوق بیشتری نیز دریافت نمایند زیرا مدیران و مسئولین جامعه اسلامی، برای قدرت اسلام و جلوگیری از تسلط کفر، حکومت تشکیل داده‌اند و لذا باید بالاترین سطح از زهد انقلابی را دارا باشند و با دل کندن از دنیا توانایی ریسک‌های بزرگ را در خود بپرورند.
undefined️پس باید توجه داشت که جایگاه و مسئولیت روحانیت و مبلغین و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) ــ به تعبیر مقام معظم رهبری ــ مانند جایگاه انبیا است و اگر انجام وظیفه نکنیم ممکن است گرفتار اسارت و حبس در «بطن حوت» شویم.

undefinedگزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)

undefined@HossiniehAndisheh

۸:۴۰