عکس پروفایل مدرسه دعا و نظام‌سازیم

مدرسه دعا و نظام‌سازی

۳,۶۹۱عضو
thumnail
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی برگزار می‌کند undefinedسلسله کارگاه‌های مدیریت قرآنی جامعه دینی
کارگاه دوم:undefined بایسته‌های تشکیلات رشدمدارundefined بررسی و تحلیل جامعه مدینة النّبی(ص) از منظر سوره مبارکه حجرات
این دوره با بهره‌گیری از سوره مبارکه حجرات به تبیین حرکت جمعی مسلمانان می‌پردازد و چگونگی پیشرفت در جامعه اسلامی را معرفی می‌کند.شرکت در این دوره به تمامی افراد که قصد انجام فعالیت‌های جمعی و تشکیل جمع‌های قرآن‌محور را دارند، توصیه می‌شود.
undefined با حضور: آقایان کاظم رجبعلی و هانی چیت‌چیان
undefined جلسه پنجم undefined شنبه ۳ آذرماه - بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۹
undefined مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام
تهران؛ خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بدیع‌الزمان فروزانفر، پلاک ۱۴۳۷
undefined پیوند مجازی جلسه: https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
کسب اطلاعات بیشتر: @AhmadRezaElahie
undefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoa

۱۷:۵۴

undefined «حکمت‌های حکومت»undefined یادداشت دوم
بسم الله الرحمن الرحیم کفر به طاغوت کم اهمیت‌تر از ایمان به خدا نیست. البته آنچنان‌که ایمان باید بر پایه‌های استواری بنا شده باشد، کفر نیز نباید صورتی از بی منطقی و تعصب داشته باشد.اینکه گفته شود تمدن غرب، به عنوان مظهری بارز از طاغوت، نتوانسته است سیطره مطلق بر عالم پیدا کند، چون کاستی جدی در همراهی توأم با طوع و رضایت عموم مردم را دارد، ادعایی از روی تعصب نیست. البته در این مورد باید این توضیح داده شود که منظور از سیطره چیست. این سیطره همانطور که قبلاً اشاره شد، تسلطی همراه طوع و رضایت حقیقی جامعه است.تحلیل جامعه با انسان کمی متفاوت است، اما با کنکاش انسان‌شناسانه هم در می‌یابیم در پشت لبخندهای به ظاهر رضایتمندِ تبعیت کنندگان از طاغوت، گاهی کراهتی عمیق نهفته است. قرآن در مورد ساحرانی که ظاهراً به عزت فرعون تکیه داشتند و هم‌قماش و همراه فرعون محسوب می‌شدند و در اوج رضایت ظاهری و طوع و رغبت خود برای مقابله با موسی(ع)، جزایی ویژه از فرعون را تمنا داشتند، می‌گوید که آنها در نهایت مدعی شدند، که تبعیت‌شان از فرعون و سحرشان از روی کراهت بوده است. «إِنَّا آمَنَّا بِرَبِّنَا لِيَغْفِرَ لَنَا خَطَايَانَا وَمَا أَكْرَهْتَنَا عَلَيْهِ مِنَ السِّحْرِ وَاللَّهُ خَيْرٌ وَأَبْقَى»(سوره طه، آیه73)تفاوت مفهوم رضایت و اطاعت در انسان و جامعه، بماند برای یادداشت‌های بعدی. اما قبل از آن، پاسخ به چند چالش که ذهن را درگیر می‌کنند، اولویت دارند. سطرهای بعدی در مورد این چالش‌ها هستند.استشهاد به قرآن در بی‌مانندی عاد و ثمود و فرعون که قدرت‌نمایی خود را در ساختن برخی بناها به ظهور رساندند، نمی‌تواند سیطره نداشتن طاغوت را نفی کند؛ چون این مظاهر فقط اثبات قدرت بی‌مانند می‌کنند و نه سیطره بی‌مانند. البته مثَل آوردن از کشوری که توان اقتصادی فزاینده‌ای دارد، باز هم دلیل بر سیطره نیست. چون در بهترین حالت چیزی شبیه بی‌مانندی طاغوت‌های یاد شده از بُعدی مشخص است. ضمن اینکه اشاره به مفهوم «تقلّب فی البلاد»(سوره مبارکه غافر، آیه4) به عنوان مصطلح قرآنی، خیلی خوب می تواند تبیین کننده ناکارآمدی تحولات و خلاقیت‌های از جنس فن‌آوری و غیر آن باشد.یادآوری این نکته نیز که دیگر زمان اِعمال قدرت به سبک و سیاق یک قرن پیش منسوخ شده و زورگویان با نقاب‌های جدید ورود به صحنه کرده‌اند، حتی اگر اینطور تحلیل شود که ابزارهای جدید ماهیت شناختی دارند و محل اثرگذاری آنها جنگ تبیین‌ها و روایت‌ها و ساخت رؤیاها و موضوعاتی از این قبیل باشد، نه تنها عجز مستکبران از سیطره همه‌جانبه را رد نمی‌کند، بلکه مؤید آن به کمک شاهد مثال‌هایی جذاب است.چون انتخاب این اسلحه به دلیل احساس نیاز و ضعف در سیطره است و حتی اگر قربانیان و مستضعفان به ظالمان و مستکبران دستمریزاد بگویند، به دو دلیل، استیصال تمدن غرب واضح است: یک دلیل، استفاده‌های گاه و بی‌گاه مستکبران از همان ابزارهای قرن نوزدهمی و بلکه قرون وسطایی است که نتیجه‌اش فراگیر شدن برائت از آنهاست که حداقل در یکسال اخیر و در واکنش به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، جهانی شده است. دوم، بر افراشته بودن همیشگی پرچمی است که با هر کیفیت، مخالف یکّه‌تازی‌های استکبار است. به قول قرآن «وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِد…»(سوره مبارکه حج،‌ آیه40) بر این اساس افتضاحات فرهنگی و دون شأن به وجود آمده توسط رژیم سعودی نیز هرچند نمایشی زشت از طرفداران دنیا و شهوت‌پرستان است، می‌توان گفت هرگز از یک حدی بیشتر فراگیر نخواهد شد و پس از مدتی وارد شیب نزول می شود و نیز طبق آیه گفته شده، در همان اندازه پیش‌روی خود نیز برانگیزاننده‌ی مخالفانی سرسخت خواهد بود.ذکر این نکته اهمیت دارد که تمدن غرب موفق به سیطره مطلق بر جهان بشود یا نشود، به هر حال نمی‌توان گمراهی افرادی بیشمار و هلاکت و انحطاط آنها را نادیده گرفت. حکمت‌های امیرالمؤمنین علی(ع) علاج چنین فاجعه‌ای است.وَ قَالَ (ع): أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ، وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ، وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَه. کسی که طمع را لباس زیرین خود سازد، خود را خوار ساخته و هر كه پريشان‌حالى خويش با ديگران در ميان نهد، تن به ذلت داده است و كسى كه زبانش بر او فرمان راند، بى ارج شود. پرویز گفت: کوچک شدم، ذلیلم کرد و شایسته بی‌مقداری شدم. کاوه گفت: بد پوشید و بد آشکار کرد و بد را مسلط کرد.میثم گفت: شبیه طعمه‌های معاویه!
#یادداشت_نظام‌سازی#حکمتهای_حکومت#نهج_البلاغه#کاظم_رجبعلی
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی سایت | کانال | ارتباط با ما

۱۲:۵۱

السلام علیک یا امیرالمؤمنین
undefined سلسله جلسات تصویرسازی از رخدادهای صدر اسلام
undefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلامundefined استاد اخوت و آقای رجبعلی
undefined جلسه بیست و ششمundefined دوشنبه : ۵ آذر ۱۴۰۳undefined ساعت: ۲۱
undefined پیوند ورود به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
undefined اطلاع از سایر برنامه‌های مدرسه دعا و نظام‌سازی:undefined ble.ir/MadreseDoa

۱۳:۳۶

thumnail
.:: مراسم قرائت جمعی دعای چهاردهم صحیفه سجادیه‌ علیه‌السلام ::.
undefined پیرو توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مبنی بر قرائت دعای چهاردهم صحیفه سجادیه برای موفقیت جبهه مقاومت، «مدرسه دعا و نظام‌سازی» همه عزیزان را به شرکت در مراسم قرائت این دعای نورانی دعوت می‌کند.
undefined هر شب ساعت ۲۱
undefined نشانی پخش مجازی جلسهhttps://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa2
#مدرسه_دعاundefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoa

۱۶:۴۹

همراه شویم با دعای توسل به امیرالمومنین علیه السلام پیش از شروع جلسه تصویرسازی تاریخ
undefined پیوند ورود به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa

۱۷:۱۵

thumnail
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی برگزار می‌کند undefinedسلسله کارگاه‌های مدیریت قرآنی جامعه دینی
کارگاه دوم:undefined بایسته‌های تشکیلات رشدمدارundefined بررسی و تحلیل جامعه مدینة النّبی(ص) از منظر سوره مبارکه حجرات
این دوره با بهره‌گیری از سوره مبارکه حجرات به تبیین حرکت جمعی مسلمانان می‌پردازد و چگونگی پیشرفت در جامعه اسلامی را معرفی می‌کند.شرکت در این دوره به تمامی افراد که قصد انجام فعالیت‌های جمعی و تشکیل جمع‌های قرآن‌محور را دارند، توصیه می‌شود.
undefined با حضور: آقایان کاظم رجبعلی و هانی چیت‌چیان
undefined جلسه ششم undefined شنبه ۱۰ آذرماه - بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۹
undefined مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام
تهران؛ خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بدیع‌الزمان فروزانفر، پلاک ۱۴۳۷
undefined پیوند مجازی جلسه: https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
undefined دریافت فایل‌های صوتی جلسات قبل :http://quranetratschool.ir/?p=39011
کسب اطلاعات بیشتر: @AhmadRezaElahie
undefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoa

۱۹:۵۰

3_26_tarikh_030905.m4a

۰۱:۳۷:۴۵-۲۱.۶۵ مگابایت
السلام علیک یا امیرالمؤمنینundefined سلسله جلسات تصویر سازی از رخدادهای صدر اسلامundefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام
undefined جلسه بیست و ششمundefinedموضوع جلسه :بررسی بیت‌هایی از بلندترین شعر جناب ابوطالب
undefined استاد اخوت و آقای رجبعلیundefined پنجم آذر ماه۱۴۰۳

۶:۱۱

undefined «حکمت‌های حکومت»undefined یادداشت سوم
بسم الله الرحمن الرحیمآگاهانه و یا ناآگاهانه در خدمت کدام حاکمیت هستیم؟ بالاخره با آن همه زرنگی، جایی بوده که به طاغوت سواری داده‌ باشیم یا اینکه او توانسته باشد ما را بدوشد؟ این سؤالات تکان دهنده برای ما با مطالعه اولین حکمت نهج البلاغه، تبدیل به مسأله می‌شود و بَعد در مطالعه دومین حکمت، زمینه‌ها و عواملی که ما را به ذلت می‌کشاند، مسأله مهم ذهن ما می‌شود و آنگاه با خود می‌گوییم: کیست که نداند ذلت، علامت خدمت به حاکمیت طاغوت است و حالِ کسی که در خدمت طاغوت باشد، خوش نیست حتی اگر تصویری رضایتمند را به نمایش بگذارد. سومین و چهارمین حکمت از حکمت های نهج البلاغه نیز برای ما مسأله های جدیدی تولید می کنند.امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:الْبُخْلُ عَارٌ وَ الْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ وَ الْفَقْرُ يُخْرِسُ الْفَطِنَ عَنْ حَاجَتِهِ‏] حُجَّتِهِ وَ الْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ‏
بخل، ننگ است. ترس، نقص است. فقر آدم زیرک را از اقامه حجت، لال می کند. آدم تهیدست در شهر خودش هم غریب است.
با ننگ و نقص و زبانِ بسته، حالِ یک غریب را ترسیم کرد و گفت چگونه محدودیت ها می تواند کسی را در سرزمین خودش به اندازه یک غریبه، بی اثر کند. بعضی ها با داشتن صفات محدودکننده ای همچون بخل و ترس و فقر به حال بدِ انزوا گرفتار می شوند.
کمی اگر به نکات گذشته برگردیم، انگار حال ناخوشِ قرار گرفتن در ذیل حکومت طاغوت همین غربت در سرزمین خود است.
و نیز فرمود:
الْعَجْزُ آفَةٌ وَ الصَّبْرُ شَجَاعَةٌ وَ الزُّهْدُ ثَرْوَةٌ وَ الْوَرَعُ جُنَّةٌ وَ نِعْمَ الْقَرِينُ [الرِّضَا] الرِّضَى‏.
ناتوانی آفت است و صبر شجاعت است و زهد ثروت است و خودکنترلی سپر است و رضا چه قرین خوبی است.
در این حکمت فاصله گرفتن از قدرت و میل به بی اثر شدن، به عنوان آفتی معرفی می شود که به جان همه داشته های قبلی می افتد و آنها را زایل می کند. انسان در ابتدا از درون خود همه چیزش را از دست می دهد و آنگاه این خودباختگی در بیرون به شکل از دست دادن دارایی و قدرت نمایان می گردد. لازم است در این شرایط داشته های درونی احصا شوند و برچسب اموال بخورند تا به سادگی از دست نروند. شجاعت، ثروت و حفاظ، در واقع همان صبر و زهد و ورعی هستند که دست کم گرفته می شوند درحالی که در شمار ارزش هایی محسوب می شوند که کسی نمی تواند آنها را از ما بگیرد. آنها به دلیل درونی بودن و به شرط عدم خودباختگی قابل سلب شدن نیستند. اینجا نقطه ای است که فرد در مقابل غربت و انزوا و بی اثر شدن، بیمه می شود چون، رضایت از جنس قرین و همدم تعریف می شود. یعنی چه؟ یعنی حال انسان راضی حالِ کسی است که از غربت به دور است. بخواهیم اگر به مطالب گذشته رجوع کنیم، باید بگوییم انگار حال خوشِ قرار گرفتن در ذیل حکومت حق، همین عدم غربت و واجد رضایت بودن است.
پرویز گفت: این مملکت جای ماندن نیست.
کاوه گفت: فقط انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می کنند.
میثم گفت: رضایت با جابجا شدن به دست نمی آید.

#یادداشت_نظام‌سازی
#حکمتهای_حکومت
#نهج_البلاغه
#کاظم_رجبعلی

undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی
[سایت
| کانال | ارتباط با ما

۴:۵۲

3_27_tarikh_030912.m4a

۰۱:۴۷:۰۶-۲۳.۷۲ مگابایت
السلام علیک یا امیرالمؤمنینundefined سلسله جلسات تصویر سازی از رخدادهای صدر اسلامundefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام
undefined جلسه بیست و هفتمundefinedموضوع جلسه :بررسی بیت‌هایی از بلندترین شعر جناب ابوطالب
undefined استاد اخوت و آقای رجبعلیundefined دوازدهم آذر ماه۱۴۰۳

۵:۰۰

thumnail
بسم الله الرحمن الرحیماللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها
undefined یادداشت‌های نظام‌سازی-یادداشت اولundefined جامعه‌سازی به روش سلول‌های بنیادی
«یا ایها الذین آمنوا ...»خلقت انسان از ابعاد مختلفی برای او درس آموز است. قابلیت ویژه‌ای در سلول‌های بنیادی انسان قرارداده شده‌است. سلول بنیادی، مادرِ تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند. اینکه هر سلولی به چه بافت یا اندامی تبدیل شود، به موقعیت و شرایطی که در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد. هر سلول به نسخه اصلی احکام، قوانین و دستورات(DNA) دسترسی داشته و به اقتضای موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد وظیفه تخصصی خود را یافته و حتی شکل و ظاهر متفاوتی به خود می‌گیرد. نکته جالب‌تر اینکه بر اساس این ویژگی با توجه به ساختار DNA می‌توان از هر سلولی از سلول‌های بدن به سلول‌های بنیادی بازگشت، یعنی همان سلولی که قابلیت تبدیل به همه سلول‌های دیگر را داراست. به عبارتی تمام سلول‌های بدن از ساختار واحدی خوانش می‌کنند که هر کدام بسته به شرایطشان بخشی از ساختار واحد را بیان و اظهار کرده‌اند.آنچه در بررسی آیات قرآن توجه ما را به خود جلب می‌کند این است که بسیاری از خطاب‌های خداوند در جامعه دینی به صورت عمومی مطرح شده و مخاطب مشخصی را مد نظر قرار نمی‌دهد. «یا ایها الذین آمنوا ...» به عبارت دیگر اجرای بسیاری از احکام خداوند منوط به مشارکت عمومی است و همه مؤمنین باید برای تحقق همه اوامر و نواهی خداوند توانایی و اهتمام لازم را داشته باشند و کسی حق ندارد خود را از اجرای حکم مستثنی کند. حال ممکن است به اقتضای شرایط فرد یا افرادی بر اقامه بخشی از احکام متمرکز شوند، این موضوع نباید مانع دغدغه‌مندی آنها نسبت به سایر اوامر خداوند بشود.تأثیر این موضوع را در جامعه‌سازی به خوبی می‌توان مشاهده کرد. اگر همه افراد جامعه نسبت به اهداف و راهبردها شناخت و دغدغه کافی نداشته باشند بعد از مدتی تنها اپراتورهایی خواهند بود در خدمت مدیران که تنها کارشان کارراه‌اندازی است، و دیگر خبری از دغدغه، خلاقیت و نوآوری نخواهد بود. یا اگر در بخشی از فرایند مشکلی ایجاد شود به دلیل وجود چنین رویکردی سایر بخش‌ها اهتمامی به برطرف کردن آن مشکل نخواهند داشت.این نکته اصلا به معنای نفی تقسیم کار و تعیین مسئولیت مشخص برای هر فرد یا دوری از کار تخصصی نیست، باید با توجه به این موارد روحیه مشارکت را در همه اعضا زنده نگه داشت. اعضای یک جمع با داشتن تخصص‌های مشخص و تقسیم کار معین باید نسبت به تمامی وظایف جمع اهتمام داشته باشند.
#جامعه‌سازی#نظام‌سازی#نظام_برادری
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی سایت | کانال | ارتباط با ما

۱۲:۰۷

undefined «حکمت‌های حکومت»undefined یادداشت چهارم
بسم الله الرحمن الرحیمارث و زینت و آینه، صندوق و نخ و قبر، مسالمت‌جویی، شاید هم مطالبه، اضافه کنید تکه ای کوچک از گوشت و پیه و استخوان و نیز یک شکاف.اگر بگویم با وجود این‌ها می توان نمایی از یک تمدن و حکمرانی را به نمایش گذاشت باور می‌کنید؟تصور ما از عناصر تشکیل دهنده یک تمدن، گاهی بسیار پیچیده است. همین هم فاصله ما تا آن را زیاد می‌کند. در حالی که ذاتاً سازه ی اصلی تمدن نیازمند سادگی است تا به راحتی تکثیر شود و بتواند توسعه قلمرو داشته باشد. شکل‌گیری تمدن قبل از توسعه امکانات، به اصلاح دیدگاه و رویکرد در بهره‌مندی از نعمت و فضل و احسان برمی‌گردد. این نکته را کسانی که به حج مشرف شده باشند و در حالت احرام و وضعیتی که خود را نزدیک به دوران آدم(ع) و شروع زندگی بشریت می‌یابند بهتر حس می‌کنند. وقتی فقط دو تکه پارچه به خود پیچیده‌ای و از میان همه‌ی مظاهر زندگی، دوختن، استعمال عطر و در آیینه نگاه کردن، در کنار زناشویی و برخی از اقسام حرف زدن‌ها حرام می‌شوند، آنجا احساس می‌کنی تمام مظاهر زندگی اجتماعی بشر، ساده شده و مختصر در همین چندتاست. چه فاصله ای را بشر طی کرد تا به پارچه و بعد به دوختن رسید و دوختن و توسعه در لباس، چند درجه زندگی او را ارتقا داد. همینطور دست‌یابی به آینه و دیدن خود و نیز استعمال عطر. وه که این آخری چقدر پیچیده است!فرمود:الْعِلْمُ وِرَاثَةٌ كَرِيمَةٌ، وَ الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ، وَ الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَةٌ. حکمت5 علم، ميراثى است گرانمايه و آداب، زيورهايى نو به نو و فکر، آينه اى صافى(آیینه تخت) است.و نیز فرمود: صَدْرُ الْعَاقِلِ صُنْدُوقُ سِرِّهِ، وَ الْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ، وَ الِاحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُيُوبِ. وَ رُوِيَ أَنَّهُ قَالَ فِي الْعِبَارَةِ عَنْ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً الْمُسَالَمَةُ خَبْءُ الْعُيُوبِ] الْمَسْأَلَةُ خِبَاءُ الْعُيُوبِ، وَ مَنْ رَضِيَ عَنْ نَفْسِهِ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ.حکمت6
سينه عاقل صندوقچه راز اوست و خوشرويى رشته دوستى است و برد بارى، قبرستان زشتيها. و نيز روايت شده كه آن حضرت در بيان اين معنى فرموده است كه آشتى جويى، سرپوش عيبهاست. هر كه از خود خشنود بود، خشم گيرندگانش بسيارند.
و فرمود:
اعْجَبُوا لِهَذَا الْإِنْسَانِ، يَنْظُرُ بِشَحْمٍ وَ يَتَكَلَّمُ بِلَحْمٍ وَ يَسْمَعُ بِعَظْمٍ وَ يَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ. حکمت7
از ويژگى هاى انسان در شگفتى مانيد، كه: با پاره اى «پى» مى نگرد، و با «گوشت» سخن مى گويد، و با «استخوان» مى شنود، و از «شكافى» نفس مى كشد.
پرویز گفت: وقتی به اندازه کافی ثروتمند نیستیم، غلط می‌کنیم از مظلوم دفاع می‌کنیم!
کاوه گفت: یعنی توحید می تواند تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد؟
میثم گفت: بنیاد تمدن ها دو نوع است: یا شبیه سحر فرعون هاست و یا شبیه ایمان موسی(ع).

#یادداشت_نظام‌سازی
#حکمتهای_حکومت
#نهج_البلاغه
#کاظم_رجبعلی

undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی
[سایت
| کانال | ارتباط با ما

۷:۱۶

thumnail
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی منتشر کرد
undefined بسته تصویری درآمدری بر🟢 «مدیریت و تعهد(بلوغ لبّی)»؛ دوره پنجم رشد
undefined ارائه:‌ هانی چیت‌چیان
دوره‭ ‬پنجم رشد دوره انسان‌های ساعی، پویا و مجاهد در راه خداست، انسان‌هایی با اهداف و مقاصد الهی‭ .این افراد‭ ‬از‭ ‬بلوغ‭ ‬عقلی‭ ‬و‭ ‬عاطفی ‬گذر‭ ‬کرده‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬سِمت‭* ‬اثرگذاری‭ ‬و‭ ‬مسئولیت*‭ ‬در‭ ‬جامعه‭ ‬بر‭ ‬آمده‌اند‭. ‬این‭ ‬افراد‭ ‬از‭ ‬هیچ‭ ‬تلاشی‭ ‬برای‭ ‬حاکمیت‭ ‬نظام‭ ‬توحید‭ ‬در‭ ‬درون‭ ‬و‭ ‬بیرون‭ ‬خود‭ ‬فروگذار‭ ‬نیستند‭.‬
undefined️ آنچه در این بسته آموزشی ارائه می‌شود:undefinedآشنایی با مفاهیم اولوالالباب و اولوالفضل در قرآنundefinedشناخت ویژگی‌های افراد دوره پنجم رشدundefinedشناخت اجمالی فرایند دست‌یابی به افراد دارای بلوغ لبیundefinedتلاش برای عینی سازی مفاهیم فوق در زندگی اجتماعی امروز
undefined پیوند مشاهده بسته تصویری:http://quranetratschool.ir/?p=38175
undefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoahttps://madresehdoa.ir/

۱۱:۵۶

السلام علیک یا امیرالمؤمنین
undefined سلسله جلسات تصویرسازی از رخدادهای صدر اسلام
undefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلامundefined استاد اخوت و آقای رجبعلی
undefined جلسه بیست و هشتمundefined دوشنبه : ۱۹ آذر ۱۴۰۳undefined ساعت: ۲۱
undefined پیوند ورود به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
undefined اطلاع از سایر برنامه‌های مدرسه دعا و نظام‌سازی:undefined ble.ir/MadreseDoa

۱۲:۰۵

3_28_tarikh_030919.m4a

۰۱:۳۷:۳۶-۲۱.۶۲ مگابایت
السلام علیک یا امیرالمؤمنینundefined سلسله جلسات تصویر سازی از رخدادهای صدر اسلامundefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام
undefined جلسه بیست و هشتمundefinedموضوع جلسه :بررسی بیت‌هایی از بلندترین شعر جناب ابوطالب
undefined استاد اخوت و آقای رجبعلیundefined نوزدهم آذر ماه۱۴۰۳

۳:۵۳

thumnail
بسم الله الرحمن الرحیماللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها
undefined یادداشت‌های نظام‌سازی - یادداشت دومundefined جلوداری خدا و رسول
از ابتدای نبرد طوفان الاقصی و فعال‌شدن هسته‌های مختلف مقاومت در منطقه و سپس تسری پیدا کردن آن به ملت‌های سایر کشورها(حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی)، یکی از پیچیده‌ترین مسائلی که استکبار جهانی به رهبری و جلوداری آمریکای جنایت‌کار با آن مواجه بود و هنوز هم نتوانسته پاسخی برای آن پیدا کند این بوده:- «چه کسی رهبری این جریان‌ها را به عهده دارد؟»- «کیست که تعیین می‌کند چه کسی، در چه مکانی و زمانی، چه واکنشی و در چه سطحی از خود بروز دهد؟!!»خیالتان را راحت کنم، اساساً دنیای غرب مادامی که در پارادایم فکری خود قراردارد به هیچ وجه پاسخ این سؤال را نخواهد یافت. و همواره سعی کرده طبق محاسبات غلط خود، ایران را مقصر این جریانات جلوه داده و حکومت جمهوری اسلامی را هدایت‌کننده این حرکت‌ها معرفی کند.در دنیای فکری او یک نفر فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و دیگران را برای تحقق اهداف خود اجیر می‌کند(یا در بهترین شرایط همراه می‌کند). در این دنیا نهایتاً منفعت مشترک است که جمعی را ایجاد می‌کند. بهترین حالت هم این است که هیچ کس دیگری فکر نکند، تا مبادا زمین بازی را به هم بریزد و کار از دست برود. جالب اینجاست که به محض اینکه این منفعت مشترک رنگ ببازد و یا هر کدام از اعضا خود توانمند شود یا از مسیر دیگری بتواند نیاز خود(منفعت مشترک) را تأمین کند، جمع را ترک خواهد کرد و جمعی وجود نخواهد داشت. دنیای غرب علی‌رغم همه پیچیدگی‌نمایی‌هایش، همین قدر بسیط و حقیر است.در مقابل اساساً جامعه دینی در هر سطحی و با هر تعدادی و در هر زمان و مکانی با «محوریت و جلوداری خدا و رسول» شکل می‌گیرد. و خدا و رسول همان ارزش‌های فطری‌ای هستند که به صورت تکوینی در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده است، و هر انسانی با اندکی خلوت و تأمل می‌تواند به آن مراجعه کند و تمام تلاش جهان غرب این است که امکان این خلوت و تأمل را از او بگیرد. اینکه مردم یمن، مردم لبنان، جوانان سوریه،‌ دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نسبت به مظلومیت و اندوه مردم غزه احساس تکلیف می‌کنند به هیچ وجه با ایده «منفعت مشترک» قابل توجیه نیست، حتماً پای ارزش‌های والای انسانی در میان است و این ارزش‌ها منشأی جز خدا و رسول ندارند.در این منطق هر کسی، در هر سطحی که می‌تواند و در هر مکان و زمانی که لازم است، حتی در سخت‌ترین شرایط خود را موظف می‌داند که به صورت فردی یا جمعی ادای تکلیف کند. و همین موضوع کار را برای دشمنانش سخت می‌کند، چرا که در نظام فکری آنها(دشمنان جامعه دینی) از بین بردن رئوس یک جریان و تشکیلات یا تحمیل شرایط سخت و دشوار بر آن و از بین بردن منافع مشترک، به راحتی فعالیتش را متوقف کرده و کل سازه را نابود می‌کند. او بارها در میدان فروپاشی ایده‌اش را مشاهده کرده است.در جامعه دینی هیچ کس حق ندارد جلوتر از خدا و رسول حرکت کند و خودش را محور کارهای جمعی معرفی کند. ایده جلوداری خدا و رسول چنان انعطاف‌پذیری و سیّالیتی به جریان حق می‌دهد که شکست و نابودی در آن معنایی نخواهد داشت.
«عوامل استکبار خیال می‌کنند جبهه مقاومت بعد از سقوط دولت سوریه که طرفدار مقاومت بود، ضعیف شده است اما سخت در اشتباهند؛ چرا که اصولاً درک درستی از مقاومت و جبهه مقاومت ندارند.مقاومت نه یک سخت‌افزارِ قابل شکستن و فرو ریختن، بلکه یک ایمان، تفکر، مکتب اعتقادی و تصمیم قلبی است: به همین علت، مقاومت با فشارها قوی‌تر می‌شود و انگیزه افراد و عناصر آن با دیدن خباثت‌ها، شدیدتر و دامنه آن گسترده‌تر خواهد شد.مقاومت واقعیتی ریشه‌دار در ایمان و باور ملت‌ها است. مقاومت به معنای ایستادگی در مقابل آمریکا و هر سلطه‌گر دیگر، و مخالفت با وابستگی و نوکری آمریکا، برای ملت‌ها یک عقیده بسیار مهم است و همین باور در ماه‌های اخیر باعث طرفداری پرشور ملت‌های منطقه و به تعبیری ملت‌های جهان از فلسطین و ابراز تنفر از صهیونیست‌ها شد.»(مقام معظم رهبری-۲۱/۹/۱۴۰۳)--------پی‌نوشت:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿۱﴾
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی سایت | کانال | ارتباط با ما

۱۵:۴۸

thumnail
undefined مدرسه دعا و نظام‌سازی برگزار می‌کند undefinedسلسله کارگاه‌های مدیریت قرآنی جامعه دینی
کارگاه دوم:undefined بایسته‌های تشکیلات رشدمدارundefined بررسی و تحلیل جامعه مدینة النّبی(ص) از منظر سوره مبارکه حجرات
این دوره با بهره‌گیری از سوره مبارکه حجرات به تبیین حرکت جمعی مسلمانان می‌پردازد و چگونگی پیشرفت در جامعه اسلامی را معرفی می‌کند.شرکت در این دوره به تمامی افراد که قصد انجام فعالیت‌های جمعی و تشکیل جمع‌های قرآن‌محور را دارند، توصیه می‌شود.
undefined با حضور: آقایان کاظم رجبعلی و هانی چیت‌چیان
undefined جلسه هشتم undefined شنبه ۲۴ آذرماه - بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۹
undefined مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام
تهران؛ خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بدیع‌الزمان فروزانفر، پلاک ۱۴۳۷
undefined پیوند مجازی جلسه: https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
undefined دریافت فایل‌های صوتی جلسات قبل :http://quranetratschool.ir/?p=39011
کسب اطلاعات بیشتر: @AhmadRezaElahie
undefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoa

۱۶:۰۰

دعای اسما.pdf

۵۶۴.۷۶ کیلوبایت

.:: مراسم قرائت جمعی دعای اسماء ::.
undefined «مدرسه دعا و نظام‌سازی» جهت طلب نصرت جبهه حق برای یاری مردم مظلوم لبنان و فلسطین، همه عزیزان را به شرکت در مراسم قرائت دعا دعوت می‌کند.
undefined هر شب ساعت ۲۱
undefined نشانی پخش مجازی جلسهhttps://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa2
#مدرسه_دعاundefined اطلاع از برنامه جلسات و فعالیت‌های مدرسه دعا و نظام‌سازیble.ir/MadreseDoa

۱۷:۳۰

السلام علیک یا امیرالمؤمنین
undefined سلسله جلسات تصویرسازی از رخدادهای صدر اسلام
undefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام undefined استاد اخوت و آقای رجبعلی
undefined جلسه بیست و نهمundefined دوشنبه : ۲۶ آذز ۱۴۰۳undefined ساعت: ۲۱
undefined پیوند ورود به جلسه:https://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/madresedoa
undefined اطلاع از سایر برنامه‌های مدرسه دعا و نظام‌سازی:undefined ble.ir/MadreseDoa

۱۰:۵۵

3_29_tarikh_030926.m4a

۰۱:۲۰:۱۱-۱۷.۷۶ مگابایت
السلام علیک یا امیرالمؤمنینundefined سلسله جلسات تصویر سازی از رخدادهای صدر اسلامundefined فصل سوم: حیات شریف امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام
undefined جلسه بیست و نهمundefinedموضوع جلسه :بررسی بیت‌هایی از بلندترین شعر جناب ابوطالب
undefined استاد اخوت و آقای رجبعلیundefined بیست و ششم آذر ماه۱۴۰۳

۴:۱۱

بازارسال شده از هیئت قرآن و عترت(ع)
thumnail
undefined اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
undefined جلسه هیئت قرآن و عترت علیهم السلام
undefined ویژه ولادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت امام خمینی(ره)
undefined امشب شنبه ۱ دی ماه
undefined از نماز مغرب و عشاء
undefinedبا حضور: آقایان کاظم رجبعلی و هانی چیت چیان
undefined آدرس: مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام - میدان انقلاب اسلامی، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بالاتر از کوچه فروزانفر، پلاک ۱۴۳۷
undefined آدرس دریافت پخش زنده:undefinedhttps://www.skyroom.online/ch/majmaemadares/jalasatheyat
#اطلاعیه#هیئت_قرآن_عترتundefined مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع)undefined @QuranEtratSchoolundefined www.QuranEtratSchool.ir

۱۰:۰۲