عکس پروفایل نظام مباحث آموزش و ‌پرورشن

نظام مباحث آموزش و ‌پرورش

۳,۰۲۲عضو
thumnail
undefined️ مروری بر مفهوم، تاریخ و خاستگاه «سواد مالی»چرا سواد مالی محصول سرمایه‌داری است؟
undefined️ تحریریه روزنگار - جامع:
undefinedگزارش «بررسی مفهوم، تاریخ و خاستگاه سواد مالی» تهیه شده در کارگروه علمی قرارگاه عدالت تربیتی مرکز بسیج وزارت آموزش‌و‌پرورش به تهیه‌کنندگی مجتبی زنگوئی و معصومه پوریان، منتشر شد. این گزارش با بررسی مفهومی، تاریخی و خاستگاهی «سواد مالی» به دنبال آن است تا ابعاد پنهان این نوع از آموزش را که به‌تازگی وارد ادبیات مدارس کشور شده است را نشان دهد.
undefinedسواد مالی در اولین مراحل پیدایش خود مولود مدرنیته و توسعه دامنه بازار در زندگی مردم و به دنبال مالی‌سازی اقتصاد بوده است. در این گزارش مفاهیم مختلف «تربیت اقتصادی» در طی دوره‌های مختلف تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
undefinedهمچنین این گزارش با معرفی سازمان‌های جهانی و پیشران آموزش سواد مالی به پیشینه سیاست‌گذاران و ذینفعان جهانی در حوزه آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان می‌پردازد.
undefined فایل این گزارش را از سایت دریافت کنید.
undefined جامع | رسانه عدالت آموزشی
@jaame_ir@Nezammabahes

۱۹:۰۸

بازارسال شده از ایران فردا؛ رسانه بسیج فرهنگیان
thumnail
مرهم معلمانه
آغاز مشق همدلی معلمان و دانش‌آموزان ایرانیدر حمایت از کودکان و دانش‌آموزان فلسطین و لبنان
undefined کمک مالی جهت خرید لوازم تحریر و اسباب‌بازی برای کودکان محور مقاومت
undefinedتوزیع در کمپ‌های آوارگان، از طریق مدرسه ایرانی مستقر در سوریه و لبنان
گروه جهادی معلمان جهادی
۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال
از ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
۴۴%
تامین شده
مهلت تمام شد
جزئیات

۲۰:۱۹

بازارسال شده از تداوم نظام مباحث
thumnail
افتتاحیه‌ی دوره‌ تداوم نظام توحیدی آموزش و پرورش
undefinedبا حضور:دکتر سجاد صدیقی (ریاست محترم سازمان بسیج فرهنگیان)undefinedزمان برگزاری :undefined۵ آبان undefinedساعت ۱۸:۱۵(لازم به ذکر است حضور همگی دانش پژوهان در افتتاحیه الزامی است)
undefinedلینک حضور در جلسه:https://www.skyroom.online/ch/rafda/resaneh-farhangian
«مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان»

۸:۵۳

thumnail
زیست بوم تربیتی نُهی برگزار می کند:
undefinedundefinedسمپوزیوم پداگوژی صلح بر اساس ایده مقاومت*undefinedundefined

undefined با ارائه *دکتر بختیار شعبانی
پداگوژی صلح و دیپلماسی علمی: نگاهی به رویکردهای خرد و کلان
undefined اساتید و موضوعات نشست:undefined *استاد علیرضا شفاه*؛ در برابر افول ایده علم: مسأله ایستادگی و سرنوشت در آموزش علمی
undefined *دکتر رقیه فاضل*؛ پداگوژی مقاومت و ایده معلم جهانی
undefined *دکتر علی قربانی*؛ آموزش مقاومت محور: از سرزمین های اسلامی تا آمریکای لاتین
undefined *دکتر سیدعلی متولی*؛مقاومت در مقام ایده تربیت

undefined زمان: چهارشنبه ۱۶ آبان ساعت ۱۳:۳۰undefinedمکان: تالار دکتر کوهستانی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
@Nezammabahes

۱۴:۱۷

thumnail
undefined رویداد الف‌تای مقاومتگردآوری و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات معلمان، مربیان، مدیران و هنرآموزان سراسر کشور در موضوع ظلم‌ستیزی، با تأکید بر مسأله‌ی فلسطین.
undefinedمهلت ثبت تجربیات، ۱۶ آذر ماه
undefined برای ثبت تجربیات و کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای alefta.ir مراجعه نمایید.
#الف‌تای_مقاومت#فلسطین#محور_مقاومت#ظلم_ستیزی
@Nezammabahes

۱۴:۳۰

بازارسال شده از پایگاه خبری تشکیلاتی بُعثنا

1_15248571968.pdf

۷۱۱.۷۵ کیلوبایت

undefined #بخوانید | نقدنامه‌ای بر افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال
undefined️در این نقدنامه به تحلیل و بررسی دلایل مخالف تغییر سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است. همچنین به دیدگاه موافقان این تصمیم نیز پرداخته شده است. آیا این تصمیم می‌تواند تاثیرات منفی بر کیفیت آموزش و تربیت معلمان داشته باشد؟ با خواندن این نقد نامه، نظرات مختلف و ابعاد مختلف این تغییر را بررسی کنید.
undefinedنگارنده: حدیث خسروبیگی، معاونت #سیاست‌ورزی دانشگاه فرهنگیان #حضرت_زینب_کبری_مرکزی
undefined تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
undefinedمعاونت #سیاست‌ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
@boesna_news

۸:۰۶

undefinedتوجهundefinedundefinedحلقه مطالعاتی کتاب《قدرت آموزش در نبرد با نابرابری》عضو می پذیرد.
undefinedدر معرفی این کتاب می‌خوانیم:“نابرابری” یک انتخاب سیاسی است، نه یک امر اجتناب‌ناپذیر! امروزه این اتفاق نظر وجود دارد که انواع نابرابری‌ها قابل اجتناب‌اند و می‌توان گام‌های مؤثری برای کاهش آنها بر داشت. در این میان “آموزش” می‌تواند با هموارسازی زمین بازی به رفع شکاف‌های فزاینده کمک کند؛ ولی در اکثر کشورهای جهان و از جمله ایران، نه تنها چنین نبوده بلکه به عاملی برای تشدید نابرابری نیز تبدیل شده است.undefinedکتاب حاضر که ترجمۀ گزارش۲۰۱۹مؤسسۀ آکسفام است، با نگاهی به جامعۀ ایران، از سه زاویه به این موضوع می‌پردازد: وضعیت کنونی نابرابری در آموزش عمومی چگونه است؟ چرا باید به دنبال آموزش برابر و باکیفیت بود؟ و برای تحقق آن چه باید کرد؟
undefinedمطالعه این کتاب بصورت مجازی و زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین #خاکی معلم و پژوهشگر اقتصاد و تعلیم و تربیت صورت میگیرد.
🟠جهت شرکت در حلقه مطالعاتی رزومه و مشخصات خود(نام و نام خانوادگی،شهر محل زندگی،تاریخ تولد،مدرک تحصیلی،زمینه مطالعاتی و کتب مطالعه شده مرتبط،سابقه کار تشکیلاتی و حضور در دوره ها ) را به آیدی @mz_20279 در پیامرسان بله ارسال فرمایید.
undefined️ظرفیت محدود است.
undefinedقرارگاه عدالت و اقتصاد بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورشundefined
@Nezammabahes

۷:۲۲

thumnail
undefined یک معلم دغدغه‌مند، همه کارهای تربیتی‌اش رنگ و بوی مقاومت دارد: تدریسش، تکلیفش و امتحانش
undefined پویش امتحان امت
طرح تولید و جمع‌آوری سوالات امتحانی با زمینه و موضوعیت مقاومت و فلسطین (در همه مقاطع تحصیلی)
undefined مهلت ارسال آثار:۲۶ آذر تا ۸ دی
undefined به ده نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای معنوی اهدا خواهد شد.
undefined تمامی معلمان و مربیان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. سوالات ارسال شدهٔ منتخب در کانال مبدأ (قرارگاه برنامه‌ریزی آموزشی مرکز بسیج وزارت آموزش و پرورش) منتشر خواهد شد.
undefined ارسال آثار در لینک زیر: https://land.javane.org/ummah/
آیدی مسئول روابط عمومی پویش، جهت بیان ابهامات و سوالات:@sarbaze_gomnam729
undefined مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی@mabdaa@Nezammabahes

۱۲:۳۴

undefined تحلیل‌های «نسلی» چیزی شبیه طالع‌بینی‌اند
undefined هر جا حرفی دربارۀ جوانان و مسائل مربوط به آن‌ها پیش بیاید، خیلی زود پای تحلیل‌هایی وسط می‌آید که اساس استدلالشان «اختلاف نسل‌ها» است. هم بزرگترهایی که خودشان را متعلق به «نسل»های گذشته می‌دانند، هم جوان‌ترهایی که عضو نسل جدیدند، برای توضیحات تفاوت‌هایشان با همدیگر سراغ این مفهوم می‌روند. اما واقعاً نسل چیست؟ آیا می‌شود مجموعۀ پروپیمانی از ویژگی‌ها را به دستۀ بزرگی از آدم‌ها چسباند، صرفاً به خاطر اینکه سال تولدشان به هم نزدیک بوده است؟
undefined مفهوم نسل، تا قرن نوزدهم، در ساختار خویشاوندی تعریف می‌شد: والدین و خواهران و برادرانشان «نسل قدیم» را تشکیل می‌دادند و فرزندان آن‌ها «نسل جدید» را. در طول قرن نوزدهم این مفهوم به کلِ ساختار اجتماعی تعمیم داده شد و در این عقیدۀ تازه آدم‌هایی که در یک بازۀ سی‌ساله به دنیا می‌آمدند متعلق به یک نسل دانسته می‌شدند.
undefined این تعریف مشکلات بسیاری داشت. معلوم نبود چه سالی باید نقطۀ شروع یک نسل قرار بگیرد و مشخص نبود چرا کسی که در سالِ آخر یک دورۀ سی‌ساله به دنیا می‌آید، باید خصوصیات نسل قبلی را داشته باشد و کسی که یک سال پس از او به دنیا می‌آید، متعلق به نسل بعدی باشد. با همۀ این مشکلات، نسل مفهومی را در اختیار متفکران گذاشت که از طریق آن می‌توانستند دربارۀ یکی از معمایی‌ترین پدیده‌های اجتماعی صحبت کنند: تغییرات فرهنگی. چرا فرهنگ دائماً در حال تغییر است؟ شاید دلیلش این باشد که نسلی می‌رود و نسل دیگری جایش را می‌گیرد.
undefined تا پیش از سال ۱۹۴۵، بیشتر افرادی که به نظریه‌پردازی پیرامون نسل‌های مختلف مشغول بودند از سبک‌های ادبی و هنری و گرایش‌‌های غالب فکری در هر نسل صحبت می‌کردند، مثلاً تغییر از رمانتیسیسم به واقع‌گرایی، یا از لیبرالیسم به محافظه‌گرایی. گاهی هم یک واقعه مبنای ساختن یک نسل می‌شود، مثل جنگ ویتنام، یازده سپتامبر یا کووید.
undefined امروزه، به دلایلی ناشناخته، معمولاً نسل‌ها را بازه‌های پانزده ساله در نظر می‌گیرند و طوری دربارۀ آن‌ها حرف می‌زنند که انگار هر نسل دی‌ان‌اِی متفاوتی با دیگر نسل‌ها دارد. ما سرخوشانه از تفاوت‌های بنیادین دهه شصتی‌ها با دهۀ هفتادی‌ها حرف می‌زنیم و به این مسئله توجه نمی‌کنیم که تفاوت میان دهۀ شصتی و دهۀ هفتادی، تقریباً، همان‌قدر بامعناست که تفاوت بین متولدین برج اسد و سُنبله معنا‌دار است. بابی دافی، نویسندۀ کتاب افسانۀ نسل‌ها، می‌گوید نسل‌ها بی‌فایده نیستند، اما باید آن‌ها را در کنار دو عامل دیگر دید: رویدادهای تاریخی و اثرات چرخۀ زندگی.
undefined یافتۀ کلی دافی این است که گروه‌های سنی مختلف، خیلی بیشتر از آن چیزی که در بحث از نسل‌ها گفته می‌شود، به هم شبیه‌اند. از طرف دیگر، خیلی از اختلاف نظرها، بیش از اینکه به سن ربط داشته باشند، به شرایط اقتصادی، گرایش سیاسی، طبقه، نژاد یا جنسیت ربط دارند. تفاوت‌هایی که جوانان در دل آن‌ها رشد می‌کنند.
undefined لویی مناند، مورخ اجتماعی چیره‌دست، می‌گوید مفهوم نسل، بیش از هرجا، برای توضیح فرهنگ جوانان استفاده می‌شود، اما «فرهنگ جوانان» را چه کسی خلق می‌کند؟ مسن‌ترها. عاملیت جوانان در این حد است که می‌توانند بین گوش‌دادن یا ندادن به یک موسیقی خاص، پوشیدن یا نپوشیدن لباسی خاص، یا شرکت‌کردن یا نکردن در تظاهرات یکی را انتخاب کنند. و گزینه‌هایی که پیش روی آن‌ها وجود دارد، هیچ‌وقت ساختۀ خود آن‌ها نیست. این اتفاق همانقدر که دربارۀ انقلاب جنسی در دهۀ شصت صادق است، دربارۀ «فرهنگ اینترنتی» نسل ایکس هم صادق است.
undefined مناند می‌گوید ناکامی در شناخت نحوۀ شکل‌گیریِ تاروپودِ جامعه سبب شده است که به تحلیل‌های نسلی متوسل شویم.
undefined ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/x95009
@Nezammabahes

۴:۲۷

thumnail
حجت الاسلام قرائتی: همه وزارتخانه‌ها هر چه دارند خرج دانشگاه فرهنگیان بکنند
معلمی را کمتر از فقیه ندانید
@Nezammabahes

۱۳:۵۸

بازارسال شده از رویداد معلمانه الف‌تا
thumnail
«اینجا از هیچ مقاومتی صرف‌نظر نمی‌کنیم!»
undefined رسیدیم به ایستگاه پایانی «رویداد الف‌تای مقاومت»
undefinedهزار هزار تجربه undefinedهزار هزار مــــعـــلـــمundefinedهزار هزار درس مقاومتundefinedدر هزار هزار مدرسه مقاومت
این حاصل کار معلمان و فعالان تعلیم و تربیت، در رویداد بین‌المللی «الفتای مقاومت» بوده. و حالا دور هم جمع خواهیم شد در اختتامیه و نمایشگاه رویداد «الفتای مقاومت» تا با هم عهد ببندیم که قوی‌تر از قبل، سنگرهای مقاومت رو در کلاس‌های درس‌مون مستحکم کنیم. undefined
undefined مکان: کرمان، تالار فرهنگ و هنر
undefined زمان: ۱۲ تا ۱۴ دی‌ماه، از ساعت ۹ الی ۱۷

و این دعوت‌نامه‌ای برای تمام شما معلمان ایران زمین؛چشم‌به راه شما هستیم... undefinedundefined
@alefta

۲۰:۴۳

توصیه های آیت الله يزدان‌ پناه در باب ماه رجب(1).mp3

۰۷:۵۶-۹.۱ مگابایت
undefined توصیه های آیت الله يزدان‌‌پناه درباره ماه رجب
undefinedعزم و تصمیم جدی بر انجام یک کارundefinedشروع از نقطه ساده و فشار نیاوردن به نفسundefinedحذف کردن تدریجی برخی زواید در کار روحی undefinedحصول نورانیت و صفای نفس در پی مراقبتundefinedهمت بالا بدون حصار و حبس بر نفس undefinedتمرکز و توجه داشتن بر تصمیم خود
@Nezammabahes

۵:۰۰

thumnail
undefined️تنوع‌بخشی به فرصت‌های یاددهی-یادگیری، از نتایج رویداد ملی «الف تای مقاومت»
undefined️رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی لطیفی، ۱۴ دی ماه در مراسم پایانی رویداد ملی «الف تای مقاومت» در تالار فرهنگ و هنر کرمان با بیان اینکه بیشتر ما فهم نادرستی از برنامه درسی داریم، افزود: کتاب درسی ابزاری برای تحققِ بخشی از برنامه درسی است.undefined️وی افزود: نمایشگاه رویداد ملی «الف تای مقاومت»، حجتی است برای همه کسانی که کمبود امکانات را بهانه می‌کنند؛ برای هر فعالیت کیفی با برنامه‌ریزی خوب می‌توان به بهترین نتایج رسید، گاهی یک کار خوب اما با کیفیت بهتر از چندین کار روزمره در طول سال تحصیلی است.undefined️رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با نگاهی به نمایشگاه «الف تای مقاومت» متوجه می‌شویم برخی از فعالیت‌ها تشکل محور، برخی فعالیت محور، برخی فضا ساز، برخی طرح درس‌های خلاقه، برخی تمرین مسئولیت سپاری‌های خاص، برخی با رویکرد گزارشگر کردن دانش آموزان، برخی برای تالیف پروژه مدرسه‌ای، برخی با رویکرد اقدامات برون مدرسه‌ای بودند و همه در کل فرصت‌های متنوع یادگیری هستند.undefined️لطیفی ادامه داد: زمانی می‌توانیم ذهن دانش آموزان خود را درگیر مسئله فلسطین و غزه کنیم که به آنها بفهمانیم ظلم به چه معناست، در این صورت دانش آموزان می‌توانند ظلم‌ستیز باشند.
undefinedمتن کامل خبر: https://medu.gov.ir/fa/node/262323
@Nezammabahes

۹:۱۸

بازارسال شده از پایگاه خبری تشکیلاتی بُعثنا
thumnail
«رویداد ملّی پُرسمان»الفبای مسئله‌محوری در تعلیم و تربیت
undefined️ویژه دانشجومعلمان سراسر کشور
undefinedزمان: ١۶ تا ٢٠ بهمن‌ماه ١۴٠٣
undefined️مهلت ثبت‌نام تا ٣٠ دی‌ماه ١۴٠٣
undefinedحضور در رویداد حضوری منوط به پذیرش در پیش رویداد مجازی است.
پیوند ثبت‌نام:https://survey.porsline.ir/s/kGZamBCI
@boesna_news

۱۱:۱۰

thumnail
undefined نئولیبرالیسم چیزی شبیه «دروغ بزرگ» هیتلر بود— چرا در اواخر قرن بیستم باور به بازار آزاد، به نوعی عقیدۀ دینی تبدیل شد
undefinedجوزف استیگلیتز، اقتصاددان برندۀ جایزۀ نوبل، در آخرین کتاب خود داستانی آشنا، اما همچنان غریب و شگفت‌آور تعریف می‌کند. داستانِ چیرگی روایت نئولیبرال‌ها بر دیگر مکاتب اقتصادی در اواخر قرن بیستم. آنچه برای او در این خط روایی مهم است، قدرت مقاومتِ مفروضات ایدئولوژیک در برابر شواهد تجربی است. استیگلیتز می‌گوید در این دورۀ نه‌چندان کوتاه، انبوهی از تحقیقات تجربی و تحلیل‌های پیچیده نشان می‌دادند که بازار بدون محدویت نقصان‌هایی مرگبار دارد، اما این شواهد تأثیری در دفاع چهره‌هایی مثل هایک و فریدمن از ایده‌های نئولیبرالی نداشت.
undefined  ۳۱۰۰ کلمه undefined زمان مطالعه: ۱۹ دقيقه                                        undefined ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:B2n.ir/d82955
@Nezammabahes

۱۹:۳۶

بازارسال شده از بنیان | علمی‌وپژوهشی بسیج فرهنگیان
thumnail
undefined رویداد حل‌مسئله پرسا undefinedundefinedپرسش‌گری و ایده‌یابی برای حل مسائل آموزش و پرورشundefined
معلم‌ها با هم فرق می‌کنن؛ بعضی‌ها به مسئله‌ها و مشکلات آموزش و پرورش عادت می‌کنن؛ بعضی‌ها از کنارش می‌گذرن؛ اما بعضی‌ها هم هستند که آستین همت رو بالا می‌زنن و دنبال راه‌حلی برای مسائل پیرامونشون هستند.
رویداد پرسا، محل جمع‌شدن این معلم‌هاست؛ معلم‌هایی که به مشکلات پیرامونشون عادت نمی‌کنند!
تو رویداد پرسا می‌خواهیم برای حل مسئله در حوزه‌های زیر، همفکری کنیم:- عدالت تربیتی undefined- برنامهٔ درسی undefined - اقتصاد آموزش undefined- خانواده undefinedundefinedundefinedundefined- بین الملل undefined- منابع انسانی undefined- فعالیت‌های پرورشی undefined
undefined رویداد پرسا، مسیری ضروری برای توانایی حل مسائل و درک عمیق موضوعات تعلیم و تربیت
undefined اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد پرسا undefinedrouydadporsa.ir
undefinedبنیان ؛ رسانه معاونت علمی سازمان بسیج فرهنگیان @bonyan_cbo

۶:۲۱

thumnail
undefined سلسله کارگاه‌های آموزشی رویداد حل مسئله پرساundefined️پرسش‌گری و ایده‌یابی برای حل مسائل آموزش‌وپرورش
توسعهٔ نقش معلم در حل مسئله
undefined زمان: دوشنبه ۱ بهمن ماه | ساعت ۱۹:۰۰
با ارائه دکتر سجاد صدیقیرئیس سازمان بسیج فرهنگیان
undefinedبر بستر اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125595/l/fa
@Nezammabahes

۱۵:۰۳

بازارسال شده از بنیان | علمی‌وپژوهشی بسیج فرهنگیان
thumnail
undefined سلسله کارگاه‌های آموزشی undefined "رویداد حل مسئله پرسا" undefinedundefined️پرسشگری و ایده‌یابی برای حل مسائل آموزش‌وپرورش
undefined مسئله‌شناسی در نظام‌های تربیتی
undefined سه‌شنبه، ۲ بهمن ماه ساعت ۱۹:۰۰
undefined دکتر مجتبی همتی‌فرundefinedعضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی undefinedرئیس اسبق سازمان تعلیم‌وتربیت کودک
undefinedدر اسکای روم:undefined https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125595/l/fa
undefinedبنیان ؛ رسانه معاونت علمی سازمان بسیج فرهنگیان بله

۱۲:۲۵

thumnail
undefined کـارگـاه تخصصی نقد و تحلیل فیلم (مجازی)
undefined با حضور استاد محسن خاکی (پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت)
undefined زمان: پنجشنبه | 11 بهمن ماه | ساعت ۱۷

undefined درگاه ورود : https://B2N.IR/FILM_PATOGH
(به عنوان میهمان وارد شوید)
undefined پشتیبانی : @mafromiri
@Nezammabahes

۱۱:۱۶

thumnail
undefined سلسله نشست های تخصصیundefined "رویداد حل مسئله پرسا" undefinedundefined️پرسشگری و ایده‌یابی برای حل مسائل آموزش‌وپرورش
undefined توسعه نقش معلم در حل مسئله
undefined شنبه ، ۱۳ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰
undefined دکتر سجاد صدیقی undefined مسئول سازمان بسیج فرهنگیان

undefinedدر اسکای روم:undefined https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125595/l/fa
@Nezammabahes

۱۱:۵۶