عکس پروفایل فهم قرآن، چگونه؟ف

فهم قرآن، چگونه؟

۱,۲۵۲عضو
عکس پروفایل فهم قرآن، چگونه؟ف
۱.۳هزار عضو

فهم قرآن، چگونه؟

چگونه طرح فهم قرآن را اجرا کنیم؟
undefinedکانال رسمی فهم قرآن در دبستان@fahmeghoran_dabestanundefinedکانال فهم قرآن، چگونه؟@tadaborsoorehafahmeghoran
undefined ارتباط با ما@karimiazar

۸ فروردین ۱۴۰۰

بازارسال شده از مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام
thumnail
undefined جشن مجازی یک روز قشنگ undefined
چهره صحرا و دشت، شاد و درخشان شدهundefined خنده به لب‌های ما، آمد و مهمان شدهundefined به به از این روی تو، لحظه باران شدهundefined نیمه شعبان شده، نیمه شعبان شدهundefined
undefined به شکرانه آمدن این عید قشنگ، می‌خواهیم برای دانش آموزان دبستانی جشن بگیریم.
undefined زمان برگزاری:
undefined روز یکشنبه ۸ فروروینundefined دختران اول تا سوم، ساعت ۱۵ تا ۱۶
undefined پسران اول تا سوم، ساعت ۱۷ تا ۱۸
undefined روز دوشنبه ۹ فروروینundefined دختران اول تا سوم، ساعت ۱۶ تا ۱۷
undefined دختران چهارم تا ششم،ساعت ۱۷ تا ۱۸
undefined برای دریافت آدرس جشن یک روز قشنگ به کانال زیر تشریف بیارید:undefined ble.ir/Fahmeghoran_Dabestanundefined eitaa.com/Fahmeghoran_Dabestan
undefinedاین خبر را دبستانی‌‌ها برسانیدundefined
#مدرسه_تزکیه_تعلیم #فهم_قرآن_دبستانundefined @QuranEtratSchoolundefined www.QuranEtratSchool.ir

۲:۱۵

بازارسال شده از مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام
undefined #اطلاعیه
undefined تجمع #مجازی فعالان فهم‌قرآن در سراسر کشور
undefined میثاقی بر عملیات‌های فهم قرآن در شب میلاد حضرت صاحب‌الامر (عج)
undefined #ویژه‌ پژوهشگران، نظریه‌پردازان، کارشناسان، مدیران، معلمان و مربیان فهم قرآن #دبستان و #دبیرستان
undefined استاد احمدرضا اخوت
undefined یکشنبه ۸ فرودین (امشب)undefined ساعت ۲۳:۰۰
undefined برای حضور در جلسه از لینک زیر اقدام کنید:undefined https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/tadabbor224
#مدرسه_تعلیم_و_تزکیه #فهم_قرآن_در_دبستان #عملیات_فهم_قرآنundefined مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهرانundefined @QuranEtratSchoolundefined www.QuranEtratSchool.ir

۱۶:۳۰

۹ فروردین ۱۴۰۰

بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
thumnail
ـundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedـundefinedundefinedundefinedـundefinedundefinedـundefinedـundefinedجلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند
نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان میکند

undefinedمیلاد امام حاضرمان، حضرت بقیة الله الاعظمundefined برای همه آزادگان عالم مبارک undefined
undefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined@fahmeghoran_dabestan

۱۰:۳۲

بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
thumnail
undefinedای موعود یگانه و ای آرزوی همه انبیا و اولیا!ای امام زمان ماundefinedروز میلادت مبارک ‌ترین استundefinedما را قابل بدان و بلکه به این قابلیت برسان که شیرینی و شکوهِ بودنِ شما و حکومت موعودتان را به جهانیان برسانیم و توفیق سرباز واقعی قرآن شدن داشته باشیم.undefinedکه رسول مهربانی‌ها شما و قرآن را عِدل هم به ما شناساند و بودن در کنار قرآن چون بودن در کنار توستباشد که به زودی به ظهورتان حال عالم مبارک شودundefined#سرباز_امام_زمانم
@fahmeghoran_dabestan

۱۰:۳۲

۱۲ فروردین ۱۴۰۰

بازارسال شده از فهم قرآن دبستان
thumnail
《اینک شما ملت شجاع، پاسداری جمهوری اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این اثر الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایای رژیم متعفن که در کمین نشسته‌اند و طرفداران دزدان بین‌المللی و نفت‌خواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند.》امام خمینی(ره)
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی عزیزمان مبارک. undefined
@fahmeghoran_dabestan

۶:۵۴

۱۴ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ اول: آشنا شدن با تنوعی از مخلوقات

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: کاردستی با سنگ یا برگ
کودکان را به طبیعت یا حیاط مدرسه ببریم تا چند عدد سنگ جمع کنند. البته می‌توانیم از قبل از آن‌ها بخواهیم سنگ‌هایی را پیدا کرده و با خود به کلاس بیاورند. به کمک هم سنگ‌ها را در مدرسه بشوییم تا تمیز شوند. از بچه‌ها بخواهیم روی یک کاغذ، سنگ‌ها را بچینند و هر کدام با آن‌ها یک شکل مانند آدمک، ماشین، گل یا درخت بسازند. سپس به کمک نخ یا کاموا یا هر چه در اختیار داریم، اشکال خود را تکمیل و تزیین کنند. خوب است این فعالیت در محیطی خارج از فضای بسته کلاس مانند حیاط مدرسه انجام گیرد. این کار را با انواع برگ‌ها نیز می‌توان انجام داد و کودکان از نتایج به دست آمده لذت خواهند برد. لازم است هنگام انجام این نوع فعالیت‌ها توجه بچه‌ها را به سوره توحید و هدف آن جلب کنیم؛ به این صورت هر بار که دانش‌آموزان با پدیده‌ای مانند برگ درختان مواجه شدند سوره توحید و هدف آن برایشان تداعی می‌شود.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۷:۱۱

۱۵ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ دوم: آشنا شدن با خواص جالب مخلوقات گوناگون

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: نور خورشید
از جعبه‌های مقوایی به درد نخور با کمک بچه‌ها چند تکه مقوای بزرگ جدا می‌کنیم. مقواها را روی یک قسمتی از چمن باغچه حیاط می‌چینیم. روی هر یک از مقواها یک سنگ یا آجر می‌گذاریم تا ثابت بماند. بعد از چند روز مقواها را بلند می‌کنیم و چمن زیر آن را با بچه‌ها مشاهده می‌کنیم؛ چمن‌های زیر مقواها زرد به نظر می‌آیند. سپس چمن را آب می‌دهیم تا به حالت اولیه خود درآید. این فعالیت را به عنوان فعالیت منزل نیز می‌توانیم در نظر بگیریم. از طریق این فعالیت یکی از کارکردهای خورشید و نور آفتاب که سبب رشد گیاهان می‌شود، مشخص می‌گردد.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۴:۳۵

۱۶ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ سوم: آشنا شدن با خواص یک مخلوق به صورت خاص

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: دیدن آسمان در مدرسه
می‌توانیم در حیاط مدرسه یک حصیر یا فرش پهن کنیم؛ بچه‌ها دراز بکشند و آسمان را نگاه کنند؛ به بچه‌ها بگوییم می‌توانید حساب کنید آسمان بالای سرتان که الان آن را می‌بینید چند متر است؟ و بعد آسمان از این‌جا تا خانه چند متر است؟ ابرهای آسمان امروز چه شکلی هستند؟ ابرهای آسمان فردا و پس‌فردا چه شکلی می‌شوند؟ توجه آن‌ها را به سرعت حرکت ابرها جلب کنیم و بپرسیم چه چیزی باعث می‌شود این ابرها به حرکت درآیند؟ وقتی هوا تاریک بشود آسمان چه تغییری خواهد کرد؟
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۴:۴۹

۱۷ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ چهارم: آشنا شدن با اثرگذاری چند مخلوق در کنار هم و تولید یک چرخه

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: کاشت لوبیا
این فعالیت که در آزمایش‌های کتاب علوم نیز رایج است، از بهترین فعالیت‌ها برای نشان دادن یک چرخه است. می‌توانیم لوبیا را در سه ظرف جداگانه بکاریم و شرایط رشد آن سه را به‌گونه‌ای قرار دهیم که توجه دانش‌آموزان را به اثر پدیده‌های چرخه لوبیا یعنی نور و آب و خاک جلب کند. یک ظرف را در تاریکی می‌گذاریم ولی به آن آب می‌دهیم؛ یک ظرف را در روشنایی قرار داده اما آب نمی‌دهیم؛ و به ظرف سوم نیز هم آب می‌دهیم و هم نور. مقایسه نوع رشد این سه لوبیا، میزان اثرگذاری نور و آب را در این چرخه نشان خواهد داد.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۹:۰۱

۱۸ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ پنجم: آشنایی با قوانین طبیعی و درک ثابت بودن آن‌ها

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: آزمایش وزن اجسام
با کاسه‌ای پر از آب وارد کلاس می‌شویم. از قبل هم اشیاء متفاوتی به لحاظ وزن در کلاس قرار می‌دهیم؛ مانند سیب، مداد، کاغذ، پر و ... . هر یک از اجسام را درون آب می‌اندازیم و از بچه‌ها می‌پرسیم چه چیزی مشاهده می‌کنند؟ چرا چنین است؟ پس از گفتگو جواب صحیح را به آن‌ها می‌گوییم؛ اشیائی که سنگین‌تر از آب هستند در آب فرو می‌روند و اشیائی که سبک‌ترند، روی آب باقی می‌مانند. بعد شعار سوره را با هم می‌خوانیم و می‌گوییم خداوند وزن اشیاء را متفاوت خلق کرده و همه اجسامی که در عالم قرار دارند، وزن‌های مختلف دارند.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۸:۳۸

۱۹ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ ششم: درک اهمیت نقش رهبر در ساماندهی یک نظام

undefined نمونه فعالیت شماره ۱: با رهبر و بدون رهبر
کلاس را گروه‌بندی کنیم. کاری مانند کاشت یک بذر در گلدان یا یک نقاشی گروهی و ... برایشان در نظر بگیریم که به شکل گروهی یا به تنهایی اما در گروه آن را انجام دهند. چشمان همه اعضای گروه را ببندیم. برای نیمی از گروه‌ها رهبر و سرگروه تعیین کنیم و بقیه گروه‌ها بی‌سرپرست بمانند. اکنون زمان بدهیم تا آن کار را انجام دهند. دانش‌آموزان باید ببینند که گروه‌هایی که رهبر داشته و مدیریت شده، راحت‌تر و درست‌تر آن را به انجام رسانده‌اند و گروه‌های بدون رهبر به دلیل نداشتن مدیریت و نظم، یا نتوانسته‌اند و یا به مشکل برخورد کرده‌اند. گروه‌ها را به گونه‌ای تقسیم کنیم که در هر گروه یک دانش‌آموز که مدیریت قوی‌تری دارد به عنوان سرگروه قرار گیرد.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۶:۰۴

۲۱ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ اول: آشنا شدن با تنوعی از مخلوقات

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: غذا و لانه حیوانات
از قبل چند تصویر از حیوانات مختلف تهیه می‌کنیم. تصاویری که بتوانیم روی تخته کلاس بچسبانیم و بچه‌ها به راحتی ببینند. هم‌چنین تصاویری از لانه‌ها یا خوراکی‌های همان حیوانات را نیز تهیه می‌کنیم. همه تصاویر را به صورت پراکنده روی تخته می‌چسبانیم و از بچه‌ها می‌خواهیم به نوبت بیایند و به وسیله ماژیک یا گچ روی تخته هر کدام از حیوانات را به لانه یا غذایشان برسانند.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۱۰:۱۸

۲۲ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ دوم: آشنا شدن با خواص جالب مخلوقات گوناگون

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: چهار انگشتی
کلاس را به دو گروه تقسیم می‌کنیم. از یک گروه می‌خواهیم بدون انگشت شصت خود چند کار انجام دهند؛ مثلا دکمه‌های لباس خود را ببندند، بدون استفاده از انگشت شصت نقاشی بکشند، بند کفش خود را ببندند، زیپ کیف خود را باز و بسته نمایند و ... . گروه دیگر نیز هم‌زمان همین کارها را انجام دهند اما از انگشت شصت خود استفاده کنند. این کار سبب می‌شود یکی از فواید این انگشت برای بچه‌ها مشخص شود و درحقیقت با حذف یک نعمت به قدرت خداوند و ارزش آن نعمت و خلقت عجیب دست و توانایی انگشت دست پی می‌بریم.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۶:۵۱

۲۳ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ سوم: آشنا شدن با خواص یک مخلوق به صورت خاص

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: زبان بی زبان
یک دانش‌آموز را انتخاب کنیم و از او بخواهیم بدون این که از زبان و دهان و کلمات استفاده کند، با بچه‌های کلاس سخن بگوید. هر کدام از بچه‌ها خواستند می‌توانند این کار را امتحان کنند. این فعالیت سبب افزایش هیجان و نشاط دانش‌آموزان در کلاس خواهد شد. در نهایت به بچه‌ها اهمیت و کارکرد زبان، دهان، کلمات و تکلم را یادآور شویم و با هم خدا را به خاطر این نعمت‌ها شکر کنیم.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۴:۵۳

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ چهارم: آشنا شدن با اثرگذاری چند مخلوق در کنار هم و تولید یک چرخه

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: نقاشی چرخه
پس از تدریس هدف سوره توحید در این پایه، از دانش‌آموزان بخواهیم با توجه به چرخه‌هایی که در طبیعت موجود هستند، یک نقاشی بکشند و قسمتی از زنگ تدریس سوره توحید را به نقاشی کشیدن دانش‌آموزان اختصاص دهیم. می‌توانیم تصویری از یک چرخه را روی تخته بچسبانیم که آن را بکشند و یا از طریق تخته هوشمند تصویر یک چرخه را به همین منظور نمایش دهیم.همچنین می‌توانیم تصویر یک چرخه را انتخاب کنیم؛ زمان بگیریم تا آن را نگاه کنند و مراحل آن را به خاطر بسپارند؛ سپس تصویر را بر‌داریم و از آن‌ها بخواهیم آن‌چه را که در خاطرشان مانده به تصویر بشکند و روی کاغذ بیاورند.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۷:۵۷

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined
شد باز در رحمت خالق به روی خلقچون ماه مبارک ز افق گشت هویدا
حلول ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و انس با قرآن بر شما مبارک باد. undefined
undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۷:۵۹

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ پنجم: آشنایی با قوانین طبیعی و درک ثابت بودن آن‌ها

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: قوانین را حفظ کن
در این بازی نام چند قانون را پشت سر هم و سریع به هر دانش‌آموز می‌گوییم و او باید آن‌ها را دقیقا به همان ترتیبی که گفته شده تکرار کند. هرکس نتوانست نوبت نفر بعدی می‌شود؛ مانند قانون جاذبه، قانون فتوسنتز، قانون جزر و مد و ... .
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۸:۰۹

۲۶ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined سوره مبارکه توحید

undefined سوره‌ای برای درک عظمت خداوند به واسطه مخلوقات

undefined پایه‌ ششم: درک اهمیت نقش رهبر در ساماندهی یک نظام

undefined نمونه فعالیت شماره ۲: رهبری گروه سرود
از جمله فعالیت‌هایی که در آن نقش رهبر به خوبی دیده می‌شود، تشکیل گروه سرود است؛ خصوصا اگر مدیریت گروه را به دانش‌آموزی بدهیم که مهارت بیشتری در این امر دارد. به طور کلی هر نوع کار گروهی که رهبری و مدیریت گروه در پیشبرد کار، موثر باشد و این اثر برای دانش‌آموزان ملموس و محسوس باشد، به عنوان فعالیت پایه ششم سوره توحید مناسب است.
undefined https://ble.ir/tadaborsoorehafahmeghoran

۵:۳۷

۲۷ فروردین ۱۴۰۰

undefined توجه توجه undefined
ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات همه اعضای محترم کانال؛
به اطلاع می‌رسانیم:
undefinedبرای ماه مبارک رمضان کارگاه‌هایی برای شما عزیزان تدارک دیده شده که ان‌شاءالله اطلاعات بیشتر و لینک جلسات را می‌توانید از کانال رسمی فهم قرآن دبستان پیگیری فرمایید.
undefinedبه زودی محتوای "کانال فهم قرآن چگونه؟" به کانال رسمی فهم قرآن دبستان منتقل خواهد شد. لذا کانال فعلی را لطفا ترک نموده و مطالب را در کانال فهم قرآن دبستان دنبال بفرمائید و همچنان در کنار ما و در راه گسترش فهم قرآن یاری‌گر ما باشید. undefined
undefined از این پس تنها پل ارتباطی ما و شما سایت فهم قرآن و کانال رسمی فهم قرآن خواهد بود.Www.dabestan.fahmeghoran.ir@fahmeghoran_dabestan

۱۸:۵۶

۲۹ فروردین ۱۴۰۰

thumnail
undefined توجه توجه undefined
ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات؛
undefined به زودی محتوای «کانال فهم قرآن چگونه؟» به «کانال رسمی فهم قرآن دبستان» منتقل خواهد شد. لذا کانال فعلی را لطفا ترک نموده و مطالب را در کانال فهم قرآن دبستان دنبال بفرمایید و همچنان در کنار ما و در راه گسترش فهم قرآن یاری‌گر ما باشید.
undefined از این پس تنها پل ارتباطی ما و شما سایت فهم قرآن و کانال رسمی فهم قرآن خواهد بود.
Www.dabestan.fahmeghoran.ir@fahmeghoran_dabestan

۸:۵۹