۷ تیر ۱۴۰۱
*روایت گری مادر*۳۰ خرداد ۱۴۰۱قنات و کوه مرادآباد
تجربه یک روز خوب در کنار بچه ها و مامان های گل.یک روز در طبیعت در کنار قنات قدیمی و درخت های تنومند .
از قنات مرادآباد شروع کردیم و با دیدن استخر پراز ماهی های ریز و درشت به سمت دامنه کوه راه را ادامه دادیم و پس از کمی کوهنوردی به چشمه اول رسیدیم و با ادامه دادن راه به چشمه دوم ودرختان قدیمی و تنومند رسیدیم.ابتدا کنار چشمه ساکن شدیم و با گرم شدن هوا به سمت درختان تغییر مکان دادیم.بچه ها بعد از آب بازی مشغول درست کردن آتش و پخت سیب زمینی هاشدند.بعد ازآماده شدن سیب زمینی ها آن را نوش جان کردند و مشغول درست کردن بادبادک شدیم.بچه ها کم وبیش به کمک مادران می آمدند و عده ای هم آب بازی و گردش در کوه را ترجیح می دادند.برای هواکردن بادبادک همه با شور و شوق آمدند و خاطره خوب و روز شیرینی برایمان رقم خورد.
تجربه یک روز خوب در کنار بچه ها و مامان های گل.یک روز در طبیعت در کنار قنات قدیمی و درخت های تنومند .
از قنات مرادآباد شروع کردیم و با دیدن استخر پراز ماهی های ریز و درشت به سمت دامنه کوه راه را ادامه دادیم و پس از کمی کوهنوردی به چشمه اول رسیدیم و با ادامه دادن راه به چشمه دوم ودرختان قدیمی و تنومند رسیدیم.ابتدا کنار چشمه ساکن شدیم و با گرم شدن هوا به سمت درختان تغییر مکان دادیم.بچه ها بعد از آب بازی مشغول درست کردن آتش و پخت سیب زمینی هاشدند.بعد ازآماده شدن سیب زمینی ها آن را نوش جان کردند و مشغول درست کردن بادبادک شدیم.بچه ها کم وبیش به کمک مادران می آمدند و عده ای هم آب بازی و گردش در کوه را ترجیح می دادند.برای هواکردن بادبادک همه با شور و شوق آمدند و خاطره خوب و روز شیرینی برایمان رقم خورد.
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
۷:۴۵
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
۱ مرداد ۱۴۰۱
گردشگری در طبیعت۶ تیرماه ۱۴۰۱
گردش در پارک و هنربازی
اهداف:ارتقا مهارتهای ارتباطی با همسالانقالبشکنی ذهنی کودکانتجربههای جدید هنری
🛝مکان:بوستان نهجالبلاغه (ورودی روبهروی مجتمع روشنگر)
ملزومات:- رنگ مناسب (ترجیحاً انگشتی که راحتتر پاک میشود.)- مقوا کارتن- ظرف مناسب ساخت رنگ- بدون قلممو- خوراکی مناسب- چسب زخم
گردش در پارک و هنربازی
اهداف:ارتقا مهارتهای ارتباطی با همسالانقالبشکنی ذهنی کودکانتجربههای جدید هنری
🛝مکان:بوستان نهجالبلاغه (ورودی روبهروی مجتمع روشنگر)
ملزومات:- رنگ مناسب (ترجیحاً انگشتی که راحتتر پاک میشود.)- مقوا کارتن- ظرف مناسب ساخت رنگ- بدون قلممو- خوراکی مناسب- چسب زخم
۱۳:۵۷
*روایتگری مادر مشاهدهگر *۶ تیرماه ۱۴۰۱بوستان نهجالبلاغه
تجربه یک کار هنری در میان طبیعت با بهره بردن بچهها از عناصر غنی طبیعی برای نقاشی به جای قلممو.
اول جای مناسب و سایه داری در بوستان نهج البلاغه توسط مادرانی که سر وقت رسیده بودند تدارک دیده شده بود و نشسته بودیم. تا همه اعضای گروه جمع شوند بچهها به بازیهای آزاد در پارک پرداختند (ارتقای روابط اجتماعی در جمع همسالان) و مادران هم از گفتگوهای مفرح و انرژی بخش غافل نشدند. (حال خوب مادران) وقتی همه جمع شدیم از بچهها خواسته شد با قلمموهایی از دل طبیعت روی مقوا کارتنهایشان به نقاشی بپردازند. بچهها به جستجو پرداختند و ابزارهای متفاوتی پیدا کردند: یک ایده این بود که با عناصر طبیعی قلممویی شبیه قلمموهای رایج بسازند، مثلاً برگهای سوزنی به جای موهای قلممو و شاخه چوبی به جای دسته قلممو. ایده دیگر استفاده آزاد از برگ و سنگ و چوب به جای قلممو بود. ایده بعدی استفاده از عناصر طبیعی شبیه مهر و تجربه چاپ روی مقوا بود.🦶 ایده جالب دیگر استفاده از خود دست و انگشتان و آرنج و حتی پاهای خود کودکانی بود که تمام دست و پایشان را داخل رنگ کردند و مشغول تجربه هنری خویشتن شدند.
دو نکته برای تجربیات بعدی:اول- در آخر تجربه آزاد کودکان با رنگ و عناصر طبیعی متوجه شدیم مکان استقرارمان در بوستان از اولین شیر آب نسبتاً دور است. (ظاهراً شیرهایی بدون آب در نزدیکی مان بود.) و این مسئله در آخر برایمان اندکی چالشساز شده بود. به خصوص برای مادرانی که بچهها با دست و پا توی رنگ رفته بودند تا رسیدن به سرویس راه پر چالشی بود. 🥲دوم- به نظرم اگر یک کاغذ رول بزرگ وسط برای همه بچهها پهن میشد یا یک جعبه کارتنی بزرگ برای همه وسط گذاشته میشد از نظر انجام کار هنر گروهی بچهها و ارتباط و چالششان با هم به تجربههای غنیتری میرسیدیم.
به امید تجربههای پربارتر
تجربه یک کار هنری در میان طبیعت با بهره بردن بچهها از عناصر غنی طبیعی برای نقاشی به جای قلممو.
اول جای مناسب و سایه داری در بوستان نهج البلاغه توسط مادرانی که سر وقت رسیده بودند تدارک دیده شده بود و نشسته بودیم. تا همه اعضای گروه جمع شوند بچهها به بازیهای آزاد در پارک پرداختند (ارتقای روابط اجتماعی در جمع همسالان) و مادران هم از گفتگوهای مفرح و انرژی بخش غافل نشدند. (حال خوب مادران) وقتی همه جمع شدیم از بچهها خواسته شد با قلمموهایی از دل طبیعت روی مقوا کارتنهایشان به نقاشی بپردازند. بچهها به جستجو پرداختند و ابزارهای متفاوتی پیدا کردند: یک ایده این بود که با عناصر طبیعی قلممویی شبیه قلمموهای رایج بسازند، مثلاً برگهای سوزنی به جای موهای قلممو و شاخه چوبی به جای دسته قلممو. ایده دیگر استفاده آزاد از برگ و سنگ و چوب به جای قلممو بود. ایده بعدی استفاده از عناصر طبیعی شبیه مهر و تجربه چاپ روی مقوا بود.🦶 ایده جالب دیگر استفاده از خود دست و انگشتان و آرنج و حتی پاهای خود کودکانی بود که تمام دست و پایشان را داخل رنگ کردند و مشغول تجربه هنری خویشتن شدند.
دو نکته برای تجربیات بعدی:اول- در آخر تجربه آزاد کودکان با رنگ و عناصر طبیعی متوجه شدیم مکان استقرارمان در بوستان از اولین شیر آب نسبتاً دور است. (ظاهراً شیرهایی بدون آب در نزدیکی مان بود.) و این مسئله در آخر برایمان اندکی چالشساز شده بود. به خصوص برای مادرانی که بچهها با دست و پا توی رنگ رفته بودند تا رسیدن به سرویس راه پر چالشی بود. 🥲دوم- به نظرم اگر یک کاغذ رول بزرگ وسط برای همه بچهها پهن میشد یا یک جعبه کارتنی بزرگ برای همه وسط گذاشته میشد از نظر انجام کار هنر گروهی بچهها و ارتباط و چالششان با هم به تجربههای غنیتری میرسیدیم.
به امید تجربههای پربارتر
۱۳:۵۸
روایت غدیر در سه موقفموقف اولامامزاده قاضی الصابر۱۸تیر۱۴۰۱روز عرفه و شب عید قربانفعالیت ها:کاربرگ های کعبه و حاجی های از سراسر دنیا که با لباس های محلی آمده اند و برای محرم شدن همگی لباس سفید می پوشند.بچه ها با زمزمه نوای «لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ، لَبَّيْكَ لا شَرِيكَ لَكَ لَبَّيْكَ، إِنَّ الْحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ لَكَ وَالْمُلْكَ، لا شَرِيكَ لَكَ»لباس های سفید را دوربری می کنند و بر تن حاجیان می چسبانند و همه را به سلیقه خود دور کعبه ی چسبانند.حالا نوبت بسته بندی شکلات های جشن هست.باهم درباره دوعید بزرگ قربان و غدیر صحبت می کنیم و شکلات های بسته بندی شده را به حاضرین در امامزاده تعارف می کنیم.با خوراکی از بچه ها پذیرایی می کنیم و به علت اینکه بچه ها نیاز به بازی های حرکتی دارند،بنابراین فضای امامزاده را به مقصد باغ ایرانی که در نزدیکی امامزاده هست ترک می کنیم.الحمدلله برای نعمت دوستان خوب
۱۴:۲۲
موقف دومامامزادگان باغ فیضفضای سبز کنار شهدای گمنام۱۹تیر۱۴۰۱فعالیت ها:آب بازیساخت قایق و انداختن در آبباد کردن بادکنکپخش شعرهای کودکانه غدیر
بچه ها به کمک آموزش یکی از مادران قایق های کاغذی ساختند و بارها و بارها شانس و مهارت خود را در به آب انداختن آن امتحان کردند.صدای خنده و شور و نشاط بچه ها به گوش می رسد.
به نظر میاد برای دفعات بعد از تکه های یونولیت که بادبان رویش نصب کنیم هم برای ساخت قایق می توان استفاده کرد.آماده کردن شربت آبلیمو توسط بچه ها هم برای دفعات بعد مناسب به نظر می رسد.
الحمد لله برای نعمت سلامت
بچه ها به کمک آموزش یکی از مادران قایق های کاغذی ساختند و بارها و بارها شانس و مهارت خود را در به آب انداختن آن امتحان کردند.صدای خنده و شور و نشاط بچه ها به گوش می رسد.
به نظر میاد برای دفعات بعد از تکه های یونولیت که بادبان رویش نصب کنیم هم برای ساخت قایق می توان استفاده کرد.آماده کردن شربت آبلیمو توسط بچه ها هم برای دفعات بعد مناسب به نظر می رسد.
الحمد لله برای نعمت سلامت
۱۴:۳۰
موقف سومامامزادگان باغ فیضشنبه۲۵تیر۱۴۰۱فضای سبز کنار شهدای گمنامفعالیت ها:پذیرایی توسط بچه ها به مناسبت جشنقصه گویی غدیر و رنگ آمیزی پرچم آب بازیپخش شعرهای کودکانه غدیر
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام
۱۴:۳۴
۱۴:۳۵
۱۴:۳۵
۱۴:۳۵
۱۴:۳۵
۱۴:۳۵
۱۴:۳۵