عکس پروفایل ابریشم‌آبی | تمدن‌دریاا

ابریشم‌آبی | تمدن‌دریا

۸۱عضو
thumnail
undefined️رکوردزنی چین در نفوذ به عمق دریاها
undefinedچین رکورد ملی نفوذ به عمیق‌ترین نقطه دریا را با زیر دریایی فندوزای(تلاشگر) شکسته و این کاوشگر باسرنشین موفق شده تا ۱۰ هزارو ۹۰۹ متر در آب‌های اقیانوسی جهان فرو برود.
undefinedچین همزمان با ثبت رکورد تازه در نفوذ به زیر دریاها با استفاده از این کاوشگر، اعلام کرد که کشف و استخراج منابع کمیاب اعماق اقیانوس‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
undefinedhttps://b2n.ir/e92005
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۵:۰۹

thumnail
undefined️این ۵ کشور اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند
undefinedفرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در زمان طاغوت ما جرات نداشتیم از کشتی هایی که وارد آب‌های ما می شوند بپرسیم چرا وارد شدند و برای چی وارد آب‌های ما شدند، اما امروز ۵ کشور انگلیس، آمریکا، فرانسه، نیوزلند، استرالیا و رژیم صهیونیستی اجازه ورود به آب‌های ایران را ندارند، وقتی وارد می شوند به سرعت وارد آب‌های همسایگان می شوند، این یعنی اقتدار.
undefinedدریادار علیرضا تنگسیری افزود: ما به لطف خدا به جای رسیدیم که در بحث تسلیحات نظامی قدم های بزرگی برداشته ایم به طوری که جزء چند کشور اول منطقه هستیم و برای اولین بار موشک‌های عمودپرواز و موشک‌هایی با برد ۲ هزار کلیومتر روی کشتی‌های ما نصب شده است.
undefinedhttps://b2n.ir/j06397
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۵:۱۰

thumnail
undefined️روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می‌کند
undefinedآندری بلوسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد که کریدور شمال - جنوب عبوری از ایران می‌تواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.
undefinedیک سیستم حمل‌ونقل چندحالتهٔ ریلی، آبی و جاده‌ای به‌طول ۷۲۰۰ کیلومتر با عبور از کشورهای آذربایجان، ایران و هند جایگزین مسیر سابق که از اروپا و کانال سوئز عبور می‌کرد خواهد شد.
undefinedدرحال‌حاضر فقط برخی از بخش‌های این مسیر عملیاتی‌ست. ایران و روسیه توافقی برای الحاق یک خط ریلی به این مسیر انجام دادند که روسیه قصد سرمایه‌گذاری بیش از ۳ میلیارد دلار در این مسیر را دارد.
undefinedhttps://b2n.ir/y70829
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۵:۱۰

thumnail
undefined️طولانی‌ترین پل دریایی جهان در چین
undefinedساخت طولانی‌ترین پل دریایی جهان در چین به پایان رسید. این پل ۵۵ کیلومتری، هنگ کنگ و ماکائو را به چین وصل می‌کند.
undefinedبرای ساخت این پل ۲۰ میلیارد دلار آمریکا هزینه شده و ساخت آن ۹ سال طول کشید. ساختار بتنی این پل به‌گونه‌ای است که می‌تواند در مقابل بادهایی با سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت مقاومت کند.
undefinedhttps://b2n.ir/f65992
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۵:۱۰

thumnail
undefined️ساخت بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان
undefinedاستاندار خوزستان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها، فاز اول بندر بزرگ خلیج فارس از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۴ احداث می‌شود.
undefinedعلی‌اکبر حسینی‌محراب با بیان اینکه احداث بندر بزرگ خلیج فارس از جمله مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان بوده است، گفت: بهبود جایگاه ایران در اقتصاد دریامحور منطقه از سیاست‌های دولت سیزدهم است و این پروژه می‌تواند در توسعه تجارت خارجی کشور نقش مهمی داشته باشد.
undefinedحسینی محراب اضافه کرد: با توجه به تحولات اقتصادی در منطقه و رشد روز افزون سرمایه گذاری‌ها در کشورهای حوزه خلیج فارس، باید به سمت افزایش توان عملیاتی و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و بهره‌گیری از شاخص‌های مهم جغرافیایی و اقتصادی آن برای کسب سهم بیشتر از بازارهای تجاری منطقه پیش برویم.
undefinedhttps://b2n.ir/b06535
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۸:۳۳

thumnail
undefined️ساخت ۶ فروند کشتی با همکاری روسیه
undefinedمدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قراردادهایی برای ساخت کشتی در دریای خزر چه در روسیه و چه در ایران برای چهار فروند کشتی در ایران و ۲ فروند کشتی در داخل روسیه، توسط دو کشور توافق و مقرر شد.
undefinedعلی اکبر صفایی در سومین نشست سه‌جانبه ایران- هند و روسیه درباره توافقات انجام شده با این دو کشور در حوزه حمل‌ونقل دریایی، با بیان اینکه با تعهد ارائه شده توسط بخش‌های خصوصی ایران، هند و روسیه ترانزیت از این مسیر رونق بیشتر می‌گیرد، گفت: درباره سرمایه‌گذاری روسیه در بنادر شمالی کشور به توافقات قابل توجهی دست یافتیم و در حال تهیه قرارداد هستیم.
undefinedوی با اشاره به انجام توافقات با روسیه در خصوص ورود و ساخت کشتی‌های جدید نیز گفت: با تسهیلات خوبی که از سوی روسیه برای واردات کشتی در نظر گرفته شد، تاکنون ۳۰ فروند کشتی وارد دریای خزر شده که در کاهش نرخ تمام شده حمل‌ونقل دریایی بسیار تاثیر گذار است.
undefinedhttps://b2n.ir/b55262
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۸:۳۴

thumnail

undefined️ناو جدید دماوند

undefinedناو جدید دماوند در آستانه ی رونمایی
undefinedناوشکن دماوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دومین محصول پروژه موج در اسفندماه سال 1393 در ناوگان شمال نداجا عملیاتی شد و سه سال بعد در دی ماه سال 1396 بر اثر برخورد با موج‌شکن بندرانزلی دچار سانحه شد و چند روز بعد نیز در همان محل غرق شد.
undefinedاما اکنون تصاویر منتشر شده از ناو دماوند نشان می‌دهد که کار ساخت سازه آن به اتمام رسیده و ناو دماوند در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.
undefinedچندی پیش تسنیم تصاویر ماهواره‌ای از صنایع شهید تمجیدی وزارت دفاع در بندرانزلی، منتشر کرد که نشان می‌داد نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی و توپ 76میلی‌متری سینه ناو به اتمام رسیده است و به‌نظر می‌رسد این ناو در مرحله نصب سایر تجهیزات باشد.
undefinedhttps://b2n.ir/b36472

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۸:۲۶

thumnail
undefined️میانبر دریایی روسیه و هند

undefinedسپتامبر سال 2019 تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد یک مسیر دریایی جدید که بندر چِنای در هند را به بندر وِلادی وستُک در روسته متصل میکند بین هند و روسیه به امضا رسید. تفاهم‌نامه‌ای که تا امروز خبری از عملیاتی شدن آن نبود و حالا وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند خبر داده که نشست بررسی جزئیات راه‌اندازی کریدور جدید در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.
undefinedراه‌اندازی کریدور جدید در شرایطی است که به تازگی ایران و روسیه قراردادی برای ساخت راه‌آهن رشت–آستارا که بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب می‌شود امضا کرده‌اند.
undefinedاما به نظر می‌رسد کریدور جدید بین دو کشور روسیه و هند می‌تواند بر روی کریدور شمال–جنوب که هدف روس‌ها استفاده از آن برای رسیدن به هند و جنوب شرق آسیاست، سایه بیندازد.

undefinedhttps://b2n.ir/b69899
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۲۱:۰۷

thumnail
undefined️میانبر دریایی روسیه و هند

undefinedسپتامبر سال 2019 تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد یک مسیر دریایی جدید که بندر چِنای در هند را به بندر وِلادی وستُک در روسته متصل میکند بین هند و روسیه به امضا رسید. تفاهم‌نامه‌ای که تا امروز خبری از عملیاتی شدن آن نبود و حالا وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند خبر داده که نشست بررسی جزئیات راه‌اندازی کریدور جدید در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.
undefinedراه‌اندازی کریدور جدید در شرایطی است که به تازگی ایران و روسیه قراردادی برای ساخت راه‌آهن رشت–آستارا که بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب می‌شود امضا کرده‌اند.
undefinedاما به نظر می‌رسد کریدور جدید بین دو کشور روسیه و هند می‌تواند بر روی کریدور شمال–جنوب که هدف روس‌ها استفاده از آن برای رسیدن به هند و جنوب شرق آسیاست، سایه بیندازد.

undefinedhttps://b2n.ir/b69899
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۴:۳۵

thumnail
undefined️افزایش توان صادرات نفت خام در جزیره خارگ
undefinedبا توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد جزیره خارگ استان بوشهر پس از چهار سال وقفه با تلاش متخصصان داخلی در سرویس عملیاتی قرار گرفت.
undefinedمدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهارسال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه‌های ۱۲ و ۱۵ برای اجرای طرح تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این طرح به دلایل متعدد ناتمام ماند.
undefinedوی ادامه داد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و افزایش فروش و صادرات نفت خام کشور در ماه‌های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارگ، این پهلوگاه ظرف مدت سه ماه ایمن‌سازی و آماده بهره‌برداری شد و دو فروند نفتکش صادراتی از نوع VLCC در این پهلوگاه بارگیری خود را شروع کردند.
undefinedبا راه‌اندازی این پهلوگاه، توان عملیاتی صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارگ یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

undefinedhttps://b2n.ir/s42767
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۲۰:۰۰

thumnail
undefined️بوشهر میزبان مسابقات قایقرانی آسیا شد
undefinedبه نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، مهدی زارعی اظهار کرد: در حال حاضر ۶ تیم خارجی و ۱۲ باشگاه کشوری برای حضور در فستیوال بین‌المللی قایقرانی در بوشهر اعلام آمادگی کرده‌اند.
undefinedوی افزود: این استان با توجه به ظرفیت دریا و قابلیت‌هایی که در رشته قایقرانی دارد هر سال میزبان هزار و ۲۰۰ قایقران از سراسر کشور برای برگزاری اقامت، اردوی تیم ملی یا رقابت‌های قهرمانی است.
undefinedزارعی بیان کرد: هیئت قایقرانی این استان طی ۲ سال اخیر، تا کنون ۱۰ عنوان ملی را کسب کرده است.
undefinedوی گفت: در زمان حاضر تیم رشته دراگون بوت بوشهر به تنهایی برای رقابت‌های جام جهانی تایلند انتخاب شده است.
undefinedرئیس هیئت قایقرانی استان بوشهر شمار ورزشکاران سازمان یافته در رشته قایقرانی استان را ۷۵۰ نفر اعلام کرد.
undefinedhttps://b2n.ir/u91330
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۹:۰۴

thumnail
undefined️ پایان رزمایش روسیه و چین در دریای ژاپن
undefined برگزارکنندگان رزمایش «شمال، تعامل - ۲٠۲۳» هدف اصلی اين رزمایش را تقویت همکاری دریایی بین روسیه و چین و حفظ صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه عنوان کردند.
undefined در مجموع، ملوانان دو کشور حدود ۲٠ تمرین رزمی را انجام دادند. علاوه بر کشتی‌ها، ناوها و ناوشکن‌ها، هوانوردی دریایی نیز در رزمایش شرکت داشت.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۱۹:۰۵

thumnail

۱۶:۴۷

thumnail
undefined️دلایل نام گذاری دریای سیاه
undefinedنام گذاری دریای سیاه دلایل متعددی دارد و نمی‌توان به طور قطع گفت کدام دلیل دقیق‌تر است. اما اولین بار توسط یونانی‌ها این دریا به نام "دریای غیرمسئول" نامگذاری شد. آنها به دلیل سختی دریانوردی در این دریا و وجود قبایل بی‌رحم در سواحل آن، این نام را به آن دادند. اما بعدها با تسلط یونانیان بر منطقه، نام آن به "دریای مهمان نواز" تغییر کرد.
undefinedبرای مثال، یکی از دلایل این نامگذاری می‌تواند تغذیه این دریا از جنگل و باتلاق‌های اطرافش باشد که باعث تیرگی رنگ دریا شده است. همچنین، داستان‌ها و افسانه‌های مرتبط می‌توانند دلیل دیگری برای این نامگذاری باشند. در برخی از افسانه‌ها، این دریا به عنوان محلی تاریک و مرموز توصیف شده و احتمالاً به همین دلیل سیاه نامیده شده است.
undefinedدلایل دیگری مانند وجود اشیا فلزی از کشتی‌ها، گیاهان مرده و مواد حیوانی که در عمق بیش از ۱۵۰۰ متری غرق شده‌اند و با لجن سیاه پوشیده شده‌اند، نبود گونه‌های زنده در دریای سیاه، فقدان ۹۰ درصدی اکسیژن در آب دریا و همچنین شرایط آب و هوایی سخت دریای سیاه نیز می‌توانند به عنوان دلایل دیگری برای نامگذاری آن باشند.
undefinedعلاوه بر این، برخی افراد معتقدند که دریانوردان و دزدان دریایی، به دلیل مواجهه با موج‌های سهمگین و آسمان طوفانی و خاکستری در زمستان‌ها، این نام را برای دریای سیاه انتخاب کرده‌اند.
undefinedلازم به ذکر است که این توضیحات مرتبط با دلایل مختلف نامگذاری دریای سیاه است و ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتری برای توضیحات دقیق‌تر داشته باشد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۵:۳۲

thumnail
undefined️با توجه به همه مسائلی که گفته شد باز هم امکان دارد همه ی موارد در مورد این قایق صحت نداشته باشد undefinedهیچ عکسی مبنی بر وجود اسکلت تیرکس و آکواریم پوشیده از طلا در این قایق یافت نشد و بدنه ای از جنس طلا با وجود اصطکاک میان بدنه ی طلا و لنگر این قایق و در نتیجه خوردگی طلا در حین بالا و پایین کردن لنگر غیر محتمل می باشد
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir
#abrishamabi_ir #ابریشم_آبی #historysupreme

۸:۱۰

thumnail
undefined #کلیپ |
undefined️ چرا بگوییم دریای مازندران و نگوییم دریای خزر؟! undefined
undefined نام خزر مربوط به قومی است که خارج از #مرزهای_ایران زمین زندگی می کرده اند و هیچ نقطه مشترکی بین آن ها و ایران وجود نداشته است.
undefinedتا به امروز بارها تلاش شده که نام این دریا از دریای خزر به #دریای_مازندران تغییر داده شود، اما در این امر تا کنون توفیقی به دست نیامده است... .
undefined با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.
undefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۵:۴۵

thumnail
undefined️استفاده از انرژی امواج دارای مزیت‌های اصلی تجدید پذیر بودن، نداشتن آلودگی برای محیط زیست و محافظت از بناها و ساختمان‌های دیگر در طول خط ساحلی می‌باشد.undefined️لیکن بشر برای بهره‌برداری کامل و مطمئن از این انرژی طبیعی با موانع و چالش‌های زیادی روبرو است برخی از مسائل و موانعی که باعث توجه کمتر به انرژی حاصل از امواج در مقایسه با منابع انرژی تجدید پذیر دیگر شه‌اند عبارتند از:undefinedاز آنجایی که توان امواج در محل‌های عمیق اقیانوس ۳ تا ۸ برابر توان امواج در محل‌های نزدیک ساحل است ساختن و مهار محل و همچنین انتقال الکتریسیته به ساحل خیلی گران خواهد بودundefinedبرخی اوقات تجهیزات نصب شده برای بهره‌برداری از انرژی امواج ،مانع خطرناکی برای کشتی‌ها محسوب می‌شوند چون ممکن است با چشم دیده نشوند و یا در رادار مشخص نگردندundefinedایجاد مزاحمت برای ماهیگیران( به خصوص مهارهای بسته شده به بستر دریا)undefinedجایگزین مناظر زیبای طبیعی با منظره‌های صنعتیundefined تخریب اکوسیستم دریا و تغییر در نحوه توزیع و انواع زندگی جانوران دریایی در نزدیک سواحلundefinedیک وسیله توان امواج به کار گرفته شده نمی تواند توان زیادی را برای حداکثر تولید کندundefinedطرح‌های استفاده از انرژی امواج نمی‌توانند یک منبع انرژی الکتریکی قابل اعتماد باشندundefinedدر دسترس نبودن انرژی امواج در همه مناطقundefined️برای بهره‌برداری پربازده از انرژی امواج باید برای این موانع راه حل‌های مناسب پیدا کرد همچنین همواره باید در کنار طرح‌های تولید انرژی از امواج دریا طرح‌های تولید انرژی دیگر نیز به کار گرفته شود
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined️ ابریشم آبیundefined @Abrishamabi_ir

۷:۰۵

thumnail

۱۹:۲۷