۲۱:۴۷
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی شب وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
حضرت خدیجه سلام الله علیها از چهار بانوی برتر عالم است و فضیلتش نه فقط به خاطر همسری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بلکه به دلیل اعمال و نوع نگاهش به دنیاست . او تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار نمیگرفت و برای تأثیرگذاری در عالم تربیت شده بود.
امروز مشکل اساسی این است که نظام آموزشی ما افراد را تصمیمگیر بار نمیآورد.در حوزه،انتخاب استاد با شاگرد بود،اما دانشگاه متاسفانه خیر.
نظام آموزش و پرورش روحیه تصمیمگیری را از بین میبرد؛ انتخاب رشته و دانشگاه بر اساس معدل و رتبه است نه انتخاب دانشآموز . نتیجه این است که افراد در انتخابهای ساده مانند لباس نیز دچار مشکل هستند و تحت تأثیر دیگران قرار میگیرند.
آدمهای موفق،تصمیمگیر و مسئولیتپذیر هستند و اجازه نمیدهند دیگران برایشان تصمیم بگیرند.
طلاق و جداییها به این دلیل زیاد است که افراد مسئولیت تصمیمات خود را نمیپذیرند. افرادِ بیتصمیم،بیوزن و محکوم به پذیرش تصمیمات دیگران هستند اما در مقابل افرادِ تصمیمگیر،وزین و استوارند و پاسخگوی تصمیمات خود خواهند بود.
حضرت خدیجه سلام الله علیها اجازه نمیداد کسی به جای او تصمیم بگیرد و به شدت اهل مشورت بود.او در جامعهای که برای زن ارزشی قائل نبود،دارالتجاره داشت.ثروتمندان مکه عمدتاً رباخوار،بتساز،بردهفروش یا تاجر بودند اما حضرت خدیجه سلام الله علیها برای خود یک کاروان تجاری مستقل داشت که نشان از قدرت و تصمیمگیری بالای او دارد.
او منتظر ظهور پیامبر آخرالزمان بود و ثروت و آبروی خود را برای یاری ایشان میخواست. او پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را به عنوان یک جوان امین و راستگو شناسایی کرد و کاروان تجاری خود را به ایشان سپرد پس از ازدواج، حضرت خدیجه سلام الله علیها تمام ثروت خود را در اختیار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قرار داد.
در لحظات آخر عمر،حضرت خدیجه سلام الله علیها از دخترش فاطمه سلام الله علیها خواست تا از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بخواهد عبای خود را کفن او قرار دهد،اماخداوند کفنی از بهشت برای او فرستاد و به او سلام رساند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پس از رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها یک سال عزای عمومی اعلام کرد و به یاد او اشک میریخت.
او برای منجی آخرالزمانی خود تلاش کرد،و ما نیز باید برای منجی آخرالزمانی خودیار خوبی باشیم.
️@mahy_ir
خلاصه ای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی شب وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
حضرت خدیجه سلام الله علیها از چهار بانوی برتر عالم است و فضیلتش نه فقط به خاطر همسری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بلکه به دلیل اعمال و نوع نگاهش به دنیاست . او تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار نمیگرفت و برای تأثیرگذاری در عالم تربیت شده بود.
امروز مشکل اساسی این است که نظام آموزشی ما افراد را تصمیمگیر بار نمیآورد.در حوزه،انتخاب استاد با شاگرد بود،اما دانشگاه متاسفانه خیر.
نظام آموزش و پرورش روحیه تصمیمگیری را از بین میبرد؛ انتخاب رشته و دانشگاه بر اساس معدل و رتبه است نه انتخاب دانشآموز . نتیجه این است که افراد در انتخابهای ساده مانند لباس نیز دچار مشکل هستند و تحت تأثیر دیگران قرار میگیرند.
آدمهای موفق،تصمیمگیر و مسئولیتپذیر هستند و اجازه نمیدهند دیگران برایشان تصمیم بگیرند.
طلاق و جداییها به این دلیل زیاد است که افراد مسئولیت تصمیمات خود را نمیپذیرند. افرادِ بیتصمیم،بیوزن و محکوم به پذیرش تصمیمات دیگران هستند اما در مقابل افرادِ تصمیمگیر،وزین و استوارند و پاسخگوی تصمیمات خود خواهند بود.
حضرت خدیجه سلام الله علیها اجازه نمیداد کسی به جای او تصمیم بگیرد و به شدت اهل مشورت بود.او در جامعهای که برای زن ارزشی قائل نبود،دارالتجاره داشت.ثروتمندان مکه عمدتاً رباخوار،بتساز،بردهفروش یا تاجر بودند اما حضرت خدیجه سلام الله علیها برای خود یک کاروان تجاری مستقل داشت که نشان از قدرت و تصمیمگیری بالای او دارد.
او منتظر ظهور پیامبر آخرالزمان بود و ثروت و آبروی خود را برای یاری ایشان میخواست. او پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را به عنوان یک جوان امین و راستگو شناسایی کرد و کاروان تجاری خود را به ایشان سپرد پس از ازدواج، حضرت خدیجه سلام الله علیها تمام ثروت خود را در اختیار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قرار داد.
در لحظات آخر عمر،حضرت خدیجه سلام الله علیها از دخترش فاطمه سلام الله علیها خواست تا از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بخواهد عبای خود را کفن او قرار دهد،اماخداوند کفنی از بهشت برای او فرستاد و به او سلام رساند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پس از رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها یک سال عزای عمومی اعلام کرد و به یاد او اشک میریخت.
او برای منجی آخرالزمانی خود تلاش کرد،و ما نیز باید برای منجی آخرالزمانی خودیار خوبی باشیم.
۱۳:۵۰
بازارسال شده از ماحی
ثبت یک قاب تصویر یادگاری از خود یا فرزندانمان با قرآن کریم در موقعیتهای مختلفِ روزهای پیش رو شامل ایام ولادت کریم اهل بیت علیه السلام، جلسات انس با قرآن کریم، شب های قدر، لحظه تحویل سال، عید نوروز، دید و بازدیدها، روز طبیعت، عید سعید فطر، داخل خانهها، محل کار، مساجد، طبیعت، سفر و غیره
تمامی تصاویر ارسالی شما عزیزان داخل کانال ماحی بارگذاری خواهد شد و ۳ قاب برتری که از نگاه سایر مخاطبین تعداد پسند (قلب قرمز) بیشتری دریافت کنند هدایای نقدی از طرف هیئت محبان المهدی ارواحنافداه دریافت خواهند کرد.
#من_و_قرآن#زندگی_با_کلام_الله#هیئت_محبان_المهدی_عج
۹:۳۲
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ای از نکات تفسیری سوره مبارکه محمد صلی الله علیه و آله و سلم
بیانات جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
همانطور که گفته شد در موضوع کفر فقهی و اعتقادی دو تعریف وجود دارد .
از نظر فقه اسلامی،کافر فقهی کسی است که به یگانگی خداوند متعال ، رسالت پیامبران و مسئله معاد و جهان آخرت اعتقاد ندارد،چنین فردی نجس است،ازدواج با مسلمان برایش ممنوع است،دفن او در قبرستان مسلمانان جایز نیست و نماز خواندن برایش واجب نیست.اما اهل کتاب مانند یهودیان،مسیحیان و زرتشتیان نجس نیستند و کافر فقهی محسوب نمیشوند.
اما از نظر اعتقادی،کافر کسی است که عمداً حکمی از احکام الهی را زیر پا بگذارد،مانند ترک عمدی نماز. چنین شخصی از نظر فقهی پاک است،اما از نظر اعتقادی کافر محسوب میشود.همچنین،کسانی هم که برای ترویج و گسترش اسلام عزیز و مسیر حق حاضر به هزینه کردن و پول خرج کردن نمیباشند از نظر اعتقادی کافر هستند، چراکه با هزینه نکردن های خود،راه خدا را سد میکنند.
اسلام عزیز برای قانونمند کردناین موضوع،احکامی مانند پرداخت زکات و خمس را واجب نموده است. کسانی که خمس و زکات مال خود را نمیپردازند،کافر اعتقادی هستند زیرا اموال امام زمان ارواحنافداه و فقرا را به یغما میبرند.
در طول تاریخ هم که نگاه کنیم همواره ثروتمندان با هزینه های مالی سنگین ، مردم را از انبیاء دور میکردند و امروزه نیز کسانی که برای دین خود حاضر به هزینه کردن و خرج کردن نمیباشند در واقع راه همانان را ادامه میدهند.
امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمودند که مردم به دلیل لقمه حرام،سخن حق را نمیشنوند. لقمه حرام تأثیر مستقیمی بر تمایل انسان به شنیدن سخن حق دارد و حتی باعث میشود که فرد به خدا و پیغمبر کافر شود.
اعمال کسانی که کافر هستند و راه خدا را سد میکنند،باطل است و پذیرفته نیست. برای گسترش و تقویت مسیر حقِ الهی باید حتما از راه پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم،ائمه معصومین علیهم السلام و علمای دین وارد شد و اختیار اموال و مصرفشان را به آنان سپرد .
در پایانِ سخنرانی هم به سه اتفاقی که حتما باید رخ دهد تا امام زمان ارواحنافداه ظهور نمایند اشاره شد: باید توجه داشته باشیم و تلاش کنیم به سمتی حرکت کنیم که سه قدرت مهم رسانهای،نظامی و اقتصادی در دست جبهه حق قرار بگیرد تا شاهد ظهور مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم ان شاالله .
همانطور که گفته شد در موضوع کفر فقهی و اعتقادی دو تعریف وجود دارد .
از نظر فقه اسلامی،کافر فقهی کسی است که به یگانگی خداوند متعال ، رسالت پیامبران و مسئله معاد و جهان آخرت اعتقاد ندارد،چنین فردی نجس است،ازدواج با مسلمان برایش ممنوع است،دفن او در قبرستان مسلمانان جایز نیست و نماز خواندن برایش واجب نیست.اما اهل کتاب مانند یهودیان،مسیحیان و زرتشتیان نجس نیستند و کافر فقهی محسوب نمیشوند.
اما از نظر اعتقادی،کافر کسی است که عمداً حکمی از احکام الهی را زیر پا بگذارد،مانند ترک عمدی نماز. چنین شخصی از نظر فقهی پاک است،اما از نظر اعتقادی کافر محسوب میشود.همچنین،کسانی هم که برای ترویج و گسترش اسلام عزیز و مسیر حق حاضر به هزینه کردن و پول خرج کردن نمیباشند از نظر اعتقادی کافر هستند، چراکه با هزینه نکردن های خود،راه خدا را سد میکنند.
اسلام عزیز برای قانونمند کردناین موضوع،احکامی مانند پرداخت زکات و خمس را واجب نموده است. کسانی که خمس و زکات مال خود را نمیپردازند،کافر اعتقادی هستند زیرا اموال امام زمان ارواحنافداه و فقرا را به یغما میبرند.
در طول تاریخ هم که نگاه کنیم همواره ثروتمندان با هزینه های مالی سنگین ، مردم را از انبیاء دور میکردند و امروزه نیز کسانی که برای دین خود حاضر به هزینه کردن و خرج کردن نمیباشند در واقع راه همانان را ادامه میدهند.
امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فرمودند که مردم به دلیل لقمه حرام،سخن حق را نمیشنوند. لقمه حرام تأثیر مستقیمی بر تمایل انسان به شنیدن سخن حق دارد و حتی باعث میشود که فرد به خدا و پیغمبر کافر شود.
اعمال کسانی که کافر هستند و راه خدا را سد میکنند،باطل است و پذیرفته نیست. برای گسترش و تقویت مسیر حقِ الهی باید حتما از راه پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم،ائمه معصومین علیهم السلام و علمای دین وارد شد و اختیار اموال و مصرفشان را به آنان سپرد .
در پایانِ سخنرانی هم به سه اتفاقی که حتما باید رخ دهد تا امام زمان ارواحنافداه ظهور نمایند اشاره شد: باید توجه داشته باشیم و تلاش کنیم به سمتی حرکت کنیم که سه قدرت مهم رسانهای،نظامی و اقتصادی در دست جبهه حق قرار بگیرد تا شاهد ظهور مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم ان شاالله .
۲۱:۳۹
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر تربیتی سوره مبارکه قتال
به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
ماه مبارک رمضان ۱۴۴۶
هیئت محبان المهدی ارواحنافداه
در آیه چهارم سوره مبارکه قتال خداوند متعال میفرماید:فَاِذَالَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَربَ الرِّقَابِ.... اگر در آیه،خداوند متعال میفرماید هرزمانی که کافران را ملاقات کردید پس گردنشان را بزنید،منظور این است که قدرتشان بزنید تا نتوانند در برابر شما سر بلند کنند.
امروز مصداق واضح قدرت دادن به دشمن همین صحبت از مذاکره و گفتگو هاست،حال آنکه دستور قاطع قرآن کریم فرصت ندادن به دشمن و ضربه زدن به قدرت اوست نه قدرت بخشیدن به او از طریق مذاکره و گفتگو.
#حجت_الاسلام_احمد_صادقی #تفسیر_قرآن#زندگی_با_قرآن#هیئت_محبان_المهدی_عج
️@mahy_ir
به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
در آیه چهارم سوره مبارکه قتال خداوند متعال میفرماید:فَاِذَالَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَربَ الرِّقَابِ.... اگر در آیه،خداوند متعال میفرماید هرزمانی که کافران را ملاقات کردید پس گردنشان را بزنید،منظور این است که قدرتشان بزنید تا نتوانند در برابر شما سر بلند کنند.
امروز مصداق واضح قدرت دادن به دشمن همین صحبت از مذاکره و گفتگو هاست،حال آنکه دستور قاطع قرآن کریم فرصت ندادن به دشمن و ضربه زدن به قدرت اوست نه قدرت بخشیدن به او از طریق مذاکره و گفتگو.
#حجت_الاسلام_احمد_صادقی #تفسیر_قرآن#زندگی_با_قرآن#هیئت_محبان_المهدی_عج
۱۴:۲۴
۹:۲۷
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال
به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
یکی از شئون کفر ورزیدن به خداوند متعال،سد راه خدا شدن از طریق به خطر انداختن جمعهای مؤمنانه است. در اسلام به تشکیل و حفظ جمعهای مؤمنانه اهمیت زیادی داده شده است.
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:هرگاه باغی از باغهای بهشتی را در روی زمین دیدید،در آن وارد شوید تا در آن محیط رشد کنید.منظور از باغ بهشت روی زمین،مجالس مؤمنین است که بهترین محیط برای زیست انسان هاست.
باید همواره توجه داشت که شیطان با تمام توان در برابر تشکیل و حفظ این جمعها میایستد،ما نیز باید دقت داشته باشیم که با بیاهمیتی به این مجالس،عدم تلاش برای رونق بخشیدن و گسترش آن،بی نظمی ایجاد کردن،صحبت کردن و پرت کردن حواس دیگران،غیبت کردن ها،رنجاندن و آزار و اذیت دیگران و …. مسیر را برای شیطان هموار نساخته و راه خدا و رسول را سد نکنیمو خدایی ناکرده باعث بُطلان اعمال صالح خود نشویم.
اثر این مجالس جمعی،غیرقابل شمارش است،همانطور که ثواب نماز فرادی با نمازجماعت قابل مقایسه نیست وهرچه تعداد نفرات بیشتر شود،ثواب آن نماز نیز بیشتر خواهد شد.یا حتی در آداب غذا خوردن داریم که توصیه شده است تنهایی غذا نخورید و حداقل دونفری سرسفره بنشینیدهمانطور که حضرت ابراهیم خلیل الله تنها غذا نمیخورد و اگر هم کسی نبود،دنبال کسی میگشت تا با او غذا بخورد.
در پایان لازم به ذکر است که هر میزان برای تشکیل و گسترش این مجالس مومنانه خرج کنیم،ضرر نخواهیم کرد و با این کار نشان میدهیم که از مومنین به خدا و رسول هستیم .
#تفسیر_سوره_قتال#زندگی_با_قرآن_کریم#حجت_الاسلام_احمد_صادقی#هیئت_محبان_المهدی_عج
️@mahy_ir
پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:هرگاه باغی از باغهای بهشتی را در روی زمین دیدید،در آن وارد شوید تا در آن محیط رشد کنید.منظور از باغ بهشت روی زمین،مجالس مؤمنین است که بهترین محیط برای زیست انسان هاست.
باید همواره توجه داشت که شیطان با تمام توان در برابر تشکیل و حفظ این جمعها میایستد،ما نیز باید دقت داشته باشیم که با بیاهمیتی به این مجالس،عدم تلاش برای رونق بخشیدن و گسترش آن،بی نظمی ایجاد کردن،صحبت کردن و پرت کردن حواس دیگران،غیبت کردن ها،رنجاندن و آزار و اذیت دیگران و …. مسیر را برای شیطان هموار نساخته و راه خدا و رسول را سد نکنیمو خدایی ناکرده باعث بُطلان اعمال صالح خود نشویم.
اثر این مجالس جمعی،غیرقابل شمارش است،همانطور که ثواب نماز فرادی با نمازجماعت قابل مقایسه نیست وهرچه تعداد نفرات بیشتر شود،ثواب آن نماز نیز بیشتر خواهد شد.یا حتی در آداب غذا خوردن داریم که توصیه شده است تنهایی غذا نخورید و حداقل دونفری سرسفره بنشینیدهمانطور که حضرت ابراهیم خلیل الله تنها غذا نمیخورد و اگر هم کسی نبود،دنبال کسی میگشت تا با او غذا بخورد.
در پایان لازم به ذکر است که هر میزان برای تشکیل و گسترش این مجالس مومنانه خرج کنیم،ضرر نخواهیم کرد و با این کار نشان میدهیم که از مومنین به خدا و رسول هستیم .
#تفسیر_سوره_قتال#زندگی_با_قرآن_کریم#حجت_الاسلام_احمد_صادقی#هیئت_محبان_المهدی_عج
۱۳:۵۰
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال
به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
در آیه دوم سوره مبارکه قتال خداوند متعال میفرماید: کسانی که مؤمن بخدا و پیامبر هستند و ولایت اهل بیت علیهم السلام را پذیرفته اند و اعمال نیک و صالح انجام میدهند و به قرآن و عترت ایمان دارند،گناهانشان بخشیده میشود.
آری خداوند باری تعالی گناهان کسانی را که حکومت او را پذیرفته اند،میبخشاید.اما کسی که زیر پرچم او نباشد،گرفتار عذاب الهی خواهد شد.
خداوند در قرآن کریم ، هم افراد را میترساند و هم امید میدهد.
داریم که در روز قیامت هرکسی با امام خود محشور میشود اگر آن امام بهشتی باشد،پس پیروانش هم بهشتی خواهند بود و اگر آن امام خود گرفتار عذاب و دوزخ باشد پیروانش نیز گرفتار عذاب خواهند بود،همواره این کفار هستند که از باطل تبعیت میکنند و مؤمنین نیز همواره پیرو حق هستند.
اگر امام ما امیرالمؤمنین (علیه السلام) باشد و مانیز از شیعیان و پیروان راستین آن امامِ هُما ، اما ناخواسته گناهانی هم داشته باشیم،خداوند متعال به حرمت امامِ حق،گناهانمان را می آمرزد و ان شاالله از اهل بهشت خواهیم بود.
اما در ادامه آیه داریم،حالا که گناهانتان بخشیده میشود،پس وظایفی هم برعهده دارید که یکی از آن وظایف ایستادگی در برابر کفار است که خداوندمتعال اینطور میفرماید:هر زمان ملاقات کردید کافران را پس در برابرشان بایستید و گردنشان را بزنید.
️@mahy_ir
آری خداوند باری تعالی گناهان کسانی را که حکومت او را پذیرفته اند،میبخشاید.اما کسی که زیر پرچم او نباشد،گرفتار عذاب الهی خواهد شد.
خداوند در قرآن کریم ، هم افراد را میترساند و هم امید میدهد.
داریم که در روز قیامت هرکسی با امام خود محشور میشود اگر آن امام بهشتی باشد،پس پیروانش هم بهشتی خواهند بود و اگر آن امام خود گرفتار عذاب و دوزخ باشد پیروانش نیز گرفتار عذاب خواهند بود،همواره این کفار هستند که از باطل تبعیت میکنند و مؤمنین نیز همواره پیرو حق هستند.
اگر امام ما امیرالمؤمنین (علیه السلام) باشد و مانیز از شیعیان و پیروان راستین آن امامِ هُما ، اما ناخواسته گناهانی هم داشته باشیم،خداوند متعال به حرمت امامِ حق،گناهانمان را می آمرزد و ان شاالله از اهل بهشت خواهیم بود.
اما در ادامه آیه داریم،حالا که گناهانتان بخشیده میشود،پس وظایفی هم برعهده دارید که یکی از آن وظایف ایستادگی در برابر کفار است که خداوندمتعال اینطور میفرماید:هر زمان ملاقات کردید کافران را پس در برابرشان بایستید و گردنشان را بزنید.
۰:۳۱
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال
به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
یکی از راه های اساسی مبارزه با کفر درونی،جهاد با نفس است.
نباید به کفر درونی فرصت داد تا در وجودمان ریشه بدواند.گناهان کوچک را نباید دست کم گرفت و باید سریعاً برای رفع آنها اقدام نمود.
اگر گناهی تکرار و به عادت تبدیل شد،ترک آن بسیار دشوار خواهد شد؛لذا بهتر است تا این گناهان کوچک به مرحله عادت نرسیده در برابرش ایستاد و ریشه اش را خشکاند.
همچنین باید از خود مراقبت کرد که گناه کردن برایمان لذت بخش نشود،زیرا این امر میتواند مقدمه مهمی باشد برای اینکه انسان را به کفر واقعی بکشاند.مثال از انحرافِ افرادِ باسابقه های درخشان در طول تاریخ فراوان است که به دلیل عدم مقابله با هواهای نفسانی،و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی،عاقبت به دشمنی با حق رسیدند.
آری برای مقابله با کفردرونی،باید به دنبال حل شبهات دینی رفت و از تکرار گناه پرهیز کرد.در این راه، نیازمند به تلاش و کوشش و عدم ناامیدی و البته استعانت از خداوند متعال هستیم خداوند به زودی راه را نشان خواهد داد و کارها را اصلاح خواهد نمود.
در نهایت اگر انسان در این مسیر خستگی ناپذیر عمل کند نه تنها کفر درونی از بین میرود،بلکه به مقامات بالایی نیز میرسد و بهشتی که خداوند به او وعده داده را در همین دنیا مشاهده میکند.
️@mahy_ir
نباید به کفر درونی فرصت داد تا در وجودمان ریشه بدواند.گناهان کوچک را نباید دست کم گرفت و باید سریعاً برای رفع آنها اقدام نمود.
اگر گناهی تکرار و به عادت تبدیل شد،ترک آن بسیار دشوار خواهد شد؛لذا بهتر است تا این گناهان کوچک به مرحله عادت نرسیده در برابرش ایستاد و ریشه اش را خشکاند.
همچنین باید از خود مراقبت کرد که گناه کردن برایمان لذت بخش نشود،زیرا این امر میتواند مقدمه مهمی باشد برای اینکه انسان را به کفر واقعی بکشاند.مثال از انحرافِ افرادِ باسابقه های درخشان در طول تاریخ فراوان است که به دلیل عدم مقابله با هواهای نفسانی،و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی،عاقبت به دشمنی با حق رسیدند.
آری برای مقابله با کفردرونی،باید به دنبال حل شبهات دینی رفت و از تکرار گناه پرهیز کرد.در این راه، نیازمند به تلاش و کوشش و عدم ناامیدی و البته استعانت از خداوند متعال هستیم خداوند به زودی راه را نشان خواهد داد و کارها را اصلاح خواهد نمود.
در نهایت اگر انسان در این مسیر خستگی ناپذیر عمل کند نه تنها کفر درونی از بین میرود،بلکه به مقامات بالایی نیز میرسد و بهشتی که خداوند به او وعده داده را در همین دنیا مشاهده میکند.
۲:۴۴
هم اکنون محفل نورانی ضیافت باران
۲۱:۴۸
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
بر اساس آیه ۱۲ سوره مبارکه قتال که بهشتیان را کسانی توصیف میفرماید که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند و عاقبتشان هم بهشت هایی است که از زیر درختان آن نهرهایی جاری است؛در حالی که کافران دائما سرگرم بهره بردن از نعمات و لذت های دنیوی هستند و می خورند همانطور که چهارپایانمی خورند،اینان سرانجامشان آتش است.
در این قسمت خداوند متعال دو سبک زندگی را یادآور میشود:۱. زندگی براساس تامین نیازها(اعم از مادی و معنوی)۲.زندگی بر اساس تامین خواسته ها و امیال و هواهای نفسانی
کسانی که به دنبال تامین خواسته ها هستند،قطعا عاقبت بخیر نشده و سرانجامشان دوزخ و خشم الهی خواهدبود.
انسان هایی هم که صرفا به دنبال تامین نیازهایشان باشند اینگونه نیست که حتما عاقبت بخیر شوند.
انسان ها براساس تامین نیازهایشان به دو دسته تقسیم می شوند: کسانی که از طریق الهی اقدام می کنند،کسانی که از طریق غیر الهی اقدام می کنند.
فقط کسانی سعادتمند خواهند شدکه از طریق الهی به سمت تامین نیازهایشان حرکت کنند. این طرق الهی بوسیله قرآن و اهل بیت معصومین علیهم السلام به ما رسیده است.
خداوند متعال وعده داده که مومنان و صالحان را در بهشتی جای دهد که نهرها از زیر درختان آن جاری است. عمل صالحی که انسان را به این جایگاه میرساند،عملی است که از طرق الهی برای تامینش اقدام شود نه عملی که شیوه های تامین آن از نگاه خود فرد مورد پسند باشد.
نیازهای مادی مثل نیاز بهخوردن،آشامیدن،پوشیدن،مسکن تفریح و...نیازهای معنوی مثل یادگیری علم دین،محبت کردن و محبت دیدن، به جا گذاشتن نام نیک از خود،مناجات با خداوند متعال،توسل به اهل بیت معصومین علیهم السلام، دوست خوب،عضویت در یک تشکیلات حزب اللهی و....
کسانی که فرق قائل می شوند بین نیازهای مادی و معنوی،همه داخل بهشت نمی شوند. اگر اهمیت نیازهای معنوی را ندانیم و آنان را اولویت قرار نداده و برای تامینشان تلاش نکنیم و صرفا به دنبال تامین نیازهای مادی حتی از طرق الهی و حلال باشیم از سعادتمندان نخواهیم بود چراکه همانطور که گفته شد این مدل،مدل زندگی چهارپایان است.
همواره باید توجه داشت که نیازهای معنوی بر نیازهای مادی اولویت دارند و بیشتر از نیازهای مادی باید برایشان کوشید و تلاش نمود تا به یاری خداوند متعال از سعادتمندان حقیقی باشیم.
و باز هم دقت در اصل موضوع که با کفر درونی باید مبارزه کرد تا از بین برود،وگرنه انسان را به هلاکت می رساند.
نکته مهمی که در حاشیه این مباحث به آن پرداخته شد چنین بود:مردان و زنان نباید در سه چیز از یکدیگر تبعیت کنند۱.پوشش تحریک کننده۲.خروج از خانه برای انجام واجبات دینی۳.انجام گناه و نافرمانی از دستورات الهی در این امورات مرد و زن نباید خواسته های یکدیگر را اجابت کنند.
️@mahy_ir
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
در این قسمت خداوند متعال دو سبک زندگی را یادآور میشود:۱. زندگی براساس تامین نیازها(اعم از مادی و معنوی)۲.زندگی بر اساس تامین خواسته ها و امیال و هواهای نفسانی
کسانی که به دنبال تامین خواسته ها هستند،قطعا عاقبت بخیر نشده و سرانجامشان دوزخ و خشم الهی خواهدبود.
انسان هایی هم که صرفا به دنبال تامین نیازهایشان باشند اینگونه نیست که حتما عاقبت بخیر شوند.
انسان ها براساس تامین نیازهایشان به دو دسته تقسیم می شوند: کسانی که از طریق الهی اقدام می کنند،کسانی که از طریق غیر الهی اقدام می کنند.
فقط کسانی سعادتمند خواهند شدکه از طریق الهی به سمت تامین نیازهایشان حرکت کنند. این طرق الهی بوسیله قرآن و اهل بیت معصومین علیهم السلام به ما رسیده است.
خداوند متعال وعده داده که مومنان و صالحان را در بهشتی جای دهد که نهرها از زیر درختان آن جاری است. عمل صالحی که انسان را به این جایگاه میرساند،عملی است که از طرق الهی برای تامینش اقدام شود نه عملی که شیوه های تامین آن از نگاه خود فرد مورد پسند باشد.
نیازهای مادی مثل نیاز بهخوردن،آشامیدن،پوشیدن،مسکن تفریح و...نیازهای معنوی مثل یادگیری علم دین،محبت کردن و محبت دیدن، به جا گذاشتن نام نیک از خود،مناجات با خداوند متعال،توسل به اهل بیت معصومین علیهم السلام، دوست خوب،عضویت در یک تشکیلات حزب اللهی و....
کسانی که فرق قائل می شوند بین نیازهای مادی و معنوی،همه داخل بهشت نمی شوند. اگر اهمیت نیازهای معنوی را ندانیم و آنان را اولویت قرار نداده و برای تامینشان تلاش نکنیم و صرفا به دنبال تامین نیازهای مادی حتی از طرق الهی و حلال باشیم از سعادتمندان نخواهیم بود چراکه همانطور که گفته شد این مدل،مدل زندگی چهارپایان است.
همواره باید توجه داشت که نیازهای معنوی بر نیازهای مادی اولویت دارند و بیشتر از نیازهای مادی باید برایشان کوشید و تلاش نمود تا به یاری خداوند متعال از سعادتمندان حقیقی باشیم.
و باز هم دقت در اصل موضوع که با کفر درونی باید مبارزه کرد تا از بین برود،وگرنه انسان را به هلاکت می رساند.
نکته مهمی که در حاشیه این مباحث به آن پرداخته شد چنین بود:مردان و زنان نباید در سه چیز از یکدیگر تبعیت کنند۱.پوشش تحریک کننده۲.خروج از خانه برای انجام واجبات دینی۳.انجام گناه و نافرمانی از دستورات الهی در این امورات مرد و زن نباید خواسته های یکدیگر را اجابت کنند.
۲۲:۲۲
بازارسال شده از ماحی
بسم الله الرحمن الرحیم
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
در آیه ۱۸ سوره مبارکه قتال خداوند متعال میفرماید: کافران منتظر قیامت ناگهانی هستند تا ایمان بیاورند،در حالی که وقوع قیامت با نشانههایی همراه است.
یکی از این این نشانهها ظهور پیامبر آخرالزمان و شق القمر است.
از نشانههای دیگرِ قیامت،کنار گذاشتن علم واقعی و ترویج و گسترش جهل است.
علم واقعی،علمی است که انسان را به عبودیت خدا و رسیدن به بهشت و رضوان الهی رهنمون سازد که این امر جز با استفاده از منبر رسول الله محقق نخواهد شد.
آری همانطور که بیان شد در آخرالزمان،مردم از جلسات علمی واقعی فاصله گرفته و به جای آن،مشغول گرفتن انواع و اقسام مدرک ها و ثروتاندوزی ها خواهند بود حال آنکه منبرها و جلسات اهل بیتِ معصومین علیهم السلام که محل اصلی ترویج علم در جامعه ایمانی هستند،مورد بیمهری و بی توجهی قرار داشته و بخش اعظمی از بودجههای فرهنگی به جای اینکه نافع به حال علم و آگاهی مردم از طریق تقویت این جلسات شود صرف امور بیهوده و فاصله گرفتن از منبر رسول الله میشود.
در پایان یکی دیگر از نشانه های آخرالزمان،زیاد شدن زنا و کم شدن ازدواج ها مطرح شد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند : آشکار شدن جهل و زیاد شدن زنا از نشانههای قیامت است.اهمیت این موضوع تا جایی است که یکی از مواردی که خداوند متعال به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برایش دستور استغفار میدهد همین کوتاهی کردن ها در گسترش علم آموزی و مبارزه با جهل مردم است.در این قسمت تعریفی از استغفار مطرح شد و آن کمک به حل مشکل و جبران اشتباه است.
️@mahy_ir
نکاتی از تفسیر سوره مبارکه قتال به بیان جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد احمدصادقی
یکی از این این نشانهها ظهور پیامبر آخرالزمان و شق القمر است.
از نشانههای دیگرِ قیامت،کنار گذاشتن علم واقعی و ترویج و گسترش جهل است.
علم واقعی،علمی است که انسان را به عبودیت خدا و رسیدن به بهشت و رضوان الهی رهنمون سازد که این امر جز با استفاده از منبر رسول الله محقق نخواهد شد.
آری همانطور که بیان شد در آخرالزمان،مردم از جلسات علمی واقعی فاصله گرفته و به جای آن،مشغول گرفتن انواع و اقسام مدرک ها و ثروتاندوزی ها خواهند بود حال آنکه منبرها و جلسات اهل بیتِ معصومین علیهم السلام که محل اصلی ترویج علم در جامعه ایمانی هستند،مورد بیمهری و بی توجهی قرار داشته و بخش اعظمی از بودجههای فرهنگی به جای اینکه نافع به حال علم و آگاهی مردم از طریق تقویت این جلسات شود صرف امور بیهوده و فاصله گرفتن از منبر رسول الله میشود.
در پایان یکی دیگر از نشانه های آخرالزمان،زیاد شدن زنا و کم شدن ازدواج ها مطرح شد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند : آشکار شدن جهل و زیاد شدن زنا از نشانههای قیامت است.اهمیت این موضوع تا جایی است که یکی از مواردی که خداوند متعال به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برایش دستور استغفار میدهد همین کوتاهی کردن ها در گسترش علم آموزی و مبارزه با جهل مردم است.در این قسمت تعریفی از استغفار مطرح شد و آن کمک به حل مشکل و جبران اشتباه است.
۱۹:۳۱
بازارسال شده از ماحی
هم اکنون شب پایانی محفل نورانی ضیافت باران...
۱۹:۳۶
بازارسال شده از ماحی
#هیئت_محبان_المهدی_ارواحنا_فداه#مسجد_امیرالمؤمنین_علیهالسلام
۲۰:۱۹
۲۳:۵۴
بازارسال شده از ماحی
۱۵:۲۱
بازارسال شده از ماحی
۱۵:۲۲
بازارسال شده از ماحی
۱۵:۵۷
وقتی میگوییم در شرایط تحریم، میتوان صنعت و تولید را متحول کرد یعنی چه؟ ببینید بنبستشکنی جوونای خوشفکر ایرانیرو و لذت ببرید...
دکتر امین طربخواه عزیز، استاد قرائت قرآن هیات محبانالمهدی عج؛ خدا قوت خدمت شما و همکاران محترمتون، انشاءالله فتح سایر قلّهها
https://eitaa.com/sre_alireza
دکتر امین طربخواه عزیز، استاد قرائت قرآن هیات محبانالمهدی عج؛ خدا قوت خدمت شما و همکاران محترمتون، انشاءالله فتح سایر قلّهها
۲۰:۴۱
۱۹:۴۸