بازارسال شده از mokhtari
حجت (دلیل عقلی2) جلسه 50.m4a
۳۲:۱۱-۷.۴۵ مگابایت
۷:۳۹
بازارسال شده از mokhtari
حجت (دلیل عقلی3) جلسه 51.m4a
۲۶:۵۹-۶.۲۵ مگابایت
۷:۳۹
بازارسال شده از mokhtari
حجت (دلیل عقلی4) جلسه 52.m4a
۱۸:۵۵-۴.۳۹ مگابایت
۷:۳۹
معرفی کتاب الوسیطالوسیط في شرح القانون المدنی الجدید اثر عبدالرزاق احمد سنهوری
کتاب «الوسیط» نوشتۀ سنهوری از علمای معروف قانون در دنیای عرب است. حتّی بعضی از قوانین اساسی را او نوشته و اطّلاعاتش خوب است. البته متن کارش بیشتر قانون فرانسه و کار اساسیاش بیشتر روی قانون مدنی مصر است.مقداری هم راجع به این گفته که: ما در سابق در مصر قانون نداشتیم، رفتیم از فرانسه گرفتیم، تعبیرش خیلی قشنگ است که: مثلاً کشور رفته از کشور های غربی ـ به تعبیر ایشان ـ مهمان شده و مطالب را گرفته.
آخرش هم میگوید: لکن یک روزی مهمان باید به خانۀ خودش برگردد (مرادش این است که: آن افکار را در دنیای خودمان بیاوریم) و این کتاب را بهعنوان رجوع مهمان به خانۀ خود نوشته و انصافاً زحمت کشیده.
مثلاً جلد اوّل ایشان دربارۀ «التزام» است (بهجای «عقد» از کلمۀ «التزام» استفاده مىكند)، التزامی که داده میشود. یک مقدار از مباحث شرائط التزام و طرفین التزام را ما در ضمن بیع داریم (مثل شرائط متعاقدین)، امّا آنها در این تفکّر روی کلّی التزام رفتهاند (به عبارت دیگر: یک بحث راجع به این است که طرفین بحث بهطور کلّی باید چه باشند و یک بحث این است که در التزامات مخصوص باید چه باشند؟ در عقد بیع چه باشد؟ اجاره چه باشد؟ نکاح چه باشد؟ یک بحث جزئی است و یک بحث کلّی؛ مثلاً ایشان در همین جلد اول بحث فضولی را هم دارد، در صورتی که ما مباحث فضولی را در بیع داریم؛ چون آنها هدفشان این بوده که ما عقد را وقتی به عنوان التزام میگوییم، اگر کسی التزامی را ملتزم شد و اصیل نبود: یا بحث فضولی بهطور مطلق است و یا در بیع). به نظرم فقط جلد اوّل ایشان ـ که مقدّمات ورود است ـ حدود 1.300 و خردهای صفحه است.
جلد دومش هم دربارۀ اثبات التزام است که مثلاً ورقه است، ورقۀ رسمی است، ورقۀ غیر رسمی است، اثبات در دادگاه است، اثبات در غیر دادگاه است...، تا بحث به مسئلۀ اقرار و بیّنه و حلف (قسم) میکشد. خیلی عجیب است! یعنی: سنخ بحثهایی که ما هم در اثبات داریم. به نظرم جلد دومش هم ـ که قبل از ورود در بحث بیع است ـ 1250 صفحه است.
جلد سوم هم در کیفیّت انتقالِ این التزام است (مثل حواله و...)، كه آن هم حدود 1.100 صفحه است.
بعد از این سه جلد، جلد چهارمش تازه وارد بیع میشود. به نظرم آنچه آقایان، تا قبل از اینکه وارد بحث بیع شود، در 2 ـ 3 صفحه نوشتهاند، ايشان نزدیک 4000 صفحه نوشته است.
(خارج فقه استاد مددی/ مکاسب/ بیع/ 1396.9.18)#معرّف_الوسیط
کتاب «الوسیط» نوشتۀ سنهوری از علمای معروف قانون در دنیای عرب است. حتّی بعضی از قوانین اساسی را او نوشته و اطّلاعاتش خوب است. البته متن کارش بیشتر قانون فرانسه و کار اساسیاش بیشتر روی قانون مدنی مصر است.مقداری هم راجع به این گفته که: ما در سابق در مصر قانون نداشتیم، رفتیم از فرانسه گرفتیم، تعبیرش خیلی قشنگ است که: مثلاً کشور رفته از کشور های غربی ـ به تعبیر ایشان ـ مهمان شده و مطالب را گرفته.
آخرش هم میگوید: لکن یک روزی مهمان باید به خانۀ خودش برگردد (مرادش این است که: آن افکار را در دنیای خودمان بیاوریم) و این کتاب را بهعنوان رجوع مهمان به خانۀ خود نوشته و انصافاً زحمت کشیده.
مثلاً جلد اوّل ایشان دربارۀ «التزام» است (بهجای «عقد» از کلمۀ «التزام» استفاده مىكند)، التزامی که داده میشود. یک مقدار از مباحث شرائط التزام و طرفین التزام را ما در ضمن بیع داریم (مثل شرائط متعاقدین)، امّا آنها در این تفکّر روی کلّی التزام رفتهاند (به عبارت دیگر: یک بحث راجع به این است که طرفین بحث بهطور کلّی باید چه باشند و یک بحث این است که در التزامات مخصوص باید چه باشند؟ در عقد بیع چه باشد؟ اجاره چه باشد؟ نکاح چه باشد؟ یک بحث جزئی است و یک بحث کلّی؛ مثلاً ایشان در همین جلد اول بحث فضولی را هم دارد، در صورتی که ما مباحث فضولی را در بیع داریم؛ چون آنها هدفشان این بوده که ما عقد را وقتی به عنوان التزام میگوییم، اگر کسی التزامی را ملتزم شد و اصیل نبود: یا بحث فضولی بهطور مطلق است و یا در بیع). به نظرم فقط جلد اوّل ایشان ـ که مقدّمات ورود است ـ حدود 1.300 و خردهای صفحه است.
جلد دومش هم دربارۀ اثبات التزام است که مثلاً ورقه است، ورقۀ رسمی است، ورقۀ غیر رسمی است، اثبات در دادگاه است، اثبات در غیر دادگاه است...، تا بحث به مسئلۀ اقرار و بیّنه و حلف (قسم) میکشد. خیلی عجیب است! یعنی: سنخ بحثهایی که ما هم در اثبات داریم. به نظرم جلد دومش هم ـ که قبل از ورود در بحث بیع است ـ 1250 صفحه است.
جلد سوم هم در کیفیّت انتقالِ این التزام است (مثل حواله و...)، كه آن هم حدود 1.100 صفحه است.
بعد از این سه جلد، جلد چهارمش تازه وارد بیع میشود. به نظرم آنچه آقایان، تا قبل از اینکه وارد بحث بیع شود، در 2 ـ 3 صفحه نوشتهاند، ايشان نزدیک 4000 صفحه نوشته است.
(خارج فقه استاد مددی/ مکاسب/ بیع/ 1396.9.18)#معرّف_الوسیط
۹:۲۳
وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (19/حشر)
و مانند کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند، پس خدا هم آنان را دچار خودفراموشی کرد؛ اینان همان فاسقانند.
نکته ها: مصداق روشن كسانى كه خداوند را فراموش كردند، منافقانند. در آيه 67 سوره توبه درباره منافقان مىخوانيم: «نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ» البتّه خداوند فراموشكار نيست، بلكه لطف خود را از آنان باز مىدارد. «وَ ما كانَ رَبُّكَ نَسِيًّا»
غفلت، خطرناكترين آفت انسان است. قرآن مىفرمايد: گروهى از مردم، از چهارپايان بدترند، زيرا غافلند، «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» «2» بنابراين غفلت از خدا «نَسُوا اللَّهَ» «3»، غفلت از قيامت «نَسُوا يَوْمَ الْحِسابِ» «4» و غفلت از آيات الهى، «أَتَتْكَ آياتُنا فَنَسِيتَها» «5» باعث سقوط انسان به مرحلهاى پستتر از حيوانيّت مىشود.
كسى كه خدا را فراموش مىكند، قهراً فردى بىراهه، بىرهبر، بىهدف و بىقانون، غرق در شهوات مىشود و تمام هدفها و عملكردش سليقهاى و مطابق تمايلات و هوسهاى خودش مىشود و اين بزرگترين خطر براى انسان است.
كسىكه لطف او را فراموش كند، مأيوس شده و به بن بست مىرسد.
كسىكه عفو او را فراموش كند، خود را قابل اصلاح نمىبيند و دست به هر كارى مىزند.
كسىكه رهبران الهى را فراموش كند، دنبال هر طاغوتى مىرود و فاسد مىشود.
كسىكه قانونِ او را فراموش كند، هر روز به سراغ صدايى مىرود و سر در گم مىشود.
كسىكه راه او را فراموش كند، در ميان صدها راه ديگر گيج شده و به بىراهه مىرود.
كسىكه اولياى او را فراموش كند، دوستان ناباب او را به بازى مىگيرند.
كسى كه نعمتهاى خدا را فراموش كند، متملّق ديگران مىشود.
كسى كه خدا را فراموش كند، قهراً اهداف حكيمانهى او در مورد آفرينش انسان را فراموش خواهد كرد و هركه هدف خلقتش را فراموش كند، عمر، سرمايه واستعدادش را هدر مىدهد.
انسان فطرتاً خداشناس است و فراموشى، عارض بر او مىشود. كلمه «نسيان» در موردى است كه قبلًا علم و توجه باشد.تفسیر نور ج 9 ص 562
و مانند کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند، پس خدا هم آنان را دچار خودفراموشی کرد؛ اینان همان فاسقانند.
نکته ها: مصداق روشن كسانى كه خداوند را فراموش كردند، منافقانند. در آيه 67 سوره توبه درباره منافقان مىخوانيم: «نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ» البتّه خداوند فراموشكار نيست، بلكه لطف خود را از آنان باز مىدارد. «وَ ما كانَ رَبُّكَ نَسِيًّا»
غفلت، خطرناكترين آفت انسان است. قرآن مىفرمايد: گروهى از مردم، از چهارپايان بدترند، زيرا غافلند، «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» «2» بنابراين غفلت از خدا «نَسُوا اللَّهَ» «3»، غفلت از قيامت «نَسُوا يَوْمَ الْحِسابِ» «4» و غفلت از آيات الهى، «أَتَتْكَ آياتُنا فَنَسِيتَها» «5» باعث سقوط انسان به مرحلهاى پستتر از حيوانيّت مىشود.
كسى كه خدا را فراموش مىكند، قهراً فردى بىراهه، بىرهبر، بىهدف و بىقانون، غرق در شهوات مىشود و تمام هدفها و عملكردش سليقهاى و مطابق تمايلات و هوسهاى خودش مىشود و اين بزرگترين خطر براى انسان است.
كسىكه لطف او را فراموش كند، مأيوس شده و به بن بست مىرسد.
كسىكه عفو او را فراموش كند، خود را قابل اصلاح نمىبيند و دست به هر كارى مىزند.
كسىكه رهبران الهى را فراموش كند، دنبال هر طاغوتى مىرود و فاسد مىشود.
كسىكه قانونِ او را فراموش كند، هر روز به سراغ صدايى مىرود و سر در گم مىشود.
كسىكه راه او را فراموش كند، در ميان صدها راه ديگر گيج شده و به بىراهه مىرود.
كسىكه اولياى او را فراموش كند، دوستان ناباب او را به بازى مىگيرند.
كسى كه نعمتهاى خدا را فراموش كند، متملّق ديگران مىشود.
كسى كه خدا را فراموش كند، قهراً اهداف حكيمانهى او در مورد آفرينش انسان را فراموش خواهد كرد و هركه هدف خلقتش را فراموش كند، عمر، سرمايه واستعدادش را هدر مىدهد.
انسان فطرتاً خداشناس است و فراموشى، عارض بر او مىشود. كلمه «نسيان» در موردى است كه قبلًا علم و توجه باشد.تفسیر نور ج 9 ص 562
۱۷:۵۴
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر1) جلسه 53.m4a
۲۶:۱۱-۶.۰۷ مگابایت
۶:۲۳
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر2) جلسه 54.m4a
۳۱:۲۰-۷.۲۶ مگابایت
۶:۲۳
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر3) جلسه 55.m4a
۲۱:۰۸-۴.۹ مگابایت
۶:۲۳
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر4) جلسه 56.m4a
۲۸:۳۸-۶.۶۳ مگابایت
۶:۲۳
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر5) جلسه 57.mp3
۳۱:۰۵-۱.۷۸ مگابایت
۶:۲۳
بازارسال شده از mokhtari
حجت (ظواهر6) جلسه 58.mp3
۴۲:۳۵-۲.۴۴ مگابایت
۶:۲۴
•┈┈••••✾•
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
۱۸:۵۲
2 کریمی نیا موضوعات تحقیق و پایان نامه حقوق جزا جرم شناسی 7=9=1404.pdf
۱.۱۱ مگابایت
موضوعات پیشنهادی پایان نامه و مقالهرشته حقوق جزا و جرم شناسی
منبع: کانال بانگینه دکتر بذرافشان#انتخاب_موضوع#مسئله_یابی#موضوع#مقاله_نویسی#پایان_نامه_نویسی#هوش_مصنوعی
تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام صلوات
کانال #محمد_عربشاهی🌹ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نکات کاربردی نگارش مقاله و پایان نامه 




https://eitaa.com/mohammadarabshahe
منبع: کانال بانگینه دکتر بذرافشان#انتخاب_موضوع#مسئله_یابی#موضوع#مقاله_نویسی#پایان_نامه_نویسی#هوش_مصنوعی
تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام صلوات
کانال #محمد_عربشاهی🌹ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱۸:۵۴
*جزوات فوق*



تقریر مباحث رسائل مرحوم شیخ انصاری
استاد: مهدی رهنما
" />
مقرر: محمدجواد مهریزی
سال تحصیلی: ۱۴۰۲–۱۴۰۳ و 4
مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام
نکته:متن تقریر با توجه به فهم مقرر از مطالب استاد و کتاب تنظیم شده است و در صورت وجود اشکال در مطالب، متوجه مقرر میباشد.
۶:۱۵