بله | کانال دعوتنامه مهربانی
عکس پروفایل دعوتنامه مهربانید

دعوتنامه مهربانی

۳۱۵عضو

4_5988062087190943980.mp3

۰۵:۱۳-۱۲.۸۹ مگابایت
«حسین سر خود را هدیه کردتا‌‌ تو سرت را بالا بگیری»
حسین، با تمام خاندانش فدا شد… تا تو فدای ناآگاهی نشوی
او جان داد، تا تو جان بگیری
کشتی نجات شد،تا تو در دریای غم‌های زندگی غرق نشوی!
undefined#عرشیانفر

۹:۰۹

thumbnail
undefined
عشق و فراق
این حسین کیست؟ که ی عالم همه دیوانه ی اوستاز نیویورک تا خراسان همه نیک گوی، خوی اوست
این حسین کیست؟ که شیر خوار در بغلکند زنده جان را همچون دم مسیح از ازل
شود گریان بر عاقبت، قاتل هارشکند حیران نیزه را بادم قرآنش
این حسین، چاره دل بیمار استشکسته دل پسرش، زین العابدین بیمار استمادرش پهلو شکسته زهرای اطهررسیده بر سر برده در این صحرای کافر
زینب به یاد آرد وصیت مادرکند خاک برسر، دختر حیدر
عباس علمدار، سقای بی دست اوستبه خون غلطیده، عاشق و شیدای اوست
تاابد او سالار شهیدان راه نور دین استدر آخر میزبان بهشتیان خدای رحیم است
کند دلربایی در روز محشر این حسینبهمراه علی ساقی کوثر این حسین
undefined  علی فرنام

۱۰:۵۴

4_5846043285537167039.mp3

۰۱:۰۶:۲۰-۳۰.۵۹ مگابایت

۴:۱۲

thumbnail
غریبی در غربت سخته ، اما در دیار خودت غریب باشی دردش جانسوز تره.اون آقایی غریبه که تو کربلا  داغ دید و صبوری کرد . در شام ناموسش کتک زدن و صبوری کرد ، خوش بحال عباس که دستش سجاد بوسه زده .
شهادت غریب عالم سید سجاجدین بر  آقامون امام زمان و محبین این خاندان ستمدیده تسلیت باد



صل الله علیک یا سید ساجدین


@yavahebalhadaya

۲۲:۲۴

اگر مدام تحقیر و سرزنش میشید و یا مورد تمسخر اطرافیان قرار میگیرید علتش رو در درون خودتون پیدا کنید نه در بیرون و آدم های اطرافتون
undefinedدیگران فقط دارن درون شما رو بهتون نشون میدن
undefined️ما مسول صد درصد تمام اتفاقات زندگیمون هستیم
همه ی ما وابسته یه سری احساسات هستیم که از زمانی که به دنیا اومدیم وارد ناخودآگاهمون شده و مدام داره ارتعاش ایجاد می‌کنه
undefinedاگر دوست دارید زندگیتون رو تغییر بدید ولی هر کاری میکنید نمیشه
undefinedاگر مدام میفتید تو چرخه تکرار (یعنی یه اتفاق رو بارها تجربه میکنید) به خاطر احساساتی هست که در زمان بچگی بهش وابسته شدید
undefined️برای تغییر احساسات اول باید دیدگاهتون رو تغییر بدید دیدگاه شما که عوض بشه باورتون هم عوض میشه باور که عوض بشه احساسات هم عوض میشن
تغییر دیدگاه = تغییر باور = تغییر احساسundefined️احساس راز است

۱۴:۵۳

thumbnail

۱۹:۲۵

4_5852742137438803252.mp3

۵۳:۰۷-۴۲.۷۹ مگابایت
undefined حضور
     جلسه چهارم
undefined زائر همواره سبک سفر می‌کند و وابستگی‌ها و درگیری‌های ذهنی را از خود دور می‌کند.
undefined کنترل نفس و طمع، بسیاری از بارهای بیهوده را از زندگی انسان حذف می‌کند.
undefined انسان باید تا می‌تواند محیط زندگی خود را خلوت کند تا آرامش زندگی او حفظ شود.
undefined انسانی که زندگی خود را به نیت عبادت خلوت کند، برکت زیادی به زندگی او وارد می‌شود.
undefined تقلید کردن از رفتار و منش بزرگان، می‌تواند به انسان کمک کند تا شبیه به آن‌ها شود.
undefined چراغ هدایت انسان سالک، ارتباط قلبی با محبت و ولایت اولیای الهی است.
undefined عشق به پروردگار و اولیای الهی، نور امید را همواره در دل انسان زنده نگه می‌دارد.
undefined انسان واصل نیازی به دعا کردن ندارد و عشق الهی انتخاب‌هایی پر از برکت برای او رقم می‌زند.
undefined انسانی که اندیشه و تفکر اولیا الهی به او بخشیده شود، می‌تواند لباس اهل بیت را بر تن کند.
undefined انسان با حس عشق و محبت و اتصال قلب خود به قلب اولیای الهی، می‌تواند حکمت و دانش آن‌ها را درک کند.
undefined اکنون زمان آن فرا رسیده است که انسان تصمیم بگیرد، محبت چه کسی را در دل بپروراند.
undefined دسترسی به سایر جلسات سخنرانی( حضور )
#حضور
@spiritual_mind

۱۹:۲۷

thumbnail

۱۵:۲۷

4_5859729886020644088.mp3

۵۳:۳۱-۲۴.۷۲ مگابایت
undefined حضور
      جلسه پنجم

undefined قرار گرفتن در حفاظ الهی، باعث ایجاد حس امنیت در انسان می‌شود.
undefined مجاورت با قلب اولیای الهی، باعث می‌شود که انسان در بهشت الهی قرار بگیرد.
undefined شرط اول در مجاورت، رعایت ادب و احترام به قوانین مسیر الهی است.
undefined سلام دادن باعث رعایت ادب و کسب فیض الهی می‌شود.
undefined انسان باید تمام فعالیت‌های خود را با معیار جلب محبت و ولایت اولیای الهی انجام دهد.
undefined انسان همواره باید در حضور قلب باشد و نفس خود را محاسبه کند.
undefined پس از درک حس شدید طلب در دل، انسان در سکون می‌ماند و در مقام تماشا یا ناظر قرار می‌گیرد.
undefined انسان برای کسب توفیق مجاورت اولیای الهی، باید سبک زندگی خود را تغییر دهد و خویشتن‌داری کند.
undefined انسان برای شروع هر کاری باید نیت کند و از خداوند و اولیای الهی رخصت بطلبد، برای طلب مجاورت هم انسان نیاز به نیت و اجازه گرفتن دارد.
undefined انسانی که به مجاورت بزرگان رسید، باید حس وصل قلبی خود را به مقام تبدیل کند.
undefined انسان باید بین حال وصل درونی خود و اتفاقات و تنش‌های بیرونی زندگی، تفکیک قائل شود و دل خود را برای خداوند آرام نگه دارد.
#حضور
undefined دسترسی به سایر جلسات سخنرانی( حضور )
@spiritual_mind

۱۵:۲۹

دوستان جان

سلام خدا بر شما

حقیر عازم زیارت عتبات عالیات هستم
اگر دلی شکستم و حقی ضایع کردم نارضایتی از حقیر دارید لطفا عفو و حلال فرماییدو دعا کنید که اگر بناست برگردم و باز طغیان کنم برنگردم یا اینکه آدم باشم در صراه المستقیم قدم بردارم
یا ذالعفو و الرحمه

نایب زیاره هستیم
ارادتمندتان فرنام

۱۸:۴۴

thumbnail
مژده مژده ای  پیامبر ماه ربیع الاول آمدundefined


پایان یافتن ماه صفر و فرا رسیدن ماه شریف و پر خیر و برکت«ربیع الاول» را به امام زمان(عج) و شما دوستان عزیزتبریک و تهنیت عرض می کنیم

@yavahebalhadaya

۱۷:۰۸

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

#خواب و #بیدار
هیچ اختلاف اساسی میان مردمان جهان نیست. رنگ ، نژاد ، اقلیم، زبان ...اینها همه صوری اندتنها یک اختلاف واقعی وجود دارد :مردمانی که خوابند، و مردمانی که بیدارند .
مسعود ریاعیundefined

۲۳:۲۱

دوستان جان  از ابتدا  تا انتها    نماز آیات  حتما بخوانید که بقول استاد جان  عبادات کامل ترین مراقبه ها هستند.

نماز آیات دو رکعتی است و در هر رکعت پنج رکوع و دو سجده دارد؛ برای خواندن آن، پس از نیت و تکبیر، حمد و یک سوره خوانده می‌شود. سپس نمازگزار به رکوع می‌رود، و پس از برخاستن، حمد و سوره دیگری می‌خواند و دوباره به رکوع می‌رود. این کار برای پنج بار تکرار می‌شود. پس از اتمام رکوع پنجم، دو سجده انجام داده و در رکعت دوم نیز همین کار تکرار می‌شود و در نهایت پس از تشهد، نماز به پایان می‌رسد. 
طریق دیگر نماز آیات



روش دوم: تقسیم کردن یک سوره 
1. نیت و تکبیر:
پس از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و یک آیه از یک سوره خوانده می‌شود.
2. رکوع و تکرار:
نمازگزار به رکوع رفته، سر برمی‌دارد و آیه دیگری از همان سوره را می‌خواند و دوباره رکوع می‌رود.
3. پنج قسمت کردن سوره:
این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که سوره قبل از رکوع پنجم به پایان برسد.
4. سجده و رکعت دوم:
پس از رکوع پنجم، دو سجده انجام شده و رکعت دوم نیز به همین روش انجام می‌شود.



@yavahebalhadaya

۱۶:۵۶

thumbnail
إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ
یقیناً در آفرینش آسمان ها و زمین، و آمد و رفت شب و روز، نشانه هایی [بر توحید، ربوبیّت و قدرت خدا] برای خردمندان است.

۱۷:۰۶

thumbnail
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِيِّۚ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِيمًا
undefinedاللهم صل علی محمد و آل محمد

پيامبر اكرم(ص):بهترين فرد شما كسى است كه نيكو سخن بگويد و طعام بدهد و هنگامى كه مردم خوابند نماز (شب) بخواند.
سالروز میلاد پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع)، مبارک باد.
پویش  اهدای  هر  نوری  یک پرس  طعام  در روز میلاد  رسول رحمت و مهربانی

عزیزان جان  در  روز ۱۷ ربیع الاول  یک پرس غذایی که در منزل برای خودتون  طبخ میکنید را به هر عزیزی  ( فقیر و پولدار فرقی نداره ) اهداکنید .

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedلطفا در سایر گروه های همفکر  نیز اطلاع رسانی شود اندک اندک جمع مستان میرسد


@yavahebalhadaya
نور و عشق و برکت جاریست

۱۶:۱۸

thumbnail

۱۱:۰۷

خطبه ۳۲
در سال ۳۷ در مسجد کوفه در معرفی مردم و زمان بعد از پیامبر ایراد فرمود. این خطبه حاوی بخشهایی است در بخش اول بیان وضع اسفبار جامعه و مشکلات آن آمده در بخش دوم حضرت مردمان را به پنج دسته تقسیم میکند و ویژگیهای هر گروه را بیان میدارد گروه اول قدرت برفساد ندارند لذا از غم بی آلتی افسرده اند. گروه دوم دارای قدرتند و از آن برای فساد انگیزی بهره می برند گروه سوم با اعمال به ظاهر الهی، دنبال دنیایند. گروه چهارم چون دستشان نمیرسد خود را به زهد و تقوا نشاندار کرده اند و گروه پنجم کسانی هستند که یاد قیامت چشمهایشان را بر جاذبه های دنیا بسته است. در بخش سوم سخن از پاک طینتان و مردان الهی است.https://t.me/yavahebalhadaya/17781/120051
@yavahebalhadaya

۱۲:۰۷

undefinedدر شکایت از سیر ارتجاعی اهل زمان undefined


undefinedأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا قَدْ أَصْبَحْنَا فِي دَهْرٍ عَنُودٍ وَ زَمَنِ كَنُودٍ يُعَدُّ فِيهِ الْمُحْسِنُ مُسِينًاً وَيَزْدَادُ الظَّالِمُ فِيهِ عُنُوا لَا نَنْتَفِعُ بِمَا عَلِمْنَا وَلَا نَسْأَلُ عَمَّا جَهِلْنَا وَلَا تَتَخَوَّفُ قَارِعَةٌ حَتَّى تَحْلَّ بِنَا

ای مردم ما در روزگاری کینه توز و زمانه ای حق ناشناس به سر می بریم به طوری که نیکوکار را بدکار می شمارند و ستمگر پیوسته بر تجاوز خود می افزاید. ما به دانسته های خود عمل نمی کنیم بلکه هر کسی به ذهنیت خود عمل می کند و از آنچه نمی دانیم نمی پرسیم حوادث هولناک را پیش بینی نمیکنیم و آنگاه شلاق بی فکری خود را می خوریم.


undefinedوَالنَّاسُ عَلَى أَرْبَعَةِ أَصْنَافٍ مِنْهُمْ مَنْ لَا يَمْنَعُهُ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَهَانَةُ نفْسِهِ وَكَلَالَةٌ حَدِهِ وَ نَضِيضُ وَفْرِهِ وَ مِنْهُمُ الْمُصْلِتُ لِسَيْفِهِ وَالْمُتَعْلِنُ بِشَرْهِ وَ الْمُجْلِبُ بِخَيْلِهِ وَ رَجِلِهِ


در این روزگار مردم بر چهار گونه اند ۱ - گروهی که اگر دست به فساد نمی زنند، برای این است که تهیدست و ضعیفند و تیغشان نمی برد. ۲ - گروهی که شمشیرشان را از روبسته، افرادشان را جمع کرده و آشکارا به فتنه و آشوب برخاسته اند.

undefinedقَدْ أَشْرَطَ نَفْسَهُ وَ أَوْبَقَ دِينَهُ لِحُطَامٍ يَنْتَهِرُهُ أَوْ مِقْنَبٍ يَقُودُهُ أَوْ مِنْبَرٍ يَفْرَعُهُ وَ لَبِئْسَ الْمُنْجَرُ أَنْ تَرَى الدُّنْيَا لِنَفْسِكَ ثَمَناً وَمِمَّا لَكَ عِنْدَ اللَّهِ عِوَضاً

آنها برای هدف های دنیوی و سیاسی خود حتی از دینشان مایه می گذارند تا به متاع دنیا برسند. سوارانشان را جلو می فرستند تا مالی را به دست آورند و با پشت تریبون ها و رسانه ها می روند تا خود را پیشوا مطرح کنند واقعا چه بد معامله ای است که انسان خود و آخرتش را به دنیا بفروشد.آخرت را می دهد که دنیا بخرد


undefinedوَمِنْهُمْ مَنْ يَطْلُبُ الدُّنْيَا بِعَمَلِ الْآخِرَةِ وَلَا يَطْلُبُ الْآخِرَةَ بِعَمَلِ الدُّنْيَا قَدْ طَامَنَ مِنْ شَخْصِهِ وَقَارَبَ مِنْ خَطْوِهِ وَ شَمَّرَ مِنْ ثَوْبِهِ وَ زَخْرَفَ مِنْ نَفْسِهِ لِلْأَمَانَةِ وَاتَّخَذَ سِتْرَ اللهِ ذَرِيعَةً إِلَى الْمَعْصِيَةِ

۳_گروه دیگری با عمل آخرتی دنیا را می طلبند و هدف اصلی آنها از عبادت ظاهری رسیدن به دنیاست و با اعمال دنیوی در پی کسب آخرت نیستند. خود را متواضع می نمایند و زاهدانه راه می روند و تظاهر به تقوا و امانتداری میکنند تا کسب اعتبار کنند. آنها با سوء استفاده از پرده پوشی و ستاریت خدا معصیت میکنند.


undefinedوَمِنْهُمْ مَنْ أَبْعَدَهُ عَنْ طَلَبِ المُلْكِ ضُئُولَهُ نَفْسِهِ وَانْقِطَاعُ سَبَبِهِ فَقَصَرَتْهُ الْحَالُ عَلَى حَالِهِ فَتَحَلَّى بِاسْمِ الْقَنَاعَةِ وَتَزَيَّنَ بِلِبَاسِ أَهْلِ الزَّهَادَةِ وَ لَيْسَ مِنْ ذَلِكَ فِي مَرَاحٍ وَلَا مَغْدًى


۴-و گروهی که با جاه طلبی ای که دارند به خاطر ناتوانی و نداشتن وسیله، از نیل به ریاست و سیادت عقب مانده و به ریاکاری پناه برده خود را به صورت زاهدان درآورده اند در صورتی که لحظه ای از شب و روز اهل زهد و تقوا نبوده اند.


undefinedوصف پاکان در جامعه مسخ شدهundefined


undefinedوَ بَنِي رِجَالٌ غَضَّ أَبْصَارَهُمْ ذِكْرُ الْمُرْجِعِ وَ أَرَاقَ دُمُوعَهُمْ خَوْفُ الْمُحْشَرِ فَهُمْ بَيْنَ شَرِيدٍ نَادٍ وَ خَائِفٍ مَقْمُوعٍ وَ سَاكِتٍ مَكْعُومٍ وَدَاعٍ مُخْلِصِ

و تنها گروه اندکی باقی میماند که یاد قیامت چشم هایشان را بر جاذبه های دنیا بسته و اشکشان را جاری ساخته است. برخیشان به خاطر مشاهده رفتار ناشایست مردم، از جامعه رمیده و منزوی شده اند و برخی هم با دلهره از خفقان حاکم لب فروبسته و فاقد قدرت دفاع از حقند و بعضی هم مخلصانه همچنان به سوی حق دعوت میکنند.

undefinedوَتَكْلَانَ مُوجَعٍ قَدْ أَخْمَلَتْهُمُ التَّقِيَّةُ وَشَمِلَتْهُمُ الذِّلَّةُ فَهُمْ فِي بَحْرِ أُجَاجٍ أَفْوَاهُهُمْ ضَامِرَةٌ وَقُلُوبُهُمْ قَرِحَةٌ قَدْ وَعَظُوا حَتَّى مَلُوا وَقُهِرُوا حَتَّى ذَلُّوا وَقُتِلُوا حَتَّى قَلُّوا
و گروهی از جور و بی بندوباری زمانه گریانند به طوری که تقیه و گوشه نشینی آنها را گمنام کرده و دست کسی به آنها نمیرسد دهانشان بسته و دلشان خون است. بی اعتنایی مردم به پندهای آنها موجب شکستگی آنها گشته و تحت فشار قرار گرفته اند به طوری که خوار گشته اند و از بس در راه حق کشته داده اند که جمعشان کم شده است.
@yavahebalhadaya

۱۲:۰۷

undefined دنیا به کسی وفا نکرده undefined
undefinedفَلْتَكُنِ الدُّنْيَا فِي أَعْيُنِكُمْ أَصْغَرَ مِنْ حُتَالَةِ الْفَرَةِ وَ قُرَاضَةِ الْجَلَمِ وَ الْعِظُوا بِمَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ قَبْلَ أَنْ يَتَّعِظَ بِكُمْ مَنْ بَعْدَكُمْ وَارْفُضُوهَا ذَمِيمَةٌ فَإِنَّهَا قَدْ رَفَضَتْ مَنْ كَانَ أَشْغَفَ بِهَا مِنْكُمْ
پس باید دنیایی که نیکان را اینگونه کنار زده است در نظر شما کوچک باشد، حتی کوچک تر از دور ریز برگهای بی مصرف و خورده ریزی که از قیچی می ریزد و از احوال گذشتگان پند گیرید، پیش از آنکه خودتان عبرت آیندگان شوید. این دنیای دغل و بدنام را رها کنید؛ زیرا این دنیا به آنها که مشتاق تر از شما بودند وفا نکرده است.
شریف رضی برخی ناآگاه این خطبه را به معاویه نسبت داده است که بی تردید از امیر مؤمنان است. زر را با خاک چه مناسبت و آب شیرین را با شور چه مشابهت جاحظ که سخن شناس و اهل بلاغت است این خطبه را بررسی کرده و در کتاب خود نام کسی را که آنرا به معاویه نسبت داده برده و گفته است این سخنان به سخنان امیر مؤمنان علی شبیه تر است زیرا این نوع تقسیم بندی اقشار مردم به روش کاری او نزدیک تر است. سپس میگوید چه کسی دیده است که معاویه در گفتارش چون زاهدان و عایدان حرف بزند؟

۱۲:۰۷