۶:۵۴
۱۳:۲۹
۱۵:۳۶
۶:۰۶
دو تفاوت کلیدی اختلال #دوقطبی نوع یک و دو
نوع اپیزودهای خلقیدوقطبی نوع یک:
تجربه حداقل یک دوره #مانیا برای تشخیص ضروری است.دوره مانیا با خلق بسیار بالا، انرژی بالا، یا تحریکپذیری مشخص میشود که میتواند تا حدی شدید باشد که نیاز به #بستری باشد یا منجر به #تداخل_شدید در عملکرد شغلی، اجتماعی یا فردی شود.ممکن است دورههای #افسردگی_اساسی نیز رخ دهند، اما وجود آن برای تشخیص الزامی نیست.
دوقطبی نوع دو:
تجربه حداقل یک دوره #هایپومانیا و یک دوره #افسردگی_اساسی ضروری است.هایپومانیا شبیه به مانیا است، اما شدت آن کمتر است و معمولاً منجر به بستری شدن یا اختلال شدید در عملکرد نمیشود.
احتمال ویژگیهای سایکوتیکدوقطبی نوع یک:
احتمال تجربه سایکوز (مانند توهمات یا هذیانها) وجود دارد.
دوقطبی نوع دو:
ویژگیهای سایکوتیک دیده نمیشود.#دورهمی_آموزشی#هر_روز_یک_پست_آموزشی
نوع اپیزودهای خلقیدوقطبی نوع یک:
تجربه حداقل یک دوره #مانیا برای تشخیص ضروری است.دوره مانیا با خلق بسیار بالا، انرژی بالا، یا تحریکپذیری مشخص میشود که میتواند تا حدی شدید باشد که نیاز به #بستری باشد یا منجر به #تداخل_شدید در عملکرد شغلی، اجتماعی یا فردی شود.ممکن است دورههای #افسردگی_اساسی نیز رخ دهند، اما وجود آن برای تشخیص الزامی نیست.
دوقطبی نوع دو:
تجربه حداقل یک دوره #هایپومانیا و یک دوره #افسردگی_اساسی ضروری است.هایپومانیا شبیه به مانیا است، اما شدت آن کمتر است و معمولاً منجر به بستری شدن یا اختلال شدید در عملکرد نمیشود.
احتمال ویژگیهای سایکوتیکدوقطبی نوع یک:
احتمال تجربه سایکوز (مانند توهمات یا هذیانها) وجود دارد.
دوقطبی نوع دو:
ویژگیهای سایکوتیک دیده نمیشود.#دورهمی_آموزشی#هر_روز_یک_پست_آموزشی
۱۶:۵۲
۸:۴۶
۱۱:۳۴
۱۸:۴۲
۶:۰۸
۷:۵۴
🪐 تفاوتهای کلیدی #اسکیزوفرنی و #اختلال_هذیانی
ماهیت هذیانهااسکیزوفرنی: هذیانها معمولاً #عجیب و غریب و غیرقابلباور هستند مانند باور به اینکه موجودات فضایی کنترل ذهن را به دست گرفتهاند.
اختلال هذیانی: هذیانها معمولاً #غیرعجیب هستند مانند باور به اینکه همسر خیانت میکند بدون شواهد کافی.
توهمهااسکیزوفرنی: #توهمها (بهویژه توهمهای شنوایی) رایج و اغلب شدید هستند.
اختلال هذیانی: توهمها، اگر وجود داشته باشند، معمولاً خفیف و نادر هستند.
علائم منفیاسکیزوفرنی: #علائم_منفی (مانند کاهش عاطفه، انزوا، و کمبود انگیزه) معمولاً وجود دارند و تأثیر قابلتوجهی بر عملکرد فرد میگذارند.
اختلال هذیانی: علائم منفی وجود ندارند.
گفتار و رفتار آشفتهاسکیزوفرنی: گفتار و رفتار #آشفته رایج است.
اختلال هذیانی: گفتار و رفتار معمولاً سازمانیافته و منطقی به نظر میرسد، مگر در زمینه هذیانها.
عملکرد اجتماعی و شغلیاسکیزوفرنی: معمولاً باعث اختلال قابلتوجه در #عملکرد اجتماعی و شغلی میشود.
اختلال هذیانی: عملکرد عمومی فرد اغلب دستنخورده باقی میماند، مگر در زمینههای مرتبط با هذیانها.
#دورهمی_آموزشی#هر_روز_یک_پست_آموزشی
ماهیت هذیانهااسکیزوفرنی: هذیانها معمولاً #عجیب و غریب و غیرقابلباور هستند مانند باور به اینکه موجودات فضایی کنترل ذهن را به دست گرفتهاند.
اختلال هذیانی: هذیانها معمولاً #غیرعجیب هستند مانند باور به اینکه همسر خیانت میکند بدون شواهد کافی.
توهمهااسکیزوفرنی: #توهمها (بهویژه توهمهای شنوایی) رایج و اغلب شدید هستند.
اختلال هذیانی: توهمها، اگر وجود داشته باشند، معمولاً خفیف و نادر هستند.
علائم منفیاسکیزوفرنی: #علائم_منفی (مانند کاهش عاطفه، انزوا، و کمبود انگیزه) معمولاً وجود دارند و تأثیر قابلتوجهی بر عملکرد فرد میگذارند.
اختلال هذیانی: علائم منفی وجود ندارند.
گفتار و رفتار آشفتهاسکیزوفرنی: گفتار و رفتار #آشفته رایج است.
اختلال هذیانی: گفتار و رفتار معمولاً سازمانیافته و منطقی به نظر میرسد، مگر در زمینه هذیانها.
عملکرد اجتماعی و شغلیاسکیزوفرنی: معمولاً باعث اختلال قابلتوجه در #عملکرد اجتماعی و شغلی میشود.
اختلال هذیانی: عملکرد عمومی فرد اغلب دستنخورده باقی میماند، مگر در زمینههای مرتبط با هذیانها.
#دورهمی_آموزشی#هر_روز_یک_پست_آموزشی
۸:۱۴
۵:۰۸
دورهمی آموزشی
با سلام و وقت بخیر خدمت همراهان گرامی خداقوت دوستان و همکاران عزیز، ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن و روز مادر را خدمت همکاران خانم تبریک عرض می نماییم. پیرو اطلاع رسانی های قبلی و در جهت ایجاد انگیزه برای فعالین آموزشی بیمارستان، با عنایت به پایان یافتن آذر ماه ۱۴۰۳، مطابق روال ماههای قبل، از مطالب ارائه شده در گروه در طی آذر ماه، آزمون و مسابقه دورهمی آموزشی شماره ۸ ، در روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۳/۱۰/۰۴ در دو بازه زمانی: ازساعت ۱۰:۳۰ لغایت ۱۱:۱۵ ( به مدت ۴۵ دقیقه ) و از ساعت ۲۱:۳۰ لغایت ۲۲:۱۵ ( به مدت ۴۵ دقیقه )، از طریق لینک ذیل برگزار خواهد شد. و به ۳ نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد. لذا از علاقه مندان و دوستان خود جهت شرکت در مسابقه دعوت بفرمایید و مطالب ارائه شده ( از ابتدای آذر ماه تا پایان آن را ) در کانال را مرور نمایید./ متشکرم. قوانین شرکت در مسابقه: ۱- آزمون راس ساعت ۱۰:۳۰ لغایت ۱۱:۱۵ صبح و ۲۱:۳۰ لغایت ۲۲:۱۵ روز سه شنبه مورخه ۴ دی ماه فعال خواهد شد و سپس بطور اتومات بسته می گردد. ۲- مدت زمان پاسخگویی به ۱۰ سوال تستی آزمون، ۶ دقیقه می باشد. ۳- با هر گوشی موبایل، تبلت و کامپیوتر، فقط یک نفر می تواند در مسابقه شرکت کند و امکان شرکت در مسابقه به جای سایر همکاران وجود ندارد. ( علاقمندان به شرکت در مسابقه، گوشی یا سیستم خود را در ساعت مذکور در دسترس داشته باشند. ) ۴- اسامی برندگان مسابقه بصورت خودکار توسط سیستم، از ساعت ۲۲:۲۰ همانروز اعلام و توسط کلیه مشارکت کنندگان قابل مشاهده خواهد بود. ( در صورتی که تعداد افرادی که حداکثر امتیاز را کسب نموده اند، بیش از ۳ نفر باشند، از بین افرادی که بالاترین امتیاز ( حداقل نمره ۱۸ از ۲۰ ) را دارند، ۳ نفر به قید قرعه توسط سیستم انتخاب خواهد شد. ) متشکر از همراهی همه شما عزیزان جهت شرکت در مسابقه شماره ۸ ( دورهمی آموزشی ) وارد دیجی فرم زیر شوید: digiform.ir/cebddcfe9f لینک اعلام برندگان مسابقه شماره ۸ ( دورهمی آموزشی ): https://digiform.ir/lottery/cebddcfe9f (لینک فوق پس از برگزاری مسابقه در ساعت ۲۲:۲۰ همانروز فعال خواهد و عزیزان می توانند اسامی برندگان را مشاهده نمایند.)
همکاران محترم با سلام
شرکت در مسابقه دورهمی امشب فراموش نشود.
شرکت در مسابقه دورهمی امشب فراموش نشود.
۱۰:۵۵
۱۰:۵۹
۱۹:۰۳
گزارش هشتمین مسابقه دورهمی آموزشی و اسامی برندگانجوایز این عزیزان نیز بزودی تقدیم حضورشان خواهد شد./رضا: اسامی برندگان مسابقه شماره ۸ دورهمی آموزشی که امتیاز حدنصاب را کسب نموده و به روش قرعه کشی سیستمی انتخاب گردیده اند:
۱- خانم زهره محمودی از بخش آموزشی یک زنان ابن سینا
۲- خانم فهیمه عزیزی از بخش زنان دکترحجازی
۲- خانم لیلا رزمخواه از بخش آموزشی یک زنان ابن سینا
۱- خانم زهره محمودی از بخش آموزشی یک زنان ابن سینا
۲- خانم فهیمه عزیزی از بخش زنان دکترحجازی
۲- خانم لیلا رزمخواه از بخش آموزشی یک زنان ابن سینا
۱۹:۰۵
۱۹:۱۱
۱۹:۱۶
۱۱:۱۱