دوستانی
...
الگوی سوم زن، به عنوان رویکردی نوین در حضور اجتماعی زنان، به ترکیب نقشهای سنتی و مدرن زنان پرداخته و تلاش میکند تا تعادلی بین مسئولیتهای خانوادگی و نقشهای اجتماعی و شغلی ایجاد کند. این الگو بر اهمیت همزمان بودن نقش مادری و شغلی تأکید دارد و تلاش میکند تا موانع موجود بر سر راه زنان در جامعه را کاهش دهد. این الگو به دنبال ایجاد تغییرات فرهنگی و اجتماعی است که به زنان این امکان را میدهد تا در عین ایفای نقشهای خانوادگی، در عرصههای اجتماعی و اقتصادی نیز فعال باشند. الگوی سوم زن به حقوق و نیازهای مختلف زنان احترام میگذارد و از حمایتهای ساختاری و قانونی برای تقویت حضور اجتماعی آنان حمایت میکند. این مفهوم در ایران و برخی کشورهای دیگر به عنوان راهی برای پیشبرد حقوق و فرصتهای زنان شناخته شده است و تلاش میکند تا تعادلی بین وظایف خانوادگی و شغلی ایجاد کند در این رویکرد، حمایتهای قانونی و ساختاری برای تسهیل کار و فعالیت اجتماعی زنان فراهم میشود، از جمله سیاستهای مرخصی زایمان، حمایتهای مالی و قانونی برای مادران شاغل، و تشویق کارفرمایان به ایجاد محیط کاری مناسب برای زنان.
اسم منبع ؟
۱۰:۰۸
دوستانی
...
نگاه دوگانه ی غربی و شرقی به زن؛ دوگانه ای بدون هیچگونه تمایز س 1403/05/16 - 08:49 الگوی سوم با یک ادبیات تقابلی بجا مانده از شهید مطهری میتوان روایتی کلان از هویت والای زن مسلمان داشت. در روایتی که مانع اغیار باشد ،باید گفت الگوی سوم زن مسلمان زنی ست که شرقی نیست،غربی نیست. سایت زنان شهید به نقل از زنان نیوز - سودابه حیدرزاده در یادداشتی با موضوع الگوی سوم در کلام امامین انقلاب اسلامی نوشت : اگر بخواهیم از هویت والای زن مسلمان سخن بگوییم ،در واقع مقابل زن مدرنیته و زن سنتی قد علم کرده ایم. گرچه نگاه لیبرالیستی مدرنیته غرب خیلی پر رنگ شده است ،اما نگاه اسلام ، که مرز حق است ،فصل الخطاب همه دیدگاه ها ست و تا سفیدترین نقطه ایستاده است. با یک ادبیات تقابلی بجا مانده از شهید مطهری میتوان روایتی کلان از هویت والای زن مسلمان داشت. در روایتی که مانع اغیار باشد ،باید گفت الگوی سوم زن مسلمان زنی ست که شرقی نیست،غربی نیست. نگاه شرقی نگاهی سنت گرایانه ، تفریطی و بی هویت است که انسانیت زن را در نظر نگرفته و موجب سلب آزادی او شده است. زن شرقی یک ماشین فرزندآوری است که در خانه محدود شده و حق حضور در اجتماع را ندارد. زنی وابسته که واژه استقلال و آزادی برایش نامانوس است. برعکس نگاه غرب با وجود اینکه از انسانیت حرف میزند،زن را در اختیار کامل غرایز جنسی قرار می دهد و به بهانه آزادی از او استفاده میکند.زن غربی کالا و ابزاری ست که نیازمند دیده شدن است. این نیازمندی با استقلالی که غرب مدعی آن است در تزاحم است. زن غربی برای هویت سازی وابسته به محبت پوشالی مردان است.این وابستگی ، آزادی که غرب ادعای آن را دارد نقض میکند.دنیای مدرن قصد دارد زن را از حضور کلیدی در جامعه خارج کند تا از او به عنوان یک ابزارجنسی درجهت تطمیع شهوت مردان و یک کالای اقتصادی در جهت اهداف سرمایه داری خود بهره ببرد. نگاه مارکسیستی شرق و لیبرالیستی غرب دو گانه ایست که هیچ تفاوتی ندارد. در دوگانه سنت و مدرنیته افراط و تفریط دیده میشود و زن کالاست. از نظر شهید مطهری ؛غرب زن را تبدیل به کالای دم دستی و ارزان کرد و در شرق هم زن کالای گران قیمت محصور در خانه شد. اکنون با تبیین نگاه های دوگانه شرق و غرب حد وسط را بهتر میتوان تشخیص داد. مانند حرکت پیامبران و امامان که همواره بر قاعده «لا جبر و لا تفویض بل امر بین الامرین» استوار بودند. روایت اسلام از زن یک روایت کلان و متفاوت است که غرب به شدت از آن فاصله گرفته است. اگر بخواهیم نگاه کلانی نداشته باشیم و به چند آیه و روایت اکتفا کنیم،نگاه مان یک زن در حاشیه شرقی ،محصور در خانه و محدود به مادری و آشپز خواهد بود. واگر بخواهیم بهانه پیشرفت به مدرنیته بپیوندیم یک زن با حجاب دوچرخه سوار یا آکروبات باز و...خواهیم داشت. .نگاه انقلاب اسلامی نگاهی متعادل است. در انقلاب اسلامی زن انسان است.حد وسط آن کالای گران قیمت و آن کالای ارزان قیمت، انسان قرار دارد. روایت انقلاب اسلامی از زن الگوی سوم مسلمان زنی است عفیف ،محجبه و شریف و در متن و مرکز.این تعریف برگرفته از منظومه فکری امامین انقلاب است. ویژگی بارز عفیف و محجبه نیاز به واکاوی ندارد.الگوی سوم باید در رعایت حد پوشش اسلامی پرچم دار حجاب باشد و نگاه و رفتار و گفتارش به گونه ای باشد که مانع از جلب توجه مردان نامحرم گردد. اما شریف زنی است که کرامت دارد.در جامعه اسلامی زن به ذاته شریف است. شریف در ادبیات عرب همسنگ با کرامت می باشد.این ویژگی در جزیره العرب مخصوص خاندان و اهل بیت حضرت محمد (ص) بوده است.بدین نحو که این خاندان عصمت و طهارت وارد هر جمع و مجلسی می شدند،همه به احترام شان بر میخاستند. زن شریف مورد احترام عموم است. کرامت الگوی سوم زن با تکریم مردان ، علی الخصوص مردان متولی جامعه شکل می گیرد. ویژگی مهم که الگوی سوم را در میان زنان عفیف و محجبه و شریف متمایز می کند،در متن و مرکز بودن اوست. حضرت امام آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) می فرمایند: «زن به عنوان موتور محرک جامعه و رهبر اراده هاست.رهبر عواطف که جامعه را می سازد و امر ظهور را تسریع میکند.» ما باید این زن را تصویر سازی کنیم. می بایست تصویر جهاد و شریف بودن را ممزوج کرد. زن باید در صحنه جهاد در متن جامعه با احساسات و عواطف خود ظهور کند،نه مردانه. مردانگی برای مرد است.اگر زن با ویژگی مردانه در جامعه حضور یابد، با وجود مردان نیازی به حضور زن در اجتماع نبود. زن باید احساسات و عواطف و معنویت را با جهاد نقش آفرینی ممزوج کند و وارد صحنه جامعه شود.این یعنی الگوی سوم زن مسلمان. رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: دنیا باید از این زن ایرانی معنوی و جهادگر روایت کند،تا زندگی و معنویت از دست رفته زن غربی را نشان بدهد. مردان متولی جامعه باید محیطی را فراهم کنند تا زن با تمام ظرافتش بدون آنکه لطمه ای به زنانگی اش وارد بشود و توان زنانه او را
منبع ؟؟
۱۰:۰۹
دوستانی
...
تصویر
منبع ؟
۱۰:۱۳
...
دوستانی
اسم منبع ؟
این هوش مصنوعی داده
۱۰:۴۳
...
...
[۱] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۸۴/۳/۲۵ [۲] - پیام به کنگرهی «هفت هزار زن شهید کشور» ۱۳۹۱/۱۲/۱۶ [۳] - بیانات در سومین نشست اندیشههای راهبردی ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ [۴] - بیانات در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور ۱۳۹۳/۱/۳۰ [۵] - پیام به کنگرهی «هفت هزار زن شهید کشور» ۱۳۹۱/۱۲/۱۶ [۶] - بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۸۴/۳/۲۵ [۷] - بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه ۱۳۹۰/۳/۱ [۸] - بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه ۱۳۹۰/۳/۱ [۹] - بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه ۱۳۹۰/۳/۱
منبع اینو فرستادم اینه
۱۰:۴۴
Zahra
سلام
۱۵:۴۸
Zahra
کوثرجان برای استاد ارسال کردی مقاله رو
۱۵:۴۸
Zahra
فردا میخواد ارائه بدیم
۱۵:۴۸
Zahra
بی زحمت فایلشو تو گروهم بفرست بخونیم
۱۵:۴۹
f.ghodusi
سلام
۳:۲۰
f.ghodusi
Zahra
فردا میخواد ارائه بدیم
عالی شد
۳:۲۱
دوستانی
سلام
۳:۲۱
f.ghodusi
باید کلشو بخونم الان ؟
۳:۲۲
Zahra
دوستانی
-1081991422_912916931.pdf
مطالبی که من فرستادم اصن داخل مقاله هست؟
۳:۲۳
دوستانی
میپرسه که هرکی مطالب کدوم تیتر رو نوشتهیه تیتر انتخاب کن در گروه بگو، که هرکدوم قسمت متفاوتی رو بگیم
۳:۲۴
دوستانی
Zahra
مطالبی که من فرستادم اصن داخل مقاله هست؟
بله در متن هستولی مطالب بیشتری هم هست
۳:۲۵
...
دوستانی
-1081991422_912916931.pdf
ممنون عالیه
۳:۳۱
دوستانی
...
ممنون عالیه
خواهش میکنم
۳:۳۹