عکس پروفایل عربی هفتم مفتحع

عربی هفتم مفتح

۳۰۷عضو
thumnail

۱۴:۴۸

thumnail

۱۴:۴۸

thumnail

۱۴:۴۸

thumnail
نمره دانش آموز رضا دالوند ۱۷ می باشد که به اشتباه ۶ ثبت شده است

۱۴:۴۸

thumnail

۱۴:۴۸

با سلامنمونه سوالات میان نوبت اول عربی هفتمبا جواب undefinedundefinedundefinedundefined

۱۹:۳۹

سلامنتایج آزمون کتبی دوم عربی undefinedundefined

۱۹:۵۴

thumnail

۱۹:۵۵

thumnail

۱۹:۵۵

عزیزان، به نمرات بالا، یک نمره انضباطی نیز اضافه خواهد شد. undefinedundefinedundefined

۴:۲۱

سلام و عرض ارادت به تمامی اساتید و همکاران گرامی، مدیران محترم مدارس، داوران محترم مدرسه ای و همچنین دانش آموزان عزیز پایه‌های هفتم هشتم و نهم
🟢امسال هم طبق روال سال های گذشته،  یازدهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار خواهد شد🟢از همه دانش آموزان علاقمند و فعال در همه پایه ها دعوت می‌شود که در محور (قرآن و معارف اسلامی)  در این جشنواره شرکت کنند و نام مدرسه را در سطح منطقه، استانی و حتی کشوری، سر بلند نمایند.
🟢امسال در رشته یا محور قرآن و معارف اسلامی دو موضوع معرفی شده است که علاقمندان می بایست یکی از آن ها را انتخاب کرده و در قالب پادکَست کوتاه ( فایل صوتی فرمت MP3) کار و اثر خود را ارائه دهند۱.  موضوع اول: استجابت دعا۲. موضوع دوم:یک موضوع آزاد انتخابی از طرف دانش آموزان
🟢توجه کنید که در مرحله ی مدرسه ای ، اثر ابتدا توسط دانش آموزان نوشته می‌شود سپس به فایل صوتی (پادکست) تبدیل میگردد. یعنی اثر نهایی شما به صورت فایل صوتی ضبط شده از طرف دانش آموز داوطلب می باشد.🟢نکته بعدی اینکه حتما این کار و اثر باید به صورت گروهی انجام گردد. معمولا و بهتر است که گروه ها دو نفره باشند. ارائه اثر به صورت تک نفره مورد قبول نیست.
🟢اثر شما به این شکل است که: یکی از موضوعات ارائه شده را (استجابت دعا یا موضوع آزاد) انتخاب می‌کنید و داستانی را که در فایل پیوستی (pdf) میتوانید آن را ببینید، ادامه می‌دهید و یا اینکه خودتان داستانی را با خلاقیت خود ایجاد میکنید و یا موضوعی که برای خودتان در زندگی پیش آمده را تعریف میکنید .🟢 حتما باید منبع شما آیات قرآنی باشد که از آن، نورِ امید و امیدواری به زندگی و حل مشکلات توسط توسل به آیات قرآن ، به وضوح در داستانتان آمده باشد.
🟢 در هر موضوعی که روی آن کار میشود، باید از کتاب قرآن مجید نیز استفاده گردد یعنی منبع اصلی شما، آیات قرآن باشد و نتیجه گیری و پاسخ به سوالات چالشی باید از طریق آیات قرآنی باشد. مخصوصا دو آیه ای که مسئولین جشنواره انتخاب کرده اند ( که در فایل پیوستی میتوانید این دو آیه ی مهم را مشاهده کنید) حتما باید در اثرتان وجود داشته باشد و به آنها اشاره کرده باشید
🟢مطلب مهم بعدی اینکه چند سوال چالشی و بسیار مهم در این مرحله وجود دارد.( این سوالات را میتوانید در فایل پیوستی پایین مشاهده کنید) دانش آموز باید ضمن ارائه ی اثَرِ خود، به این چند سوال چالشی نیز با کمک گرفتن از آیات قرآنی و کتاب های تفسیر قرآن ، پاسخ دهد. پاسخ دادن به این سوالات می‌تواند مستقیم باشد و یا غیر مستقیم و در حین داستان گویی و ارائه اثر باشد🟢از هر مدرسه فقط یک گروه برتر( به انتخاب داوران مدرسه که مدیر مدرسه آنها را تعیین می کند) به منطقه معرفی میگردد تا مورد بررسی و ارزیابی داوران منطقه ای قرار بگیرد.🟢 ثبت نام در مرحله ی مدرسه ای کاملا آزاد است و همه دانش آموزان می‌توانند شرکت کنند( فقط در یک محور ، یعنی فقط یک رشته مثلا فقط قرآن و معارف یا فقط ادبیات )
🟢🟢🟢آخرین مطلب...
undefinedundefinedundefinedبسیار مهم... undefinedundefinedundefined
سه فایلِ زیر جهت تسلط به موضوع و چگونگی ارائه ی اثر، برای تمامی گروه های مدیران محترم، معلمانِ راهنمای عزیز و داوران مدرسه ای و همچنین دانش آموزان عزیز ِ داوطلب ، بسیار مفید است و در واقع جواب تمامی سوالات خود را می‌توانید از این سه فایل ( یک فایل صوتی که وبینار و جلسه توجیهی محور قرآن و معارف اسلامی است، و دو فایل بعدی نیز به صورت pdf میباشد که محتوای وبینار و همچنین شیوه نامه محور قرآن و معارف اسلامی می باشد) به دست آورید. حتما توصیه اکید میگردد که فایل صوتی را با حوصله گوش دهید تا کاملا توجیه گردید و به تمامی سوالات خود برسید

آرزوی توفیق برای تمامی عزیزانامجدی- ناظر منطقه ای یازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی _ محور قرآن و معارف اسلامی

۲۱:۰۲

وبینار یازدهمین جشنواره خوارزمی_ محور قرآن و معارف.mp3

۰۲:۰۰:۴۱-۲۷.۶۳ مگابایت
فایل صوتی وبینار توجیهی محور قرآن و معارف اسلامی جشنواره نوجوان خوارزمی

۲۱:۰۷

شیوه نامه خوارزمی قرآن و معارف ۱۴۰۳.pdf

۹۰۷.۲۲ کیلوبایت

🟢شیوه نامه یازدهمین جشنواره نوجوان خوارزمی محور قرآن و معارف اسلامیسال ۱۴۰۳/۱۴۰۴ (فایل نهایی)

۲۱:۰۷

کارگاه توجیهی محور قرآن و معارف.pdf

۱.۰۶ مگابایت

محتوای ارائه شده در وبینار توجیهی محور قرآن و معارف اسلامی جشنواره نوجوان خوارزمی@quran_nojavan

۲۱:۰۷

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedجهت ثبت‌نام در مرحله ی مدرسه ای جشنواره خوارزمی ،به صورت گروه دو نفره ، به معلم راهنمای خود ( در رشته قرآن یا معارف، پیام های آسمان) مراجعه کنید

۲۱:۱۶

undefined توضیحات تکمیلی undefinedundefined
۱. هدف از جشنواره خوارزمی آشنایی با قرآن و حل مشکلات و ایجاد امید توسط قرآن و توسل به آیات قرآن و کمک از قرآن در زندگی است. ( دانش آموز اگر در این باره مورد سوال قرار گرفت، اینگونه جواب بدهد)
۲. ثبت‌نام مدرسه ای و بارگزاری و داوری باید تا ۲۵ اسفند به پایان رسیده و اثر باید تا قبل از این تاریخ به منطقه مورد نظر در قالب پادکست ارسال شده باشد
۳. حل موقعیت و سوالات چالشی قبل از ساخت پادکست، مهم است
۴. موضوعات اثر نباید تکراری و از موضوعات سال های گذشته باشد
۵. با استفاده از بررسی آیات و روایات به سوالات چالشی پاسخ دهد. سپس سناریو و موقعیت و داستان خود را بسازد. دقت کنید که در طول انجام این موقعیت و داستان ، باید نور و نقش امید را از قرآن در اثر خود پدیدار کند
۶. استفاده از یکی از دو آیه پیشنهادی کافی است و لازم نیست از هر دو استفاده کند. ضمنا می‌تواند از آیات بیشتری استفاده کند نه اینکه فقط از دو آیه پیشنهادی استفاده کند.استفاده از دو آیه ی پیشنهادی فقط برای نقش امید در زندگی است نه برای پاسخگویی به سوالات چالشی.
۷. دانش آموز ابتدا باید امید را با استفاده از آیات و روایات به زندگی برگرداند سپس به سوالات چالشی پیش آمده با استفاده از آیات و روایات پاسخ دهد
۸. دانش آموز خودش باید به درک و نتیجه برسد ( از طریق آیات و روایات و کتب تفاسیر) نه اینکه جواب ها را سرچ کرده و سخن بزرگان را برای جواب بدهد. دانش آموز خودش باید به درک و فهم و جواب برسد
۹. گام دوم تهییه پادکست است. پادکست یعنی فایل صوتی کوتاه. چند مورد مهم است. پادکست نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه باشد.شروع فایل باید موضوع خود را بیان کند. خودش و هم گروهی را معرفی کند و مشخصات را بگوید. منابع مورد استفاده در ابتدا یا انتهای پادکست ذکر کند. در حین پادکست هم آدرس آیه ی مورد استفاده را دقیق بیان کند و بگوید مثلا در تفسیر فلان و آیه ی فلان ...
۱۰. استفاده از منابع تفسیری پیشنهادی :۱. تفسیر نور استاد قرائتی۲. تفسیر نمونه مکارم۳. تفسیر المیزان طباطبایی۴. تفسیر آیت الله جوادی آملی
و استفاده از پایگاه های اینترنتی قرآنی۱. پایگاه جامع قرآنی۲. پرتال جامع علوم قرآنی۳. نرم افزار قرآنی نور۴. نرم افزار حفظ النور

۴:۳۷