۵ اردیبهشت
بازارسال شده از یا زهرا (س)
1_5553117069.pdf
۵.۵۷ مگابایت
جزوه من میدانم، گفتمان مقابله با توطئه کشف حجاب
بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
۵:۴۹
آرشیو محتوایی حجاب و عفاف
1_6003966308.pdf
یه کانال ایتا به نام شیخ فرهاد فتحی هست که گویا داره مشابه حسین دارابی میشه و در بحث های اعتقادی به خصوص حجاب صحبت میکنه
یه پرسشی رو داخل کانال از مخاطبینش پرسیده درباره حجابشون، بعضی نظرات جالبه پیشنهاد میکنم مطالعه کنین
یه پرسشی رو داخل کانال از مخاطبینش پرسیده درباره حجابشون، بعضی نظرات جالبه پیشنهاد میکنم مطالعه کنین
۵:۵۱
از نظر دین و روایاتاگر فرهنگ سازی نکنید مجبور هستید که قانون گذاری کنید.آیات ۱۰۴ تا ۱۱۰ سوره آلعمران سیر امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کند
۵:۵۳
۷ اردیبهشت
بازارسال شده از عفاف و حجاب
۸ اردیبهشت
بازارسال شده از کانال دانشگاه شریف
۷:۰۱
بازارسال شده از فعالین خواهران نهضت
🔴«ناهماهنگی شناختی» را جدی بگیرید!
همانطور که افزایش کلسترول و قند و چربی خطرناک است، افزایش ناهماهنگی شناختی یا Cognitive Dissonance هم برای انسان خطرناک است. حالا «ناهماهنگی شناختی» چیست؟ انسانها به لحاظ روانی گرایش دارند به اینکه بین باورها و عقایدی که دارند، همچنین بین باورها و رفتارها و تمایلات خودشان هماهنگی ایجاد کنند. اگر بین باورها (یا بین باورها و رفتارها) تعارض پیش بیاید، انسان دچار پارهای مشکلات روانی مثل اضطراب میشود و احساس ناخوشایندی پیدا میکند که روی همه ابعاد روحی و حتی جسمی او تاثیر نامطلوب میگذارد. به این حالت -یعنی بروز تعارض بین باورها یا بین باور و رفتار یک شخص- ناهماهنگی شناختی میگویند. مثلا کسی که باور دارد به اینکه سیگار بسیار آسیب زننده است ولی گرایش زیادی به سیگار دارد، دچار ناهماهنگی شناختی است.برای کاهش ناهماهنگی شناختی، افراد عموما سه استراتژی را بکار میبرند. اول، تغییر باور. دوم، تغییر رفتار (یا باور مخالف باور اول). سوم تولید توجیهاتی برای ایجاد هماهنگی. (برای آشنایی بیشتر با این مفهوم این فیلم را ببینید.)
🔹ناهماهنگی شناختی درمورد باورها و رفتارهای دینی هم میتواند ایجاد شود. مثلا اکثر مسلمانانی که به اروپا، به ویژه کشورهای اسکاندیناوی مهاجرت میکنند، دچار ناهماهنگی شناختی دینی میشوند. استراتژی اغلب ایرانیان در این شرایط تغییر باورهای قبلی است. اما عربهای مهاجر معمولا کامیونیتیهایی برای خود ایجاد و سعی میکنند برای تن ندادن به تغییر در باورها یا رفتارها، فضای اطراف را برای خود شبیه یک محیط اسلامی کنند. پدیده «خیابان ایران» و «شهرک شهید محلاتی» و برخی کافهها و محیطهای تفریحی مذهبی نیز در راستای همین استراتژی در تهران ایجاد شده است.
🔹همین حالت دقیقا برای دیگران هم وجود دارد:یک دختر جوان که به لحاظ باور معرفتی، عقیده به حجاب ندارد، وقتی در محیطی کار میکند که لازم است حجاب را رعایت کند، دچار ناهماهنگی شناختی میشود. او برای کاهش اضطراب و آثار نامطلوب روانی این حالت، اگر نخواهد باور خود را تغییر دهد، باید محیط کار یا حتی محیط زندگی خود را تغییر دهد.
این موضوع را من در مصاحبه با مجلهای که پیرامون استارتاپها در ایران منتشر شده بود گفتم. بعد از ماجراهایی که سال قبل برای دیجیکالا و طاقچه روی داد، تحلیلهایی منتشر شد که این فضاهای کسب و کار خاستگاه غربی دارند و فرهنگ غربی را با خود آوردهاند. حرف من در آن مصاحبه این بود که این استارتاپها فقط محیطهای کار خصوصی هستند که کمی نگاه کنترلگر حاکمیت بر آنها کمتر است. درنتیجه کارکنان آن میتوانند همانطور که عقیده دارند و در محیطهای دیگرشان هستند، در این محیطهای کاری هم باشند. یعنی جوان جویای کار، جایی را برای کاهش ناهماهنگی شناختی خود پیدا کرده که لازم نیست مثل آن کارمند و مجری صدا و سیما، طوری فکر کند و در جمع دوستانش حاضر باشد و طور دیگری سر کار حاضر شود (همچنین طوری فکر کند و طور دیگری جلوی دوربین حرف بزند) و مدام رنج این ناهماهنگی شناختی را با خود حمل کند.
🔹ناگفته پیداست که نوعی از ناهماهنگی شناختی دینی همان مفهوم مهم "نفاق" است که برای کسی که اندکی هم با قرآن سروکار داشته، مفهومی قابل چشم پوشی نیست. در واقع غیر از چالشهای روحی و روانی، انبوه توصیههای اخلاقی و دینی درمورد پرهیز از نفاق هم دلیل دیگری برای کاهش ناهماهنگی شناختی است.
🔹تا اینجا همه حرفها توصیفی بود. توصیف factual به روایت علم روانشناسی و توصیف دینی به روایت قرآن. اما از این دو توصیف، اگر یک حرف تجویزی بخواهد بیرون بیاید این است که برای هیچ هدفی نباید به روشهایی متوسل شد که به پدیده ناهماهنگی شناختی و نفاق دامن میزند.به عبارت واضحتر، سیاست تقلیل دادن امور درونی و باورها و تمایلات انسانی، به قانون انتظامی، سیاستی از پیش شکست خورده است. انسان در کوتاه مدت ممکن است بتواند با رعایت قانون، فشار ناهماهنگی شناختی را تحمل کند، اما برای بلند مدت یا محیط زندگیاش را عوض میکند، یا همانجایی که هست را دگرگون میکند!محمد جواد درویشhttps://t.me/vaadie
همانطور که افزایش کلسترول و قند و چربی خطرناک است، افزایش ناهماهنگی شناختی یا Cognitive Dissonance هم برای انسان خطرناک است. حالا «ناهماهنگی شناختی» چیست؟ انسانها به لحاظ روانی گرایش دارند به اینکه بین باورها و عقایدی که دارند، همچنین بین باورها و رفتارها و تمایلات خودشان هماهنگی ایجاد کنند. اگر بین باورها (یا بین باورها و رفتارها) تعارض پیش بیاید، انسان دچار پارهای مشکلات روانی مثل اضطراب میشود و احساس ناخوشایندی پیدا میکند که روی همه ابعاد روحی و حتی جسمی او تاثیر نامطلوب میگذارد. به این حالت -یعنی بروز تعارض بین باورها یا بین باور و رفتار یک شخص- ناهماهنگی شناختی میگویند. مثلا کسی که باور دارد به اینکه سیگار بسیار آسیب زننده است ولی گرایش زیادی به سیگار دارد، دچار ناهماهنگی شناختی است.برای کاهش ناهماهنگی شناختی، افراد عموما سه استراتژی را بکار میبرند. اول، تغییر باور. دوم، تغییر رفتار (یا باور مخالف باور اول). سوم تولید توجیهاتی برای ایجاد هماهنگی. (برای آشنایی بیشتر با این مفهوم این فیلم را ببینید.)
🔹ناهماهنگی شناختی درمورد باورها و رفتارهای دینی هم میتواند ایجاد شود. مثلا اکثر مسلمانانی که به اروپا، به ویژه کشورهای اسکاندیناوی مهاجرت میکنند، دچار ناهماهنگی شناختی دینی میشوند. استراتژی اغلب ایرانیان در این شرایط تغییر باورهای قبلی است. اما عربهای مهاجر معمولا کامیونیتیهایی برای خود ایجاد و سعی میکنند برای تن ندادن به تغییر در باورها یا رفتارها، فضای اطراف را برای خود شبیه یک محیط اسلامی کنند. پدیده «خیابان ایران» و «شهرک شهید محلاتی» و برخی کافهها و محیطهای تفریحی مذهبی نیز در راستای همین استراتژی در تهران ایجاد شده است.
🔹همین حالت دقیقا برای دیگران هم وجود دارد:یک دختر جوان که به لحاظ باور معرفتی، عقیده به حجاب ندارد، وقتی در محیطی کار میکند که لازم است حجاب را رعایت کند، دچار ناهماهنگی شناختی میشود. او برای کاهش اضطراب و آثار نامطلوب روانی این حالت، اگر نخواهد باور خود را تغییر دهد، باید محیط کار یا حتی محیط زندگی خود را تغییر دهد.
این موضوع را من در مصاحبه با مجلهای که پیرامون استارتاپها در ایران منتشر شده بود گفتم. بعد از ماجراهایی که سال قبل برای دیجیکالا و طاقچه روی داد، تحلیلهایی منتشر شد که این فضاهای کسب و کار خاستگاه غربی دارند و فرهنگ غربی را با خود آوردهاند. حرف من در آن مصاحبه این بود که این استارتاپها فقط محیطهای کار خصوصی هستند که کمی نگاه کنترلگر حاکمیت بر آنها کمتر است. درنتیجه کارکنان آن میتوانند همانطور که عقیده دارند و در محیطهای دیگرشان هستند، در این محیطهای کاری هم باشند. یعنی جوان جویای کار، جایی را برای کاهش ناهماهنگی شناختی خود پیدا کرده که لازم نیست مثل آن کارمند و مجری صدا و سیما، طوری فکر کند و در جمع دوستانش حاضر باشد و طور دیگری سر کار حاضر شود (همچنین طوری فکر کند و طور دیگری جلوی دوربین حرف بزند) و مدام رنج این ناهماهنگی شناختی را با خود حمل کند.
🔹ناگفته پیداست که نوعی از ناهماهنگی شناختی دینی همان مفهوم مهم "نفاق" است که برای کسی که اندکی هم با قرآن سروکار داشته، مفهومی قابل چشم پوشی نیست. در واقع غیر از چالشهای روحی و روانی، انبوه توصیههای اخلاقی و دینی درمورد پرهیز از نفاق هم دلیل دیگری برای کاهش ناهماهنگی شناختی است.
🔹تا اینجا همه حرفها توصیفی بود. توصیف factual به روایت علم روانشناسی و توصیف دینی به روایت قرآن. اما از این دو توصیف، اگر یک حرف تجویزی بخواهد بیرون بیاید این است که برای هیچ هدفی نباید به روشهایی متوسل شد که به پدیده ناهماهنگی شناختی و نفاق دامن میزند.به عبارت واضحتر، سیاست تقلیل دادن امور درونی و باورها و تمایلات انسانی، به قانون انتظامی، سیاستی از پیش شکست خورده است. انسان در کوتاه مدت ممکن است بتواند با رعایت قانون، فشار ناهماهنگی شناختی را تحمل کند، اما برای بلند مدت یا محیط زندگیاش را عوض میکند، یا همانجایی که هست را دگرگون میکند!محمد جواد درویشhttps://t.me/vaadie
۷:۱۵
بازارسال شده از دوستان دانشگاه شریف
۹:۴۳
۱۰ اردیبهشت
بازارسال شده از برپا
درباره کشف حجاب۴
نقدهای رهبری به حزب اللهی ها
🔹معمولا تمایزات اندیشه رهبری را با اندیشه های خودمان سرسری رد میکنیم. سخنان رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیلهای موجود و رایج را به چالش کشید.
🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند.(حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴) این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده اند را چنین توصیف نمود که نمیدانند چه اشتباهی میکنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام میشود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نمیکنم.
🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان میدهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند میدانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمیدانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند.
🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان میدهد الان زمان ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر میکردند نیاز به ورود های امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل میشود.
🔹رهبری همین کشف حجاب کرده ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان میبیند و مدحشان میکند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی دینی در جامعه میدانند حال آنکه شاخصهای رشد دینداری و یا بی دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده ای فکر میکنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز میکنند. کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد.
🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم.
@ali_mahdiyan
نقدهای رهبری به حزب اللهی ها
🔹معمولا تمایزات اندیشه رهبری را با اندیشه های خودمان سرسری رد میکنیم. سخنان رهبری درباره حجاب بسیاری از تحلیلهای موجود و رایج را به چالش کشید.
🔹قبلا رهبری کسانی که ضعیف الحجاب بودند را مهمترین مبارزین با نقشه دشمن معرفی کرد که با برنداشتن حجاب، بازی دشمن را خراب کردند.(حرام سیاسی هم که در این جا طرح شد.غیر از ممنوعیت قانونی یا حرام شرعی است. حرام سیاسی یعنی تقویت نقشه راهبردی دشمن و تضعیف جبهه حق. چه بسا یک فرع قانونی یا فقهی در یک زمان اولویت راهبردی پیدا کند به دلیل تمرکز دشمن یا معنا و اثر هویتی اش، لذا رهبری تقوای سیاسی را به معنای مراقبت از افتادن در طرح دشمن میداند۹۵٫۳٫۱۴) این بار حتی کسانی که کشف حجاب کرده اند را چنین توصیف نمود که نمیدانند چه اشتباهی میکنند. این تحلیل یعنی مشکل اصلی این جماعت، جهالت است نه عداوت. خوب معنای این سخن آن است که در تعامل با اینها باید روی روشنگری و تبیین تمرکز کنیم نه امر به معروف و نهی از منکر. امر و نهی جایی است که علم هست و خطا انجام میشود. تبیین جایی است که جهل وجود دارد. لازم نیست که توضیح دهم این ها یکی نیست. قبلا هم ایشان تمرکز اصلی را در حجاب بر تبیین و گفتمان سازی قرار داده بود. روشی که هیچ وقت عمده نیروهای متدین جدی نگرفتند(۷۷٫۱۲٫۴) اینکه یک خطا را فعل جاهلانه بدانیم یا «عن علم» در طراحی های ما بسیار موثر است. بحث در تمرکز روشی است دقت کنید. و الا روشن است که نفی امر و نهی به طور کلی نمیکنم.
🔹ایشان مساله اقتصاد را امروز مساله دارای اولویت دانستند که دامنه اثرش در امور فرهنگی و اجتماعی هم خود را نشان میدهد. این سخن را کنار این نکته ایشان قرار دهید که به هر دوی اینها باید پرداخته شود. حتی در مقوله کشف حجاب نیز بستر و فضای اصلی تکثیر آن، همین ضعف کارآمدی در زمینه معیشت و تورم و تولید است. آنانکه با مردم و کشف حجاب کنندگان سخن گفته باشند میدانند، این سخن چقدر درست و به جا است. اینکه مرکز توجهات رهبری با بسیاری از دوستان ما متفاوت است قابل کتمان نیست. بله آنانکه فرق «تمرکز توجه بر اقتصاد» و «انحصارتوجه به اقتصاد» را نمیدانند محل بحث نیستند. اما آنانکه این تفاوت را متوجهند دقت کنند که رهبری راه حل مسائل فرهنگی اجتماعی را هم در این زمان تمرکز بر امر اقتصاد دانستند.
🔹رهبری امر کشف حجاب را بیشتر یک اتفاق امنیتی و سیاسی از جانب دشمن تلقی کردند. معنای این سخن آن است که نیاز به ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. اصل برنامه داشتن کامل و جامع و اینکه این مقوله در تخاطب با کارگزاران مطرح شد همه نشان میدهد الان زمان ورود جدی دستگاه های حاکمیتی است. این یعنی نقد آن تلقی ساده اندیش برخی که فکر میکردند نیاز به ورود های امنیتی حاکمیتی نیست و کار با همین تذکرات متداول فرد به فرد و یا کار فرهنگی صرفا حل و فصل میشود.
🔹رهبری همین کشف حجاب کرده ها را هم با آن عمق معنوی و ایمانیشان میبیند و مدحشان میکند. این نگاه نقد رویکرد ظاهرگرایانه در دین است که این جماعت را نماد رشد بی دینی در جامعه میدانند حال آنکه شاخصهای رشد دینداری و یا بی دینی اینقدر ظاهرگرایانه و تنگ نظرانه نیست که عده ای فکر میکنند و از قبل آن راهی برای مأیوس کردن متدینین باز میکنند. کل این ماجرا را در بستر عمق معنوی و پیروزی کلان راهبردی جبهه حق نبینیم، دچار یأس از سر نادانی خواهیم شد.
🔹اگر سه قدرت «امنیتی و حاکمیتی» ، «تبیینی و گفتمانی» و «روابط اجتماعی ولایی و امر و نهی فرد به فرد» را عوامل بیرونی (در مقابل عوامل درونی مثل فرهنگ و ایمان و علم) اصلی حفظ حجاب در جامعه بدانیم. در سخنان رهبری امروز قدرت امنیتی حاکمیتی تقدم دارد سپس گفتمانی و تبیینی و در نهایت امر و نهی اجتماعی فرد به فرد. پس روی مطالبه از دولت و راهکار دادن به دولت از یک سوی و کار اثباتی گفتمانی تبیینی از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز کنیم.
@ali_mahdiyan
۱۲:۴۱
۱۱ اردیبهشت
بازارسال شده از راه سوم
1229594368_-853304522.pdf
۹.۹۲ مگابایت
🏷 بخوانید...
جدیدترین متن لایحه عفاف و حجاب
🔻با توجه به نظرات متفاوت در خصوص این لایحه، به نظر میرسد لازم است متن آن با دقت توسط خود افراد بررسی شود و تنها به خواندن نظرات اکتفا نشود.
🔻پس از خواندن متن لایحه، منتظر نظرات موافق و مخالف شما هستیم. 🙏
#لایحه_حجاب┈┈••✾••┈┈ 💠راه سوم⏩@rahesevvom
جدیدترین متن لایحه عفاف و حجاب
🔻با توجه به نظرات متفاوت در خصوص این لایحه، به نظر میرسد لازم است متن آن با دقت توسط خود افراد بررسی شود و تنها به خواندن نظرات اکتفا نشود.
🔻پس از خواندن متن لایحه، منتظر نظرات موافق و مخالف شما هستیم. 🙏
#لایحه_حجاب┈┈••✾••┈┈ 💠راه سوم⏩@rahesevvom
۱۰:۱۱
۱۷ اردیبهشت
بازارسال شده از حسین سوزنچی
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pdf
۲.۸۷ مگابایت
🎧 درسگفتارهای #مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده»
این درسگفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در #شبکه_چهار سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد.بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود.
🗒 فایل پاورپوینت این جلسات در قالب PDF (به جهت قابلیت مشاهده در گوشی) به پیوست تقدیم میشود
🗂فایل اصلی پاورپوینت این جلسات در:https://ble.ir/souzanchi/2170091766421593167/1714937641661
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده#حسین_سوزنچی@souzanchi
این درسگفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در #شبکه_چهار سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد.بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود.
🗒 فایل پاورپوینت این جلسات در قالب PDF (به جهت قابلیت مشاهده در گوشی) به پیوست تقدیم میشود
🗂فایل اصلی پاورپوینت این جلسات در:https://ble.ir/souzanchi/2170091766421593167/1714937641661
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده#حسین_سوزنچی@souzanchi
۱۵:۰۰
۱۸ اردیبهشت
بازارسال شده از شورای مرکزی خواهران نهضت
۸:۲۶
۲۹ اردیبهشت
بازارسال شده از حسین سوزنچی
Hejab-7 1403-2-24 .mp4
۹۳.۷ مگابایت
💠درسگفتار حجاب (قسمت هفتم)۱۴۰۳/۲/۲۴
✳️ادامه تحلیل ماهیت قانون و بحث درباره اینکه آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟
📝در این قسمت، در ادامه قسمت قبل که تحلیلی از ماهیت قانون و اقتضاءات قانونگذاری، به ویژه در دوره مدرن (در ساختار NATION-STATE) مطرح شد، به سراغ این رفتهایم که آیا آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟ و اگر بله، چه جنس قانونی لازم است و قانونی که برای حجاب وضع شود چه اقتضاءاتی را باید رعایت کند.
فایل فوق قسمت هفتم از مجموعه ۸ قسمتی بحث «مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده» است که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ از #شبکه_چهار سیما پخش شد و بازپخش آن ساعت ۳ و ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز بعد خواهد بود.
برای مشاهده قسمتهای مختلف این برنامه در #تلویبیون روی هر قسمت کلیک کنید:
🔸قسمت اول (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xccf0a6b) (حجاب در گذشته: رفع برخی شبهات)
🔸قسمت دوم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcd4635b) (حجاب در گذشته: ادامه رفع برخی شبهات)
🔸قسمت سوم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcd9bb5a) (حجاب در حال: تحلیل تمدنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت چهارم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcdeea45) (حجاب در حال: تحلیل انسانشناختی قرآنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت پنجم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xce3f592) (حجاب در آینده: معنا و چگونگی فرهنگسازی برای حجاب)
🔸قسمت ششم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcf22b15) (حجاب در آینده: ساختارها و اقتضاءات قانون)
🔸 قسمت هفتم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcf7ab15) (قسمت حاضر با کیفیت بالا)
🔸قسمت هشتم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcfd9ed1) (ادامه بحث قانون+ جمعبندی)
فایل پاورپوینت این جلسات در:https://eitaa.com/souzanchi/1510
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده#حسین_سوزنچی@souzanchi
✳️ادامه تحلیل ماهیت قانون و بحث درباره اینکه آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟
📝در این قسمت، در ادامه قسمت قبل که تحلیلی از ماهیت قانون و اقتضاءات قانونگذاری، به ویژه در دوره مدرن (در ساختار NATION-STATE) مطرح شد، به سراغ این رفتهایم که آیا آیا حکم شرعی حجاب، ظرفیت و اقتضای تبدیل شدن به قانون رسمی را دارد؟ و اگر بله، چه جنس قانونی لازم است و قانونی که برای حجاب وضع شود چه اقتضاءاتی را باید رعایت کند.
فایل فوق قسمت هفتم از مجموعه ۸ قسمتی بحث «مسأله_حجاب: گذشته، حال و آینده» است که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ از #شبکه_چهار سیما پخش شد و بازپخش آن ساعت ۳ و ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز بعد خواهد بود.
برای مشاهده قسمتهای مختلف این برنامه در #تلویبیون روی هر قسمت کلیک کنید:
🔸قسمت اول (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xccf0a6b) (حجاب در گذشته: رفع برخی شبهات)
🔸قسمت دوم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcd4635b) (حجاب در گذشته: ادامه رفع برخی شبهات)
🔸قسمت سوم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcd9bb5a) (حجاب در حال: تحلیل تمدنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت چهارم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcdeea45) (حجاب در حال: تحلیل انسانشناختی قرآنی از پدیده حجاب)
🔸قسمت پنجم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xce3f592) (حجاب در آینده: معنا و چگونگی فرهنگسازی برای حجاب)
🔸قسمت ششم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcf22b15) (حجاب در آینده: ساختارها و اقتضاءات قانون)
🔸 قسمت هفتم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcf7ab15) (قسمت حاضر با کیفیت بالا)
🔸قسمت هشتم (https://telewebion.com/live/tv4?e=0xcfd9ed1) (ادامه بحث قانون+ جمعبندی)
فایل پاورپوینت این جلسات در:https://eitaa.com/souzanchi/1510
#مساله_حجاب_در_گذشته_حال_و_آینده#حسین_سوزنچی@souzanchi
۱۲:۳۴
۲۲ تیر
📙📙 جمعههای کتابخوانی/ بخوانیم
📚 ترگل
🔻 بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای پوشیدگی...
🔻 در کتاب ترگل، کاری به دین نداریم و فقط با دلایل عقلی به موضوع حجاب پرداخته شده است. این کتاب برگرفته از صحبتهای آیتالله سیدابوالحسن مهدوی است که عماد داوری دولتآبادی آن را نویسندگی کرده است. در این کتاب بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب ذکر شده است. ادبیات این کتاب روان و امروزی است و تمام صفحات آن رنگی است و با تصاویری به جذابیت مطلب افزدوه است.
🔻 ترگل پرتیراژترین کتاب سالهای اخیر در حوزهی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ هفتاد و سوم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتابهای دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است.
🔻 کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همهی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد.
✍️ نویسنده: عماد داوری دولتآبادی
🖇ناشر: اعتلای وطن
#معرفی_کتاب#رسانه_نخبگانی_بانوان 💠 |@rnb1402|
📚 ترگل
🔻 بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای پوشیدگی...
🔻 در کتاب ترگل، کاری به دین نداریم و فقط با دلایل عقلی به موضوع حجاب پرداخته شده است. این کتاب برگرفته از صحبتهای آیتالله سیدابوالحسن مهدوی است که عماد داوری دولتآبادی آن را نویسندگی کرده است. در این کتاب بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب ذکر شده است. ادبیات این کتاب روان و امروزی است و تمام صفحات آن رنگی است و با تصاویری به جذابیت مطلب افزدوه است.
🔻 ترگل پرتیراژترین کتاب سالهای اخیر در حوزهی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ هفتاد و سوم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتابهای دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است.
🔻 کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همهی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد.
✍️ نویسنده: عماد داوری دولتآبادی
🖇ناشر: اعتلای وطن
#معرفی_کتاب#رسانه_نخبگانی_بانوان 💠 |@rnb1402|
۱۰:۱۴
۲۴ تیر
بازارسال شده از محسن قنبریان
حجاب.mp3
۰۹:۳۱-۵.۴۶ مگابایت
۵:۴۵
۲۷ شهریور
آرشیو محتوایی حجاب و عفاف
https://ensani.ir/fa/article/112003/راه-کارهای-برون-رفت-از-مصرف-گرائی-جدید-در-جامعه-ایرانی
مقاله خانم علاسوند
۵:۲۰