A

Aviation techs

۴عضو

۱۸ خرداد ۱۳۹۸

com.fds.infiniteflight-1.apk

۴۱.۷۶ مگابایت

بازی Infinite Flight Simulator یک شبیه ساز پرواز فوق العاده زیبا با گرافیک بالا و محیط واقع گرایانه می باشد که برایandroid و ios منتشر شده است. @Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

thumnail
undefinedده هواپیمای خصوصی برتر دنیا
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

undefinedانواع مخازن سوخت هواپيما:( Fuel tanks )
مخازن سوخت بکار رفته در هواپیما از لحاظ تعداد و ساختمان متفاوت هستند ولی همه آنها در هر هواپیما به هم وصل میباشند که این محل معمولا" میتواند بال و یا جاهای دیگر بدنه هواپیما باشد ، مخازن سوختی که عمدتا" در هواپیما کاربرد دارد عبارتند از :
1-تانکهای غیر قابل انعطاف یا تانکهای محکم و سفت ( Rigid tanks ) :
این تانکها معمولا" ورقه هایی از جنس آلومینیوم یا دورآلومین هستند که داخل این مخازن تیغه هایی تعبیه شده تا از جابجایی زیاد سوخت در داخل جلوگیری کند که البته این جابجایی ها در حرکت های چرخشی هواپیما زیاد است .
2-مخازن اصلی ( Integral tanks ) :
این مخازن قسمتی از ساختمان بدنه هواپیما میباشد که بصورت مخازن نفوذ ناپذیری ساخته شده اند و این مخازن عمدتا" در بالهای هواپیما دیده میشود ولی در نقاط دیگر بدنه هواپیما نیز ممکن است وجود داشته باشد. هر حادثه و تصادف و برخوردی میتواند این مخازن را از شکل طبیعی خود خارج کند و یا باعث شکاف اتصالات و حرکت سوخت شود .
3-مخازن قابل انعطاف ( Flexible tanks ) :
این مخازن جعبه هایی قابل انعطاف از جنس پلاستیک و یا مشابه آن میباشد که توسط موادی بطور مناسب در بالها و یا نقاط دیگر بدنه تعبیه شده اند و این مخازن بوسیله فشار و پیچ هایی دو سر دنده ای در خود محکم شده اند. مزیتی که این نوع مخازن دارند این است که تکان هایی که بر اثر حوادث مختلف بوجود می اید اغلب آسیبی به این مخازن نمیزند مگر اینکه این مخازن توسط فلزات نوک تیز و دندانه دار بریده شود . ازمعایب این نوع مخازن میتوان از انتشار بخارات سمی که در اثر احتراق و سوختن خود این مخازن بوجود می آید را نام برد
4-مخازن سوخت کمکی ( Auxiliary tanks ) :
این مخازن در بیشتر هواپیماهای با طول پرواز زیاد بکار گرفته میشود و در محل های مناسبی از هواپیما مثل زیر بال یا بدنه و یا نوک بالها به مخازن اصلی اضافه میشوند و گاهی نیز در خود بدنه هواپیما کار گذاشته میشوند .قابل ذکر است مخازنی که در نوک بالها استفاده میشود حتما" باید از جنس فایبر گلاس ساخته شده باشد ولی مخازن بزرگتری نیز هستند که از فلزات ساخته شده اند تا فشارهایی را که به آنها وارد میشود را تحمل کنند با توجه به اینکه اغلب سوخت این مخازن در ساعات اولیه پرواز به مصرف میرسند لذا این سوختها سبب افزایش احتمال آتش سوزی نمیشوند و اگر حالت اضطراری برای هواپیما در حین پرواز اتفاق بیافتد خلبان میتواند این مخازن را از هواپیما جدا کند.@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

thumnail
مصرف سوخت یك هواپیما با موتور جت مثل بویینگ 727 در حدود 5000 لیتر در ساعت است.
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

انواع سوخت‌ها:سوخت JP-1این سوخت توسط فرانک وایت به وجود آمد این نوع سوخت دارای نقطه انجماد پایین بوده یا می‌توان گفت همان نفت است و ویژگی اصلی این سوخت این است که بیشترین گرما را در واحد حجم تولید می‌کند و از خاصیت روغن‌کاری خوبی برخوردار است. روشن کردن موتورها در هوای سرد با این نوع سوخت مشکل است و در ارتفاعات سبب خاموش شدن موتورها می‌گردد.سوخت JP-2این سوخت در سال 1945 ساخته شد و ترکیب بنزین و نفت می‌باشد که بیشترین درصد آن را نفت تشکیل می‌دهد. سوخت جی‌پی 2 بدلیل پیشرفت شتابان صنعت هواپیمایی نتوانست پاسخگوی نیاز باشد اما زمینه‌ای برای تهیه سوخت‌های بعدی شد.سوخت JP-3این سوخت در سال 1947 تولید شد و آمیزه‌ای از 65 تا 70 درصد بنزین و 30 تا 35 درصد نفت می‌باشد و این سوخت سبب شد که مشکل روشن نشدن موتورها در سرما برطرف شود و همچنین در ارتفاعات روشن کردن موتور بهبود یافته است ولی این سوخت گرایش زیادی به بخار شدن دارد که سبب خاموش شدن موتورها می‌شود.سوخت JP-4این سوخت در سال 1951 تهیه شد و از 65 درصد گازوئیل و 35 درصد نفت تشکیل شده است اما فشار تبخیر آن بسیار پایین است و بین 2 تا 3 پوند فشار می‌باشد. کاهش فشار تبخیر سبب کاهش سوخت در تانک می‌گردد و خاموش شدن موتور بر اثر تبخیر شدن سوخت کاهش می‌یابد. علامت ناتو این سوخت F40 می‌باشد.سوخت JP-5این سوخت دارای نقطه اشتعال بالا است یعنی 140 درجه فارنهایت و کم تبخیر می‌شود. برد تقطیری آن 550-350 درحه فارنهایت بوده و نقطه انجمادش 55- درجه فارنهایت می‌باشد و مشکل روشن کردن موتورها در هوای سرد و روشن کردن دوباره‌ی موتور در ارتفاعات رو به کاهش می‌باشد و علامت ناتو آن F44 است.سوخت JP-6این سوخت برای هواپیماهایی است که دارای موتور جت و سرعتشان بیش از سرعت صوت باشد تولید می‌گردد. نقطه انجماد این سوخت 65- درجه فارنهایت است بنابراین به کار بردن این سوخت در هوای سرد و ارتفاعات بالا مناسب است و قابل ذکر است که علامت ناتو آن F44 است.سوخت JP-7 این سوخت برای ماموریت‌های ویژه تهیه گردیده است. این سوخت کمتر در هواپیماهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و جانشین مناسبی برای سوخت جی پی 4 می‌باشد. سوخت جی پی 7 کمابیش مشابه جی‌پی 5 است اما اشتعالی مثل سوخت‌های نفتی دارد و علامت ناتو آن F44 است.سوخت JP-8نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1995 سوخت JP-8 را جایگزین JP-4 کرد. این سوخت دارای نقطه اشتعال بالاتر،بقاپذیری بیشتر و میزان ترکیبات سرطان‌زای کمتر است.از لحاظ ساختاری شبیهJP-5بهJP-8است با این تفاوت که نقطه اشتعال پایین‌تری دارد. این سوخت به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود تا سال 2025 در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده خواهد بود. JP-8 در بین نیروهای ناتو با کد F-94 شناخته می‌شود. ترابری هوایی غیر نظامی از ترکیبی یکسان با JP-8 تحت عنوان JET-A به عنوان سوخت استفاده می‌کند.سوختJP-8شامل ترکیباتی مانند باز دارنده انجماد آب درون سوخت، بازدارنده خوردگی موتور توسط سوخت، روان‌کننده و مواد ضد الکتریسیته ساکن می‌باشد. در ساختار JP-8 میزان بنزن که ماده‌ای سرطان‌زا و هگزان که ماده‌ای سمی است کاهش‌ یافته است.سوخت JP-8 +100گونه ارتقا‌یافته JP-8 در سال 1994 تولید شده است. پایداری گرمایی این سوخت تا 100 درجه فارانهایت افزایش پیدا کرده است. از مشخصات ظاهری این سوخت می‌توان به این موارد اشاره کرد: دمای اشتعال 38 درجه سانتی گراد - دمای اشتعال خود به خود 270 درجه سانتی گراد-دمای جوش 140 تا 300 درجه سانتی گراد-حلالیت در آب ناچیز-رنگ زرد کم رنگ (کاهی رنگ)سوخت JP-TSویژگی خاص این سوخت تعادل گرمایی بسیار بالا و نقطه انجماد پایین آن است. JP-TS در سال 1956 برای هواپیمای جاسوسی U-2 تولید شد. این سوخت تنها در 2 پالایشگاه ایالات متحده تولید می شود.سیال JP-10یک پیشران مایع است که به خاطر نقطه انجماد بسیار پایین، از آن به عنوان سوخت موشک‌های هوا تنفس استفاده می‌شود. این سیال از ترکیب خالص به نام EXO-TETRAHYL DRODICYELOPETADIENE ساخته شده است. فضاپیمای X-37 که در ناسا طراحی شده است احتمالا از این سوخت استفاده خواهد کرد.سوخت JP-900نیروی هوایی ایالات متحده در حال توسعه برنامه موتور توربینی IHPTET برای دو برابر کردن میزان نسبت سوخت به وزن می باشد. برنامه IHPTET در حال یافتن راهی برای افزایش فشار و دمای سوخت موتور جهت دستیابی به افزایش نسبت سوخت به وزن می باشد. برای این منظور نیاز به سوختی خاص است که پایداری گرمایی آن حدود 900 درجه فارنهایت باشد. این سوخت همچنین دارای پایداری اکسایشی و پایداری گرما کافت می باشد و در دانشگاه پنسیلوانیا تولید شده است.سوخت JET A-1 و JET Aسوخت گفته شده به دلیل دارا بودن خلوص بالا یعنی نداشتن مواد گوگردی و اسیدیته پایین پس از افزایش مواد افزودنی مورد نیاز مستقیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۳:۰۱

کدهای سوختی:کد A: معرف سوختی است که دارای موادی چون ضدیخ ، ضداکسیژن و ضدزنگ زدگی است.کد B: این نوع سوخت مانند F-34 است فقط ضدیخ ندارد.کد C: این نوع سوخت تجاری است و برای خطوط هوایی با مشخصات معین و برای موتورهای جت در نظر گرفته شده است.کد D: نقطه انجماد آن 50- درجه فارنهایت می باشد و مانند JP-8 است.کد E: نقطه انجماد آن 36- درجه فارنهایت است.کد F: از هر نظر همانند JP-4 می باشد.
عبارت JP مخفف Jet Petroleum به معنای سوخت جت میباشد و شماره بعد از آن بیانگر Grade سوختی میباشد.@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

undefinedچرا مسافران هميشه از سمت چپ هواپيما سوار مي‌شوند؟
اين مساله به يک قرارداد ثابت تبديل شده است که اين روزها در مورد آن سوالي نمي‌شود. اما تاريخ آن به همان روزهاي اول سيستم هوايي برمي‌گردد.در زمان‌هاي گذشته هواپيماها بايد براي سوار و پياده کردن مسافران، تا نزديکي ساختمان فرودگاه حرکت مي‌کردند. بعد از قرارداد، صندلي خلبان در سمت چپ کابين قرار گرفت تا خلبان‌ها راحت‌تر بال سمت چپ را در صورت نزديک شدن به ساختمان ببيند و هواپيما را کنترل کند. درهاي سمت چپ، جا به جايي مسافران را از هواپيما به ترمينال راحت‌تر مي‌کرد. همچنين از دور زدن دور هواپيما امن‌تر بود.يکي از دلايل اصلي ديگر اين‌که درهاي ورود و خروج در سمت چپ قرار دارد به زماني بازمي‌گردد که سفرهاي دريايي تازه شروع شده بودند. قبل از کشتي‌هايي که سکان هدايتشان در وسط قرار دارد، کشتي‌ها به وسيله پارو که در سمت راست قرار داشت هدايت مي‌شدند.براي اينکه پارو‌ها در زمان پهلوگيري کشتي به اسکله گير نکند، کشتي‌ها از سمت چپ پهلو مي‌گرفتند.زماني که استفاده از پله‌ي ورود و خروج هواپيما رواج پيدا کرد، به تصميم سازندگان هواپيماها، قراردادي تنظيم شد که هميشه در ورود و خروج در سمت چپ قرار گيرد.بارگيري کالاها، چمدان‌‌ها و بخش سوخت گيري در سمت راست هواپيما قرار دارد. اين امر باعث مي‌شود تا بخش ورود و خروج مسافران از کارهاي ديگر جدا باشد. همچنين اين اجازه را به خلبان مي‌دهد تا در صورت لزوم موتور سمت راست را روشن نگاه دارد.
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

thumnail
undefinedA320 POWER PLANT Manual Start
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

thumnail
مقایسه سرعت فضاپیما با یک هواپیمای مسافربری برای درک بهتر سرعت فضاپیماها.
به ترتیب از چپ: هواپیمای بوئینگ 747، لاکهید اس‌آر-71 بلک‌برد و فضاپیمای افق‌های نو.
@Aviation_techs undefined

۲۳:۰۱

thumnail
undefinedفيلم برداري جالب از درون كاكپيت بوئينگ 777در ارتفاع ده هزار متري از بوئينگ 747در ارتفاع ده هزارو هفتصد متري و بوئينگ 737در ارتفاع يازده هزار و سيصد متري برفراز بغداد
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۱

thumnail
undefinedمسابقه سرعت لامبورگینی و سوخو ۲۷
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۲

MLS:Microwave Landing System
به منظور فرود سالم و ایمن هواپیماها در شرایط بدون دید ، لازم است اطلاعات دقیق موقعیت هواپیما نسبت به باند فرود ، بطور مستمر در اختیار خلبان قرار داده شود . بنابراین وظایف اصلی سیستم راهنمای فرود مایکرویو ( MLS ) همانند سیستم ILS عبارت است از :( 1 ) تعیین موقعیت هواپیما نسبت به امتداد خط میانی باند فرود .( 2 ) تعیین موقعیت هواپیما نسبت به شیب صحیح فرود جهت نشستن در ابتدای باند .( 3 ) تعیین فاصله هواپیما تا ابتدای باند فرود .( 4 ) ارسال اطلاعات آب و هوایی ( هواشناسی ) فرودگاه .( 5 ) ارسال کد معرفی ایستگاه ( ID ) .( 6 ) زمان Flare .
اجزاء اصلی سیستم راهنمای فرود مایکرویو MLS 
سیستم راهنمای فرود مایکرویو ( MLS ) شامل دو ایستگاه فرستنده زمینی ، گیرنده رادیویی داخل کابین خلبان و نشانگر می باشد .ایستگاه فرستنده زمینی ، امواج کریر را در باند فرکانسی SHF و رنج فرکانس MHZ 5013 الی MHZ 5090 مگاهرتز در 200 کانال و با فواصل KHZ 300 در فضا پخش می کند .محل نصب ایستگاه فرستنده MLS در فاصلة ft 1000 انتهای باند و در امتداد خط میانی باند فرود می باشد.توسط فرستنده MLS امکان ارسال اطلاعات هواشناسی و فرودگاهی وجود دارد و نام ایستگاه توسط سه یا چهار حرف بصورت مورس همراه سایر اطلاعات ارسال می گردد،ایستگاه فرستندة زمینی پالسهایی را با مبنای زمانی مشخص در فضا منتشر می کند . 
اصول کار سیستم راهنمای فرود مایکرویو MLS 
اصول کار سیستم راهنمای فرود MLS بر پایه Time Reference Scaning Beam ( TRSB ) استوار می باشد . در این سیستم ، ایستگاه فرستنده زمینی پالسهایی را بصورت بیم باریک با مبنای زمانی مشخص در فضا منتشر می کند .پالسهای منتشر شده ، فضای 40 درجه دو طرف خط میانه باند فرود را با سرعت زاویه ای ثابت ، از منتهی الیه یک طرف باند فرود به سمت دیگر باند ، بطور افقی (Azimuth ) جاروب ( Scan ) می کند . امواج رادیویی پس از رسیدن به انتهای دیگر باند مجدداً با همان سرعت زاویه ای یکنواخت ، مسیر فوق را جاروب کرده تا به نقطة اول برسد 

مزایای سیستم MLS نسبت به ILS 
( 1 ) امکان تعیین موقعیت و دسترسی به باد فرود در محدودة وسیعتر و حذف محدودیت زوایای فرود .( 2 ) حذف خطای ناشی از دریافت امواج از مسیرهای چندگانه .( 3 ) افزایش دقت فرود .( 4 ) افزایش کانالها ( حدود 200 کانال ) .( 5 ) استفاده از فرکانس مشترک جهت تعیین موقعیت عمودی و افقی هواپیما نسبت به باند فرودسیستم Ils از چندین مشکل اساسی برخوردار است که یکی از آنها خطای مسیرهای جندگانه است. این خطا ناشی از انعکاس امواج ارسالی توسط مانه های اطراف فرستنده است. این انعکاس سبب تغییر در عمق مدولاسیون مطلوب شده و درواقع بارندگی خصوصا بارش برف به اوج خود می رسد به طوریکه Ils های نوع I را نیز (cat I ) که بدقت کمتری نیاز دارند ٬ تحت تاثیر قرار می دهد.در سال ۱۹۷۲ ٬ ایکائو سیستم هدایت فرود کور را بر اساس روش Trsb ارایه کرد. در این روش یک بیم باریک با یک مرجع زمانی مشخص٬ فضای مقابل و پشت باند فرود را جاروب می کند. از آنجا که این بیم باریک در فرکانس های Shf ارسال شده و به این محدوده فرکانسی مایکروویو نیز می گویند٬ این سیستم Mls نامیده شد. در واقع Mls سه کار انجام می دهد٬ اولین کار جاروب کردن بیم در جهت افقی است. دومین فعالیت آن جاروب بیم دیگر در جهت عمودی است این دو فعالیت همانند Ils می تواند انحراف افقی از خط مرکزی باند (آزیموت) و انحراف عمودی از مسیر تعیین شده برای فرود (شیب) را مشخص می کند. سومین فعالیت و توانایی Mls شامل یک Dme دقیق به نام Dme/p است که می ت.اند فاصله هواپیما تا ایستگاه را نیز نمایش دهد.هدف سیستم Mls ایجاد یک سیستم هدایتی است به نحوی که به هواپیما قدرت وانور زیادی برای نزدیکی به باند ببخشد.در صورتی که Dme/p در این سیستم فعال نباسد ٬ اطلاعات این سیستم مانند Ils ولی با دقت بیشتری است و با وجود Dme/p کامپیوتر مرکزی هواپیما می تواند فرود خودکار را نیز انجام دهد.مزیتهای Mls بر Ils را می توان به صورت زیر جمه بندی کرد- اولین مزیت این است که خطای ناشی از رسیدن امواج از مسیرهای چندگانه را ندارد.- Mls اجازه دسترسی به باند فرود را از زوایای مختلف می دهد و محدوده هدایت آن وسیع است. این باعث آزادی عمل بیشتر خلبان می شود تا برای مثال در یک مسیر منحنی وار به باند نزدیک شده و دسترسی به باند تسریع شود.- هواپیما می تواند از جهات مختلف و متضاد به باند نزدیک شود . این به نوبه خود می تواند ظرفیت دسترسی به باند را برای تعداد هواپیماهای بیشتری در واحد زمان افزایش دهد.- هدایت با دقت بیشتری انجام می شود.- بر خلاف Ils از یک فرکانس برای هدایت افقی و عمودی استفاده می شود.
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۲

thumnail
undefinedکلیپی بسیار زیبا از تیک آف غول‌پیکرترین هواپیمای ترابری فعال جهان آنتونف An-225
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۲

thumnail
برای مهندسین بن بستی وجود ندارد. آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت…»
۵ اسفندماه٬ « روز مهندس» بر شما مهندسین عزیز مخصوصا مهندسین صنعت هوانوردی مبارک باد.
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۲

thumnail
‌۵۶ سالروز تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" گرامی باد. #هما اصالت هوانوردی ایران
@Aviation_techsundefined

۲۳:۰۲

Aviation techs

۲۳:۰۲

thumnail
گامی نوین برای ساخت قطعه‌های داخلی هواپیما از الیاف کتان

۲۳:۰۲

.#ایرلاین هایی با بهترین و جذاب ترین مهمانداران هواپیما در دنیا.پ. ن : البته که ما در ایران مهماندارانی داریم که قطعا میتوانند در این رده بندی جایگاه داشته باشند اما این ویدئو مهمانداران ایرانی را شامل نمیشود

۲۳:۰۲

thumnail
زیباترین و جذاب ترین مهمانداران هواپیما

۲۳:۰۲

thumnail
Soon...

۲۳:۰۲