د

دورهمی خواهرونه

۸عضو
د
۸ عضو

دورهمی خواهرونه

به لطف خدا و به سبب وجود نازنین خانم دکتر قاسمی نراقی ماهیانه دور هم جمع می شیم و با خوندن دعا یا زیارتی به استقبال سخنان ایشون می رویم...

۲۵ فروردین ۱۳۹۸

undefined جلسه ی پنجم خانم دکتر قاسمی نراقی undefinedدر صبح یکشنبه، ۱۳۹۷/۱۲/۵ نزدیک به روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر undefinedundefined در چهار بخش برگزار شد:
undefined اول undefined مطابق معمول همیشه؛ حدیثی به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای که در ابتدای جلسه ی‌ درس خارج فقه شون بیان می فرمایند،undefined با بحث #نشاط_و_عاقبت_اندیشی و شرح آن که زینب بخش مجلسمان بودundefined
undefined دوم undefined این بخش و موضوعش، #وفای_به_عهد تازه آغاز شد، اخلاق عملی و اهمیت این موضوع بسیاااار تکان دهنده و تامل برانگیز بود، به راستیundefinedعهد ما با امام زمان چیست؟undefinedچرا ما شیعیان از دیدار ایشان محرومیم؟undefinedبا #معرفی_ کتاب
undefined سوم undefined نکات خواستگاریِ حاج آقا دهقان و تعریف #بلوغ_اجتماعی و اهمیت شناخت جایگاه خود
undefined چهارم undefinedدر این قسمت سوال و پرسش و پاسخ موج می زد و آن مساله ی شرعی با موضوعیت #وضو بودundefinedundefinedundefinedundefined

━━━━━undefinedundefinedundefined━━━━ بنیاد خیرین المصطفی ━━━━━undefinedundefinedundefined━━━━

۹:۱۸

بازارسال شده از هزار امیدان

حدیث آقا ج ۴.mp3

۵.۵۵ مگابایت
undefinedاز بیانات رهبر معظم انقلاب :
undefinedعَن اَبی قَتادَةَ، قالَ اَبو عَبدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
لَیسَ‌ لِحاقِنٍ رَأیٌ،
وَ لا لِمَلولٍ صَدیقٌ،
وَ لا لِحَسودٍ غِنًى،
وَ لَیسَ بِحازِمٍ مَن لَم یَنظُر فِی العَواقِبِ،

وَ النَّظَرُ فِی العَواقِبِ تَفتَحُ القُلوبِ
(1)

undefined*لَیسَ‌ لِحاقِنٍ‌ رَأی* ؛ [امام صادق علیه السّلام می‌فرماید:] ‌«حاقِن» -یعنی کسی که محصور است به فشار ادرار و غیره- رأی ندارد، اصلاً.undefined لذاست که در نماز هم مکروه است که انسان زیر فشار، مشغول نماز بشود، چون حواس انسان جمع نیست؛ این اوّل حدیث.
undefinedبعد می‌فرماید: وَ لَا لِمَلولٍ صَدیق ؛ آدم ملول، دوست و صدیق پیدا نمی‌کند. «ملول» یعنی کم‌حوصلهundefined. آدمهایی که خسته‌اند، افسرده‌اند، کم‌حوصله‌اند، همراه و رفیق پیدا نمی کنند. درست است. اگر میخواهید کار جمعی بکنید، با جماعت حرکت کنید، مسابقه بدهید، پیش بیفتید، باید بانشاط باشید؛ اینکه ما مرتّب می‌گوییم نشاط و در صحبت ها و گفته‌ها مکرّر بنده تکرار می‌کنم نشاط، بعضی‌ها خیال می‌کنند که نشاط یعنی رقّاصی، که فلان برنامه‌ی موسیقی را یا فلان برنامه را فلان جا بگذاریم، در تئاتر بگذاریم، در تلویزیون بگذاریم تا مردم نشاط پیدا کنند! معنای نشاط این نیست؛ نشاط یعنی حوصله‌ی کار، نشاط کار، تحرّک، که دل انسان آماده باشد برای حرکت کردن، کار کردن، فعّالیّت‌ کردن؛ خسته و ملول و افسرده و مانند اینها نباشد؛ این معنای نشاط است. اگر این [جور] شد، آن وقت انسان، همکار هم پیدا می‌کند، دیگران هم می‌آیند دُور شما جمع می‌شوند، کار را پیش می برید. به خصوص شما جوان ها خیلی به این احتیاج دارید.
undefinedبعد فرمود: وَ لا لِحَسودٍ غِنًى ؛ آدمی که حسود است، بی‌نیازی پیدا نمی کند؛ طبیعت آدم حسود این است؛ و چون نسبت به برخورداری‌های افراد حسادت می کند، یک اثر طبیعی‌ای خدای متعال در این [حسادت] قرار داده که انسان عقب می‌افتد.undefined
undefined وَ لَیسَ بِحازِمٍ مَن لَم یَنظُر فِی العَواقِب ؛ «حازم» یعنی آدم خردمند، باهوش، کسی که کار را محکم‌کاری می‌کند؛ همه‌ی اینها در کلمه‌ی «حزم» وجود دارد؛ هم محکم‌کاری کردن -به آن بندی که چیزی را محکم می‌کند، چه زیر شکم شتر را، چه کفش را، می‌گویند «حِزام»- و همچنین به معنای هوشمندی و عقل و خردمندی هم می‌آید؛ مجموعه‌ی اینها در کلمه‌ی حزم هست. می‌فرماید: آن کسی که عاقبت کار خودش را ملاحظه نکندundefinedundefined، خردمند و محکم‌کار نیست. ببینید، اینها همه درس است برای ماها،
به خصوص آن کسانی از شماها و ماها که یک مسئولیّتی دارند،
در یک نقطه‌ای تصمیمی می‌سازند یا تصمیمی می‌گیرند.
خب، یک کاری است که آدم خوشش می‌آید انجام بدهد و منفعتی هم دارد امّا عاقبتش را در نظر نمی‌گیرد؛ وارد کار می‌شود بدون اینکه [عاقبتش را در نظر بگیرد].
undefinedفرض کنید که ظهر تابستان آدم وارد حیاط خانه می‌شود -حالا که حیاط کم است؛ آن وقتهایی که حیاط بود، ما این مثال را که می‌زدیم، همه می‌فهمیدند- حوض وسط حیاط پُر از آب زلال،undefined️ انسان هم بدنش داغ شده، عرق کرده، فوراً پیراهن را می‌کَند و خودش را می‌اندازند داخل آب؛ کار بدی است؟ نه، امّا این آب که شما خودت را داخلش انداختی، موج برمی‌دارد، می‌خورد به یک لیوان بلورِ قیمتی که گذاشته‌اند روی پاشوره‌ی حوض،undefined می‌افتد می‌شکند. اگر چنانچه شما از اوّل فکر این را کرده بودی، جور دیگر می‌رفتی داخل آب؛ فکر عاقبت را نکردی، فکر دنباله‌‌اش را نکردی، لذا خودت را انداختی داخل آب و نتیجه این شد. آن کسی که فکر عاقبت کار را نکند، حازم نیست.
undefinedمثلاً وقتی که دارید مسابقه می دهید، بدانید طرف مقابل شما در مقابل این حرکتی که شما انجام می دهید، چه حرکتی انجام خواهد داد، فکر آن را بکنیدundefined، آن وقت برای آن حرکتی که او بعداً انجام خواهد داد، یک آمادگی‌ای پیدا کنید، بعد حرکتتان را شروع کنید؛ عاقبت کار را دیدن. همه‌ی اینها درس است! درسهای فردی هم نیست، درسهای مهمّی است برای مسائل مهمّ کشور، برای اداره‌ی کشور، برای مدیریّتهای کلان. البتّه به درد خانواده و به درد زندگی شخصی هم میخورد. این دستورات اخلاقی این جوری است.
undefined وَ النَّظَرُ فِی العَواقِبِ تَفتَحُ القُلوب
یعنی اگر ما در عواقب کارمان دقّت کنیم، دل را باز میکند، undefinedمنافذ فکری انسان را، منافذ روحی و معنوی انسان را باز میکند. undefinedundefinedاگر در عاقبت کارهایمان دقّت کنیم، گناه نمی کنیم، فسق نمی کنیم؛ اگر به عاقبت کارمان فکر کنیم، از لغزش‌هایی که معمولاً برای ماها پیش می‌آید، اجتناب می کنیم. هم در مسائل شخصی این جور است، هم در مسائل بزرگ این جور است، هم در مسائل کلان کشوری این‌ جور است. اگر این جور شد، آن وقت دیگر با امید باید پیش برویم.
undefined و اما توصیه ی آقا‌ به همه‌ کسانی که مدیریّتی دارند، مسئولیّتی دارند ، چه در قوّه‌ی مجریّه، چه در قوّه‌ی قضائیّه، چه در مدیریّتهای گوناگون، چیست؟undefinedundefinedundefinedundefined

۹:۱۹

thumnail
undefinedundefinedundefined توصیه‌ من این است کهundefinedundefinedundefined

۹:۲۴

undefined افسردگی و ملالت را و بی‌حوصلگی را از خودشان دور کنند، ناامیدی را از خودشان دور کنند، و بدانند که کار دارد پیش می رود، انقلاب حرکت می کند.
undefinedدیدید به توفیق الهی در بیست‌ودوّم بهمن چه حادثه‌ی عظیمی در این کشور اتّفاق افتاد. انقلاب است دیگر؛ انقلاب دارد حرکت میکند، پیش می رود. چهل سال از نهضت عظیم این ملّت و امام بزرگوار می گذرد و باید همه چیز از یادها رفته باشد، [امّا] مردم جوری با این حادثه برخورد می کنند مثل اینکه همین دیروز اتّفاق افتاده! جوری می‌آیند به خیابان ها که -آن طوری که به من از جاهای مختلف گزارش دادند- در تهران، در این خیابان های منتهی به میدان آزادی جمعیّت نمی توانست جلو برود؛ شهرهای دیگر هم همین جور. از همه‌ی سالهای گذشته جمعیّت بیشتر آمدند؛ چرا؟ چون تهدید دشمن بیشتر بود، مردم احساس نشاط و احساس تکلیف کردند. کارها دارد پیش می رود. بنابراین بی‌حوصلگی و مانند اینها را همه، اعمّ از مدیران ارشد، مدیران متوسّط، مدیران پائین کنار بگذارند؛ این یک.undefined
undefinedدوّم، عاقبت‌اندیشی ؛
undefinedکاری که می خواهند انجام بدهند، ببینند عاقبتش چه می شود؛ این تصمیمی که شما میخواهی بگیری، این حرکت را تصویب کنی یا رد کنی، ببین عاقبتش چه می شود، دنباله‌اش چیست، حرکت دشمن در قبال این چیست، شما چه کار میتوانی بکنی؛ فکر اینها را بکن، بعد آن وقت مخلصاً ‌للّه عمل کن.

۹:۲۵

undefinedابتدای جلسه_درس خارج فقه

undefined️●undefinedundefinedundefinedundefinedundefined️●
undefined#کلیپ_تصویری#اسفند ۹۷

۹:۲۷

بازارسال شده از هزار امیدان
thumnail

۹:۲۷

۲۶ فروردین ۱۳۹۸

بازارسال شده از هزار امیدان

اخلاق عملی ج ۴.mp3

۱۴.۰۴ مگابایت
undefined زمان: ۲۰: ۲۶undefined حجم: ۱۴ مگا بایت

یک شنبه ۵ اسفند ١٣٩۷ undefinedundefined #صوت_جلسه ی چهارم
قسمت دوم#اخلاق_عملی#وفای_به_عهد

بنیاد خیرین المصطفی undefined|کلاس خانم دکتر قاسمی نراقی

۴:۴۳

undefined وفای به عهد در آیات قرآن کریم:

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ●☆س م مومنون/ ۸
undefinedو مؤمنان کسانی اند که امانت های یکدیگر را پاس می دارند و به پیمان خود وفادارند.

●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined ليس البر ان تولوا وجوهکم قبل المشرق و المغرب و لکن البر من آمن بالله و ... و الموفون بعهدهم اذا عاهدوا و ...اولئک الذین صدقوا و اولئک هم المتقون☆●س م بقره/ ۱۷۷
undefined نيکى آن نيست که (هنگام عبادت) روى خود را به سوى مشرق و مغرب بگردانيد و آن را به عنوان قبله تلقى کنيد، بلکه نيکى آن است که انسان به خدا ايمان آورده و... و آن است که چون پيمانى بستند به پيمان خود وفا کردند و .... اينانند کسانى که راست گفته اند و اينانند تقواپيشگان.

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined ... و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسولا☆●س م اسراء / ۳۴
undefined ... و به پيمان ها وفا کنيد که قطعاً پيمان ها مورد سؤال قرار خواهند گرفت.



undefinedنقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد

۴:۴۴

thumnail
undefined"کمی دیر تر"، کتابی از نویسنده ی #کشتی_پهلو_گرفته؛#سید_مهدی_شجاعی
#معرفی_کتاب#وفای_به_عهد

۴:۴۷

undefinedدرباره کتاب #کمی_دیرتر
undefinedاین اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، undefinedنگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.
undefinedرمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می شود،undefined جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…»
undefinedاین شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می رسد و هنگامه عمل به شعارها میرسد، آن نمی کنند که می گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی زمان پیش می رود و مواجه همه آدم‌ها را می بینیم با قصه ظهور… و کشف چرایی «آقا نیا» ی جوان.
undefinedشجاعی در این رمان همه اقشار و همه ی آدم‌ها را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می کند. تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی کند و در فضایی بسیار بدیع،‌ خودش را هم در معرض این امتحان می گذارد. نویسنده در «کمی دیرتر» همه آفت‌های انتظار را با شخصیت‌های قصه‌اش برای مخاطب روایت نمی کند، بلکه به تصویر می کشد و نشانش می دهد… انسان‌های مدعی انتظار و منتظر ظهور، غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.
undefinedنویسنده در پایان همه موشکافیهایش در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می آید…
#معرفی_کتاب📚#وفای_به_عهد

۴:۴۹

thumnail
اخلاق عملی#وفای_به_عهد#جلسه ی چهارم

۴:۵۰

undefined وفای به عهد در روایات معصومین علیهم السلام:
undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined وعن الرسول صلى الله عليه و اله و سلم: "من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليفِ إذا وعد"  
undefinedو هر کس که به خدا و روز آخرت ایمان دارد باید به آنچه وعده می دهد وفا کند.☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۲، ص۳۶۴، حدیث ۲. 

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefinedحضرت علی علیه‌السّلام فرمود:«ان الوفاء بالعهد من علامات اهل الدین ،
undefined وفای به عهد از نشانه‌های مردم متدیّن است.»
☆● مجلسی، محمدباقر، سفینة البحار، ج۲، ص ۶۷۵

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم فرمود:«لا دین لمن لا عهد له ،
undefined کسی که پای‌بند به پیمان خود نباشد دین ندارد.»☆●مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۸۴، ص۲۵۲.

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم نقل شده است که فرمود: «آیة المنافق ثلاثٌ اذا حدیث کذب و اذا وعد اخلف و اذا ائتمن خان؛
undefined نشانه منافق سه چیز است:دروغگویی، پیمان‌شکنی، و خیانت در امانت.»☆● ابشیهی، محمد بن احمد، المستطرف، ج۱، ص۲۰۶

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefined undefined امیرمؤمنان علیه‌السّلام در فرمان خود به مالک اشتر فرمود:«ایاک... ان تعدهم فتتبع موعدک بخلفک... و الخلف یوجب المقت عندالله و الناس قال الله تعالی «کبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون؛
undefined بپرهیز از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلّف کنی... زیرا (تخلف از وعده) موجب خشم خدا و مردم خواهد شد، چنان که قرآن می‌فرماید: «نزد خدا بسیار خشم‌آور است که بگویید چیزی را که به آن عمل نمی‌کنید.»☆● نهج البلاغه، صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص ۳۰۱
undefinedنقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد

۴:۵۱

undefinedیک #تذکر اگر بنا باشد به این مسئله اساسی توجه نشودundefined زندگی مردم متلاشی خواهد شد و در اثر بی‌نظمی و هرج و مرج مردم از یکدیگر سلب اعتماد خواهند کرد و در نتیجه زیربنای روابط اجتماعی سست می‌شود. از این رو اسلام آنقدر به وفای به عهد اهمیت می‌دهد که حتی در مورد دشمن و کسی که از نظر عقیده و مسلک و هدف با انسان توافق ندارد وفای به عهد و پیمان را لازم می‌شمرد.

undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefinedundefinedامام صادق (علیه‌السّلام) فرمود:«ثلاثٌ لم یجعل الله عزوجل لاحد فیهن رخصة: اداء الامانة الی البر و الفاجر و الوفاء بالعهد للبر و الفاجر و بر الوالدین برین کانا اوفاجرین؛
undefined سه چیز است که خداوند به هیچ کس اجازه تخلّف از آن را نداده است: ادای امانت در مورد هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و وفای به عهد درباره هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و نیکی به پدر و مادر خواه نیکوکار باشند یا بدکار.»☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، چاپ اسلامیه، ج۲، ص۱۶۲، حدیث ۱۵.    ☆● مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۷۲، ص۹۲.
undefined ☆●undefined●☆undefined ☆●●☆undefined ☆●undefined●☆undefinedundefinedامیر مؤمنان علیه‌السّلام به مالک اشتر فرمان داد که اگر به دشمن خود هم وعده‌ای داده‌ای باید به پیمان خود وفا کنی، آنجا که فرمود:«و ان عقدت بینک و بین عدوک عقدة او البسته منک ذمة فحط عهدک بالوفاء وارع ذمّتک بالامانة و اجعل نفسک جنة دون ما اعطیت، فانّه لیس من فرائض الله شیء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوائهم و تشتّت آرائهم من تعظیم الوفاء بالعهود و قد لزم ذلک المشرکون فیما بینهم دون المسلمین لما استوبلوا من عواقب الغدر فلا تعذرنّ بذمّتک و لا تخیسن بعهدک و لاتختلن عدوک فانه لا یجتری علی الله الا جاهل شقی، و قد جعل الله عهده و ذمّته امناً افضاه بین العباد برحمته و حریماً یسکنون الی منعته...؛
undefined اگر بین خود و دشمنت پیمانی بستی و یا تعهد کردی که به او پناه دهی، جامه وفا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و جان خود را سپر تعهّدات خویش قرار ده! زیرا هیچ یک از فرایض الهی مانند وفای به عهد و پیمان نیست که مردم جهان #با_تمام_اختلافاتی_که_دارند نسبت به آن این‌چنین #اتفاق_نظر داشته باشند و حتّی مشرکان زمان جاهلیت آن را مراعات می‌کردند، چرا که عواقب پیمان‌شکنی را آزموده بودند. بنابراین، هرگز پیمان‌شکنی مکن و در عهد خود خیانت روا مدار و دشمنت را فریب مده، زیرا غیر از شخص جاهل و شقی، کسی گستاخی بر خداوند را روا نمی‌دارد. خداوند عهد و پیمانی را که بنام او منعقد می‌شود با رحمت خود مایه آسایش بندگان و حریم امنی برایشان قرار داده تا به آن پناه برند....»☆● نهج البلاغه صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص۳۰۰.

undefinedنقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد

۴:۵۳

بازارسال شده از هزار امیدان

وفای+به+عهد_1555257552.94.pdf

۱۶۹.۰۷ کیلوبایت

#جزوه #وفای_به_عهداخلاق عملیجلسه ی چهارم

۴:۵۴

بازارسال شده از هزار امیدان

خواستگاری ج ۴.mp3

۳.۳۸ مگابایت
undefined زمان: ۲۲: ۰۶undefined حجم: ۳ مگا بایت

یک شنبه ۵ اسفند ١٣٩۷ undefinedundefined #صوت_جلسه ی چهارم
قسمت سوم#نکات_خواستگاری

بنیاد خیرین المصطفی undefined|کلاس خانم دکتر نراقی

۴:۵۵

thumnail

۴:۵۷

بازارسال شده از هزار امیدان

مساله شرعی ج ۴.mp3

۹.۲۷ مگابایت
undefined زمان: ۵۸: ۱۸undefined حجم: ۹ مگا بایت

یک شنبه ۵ اسفند ١٣٩۷ undefinedundefined #صوت_جلسه ی چهارم
قسمت چهارم#مساله_شرعی#وضو

بنیاد خیرین المصطفی undefined|کلاس خانم دکتر نراقی

۴:۵۹

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

۲۰ بهمن ۱۴۰۲

بازارسال شده از علی صبوحی طسوجی
thumnail
حواستون هست؟!چند ساعت دیگه می‌رسیم به منزل دومundefined
امیدواریم هممون از این مسیر روحانی بهره‌مند بشیم و در مسیر رضایت خدا و اهل بیت قدم برداریم. undefined قدم اول اینکه چند نفر رو تونستیم در این مسیر همراه خودمون کنیم؟!undefined قدم دوم اینکه چه عهد و پیمانی با خودمون بستیم که تا پایان چهل روز بهش پایبند باشیم و بشه سیره زندگیمون و لبخند رضایت خدا و امام زمانمون رو در پی داشته باشه؟!undefined قدم سوم اینکه چقدر تونستیم برای ادامه ی این جریان و رسیدن اون به گوش همه ی مردم دنیا همراهی کنیم؟!
undefined با نذر فرهنگی در توسعه ی ملی و بین المللی رسانه ی تدبر سهیم باشید undefined
undefined https://nehzattadabor.com/culturalundefined @alisaboohi_com

۱۳:۰۸

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

بازارسال شده از ورودی هفدهیا
undefinedundefinedundefined🤍undefinedundefinedundefined الله اکبر undefined الله اکبر  undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر  undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined🤍 الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر  undefined الله اکبر undefinedundefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر  undefined الله اکبر 🤍undefined الله اکبر undefined الله اکبر undefined الله اکبر
#خامنه_ای_رهبر undefined#الله_اکبر🇮🇷#فردا_خواهیم_آمد☀️#ساعت_۲۱🕊#شب_۲۱_بهمن undefined#یا_صاحب_الزمان❤️

۱۸:۰۹