۲۵ فروردین ۱۳۹۸
جلسه ی پنجم خانم دکتر قاسمی نراقی در صبح یکشنبه، ۱۳۹۷/۱۲/۵ نزدیک به روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر در چهار بخش برگزار شد:
اول مطابق معمول همیشه؛ حدیثی به نقل از آیتالله خامنهای که در ابتدای جلسه ی درس خارج فقه شون بیان می فرمایند، با بحث #نشاط_و_عاقبت_اندیشی و شرح آن که زینب بخش مجلسمان بود
دوم این بخش و موضوعش، #وفای_به_عهد تازه آغاز شد، اخلاق عملی و اهمیت این موضوع بسیاااار تکان دهنده و تامل برانگیز بود، به راستیعهد ما با امام زمان چیست؟چرا ما شیعیان از دیدار ایشان محرومیم؟با #معرفی_ کتاب
سوم نکات خواستگاریِ حاج آقا دهقان و تعریف #بلوغ_اجتماعی و اهمیت شناخت جایگاه خود
چهارم در این قسمت سوال و پرسش و پاسخ موج می زد و آن مساله ی شرعی با موضوعیت #وضو بود
━━━━━━━━━ بنیاد خیرین المصطفی ━━━━━━━━━
اول مطابق معمول همیشه؛ حدیثی به نقل از آیتالله خامنهای که در ابتدای جلسه ی درس خارج فقه شون بیان می فرمایند، با بحث #نشاط_و_عاقبت_اندیشی و شرح آن که زینب بخش مجلسمان بود
دوم این بخش و موضوعش، #وفای_به_عهد تازه آغاز شد، اخلاق عملی و اهمیت این موضوع بسیاااار تکان دهنده و تامل برانگیز بود، به راستیعهد ما با امام زمان چیست؟چرا ما شیعیان از دیدار ایشان محرومیم؟با #معرفی_ کتاب
سوم نکات خواستگاریِ حاج آقا دهقان و تعریف #بلوغ_اجتماعی و اهمیت شناخت جایگاه خود
چهارم در این قسمت سوال و پرسش و پاسخ موج می زد و آن مساله ی شرعی با موضوعیت #وضو بود
━━━━━━━━━ بنیاد خیرین المصطفی ━━━━━━━━━
۹:۱۸
بازارسال شده از هزار امیدان
حدیث آقا ج ۴.mp3
۵.۵۵ مگابایت
۹:۱۹
۹:۲۴
افسردگی و ملالت را و بیحوصلگی را از خودشان دور کنند، ناامیدی را از خودشان دور کنند، و بدانند که کار دارد پیش می رود، انقلاب حرکت می کند.
دیدید به توفیق الهی در بیستودوّم بهمن چه حادثهی عظیمی در این کشور اتّفاق افتاد. انقلاب است دیگر؛ انقلاب دارد حرکت میکند، پیش می رود. چهل سال از نهضت عظیم این ملّت و امام بزرگوار می گذرد و باید همه چیز از یادها رفته باشد، [امّا] مردم جوری با این حادثه برخورد می کنند مثل اینکه همین دیروز اتّفاق افتاده! جوری میآیند به خیابان ها که -آن طوری که به من از جاهای مختلف گزارش دادند- در تهران، در این خیابان های منتهی به میدان آزادی جمعیّت نمی توانست جلو برود؛ شهرهای دیگر هم همین جور. از همهی سالهای گذشته جمعیّت بیشتر آمدند؛ چرا؟ چون تهدید دشمن بیشتر بود، مردم احساس نشاط و احساس تکلیف کردند. کارها دارد پیش می رود. بنابراین بیحوصلگی و مانند اینها را همه، اعمّ از مدیران ارشد، مدیران متوسّط، مدیران پائین کنار بگذارند؛ این یک.
دوّم، عاقبتاندیشی ؛
کاری که می خواهند انجام بدهند، ببینند عاقبتش چه می شود؛ این تصمیمی که شما میخواهی بگیری، این حرکت را تصویب کنی یا رد کنی، ببین عاقبتش چه می شود، دنبالهاش چیست، حرکت دشمن در قبال این چیست، شما چه کار میتوانی بکنی؛ فکر اینها را بکن، بعد آن وقت مخلصاً للّه عمل کن.
دیدید به توفیق الهی در بیستودوّم بهمن چه حادثهی عظیمی در این کشور اتّفاق افتاد. انقلاب است دیگر؛ انقلاب دارد حرکت میکند، پیش می رود. چهل سال از نهضت عظیم این ملّت و امام بزرگوار می گذرد و باید همه چیز از یادها رفته باشد، [امّا] مردم جوری با این حادثه برخورد می کنند مثل اینکه همین دیروز اتّفاق افتاده! جوری میآیند به خیابان ها که -آن طوری که به من از جاهای مختلف گزارش دادند- در تهران، در این خیابان های منتهی به میدان آزادی جمعیّت نمی توانست جلو برود؛ شهرهای دیگر هم همین جور. از همهی سالهای گذشته جمعیّت بیشتر آمدند؛ چرا؟ چون تهدید دشمن بیشتر بود، مردم احساس نشاط و احساس تکلیف کردند. کارها دارد پیش می رود. بنابراین بیحوصلگی و مانند اینها را همه، اعمّ از مدیران ارشد، مدیران متوسّط، مدیران پائین کنار بگذارند؛ این یک.
دوّم، عاقبتاندیشی ؛
کاری که می خواهند انجام بدهند، ببینند عاقبتش چه می شود؛ این تصمیمی که شما میخواهی بگیری، این حرکت را تصویب کنی یا رد کنی، ببین عاقبتش چه می شود، دنبالهاش چیست، حرکت دشمن در قبال این چیست، شما چه کار میتوانی بکنی؛ فکر اینها را بکن، بعد آن وقت مخلصاً للّه عمل کن.
۹:۲۵
ابتدای جلسه_درس خارج فقه
●️●●️●
#کلیپ_تصویری#اسفند ۹۷
●️●●️●
#کلیپ_تصویری#اسفند ۹۷
۹:۲۷
بازارسال شده از هزار امیدان
۹:۲۷
۲۶ فروردین ۱۳۹۸
بازارسال شده از هزار امیدان
اخلاق عملی ج ۴.mp3
۱۴.۰۴ مگابایت
۴:۴۳
وفای به عهد در آیات قرآن کریم:
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ●☆س م مومنون/ ۸
و مؤمنان کسانی اند که امانت های یکدیگر را پاس می دارند و به پیمان خود وفادارند.
●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ☆● ليس البر ان تولوا وجوهکم قبل المشرق و المغرب و لکن البر من آمن بالله و ... و الموفون بعهدهم اذا عاهدوا و ...اولئک الذین صدقوا و اولئک هم المتقون☆●س م بقره/ ۱۷۷
نيکى آن نيست که (هنگام عبادت) روى خود را به سوى مشرق و مغرب بگردانيد و آن را به عنوان قبله تلقى کنيد، بلکه نيکى آن است که انسان به خدا ايمان آورده و... و آن است که چون پيمانى بستند به پيمان خود وفا کردند و .... اينانند کسانى که راست گفته اند و اينانند تقواپيشگان.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ... و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسولا☆●س م اسراء / ۳۴
... و به پيمان ها وفا کنيد که قطعاً پيمان ها مورد سؤال قرار خواهند گرفت.
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ●☆س م مومنون/ ۸
و مؤمنان کسانی اند که امانت های یکدیگر را پاس می دارند و به پیمان خود وفادارند.
●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ☆● ليس البر ان تولوا وجوهکم قبل المشرق و المغرب و لکن البر من آمن بالله و ... و الموفون بعهدهم اذا عاهدوا و ...اولئک الذین صدقوا و اولئک هم المتقون☆●س م بقره/ ۱۷۷
نيکى آن نيست که (هنگام عبادت) روى خود را به سوى مشرق و مغرب بگردانيد و آن را به عنوان قبله تلقى کنيد، بلکه نيکى آن است که انسان به خدا ايمان آورده و... و آن است که چون پيمانى بستند به پيمان خود وفا کردند و .... اينانند کسانى که راست گفته اند و اينانند تقواپيشگان.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ ... و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسولا☆●س م اسراء / ۳۴
... و به پيمان ها وفا کنيد که قطعاً پيمان ها مورد سؤال قرار خواهند گرفت.
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
۴:۴۴
۴:۴۷
درباره کتاب #کمی_دیرتر
این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.
رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می شود، جشن نیمهشعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سردادهاند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…»
این شروع جذاب ما را با شخصیتهایی آشنا می کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می رسد و هنگامه عمل به شعارها میرسد، آن نمی کنند که می گفتند. رمان در فضایی مکاشفهگونه و بی زمان پیش می رود و مواجه همه آدمها را می بینیم با قصه ظهور… و کشف چرایی «آقا نیا» ی جوان.
شجاعی در این رمان همه اقشار و همه ی آدمها را با بهانههایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می کند. تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی کند و در فضایی بسیار بدیع، خودش را هم در معرض این امتحان می گذارد. نویسنده در «کمی دیرتر» همه آفتهای انتظار را با شخصیتهای قصهاش برای مخاطب روایت نمی کند، بلکه به تصویر می کشد و نشانش می دهد… انسانهای مدعی انتظار و منتظر ظهور، غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.
نویسنده در پایان همه موشکافیهایش در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می آید…
#معرفی_کتاب📚#وفای_به_عهد
این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.
رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می شود، جشن نیمهشعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سردادهاند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…»
این شروع جذاب ما را با شخصیتهایی آشنا می کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل می رسد و هنگامه عمل به شعارها میرسد، آن نمی کنند که می گفتند. رمان در فضایی مکاشفهگونه و بی زمان پیش می رود و مواجه همه آدمها را می بینیم با قصه ظهور… و کشف چرایی «آقا نیا» ی جوان.
شجاعی در این رمان همه اقشار و همه ی آدمها را با بهانههایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می کند. تا آنجا که حتی به راوی هم رحم نمی کند و در فضایی بسیار بدیع، خودش را هم در معرض این امتحان می گذارد. نویسنده در «کمی دیرتر» همه آفتهای انتظار را با شخصیتهای قصهاش برای مخاطب روایت نمی کند، بلکه به تصویر می کشد و نشانش می دهد… انسانهای مدعی انتظار و منتظر ظهور، غریبه نیستند؛ خودمانیم و شجاعی در رمانش به خوبی به این زبان دست یافته که وقتی از هر قشر و صنف و گروهی یک نمونه آورده با مصادیق کار ندارد و در پی اثبات شمول ادعایش است.
نویسنده در پایان همه موشکافیهایش در نقد منتظران به دنبال آن است که مخاطب منتظر واقعی را بشناسد و ببیند که انتظار به فریادهای بلند «آقا بیا» نیست؛ به دلی است که برای حضرت می تپد و اخلاصی که میان زندگی جاری است و آقایی که خودش به دیدار منتظرانش می آید…
#معرفی_کتاب📚#وفای_به_عهد
۴:۴۹
۴:۵۰
وفای به عهد در روایات معصومین علیهم السلام:
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ وعن الرسول صلى الله عليه و اله و سلم: "من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليفِ إذا وعد"
و هر کس که به خدا و روز آخرت ایمان دارد باید به آنچه وعده می دهد وفا کند.☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۲، ص۳۶۴، حدیث ۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ حضرت علی علیهالسّلام فرمود:«ان الوفاء بالعهد من علامات اهل الدین ،
وفای به عهد از نشانههای مردم متدیّن است.»
☆● مجلسی، محمدباقر، سفینة البحار، ج۲، ص ۶۷۵
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمود:«لا دین لمن لا عهد له ،
کسی که پایبند به پیمان خود نباشد دین ندارد.»☆●مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۸۴، ص۲۵۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ از رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم نقل شده است که فرمود: «آیة المنافق ثلاثٌ اذا حدیث کذب و اذا وعد اخلف و اذا ائتمن خان؛
نشانه منافق سه چیز است:دروغگویی، پیمانشکنی، و خیانت در امانت.»☆● ابشیهی، محمد بن احمد، المستطرف، ج۱، ص۲۰۶
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ امیرمؤمنان علیهالسّلام در فرمان خود به مالک اشتر فرمود:«ایاک... ان تعدهم فتتبع موعدک بخلفک... و الخلف یوجب المقت عندالله و الناس قال الله تعالی «کبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون؛
بپرهیز از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلّف کنی... زیرا (تخلف از وعده) موجب خشم خدا و مردم خواهد شد، چنان که قرآن میفرماید: «نزد خدا بسیار خشمآور است که بگویید چیزی را که به آن عمل نمیکنید.»☆● نهج البلاغه، صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص ۳۰۱
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ وعن الرسول صلى الله عليه و اله و سلم: "من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليفِ إذا وعد"
و هر کس که به خدا و روز آخرت ایمان دارد باید به آنچه وعده می دهد وفا کند.☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۲، ص۳۶۴، حدیث ۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ حضرت علی علیهالسّلام فرمود:«ان الوفاء بالعهد من علامات اهل الدین ،
وفای به عهد از نشانههای مردم متدیّن است.»
☆● مجلسی، محمدباقر، سفینة البحار، ج۲، ص ۶۷۵
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمود:«لا دین لمن لا عهد له ،
کسی که پایبند به پیمان خود نباشد دین ندارد.»☆●مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۸۴، ص۲۵۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ از رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم نقل شده است که فرمود: «آیة المنافق ثلاثٌ اذا حدیث کذب و اذا وعد اخلف و اذا ائتمن خان؛
نشانه منافق سه چیز است:دروغگویی، پیمانشکنی، و خیانت در امانت.»☆● ابشیهی، محمد بن احمد، المستطرف، ج۱، ص۲۰۶
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆ امیرمؤمنان علیهالسّلام در فرمان خود به مالک اشتر فرمود:«ایاک... ان تعدهم فتتبع موعدک بخلفک... و الخلف یوجب المقت عندالله و الناس قال الله تعالی «کبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون؛
بپرهیز از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلّف کنی... زیرا (تخلف از وعده) موجب خشم خدا و مردم خواهد شد، چنان که قرآن میفرماید: «نزد خدا بسیار خشمآور است که بگویید چیزی را که به آن عمل نمیکنید.»☆● نهج البلاغه، صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص ۳۰۱
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
۴:۵۱
یک #تذکر اگر بنا باشد به این مسئله اساسی توجه نشود زندگی مردم متلاشی خواهد شد و در اثر بینظمی و هرج و مرج مردم از یکدیگر سلب اعتماد خواهند کرد و در نتیجه زیربنای روابط اجتماعی سست میشود. از این رو اسلام آنقدر به وفای به عهد اهمیت میدهد که حتی در مورد دشمن و کسی که از نظر عقیده و مسلک و هدف با انسان توافق ندارد وفای به عهد و پیمان را لازم میشمرد.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆امام صادق (علیهالسّلام) فرمود:«ثلاثٌ لم یجعل الله عزوجل لاحد فیهن رخصة: اداء الامانة الی البر و الفاجر و الوفاء بالعهد للبر و الفاجر و بر الوالدین برین کانا اوفاجرین؛
سه چیز است که خداوند به هیچ کس اجازه تخلّف از آن را نداده است: ادای امانت در مورد هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و وفای به عهد درباره هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و نیکی به پدر و مادر خواه نیکوکار باشند یا بدکار.»☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، چاپ اسلامیه، ج۲، ص۱۶۲، حدیث ۱۵. ☆● مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۷۲، ص۹۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆امیر مؤمنان علیهالسّلام به مالک اشتر فرمان داد که اگر به دشمن خود هم وعدهای دادهای باید به پیمان خود وفا کنی، آنجا که فرمود:«و ان عقدت بینک و بین عدوک عقدة او البسته منک ذمة فحط عهدک بالوفاء وارع ذمّتک بالامانة و اجعل نفسک جنة دون ما اعطیت، فانّه لیس من فرائض الله شیء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوائهم و تشتّت آرائهم من تعظیم الوفاء بالعهود و قد لزم ذلک المشرکون فیما بینهم دون المسلمین لما استوبلوا من عواقب الغدر فلا تعذرنّ بذمّتک و لا تخیسن بعهدک و لاتختلن عدوک فانه لا یجتری علی الله الا جاهل شقی، و قد جعل الله عهده و ذمّته امناً افضاه بین العباد برحمته و حریماً یسکنون الی منعته...؛
اگر بین خود و دشمنت پیمانی بستی و یا تعهد کردی که به او پناه دهی، جامه وفا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و جان خود را سپر تعهّدات خویش قرار ده! زیرا هیچ یک از فرایض الهی مانند وفای به عهد و پیمان نیست که مردم جهان #با_تمام_اختلافاتی_که_دارند نسبت به آن اینچنین #اتفاق_نظر داشته باشند و حتّی مشرکان زمان جاهلیت آن را مراعات میکردند، چرا که عواقب پیمانشکنی را آزموده بودند. بنابراین، هرگز پیمانشکنی مکن و در عهد خود خیانت روا مدار و دشمنت را فریب مده، زیرا غیر از شخص جاهل و شقی، کسی گستاخی بر خداوند را روا نمیدارد. خداوند عهد و پیمانی را که بنام او منعقد میشود با رحمت خود مایه آسایش بندگان و حریم امنی برایشان قرار داده تا به آن پناه برند....»☆● نهج البلاغه صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص۳۰۰.
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆امام صادق (علیهالسّلام) فرمود:«ثلاثٌ لم یجعل الله عزوجل لاحد فیهن رخصة: اداء الامانة الی البر و الفاجر و الوفاء بالعهد للبر و الفاجر و بر الوالدین برین کانا اوفاجرین؛
سه چیز است که خداوند به هیچ کس اجازه تخلّف از آن را نداده است: ادای امانت در مورد هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و وفای به عهد درباره هر کس خواه نیکوکار باشد یا بدکار، و نیکی به پدر و مادر خواه نیکوکار باشند یا بدکار.»☆● کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، چاپ اسلامیه، ج۲، ص۱۶۲، حدیث ۱۵. ☆● مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج۷۲، ص۹۲.
☆●●☆ ☆●●☆ ☆●●☆امیر مؤمنان علیهالسّلام به مالک اشتر فرمان داد که اگر به دشمن خود هم وعدهای دادهای باید به پیمان خود وفا کنی، آنجا که فرمود:«و ان عقدت بینک و بین عدوک عقدة او البسته منک ذمة فحط عهدک بالوفاء وارع ذمّتک بالامانة و اجعل نفسک جنة دون ما اعطیت، فانّه لیس من فرائض الله شیء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوائهم و تشتّت آرائهم من تعظیم الوفاء بالعهود و قد لزم ذلک المشرکون فیما بینهم دون المسلمین لما استوبلوا من عواقب الغدر فلا تعذرنّ بذمّتک و لا تخیسن بعهدک و لاتختلن عدوک فانه لا یجتری علی الله الا جاهل شقی، و قد جعل الله عهده و ذمّته امناً افضاه بین العباد برحمته و حریماً یسکنون الی منعته...؛
اگر بین خود و دشمنت پیمانی بستی و یا تعهد کردی که به او پناه دهی، جامه وفا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار و جان خود را سپر تعهّدات خویش قرار ده! زیرا هیچ یک از فرایض الهی مانند وفای به عهد و پیمان نیست که مردم جهان #با_تمام_اختلافاتی_که_دارند نسبت به آن اینچنین #اتفاق_نظر داشته باشند و حتّی مشرکان زمان جاهلیت آن را مراعات میکردند، چرا که عواقب پیمانشکنی را آزموده بودند. بنابراین، هرگز پیمانشکنی مکن و در عهد خود خیانت روا مدار و دشمنت را فریب مده، زیرا غیر از شخص جاهل و شقی، کسی گستاخی بر خداوند را روا نمیدارد. خداوند عهد و پیمانی را که بنام او منعقد میشود با رحمت خود مایه آسایش بندگان و حریم امنی برایشان قرار داده تا به آن پناه برند....»☆● نهج البلاغه صبحی صالح، نامه ی ۵۳، ص۳۰۰.
نقل از کتاب خلاصه ی اخلاق عملی استاد مهدوی کنی رحمه الله#وفای_به_عهد
۴:۵۳
بازارسال شده از هزار امیدان
وفای+به+عهد_1555257552.94.pdf
۱۶۹.۰۷ کیلوبایت
#جزوه #وفای_به_عهداخلاق عملیجلسه ی چهارم
۴:۵۴
بازارسال شده از هزار امیدان
خواستگاری ج ۴.mp3
۳.۳۸ مگابایت
۴:۵۵
۴:۵۷
بازارسال شده از هزار امیدان
مساله شرعی ج ۴.mp3
۹.۲۷ مگابایت
۴:۵۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
۲۰ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از علی صبوحی طسوجی
۱۳:۰۸
۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از ورودی هفدهیا
🤍 الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر 🤍 الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر 🤍 الله اکبر الله اکبر الله اکبر
#خامنه_ای_رهبر #الله_اکبر🇮🇷#فردا_خواهیم_آمد☀️#ساعت_۲۱🕊#شب_۲۱_بهمن #یا_صاحب_الزمان❤️
#خامنه_ای_رهبر #الله_اکبر🇮🇷#فردا_خواهیم_آمد☀️#ساعت_۲۱🕊#شب_۲۱_بهمن #یا_صاحب_الزمان❤️
۱۸:۰۹