◇◇◇_زنی میانسال: آقای راننده! اگه ممکنِ صدایِ ضبطتون رو زیاد کنید!
-راننده: آبجی! مداحیه ها!! مطمئنید میخواید گوش کنید؟
_آرِ پسرم؛ منو یادِ کربلا میندازِ.....
این ماجرا برایِ من که رانندهی و راویِ این ماجرا بودم؛ عجیبِ؛ اما چندسالِ دیگه فقط عجیب نیست؛ بلکه؛ میشه شبیهِ چیزی به اسمِ رویا....
پ.ن:به گوشهایت بیاموز که هر چیزی ارزشِ شنیدن ندارد...موسیقی؛ مُسَکِن و مُخَدِرِ مُوَقَتِ!! به خدا؛ تو با ذکرِ خدا آروم میشی؛ وذکرِ خدا یادِ امام حسینیِ که تو گودال؛ منو تویِ نامردو یادش نرفته بود...
#شبهای_جمعه#پارازیت#اسنپ
-راننده: آبجی! مداحیه ها!! مطمئنید میخواید گوش کنید؟
_آرِ پسرم؛ منو یادِ کربلا میندازِ.....
این ماجرا برایِ من که رانندهی و راویِ این ماجرا بودم؛ عجیبِ؛ اما چندسالِ دیگه فقط عجیب نیست؛ بلکه؛ میشه شبیهِ چیزی به اسمِ رویا....
پ.ن:به گوشهایت بیاموز که هر چیزی ارزشِ شنیدن ندارد...موسیقی؛ مُسَکِن و مُخَدِرِ مُوَقَتِ!! به خدا؛ تو با ذکرِ خدا آروم میشی؛ وذکرِ خدا یادِ امام حسینیِ که تو گودال؛ منو تویِ نامردو یادش نرفته بود...
#شبهای_جمعه#پارازیت#اسنپ
۱۵:۵۴
امام علي عليه السلام :
كَيْفَ يَصِفُ إِلهَهُ مَنْ يَعْجِزُ عَنْ صِفَةِ مَخْلُوقٍ مِثْلِهِ.
امام علي عليه السلام :
چگونه مى تواند خداى خود را وصف كند كسى كه از وصف مخلوقى مانند خود ناتوان است .
نهجالبلاغه ، خ 111، ص 348.
#هشتک_توحید
كَيْفَ يَصِفُ إِلهَهُ مَنْ يَعْجِزُ عَنْ صِفَةِ مَخْلُوقٍ مِثْلِهِ.
امام علي عليه السلام :
چگونه مى تواند خداى خود را وصف كند كسى كه از وصف مخلوقى مانند خود ناتوان است .
نهجالبلاغه ، خ 111، ص 348.
#هشتک_توحید
۱۴:۵۹
#روز_شمار_محرم ... ۱۶۶ روز مانده تا محرم ...
آهسته گویمت نکند بشنود رباب ؛ از عمر اصغرش شش ماه بیش نمانده است ...
۱۰ رجب سال ۶۰ هجریتولد حضرت علی اصغر علیه السلام
آهسته گویمت نکند بشنود رباب ؛ از عمر اصغرش شش ماه بیش نمانده است ...
۱۰ رجب سال ۶۰ هجریتولد حضرت علی اصغر علیه السلام
۱۶:۱۶
وَ لَن يَجْعلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ علَی الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً خدا برای کافرین راه تسلطی بر مومنان قرار ندادِ
نساء ۱۴۱
مگه سید الشهدا علیهالسلام رو کفار نکشتن؛ مگه اونا بر امامِ مظلومِ ما تسلط پیدا نکردن؟؟ دیگه میخواستن چیکار کنن که نکردن؟؟؟
پس این آیه چی میگه؟؟
منظورِ این آیه؛ استدلالِ؛ کفار از لحاظِ استدلالِ منطقی؛ هیچ راهِ تسلطی بر مومنین ندارن؛ یعنی نمیتونن در مقابلِ استدلالِ اهلِ حق؛ حرفی بزنن که اون استدلال رو باطل کنهاصلا برای همین که تو زمینهی استدلال و دلیل نمیتونن کاری کنن؛ دست به قتلِ اهلِ بیت علیهمالسلام میزدن
مثلا امامِ ما میفرمود: این بچهی شش ماههی من؛ چه خطری میتونه برای شما داشته باشه؟ جوابِشون تیرِ سه شعبه بود؛ شاعر قشنگ گفته:
او آب طلب کرده مگر چیزِ زیادی استگیرَم که ندادند؛ ولی این چه جواب است؟
یا شاعرِ دیگهای اینطور فرموده:اصغرِ من کی به زبان آمده؟حرمله با تیر و کمان آمده
صلیالله علیکَ یا ابا عبدالله
امام رضا علیه السلام در باره آیه «وَلَن یَجْعلَ اللّهُ لِلْكَافِرِینَ علَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» فرمود: خداوند میفرماید كه خدا برای كافران، حجتی بر مؤمنان قرار نمیدهد و خدای تعالی از كافرانی خبر داده كه به ناحق، پیامبران را كشتند و با وجود كشتن ایشان، خداوند برای ایشان راهی بر (ضد) پیامبران قرار نخواهد داد.
۲- عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۲، ص ۲۲۰، باب ۴۶.
#رنگینکلام
نساء ۱۴۱
مگه سید الشهدا علیهالسلام رو کفار نکشتن؛ مگه اونا بر امامِ مظلومِ ما تسلط پیدا نکردن؟؟ دیگه میخواستن چیکار کنن که نکردن؟؟؟
پس این آیه چی میگه؟؟
منظورِ این آیه؛ استدلالِ؛ کفار از لحاظِ استدلالِ منطقی؛ هیچ راهِ تسلطی بر مومنین ندارن؛ یعنی نمیتونن در مقابلِ استدلالِ اهلِ حق؛ حرفی بزنن که اون استدلال رو باطل کنهاصلا برای همین که تو زمینهی استدلال و دلیل نمیتونن کاری کنن؛ دست به قتلِ اهلِ بیت علیهمالسلام میزدن
مثلا امامِ ما میفرمود: این بچهی شش ماههی من؛ چه خطری میتونه برای شما داشته باشه؟ جوابِشون تیرِ سه شعبه بود؛ شاعر قشنگ گفته:
او آب طلب کرده مگر چیزِ زیادی استگیرَم که ندادند؛ ولی این چه جواب است؟
یا شاعرِ دیگهای اینطور فرموده:اصغرِ من کی به زبان آمده؟حرمله با تیر و کمان آمده
صلیالله علیکَ یا ابا عبدالله
امام رضا علیه السلام در باره آیه «وَلَن یَجْعلَ اللّهُ لِلْكَافِرِینَ علَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» فرمود: خداوند میفرماید كه خدا برای كافران، حجتی بر مؤمنان قرار نمیدهد و خدای تعالی از كافرانی خبر داده كه به ناحق، پیامبران را كشتند و با وجود كشتن ایشان، خداوند برای ایشان راهی بر (ضد) پیامبران قرار نخواهد داد.
۲- عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۲، ص ۲۲۰، باب ۴۶.
#رنگینکلام
۱۶:۱۶
#رنگینکلام
تو عالمِ محبت؛ نه زبان معنا داره نه نژاد؛ نه رنگ مهمِ نه قیافه؛ نه سن به چشم میاد نه سال؛ همچنین اصلا مهم نیست که چه کسی از کجای جغرافیا اومده!! و این ماجرا تو کربلا با وضوحِ بالایی قابل مشاهدهاست
غلامِ ایرانیوهبِ مسیحیزهیرِ عثمانیحّرِ سُنی مذهبحبیبِ ۹۰ سالهقاسمبنالحسن علیهالسلام ۱۳ سالهعلی اصغر علیهالسلام ۶ ماهه
حسینِ محبوب؛ خودِش و محبانِ خودش رو برای محبینِ خودِش فدا کرد؛ و این همون چیزیه که حضرت زینب سلام الله علیها به زیبایی #زیبایی تعبیرِش میفرماید
#ما رایت الا جمیلامن به جزء زیبایی چیزی ندیدم
تو عالمِ محبت؛ نه زبان معنا داره نه نژاد؛ نه رنگ مهمِ نه قیافه؛ نه سن به چشم میاد نه سال؛ همچنین اصلا مهم نیست که چه کسی از کجای جغرافیا اومده!! و این ماجرا تو کربلا با وضوحِ بالایی قابل مشاهدهاست
غلامِ ایرانیوهبِ مسیحیزهیرِ عثمانیحّرِ سُنی مذهبحبیبِ ۹۰ سالهقاسمبنالحسن علیهالسلام ۱۳ سالهعلی اصغر علیهالسلام ۶ ماهه
حسینِ محبوب؛ خودِش و محبانِ خودش رو برای محبینِ خودِش فدا کرد؛ و این همون چیزیه که حضرت زینب سلام الله علیها به زیبایی #زیبایی تعبیرِش میفرماید
#ما رایت الا جمیلامن به جزء زیبایی چیزی ندیدم
۱۶:۱۶
۱۰:۱۶
♡امیرالمومنین على عليه السلام :
شما را به دور افكندن اين دنيا سفارش مى كنم ؛ دنيايى كه اگر هم نخواهيد تركش كنيد، او شما را ترك مى كند . . . پس ، در كسب عزّت و افتخارات دنيوى با يكديگر رقابت نكنيد و زرق و برق و نعمتهاى آن شما را پسند نيفتد و از سختى و رنج آن بيتابى مكنيد ؛ زيرا كه عزّتها و افتخارات آن به پايان مى رسد و زرق و برق و نعمتهاى آن به سر مى آيد و سختى و رنج آن تمام مى شود .;
نهج البلاغة : الخطبة 99 .
#رنگینکلام
شما را به دور افكندن اين دنيا سفارش مى كنم ؛ دنيايى كه اگر هم نخواهيد تركش كنيد، او شما را ترك مى كند . . . پس ، در كسب عزّت و افتخارات دنيوى با يكديگر رقابت نكنيد و زرق و برق و نعمتهاى آن شما را پسند نيفتد و از سختى و رنج آن بيتابى مكنيد ؛ زيرا كه عزّتها و افتخارات آن به پايان مى رسد و زرق و برق و نعمتهاى آن به سر مى آيد و سختى و رنج آن تمام مى شود .;
نهج البلاغة : الخطبة 99 .
#رنگینکلام
۱۸:۲۱
4_5769481048194816073.mp3
۰۸:۰۱-۴.۵۵ مگابایت
۲:۲۶
azrishe
گوساله سامری قسمت 73 شخصیتهای مشهور و محبوب ، اما منحرف از ولایت (2) #گوساله_سامری #محبوب_مشهور #سعدی @maasharegh
گوش بدیدمنتشر کنیدبی زحمت
۲:۲۷
♡امیرعوالم علی صلوات الله علیه و آله فرمودند:
وای بر کسی که به معرفت من جاهل گردد و حق مرا هیچ نشناسد چرا که بیشک حق من همان حق الله و حق الله همان حق من است.
بحارالانوار، ج۳۸، ص۲۹
#غدیریه#هشتک_توحید
وای بر کسی که به معرفت من جاهل گردد و حق مرا هیچ نشناسد چرا که بیشک حق من همان حق الله و حق الله همان حق من است.
بحارالانوار، ج۳۸، ص۲۹
#غدیریه#هشتک_توحید
۷:۲۲
🟡 بدترین کوری
قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : أَشَدُّ الْعَمَی مَنْ عَمِیَ عَنْ فَضْلِنَا وَ نَاصَبَنَا الْعَدَاوَهًَْ بِلَا ذَنْبٍ سَبَقَ إِلَیْهِ مِنَّا إِلَّا أَنَّا دَعَوْنَاهُ إِلَی الْحَقِّ وَ دَعَاهُ مَنْ سِوَانَا إِلَی الْفِتْنَهًِْ وَ الدُّنْیَا فَأَتَاهُمْ وَ نَصَبَ الْبَرَاءَهًَْ مِنَّا وَ الْعَدَاوَهًْ.
🟠 حضرت آیت الله العظمی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : بدترین کوری، کوری از فضل ماست و عداوت پیشهکردن با ما بدون سابقهی خطایی که نسبت به او از ما سرزده باشد. ما او را بهحق دعوت میکنیم، دیگران او را به فتنه و دنیا دعوت میکنند؛ سخن آنها را میپذیرد و با ما از راه دشمنی و بیزاری وارد میشود.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۷۴بحارالأنوار، ج۱۰، ص۱۱۱
️ @jame_ahadis_shia
قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : أَشَدُّ الْعَمَی مَنْ عَمِیَ عَنْ فَضْلِنَا وَ نَاصَبَنَا الْعَدَاوَهًَْ بِلَا ذَنْبٍ سَبَقَ إِلَیْهِ مِنَّا إِلَّا أَنَّا دَعَوْنَاهُ إِلَی الْحَقِّ وَ دَعَاهُ مَنْ سِوَانَا إِلَی الْفِتْنَهًِْ وَ الدُّنْیَا فَأَتَاهُمْ وَ نَصَبَ الْبَرَاءَهًَْ مِنَّا وَ الْعَدَاوَهًْ.
🟠 حضرت آیت الله العظمی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : بدترین کوری، کوری از فضل ماست و عداوت پیشهکردن با ما بدون سابقهی خطایی که نسبت به او از ما سرزده باشد. ما او را بهحق دعوت میکنیم، دیگران او را به فتنه و دنیا دعوت میکنند؛ سخن آنها را میپذیرد و با ما از راه دشمنی و بیزاری وارد میشود.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۷۴بحارالأنوار، ج۱۰، ص۱۱۱
️ @jame_ahadis_shia
۹:۰۶
azrishe
#توحید ۱۰۵ رفقا بازم خواهش میکنم دقت کنید؛ آدم از چیزی که نمیفهمِ لذت نمیبرِ؛ برایِ همین سعی میکنه اصلا سمتِ اون کار نَرِ؛ مثلا یکی از کارهایی که ما به علتِ نفهمیدنِ کنارِش گذاشتیم؛ خوندنِ قرآنِ!!! ما چون قرآن رو نمیفهمیم؛ میلی به خوندنِش هم نداریم؛ یا اگه میخونیمِش به نیتِ بردنِ ثواب میخونیمِش...و این کارِ درستی نیست...ما تو این حالت؛ قرآن رو ابزارِ گداییِ ثواب کردیم؛ و این توهینِ به قرآنِپس به نیتِ فهم قرآن بخونید که خدا اینکارو خیلی دوست دارِ خب حتما میپرسید که: چرا وسطِ بحثِ توحید؛ این حرفایِ بی ربط رو زدم؟ بی ربط نیست؛ یه لحظه دل بده تمامِ حرفم اینِ؛ شما اگه این بحث رو تا الان خوب درک کرده باشید؛ تا حدودی میتونید از آیاتِ قرآن سر دربیارید؛ و بع قولِ خودمون از خوندنِ قرآن خسته نشید بلکه باهاش حال هم بکنید... مثلا برید؛ و قسمتِ قبل رو دوباره بخونید؛ و حالا به این آیه نگاه کنید شما اگه هزار سالَم این آیه رو میخوندید؛ چیزی که الان میفهمید رو نمیفهمیدید؛ این آیه دقیقا تو خودِ ما وجود دارِ؛ شما میتونید برایِ دستتون که پیشِ شما معصومِ همین آیه رو بخونید؛ مثلا بگید ♡♡ وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَآءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ♡♡ای پیامبرِ من!! هنگامی كه به سوی دشمنان تیر پرتاب كردی، تو پرتاب نكردی، بلكه خدا پرتاب كرد♡♡۱ ای دستِ من؛ زمانی که تو تایپ کردی؛ تو تایپ نکردی؛ بلکه من بودم که تایپ میکردم!!! و این یعنی دستِ من به میلِ خودِش کار نمیکنه؛ یعنی هر کاری که من بگم رو عمل میکنه...پس شما معنیِ این آیه رو هم میفهمید ♡♡وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰٓ♡♡و از روی هوا و هوس سخن نمیگوید.♡♡إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ♡♡گفتار او چیزی جز وحی كه به او نازل میشود نیست♡♡۲ بله دستِ شما از روی هوی و هوسِ خودش کاری نمیکنه؛ و فقط چیزایی که شما بهش وحی میکنید رو انجام میدِ پ.ن ۱_ سوره انفال آیه ۱۷ ۲_ آیه ۳و۴ سوره نجم
#توحید ۱۰۶
انشاءالله به زودی....
انشاءالله به زودی....
۹:۱۵
♡دیگه خودت اهلِ روضهای میدونی که، وقتی رسیدن مدینه؛ عبدالله (همسرِ خانوم زینب سلاماللهعلیها) خانومش رو نشناخت....آفرین که اهلِ روضهای؛ بی زحمت اهلِ معرفت هم باش؛ و بفهم که ایشون به خاطرِ ما؛ این همه مصیبت رو به عهده گرفت!!! آرِ خیلی مهمِ که اینو بفهمی!! چون نجاتِ تو وابسته به فهمِ همین موضوعِ؛ چرا که نجاتِ ما به گریه است؛ ولی نه گریهی از رویِ احساس؛ گریهی احساسی؛ از عهدهی ابنِسعدِ ملعون هم برمیاد؛ اصلا هر کسی میتونه از روی احساس گریه کنه...ولی هر کسی نمیتونه از رویِ معرفت اشک بریزِ!!! اشکِ با معرفت یعنی همین که تو بدونی دخترِ ناموسِ خدا؛ دخترِ غیرتِ خدا؛ خواهرِ رحمت و کرامتِ خدا؛ هیچ گناهی نداشت که این همه بلا سَرِش بیاد؛ ولی به خاطرِ ما قبول کرد که به اسیری بِرِ!!!
♡وجدانن اگه دلیلِ گریت تو این مصیبتها بدهکاریت به اونا نیست؛ پس چرا اصلا گریه میکنی؟ نکنه درگیرِ احساسی مثلِ خیلیا...
#هشتک_بازار_بالاشهر
♡وجدانن اگه دلیلِ گریت تو این مصیبتها بدهکاریت به اونا نیست؛ پس چرا اصلا گریه میکنی؟ نکنه درگیرِ احساسی مثلِ خیلیا...
#هشتک_بازار_بالاشهر
۱۵:۴۸
◇◇ #شبهای_جمعه ◇◇
او که مثل من هزاران دربه در دارد، رفیقاین محال است از یکی مان چشم بر دارد،رفیقآن زمانی که درون روضه میآئیم ماشخص او بر تک تک ماها نظر دارد رفیق
صلیالله علیک یا اباعبدالله..♡
او که مثل من هزاران دربه در دارد، رفیقاین محال است از یکی مان چشم بر دارد،رفیقآن زمانی که درون روضه میآئیم ماشخص او بر تک تک ماها نظر دارد رفیق
صلیالله علیک یا اباعبدالله..♡
۱۵:۳۰
4_5872871017067580278.mp3
۱۴:۳۲-۱۳.۸۲ مگابایت
۳:۲۵
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
#توحید ۱۰۶
خب یه مدت نبودیم و لازمِ که یه آنچه گذشت به مطالب قبل داشته باشیم؛ چیا گفتیم؟؟
خدایی هست که بدون اینکه به ما احتیاجی داشته باشه مارو خلق کرده،من نکردم خلق تا سودی کنم/بلکه تا بر بندگان جودی کنم...
این فایده و سود به طور یکسان به همه نمیرسه،معیار خدا برای رسوندن این فایده به مخلوقات،عبادته،یعنی هرکی که اطاعت خدا رو بیشتر انجام بده بیشتر از اون فایده برخوردار میشه؛ یعنی بیشتر به خدا نزدیک میشهبیشتر عاشق خدا میشه
طبق آیاتو روایات سرآغاز و شروع عبادت خدا،شناخت خداست،یعنی باید خدارو شناخت و بعد خدارو عبادت کرد و در نتیجه به اون فایده خلقت رسید.
چندین قسمت راجع به عدمِ شناختِ ذاتِ خدا حرف زدیم؛ و کاملا بهمون ثابت شد که: ما نمیتونیم ذات خدا رو بشناسیم،پس به یه #تناقض بزرگ رسیدیم؛ چه تناقضی؟؟
خدا از یه طرف میگه باید منو بشناسی و از یه طرف دیگه فهمیدیم که نمیشه ذات خدا رو شناختمثلِ اینکه من به شما بگم: برای دیدنِ من تشریف بیارید منزلِ ما؛ ولی خودم خونه نباشم؟؟
-تو قسمت قبلی فهمیدیم که خداوند از این شناخت و عدم شناخت منظوری داره؛ چه منظوری؟
خدارا باید شناختیعنی صفات خدا رو باید شناختخدا شناختنی نیستیعنی ذات خدا شناختنی نیست
وقتی از نماینده های خدا منظور خدا رو پرسیدیم،متوجه شدیم که تو کلام ائمه ما اگه تناقضی هست حیکمانه است،پس و وقتی به فرمایشات این چنینی برخورد میکنیم باید از خود نماینده های خدا منظورشون رو بپرسیم
#انشاءالله ادامه دارد...
خب یه مدت نبودیم و لازمِ که یه آنچه گذشت به مطالب قبل داشته باشیم؛ چیا گفتیم؟؟
خدایی هست که بدون اینکه به ما احتیاجی داشته باشه مارو خلق کرده،من نکردم خلق تا سودی کنم/بلکه تا بر بندگان جودی کنم...
این فایده و سود به طور یکسان به همه نمیرسه،معیار خدا برای رسوندن این فایده به مخلوقات،عبادته،یعنی هرکی که اطاعت خدا رو بیشتر انجام بده بیشتر از اون فایده برخوردار میشه؛ یعنی بیشتر به خدا نزدیک میشهبیشتر عاشق خدا میشه
طبق آیاتو روایات سرآغاز و شروع عبادت خدا،شناخت خداست،یعنی باید خدارو شناخت و بعد خدارو عبادت کرد و در نتیجه به اون فایده خلقت رسید.
چندین قسمت راجع به عدمِ شناختِ ذاتِ خدا حرف زدیم؛ و کاملا بهمون ثابت شد که: ما نمیتونیم ذات خدا رو بشناسیم،پس به یه #تناقض بزرگ رسیدیم؛ چه تناقضی؟؟
خدا از یه طرف میگه باید منو بشناسی و از یه طرف دیگه فهمیدیم که نمیشه ذات خدا رو شناختمثلِ اینکه من به شما بگم: برای دیدنِ من تشریف بیارید منزلِ ما؛ ولی خودم خونه نباشم؟؟
-تو قسمت قبلی فهمیدیم که خداوند از این شناخت و عدم شناخت منظوری داره؛ چه منظوری؟
خدارا باید شناختیعنی صفات خدا رو باید شناختخدا شناختنی نیستیعنی ذات خدا شناختنی نیست
وقتی از نماینده های خدا منظور خدا رو پرسیدیم،متوجه شدیم که تو کلام ائمه ما اگه تناقضی هست حیکمانه است،پس و وقتی به فرمایشات این چنینی برخورد میکنیم باید از خود نماینده های خدا منظورشون رو بپرسیم
#انشاءالله ادامه دارد...
۱۲:۵۸
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
#توحید ۱۰۷
مثال برای درک تناقض حکیمانه:یه فرد در آنِ واحد میتونه چنتا نقشو همزمان داشته باشه،و هیچکدوم از این نقشا به دیگری آسیبی نرسونه...و باعث نفی اون یکی نقش نشه:شما فرض کن یه نفر هم میتونه:دایی باشه چون خواهرش بچه دارهعمو باشه چون داداشش بچه دارهپسر باشه چون بچه یه پدری هستپدر باشه چون پدرِ یه بچه هستو هزاران نقش دیگه....
اگی یکی بیاد بگه: من هم پدر هستم هم پسر!! ما نباید بهش تهمت بزنیم و بگیم: تو دیوونهای نباید همچین سوالاتی اَزَش بپرسیم: مردِ حسابی مارو سرکار گذاشتی؟؟مگه میشه هم پدر بود هم پسر؟ این حرفا خوب نیست؛ بلکه مثلِ بچهی خوب باید ازش بپرسیم
باید بپرسیم که منظورت چیه...اونم جواب میده که: بابا من نخواستم سَرِ کارتون بذارم؛ من دروغ نگفتم؛ بذارید واستون توضیح میدم؛ خلتصه شروع میکنه به توضیح دادنو میگه:
من پدر هستم چون پدر یه بچه هستممن پسر هستم چون پسرِ یه پدرم
میبینید دوستان؟؟این فرد؛ داره از #دیدها و #زاویههای مختلف؛ خودش رو معرفی میکنه،و هیچ تناقضی در کار نیست
امیدوارم مثال و مفهوم تناقضو خوب درک کرده باشید
پس اگه نمایندههای خدا میگن: "خدارو باید شناخت ولی شناختنی نیست"نباید قضاوت الکی کنیمو اونارو متهم به تناقض گویی کنیم،باید ازشون منظورشونو سوال کنیم؛ و اونها هم به ما میگن:
خدارا باید شناختیعنی صفات خدا رو باید شناختخدا شناختنی نیستیعنی ذات خدا شناختنی نیست
-ان شاء الله از قسمتهای بعد شناخت صفاتو توضیح میدیمیاعلی
پ.ن-اگه مفهوم تناقض حکیمانه رو درک کنیم نظرمون راجع به آیات قرآن هم خیلی عوض میشه،چون تو قرآن تعداد زیادی تناقض حکیمانه وجود داره که خیلی هارو گمراه میکنه و خیلیارو هدایت...
مثال برای درک تناقض حکیمانه:یه فرد در آنِ واحد میتونه چنتا نقشو همزمان داشته باشه،و هیچکدوم از این نقشا به دیگری آسیبی نرسونه...و باعث نفی اون یکی نقش نشه:شما فرض کن یه نفر هم میتونه:دایی باشه چون خواهرش بچه دارهعمو باشه چون داداشش بچه دارهپسر باشه چون بچه یه پدری هستپدر باشه چون پدرِ یه بچه هستو هزاران نقش دیگه....
اگی یکی بیاد بگه: من هم پدر هستم هم پسر!! ما نباید بهش تهمت بزنیم و بگیم: تو دیوونهای نباید همچین سوالاتی اَزَش بپرسیم: مردِ حسابی مارو سرکار گذاشتی؟؟مگه میشه هم پدر بود هم پسر؟ این حرفا خوب نیست؛ بلکه مثلِ بچهی خوب باید ازش بپرسیم
باید بپرسیم که منظورت چیه...اونم جواب میده که: بابا من نخواستم سَرِ کارتون بذارم؛ من دروغ نگفتم؛ بذارید واستون توضیح میدم؛ خلتصه شروع میکنه به توضیح دادنو میگه:
من پدر هستم چون پدر یه بچه هستممن پسر هستم چون پسرِ یه پدرم
میبینید دوستان؟؟این فرد؛ داره از #دیدها و #زاویههای مختلف؛ خودش رو معرفی میکنه،و هیچ تناقضی در کار نیست
امیدوارم مثال و مفهوم تناقضو خوب درک کرده باشید
پس اگه نمایندههای خدا میگن: "خدارو باید شناخت ولی شناختنی نیست"نباید قضاوت الکی کنیمو اونارو متهم به تناقض گویی کنیم،باید ازشون منظورشونو سوال کنیم؛ و اونها هم به ما میگن:
خدارا باید شناختیعنی صفات خدا رو باید شناختخدا شناختنی نیستیعنی ذات خدا شناختنی نیست
-ان شاء الله از قسمتهای بعد شناخت صفاتو توضیح میدیمیاعلی
پ.ن-اگه مفهوم تناقض حکیمانه رو درک کنیم نظرمون راجع به آیات قرآن هم خیلی عوض میشه،چون تو قرآن تعداد زیادی تناقض حکیمانه وجود داره که خیلی هارو گمراه میکنه و خیلیارو هدایت...
۱۳:۰۵
۲۰:۳۸