عکس پروفایل @bimeh_onlain1@

@bimeh_onlain1

۹۲عضو
صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت ممنوع شد؛undefinedاهمیت مصوبه جدید دولت برای بیمه شخص ثالث "موتورسیکلت‌ها" چیست؟
undefinedبه گزارش فرکانس بیمه، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد قانونی تصویب کردند که بر اساس آن شرکت‌های بیمه مجاز نیستند برای موتورسیکلت‌های صفرکیلومتری که برای اولین ‌بار شماره‌گذاری می‌شوند، بیمه‌نامه کمتر از یک سال صادر کنند.
undefinedاما اهمیت این مصوبه چیست؟ واقعیت این است که تا پیش از این موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر را با بیمه‌نامه‌ای کوتاه مدت مثلا یک هفته‌ای بیمه میکردند و با همان نصب پلاک را انجام می‌دادند.
undefinedبا این حال با طرح جدید وزارت اقتصاد(و به طبع سازمان‌های ذیربط از جمله بیمه مرکزی و صندوق تامین) از این پس صدور بیمه‌نامه‌های موتورسیکلت یک ساله خواهد بود. این مساله علاوه بر ایجاد یک پوشش بیمه‌ای و حمایتی(با تخفیف ۲۰درصدی) باعث افزایش درآمدزایی شرکت‌های بیمه‌گر نیز خواهد شد.

۹:۲۸

thumnail
به مناسبت روز پدر تخفیف ۳ درصدی درنظر گرفته شده هر چه زودتر اقدام کنید حتی در ایام تعطیلundefinedundefinedundefined

۱۳:۱۷

undefined"پژو پارس" ملاک ارزیابی خسارت خودروهای نامتعارف در بیمه شخص ثالث
undefinedبه گزارش فرکانس بیمه، مطابق اخبار دریافتی ظاهرا مدیرات شرکت‌های بیمه در سندیکای بیمه‌گران ایران توافق کرده‌اند که خودروی پژو پارس به عنوان گران‌ترین خودوری متناظر ملاک ارزیابی خسارت خودروهای نامتعارف بیمه شخص ثالث مالی باشد.

۱۱:۳۹

undefinedفوریاز ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفندماه؛undefined۱۰۰درصد جرائم حق بیمه شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه "بخشوده" شد
به گزارش فرکانس بیمه، مطابق اعلام محمود حق‌وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی، ۱۰۰ درصد جرائم حق بیمه شخص تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز ۱۲ بهمن تا ۱۱ اسفندماه بخشوده شد.
بر این اساس محمود حق وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت:
undefined️در اجرای بند «۱-۸» «دستورالعمل تعیین میزان، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی مبلغ موضوع بند «ب» ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات‌ واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» و نظر به موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق با پیشنهاد مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۴ رئیس‌کل بیمه مرکزی ج.ا.ا مبنی بر بخشودگی مبلغ جریمه مذکور، جرائم حق بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بخشیده می شود.
به منظور حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، در راستای ترویج فرهنگ بیمه‏ای و به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، صددرصد مبلغ جریمه فوق‌‌الاشاره برای انواع موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ به مدت ۴۸ روز و برای سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱به مدت ۳۰ روز مورد بخشودگی قرار گرفته است.
undefinedلذا، شرکت‌های بیمه مکلفند؛ در بازه زمانی تعیین‌شده، از دریافت جریمه حق‌بیمه فاقدین بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری نمایند.

۱۵:۱۰

معاون ستاد مدیریت سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه:undefined۵۶هزار خودروی بدون بیمه‌نامه در لیست “خاکستری” کارت سوخت قرار گرفتند
undefined️سیدکاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار نمود: از آغاز اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث نفت گازسوز تاکنون، ۵۶ هزار خودروی فاقد بیمه شناسایی شد که از بین آنها ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه‌نامه‌ کردند اما ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست خاکستری هستند که در صورت مراجعه جهت دریافت بیمه نامه از لیست خارج خواهند شد.

۱۰:۰۸

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۵:۵۱

thumnail

۱۵:۰۰

thumnail

۱۵:۰۰

thumnail
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد؛undefinedحذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان "خرداد‌ماه"
undefined️مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت:
undefined️کروکی برخط پروژه بین‌دستگاهی است که سال‌ها است موارد مختلف آن از عقد قرار داد، تهیه سخت‌افزار، آزمایش این پروژه در قم دنبال می‌شد. حدود دو ماه است که به فاز نهایی خود نزدیک می‌شود. ۵ تا ۶ استان حدود ۹۰ درصد تحت پوشش کروکی برخط هستند.
undefined️به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
undefined️مراکز بزرگ عمدتاً تحت پوشش کروکی برخط هستند به جز تعداد محدودی از قسمت‌ها که منتظر تبلت هستند. طرح کروکی برخط در حال عمومی شدن است و حدود ۷۰ درصد کروکی برخط در کشور برقرار است
undefined️اکنون امکان تبادل داده میان پلیس راهور و مرکز داده بیمه مرکزی وجود دارد و شرکت‌های بیمه هم کاملا ابزار‌ها و نرم افزار‌های خود را بروز کردند و مطابق با کروکی برخط ارزیابی و پرداخت خسارت صورت می‌گیرد یعنی تقریبا می‌توان گفت کروکی برخط عمومیت دارد و یکسری موارد نقص کوچک وجود دارد که به سبب کمبود سخت افزار‌ها است که آن را هم تکمیل خواهیم کرد.
undefined️این مسئله بستگی به خرید دستگاه‌ها دارد، ولی حتما پایان خرداد به شکل کامل کاغذ را از فرآیند کروکی حذف خواهیم کرد در نهایت تاکید می‌شود کاغذ را به شکل کامل از کروکی‌ها برای سوانحی که نیازمند کروکی است تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
undefined️زمانی که کروکی کاغذی حذف و تمام موارد شفاف، ساختارمند و سامانه محور شود دیگر بحث‌های حاشیه‌ای و تقلب را نخواهیم داشت همچین کروکی برخط با توجه به داده محوری بودن به شناسایی نقاط حادثه خیز، رانندگان پرخطر و… هم بسیار کمک خواهد کرد.

۱۲:۵۵

thumnail

۱۰:۳۵

ناصر جمشیدی، کارشناس صنعت بیمه:undefinedپرداخت خسارت افت قیمت خودرو با "آزمون‌وخطا" انجام خواهد شد
undefined️به گزارش فرکانس بیمه، ناصر جمشیدی، کارشناس صنعت بیمه در یادداشتی در اتاق صنعت بیمه درباره اجرایی شدن مساله پرداخت خسارت افت قیمت خودرو نوشت:
undefined️درباره پرداخت خسارت تحت عنوان افت قیمت خودرو آنچه به نظر می‌رسد در بهترین حالت، آن چیزی که قرار است اتفاق بیافتد نه بر اساس یک برنامه‌ریزی حساب شده بلکه احتمالا روشی مبتنی بر آزمون و خطا است.
undefined️اما اگر نگاهی اجمالی به وضعیت موجود بیاندازیم جدای از اینکه مادر مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی کشور تورم می‌باشد و تا این بلای خانمان سوز را نتوانیم کنترل کنیم به کرات با مشکلات جدید و خلق الساعه مواجه خواهیم بود، باید اذعان کرد که از زمان اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث و تفکیک متعارف و نامتعارف خودروهای سواری در نحوه دریافت خسارت، معضل افت قیمت خودرو بروز و ظهور بسیار بیشتری پیدا کرده است، چنانچه تا قبل از سال ۱۳۹۷ به ندرت چنین پرونده‌هایی تشکیل می‌شد.
undefined️ به نظر می‌رسد عامل اصلی این اتفاق در عدم قیمت‌گذاری نرخ دیه خلاصه می‌شود؛ اگر مسئولان محترم تصمیم گیر نرخ دیه را معادل یا حتی کمتر از تورم واقعی ارزش‌گذاری می‌کردند، این معضل امروز نمود کمتری داشت. در واقع بیمه مرکزی صرفا درصدد جبران مافات مالی مردم است نه خسارات جانی آنها، به همین دلیل انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه که در ابتدای اجرای قانون ثالث سواری دنا پلاس را مبنا قرار داده بودند آن را به پژو پارس کاهش و سال دیگر به پراید تنزل دهند بعداز آن هم که احتمالا از چهارچرخ‌ها خارح شوند!
undefined️با این تفاصیل چنانچه شرکت های بیمه مجبور به پرداخت افت قیمت شوند حق بیمه شخص ثالث را افزایش خواهند داد گرچه هیچ چشم اندازی در خصوص آنچه اتفاق خواهد افتاد ندارند.

۹:۲۶

قائم مقام بیمه مرکزی خبر داد؛undefinedدستورالعمل پرداخت‌ خسارت‌ "افت‌قیمت‌خودرو" از اول دی‌ماه اجرایی می‌شود
undefined️به گزارش فرکانس بیمه به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید مشعلچی، قائم‌مقام رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره زمان اجرایی شدن قانون پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اظهار کرد:
undefined️موضوع محاسبه افت قیمت خودرو از همان ابتدای قانون بیمه شخص ثالت دارای اختلاف نظرات مختلفی میان صاحب‌ نظران بود، بر این اساس در سنوات مختلف بحث افت قیمت به شکل موردی و پس از شکایت بیمه شده به مراجع قضایی و گرفتن حکم، توسط شرکت بیمه گر پرداخت می شود و بر این اساس در محاسبه بیمه‌مرکزی برای حق بیمه سال آینده هم این موضوع نمی‌آمد.
undefined️سال گذشته بیمه مرکزی نامه‌ای زد و استفساریه از مجلس برای تسریع در پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت توسط شرکت های بیمه دریافت کردیم در نهایت این موضوع در دولت نهایی و اعلام شد که بیمه مرکزی آئین نامه اجرایی را آماده کند.
undefined️در همین راستا بر اساس مصوبه دولت با همکاری سندیکا و شرکت‌های بیمه موضوعات در این خصوص را در چندین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه با حضور همکاران فراجا و کانون کارشناسان رسمی دادگستری مطرح و بررسی کردیم.
undefined️در نهایت دو هفته قبل با حداقل اختلافات شیوه نامه اجرایی مربوط به پرداخت افت قیمت خودرو را در شورای عالی بیمه بردیم و در آنجا در جهت کمک به مردم تصویب شد و بنا شده زیرساخت‌های لازم آماده و شرکت‌ها آمادگی لارم در این حوزه را کسب کنند تا از یک دی ماه این دستورالعمل به شکل کامل در شرکت‌های بیمه اجرایی شود.

@bimeh_onlain1

۹:۲۶

جزئیات جدید از پرداخت خسارت افت قیمت خودرو؛undefinedبیمه‌ نداشته باشید، علاوه بر خسارت خودرو باید خسارت "افت قیمت" را هم پرداخت کنید!
undefined️به گزارش فرکانس بیمه، مساله پرداخت خسارت افت قیمت خودرو که اخیرا به تصویب شورای عالی بیمه نیز رسیده به مراحل اجرایی خود نزدیک شده و طبق اعلام بیمه مرکزی از ابتدای دی‌ماه عملیاتی می‌شود.
undefined️در رابطه با جزئیات این مصوبه جدید اخیرا حسن‌رضا عباسیان‌فر، سرپرست معاونت توسعه و نوآوری بیمه مرکزی در مصاحبه‌ای گفته است: در دستور العمل جدید، مصوب شده که پرداخت هزینه ناشی از افت قیمت وسیله نقلیه ناشی از حادثه رانندگی، از تعهداتی است که باید مقصر آن را جبران کرده و به فرد زیان دیده پرداخت کند.
undefined️به گفته عباسیان‌فر قبل از مصوبه اخیر، در قانون شخص ثالث بر زیان‌های وارده بر اموال اشخاص(شخص ثالث) تاکید شده و در آن زمان، تلقی موجود بر زیان مالی، مبنی بر آسیب فیزیکی بود و اشاره‌ای به زیان مالی ناشی از افت قیمت به وسیله خسارت دیده نشده بود.
undefined️معاون بیمه مرکزی می‌گوید: در رابطه با زیان و خسارت، دو دسته خسارت فیزیکی و مادی وجود دارد. زمانی یک حادثه رخ می‌دهد و خسارت فیزیکی به علت تعویض قطعات یا تعمیر قطعه، بر طرف می‌شود، اما در طرف دیگر مسئله، از خسارت مادی به وجود آمده که منتج به افت قیمت و ارزش آن وسیله نقلیه می‌شد، غفلت شده بود. بنابراین در مصوبه و دستورالعمل جدید، هر دو مورد در نظر گرفته شده است. متعاقب این موضوع، اگر در یک تصادف وسیله نقلیه، شخص مقصر بیمه نداشته باشد، مکلف به پرداخت همه خسارات است. با این حال اگر شخص مقصر بیمه داشته باشد، اما میزان تعهدات بیمه‌ای فرد مقصر (بستگی به نوع و سقف قرارداد بیمه دارد) کفایت پرداخت همه خسارات وارد شده را نداشته باشد، فرد مقصر مکلف است که ما به ازای خسارت را پرداخت کند.
undefined️عباسیان‌فر همچنین گفته است: بخش دیگر این دستورالعمل به شیوه محاسبه میزان خسارات و پرداخت خسارات باز می‌گردد. در مصوبات این دستورالعمل مشخص شده که شیوه پرداخت خسارت و دایره شمول پرداخت خسارت شامل چه مواردی است که بر سه عامل سن و ارزش وسیله نقلیه و شدت صدمه وارده تاکید شده است. بنابراین در دستوالعمل مذکور هم مصادیق خسارات و هم نحوه محاسبه میزان مادی (ریالی) خسارت، برای کارشناسان ارزیاب خسارت و کارشناسان دادگستری، مشخص و تعیین تکلیف شده است.

@bimeh_onlain1

۷:۰۶

بعد از نامه مدیرعامل صندوق تامین به معاون رئیس جمهور؛undefinedفدراسیون موتورسواری طرحی برای صدور گواهینامه زنان ارائه داد
undefinedبه گزارش فرکانس بیمه، بعد از نامه مهم چند هفته پیش مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی به معاون رئیس جمهور درباره تعیین تکلیف مساله گواهینامه موتورسیکلت و بیمه شخص ثالث بانوان، حالا مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در اظهاراتی گفته است:
undefinedوزارت ورزش و جوانان برای اصلاح ماده بیستم قانون راهنمایی و رانندگی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور از فدراسیون نظرخواهی کرده است.
undefinedما نیز با مشورت و نظرخواهی از هیئت رئیسه، بانوان مربی، همچنین کارشناسان و روسای هیئت‌های استانی اعلام کردیم که صدور گواهینامه موتور برای بانوان در صورت رعایت ضوابط ایمنی و ملاحظات فرهنگی و شرعی، هیچ‌گونه ضرری برای منافع عمومی ندارد و حتی می‌تواند به توسعه و رفاه اجتماعی و اقتصادی بانوان کشور کمک کند.
undefinedاعلام کرده‌ایم این آمادگی را داریم که با استفاده از توان مربیان و قهرمانان بانو در سراسر ایران و همکاری هیئت‌های استانی و باشگاه‌ها، به آموزش و کمک به علاقه‌مندان این بخش بپردازیم. پیست‌های فدراسیون و هیئت‌ها نیز به عنوان مکان‌های ایمن و فنی در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.
undefinedتوانمندی دختران ورزشکار ایرانی در این رشته بسیار مهم است. قهرمانان زن ما نه تنها در مسابقات جهانی کراس بلکه برای اولین بار در مسابقات موتور ریس‌کاپ آسیا نیز شرکت کرده‌اند و مایه افتخار کشور هستند.

@bimeh_onlain1

۱۰:۰۸

undefinedفوریمصوبه از ابتدای دی لازم‌الاجرا است؛undefinedشرکت‌های بیمه رسما مکلف شدند خسارت افت قیمت وسایل نقلیه را پرداخت کنند
undefined️به گزارش فرکانس بیمه، مطابق اعلام بیمه مرکزی، دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه در راستای اجرای تکلیف مصرح در تصویب نامه خرداد ۱۴۰۳ هیات دولت برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ شد.
undefined️بر این اساس طی نامه‌ای، دستورالعمل نحوه محاسبه خسارت کسر قیمت وسیله نقلیه (افت قیمت خودرو) برای اجرا به شرکت های بیمه فعال در رشته شخص ثالث ابلاغ شد.
undefined️بر مبنای دستورالعمل یاد شده که در ۱۳ ماده و ۶ تبصره تدوین شده، کاهش ارزش معاملاتی وسیله نقلیه که به دلیل واردشدن خسارت به قطعات وسیله نقلیه ناشی از حادثه موضوع این دستورالعمل، ایجاد شده از سوی شرکت بیمه محاسبه و پرداخت خواهد شد.
undefined️بر اساس این گزارش در دستورالعمل ابلاغی، مولفه های ضریب تصادف، ضریب سن وسیله نقلیه، خسارات جزئی، خسارات متوسط و شدید، لحاظ شده است.
undefined️در فصل دوم این مصوبه موسسات بیمه‌ای، ارزیاب مستقل خسارت، کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه موظف شده‌اند همزمان با ارزیابی و تعیین خسارت های مالی واردشده به وسیله نقلیه، کسر قیمت آن را بر اساس قانون و مصوبات موجود محاسبه کنند.
undefined️در فرمول محاسبه افت قیمت خودرو، ارزش وسیله نقلیه، حداکثر معادل گران ترین خودرو متعارف است و در خصوص وسایل نقلیه ای که ارزش آنها کمتر از مبلغ مذکور است، ارزش معاملاتی بلافاصله قبل از وقوع حادثه با نظر موسسه بیمه، ارزیاب مستقل خسارت بیمه، کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه لحاظ می شود.
undefined️در این ابلاغیه علاوه بر خودروهای با سن بیش از ده سال برخی از قطعات خودرو نیز از پرداخت افت قیمت خودرو مستثنی شده اند که در جدول مشخصی به شرکت های بیمه و ذینفعان دیگر اعلام شده است.
undefined️مفاد این ابلاغیه که از تاریخ یکم دی ماه سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است در بالا آمده است.
undefined️گفتنی است این مصوبه بخاطر الزام موجود در مصوبه خرداد ماه دولت بدون لحاظ هرگونه حق بیمه‌ای به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده و پیگیری‌ها برای رفع این اشکال و نقیصه اساسی در مصوبه دولت گذشته از سوی بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد در جریان است.

@bimeh_onlain1

۱۱:۱۸