عباس ابوالفتحی

هر سال، ۲۰ هزار نفر از ما، برای همیشه از میانمان می‌روند!۲۰ هزار زندگیِ ناتمام و ۱۰۰ هزار حسرتِ بی پایان در دل خانواده‌ها.
۸۰۰ هزار نفر مجروح و معلول می‌شوند!۸ برابرِ شور و هیجان ورزشگاه آزادی، آن هم در آن روز‌های شلوغِ بازی‌های مهم.
خسارت ناشی از تصادفات ۷ درصد تولید ناخالص ملی است. ۱.۷۵ برابر کل بودجه سلامت!
پویش ملی نه به تصادف برای همه‌ی ماست.برای آنکه نوروز، جشن زندگی باشد، نه عزا.برای آنکه از ما کسی کم نشود.
بیایید با هم جلوی تصادف را بگیریم…#نه‌ـبه‌ـتصادف! https://nabetasadof.ir/

۱۴:۵۲

عکس پروفایل

عباس ابوالفتحی

undefined️هر ماه نزدیک به ۲۰۰ کارگر بر اثر حادثه کار جان می‌دهند
undefinedمرگ ۱۰۷۷ کارگر در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، به معنای مرگ حدود ۲۰۰ کارگر در هر ماه بر اثر حادثه کار است؛ به این ترتیب، در هر هفته، حدود ۵۰ کارگر بر اثر حادثه کار و بی‌توجهی و اهمال کارفرمایان و عدم نظارت بازرسان کار جان خود را از دست می‌دهند.
undefinedبیشترین علت فوت در حوادث کار «سقوط از بلندی» بوده است، به‌طوری‌ که طی این مدت ۴۹۸ نفر بر اثر افتادن، جان خود را از دست دادند. پس از آن «اصابت جسم سخت» با ۲۴۶ متوفی بیشترین آمار فوتی در حوادث کار را به خود اختصاص داده است. «برق‌گرفتگی» با ۱۵۵، «سوختگی» با ۶۵ و «کمبود اکسیژن» با ۳۵ متوفی در رتبه‌های بعدی عوامل فوت بر اثر حوادث کار قرار دارند. در این گزارش به علت مرگ ۷۸ کارگر اشاره نشده است.

۱۷:۰۵

عکس پروفایل
thumbnail
undefinedدر چه مواقعی ترسیم کروکی لازم است undefined

۲۳:۲۵

عکس پروفایل
thumbnail
undefined️آمار نهایی تصادفات نوروزی
undefined۸۸۰ کشته و ۲۰۱۰۹ مجروح طی ۲۱ روز
undefinedرئیس پلیس راهور:در طول ۲۱ روز اجرای طرح، شاهد ۷۳۸ فقره تصادف منجر به فوت بودیم که در مجموع ۸۸۰ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.
undefinedهمچنین ۱۵,۸۳۳ فقره تصادف جرحی ثبت شد که طی آن ۲۰,۱۰۹ نفر مجروح شدند و ۸,۵۷۲ فقره تصادف خسارتی نیز به وقوع پیوست. مجموع تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در این بازه به ۱,۰۱۶,۳۴۳ مورد رسید.

۱۳:۴۹

عکس پروفایل

عباس ابوالفتحی

در سال ۱۴۰۴؛
undefinedسقف پرداخت خسارت بدون کروکی ۵۳میلیون تومان است
undefinedسقف پرداخت خسارت تصادف بدون کروکی معادل یک‌چهلم نرخ دیه ماه حرام است. با توجه به نرخ دیه ماه حرام در سال ۱۴۰۴ که معادل دو میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان تعیین شده است، سقف پرداخت خسارت تصادف بدون کروکی در سال ۱۴۰۴ برابر با ۵۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و تا این مبلغ، نیازی به کروکی پلیس ندارید.
undefinedبرای دریافت خسارت بدون کروکی هر دو طرف تصادف باید گواهینامه رانندگی داشته باشند و درباره مقصر تصادف به توافق رسیده باشند.
undefinedگفتنی است این شرایط تنها برای تصادفاتی است که خسارت مالی داشته و خسارت جانی رخ نداده باشد.

۱۲:۳۱

عکس پروفایل
thumbnail
ترسیم کروکی تصادفات      در چه مواقعی "ضروری" است؟
مطابق اعلام معاونت ترافیکی پلیس راهور، ترسیم کروکی در موارد زیر لازم و ضروری است:
1. چنانچه یکی از طرفین حادثه درخواست ارائه کروکی داشته باشد و یا مسافر باشد.2. چنانچه میزان خسارت وارده بیش از میزان تعهد بیمه نامه مقصر باشد؛ کروکی غیر سازشی ترسیم می‌شود.3. چنانچه تصادف وسیله نقلیه با شیء ثابت (تیر چراغ برق - گاردریل و ...) باشد؛ کروکی غیر سازشی ترسیم می‌شود.4. هرگاه یکی از طرفین تصادف حرکت با دنده عقب داشته باشد.5. تصادف جلو به جلو (شاخ به شاخ) باشد.6. هرگاه یکی از طرفین تصادف موتور سیکلت باشد و یا هر دوطرف تصادف موتور سیکلت باشند.7. چنانچه یکی از طرفین تصادف وسیله نقلیه سنگین (اتوبوس و یا کامیون و ...) باشد.8. هرگاه تصادف بین سه وسیله نقلیه یا بیشتر از سه وسیله واقع شده باشد.9. در تصاف چند مرحله ای (هرگاه وسیله ای بعد از برخورد با وسیله دیگر به خارج از سطح راه پرتاب و یا جدول و درخت و تیر برق و ... برخورد نموده باشد).10. بعلت عبور یکی از طرفین تصادف از چراغ قرمز تصادف حادث شده باشد. (برای بررسی حق تقدم عبور)11. هرگاه یکی از طرفین تصادف وسیله نقلیه نظامی باشد.12. هرگاه یکی از طرفین فاقد مدارک لازم رانندگی (گواهینامه یا بیمه نامه معتبر و ...) باشد.13. چنانچه بین تاریخ صدور بیمه نامه ها ناپیوستگی باشد و تاریخ صدور بیمه نامه جدید نزدیک به تاریخ تصادف باشد.14. چنانچه وسیله نقلیه مقصر دارای بیمه نامه بدنه باشد و یا بخواهد برای بار دوم از بیمه نامه بدنه استفاده کند.15. چنانچه یکی از طرفین به نظر کارشناس اعتراض داشته باشد کروکی غیرسازشی ترسیم می‌شود.16. چنانچه حادثه جرحی و یا فوتی باشد.

۱۲:۴۳

عکس پروفایل

عباس ابوالفتحی

یه سوال از دوستان نظرتون رو بیان کنید،با سلامدر فضای مجازی گفته میشهاگه خودرویی معاینه فنی نداشته باشه و تصادف کنه،بیمه خسارت نمیدهآیا صحت داره؟

۱۵:۵۸

عکس پروفایل

عباس ابوالفتحی

عباس ابوالفتحی
یه سوال از دوستان نظرتون رو بیان کنید، با سلام در فضای مجازی گفته میشه اگه خودرویی معاینه فنی نداشته باشه و تصادف کنه،بیمه خسارت نمیده آیا صحت داره؟
به‌گفته مدیرعامل صندوق تأمین خسارت بدنی، بر اساس ماده ۴۵ قانون بیمه اجباری شخص ثالث ارائه هرگونه خدمت به وسائل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است که معاینه فنی از جمله این خدمت‌ها به شمار می‌رود. بر این اساس صدور معاینه فنی منوط به داشتن بیمه شخص ثالث است برای همین هم در یکسال گذشته تلاش کردیم در این زمینه نظارت‌ها جدی‌تر و قانون به‌درستی اجرا شود. اما معکوس این موضوع یعنی این که وسیله نقلیه‌ای بیمه‌نامه شخص ثالث دارد، اما فاقد معاینه فنی است مانعی برای پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه‌ای محسوب نمی‌شود.
بر‌اساس آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی، روزانه بیش از ۱۲‌هزار خودرو به‌ دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه می‌شوند. هنگامی که گواهی معاینه خودروی مشمول کسب نشده باشد یا اعتبار گواهی معاینه خودروی مشمول تمام شده باشد، جریمه‌ای با عنوان جریمه نداشتن معاینه فنی یا جریمه دیرکرد معاینه فنی در جهت تنبیه متخلف صادر می‌شود. معمولاً، این جریمه مالی است؛ اما، گاهی منجر به توقیف خواهد شد.
طبق قانون، ماشین‌های معمولی ۴ سال بعد از تولیدشان باید معاینه فنی داشته باشند؛ به‌عنوان‌مثال از فروردین سال ۱۴۰۲ تمام ماشین‌های تولید فروردین ۱۳۹۸ و قبل از آن باید معاینه فنی داشته باشند. گذشته از بحث جریمه، برای کاهش آلودگی هوا هم، ضرورت دارد نسبت به سلامت خودروی خود مطمئن باشید.

۱۴:۲۷

عکس پروفایل

عباس ابوالفتحی

بیمه مرکزی:
نداشتن معاینه فنی مانع پرداخت خسارت نیست
مطابق مقررات جاری، پرداخت خسارت زیاندیدگان در بیمه‌های اتومبیل منوط به دارا بودن معاینه فنی نیست و شرکت‌های بیمه مکلفند با رعایت سایر شرایط و مقررات نسبت به رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها اقدام کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، اخیراً در برخی فضاهای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، ابهامی مطرح شده مبنی بر اینکه در صورت نداشتن معاینه فنی معتبر، شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت به خودروی بیمه‌شده خودداری می‌کنند.در این زمینه، اداره کل نظارت فنی بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی با رد این ادعا، اعلام کرد: مطابق مقررات جاری، پرداخت خسارت زیان‌دیدگان در بیمه‌های اتومبیل منوط به دارا بودن معاینه فنی نیست و شرکت‌های بیمه مکلفند با رعایت سایر شرایط و مقررات نسبت به رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، نبود معاینه فنی معتبر، مانع از ایفای تعهدات شرکت بیمه در قبال خسارت واردشده به بیمه‌گذار یا زیان‌دیده نخواهد بود و ادعای مطرح‌شده فاقد پشتوانه حقوقی و قانونی است.
گفتنی است، برخورداری از معاینه فنی معتبر، از منظر ایمنی تردد وسایل نقلیه، کنترل آلایندگی‌ها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اما این موضوع تأثیری در اصل تعهدات بیمه‌گر در چارچوب بیمه‌نامه ندارد.
به شهروندان گرامی توصیه می‌شود برای دریافت اطلاعات صحیح در زمینه مقررات بیمه‌ای، صرفاً به اطلاعیه‌ها و منابع رسمی از جمله پرتال بیمه مرکزی و پیام‌رسان‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی مراجعه نمایند.

۱۰:۴۷

عکس پروفایل
thumbnail

۱۱:۲۳

عکس پروفایل
thumbnail

۸:۴۴

عکس پروفایل
thumbnail
undefined️موتورسواران بیشترین قربانیان تصادفات تهران
undefinedرییس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: بخش عمده‌ای از تصادفات فروردین ۱۴۰۴ و هفته‌ای که گذشت به قربانیان موتورسیکلت مرتبط است که با عدم رعایت قوانین و انواع خطاهای انسانی در رانندگی با این وسیله نقلیه کم ایمن رخ داده است.
undefinedبرابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی همه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها هم صدق پیدا می‌کند و یکی از موارد خیلی مهم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتورسوار است.

۲۰:۴۶

عکس پروفایل