#سواد_سینما
۱۸:۴۸
#تربیت_قرآنی
۱۶:۱۰
#سواد_خبری
۱۸:۳۱
۱۴:۱۵
#مراقبت_های_فناورانه
۱۵:۴۵
#تربیت_قرآنی
۲۳:۲۲
۱۹:۱۰
۱۹:۲۵
#سواد_خبری
۱۸:۰۱
۲۰:۲۹
#فرزندان_امروز
۱۷:۴۶
تربیت رسانهای باران
به نظر شما پیش از استقلال فرزندان، اصلیترین مسئولیت تربیت رسانهای بر عهده چه کسی است؟
رسانه، مدرسه، خانواده یا نهادی دیگر!؟
رسیدن به پاسخ این سوال بسیار مهمه! لطفا نظرتون رو در بخش دیدگاهها بفرستید.
#فرزندان_امروز
به جمع بارانیها بپیوندید
۱۱:۱۴
تربیت رسانهای باران
به نظر شما پیش از استقلال فرزندان، اصلیترین مسئولیت تربیت رسانهای بر عهده چه کسی است؟
رسانه، مدرسه، خانواده یا نهادی دیگر!؟
رسیدن به پاسخ این سوال بسیار مهمه! لطفا نظرتون رو در بخش دیدگاهها بفرستید.
#فرزندان_امروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#والدین_بهروز
۱۴:۱۱
تربیت رسانهای باران
حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب رشد و تربیت است. والدین اصلیترین راهبران این فرآیند برای بچهها هستند و اتفاقاً هرچه فرزندان بزرگتر شوند، سهمشان در این مسیر بیشتر میشود؛ چراکه استقلال، هدفگذاری و تصمیمگیری در آنها پررنگتر خواهد شد.
والدینِ دارای مهارتهای تربیت رسانهای ، هسته مرکزی و کانون توجهشان در استفاده از هر ابزار رسانهای که بخواهد در مسیر فرزندانشان قرار بگیرد، مثل خرید تلفن همراه، تماشای یک پویانمایی، دیدن فیلمهای سینمایی، گوش دادن به موسیقی و حتی مطالعه رمان، «تربیت و رشد» است. #والدین_بهروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#فرزندان_امروز
۱۸:۲۵
تربیت رسانهای باران
تربیت را گذار از وضع موجود به وضع مطلوب تعریف کردیم. تحلیل شما از وضع موجود کودکان و نوجوانان امروزی در مواجهه با رسانهها چیست!؟
در این مسیر با ما همراه بشید و لطفا نظرتون رو در بخش دیدگاهها بفرستید.

#فرزندان_امروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#والدین_بهروز
۱۵:۱۵
تربیت رسانهای باران
وضع موجود کودک و نوجوان امروز
کودکان، نوجوانان و جوانان، امروز مسائل جدیدی دارند: مشغول شدن کودکان با رسانه ها آنها را با موضوعاتی مربوط به سنین بالاتر از خود آشنا کرده و کودکی آنها را دزدیده است.
همچنین به دلیل کاهش تجربههای ملموس و واقعی در زندگی کودکان و جایگزینی آن با سرگرمیها و تفریحات مجازی، شواهدی مبنی بر کاهش توانمندیهای جسمی و ذهنی کودکانِ درگیر با رسانهها در مقایسه با نسلهای گذشته وجود دارد.
نوجوانان در رسانهها با انبوهی از الگوها و گروههای اجتماعی مواجهند که توجه و علاقه آنان را به خود جلب میکنند و بیتوجه به ارزشهای فرهنگی جامعه ما به نوجوانان «هویت» میبخشند.
برای خیلی از نوجوانان ،امروز، مدرسه رفتن و درس خواندن نفرت انگیز شده است. آنها برای بسیاری از فعالیتها نظیر علم آموزی، کارآموزی و اشتغال به شدت «بی انگیزه» هستند.
هرکدام از این مسائل نوجوانان که ریشهیابی میشود، ردپای پررنگ رسانهها در آن به وضوح دیده می شود. اینجاست که اهمیت توجه والدین به تربیت رسانهای بیش از پیش آشکار میشود. #والدین_بهروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#والدین_بهروز
۲۰:۱۲
تربیت رسانهای باران
با وجود آسیبهای جدی ناشی از رسانهها، به نظر شما چگونه میتوان تهدیدهای محیط رسانهای را به فرصت تبدیل کرد و از آن بهرهمند شد؟
منتظر پاسخ و نظرات ارزشمند شما هستیم. در بخش دیدگاهها بفرستید.

#والدین_بهروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#والدین_بهروز
۱۶:۰۱
تربیت رسانهای باران
چگونه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم!؟
محیط رسانهای مانند هر عامل اثرگذار دیگری، فرصتها و تهدیدهایی برای رشد و تربیت دارد؛ پس باید کودکان و نوجوانان را با فرصتهای آن آشنا کرد و لازم است والدین بر اساس وظیفه پدرانه و مادرانه خود، زمینه حفاظتِ فرزندان از تهدیدات آن را فراهم نمایند.
شناخت ابعاد مختلف محیط رسانه ، این رویکرد پایهای را در ذهن والدین شکل میدهد که پیش از خرید ابزارهای رسانهای، دیدن فیلمها، انیمیشنها و گوش دادن به موسیقی، این سؤال را از خود بپرسند که آیا اینها برای رشد و تربیت فرزندانمان ضروری است؟ فرصت است یا تهدید؟
این سؤالی است که پاسخ آن حتماً شایسته توجه است؛ پس جا دارد کمی عالمانهتر به تعریف رشد و تربیت پرداخته شود. #والدین_بهروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#فرزندان_امروز
۱۹:۱۶
تربیت رسانهای باران
کودک یا نوجوانی را درنظر بگیرید که عادت به انجام یک بازی رایانهای نامطلوبِ ترسناک یا خشن کرده است.
والدین او چه اقداماتی را باید برای هدایت و ترک عادت فرزند خود انجام بدهند؟
لطفا نظرتون رو در بخش دیدگاهها بفرستید.

#فرزندان_امروز
به جمع بارانیها بپیوندید
#والدین_بهروز
۱۵:۳۹
۱۹:۰۵