۱۳:۳۷
۱۳:۳۷
۱۳:۳۷
۱۳:۳۷
۱۳:۳۷
۱۳:۳۷
۱۱:۲۳
مدیریت چابکروشهای نوآورانه مدیریت چابک (Agile) انقلابی در فنآوری اطلاعات ایجاد کردهاند. در طول ۲۵ تا ۳۰ سال گذشته، آنها به میزان قابل توجهی، نرخ موفقیت در توسعه نرمافزار، بهبود کیفیت و سرعت ارائه به بازار و انگیزه و بهرهوری تیمهای IT را افزایش دادهاند.
اجایل در اصل به عنوان یک سیستم مدیریت پروژه ایجاد شده است و تمرکز اصلی خود را روی دو مورد تحویل سریع نمونههای قابل استفاده و انعطافپذیری بالا در مقابل تغییرات و مشکلات پیش بینی نشده، معطوف کرده است. این رویکرد چابک نه تنها رشد سودآوری را تسریع میکند بلکه به خلق یک نسل جدید از مدیران ماهر عمومی نیز کمک میکند.
اما یک مانع جدی وجود دارد. هنگامی که از مدیران اجرایی میپرسیم که چه چیزی در مورد اجایل میدانند، آنها ممکن است اصطلاحات مربوط به مدیریت چابک مثل اسپرینت، جعبه زمان و … را نام ببرند و ادعا کنند که شرکتهایشان روز به روز چابکتر میشود. اما از آنجایی که آنها آموزش ندیدهاند، به درستی این روش را درک نمیکنند. در نتیجه، به طور ناخواسته مدیریت خود را با روشهایی که مغایر با اصول و شیوههای اجایل است، ادامه میدهند و اثربخشی تیمهای چابک را تضعیف میکنند.
🟠 در این پست پنج نکته حیاتی را ارائه دادهایم که مدیران در صورتی که تمایل به سرمایهگذاری بر روی پتانسیل چابک را داشته باشند، باید بتوانند آنها را درک کنند:
بیاموزید اجایل چگونه کار میکند درک کنید که مدیریت چابک کجا کار میکند و کجا کار نمیکند برنامههای اجایل را به صورت کوچک شروع کنید و اجازه دهید گسترش یابد به تیم های “مستِر” اجازه دهید تا عملکردهای خود را شخصی سازی کنند موانع رفتارهای چابک را از بین ببرید
مطالعه بیشتر در سایت برناک:
https://bit.ly/3bRJFIt
@bornac
اجایل در اصل به عنوان یک سیستم مدیریت پروژه ایجاد شده است و تمرکز اصلی خود را روی دو مورد تحویل سریع نمونههای قابل استفاده و انعطافپذیری بالا در مقابل تغییرات و مشکلات پیش بینی نشده، معطوف کرده است. این رویکرد چابک نه تنها رشد سودآوری را تسریع میکند بلکه به خلق یک نسل جدید از مدیران ماهر عمومی نیز کمک میکند.
اما یک مانع جدی وجود دارد. هنگامی که از مدیران اجرایی میپرسیم که چه چیزی در مورد اجایل میدانند، آنها ممکن است اصطلاحات مربوط به مدیریت چابک مثل اسپرینت، جعبه زمان و … را نام ببرند و ادعا کنند که شرکتهایشان روز به روز چابکتر میشود. اما از آنجایی که آنها آموزش ندیدهاند، به درستی این روش را درک نمیکنند. در نتیجه، به طور ناخواسته مدیریت خود را با روشهایی که مغایر با اصول و شیوههای اجایل است، ادامه میدهند و اثربخشی تیمهای چابک را تضعیف میکنند.
🟠 در این پست پنج نکته حیاتی را ارائه دادهایم که مدیران در صورتی که تمایل به سرمایهگذاری بر روی پتانسیل چابک را داشته باشند، باید بتوانند آنها را درک کنند:
بیاموزید اجایل چگونه کار میکند درک کنید که مدیریت چابک کجا کار میکند و کجا کار نمیکند برنامههای اجایل را به صورت کوچک شروع کنید و اجازه دهید گسترش یابد به تیم های “مستِر” اجازه دهید تا عملکردهای خود را شخصی سازی کنند موانع رفتارهای چابک را از بین ببرید
مطالعه بیشتر در سایت برناک:
https://bit.ly/3bRJFIt
@bornac
۱۰:۳۲
۶:۵۶
۱۷:۱۳
Jasonfried 2010X-480P-1.m4v
۳۳.۳۹ مگابایت
چرا کسی در محل کارش، کار نمیکنه؟
چرا بر خلاف تمام مقدمات و زمینهآی که در ادارات فراهم شده است، کار اصلی در جاییغیر از اداره رقم میخورد؟جیسون فرید در TEDxMindwest مشکلات موجود رو ارزیابی میکنه و درباره چگونگی انجام کار در محل کار و تفاوتش با زمانی که واقعاً یک کار پیش میرود صحبت میکند. او در نهایت 3 راه حل برای انجام کار واقعی در محل کار ارائه میدهد.
#ویدیو@bornac
چرا بر خلاف تمام مقدمات و زمینهآی که در ادارات فراهم شده است، کار اصلی در جاییغیر از اداره رقم میخورد؟جیسون فرید در TEDxMindwest مشکلات موجود رو ارزیابی میکنه و درباره چگونگی انجام کار در محل کار و تفاوتش با زمانی که واقعاً یک کار پیش میرود صحبت میکند. او در نهایت 3 راه حل برای انجام کار واقعی در محل کار ارائه میدهد.
#ویدیو@bornac
۱۷:۵۲
۱۸:۰۱
۱۲:۵۲
۸:۱۴
۱۸:۳۷
استارتاپ هایی که برای کمک به محیط زیست راه اندازی شدهاند
استارتاپ Molekule
سال تاسیس: ۲۰۱۴
دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو
استارتاپ مولکول در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و اکنون در سان فرانسیسکو مستقر است. این استارتاپ تولید کننده یک تصفیهکنندهی هواست که از فناوری نانو برای زدودن سموم موجود در هوا استفاده میکند و به گروههای حساس کمک میکند تا راحتتر نفس بکشند. این محصول برخلاف تصفیهکنندههای رایج هوا که ذرات را در فیلتر خود به دام میاندازند آلایندهها، ویروسها، مواد حساسیتزا و بخارات را در سطح مولکولی از بین میبرد.
استارتاپ Sympower
سال تاسیس: ۲۰۱۵
دفتر مرکزی: آمستردام
استارتاپSympower با استفاده از روش مدیریت عرضه و تقاضا اقدام به ایجاد تعادل در زمینه مصرف و تولید انرژی کرده است.
مدیریت عرضه و تقاضا (Response Demand) روشی بسیار کارآمد، ارزان و ساده جهت متعادل ساختن یک شبکه تولید برق میباشد. این شرکت با ایجاد یک فضای ابری در سامانه ی مدیریتی خود تمام دستگاههای موجود در یک منطقه را با هم لینک کرده تا در ارتباط با هم کار کنند و در زمانهای مورد نیاز و اضطراری یکی از آنها از مصرف برق خود کاسته تا برق مورد نیاز برای دستگاههای دیگر تامین شود. از اهداف مهم این شرکت مدیریت مصرف انرژی از طریق کاهش نیاز به سوختهای فسیلی جهت ایجاد تعادل در شبکه تولید برق میباشد.
استارتاپ BioCarbon Engineering
سال تاسیس: ۲۰۱۴
دفتر مرکزی: آکسفورد
استارتاپ Biocarbon Engineering در سال ۲۰۱۴ در انگلیس و با هدف کاشت ۵۰۰ میلیارد درخت تا سال ۲۰۶۰ و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تاسیس شده است. بنیان گذاران این استارتاپ، برای مقابله با از بین رفتن جنگلها، پهپادی ساختهاند که گلولههای حاوی بذر را به دورن زمین و در عمق مدنظر شلیک میکند. به گفته بنیان گذاران، این پهپاد قادر به کاشت ۱۰۰۰۰۰ درخت در روز است.
استارتاپ Clairy
سال تاسیس: ۲۰۱۶
دفتر مرکزی: ایتالیا
این استارتاپ محیط زیستی، گلدان هوشمندی ساخته است که میتواند هوا را تصفیه کند. این دستگاه که ترکیبی از گیاه و فناوری است با استفاده از سنسورها و فیلتر فوتوکاتالیستی به تجزیه و تحلیل میزان آلودگی و حذف آلایندههای موجود در محیط خانه و اداره میپردازد. مواد مضر جذب شده از طریق ترکیب میکروارگانیسم در خاک به مواد مغذی برای تغذیه گیاه تبدیل میشود. این دستگاه با استفاده از ریشه گیاه نه برگ آن به جذب آلایندهها و مواد سمی موجود در هوا میپردازد و میتواند علاوه بر اکسیژن سازی به زیبایی محیط نیز کمک نماید.
استارتاپ mobike
سال تاسیس: ۲۰۱۵
دفتر مرکزی: چین
موبایک یک شرکت در زمینه دوچرخه اشتراکی با هدف کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین است. این شرکت از چهارمین نسل دوچرخههای اشتراکی یعنی دوچرخه شناور استفاده میکند. کاربران این سرویس، میتوانند به سادگی و تنها با استفاده از تلفن همراه خود و کیف پول الکترونیکی، از مبدا تا مقصد خود، از این دوچرخهها استفاده کنند و در هر زمان و مکانی، آن را برای دسترسی کاربر بعدی (بدون نیاز به محل مشخص) پارک و قفل نمایند.
برای آشنایی با استارتاپ های بیشتر به سایت برناک رجوع کنید. u.to/ZzcdGg
@bornac
استارتاپ Molekule
سال تاسیس: ۲۰۱۴
دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو
استارتاپ مولکول در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و اکنون در سان فرانسیسکو مستقر است. این استارتاپ تولید کننده یک تصفیهکنندهی هواست که از فناوری نانو برای زدودن سموم موجود در هوا استفاده میکند و به گروههای حساس کمک میکند تا راحتتر نفس بکشند. این محصول برخلاف تصفیهکنندههای رایج هوا که ذرات را در فیلتر خود به دام میاندازند آلایندهها، ویروسها، مواد حساسیتزا و بخارات را در سطح مولکولی از بین میبرد.
استارتاپ Sympower
سال تاسیس: ۲۰۱۵
دفتر مرکزی: آمستردام
استارتاپSympower با استفاده از روش مدیریت عرضه و تقاضا اقدام به ایجاد تعادل در زمینه مصرف و تولید انرژی کرده است.
مدیریت عرضه و تقاضا (Response Demand) روشی بسیار کارآمد، ارزان و ساده جهت متعادل ساختن یک شبکه تولید برق میباشد. این شرکت با ایجاد یک فضای ابری در سامانه ی مدیریتی خود تمام دستگاههای موجود در یک منطقه را با هم لینک کرده تا در ارتباط با هم کار کنند و در زمانهای مورد نیاز و اضطراری یکی از آنها از مصرف برق خود کاسته تا برق مورد نیاز برای دستگاههای دیگر تامین شود. از اهداف مهم این شرکت مدیریت مصرف انرژی از طریق کاهش نیاز به سوختهای فسیلی جهت ایجاد تعادل در شبکه تولید برق میباشد.
استارتاپ BioCarbon Engineering
سال تاسیس: ۲۰۱۴
دفتر مرکزی: آکسفورد
استارتاپ Biocarbon Engineering در سال ۲۰۱۴ در انگلیس و با هدف کاشت ۵۰۰ میلیارد درخت تا سال ۲۰۶۰ و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تاسیس شده است. بنیان گذاران این استارتاپ، برای مقابله با از بین رفتن جنگلها، پهپادی ساختهاند که گلولههای حاوی بذر را به دورن زمین و در عمق مدنظر شلیک میکند. به گفته بنیان گذاران، این پهپاد قادر به کاشت ۱۰۰۰۰۰ درخت در روز است.
استارتاپ Clairy
سال تاسیس: ۲۰۱۶
دفتر مرکزی: ایتالیا
این استارتاپ محیط زیستی، گلدان هوشمندی ساخته است که میتواند هوا را تصفیه کند. این دستگاه که ترکیبی از گیاه و فناوری است با استفاده از سنسورها و فیلتر فوتوکاتالیستی به تجزیه و تحلیل میزان آلودگی و حذف آلایندههای موجود در محیط خانه و اداره میپردازد. مواد مضر جذب شده از طریق ترکیب میکروارگانیسم در خاک به مواد مغذی برای تغذیه گیاه تبدیل میشود. این دستگاه با استفاده از ریشه گیاه نه برگ آن به جذب آلایندهها و مواد سمی موجود در هوا میپردازد و میتواند علاوه بر اکسیژن سازی به زیبایی محیط نیز کمک نماید.
استارتاپ mobike
سال تاسیس: ۲۰۱۵
دفتر مرکزی: چین
موبایک یک شرکت در زمینه دوچرخه اشتراکی با هدف کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین است. این شرکت از چهارمین نسل دوچرخههای اشتراکی یعنی دوچرخه شناور استفاده میکند. کاربران این سرویس، میتوانند به سادگی و تنها با استفاده از تلفن همراه خود و کیف پول الکترونیکی، از مبدا تا مقصد خود، از این دوچرخهها استفاده کنند و در هر زمان و مکانی، آن را برای دسترسی کاربر بعدی (بدون نیاز به محل مشخص) پارک و قفل نمایند.
برای آشنایی با استارتاپ های بیشتر به سایت برناک رجوع کنید. u.to/ZzcdGg
@bornac
۶:۴۰
۸:۵۴
۸:۱۴
۵:۱۱
تحلیل ارزش ویژه برند (مدل BAV)
مدل BAV یک از مدل های معروف برای تحلیل ارزش برند هست که در اثر یکی از گستردهترین برنامههای تحقیقاتی در زمینهی برندینگ تدوین شده است. برای طراحی این مدل با بیش از صدها هزار نفر از مردم از ۳۲ کشور مختلف جهان مصاحبه شده و اطلاعات مربوط به سیزده هزار برند جمعآوری شده است.
مدل BAV با جمعآوری دیدگاههای مشتریان یک برند، طبق ۴ شاخص زیر معرفی میشود:
شاخصهای مدل BAV برای تحلیل ارزش برند
تمایز (Differentiation)تمایز نقطه شروع برای همه برندهاست؛ و میزان تفاوت برند ما نسبت به سایر برندهای مشابه بازار را از دیدگاه مشتریان و مخاطبان نشان میدهد.
ارتباط (Relevance)ارتباط میزان جذابیت یک برند را ارزیابی میکند. به عبارت دیگر میزان ارتباط برند، نشان میدهد که برند شما تا چه اندازه برای مشتریان مناسب است.
اعتبار یا کیفیت ادراک شده (Esteem)اعتبار یا کیفیت ادراک شده یا ادراک مشتری در مورد افزایش محبوبیت یک برند است و نشان میدهد که برند شما تا چه میزان در ذهن مشتریانتان اعتبار و ارزش دارد و مشتریان شما تا چه حد برند شما را باکیفیت میدانند.
دانش (Knowledge)میزان دانش مشتری به معنای میزان عمق آگاهی او از برند و درک او از هویت برند شما و به طور کلی آشنایی او با برند و محصولات شماست.
ترکیب دو شاخص تمایز و میزان ارتباط، میزان “قدرت برند” یا Brand Strength را تعیین میکنند. قدرت برند میزان موفقیت و رشد یک برند در آینده رو پیش بینی میکند.
دو شاخص اعتبار و دانش مشتری از برند نیز در کنار همدیگر، رفعت برند یا Brand Stature را میسازند. رفعت برند میزان اعتبار و شهرت یک برند در گذشته را نشان میدهد.
مقاله کامل رو در سایت برناک بخونید
https://bornac.ir/mag/brand-asset-valuator-model/
@bornac
مدل BAV یک از مدل های معروف برای تحلیل ارزش برند هست که در اثر یکی از گستردهترین برنامههای تحقیقاتی در زمینهی برندینگ تدوین شده است. برای طراحی این مدل با بیش از صدها هزار نفر از مردم از ۳۲ کشور مختلف جهان مصاحبه شده و اطلاعات مربوط به سیزده هزار برند جمعآوری شده است.
مدل BAV با جمعآوری دیدگاههای مشتریان یک برند، طبق ۴ شاخص زیر معرفی میشود:
شاخصهای مدل BAV برای تحلیل ارزش برند
تمایز (Differentiation)تمایز نقطه شروع برای همه برندهاست؛ و میزان تفاوت برند ما نسبت به سایر برندهای مشابه بازار را از دیدگاه مشتریان و مخاطبان نشان میدهد.
ارتباط (Relevance)ارتباط میزان جذابیت یک برند را ارزیابی میکند. به عبارت دیگر میزان ارتباط برند، نشان میدهد که برند شما تا چه اندازه برای مشتریان مناسب است.
اعتبار یا کیفیت ادراک شده (Esteem)اعتبار یا کیفیت ادراک شده یا ادراک مشتری در مورد افزایش محبوبیت یک برند است و نشان میدهد که برند شما تا چه میزان در ذهن مشتریانتان اعتبار و ارزش دارد و مشتریان شما تا چه حد برند شما را باکیفیت میدانند.
دانش (Knowledge)میزان دانش مشتری به معنای میزان عمق آگاهی او از برند و درک او از هویت برند شما و به طور کلی آشنایی او با برند و محصولات شماست.
ترکیب دو شاخص تمایز و میزان ارتباط، میزان “قدرت برند” یا Brand Strength را تعیین میکنند. قدرت برند میزان موفقیت و رشد یک برند در آینده رو پیش بینی میکند.
دو شاخص اعتبار و دانش مشتری از برند نیز در کنار همدیگر، رفعت برند یا Brand Stature را میسازند. رفعت برند میزان اعتبار و شهرت یک برند در گذشته را نشان میدهد.
مقاله کامل رو در سایت برناک بخونید
https://bornac.ir/mag/brand-asset-valuator-model/
@bornac
۸:۴۴