این کار رو براتون با سهتار اجرا کردم. این #درآمد#افشاری است که در کتاب دوم جلال ذوالفنون آمده. نت شاهد این اثر نت سُل (G) است و آواز درآمد افشاری که براتون اجرا کردم نت شاهدش دو (C) است. جالبه که کتاب ردیف میرزاعبدالله اثر داریوش طلایی با نت شاهد دو درآمد افشاری رو اجرا کرده و کتاب ذوالفنون با سل.یک نکته جالب هم که قبلاً در مبحث فاصلهها خدمتتون عرض کردم اینه که در تحلیل موسیقی شما کمتر از نت صحبت میکنید. اصلِ داستان صحبت از درجهی فلانِ شور و بهمان نوا و بهمدان ماهور اینه که شما به فواصل عادات کنید و نه نت! مهم نیست که از کدام نت شروع میکنید. اگر فواصل افشاری رو رعایت بکنید افشاری است! تنها نکته این میشه که میگن مثلاً افشاری دو، افشاری سل، افشاری ر! و اینکه با تغییر نت شاهد حال و هوای موسیقی مقداری عوض میشه و حس متفاوتی رو بهتون میده. راجع به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. الان دقت کنید که موسیقی اجرا شده نزدیک به ۳.۵ پرده با آواز ارائه شده (درآمد افشاری) اختلاف داره. آواز از نوازندگی به اندازه ۳.۵ پرده بمتر (پایینتر) اجرا شده است یعنی همان فاصله بین نت دو تا سل. در آموزههای غربی معمولاً این رو با پرده بیان نمیکنند و از عبارت فاصلهی بزرگ (augmented) و کوچک (diminished) و کامل یا درست (perfect) و مشتقات دیگرش استفاده میکنند.تعریف فواصلhttps://ble.ir/cafehazar/1223067041118164270/1705265194306فیلم آموزشی برای فاصلهها:https://ble.ir/cafehazar/8790506711009030977/1705266284784فواصل موسیقی ایرانیhttps://ble.ir/cafehazar/-294411902694044587/1711412690841 توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar