۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
بازارسال شده از چمرانی ها
۲:۳۰
بازارسال شده از چمرانی ها
۲:۳۱
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از چمرانی ها
۳:۱۶
بازارسال شده از چمرانی ها
۳:۱۶
بازارسال شده از چمرانی ها
۳:۱۶
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
#مدیر_مدرسه با سلام میخواستم بدونم این چند ماهی که تعطیلات شده، مدرسه برای بچه های پیش دبستانی، چه برنامه هایی داشته؟ اگر سال اینده هم مثل امسال اموزش مجازی بشه، برنامه برای رده سنی پیش دبستانی چه برنامه ای دارد؟
پاسخ مدیریتسلامبرای سال بعد که دقیق ما هیچ پیش بینی نداریم و نمیدونیم اوضاع چطودی پیش میرودبرای امسال و تا اینجا یک جلسه برای خانواده ها در بله داشتیمیک جلسه تصویری راجع به شرایط فعلی با خانواده ها داشتیمکانالی به اسم چمدان به صورت جدا برای بچه های پیش دبستانی، تشکیل شده که روزانه پیشنهاد بازی و فعالیت به بچه ها داده میشد و بازخوردش در گروه کلاسیشون هم داده میشده( کانال چمدان در پیامهای روزهای اول معرفی شده)با بچه ها هفتگی ارتباط تصویری گروهی داشتیم که فعالیت و بازی انجام میشه. ارتباطهای فردی با خانواده ها بوده. برنامه های کتابخوانی و خلاصه برنامه های اینچینیسه تا بسته هم به منزل بچه ها رفته. یکی برای اسفند یکی برای نوروز و یکی هم برای اردیبهشت ماه. و بر مبنای وسایل داخل بسته ها پیشنهاد بازی به بچه ها داده شده
#سوال_مدیریتروش و شیوه شما در فضای تئوری مطلوب است فقط بنده نمیدانم در عمل چقدر با موفقیت رو به رو بوده اید و به اهداف مجموعه نائل شده اید. میشه یه نموداری از خروجی های خود از مجموعه از جهات مختلف نسبت به سایر مدارس در کانال بگدارید.به عبارتی من به عنوان والد میخواهم نتایج کارهای شما رو بتونم با سایر مدارس مشابهی که ادعای موفقیت در زمینه های مختلف دارند مقایسه کنم.ممنون میشم همکاری نمایید.
پاسخ مدیریتسلامماهم ادعای خاصی نداریم. هم در تئوری و هم در عمل در حال تلاش کردن و ارتقا پیدا کردن هستیم. یعنی بابت کار مطالعه انجام میشود، تحقیق و بررسی انجام میشود. با گروههای تربیتی زیادی در ارتباط هستیم. به خصوص در حوزه مشکات که آقای اعلایی در حال تحصیل در دوره خارج، در این حوزه هستن گروهی تربیتی هست که ایشون عضو همین گروه هستن و از لحاظ پژوهشی کار را حمایت می کنندولی الان برای ما این امکان وجود ندارد که بتوانیم خروجیهای خودمان را دربیاوریم و با مدارس دیگر مقایسه کنیم. ما هر انچه هستیم در قالب پرسش و پاسخ، فیلم، فضاهای مجازی و ... نشان میدهیم. مقایسه ما با ندارس دیگر به عهده خود خانواده هاست. هیچ مدرسه ای مدل نموداری دقیق و مقایسه ای بین خودش و مدارس دیگر به خانواده ها ارائه نمیدهد.مثلا ما میتوانیم بگوییم نسبت به مدارس سنتی بعد شخصیت برای ما مهمتر است یا حتی نسبت به مدارس به روز تر ابعاد مهارتی بچه ها خیلی جلوتر است. در بازدید مدارس دیگر از مدرسه ما این قضیه ها خیلی مشهود استامیدواریم خدا کمک کنه و بهترین تصمیم رو بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
#سوال_مدیر_مجموعهآیا خروجی رویکرد شخصیت محور و مهارت محور مدرسه، به همان میزانی که معرفی میشود بوده است در گذشته؟ سوال دیگر این که تغییر شخصیت چه مقدار مد نظر قرار میگیرد؟ در واقع کودکان برای ورود به مدرسه از این لحاظ غربالگری میشوند یا تمرکز بر ساختن این موارد در طول دوران مدرسه قرار میگیرد؟
پاسخ مدیریتسلام خدمت شمااگر منظور شما از خروجی بچه هایی است که از مدرسه فارغ التحصیل شدند، ما اصلا خروجی اینچنینی نداشتیم. ولی خب در طی سالهایی که بچه ها در مدرسه هستند برنامه هایی برای رشد شخصیت و مهارت برایشان داشتیم و داریم. و این برنامه ریزیها زمان زیادی از مسئولین آموزشیرا به خودش اختصاص میدهد.به خاطر تاکیید روی دو بعدی که فرمودین روال آموزشی مدرسه از لحاظ درسی طولانی مدت تر و کندتر پیش میرود تا بچه ها درابعاد دیگه هم رشد کنند و زمان گذاشتن برای بچه ها خیلی صبر و حوصله می طلبد.برای انتخاب بچه ها، اولویت ما خانواده هاست از لحاظ پذیرش رویکرد چمران و نزدیک بودن فضای تربیتشان با مدرسه. بچه ها را از نزدیک می بینیم، با انها گفت و گو میکنیم، بازی می کنیم و فعالیتهای متنوع برایشان طراحی میکنیم تا دقیقتر ارزیابی کنیم. وبی ارزیابی اصلی ما خانواده ها هستند.و غربالگری عجیب و غریبی مانند مدرسه های دیگه در مورد بچه ها نداریم.قرار بر این است که در طولانی مدت همه کنار هم ساخته شویم.
پاسخ مدیریتسلامبرای سال بعد که دقیق ما هیچ پیش بینی نداریم و نمیدونیم اوضاع چطودی پیش میرودبرای امسال و تا اینجا یک جلسه برای خانواده ها در بله داشتیمیک جلسه تصویری راجع به شرایط فعلی با خانواده ها داشتیمکانالی به اسم چمدان به صورت جدا برای بچه های پیش دبستانی، تشکیل شده که روزانه پیشنهاد بازی و فعالیت به بچه ها داده میشد و بازخوردش در گروه کلاسیشون هم داده میشده( کانال چمدان در پیامهای روزهای اول معرفی شده)با بچه ها هفتگی ارتباط تصویری گروهی داشتیم که فعالیت و بازی انجام میشه. ارتباطهای فردی با خانواده ها بوده. برنامه های کتابخوانی و خلاصه برنامه های اینچینیسه تا بسته هم به منزل بچه ها رفته. یکی برای اسفند یکی برای نوروز و یکی هم برای اردیبهشت ماه. و بر مبنای وسایل داخل بسته ها پیشنهاد بازی به بچه ها داده شده
#سوال_مدیریتروش و شیوه شما در فضای تئوری مطلوب است فقط بنده نمیدانم در عمل چقدر با موفقیت رو به رو بوده اید و به اهداف مجموعه نائل شده اید. میشه یه نموداری از خروجی های خود از مجموعه از جهات مختلف نسبت به سایر مدارس در کانال بگدارید.به عبارتی من به عنوان والد میخواهم نتایج کارهای شما رو بتونم با سایر مدارس مشابهی که ادعای موفقیت در زمینه های مختلف دارند مقایسه کنم.ممنون میشم همکاری نمایید.
پاسخ مدیریتسلامماهم ادعای خاصی نداریم. هم در تئوری و هم در عمل در حال تلاش کردن و ارتقا پیدا کردن هستیم. یعنی بابت کار مطالعه انجام میشود، تحقیق و بررسی انجام میشود. با گروههای تربیتی زیادی در ارتباط هستیم. به خصوص در حوزه مشکات که آقای اعلایی در حال تحصیل در دوره خارج، در این حوزه هستن گروهی تربیتی هست که ایشون عضو همین گروه هستن و از لحاظ پژوهشی کار را حمایت می کنندولی الان برای ما این امکان وجود ندارد که بتوانیم خروجیهای خودمان را دربیاوریم و با مدارس دیگر مقایسه کنیم. ما هر انچه هستیم در قالب پرسش و پاسخ، فیلم، فضاهای مجازی و ... نشان میدهیم. مقایسه ما با ندارس دیگر به عهده خود خانواده هاست. هیچ مدرسه ای مدل نموداری دقیق و مقایسه ای بین خودش و مدارس دیگر به خانواده ها ارائه نمیدهد.مثلا ما میتوانیم بگوییم نسبت به مدارس سنتی بعد شخصیت برای ما مهمتر است یا حتی نسبت به مدارس به روز تر ابعاد مهارتی بچه ها خیلی جلوتر است. در بازدید مدارس دیگر از مدرسه ما این قضیه ها خیلی مشهود استامیدواریم خدا کمک کنه و بهترین تصمیم رو بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
#سوال_مدیر_مجموعهآیا خروجی رویکرد شخصیت محور و مهارت محور مدرسه، به همان میزانی که معرفی میشود بوده است در گذشته؟ سوال دیگر این که تغییر شخصیت چه مقدار مد نظر قرار میگیرد؟ در واقع کودکان برای ورود به مدرسه از این لحاظ غربالگری میشوند یا تمرکز بر ساختن این موارد در طول دوران مدرسه قرار میگیرد؟
پاسخ مدیریتسلام خدمت شمااگر منظور شما از خروجی بچه هایی است که از مدرسه فارغ التحصیل شدند، ما اصلا خروجی اینچنینی نداشتیم. ولی خب در طی سالهایی که بچه ها در مدرسه هستند برنامه هایی برای رشد شخصیت و مهارت برایشان داشتیم و داریم. و این برنامه ریزیها زمان زیادی از مسئولین آموزشیرا به خودش اختصاص میدهد.به خاطر تاکیید روی دو بعدی که فرمودین روال آموزشی مدرسه از لحاظ درسی طولانی مدت تر و کندتر پیش میرود تا بچه ها درابعاد دیگه هم رشد کنند و زمان گذاشتن برای بچه ها خیلی صبر و حوصله می طلبد.برای انتخاب بچه ها، اولویت ما خانواده هاست از لحاظ پذیرش رویکرد چمران و نزدیک بودن فضای تربیتشان با مدرسه. بچه ها را از نزدیک می بینیم، با انها گفت و گو میکنیم، بازی می کنیم و فعالیتهای متنوع برایشان طراحی میکنیم تا دقیقتر ارزیابی کنیم. وبی ارزیابی اصلی ما خانواده ها هستند.و غربالگری عجیب و غریبی مانند مدرسه های دیگه در مورد بچه ها نداریم.قرار بر این است که در طولانی مدت همه کنار هم ساخته شویم.
۳:۲۴
#سوال_معاون_آموزشیاگر ممکنه کمی بیشتر از میزان تطبیق برنامه آموزشی مدرسه تا پایان دوره دبستان با آنچه از لحاظ آموزش پرورش کودکان باید فرا بگیرند بفرمایید. با توجه به رویکرد شخصیت و مهارت محور مدرسه، از لحاظ آموزشی چه تفاوتی با مقدار استاندارد ایجاد میشود؟
پاسخ معاونتاز نظر آموزشی ما در طول سال تحصیلی بودجه بندی مشخص شدهی آموزش و پرورش را کاملا پوشش میدهیم، فقط در روشهامون از سبک آموزشی ترکیبی و پروژه محور استفاده میکنیم، مثلا در آشپزی کردن بچه ها با نوشتن دستوالعمل و داستان آشپزی خود هم بخشی از فارسی خود را پوشش میدهند هم یک کار مهارتی و البته یک کار گروهی انجام داده اند که تاثیر بسزایی در شکلگیری شخصیتشان دارد.
#سوال_معاون_آموزشیدر صورت تعطیلی مجدد مدارس در سال آینده به دلیل کرونا، برنامه آموزشی، مهارتی و شخصیتی کودکان به چه شکل پیش میرود و آیا ابتر نمی ماند؟
#سوال_معاون_آموزشیاگر خدای نکرده پاییز هم به علت کرونا مدارس تعطیل باشن آیا اهداف مدرسه با آموزش آنلاین محقق میشه؟
#سوال_معاون_آموزشیبا توجه به شرایط ویژه امسال و اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر احتمال غیر حضوری بودن آموزشها در سال آینده تدابیر مدرسه در این راستا چیست؟
پاسخ معاونت
سلام علیکم.ما از اول اسفند ماه که مدارس تعطیل شدهاند در حال تولید فیلم های آموزشی و مهارتی مختلف برای بچه ها هستیم، این را می توانید در کانالهای مختلف کلاسهای مختلف در این ایام ببینید و معلمان ما هفتگی با بچه های کلاس خود به صورت فردی گفتوگوی تلفنی دارند و علاوه بر رسیدگی به موضوعات آموزشی آنها، ارتباط عاطفی را سعی میکنند با بچه ها برقرار کنند ضمن اینکه ماهی یک یا دوبار تماس تصویری گروهی با بچههای کلاس دارند که علاوه بر خوش و بش بازی هایی را با همدیگر انجام میدهند.همچنین روزانه یک ساعت کلاس آنلاین مربیان ما در بستر adobe connect برگزار میشود.الحمدلله این مدت تجربهی خوبی بود که مدل آموزش مجازی خودمان را هم بتوانیم طراحی کنیم، تا برای مشکلات احتمالی سال آینده آماده باشیم، در طول این مدت بچه ها بسته هایی شامل لوازم التحریر، دست ورزی و بازی دریافت کردهاند تا بتوانند بخشی از فعالیت های مدرسه را با آن ابزارها انجام دهند.علاوه بر همهی این تمهیدات، توسط مربی و معاون آموزشی دو بار در ماه کارگاه مجازی آموزشی برگزار شد تا بتوانیم شیوهی تدریس در خانه و روش برخورد با مسائل بچه ها در مدت در خانه ماندن را به خانوادههای گرامی انتقال دهیم، در صورت ادامه دار شدن تعطیلات همهی این امور دنبال خواهد شد.
پاسخ معاونتاز نظر آموزشی ما در طول سال تحصیلی بودجه بندی مشخص شدهی آموزش و پرورش را کاملا پوشش میدهیم، فقط در روشهامون از سبک آموزشی ترکیبی و پروژه محور استفاده میکنیم، مثلا در آشپزی کردن بچه ها با نوشتن دستوالعمل و داستان آشپزی خود هم بخشی از فارسی خود را پوشش میدهند هم یک کار مهارتی و البته یک کار گروهی انجام داده اند که تاثیر بسزایی در شکلگیری شخصیتشان دارد.
#سوال_معاون_آموزشیدر صورت تعطیلی مجدد مدارس در سال آینده به دلیل کرونا، برنامه آموزشی، مهارتی و شخصیتی کودکان به چه شکل پیش میرود و آیا ابتر نمی ماند؟
#سوال_معاون_آموزشیاگر خدای نکرده پاییز هم به علت کرونا مدارس تعطیل باشن آیا اهداف مدرسه با آموزش آنلاین محقق میشه؟
#سوال_معاون_آموزشیبا توجه به شرایط ویژه امسال و اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر احتمال غیر حضوری بودن آموزشها در سال آینده تدابیر مدرسه در این راستا چیست؟
پاسخ معاونت
سلام علیکم.ما از اول اسفند ماه که مدارس تعطیل شدهاند در حال تولید فیلم های آموزشی و مهارتی مختلف برای بچه ها هستیم، این را می توانید در کانالهای مختلف کلاسهای مختلف در این ایام ببینید و معلمان ما هفتگی با بچه های کلاس خود به صورت فردی گفتوگوی تلفنی دارند و علاوه بر رسیدگی به موضوعات آموزشی آنها، ارتباط عاطفی را سعی میکنند با بچه ها برقرار کنند ضمن اینکه ماهی یک یا دوبار تماس تصویری گروهی با بچههای کلاس دارند که علاوه بر خوش و بش بازی هایی را با همدیگر انجام میدهند.همچنین روزانه یک ساعت کلاس آنلاین مربیان ما در بستر adobe connect برگزار میشود.الحمدلله این مدت تجربهی خوبی بود که مدل آموزش مجازی خودمان را هم بتوانیم طراحی کنیم، تا برای مشکلات احتمالی سال آینده آماده باشیم، در طول این مدت بچه ها بسته هایی شامل لوازم التحریر، دست ورزی و بازی دریافت کردهاند تا بتوانند بخشی از فعالیت های مدرسه را با آن ابزارها انجام دهند.علاوه بر همهی این تمهیدات، توسط مربی و معاون آموزشی دو بار در ماه کارگاه مجازی آموزشی برگزار شد تا بتوانیم شیوهی تدریس در خانه و روش برخورد با مسائل بچه ها در مدت در خانه ماندن را به خانوادههای گرامی انتقال دهیم، در صورت ادامه دار شدن تعطیلات همهی این امور دنبال خواهد شد.
۳:۳۰
#سوال_مدیر_مجموعهآیا خروجی رویکرد شخصیت محور و مهارت محور مدرسه، به همان میزانی که معرفی میشود بوده است در گذشته؟ سوال دیگر این که تغییر شخصیت چه مقدار مد نظر قرار میگیرد؟ در واقع کودکان برای ورود به مدرسه از این لحاظ غربالگری میشوند یا تمرکز بر ساختن این موارد در طول دوران مدرسه قرار میگیرد؟
#سوال_مدیریتبا سلام و احترام اهداف تعیین شده تا مقطع ششم برای دختران چیست یعنی وقتی دخترمان ششم رو به پایان رساندن ما چه انتظار آموزشی تربیتی و فرهنگی و خصوصا مهارتی باید از ایشون داشته باشیم و در مجموع هدف گذاری های شش سال اول حضور در مجموعه برای دختران چیست؟
پاسخ مدیریتسلامما الان دخترهامون کلاس سوم هستن و سال دیگه ان شاءالله وارد کلاس چهارم میشنتا اینجا اینطور جلو رفتیم که از لحاظ آموزشی مبنای ما همون کتابهای آموزش و پروش هست نه بیشتر. قطعا یافته های بچه ها و عمق یادگیریشون متفاوته ولی برنامه مستقیم بیشتری نداشتیم. مثلا آموزش کامپیوتر؛ زبان و .... تا اینجا نداشتیم و تا ششم هم بعیده برنامه ویژه ای تدارک ببینیم. استفاده از لپ تاپ در مراحلی جزء کار بچه ها هست ولی به صورت حرفه ای فعلا نهاز لحاظ مهارتی بچه ها پروژه های خیاطی، آشپزی، هنر و نویسندگی را تا اینجا جلو رفتند و از این به بعد هم ان شاءالله همین روند ادامه پیدا میکنه. زیر موضوعات پروژه ها ممکنه هر سال فرق کنه. یک سال خیاطی با محوریت عروسک سازی جلو میره و سال بعد با موضوع کلی دیگه ایدر زمینه شخصیتی ما روی انگیزه و علاقه، مسئولیت پذیری و انعطلف پذیری بچه ها به طور ویژه زمان میذاریم و سعی می کنیم با کمک خانواده ها به حد مطلوبی برسند.
#سوال_مدیریتبا سلام و احترام اهداف تعیین شده تا مقطع ششم برای دختران چیست یعنی وقتی دخترمان ششم رو به پایان رساندن ما چه انتظار آموزشی تربیتی و فرهنگی و خصوصا مهارتی باید از ایشون داشته باشیم و در مجموع هدف گذاری های شش سال اول حضور در مجموعه برای دختران چیست؟
پاسخ مدیریتسلامما الان دخترهامون کلاس سوم هستن و سال دیگه ان شاءالله وارد کلاس چهارم میشنتا اینجا اینطور جلو رفتیم که از لحاظ آموزشی مبنای ما همون کتابهای آموزش و پروش هست نه بیشتر. قطعا یافته های بچه ها و عمق یادگیریشون متفاوته ولی برنامه مستقیم بیشتری نداشتیم. مثلا آموزش کامپیوتر؛ زبان و .... تا اینجا نداشتیم و تا ششم هم بعیده برنامه ویژه ای تدارک ببینیم. استفاده از لپ تاپ در مراحلی جزء کار بچه ها هست ولی به صورت حرفه ای فعلا نهاز لحاظ مهارتی بچه ها پروژه های خیاطی، آشپزی، هنر و نویسندگی را تا اینجا جلو رفتند و از این به بعد هم ان شاءالله همین روند ادامه پیدا میکنه. زیر موضوعات پروژه ها ممکنه هر سال فرق کنه. یک سال خیاطی با محوریت عروسک سازی جلو میره و سال بعد با موضوع کلی دیگه ایدر زمینه شخصیتی ما روی انگیزه و علاقه، مسئولیت پذیری و انعطلف پذیری بچه ها به طور ویژه زمان میذاریم و سعی می کنیم با کمک خانواده ها به حد مطلوبی برسند.
۸:۱۴
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
بازارسال شده از چمرانی ها
۱۲:۲۰
۱ مهر ۱۴۰۲
بازارسال شده از کیمیا
۴:۴۵
۳ مهر ۱۴۰۲
بازارسال شده از چمرانی ها
۴:۵۳
۸ مهر ۱۴۰۲
بازارسال شده از چمرانی ها
۴:۴۰
۱۸ مهر ۱۴۰۲
بازارسال شده از چمرانی ها
۶:۵۹
۳ فروردین
بازارسال شده از چمرانی ها
۱۱:۳۹
۱۸ فروردین
بازارسال شده از مثبت چمران
۶:۵۲
۶ خرداد
بازارسال شده از چمرانی ها
۴:۱۷