شرکت در #نماز_جماعت_اهلسنّت(به فتوای بیشتر مراجع) شركت در نماز جماعت اهلسنّت و خواندن نمازهاي #يوميه با آنها كفايت از نماز واجب مينمايد و موجب #تأليف_قلوب و دفع اتهام به شيعه و صحیح است و اعاده آن لازم نيستبه فتوای بسیاری مراجع از جمله امام راحل. مقام معظم رهبری ، نوری همدانی و مکارم شیرازی. شركت در نماز جماعت #اهلسنّت، اختصاص به مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص) ندارد و در همه مساجد #مکه و #مدینه صحیح است. اگر در نماز جماعت اهلسنّت پس از ركوع قنوت خوانده شد، #تبعيّت صحیح است و اشکالی بر نماز وارد نمیشود. در مسجدالنبي(ص) يا در مسجدالحرام که گاهی بین صفوف نماز جماعت اتصال برقرار نیست (بخصوص براي بانوان) اقتداء صحيح نيست و در اين صورت نماز را در عین شرکت در جماعت، به قصد #فرادي بخوانند. نماز جماعت در #مسجدالحرام بهصورت دایرهوار اشکالی ندارد، ولی صف و محل ایستادن مأموم نبايد به حسب دائره بر امام مقدّم باشد و امام جماعت باید مقدّم بر مأموم و به خانه كعبه نزديكتر باشد. برگزار كردن نماز جماعت توسط #شيعيان، در هتلهای مكه و مدينه ترك شود. خارجشدن از مسجدین #شریفین، هنگام نماز جماعت، یا ایستادن به کناری و شرکتنکردن در نماز جماعت اهلسنت شايسته نيست.
۶:۰۷
🟨بهترین راه پیدا کردن قبله در مشاعر تابلو هایی نشاندار که ، سمت قبله را نشان می دهد و علاوه بر عکس کعبه ، بر روی آن نوشته شده :« إتجاه القبلة » یعنی « جهت قبله »این تابلو علاوه بر نشان دادن قبله ،نشانه ای است برای مشخص کردن موقعیت « شهر مکه » و « منی » و « مشعر الحرام »
۱۵:۵۴
در ابتدا و انتهای سرزمین عرفات، تابلوهای زرد رنگ علامت گذاری شده که ورود به عرفات یا آخر آن را اعلام میکند : « بدایة عرفات » یعنی :« اینجا ابتدای عرفات است »نهایة عرفات یعنی پایان و آخر عرفات