عکس پروفایل پیش دبستانی  (کلاس گل یاس )خانم علی محمدیپ

پیش دبستانی (کلاس گل یاس )خانم علی محمدی

۱۷عضو
عکس پروفایل پیش دبستانی  (کلاس گل یاس )خانم علی محمدیپ
۱۷ عضو

پیش دبستانی (کلاس گل یاس )خانم علی محمدی

کلاس خانم علی محمدی

۵ شهریور

۶ شهریور

فایل تمامی سوالات کتاب علوم کلاس اولی هاهمراه با پاسخ برای والدین عزیز
در سایز A5

۱۰:۵۴

undefinedundefinedباسلام و احترام و عرض تسلیت ایام گذشته محرم و صفر و ایام حزن و اندوه باقیمانده و پایانی صفر؛ بنابه ضرورت و کوتاهی فرصت باقیمانده تا بازگشایی مدارس، به اطلاع می رساند جهت رعایت و رفاه حال خانواده های گرامی و بمنظور تهیه و تدارک لباس ورزشی مناسب و مطلوب عزیزانمان، مقرر گردید از صبح فردا سه شنبه مورخ ۶ شهریور ماه لغایت یکشنبه ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۹و۳۰ دقیقه الی ۱۲ روزهای کاری (سه شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه) مدت ۴ روز، نماینده یا نمایندگان یکی فروشگاههای معتمد ورزشی سطح شهر، در محل روابط عمومی مدرسه(اتاق درب ورودی) حضور یابند و نسبت به اندازه گیری از نوآموزان و دانش آموزان عزیز اقدام نمایند لذا خواهشمند است بزرگواران به شکلی برنامه ریزی کنند در روزها و ساعات ذکر شده به مدرسه مراجعه و اندازه گیری را انجام تا هر چه سریعتر لباس ها، بموقع و با کیفیت و قیمت مطلوب تولید، بسته بندی و طبق لیست تکمیلی از مدرسه دریافت نمایند. عزیزان آمادگی پرداخت قیمت لوازم ورزشی در محل و به نمایندگان مذکور را داشته باشند.undefined اضافه میکنم با عنایتی ک فروشنده داشتند مقرر شد علاوه بر ساعات صبح ایام و روزهایی ک در پیام فوق ذکر شد، بعدازظهر ها نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در فروشگاه ورزشی مستقر در مجتمع ستاره شهر طبقه اول پلاک ۲_۱۰۲ فروشگاه تبریک اسپرت میزبان و پذیرای بزرگواران خواهند بود.با سپاس از همراهی همیشگی شما بزرگوارانundefined

۱۵:۵۷

۱۳ شهریور

۲۲توصیه طلایی برای اولیای کلاس اولیundefined

۱۱:۰۲

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

thumnail

۱۱:۰۵

۱۴ شهریور

#تفاوت_کودک_بیش_فعال_با_کودک_کم_تمرکز_چیست؟
کودک بیش فعال علایم واضحی برای روانشناس و روانپزشک دارد . چنین کودکی علاوه بر توجه نکردن به محیط اطراف ، گیج، خشمگین و پرخاشگر است و نمی تواند هیچ کاری را کامل کند و تنبیه می شود و این تنبیه ها بر خشم و پرخاشگری اش می افزاید . کودک بیش فعال همچنین پرسش های نا به جای زیادی مطرح می کند و بسیاری از کارهایش تکراری است.
متاسفانه اصطلاح بیش فعالی میان خانواده ها مد شده است و آنها به محض این که می بینند کودک شان شیطنت می کند یا حواس پرت است موضوع را به بیش فعالی نسبت می دهند و اصرار می دهند که برای فرزندشان دارو بگیرند در حالی که این داروها کودکان سالم را بیمار می کند برای مثال کودکان ۴ ۵ ساله کمتر می توانند بنشینند یا راه بروند و ترجیح می دهند دائما جست و خیز کنند و اگر این بالا و پایین پریدن ها که به خیال پدر و مادر شلوغ کاریست اتفاق نیفتد ، مغز کودک ، کامل نمی شود.
به همین علت است که ما معمولا در مهدکودک ها از مربی ها می خواهیم کودکان بی تحرک و بیش از اندازه آرام را معرفی کنند و از دیدگاه ما امکان دارد این نوع کودکان سالم نباشند . بنابر این اگر فرزندی دارید که تمرکز ندارد اولین احتمال تان نباید بیش فعالی باشد


undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۱۱:۴۰

۲۱ شهریور

آموزش جدول حروف الفبای فارسی «نشانه ها»:
کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.
1. ویژگی های خط فارسی:
خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :
الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ ّ/ء
2. زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.
3. سه مصوّت کوتاه (اَ اِ اُ )
4. سه مصوُت بلند (آ او ای )
5. 23 صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)
6. حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )
7. حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.
8. حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:
این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )
الف. مثال برای « و »:
گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )
دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)
خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)
نو ـ جو (صدای مصوت «او»)
خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .
ب. مثال برای حرف « ه »:
در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )
در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)
پ . مثال برای حرف « ی »:
در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)
در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)
توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد
· نام گذاری مصوّت ها و صامت ها در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):
1. نام گذاری مصوّت ها :
- مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »
الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛
- مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.
- مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ
- مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران
- مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو
ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):
- مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )
مثال : اِمروز ، کِتاب ، خانه، میوه
- مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)
مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای
2. نام گذاری صامت ها :
الف: صامت های کی شکلی(د ذ ر ز ژ ط ظ و) 8 تا ، که در هر جای کلمات بیایند به همین شکل نوشته می شوند .
ب: صامت های دو شکلی (بـ ب ، پـ پ ، تـ ت ، ثـ ث،چـ چ، حـ ح،خـ خ،سـ س ،شـ ش ، صـ ص ،ضـ ض،فـ ف،قـ ق،کـ ک،گـ گ، لـ ل ، مـ م ، نـ ن، یـ ی )20 تا ، که به صورت «آخر» و «غیر آخر » نام گذاری می شوند . اگر در آخر کلمه بیایند شکل «آخر» و اگر در وسط و یا غیر از آخر بیایند شکل «غیر آخر » نوشته می شوند.
پ:صامت های چهار شکلی(عـ ـعـ ـع ع، غـ ـغـ ـغ غ،هـ ـهـ ـه ه) :
که موقع خواندن به صورت «غیر آخر» ، «وسط »، «آخر چسبان» ، «آخر تنها»(غیر چسبان) می باشد.
«صامت های «ع ،غ» با مصوت ها صدا دار می شوند .

۲:۳۴

undefined توصیه هایی به #والدینی که فرزند مبتلا به #اختلالات_یادگیری دارند
۱.  به وسیله ی #متخصص چشم و گوش، از #سلامتی کامل کودک مطمئن شوید.
۲. فضایی #آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.
٣. اوقاتی را به #بازی کردن با کودک و #شوخی کردن با او اختصاص دهید.
۴. کودک را به #پارک، #سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید.
۵. ترتیبی دهید که کودک، اوقاتی را به #بازی بپردازد.
۶ کودک را #تشویق کنید درباره ی خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش #صحبت کند.
۷. از #سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت #بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار #مثبتی انجام می دهد او را #تشویق کنید.
۸. به #سؤالات کودک ساده، روشن و کوتاه #جواب دهید.
۹. نقاط #قوت کودک را در درس، بازی و سایر کارها #برجسته کرده و  تشویق کنید.
۱۰. با دادن برخی مسئولیتها به کودک، حس #استقلال و #اعتماد به نفس او را تقویت کنید.
۱۱. سعی کنید کودک، هم با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را #بازی کند.
۱۲. در منزل کتاب یا روزنامه #بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقه مندانه و مشتاقانه ی شما را ببیند.
۱۳. به اندازه ی کافی #اسباب_بازی های ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.
۱۴. به کودک یاد دهید که #کتاب، تنها وسیلهی خواندن نیست، بلکه می توان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای تمرین #خواندن استفاده کرد.
۱۵. با مدیر و معلم کودک #ارتباط مهرآمیز برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید.
۱۶. #پیشرفت کودک را بدون این که مکرر از او سؤال کنید، پیگیری نمایید.
۱۷. برای محل #مطالعه کودک، اتاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید.
۱۸. سعی کنید محل مطالعه ی کودک ساکت و #آرام باشد.
۱۹. برای اطمینان از سلامتی کودک، همیشه او را تحت #کنترل پزشک داشته باشید.
۲۰. کوچک ترین #پیشرفت کودک را ببینید و آن را به او اظهار کرده و اعتماد به نفسش را تقویت کنید.
منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی

۲:۳۸

‍ ‍ تکنیک هایی برای لذت بخش کردن تکلیف مدرسهundefinedundefined
undefinedکارهایی که شما در رابطه با تکلیف مدرسه باید انجام دهیدundefined
undefinedقبل از تکالیف مدرسه به او فرصت استراحت بدهید.
undefinedزمان مشخصی را هر روز برای انجام تکالیف مدرسه تعیین کنید.
undefinedساعاتی که مناسب سن اوست اجازه دهید تلویزیون تماشا کند.
undefinedمحیطی آرام و ساکت را برای کودک به وجود آورید.
undefinedبعد از انجام تکالیف خستگی او را با یک نوشیدنی یا خوراکی سالم برطرف کنید.
undefinedدر صورت لزوم پاسخگوی بعضی از پرسش های درسی کودک باشید.
undefinedماهی یک بار با معلم او ارتباط داشته باشید.
undefinedبه هیچ عنوان کودک را مجبور به انجام تکلیف نکنید.
undefinedسعی کنید انجام تکلیف را به صورت کاری شاد و لذت بخش تبدیل کنید.
undefinedاز کودک در مورد زمان انجام دادن تکلیف نظرخواهی کنید.
undefinedحتما تشویق را چاشنی تکلیف داشته باشید.

۲:۴۱

#ورودی_اول#_راهنمای_خرید_وسایل
undefined نکات مهم در تهیه ی مداد چیست؟
مداد، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وسیله ای است که باید همراه کودک باشد. در تهیه ی مداد به نکات زیر توجه کنید:
1-برای بچه‌های کلاس اول باید مدادهای معمولی (HB) بخرید و از خریدن مداد نوکی، فشنگی، خودکار و ... خودداری کنید. دلیل اینکه می‌گویند بچه‌ها باید نوشتن را با مدادهای معمولی شروع کنند، این است که بیشتر آن ها در ابتدای راه یاد گرفتن نوشتن حروف و کلمات، فشار زیادی به دست خود و نوک مداد می‌آورند. به همین دلیل هم امکان شکستن مکرر نوک مداد نوکی در اثر این فشار و پرتاب شدن احتمالی آن در چشم‌ بچه‌ها یا همکلاسی‌هایشان وجود خواهد داشت.
2-برای بچه‌هایی که اندامی ظریف و انگشتان کوچکی دارند، مدادهای خیلی بزرگ نگیرید. اگر مداد به‌اندازه ی کافی سبک و متناسب با اندازه ی انگشتان بچه‌ها نباشد، ممکن است فشار زیادی به مفصل‌های انگشت آن ها وارد کند و حتی باعث تغییر شکل انگشتان شود.
3-هرگز دو سر مداد را برای کودکان نتراشید چون احتمال فرورفتن نوک تیز مداد در چشم آن ها وجود خواهد داشت.
4-برخی والدین گمان می‌کنند هرچه نوک مداد تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، به دلیل اینکه خیلی هم روان می‌نویسد، مناسب ‌تر است. در حالی که این گونه مدادها که مناسب طراحی هستند نه نوشتن؛ باعث پخش شدن بیش از اندازه ی رنگ مداد در کتاب و دفتر و کثیف و نامرتب شدن تکالیف آن ها می‌شوند.
5-شکل مداد باید به ‌گونه‌ای باشد که به پوست و مفاصل انگشتان فشار اضافی وارد نکند. مدادهای گرد و سه‌گوش، از راحت‌ترین مدادهایی هستند که دست گرفتن آن ها برای چند ساعت هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.
6-در انتخاب مداد به این نکته که آیا پاک کردن آن با پاک‌کن‌های معمولی کار ساده‌ای است یا نه هم توجه کنید.
7-تجربه در خرید مداد، نقش مهمی دارد. اگر مدادی خریدید که فرزند شما با آن احساس راحتی می‌کرد، سعی کنید در دفعات بعد از خرید مدادهای جدید خودداری کنید و دوباره همان مارک و مدل قبلی را بخرید.
8-مدادهایHB، بسیار نرم و روان‌تر از سایر مدادها مانند مدادهای H یا B هستند. به همین‌دلیل توصیه می‌شود هنگام خرید مداد، انتهای آن را نگاه کنید تا ببینید عبارت HB روی آن درج شده است، یا نه؟ از خرید مدادهای 2HB یا 1/2HB نیز خودداری کنید.
9-مدادهای HB برای نوشتن تکالیف مناسب هستند. مدادهای گروه B،‌ برای طراحی مناسب‌ترند. مدادهای H هم بیشتر به درد نوشتن خطوط ریز و طراحی های ظریف می‌خورند.
10-همواره دو مداد تراش شده برای کودک آماده کنید تا در هنگام فعالیت های نوشتاری درگیر تراش کردن و شکستن نوک مداد نشود.

۲:۴۴

با عرض سلام و عرض ادب خدمت شما اولیای عزیزundefinedundefinedامیدوارم تابستون خوب همراه با تندرستی رو کنار خانواده گلتون سپری کرده باشیدundefined
کلاس اولی شدن فرزند دلبندتان را
بـه شـما پدر و مادر عزیز و مهربان تبریک میگمundefined
و بـه خاطر داشتن این پسر نمونه و با ادبی کـه تربیت کردید
کـه حالا می خواد بـه کلاس اول دبستان بره
شـما رو تحسین میکنمundefined
امیدوارم هرروز شاهد شکوفایی و سلامتی و موفقیت فرزند کلاس اولی تون باشینundefined
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedدوستدار شما خانم علی‌محمدی

۳:۵۹

۲۴ شهریور

سلام وعرض ادب؛ ب اطلاع والدین گرامی می رساند عزیزانی ک ب هر دلیلی نتونستن برا اندازه گیری لباس ورزشی و فرم مدرسه مراجعه کنند تا دوشنبه همین هفته فرصت دارند مراجعه تا هر چه سریعتر، فروشگاه ثبت سفارش کنه و لباس ها تولید، بسته بندی و ب مدرسه ارسال گردد لازم ب دکر است پوشیدن لباس فرم مدرسه در اول مهر الزامی و از ورود دانش اموزانی ک فرم مدرسه نپوشیده باشند جلوگیری خواهد شد.تاخیر در مراجعه باعث تاخیر در تحویل لباس ها خواهد بود.با توجه به درگیر بودن عوامل در آماده سازی مدرسه و جلسات و جشن های شکوفه ها و غنچه ها، توزیع کتب درسی نیز اول مهر خواهد بود.با امید داشتن سالی توام با صحت و موفقیت برای فرزندان ایران زمین خصوصا گل پسرای باهوشمونundefinedundefined

۷:۴۰