مشاوره و هدایت تحصیلی مدرسه هدایت
قابل توجه مدیران، اولیا و دانش آموزان گرامی *پایه نهم* شرکت در آزمونهای هدایت تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش آموزان عزیز پایه نهم در سراسرکشور از تاریخ ۲۵ آبان تا ۳۰ آذر امکان پذیر شد. مراحل جهت شرکت در آزمون رغبت و توانایی و مشاهده نتایج آزمون رغبت و توانایی ورود به my.medu.ir خدمات پرورشی دانش آموزان انتخاب گزینه هدایت تحصیلی انتخاب گزینه آزمون های مشاوره ای انتخاب گزینه آزمون رغبت و انجام آزمون انتخاب گزینه آزمون توانایی و انجام آزمون پس از انجام دو آزمون رغبت و توانایی دانش آموزان عزیز می توانند نتایج آزمون رغبت و توانایی را مشاهده نمایند. ورود به my.medu.ir خدمات پرورشی دانش آموزان انتخاب گزینه هدایت تحصیلی انتخاب گزینه آزمون های مشاوره ای انتخاب گزینه نتایج آزمون رغبت و توانایی دانش آموزان ایرانی با درج کد ملی و شش رقم سریال شناسنامه و دانش آموزان اتباع با شماره دانش آموزی و تاریخ تولد به شکل کامل با ۸ رقم و بدون ممیز مثل نمونه۱۳۸۷۰۲۰۸ می توانند به سامانه مای مدیو وارد شوند. دانش آموزان عزیز توجه نمایند که تنها یک بار می توانند در آزمون رغبت و توانایی شرکت نمایند. ️ نتایج آزمونهای مشاوره ای بلافاصله پس از تایید و ثبت نهایی به صورت سیستم خبره فردی قابل مشاهده است. ️ گزارشگیری در سیدا برای مدیر و مشاور مدرسه میسر است. ️ مشارکت صددرصدی دانش آموزان مورد تاکید است. کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
دانش آموزان پایه نهم دقت فرمایید زمان محدود هست .عدم اجرای آزمون های فوق به منزله عدم صدور برگه هدایت تحصیلی هست
۵:۰۰
۱۸:۳۹
مشاوره و هدایت تحصیلی مدرسه هدایت
فیلم
انتخاب اهداف شغلیویژه دانش آموزان پایه نهم
۱۸:۳۹
۱۸:۵۷
۱۸:۵۷
نمودار معرفی رشته های متوسطه
۱۸:۵۷
۸:۳۵
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
هفته ی معرفی مشاغل گرامی باد
┄┅══✧❁❁✧══┅
۸:۳۷
هفته معرفی مشاغل چیست؟
آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد،توانایی،رغبت ،هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آنها می شود ، اقدام نمایند.
هفتة معرفی مشاغل، که هر ساله در هفتة نخست اردیبهشت ماه توسط مشاوران مدارس برگزار می گردد، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.
فرانک پارسونز که از بنیانگذاران نهضت راهنمایی شغلی در آمریکا است،در این مورد می گوید: ‹‹راهنمایی شغلی کمک به فرد است تا شغل مناسبی را انتخاب کند،برای انجام دادن آن آماده شود و به طور موفقیّت آمیزی به انجام آن بپردازد. ››از دیدگاه وی راهنمایی شغلی سه مرحله دارد:1-شناخت توانائیها ،رغبتها ومحدودیتهای فرد.2-شناخت خصوصیات مشاغل وفرصتهای شغلی جامعه .3-برقراری سازش منطقی بین خصوصیات فردی با خصوصیات شغلی.
رابطة راهنمایی تحصیلی با راهنمایی شغلی :انسان در طول زندگی،با سه انتخاب مهم و سرنوشت ساز روبرو است :انتخاب رشتة تحصیلی ، انتخاب شغل و انتخاب همسر.راهنمایی تحصیلی مقدمه ای برای راهنمایی شغلی محسوب می شود و به عبارتی دیگر،راهنمایی تحصیلی ،پایه و اساس محکمی برای راهنمایی شغلی است. یک انتخاب مناسب رشتة تحصیلی می تواند مقدمه ای برای انتخاب یک شغل مناسبتر باشد.
تعریف شغلشغل از نظر لغوی، به معنای به کار واداشتن کسی و آن چه مایه مشغولیت می باشد، است. از طریق اشتغال، فردْ فعالانه در جریان تولید و خدمات مشارکت می کند و پاداشی نقدی یا جنسی دریافت می دارد. کار و شغل، فعالیتی بدنی یا فکری در راه تولید و خدمت است. بنابراین، در تعریف شغل می توان گفت: شغل، یعنی کاری که فرد، مشغول به انجام آن است و به وسیله آن، هم انجام وظیفه می کند و هم امرار معاش می نماید.
ضرورت انتخاب شغلانتخاب شغل و کار مناسب، از ابتدایی ترین و ضروری ترین مسایلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می داده است. شخصیت و منزلت فردی و اجتماعی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ، و استعدادهای خود را شکوفا کند. انسانی که سربار دیگران باشد و از حاصل کار آن ها تغذیه کند، یک زندگی انگل وار خواهد داشت. روشن است که دین و دنیای افراد بی شغل، در معرض خطر قرار دارد.
آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد،توانایی،رغبت ،هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آنها می شود ، اقدام نمایند.
هفتة معرفی مشاغل، که هر ساله در هفتة نخست اردیبهشت ماه توسط مشاوران مدارس برگزار می گردد، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.
فرانک پارسونز که از بنیانگذاران نهضت راهنمایی شغلی در آمریکا است،در این مورد می گوید: ‹‹راهنمایی شغلی کمک به فرد است تا شغل مناسبی را انتخاب کند،برای انجام دادن آن آماده شود و به طور موفقیّت آمیزی به انجام آن بپردازد. ››از دیدگاه وی راهنمایی شغلی سه مرحله دارد:1-شناخت توانائیها ،رغبتها ومحدودیتهای فرد.2-شناخت خصوصیات مشاغل وفرصتهای شغلی جامعه .3-برقراری سازش منطقی بین خصوصیات فردی با خصوصیات شغلی.
رابطة راهنمایی تحصیلی با راهنمایی شغلی :انسان در طول زندگی،با سه انتخاب مهم و سرنوشت ساز روبرو است :انتخاب رشتة تحصیلی ، انتخاب شغل و انتخاب همسر.راهنمایی تحصیلی مقدمه ای برای راهنمایی شغلی محسوب می شود و به عبارتی دیگر،راهنمایی تحصیلی ،پایه و اساس محکمی برای راهنمایی شغلی است. یک انتخاب مناسب رشتة تحصیلی می تواند مقدمه ای برای انتخاب یک شغل مناسبتر باشد.
تعریف شغلشغل از نظر لغوی، به معنای به کار واداشتن کسی و آن چه مایه مشغولیت می باشد، است. از طریق اشتغال، فردْ فعالانه در جریان تولید و خدمات مشارکت می کند و پاداشی نقدی یا جنسی دریافت می دارد. کار و شغل، فعالیتی بدنی یا فکری در راه تولید و خدمت است. بنابراین، در تعریف شغل می توان گفت: شغل، یعنی کاری که فرد، مشغول به انجام آن است و به وسیله آن، هم انجام وظیفه می کند و هم امرار معاش می نماید.
ضرورت انتخاب شغلانتخاب شغل و کار مناسب، از ابتدایی ترین و ضروری ترین مسایلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می داده است. شخصیت و منزلت فردی و اجتماعی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ، و استعدادهای خود را شکوفا کند. انسانی که سربار دیگران باشد و از حاصل کار آن ها تغذیه کند، یک زندگی انگل وار خواهد داشت. روشن است که دین و دنیای افراد بی شغل، در معرض خطر قرار دارد.
۸:۳۸
۵:۰۶
۶:۳۵
۱۵:۰۴
۱۲:۱۱
۱۵:۵۲
۱۵:۵۳
با سلام و تبریک هفته بهداشت روان:با همکاری مدیریت محترم ،دانش آموازن و اولیاء محترم برنامه های ویژه هفته بهداشت روان در مدرسه برگزار خواهد شد.نهایت همکاری شما بزرگواران را خواستاریم
واحد مشاوره مدرسه هدایت
واحد مشاوره مدرسه هدایت
۱۵:۵۸
۶:۴۴
۶:۳۵
پرچمهای قرمزی در رفتار خودتان، که ممکن است در زندگی بیش از حد آنها را به کار ببرید ...
مسئولیتپذیری مداوم:شما متوجه میشوید که همه چیز را مدیریت میکنید، از برنامهریزی گرفته تا حل مسئله در خانواده، بدون اینکه به دیگران فضایی برای مشارکت کردن بدهید. همیشه این شما هستید که به دیگران در انجام وظایف یا حمایت عاطفی کمک میکنید، اما زمانی که به کمک نیاز دارید، یا پیشنهادی از سمت دیگران نمیشود یا اگر کاری برایتان انجام شود احساس ناراحتی میکنید.
پرهیز از تعارض و نشان ندادن آسیبپذیری:شما برای حفظ آرامش یا اجتناب از مکالمات ناراحت کننده، تمام تلاش خود را میکنید. «کار انجام دادن» برای دیگران، برای شما آسانتر از بیان نیازهای خودتان است؛ که باعث میشود حتی با وجود حضور فیزیکی اطرافیان در کنارتان، از نظر عاطفی احساس تنهایی کنید.
احساس مسئولیت در قبال چطور بودن حال دیگران:شما مسئولیت این را بر عهده میگیرید که مطمئن شوید دیگران همیشه خوشحال یا راحت باشند، حتی به قیمت اذیت کردن خود. احساس میکنید این وظیفه شماست که حال بد دیگران را «رفع» کنید یا دائماً به آنها اطمینان دهید که همه کار برایشان انجام میدهید به قیمت اینکه از نظر روانی و جسمی خود را تخلیه کنید که دیگر توانی برای انجام کارهای خود نداشته باشید.
فکر کردن بیش از حد به نیازها یا واکنشهای دیگران:شما انرژی ذهنی زیادی را صرف پیشبینی نیاز دیگران یا چگونه واکنش نشان دادن آنها میکنید. ممکن است از انجام دادن یا گفتن چیزهایی که دوست دارید اجتناب کنید، زیرا از پاسخ احتمالی دیگران میترسید. این هوشیاری بیش از حد، شما را همیشه آماده رفتار اجتنابی و سرکوب خود و عزتنفستان برای حفظ آرامش میکند.
نادیده گرفتن نیازهای خود برای در اولویت قرار دادن نیازهای دیگران:شما دائماً رفاه دیگران را بر رفاه خود ترجیح میدهید، خواه چیزهای کوچکی مانند انتخاب یک رستوران باشد یا فداکاریهای بزرگتر مانند صرف وقت آزاد و استراحت خود برای کمک به آنها. اگر «نه» بگویید یا در ازای آن چیزی بخواهید، ممکن است بترسید که فکر کنند شما خودخواه هستید.
این الگوی رفتاری، یک پویایی ایجاد میکند که نیازهای شما برطرف نمیشود و در طول زمان منجر به عدم تعادل روانی و رنجش شما میشود.
مسئولیتپذیری مداوم:شما متوجه میشوید که همه چیز را مدیریت میکنید، از برنامهریزی گرفته تا حل مسئله در خانواده، بدون اینکه به دیگران فضایی برای مشارکت کردن بدهید. همیشه این شما هستید که به دیگران در انجام وظایف یا حمایت عاطفی کمک میکنید، اما زمانی که به کمک نیاز دارید، یا پیشنهادی از سمت دیگران نمیشود یا اگر کاری برایتان انجام شود احساس ناراحتی میکنید.
پرهیز از تعارض و نشان ندادن آسیبپذیری:شما برای حفظ آرامش یا اجتناب از مکالمات ناراحت کننده، تمام تلاش خود را میکنید. «کار انجام دادن» برای دیگران، برای شما آسانتر از بیان نیازهای خودتان است؛ که باعث میشود حتی با وجود حضور فیزیکی اطرافیان در کنارتان، از نظر عاطفی احساس تنهایی کنید.
احساس مسئولیت در قبال چطور بودن حال دیگران:شما مسئولیت این را بر عهده میگیرید که مطمئن شوید دیگران همیشه خوشحال یا راحت باشند، حتی به قیمت اذیت کردن خود. احساس میکنید این وظیفه شماست که حال بد دیگران را «رفع» کنید یا دائماً به آنها اطمینان دهید که همه کار برایشان انجام میدهید به قیمت اینکه از نظر روانی و جسمی خود را تخلیه کنید که دیگر توانی برای انجام کارهای خود نداشته باشید.
فکر کردن بیش از حد به نیازها یا واکنشهای دیگران:شما انرژی ذهنی زیادی را صرف پیشبینی نیاز دیگران یا چگونه واکنش نشان دادن آنها میکنید. ممکن است از انجام دادن یا گفتن چیزهایی که دوست دارید اجتناب کنید، زیرا از پاسخ احتمالی دیگران میترسید. این هوشیاری بیش از حد، شما را همیشه آماده رفتار اجتنابی و سرکوب خود و عزتنفستان برای حفظ آرامش میکند.
نادیده گرفتن نیازهای خود برای در اولویت قرار دادن نیازهای دیگران:شما دائماً رفاه دیگران را بر رفاه خود ترجیح میدهید، خواه چیزهای کوچکی مانند انتخاب یک رستوران باشد یا فداکاریهای بزرگتر مانند صرف وقت آزاد و استراحت خود برای کمک به آنها. اگر «نه» بگویید یا در ازای آن چیزی بخواهید، ممکن است بترسید که فکر کنند شما خودخواه هستید.
این الگوی رفتاری، یک پویایی ایجاد میکند که نیازهای شما برطرف نمیشود و در طول زمان منجر به عدم تعادل روانی و رنجش شما میشود.
۱۰:۴۸
۱۶:۳۶