۸:۰۷
۸:۰۷
۸:۰۷
پارادیمِ تسلیم پذیری
#صدای_دانشگاه
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۱:۰۱
«تجمع دانشجویی - مردمی در حمایت از کاروان جهانی صمود»
#صدای_دانشگاه
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۷:۰۲
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۱:۱۵
دیدگاه
| چگونه دانشگاه مرگ بر امریکا بگوید؟
کارگاه گفتگو و ایدهپردازی برای کنشگری در ایام ۱۳ آبان
گفتگو: طرح رهبری پیرامون استکبارستیزی
ارائه: شواهد تغییر نظم جهانی
ایدهپردازی: کنشگری در دانشگاه
زمان: پنجشنبه، ۱ آبانماه
محل برگزاری: مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان؛ سفارت سابق آمریکا
لینک ثبتنام
این کارگاه ۱ روزه ویژه اعضای بسیجدانشجویی دانشگاههایتهران میباشد. (ظرفیت محدود) ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
۸:۰۱
دیدگاه
| چگونه دانشگاه مرگ بر امریکا بگوید؟
کارگاه گفتگو و ایدهپردازی برای کنشگری در ایام ۱۳ آبان
گفتگو: طرح رهبری پیرامون استکبارستیزی
ارائه: شواهد تغییر نظم جهانی
ایدهپردازی: کنشگری در دانشگاه
زمان: پنجشنبه، ۱ آبانماه
محل برگزاری: مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان؛ سفارت سابق آمریکا
لینک ثبتنام
این کارگاه ۱ روزه ویژه اعضای بسیجدانشجویی دانشگاههایتهران میباشد. (ظرفیت محدود) ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
۸:۰۱
دیدگاه
| چگونه دانشگاه مرگ بر امریکا بگوید؟
کارگاه گفتگو و ایدهپردازی برای کنشگری در ایام ۱۳ آبان
گفتگو: طرح رهبری پیرامون استکبارستیزی
ارائه: شواهد تغییر نظم جهانی
ایدهپردازی: کنشگری در دانشگاه
زمان: پنجشنبه، ۱ آبانماه
محل برگزاری: مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان؛ سفارت سابق آمریکا
لینک ثبتنام
این کارگاه ۱ روزه ویژه اعضای بسیجدانشجویی دانشگاههایتهران میباشد. (ظرفیت محدود) ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
۸:۰۱
دیدگاه
| چگونه دانشگاه مرگ بر امریکا بگوید؟
کارگاه گفتگو و ایدهپردازی برای کنشگری در ایام ۱۳ آبان
گفتگو: طرح رهبری پیرامون استکبارستیزی
ارائه: شواهد تغییر نظم جهانی
ایدهپردازی: کنشگری در دانشگاه
زمان: پنجشنبه، ۱ آبانماه
محل برگزاری: مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان؛ سفارت سابق آمریکا
لینک ثبتنام
این کارگاه ۱ روزه ویژه اعضای بسیجدانشجویی دانشگاههایتهران میباشد. (ظرفیت محدود) ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
۸:۰۱
دیدگاه
| چگونه دانشگاه مرگ بر امریکا بگوید؟
کارگاه گفتگو و ایدهپردازی برای کنشگری در ایام ۱۳ آبان
گفتگو: طرح رهبری پیرامون استکبارستیزی
ارائه: شواهد تغییر نظم جهانی
ایدهپردازی: کنشگری در دانشگاه
زمان: پنجشنبه، ۱ آبانماه
محل برگزاری: مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان؛ سفارت سابق آمریکا
لینک ثبتنام
این کارگاه ۱ روزه ویژه اعضای بسیجدانشجویی دانشگاههایتهران میباشد. (ظرفیت محدود) ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
۸:۰۱
۱۳ آبان فقط یک واقعه تاریخی نیست؛ یادآور لحظهای است که ملت ایران معنای واقعی استقلال را فریاد زد.«تسخیر لانه جاسوسی» حرکتی احساسی نبود، بلکه تبلورِ شعار اصلی انقلاب بود:
اخراج استکبار از خاک ایران و رهایی از استبداد فکری در ذهنها.جنگ دوازدهروزهی اخیر نیز بار دیگر چهرهی واقعی استکبار را آشکار کرد و اهمیت مقاومت را به یادمان آورد.مقاومت در منطق انقلاب اسلامی، احساس نیست؛ عقلانیت است.مقاومت یعنی: حفظ استقلال تصمیمگیری، ایجاد بازدارندگی و حرکت بهسوی پیشرفت بومی.در مقابل، سازش یعنی واگذاری اختیار و پذیرش تحقیر. و تجربهی چهار دهه گذشته نشان میدهد هرجا ایستادگی کردیم، پیش رفتیم؛ و هرجا عقب نشستیم، دشمن طلبکار شد.
۱۳ آبانِ امروز یعنی تسخیر لانههای نفوذ در ذهن و رسانه، بازپسگیری استقلال فکری، و دفاع از منطق مقاومت در میدان روایت و تحلیل.
لذا به نظر می رسد حرف امروز جنبش دانشجویی در استانه سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار می تواند همین باشدکه :تا وقتی ذهنها آزاد نشدهاند، هنوز لانههایی برای تسخیر باقی است.
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۷:۵۰
#صدای_دانشگاه
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۶:۲۶
۶:۲۶
۶:۲۶
پاسخ روشن است: چون استقلال، اساس هویت و پیشرفت است.و شاید بتوان گفت که آنچه ملت ایران انتخاب کرده، نه دشمنی، بلکه آزادی در تصمیمگیری است.و تا زمانی که قدرتهای سلطهگر آزادی ملتها را هدف گرفتهاند،عقلانیت حکم میکند که در برابرشان بایستیم.
در جهان امروز، مقاومت نه شعار است و نه تعصب؛بلکه انتخابی آگاهانه است برای حفظ کرامت، اختیار و آینده.
#خط_دانشجوایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۰:۱۲
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۶:۵۴
قسمت اول
• تجربهی اوّل؛ نتیجهاش شیفتگی و خودباختگی و • تجربهی بعدی؛ نتیجهاش شناخت و برخورد گزینشی و احساس استقلال
● ادامه دارد ...
#رصد_دیدگاه
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۸:۴۸
#خط_دانشجوایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۳:۲۱
دیدگاه
| از «۱۶ آذر» چه بدانیم؟
حمزه وطن فدا قسمت اول
تا از حادثه 16 آذر سال 1332 تحلیل درستی نداشته باشیم نمیتوانیم روز دانشجو را در امتداد آن معنا دنبال کنیم و در اثر این بی توجهی، روز دانشجو بی معنا و بی هویت میشود . میشود بازیچه جشن ها یا میشود ترافیک حضور مسولین در دانشگاه و نوعی دیگر از رفتار بی ربط با این روز نه جشن بد است نه حضور موثر مسولین در دانشگاه ، اما اینها همه نشانی از بی توجهی به معنای این روز انقلابی است.
اگر بخواهیم همراه با رهبر انقلاب بیندیشیم و از زاویه نگاه ایشان به ۱۶ آذر نظر کنیم، خوب است باری دیگر آخرین سخنرانی ایشان با جمع دانشجویان در 22 اسفند 1403 را مرور کنیم : ایشان ذیل بحث از هویت دانشجویی چنین میفرمایند؛ (به طور خلاصه) در طول این دو قرنی که تمدّن غربی وارد کشور ما شد و با غربیها سروکار پیدا کردیم، جوان ایرانی دو تجربهی متفاوت در مواجههی با این تمدّن دارد : • تجربهی اوّل؛ نتیجهاش شیفتگی و خودباختگی و • تجربهی بعدی؛ نتیجهاش شناخت و برخورد گزینشی و احساس استقلال
در برخورد اوّل وقتی با غرب و پیشرفتها و علم و فنّاوری غربی مواجه شد یک پیشفرض و تصوّر قطعی برایش مسجل شد و آن عبارت بود از: دوگانهی «غرب پیشرفته و موفق، و ایران عقبمانده و ضعیف و منحط» قوت های غرب موجب شد نقطه قوت های خودمان از یادمان برود یک عدّهای هم در داخل کشور این غفلت را تشدید کردند، پس به جای خودیافتگی به خودباختگی رسیدند و این فهم را در بین عموم مردم منتشر کردند که اگر میخواهید به جایی برسید با تکیهی به اصالتهای خودتان نمیتوانید و باید در همهی امور غربی بشوید، بعدتر با روی کار آمدن رضاخان توسط انگلیس ها، مجموعهی دُوروبَر او مثل تقی زادهها و فروغیها از لحاظ فکری همین حالت گرایش به غرب و تبعیّت و هضم شدن در تمدّن مادّی غرب را در بین مردم ترویج کردند و در اقتصادمان و مسائل گوناگون و اجتماعیمان آن را پیش بردند.
اما در برخورد و تجربه دوم، از لابلای حوادث تلخ مثل عملکردهای ظالمانه و غیر منصفانهی غربیها در کشورمان؛ اشغال بعضی از بخشهای کشور، سرکوب نهضتها، ایجاد قحطی و خیانتهای گوناگون مثل قراردادهای ظالمانه نفتی و امثال اینها بتدریج افراد هوشمند و آحاد مردم و بخصوص جوانها متوجّه باطن غربیها شدند که ماورای این ظاهرِ اتوکشیده یک باطن خبیث و خائن وجود دارد و آن شوق و شیفتگی نسبت به تمدّن غرب کاهش پیدا کرد.
نهضت ملّی نفت در سال ۱۳۲۹ قطعاً یکی از نقاط عطفی بود که توانست باطن غربیها را به ما نشان بدهد؛ مصدّق بعد از پیروزیهای اولیه نهضت در مبارزهی با انگلیس در قضیّهی نفت، تکیهاش و امیدش به حمایت آمریکا بود در مقابل انگلیس اما ضربه را آمریکا به مصدّق زد و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداخت و چند ده سال دیگر کشور را اسیر کردند.
نتیجه این حوادث این بود که جوان ایرانی فهمید تکیهی به غرب نهفقط ما را به پیشرفت نمیرساند بلکه مانع پیشرفت نیز میشود. خب، این حالت شناخت برای جوان ایرانی، موجب این شد که واکنشها شروع بشود؛ عدّهای سینه سپر کردند. کودتا در مرداد ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد و در ۱۶ آذر همان سال در دانشگاه تهران، عدّهای از جوانهای دانشجو، برای آمدن نیکسون که معاون رئیسجمهور آن روز آمریکا بود، قیام کردند، ایستادگی کردند و سه نفر از دانشجویان به دست عوامل حکومت جان باختند . از آن روز شروع شد.
حضرت آقا میگویند از آن روز شروع شد یعنی ۱۶ آذر مبدأ حیات انقلابی ایران در مقابل امریکاست ما پیشتر در نهضت نفت علیه انگلستان قیام کرده بودیم اما ۱۶ آذر طلیعه مقاومت ما در برابر امریکاست مقاومتی که از ۱۶ آذر ۳۲ شروع شد و در نهضت ۱۵ خرداد ۴۲ به بلوغ رسید و در انقلاب بهمن ۵۷ به پیروزی اول خود دست یافت و گام های بعدی اش تا پیروزی نهایی بر عهده نسل جوان امروز به ویژه دانشجویان است. با این حساب ۱۶ آذر روز تجدید عهد جریان دانشجویی است با آن سه خون پیشرو و پیشگام در مقاومت برابر امریکا روز میثاق با شهیدان راه استقلال و آزادی، روز یادبود انقلاب در دانشگاه، روزی سرشار از آرمان و عشق و حماسه تلاش کنیم و نگذاریم این روز و این راه توسط خودمان یا دیگران تحریف گردد. ● ادامه دارد ... #رصد_دیدگاه ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
@Didgah_org
قسمت دوم
۱. مطلوبیت مقاومت در برابر امریکا۲. ضرورت مقاومت در برابر امریکا۳. امکان مقاومت در برابر امریکا
• اگر گزاره العلم سلطان، مقبول باشددانشگاه پایگاه تولید قدرت ماست تولید اندیشه، دانش و سیاست• بدون این پایگاه بدون بیداری و ارادهی پایگاهِ دانشگاه علیه امریکا،پیشرفت همه جانبه و واقعی ایران سخت یا محال است.
● ادامه دارد ...
#رصد_دیدگاه
ایستاده در روزهایِ آرزویِ تاریخ
۱۳:۲۶