عکس پروفایل عین‌قاف|علی قدردانع

عین‌قاف|علی قدردان

۲۴۷عضو
undefined امروز خوشبختانه زنهایی که مجتهدند به اجتهاد فقهی رسیدند کم نیستند
undefined امام جامعه زن‌ها را هم منفعل نمی‌خواهد و آن‌ها را به سوی کار و فعالیت و حضور اجتماعی و ... سوق می‌دهد نگاهی که متاسفانه در برخی از اقشار مذهبی به شدت مغضوب است
امام خامنه‌ای: بنده حتی معتقدم بسیاری از مسائل زنانه که موضوعش زنان هستند و مردها درست موضوع را تشخیص نمی‌دهند خانمها باید از مجتهد زن تقلید کنند. ۱۴۰۳/۹/۲۷
undefined بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان
undefined  پیوستن به کانال عین قاف_ روزمره‌ها، نرفته‌ها و ناگفته‌ها
undefined  پیوستن به گروه مطالعات پیشرفته _ Advanced studies

۱۰:۰۱

عین‌قاف|علی قدردان
undefined وضعیت ولاگرها هر روز صریح‌تر از دیروز راه حل شما چیه؟! موشک؟!!! undefined undefined  پیوستن به کانال عین قاف_ روزمره‌ها، نرفته‌ها و ناگفته‌ها
امروز که وضعیت تشریح شد که دشمن از شکست در جنگ سخت ناامید شده و به جنگ نرم روی آورده برای شکست ایران
کلمه‌ی موشک را جستجو کنید
بارها در این خصوص نوشتم که ما در ایران باید جنگ نرم را جدی بگیریم و پاسخ جنگ نرم را نمی‌توانیم با کنش‌گری در جنگ سخت بدهیم
ما به متخصصین جنگ نرم و استراتژیست‌های این حوزه نیازمندیم

۱۱:۴۱

undefined عالم با زوجیت پیش می‌رود نه تضاد/ جمله‌ی توحیدی و مهم امام خامنه‌ای حفظه‌الله که دیده نشد...
جمله مهم دیروز امام خامنه‌ای در نقض دیالکتیک هگل و مارکس و... در رابطه با مسئله #زوجیت که مورد غفلت واقع شد:
«در اسلام، بنا بر نظریّه‌ی اسلام، بنای عالم خلقت و تاریخ بشر و تاریخ عالم بر تلائم و ازدواج و پیوند است؛ درست نقطه‌ی مقابل آنچه در دیالکتیک هِگِل و مارکس و مانند اینها وجود دارد که بنای عالم را بر تضاد می‌دانند. آن‌ها می‌گویند شیئی به وجود می‌آید، ضدّ او به وجود می‌آید، از این تضاد یک شیء سوّمی به وجود می‌آید که باز برای آن هم ضدّی به وجود می‌آید تا آخر؛ تاریخ این‌جوری پیش می‌رود. اسلام می‌گوید نه، شیئی به وجود می‌آید، شیئی برای همراهی و ائتلاف با او به وجود می‌آید که از همراهی این دو،‌ از ائتلاف این دو، از زوجیّت این دو، شیء سوّمی به وجود می‌آید؛ تاریخ این‌جوری پیش می‌رود.»
امام خامنه‌ای ۲۷ آذرماه ۱۴۰۳
بنیان‌های علوم انسانی فاسد غربی با همین یک جمله فرو می‌ریزد
undefined  پیوستن به کانال عین قاف_ روزمره‌ها، نرفته‌ها و ناگفته‌ها
undefined  پیوستن به گروه مطالعات پیشرفته _ Advanced studies

۱۲:۰۷

عین‌قاف|علی قدردان
undefined عالم با زوجیت پیش می‌رود نه تضاد/ جمله‌ی توحیدی و مهم امام خامنه‌ای حفظه‌الله که دیده نشد... جمله مهم دیروز امام خامنه‌ای در نقض دیالکتیک هگل و مارکس و... در رابطه با مسئله #زوجیت که مورد غفلت واقع شد: «در اسلام، بنا بر نظریّه‌ی اسلام، بنای عالم خلقت و تاریخ بشر و تاریخ عالم بر تلائم و ازدواج و پیوند است؛ درست نقطه‌ی مقابل آنچه در دیالکتیک هِگِل و مارکس و مانند اینها وجود دارد که بنای عالم را بر تضاد می‌دانند. آن‌ها می‌گویند شیئی به وجود می‌آید، ضدّ او به وجود می‌آید، از این تضاد یک شیء سوّمی به وجود می‌آید که باز برای آن هم ضدّی به وجود می‌آید تا آخر؛ تاریخ این‌جوری پیش می‌رود. اسلام می‌گوید نه، شیئی به وجود می‌آید، شیئی برای همراهی و ائتلاف با او به وجود می‌آید که از همراهی این دو،‌ از ائتلاف این دو، از زوجیّت این دو، شیء سوّمی به وجود می‌آید؛ تاریخ این‌جوری پیش می‌رود.» امام خامنه‌ای ۲۷ آذرماه ۱۴۰۳ بنیان‌های علوم انسانی فاسد غربی با همین یک جمله فرو می‌ریزد undefined  پیوستن به کانال عین قاف_ روزمره‌ها، نرفته‌ها و ناگفته‌ها undefined  پیوستن به گروه مطالعات پیشرفته _ Advanced studies
تصور کنید در تحزب و حزب‌های متعدد، اساس سیاست بر ایجاد دوقطبی و تضاد بین آن دو است و فلسفه سیاسی با در نظر گرفتن زوجیت به جای ضدیت در عالم متحول خواهد شد هنر و علم و ... همین وضع را دارند

۱۲:۱۳

thumnail
‏“تعداد کسانی که حدس می زنند یا می فهمند چه اتفاقی دارد می افتد خیلی خیلی کم است. ما این افراد را در موقعیتی درمانده قرار می دهیم. تبدیلشان می کنیم به مضحکه خاص و عام. بهشان تهمت می زنیم و آنها را زباله های جامعه معرفی می کنیم.”(رییس اسبق سی آی ای)
واقعا بعضی وقت‌ها شک می‌کنم میگم نکنه من خیلی تعطیل و داغونم که حقا این صبحت‌ها کمی آرومم می‌کنه

۱۶:۴۱

thumnail
رابطه من با دوستان مذهبیم وقتی که اونجایی که باید باشن نیستن
داری دعا می‌خونی نماز می‌خونی هیئت می‌ری اما سر پستت نیستی جایی که بهت نیازه نیستی کاری که لازمه انجام بدی رو نمی‌دی
پس باید دعا کنی دست من بهت نرسه
undefined  پیوستن به کانال عین قاف_ روزمره‌ها، نرفته‌ها و ناگفته‌ها
undefined  پیوستن به گروه مطالعات پیشرفته _ Advanced studies

۵:۳۲

thumnail
undefined رابطه‌ی دل و دلبر یا امام و مأموم؟!
#امام_شناسی
اول گمان کردم این ویدئو را بلاگرها و اینفلوئنسرهای مذهبی ساخته‌اندبعد دیدم صفحه‌ی ریحانه منتسب به بیت چنین ویدئویی ساخته به تعبیر حضرت حافظ "گویا ولی‌شناسان رفتند از این ولایت"
خواهران بزرگوار بدانیمو آگاه باشیم رابطه ما با ولی جامعه رابطه‌ی "امام و مأموم" استنه "دل و دلبر"
محبت و مودت در ساختار امامت پیرو تبعیت است "إِن كُنتُمۡ تُحِبُّونَ ٱللَّهَ فَٱتَّبِعُونِي يُحۡبِبۡكُمُ ٱللَّهُ" آل عمران ۳۱
قبل از شما حوزه‌های علمیه در تحول در حوزه استادان دانشگاه در تولید علوم انسانی مسئولین در عدم اصلاح ساختارهای کشور به خصوص تولید ملی و اقتصاد بومی و ...
رابطه‌ی "دل و دلبر" را جایگزین"امام و مأموم" کردند و شکست خوردند و جامعه را به چالش کشیدند
شما این مسیر رفته را امتحان نکنید. رابطه امامت یعنی مبتنی بر فقه از امام جامعه عقب نمانید این‌که اقتدا نکنید و راهی جدای از امام بروید که دیگر جای خود!
امام جامعه از شما انتظاراتی دارد در فرزندآوری، در پاسخگویی و کنش‌گری فعال در حوزه‌ی زنان به آن عمل کنید تا هم خودتان بهره‌مند شوید هم جامعه متعالی شود
اگر روابط دل و دلبری داشته باشید به سرگذشت آن‌هایی که در سطور بالا گفتم دچار خواهید شد
و من‌الله توفیق

undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۷:۴۲

thumnail
undefined کار تشکیلاتی دینی یعنی این/ آیا نخ تسبیح جمع هستیم؟
#کار_تشکیلاتی #روز_مادر
مادر مثل نخ تسبیح می‌مونه نرم و منعطف اما محکم اگر نخ تسبیح پاره بشه همه‌ی دونه‌های تسبیح پراکنده می‌شنکار تشکیلاتی در اسلامیعنی این
یعنی بدانیم و از مادر بیاموزیمکه نخ تسبیح باشیم ما نخ تسبیح کدام جمع هستیم ؟!
کدام دانه‌ها بر محور مادر مسیر ولایت و ذکر قرار می‌گیرند؟!
ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نخ تسبیح بودن و کارتشکیلاتی از منظر اسلام روبیشتر بررسی خواهیم کرد ان‌شاءالله...
آذر ۱۴۰۳
undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۱۰:۲۳

undefined قصه‌های علی/ "نخ تسبیح و دانه‌های مغرور"
#کار_تشکیلاتی
در روستای کوچک و آرام، تسبیحی قدیمی و ارزشمند وجود داشت که اهالی روستا به آن افتخار می‌کردند. این تسبیح از دانه‌های قیمتی چون یاقوت قرمز، زمرد سبز، زبرجد آبی و مروارید سفید ساخته شده بود. هر دانه به تنهایی زیبا و خاص بود، اما چیزی که این دانه‌ها را به هم وصل می‌کرد و به تسبیح تبدیل می‌کرد، یک نخ محکم بود. مردم روستا همیشه به تسبیح نگاه می‌کردند و یاد می‌گرفتند که اتحاد و همکاری اهمیت زیادی دارد. زیرا آنها می‌دانستند که هر دانه، جدا از دیگر دانه‌ها، هیچ‌وقت به تنهایی نمی‌تواند شکوه و قدرت تسبیح را داشته باشد.
علی، پسر ۱۵ ساله‌ای از اهالی روستا، همیشه به تسبیح نگاه می‌کرد و به آن فکر می‌کرد. او می‌دانست که تسبیح چیزی بیشتر از دانه‌های رنگارنگ است و در واقع برای یک هدف خاص ساخته شده است. علی همیشه می‌گفت: «شما وقتی کنار هم هستید، قدرت و ارزش واقعی‌تان را پیدا می‌کنید. این نخ است که شما را کنار هم نگه می‌دارد و باعث می‌شود که به یک تسبیح کامل تبدیل شوید.»
اما روزی، دانه‌ها دچار غرور شدند. یاقوت قرمز با صدای بلند گفت: «من زیباترین دانه‌ام! اگر من نباشم، این تسبیح هیچ ارزشی نداره!» زمرد سبز با لحن پر از خودخواهی گفت: «اگر من نباشم، تسبیح هیچ رنگی نخواهد داشت!» زبرجد آبی هم با لحنی تند گفت: «بدون من، این تسبیح هیچ‌وقت روح پیدا نمی‌کنه!»
نخ که همیشه از کنار دانه‌ها به صحبت‌هایشان گوش می‌داد، با صدای آرام و نگران گفت: «دوستان عزیز، اگرچه هرکدوم از شما زیبا و ارزشمندید، اما چیزی که شما را کنار هم نگه می‌دارد، من هستم. من هستم که باعث می‌شم شما یک تسبیح کامل باشید. اگر من نباشم، شما دیگر به هم وصل نخواهید بود.»
اما دانه‌ها به حرف‌های نخ توجه نکردند و با غرور گفتند: «ما به تو نیازی نداریم! ما خودمان مهمیم و برای تسبیح شدن به تو احتیاج نداریم.»
نخ که بسیار ناراحت شده بود، تصمیم گرفت آنها را ترک کند. شب هنگام، وقتی که همه دانه‌ها خوابیده بودند، نخ آرام از میان دانه‌ها خود را بیرون کشید و رفت. صبح روز بعد، دانه‌ها که حالا پراکنده و جدا از هم روی زمین افتاده بودند، متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند به تسبیح تبدیل شوند. هرکدام از دانه‌ها که دیگر از هم جدا شده بودند، به دقت نگاه کردند و دیدند که بدون نخ معنایی ندارند.
یاقوت با ناامیدی فریاد زد: «این تقصیر تو بود! تو باعث شدی نخ ما رو ترک کنه!» زمرد با عصبانیت گفت: «نه، این تقصیر خود نخ بود که ما رو رها کرد!» اما هرچه بحث کردند، هیچ‌کدام نمی‌توانستند به تسبیح بودن برگردند. حالا هیچ‌کدام از دانه‌ها دیگر معنای کامل بودن را نداشتند.
در همین حال، علی که متوجه نبودن نخ و پراکنده شدن دانه‌ها شده بود، به یاد گفتار خودش افتاد. او می‌دانست که باید کاری کند. او با دقت دانه‌ها را جمع کرد و به خانه آورد. علی به دانه‌ها نگاه کرد و گفت: «شما زیبا هستید، اما بدون هم هیچ‌وقت به چیزی کامل تبدیل نمی‌شوید.»
دانه‌ها که خیلی از کار خود پشیمان شده بودند از علی کمک خواستند و علی تصمیم گرفت که دانه‌ها را دوباره به هم متصل کند. او یک نخ محکم و باارزش پیدا کرد و دانه‌ها را یکی یکی به نخ وصل کرد. حالا تسبیح دوباره کامل شده بود. دانه‌ها کنار هم قرار گرفتند و به تسبیحی زیبا تبدیل شدند. حالا دانه‌ها بیشتر قدر اتحاد و کنار هم قرار گرفتن و نخ تسبیح‌شان را می‌دانستند.
علی هم با دیدن اين ماجرا متوجه شد در زندگی، هر فرد ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خودش را دارد، اما وقتی همه با هم همکاری می‌کنیم، قدرت واقعی را پیدا می‌کنیم. مثل تسبیح که بدون نخ نمی‌تواند شکل بگیرد، ما هم باید یاد بگیریم که اتحاد و همکاری باعث می‌شود که به هدف‌های بزرگتری برسیم. اگر هرکسی فقط به خودش فکر کند، مثل دانه‌هایی می‌شود که جدا از هم پراکنده‌اند و هیچ‌وقت نمی‌توانند به چیزی کامل تبدیل شوند.
undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۱۲:۱۱

ندیده بود کسی مدتی مدید مرامیان این همه آدم چگونه دید مرا؟-جهان که پنبه به گوش از صدای من بود، اومیان همهمه‌ی مردمان شنید مرا
جهان درون سرم بود و ناگهان دستشاز انزوای خیالم برون کشید مرا
شکوفه‌ی سخنش، دشت سبز پیرهنش به باز زنده شدن می‌دهد نوید مرا
و بی شک از نفسش یا که لمس دستش بودکه خون تازه -سراپا- به رگ دوید مرا
پدیده‌ای‌ست دوچشمش که می‌برد آریبه ناکجا، به همان‌جای ناپدید مرا
چنان گذشته ام از خود که پیش از مرگم
عجیب نیست بخوانند اگر شهید مرا

#سیدطاها_ربیعی /
شب بخیر

۲۰:۵۹

بر گردنم نمانده ز خم‌خانه هیچ حقیک استکان زدم دو سه دریا گریستم

• محمد سهرابی
شب بخیر ۲

۲۱:۲۸

یک استکان زدم دو سه دریا گریستم undefined

۲۱:۲۸

هر چی سعی می‌کنم از دنیای شعر فاصله بگیرم نمیشه وقتی دوستات شاعر و اهل شعرن نمیشه

۲۱:۲۹

بازارسال شده از کانال محمدجواد علی اکبریان

خداوند متعال در طول تاریخ خلقت، هیچ دو نفری را کاملاً مثل هم خلق نکرده، از هر کس هم به اندازه‌ی توانی که به او داده انتظار دارد؟

پس آیا می توان از نظام تعلیم و تربیت مقایسه ای و رقابتی، انتظار خروجی هایی با نگرش توحیدی داشت!؟



#محمد_جواد_علی_اکبریانشنبه ۱ دی ۱۴۰۳ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian

۲۲:۴۳

عین‌قاف|علی قدردان
خداوند متعال در طول تاریخ خلقت، هیچ دو نفری را کاملاً مثل هم خلق نکرده، از هر کس هم به اندازه‌ی توانی که به او داده انتظار دارد؟ پس آیا می توان از نظام تعلیم و تربیت مقایسه ای و رقابتی، انتظار خروجی هایی با نگرش توحیدی داشت!؟ #محمد_جواد_علی_اکبریان شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ ارتباط با من ble.ir/Mjavad_Aliakbarian نشانی کانال من : ble.ir/mohamad_javad_aliakbarian
فردا در مورد نگرش توحیدی باید نکته‌ای را در اینجا بنویسم

۲۲:۴۴

thumnail
قسمت ما چون کمان از صید خود خمیازه استهرچه داریم از برای دیگران داریم ما
#صائب
دیگه واقعا شب بخیر

۲۲:۴۶

thumnail
undefined اگر هدف انقلاب اسلامی تحقق توحید است، چگونه توحید را به فرزندان‌مان آموزش دهیم؟
#آیت_مداری
undefined فرمود اگر موحّد باشی، #سراسر_عالم_آیه_الهی_است​.
﴿فَأَینَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ﴾؛ قهراً چیزی در عالم نیست مگر اینکه انسان آن را به عنوان آیه و علامت الهی می بینید و هرگز آن را مستقل نمی ‌بیند؛
این می‌ شود توحید.

undefined آن وقت از هر چیزی کمک بگیرد، به عنوان اینکه از #فیض_الهی​ دارد کمک می‌ گیرد است؛ انسان به عنوان آیه ‌ای از آیات الهی به اینها نگاه می ‌کند و از اینها بهره می ‌گیرد.
undefined اگر کسی از این دید غفلت کند و بگذرد، گرفتار همان است که فرمود: ﴿وَ ما یؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ﴾. خب چگونه #اکثر_مؤمنین_مشرک_‌اند​؟ فرمود همین که می‌گویند: «لَوْ لَا فُلَانٌ لَهَلَكْتُ»؛ می ‌گویند اگر فلان کس نبود مشکل ما حل نمی‌ شد!
undefined خب فلان کس با همه قدرتی که دارد، مخلوق خداست و خدا به او داده است. بگو اگر #فیض_الهی​ نبود من رنج می ‌بردم و خدا را شاکرم که از این راه یا از راه فلان شخص، مشکل مرا حل کرد.
undefined اگر بگوییم خدا را شکر که به وسیله فلان شخص مشکل ما را حل کرد، این #توحید​ است؛ اما اگر گفتیم اول خدا دوم فلان شخص یا «لَوْ لَا فُلَانٌ لَهَلَكْتُ»، این مصداق ﴿وَ ما یؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مشرکون
سوره مبارکه ذاریات جلسه 18 تاریخ پخش: 1395/11/04 undefined a_javadiamoli_esra
undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۲:۵۸

thumnail
undefined گیر کردن در جراحت گذشته
یعنی نابود کردن رشد آینده

این دقیقا خود خود من هستمبارها در زندگی تمام شدمنابود شدمبه خاک نشستماما توبه کردم و دوباره شروع شدمهر بار زمین خوردم بهتر و قوی‌تر روییدن رامشق کردم‌من فقط به رشد و تعالی فکر می‌کنمزخم‌ها و جراحت‌ها ناکامی‌ها ‌و کام جستن‌هابرای من محلی از اعراب نداردهر وقت تمام شدمدوباره شروع شدم از نقطه‌ای دیگردر جهتی زیباتربا سرعت و کیفیت بهتر رشد در جهت قبلی تمام شدرشد در جهت جدید شروع شدگروه قبلی تمام شد جنبش اجتماعی جدید شروع شدکار قبلی تمام شدکار جدید شروع شد
undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۲۱:۰۳

thumnail
اگر بی‌ادبی نباشه از این شعر هادی جان‌فدا که برای حضرت علی اصغر سروده شده وام بگیرم
از آسمانیِ گهواره روی خاک بیفت
بیفت مثل همه مردها به پای خودت

#هادی_جانفدا

۲۱:۲۵

thumnail
undefined نفس‌های آخر حکمرانی رسمی...
بر د‌وره‌ی حکمرانی رسمی فاتحه‌ای قرائت کنیدتمام شددیگر امور آرام آرام از دست وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هابه طور کلی خارج می‌شودو نوع جدیدی از حکمرانی برای اداره‌ی امور نیاز است
#تحول#جهان_جدید
undefined #علی_قدردان | از عین تا قاف
@einqaf8

۲:۱۲