بازارسال شده از
امام ششم فرمود تقرب بجویید به خدا به وسیله همدردی با برادرانتان
تمرین و ارزیابی
فهرستی از دوستان ایمانی خود نوشته و داد و ستدهایی که با آنها دارید را یادداشت کنید.
نام دوستان...داد و ستدهای با آنها....
سپس قصد خود را در برقراری ارتباط معنوی تر کرده و برای تقرب بیشتر به خداوند آن رابطه را برقرار ساخته و تاثیرات آن را ثبت کنید.
منبع: کتاب صالح سازی اعمال
۱۲:۱۸
بازارسال شده از
خداوند به انسان قدرت خلق اعمالی داده که میتواند پس از مرگ او به عنوان نمایندهاش در دنیا ایفای نقش کرده و و با وجود اینکه از دنیا رفته است اعمالی را برای وی ارسال کند به این اعمال در فرهنگ روایی باقیات الصالحات گفته شده است. برخورداری هرچه بیشتر از این اعمال در آبادی آخرت انسان بسیار موثر بوده و در هنگام حیات نیز به توفیقات بسیاری منجر خواهد شد.
امام ششم علیه السلام فرمود مومن پس از مرگ خود از شش خصلت سود میبرد
فرزند نیکی که برایش آمرزش خواهد قرآنی که از او بماند و تلاوت شود چاه آبی که کنده درختی که کاشته آبی که وقف کردهکردار نیکی که رواج داده و پس از مرگش از او پیروی میشود.
تمرین و ارزیابی
از اعمال روایت بالا کدام را برای خود فراهم ساختهاید، برنامه خود برای تدارک بیشتر آن را نیز بنویسید.
منبع: کتاب صالح سازی اعمال
۱۲:۱۸
بازارسال شده از
السلام علیک ایها الشهید
شهید سید محمد حسین عالم الهدی
مرور سوره های قرآن برای اخلاص دار شدن
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صلی علی محمد و آل محمد
️ سوره مبارکه توحید را سوره اخلاص نامیده اند
زیرا با تقویت توحید اخلاص حاصل می شود. پس هر قدر فرد به مقام دلدادگی بیشتری نسبت به خداوند برسد اخلاص بیشتری برایش حاصل می شود.
️ سوره مبارکه صافات ، سوره مخلصین قرآن است
و با خواندن آن امید است اخلاص در فرد تقویت شود، آن هم به واسطه قرار گرفتن در صف انبیا و ملائکه.
️ سور مبارکه زمر،حجر، غافر
هر کدام به وجهی به اخلاص توصیه می کنند و ضمن بیان ریشه های عدم اخلاص اتصال به دین، وحی، ملائکه و غیب است. گویی اخلاص بدون چنین اتصالی امکان پذیر نیست. در این اتصال جنس اعمال انسان وزن می گیرد و با اعمالی که به صورت معمول انجام می دهد متمایز می شود. گویی عمل از جنس نور می شود و اخلاص در اینجا و در این حال معنا پیدا می کند. عملی که نورانی است و نزد خداوند و ملائکه پذیرفته می شود و هم جنس عرشیان است. با این توصیف کلمه عمل صالح پیوسته ملازم با اخلاص است و عمل خالصانه در قرآن را می توان ذیل این تعبیر(عمل صالح) جستجو کرد.
️ سوره مبارکه زمر
خالص شدن در دین که در سوره مبارکه زمر آمده است،عمل را خالص می سازد.
️ سوره مبارکه غافر
خالص شدن در دعا و طلب که در سوره مبارکه غافر آمده است عمل را خالص می سازد.خالص شدن در آرزوها و تمنیات که در سوره حجر آمده است عمل را خالص می سازد.این وجوه به معنای درب های اخلاص و تنوع در پذیرش عبد در پیشگاه خداوند است که از هر دربی توفیق یافت به جنت اخلاص راه یافته است.
دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
شهید سید محمد حسین عالم الهدی
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صلی علی محمد و آل محمد
زیرا با تقویت توحید اخلاص حاصل می شود. پس هر قدر فرد به مقام دلدادگی بیشتری نسبت به خداوند برسد اخلاص بیشتری برایش حاصل می شود.
و با خواندن آن امید است اخلاص در فرد تقویت شود، آن هم به واسطه قرار گرفتن در صف انبیا و ملائکه.
هر کدام به وجهی به اخلاص توصیه می کنند و ضمن بیان ریشه های عدم اخلاص اتصال به دین، وحی، ملائکه و غیب است. گویی اخلاص بدون چنین اتصالی امکان پذیر نیست. در این اتصال جنس اعمال انسان وزن می گیرد و با اعمالی که به صورت معمول انجام می دهد متمایز می شود. گویی عمل از جنس نور می شود و اخلاص در اینجا و در این حال معنا پیدا می کند. عملی که نورانی است و نزد خداوند و ملائکه پذیرفته می شود و هم جنس عرشیان است. با این توصیف کلمه عمل صالح پیوسته ملازم با اخلاص است و عمل خالصانه در قرآن را می توان ذیل این تعبیر(عمل صالح) جستجو کرد.
خالص شدن در دین که در سوره مبارکه زمر آمده است،عمل را خالص می سازد.
خالص شدن در دعا و طلب که در سوره مبارکه غافر آمده است عمل را خالص می سازد.خالص شدن در آرزوها و تمنیات که در سوره حجر آمده است عمل را خالص می سازد.این وجوه به معنای درب های اخلاص و تنوع در پذیرش عبد در پیشگاه خداوند است که از هر دربی توفیق یافت به جنت اخلاص راه یافته است.
دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
۱۲:۱۸
بازارسال شده از
السلام علیک ایها الشهید
شهید نوید صفری؛ شهید مدافع حرم
شهید نوید صفری؛ شهید مدافع حرم
۱۲:۲۰
بازارسال شده از
دوری از اختلال ها برای اخلاص داری.mp3
۰۱:۱۰-۱.۶۱ مگابایت
در اخلاص داری تنها نیت را خالص برای خدا قرار دادن کافی نیست، بلکه خلاص شدن از آسیب ها و جلوگیری از اختلال ها نیز از شرایط اخلاص داری است. بخشی از خلاص شدن مربوط یه تدابیر فرد است که باید خود را از خطرات بی مورد دور سازد و بخشی مربوط به امدادهای غیبی است که با دعا فعال می شود.بر این اساس در اخلاص داری دعا و توسل ضروری است. دعایی که بتواند مانع آسیب ها و اختلال های درونی و بیرونی باشد و توسلی که فرد را از خطرات حفظ کند.ذکر و تدبیر به علاوه دعا و توسل اخلاصِ مخلِص را به اخلاص مخلَص ارتقا می دهد.
منبع: دست نوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
۱۲:۲۰
بازارسال شده از
السلام علیک ایها الشهید
سردار شهید حسین خرازی
دینداری خالصانه
بسمالله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمیناللهم صل علی محمد و آل محمد.
️ توجه به دنیا وقتی انسان را از زندگی جاودان باقی غافل کند، غم و اندوه را در جان ما روشن میکند،زیرا دنیا در حال گذر است و هر روز بخشی از آن از دست میرود.
️ توجه به آخرت اگر بدون راه برای ساختن آن باشد، ناامیدی و بیرغبتی را در ما فعال میسازد، زیرا نیازی بیپاسخ است.
️ توجه به دنیا و آخرت باید مطابق الگوی سعادتمندی انسان باشد. این الگو نه میتواند از ذهن ساخته شود و نه مردم میتوانند از خود آن را بسازند.
گاه توجه به دنیا و آخرت از ناحیه دین و دینداری است ولی این توجه خالص نیست، یعنی ذهن بشر و مردم در این توجه نقش دارند و توجه به رای خود مردم در نوع توجه به دنیا و آخرت موثر است. در اینصورت ممکن است افراد احساس کنند طبق الگوی سعادتمندی انسان به دنیا و آخرت توجه دارند ،در حالی که به دلیل خالص نبودن این توجه الگوی الهی در زندگی انسان پیاده نمیشود و منافع دینداری خالص نیز جاری نمیگردد.
به همین دلیل نیز خداوند از پیامبر(ص) خود خواسته است دین را صرفا و خالصانه برای خدا بداند و طبق این نگرش توجه خود را به دنیا و آخرت معطوف کرده است.
منبع : دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
سردار شهید حسین خرازی
بسمالله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمیناللهم صل علی محمد و آل محمد.
منبع : دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
۱۲:۲۰
بازارسال شده از
السلام علیک ایها الشهید
سردار شهید مهدی زین الدین
چند نکته
أَلا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخالِصُ...
دین خالص فقط از آنِ خداست...دین؛ قوانین، چهارچوب ها، روند انجام آنها فقط باید برای خدا باشد...و میل و جهت انسان به سمت پروردگار باشد: و الی ربک فارغب.چگونه می توانیم دین مان را برای خدا خالص کنیم؟ برای او دینداری کنیم؟
إِنَّا أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ
فَاعْبُدِ اللَّـهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّينَ
انسان باید عاری از هر زرق و برقی، خالی از هوای نفسی، خالصانه و مخلصانه دین را بپذیرد و خدا را بندگی کند.
أَلا لِلَّـهِ الدِّينُ الْخالِصُ
دین، بستر رشد و تعالی انسان هاست. مجموعه قوانینی که می توان بر اساس آن، زندگی کرد.
️ دین بقدری کارآمد است که هر جریان و متفکری برای پیشبرد فعالیتهای خود از آن بهره میبرد
اما تنها دینی که مدنظر خالق و رب انسان است، حدنصاب رساندن انسانها به قله های تعالی را دارد.
و آن دینی ست که از سمت خدا برای انسان مقدر شده است و توسط رسولان بر مردم جاری شده است.
سردار شهید مهدی زین الدین
چند نکته
دین خالص فقط از آنِ خداست...دین؛ قوانین، چهارچوب ها، روند انجام آنها فقط باید برای خدا باشد...و میل و جهت انسان به سمت پروردگار باشد: و الی ربک فارغب.چگونه می توانیم دین مان را برای خدا خالص کنیم؟ برای او دینداری کنیم؟
فَاعْبُدِ اللَّـهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّينَ
انسان باید عاری از هر زرق و برقی، خالی از هوای نفسی، خالصانه و مخلصانه دین را بپذیرد و خدا را بندگی کند.
۱۲:۲۰
۱۳:۰۶
بازارسال شده از
السلام علیک ایها الشهید
شهید عالم و دانشمند محسن فخری زاده
علم و و عمل در اخلاص داری
شهید عالم و دانشمند محسن فخری زاده
۱۳:۲۴
بازارسال شده از
علم و عمل در اخلاص داری.mp3
۰۱:۲۴-۱.۹۴ مگابایت
دستنوشته آداب عملیات احمدرضا اخوت
۱۳:۲۴
بازارسال شده از
دو رکعت نماز
۱۳:۲۴
بازارسال شده از
میل به لقا و اخلاص.mp3
۰۲:۲۵-۳.۳۵ مگابایت
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمیناللهم صل علی محمد و آل محمد
نشانه اخلاص در هر کاری افزوده شدن میل به لقاءالله است.
لقاءالله یعنی قطع اسباب و رویت بی واسطه خداوند، که تجربه آن با مرگ حاصل می شود.کسی که میمیرد دیگر هیچ سببی را نمیشناسد و نمی داند و نمیتواند از هیچ سببی استفاده کند و به جز آنچه از جانب ربوبی به او افاضه می شودهیچ چیز دیگری در اختیارش نیست. از این رو اسباب را باطل شده میبیند و آنچه میبیند خداست، البته اگر چشم قلبش بینا باشد.
میل به مرگ برای اولیاء الهی همیشه خواستنی و جذاب بوده، به دلیل این قطع(قطع از اسباب)و آن وصل(وصل به افاضات ربوبی).
انس با مرگ که امیرالمؤمنین علیه السلام از آن یاد می کند چیزی است که ظاهراً قابل تجربه کردن در این دنیا نیز هست. مرگ اختیاری! و این نوعاً در شب ها و مناجات ها برای فرد حاصل می شود که به آغوش مرگ پناه می برد و میبیند که نمیداند و نمیتواند به جز آنکه خدا بخواهد و اینگونه خدا را رویت میکند بیش از آنچه در لابه لای اسباب است.
کسی که با مرگ انس دارد و یا میل به مرگ در او تقویت میشود تعلقاتش به دنیا کم می شود و کم کم بی تعلق می گردد و این بی تعلقی سرّ اخلاص و افزودن توان خلوص اوست.
قلب مخلص قلب آخرت گراست که تمایل او به تعلقات دنیا به حداقل رسیده و یقین، که متاع کمیاب زندگی بشری است را در خانه قلب خود جا داده است.
دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
نشانه اخلاص در هر کاری افزوده شدن میل به لقاءالله است.
دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
۱۳:۲۴
بازارسال شده از شهیدزاده
السلام علیک ایها الشهید
سردار شهید محمد ابراهیم همت
اخلاص در کارها
سردار شهید محمد ابراهیم همت
۱۳:۲۵
بازارسال شده از
خلوص در فعالیت ها و ولی الهی.mp3
۰۱:۲۴-۱.۹۴ مگابایت
دست نوشته آداب عملیات احمدرضا اخوت
۱۳:۲۵
بازارسال شده از
اخلاص و خبرگی در کار.mp3
۰۱:۳۸-۲.۲۷ مگابایت
یکی از وجوه اخلاص، خالص شدن برای کاری به گونه ای است که در آن خبرگی یافته و امکان فعالیت های خاص را از آن ناحیه به دست آورده شود، تا در آن زمینه به توفیق یاوری امام عصر (عج) و ولیّ زمان به طور خاص و کامل از آن کار و مجموعه فعالیت های مختلف به دست آید.
۱۳:۲۵
صبر و اخلاص.mp3
۰۲:۴۲-۳.۷۲ مگابایت
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
دستنوشته آداب عملیات احمدرضا اخوت
۱۳:۳۱
بازارسال شده از ط. منزوی
۱۳:۳۱
بازارسال شده از
خالص بودن برای خدا.mp3
۰۲:۲۲-۳.۲۶ مگابایت
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد
دستنوشته آداب عملیاتاحمدرضا اخوت
۱۳:۳۲
بازارسال شده از
اتمام بسته اخلاص
الحمدلله رب العالمین
الحمدلله رب العالمین
۱۳:۳۲