۷:۵۷
راهکار #جا_انداختن کلمات در #املا:
ابتدا تقویت #حافظه شنیداری:
۱- دو کلمه پشت سر هم بگویید و کودک به ترتیب گفته شده کلمات را #تکرار کند ؛ سه کلمه پشت سر هم بگویید کودک #تکرار کند و بعد از موفق شدن کودک، این کار را تا #پنج کلمه ادامه بدهید.
۲- یک کلمه بگویید و یکبار دیگر تکرار کنید و از کودک بخواهید #بنویسد؛ دو کلمه پشت سر هم بگویید و یکبار دیگر #تکرار کنید و از کودک بخواهید هر دو کلمه را #بنویسد. بعد از اینکه در به یاد سپاری دو کلمه هم موفق شد این کار را به ترتیب تا #چهار یا #پنج کلمه ادامه بدهید.
مرحله بعد زمانبندی و تقویت #سرعت در نوشتن:
۳-برای دو کلمه ای که کودک می تواند پشت سر هم بنویسد، مدت #زمان صرف شده را بنویسید؛ مثلا اگر نوشتن دو کلمه ۳ دقیقه #زمان برد برای نوشتن دو کلمه بعدی به کودک دو دقیقه و ۴۵ ثانیه زمان بدهید؛ وقتی موفق شد برای دو کلمه بعدی دو دقیقه و نیم زمان بدهید و ...سپس سراغ سه کلمه بروید و بعد چهار کلمه و بعد یک #جمله کامل.
۴- دقت کنیم هر کدام از این مراحل ممکن است #روزها زمان ببرد، پس به کودک زمان #کافی برای تسلط به هر کدام از مراحل بدهیم
انجمن کودکان با نیازهای ویژه
@estesnaei_cfu
ابتدا تقویت #حافظه شنیداری:
۱- دو کلمه پشت سر هم بگویید و کودک به ترتیب گفته شده کلمات را #تکرار کند ؛ سه کلمه پشت سر هم بگویید کودک #تکرار کند و بعد از موفق شدن کودک، این کار را تا #پنج کلمه ادامه بدهید.
۲- یک کلمه بگویید و یکبار دیگر تکرار کنید و از کودک بخواهید #بنویسد؛ دو کلمه پشت سر هم بگویید و یکبار دیگر #تکرار کنید و از کودک بخواهید هر دو کلمه را #بنویسد. بعد از اینکه در به یاد سپاری دو کلمه هم موفق شد این کار را به ترتیب تا #چهار یا #پنج کلمه ادامه بدهید.
مرحله بعد زمانبندی و تقویت #سرعت در نوشتن:
۳-برای دو کلمه ای که کودک می تواند پشت سر هم بنویسد، مدت #زمان صرف شده را بنویسید؛ مثلا اگر نوشتن دو کلمه ۳ دقیقه #زمان برد برای نوشتن دو کلمه بعدی به کودک دو دقیقه و ۴۵ ثانیه زمان بدهید؛ وقتی موفق شد برای دو کلمه بعدی دو دقیقه و نیم زمان بدهید و ...سپس سراغ سه کلمه بروید و بعد چهار کلمه و بعد یک #جمله کامل.
۴- دقت کنیم هر کدام از این مراحل ممکن است #روزها زمان ببرد، پس به کودک زمان #کافی برای تسلط به هر کدام از مراحل بدهیم
انجمن کودکان با نیازهای ویژه
@estesnaei_cfu
۷:۵۸
۱۸:۳۴
۱۸:۳۴
معرفی چند #تمرین برای دانش آموز #کند_نویس
#زمانی برای نوشتن #یک_صفحه در نظر بگیرید و بخواهید هر بار نوشتن زمان آن را یک دقیقه #کاهش دهد
مطالعه یک صفحه از یک کتاب داستان و خلاصه کردن آن در مدت #زمان تعیین شده
استفاده از #جمله سازی و بند نویسی کوتاه در مدت زمان #تعیین شده
در صورت داشتن وسواس نسبت به پاک کن ؛ دور کردن #پاک کن و توضیح این که اگر غلط نوشتی یا بدخط نوشتی ایرادی ندارد درست آن را هر تعداد خواستی جلوی کلمه #بنویس
دادن #سرمشق بصورت کلمه بخواهیم که مثلا از کلمه عظمت در یک دقیقه چند بار بنویسد و بعد در یک دقیقه #بعدی امتحان کند و #سرعت دهد.
انجمن کودکان با نیازهای ویژه
@estesnaei_cfu
#زمانی برای نوشتن #یک_صفحه در نظر بگیرید و بخواهید هر بار نوشتن زمان آن را یک دقیقه #کاهش دهد
مطالعه یک صفحه از یک کتاب داستان و خلاصه کردن آن در مدت #زمان تعیین شده
استفاده از #جمله سازی و بند نویسی کوتاه در مدت زمان #تعیین شده
در صورت داشتن وسواس نسبت به پاک کن ؛ دور کردن #پاک کن و توضیح این که اگر غلط نوشتی یا بدخط نوشتی ایرادی ندارد درست آن را هر تعداد خواستی جلوی کلمه #بنویس
دادن #سرمشق بصورت کلمه بخواهیم که مثلا از کلمه عظمت در یک دقیقه چند بار بنویسد و بعد در یک دقیقه #بعدی امتحان کند و #سرعت دهد.
انجمن کودکان با نیازهای ویژه
@estesnaei_cfu
۵:۱۲
مطالعه ی جدید در مورد اوتیسم
یک مطالعه جدید نشانه هشدار دهنده اولیه ASD (اوتیسم)و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) در یک سالگی را نشان می دهد: این کودکان بیشتر از سایر کودکان در همان سن نیاز به مراقبت در بیمارستان دارند. ADHD و ASD با هم تجزیه و تحلیل شدند زیرا علائم ADHD بسیاری از کودکان مبتلا به ASD و بالعکس را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها دارای ویژگیهای مشترک زیادی از جمله نگرانی در مورد احساسات دیگران هستند. تحقیقات می گوید: از هر هشت کودکی که در حال حاضر با بیش فعالی تشخیص داده می شوند یکی نیز با ASD تشخیص داده شده است.محققان دانشگاه دوک به سوابق بهداشتی مراجعه به بیمارستان و سرپایی در سیستم بهداشت دانشگاه دوک (DUHS) دسترسی پیدا کردند. بیش از ۱۰ سال، حدود ۲۰۰،۴۰۰ نوزاد متولد شده بین سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ در مرکز مستقر در دورهام، کارولینای شمالی، از نظر تعداد مراجعه به بیمارستان، با یا بدون ASD و ADHD یا هر دو مورد مطالعه قرار گرفتند.آنها ۲۹۹۳۱ کودک را که بیش از دو بار به مرکز پزشکی مراجعه کرده اند، شناسایی کردند. در این میان، به ویژه کودکان مبتلا به ASD، دو برابر بیشتر از سایر کودکان بستری و ویزیت سرپایی شده بودند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به ASD میزان درمان بالاتری با دستگاه های تهویه و فیزیوتراپی داشتند. آنها همچنین بیشتر از نوزادان عادی به بخش چشم پزشکی مراجعه می کردند.در این مطالعه، ۲۹٪ بیماران مبتلا به اوتیسم مشکلات بیش فعالی هم داشتند و ۱۰.۶٪ بیماران ADHD مبتلا به ASD بودند. کودکان مبتلا به ADHD تقریباً دو برابر بیشتر از افراد فاقد این بیماری به بخش اورژانس مراجعه می کنند، حتی در میان مبتلایان به بیماری های روانپزشکی نیز نرخ بالاتر گزارش شده است.این عوامل در کودکان مبتلا به ASD و ADHD همزمان، که هزینه های مراقبت های بهداشتی بیشتری را نسبت به کودکان با هر دو اختلال به تنهایی متحمل می شوند، افزایش می یابد.محققان خاطرنشان کردند، هنگامی که متخصصان از این علائم آگاه شوند، می تواند منجر به تشخیص سریعتر شود تا به این کودکان در سالهای آینده زندگی کمک بیشتری کند.
@estesnaei
یک مطالعه جدید نشانه هشدار دهنده اولیه ASD (اوتیسم)و اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) در یک سالگی را نشان می دهد: این کودکان بیشتر از سایر کودکان در همان سن نیاز به مراقبت در بیمارستان دارند. ADHD و ASD با هم تجزیه و تحلیل شدند زیرا علائم ADHD بسیاری از کودکان مبتلا به ASD و بالعکس را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها دارای ویژگیهای مشترک زیادی از جمله نگرانی در مورد احساسات دیگران هستند. تحقیقات می گوید: از هر هشت کودکی که در حال حاضر با بیش فعالی تشخیص داده می شوند یکی نیز با ASD تشخیص داده شده است.محققان دانشگاه دوک به سوابق بهداشتی مراجعه به بیمارستان و سرپایی در سیستم بهداشت دانشگاه دوک (DUHS) دسترسی پیدا کردند. بیش از ۱۰ سال، حدود ۲۰۰،۴۰۰ نوزاد متولد شده بین سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ در مرکز مستقر در دورهام، کارولینای شمالی، از نظر تعداد مراجعه به بیمارستان، با یا بدون ASD و ADHD یا هر دو مورد مطالعه قرار گرفتند.آنها ۲۹۹۳۱ کودک را که بیش از دو بار به مرکز پزشکی مراجعه کرده اند، شناسایی کردند. در این میان، به ویژه کودکان مبتلا به ASD، دو برابر بیشتر از سایر کودکان بستری و ویزیت سرپایی شده بودند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به ASD میزان درمان بالاتری با دستگاه های تهویه و فیزیوتراپی داشتند. آنها همچنین بیشتر از نوزادان عادی به بخش چشم پزشکی مراجعه می کردند.در این مطالعه، ۲۹٪ بیماران مبتلا به اوتیسم مشکلات بیش فعالی هم داشتند و ۱۰.۶٪ بیماران ADHD مبتلا به ASD بودند. کودکان مبتلا به ADHD تقریباً دو برابر بیشتر از افراد فاقد این بیماری به بخش اورژانس مراجعه می کنند، حتی در میان مبتلایان به بیماری های روانپزشکی نیز نرخ بالاتر گزارش شده است.این عوامل در کودکان مبتلا به ASD و ADHD همزمان، که هزینه های مراقبت های بهداشتی بیشتری را نسبت به کودکان با هر دو اختلال به تنهایی متحمل می شوند، افزایش می یابد.محققان خاطرنشان کردند، هنگامی که متخصصان از این علائم آگاه شوند، می تواند منجر به تشخیص سریعتر شود تا به این کودکان در سالهای آینده زندگی کمک بیشتری کند.
@estesnaei
۵:۱۲
چرا فرزندتان در درس #ریاضی #ضعیف است؟
کودکان دارای این اختلال در یادگیری و یادآوری #اعداد مشکل دارند و نمیتوانند واقعیات پایه مربوط به اعداد را به خاطر بسپارند و در #محاسبه کند و غیردقیق هستند و در نتیجه، عملکرد آنها و کند بودنشان والدین را نگران میکند.
این کودکان در #مدرسه نیز با مشکل روبهرو میشوند و ممکن است از طرف گروه همسال خود پذیرفته نشوند. این مساله باعث میشود هنگام پرسش ریاضی دچار #استرس شوند و نگران واکنش همکلاسیهای خود باشند.
سه عامل در فرآیند یادگیری موثر است که عبارتند از: #آموزش مستقیم و کافی #زمان کافی برای تمرین و تکرار #تشویق مناسب
والدین و مراقبان کودک لازم است این سه عامل را به شکلی صحیح به کار گیرند تا یادگیری بدرستی صورت گیرد. برای رفع مشکل و دادن تمرین لازم است از تمرینات #آسان شروع کنید.
والدین باید متناسب با نوع #ضعف کودک خود برای او وقت بگذارند و به جای سرزنش و مقایسه، کودک را با تمرینات مختلف سرگرم و مهارت در او ایجاد کنند. برای حل مشکل لازم است تا روی #مفاهیم کم و زیاد، بزرگ و کوچک، دور و نزدیک، جلو و عقب، شناسایی جهت، خط کشیدن و سایر مفاهیم کار شود.
در آموزش کودکان باید تاکید بر #خود_آموزی باشد. شرایطی را فراهم کنید که تکلیف خواسته شده به شیوهای باشد که خود کودک به معنا و #مفاهیم مربوط به ریاضی پی ببرد. همچنین آموزش مفاهیم ریاضی باید از اشیای #واقعی و قابل #لمس و مشاهده شروع شود. برای مثال از مهره، ژتون و نخود که کودک میتواند آنها را لمس کند، استفاده میشود و از او میخواهیم تا آنها را بشمارد و از آنها دو یا چند دسته مساوی، بزرگتر و کوچکتر به وجود آورد.
@estesnaei_cfu
کودکان دارای این اختلال در یادگیری و یادآوری #اعداد مشکل دارند و نمیتوانند واقعیات پایه مربوط به اعداد را به خاطر بسپارند و در #محاسبه کند و غیردقیق هستند و در نتیجه، عملکرد آنها و کند بودنشان والدین را نگران میکند.
این کودکان در #مدرسه نیز با مشکل روبهرو میشوند و ممکن است از طرف گروه همسال خود پذیرفته نشوند. این مساله باعث میشود هنگام پرسش ریاضی دچار #استرس شوند و نگران واکنش همکلاسیهای خود باشند.
سه عامل در فرآیند یادگیری موثر است که عبارتند از: #آموزش مستقیم و کافی #زمان کافی برای تمرین و تکرار #تشویق مناسب
والدین و مراقبان کودک لازم است این سه عامل را به شکلی صحیح به کار گیرند تا یادگیری بدرستی صورت گیرد. برای رفع مشکل و دادن تمرین لازم است از تمرینات #آسان شروع کنید.
والدین باید متناسب با نوع #ضعف کودک خود برای او وقت بگذارند و به جای سرزنش و مقایسه، کودک را با تمرینات مختلف سرگرم و مهارت در او ایجاد کنند. برای حل مشکل لازم است تا روی #مفاهیم کم و زیاد، بزرگ و کوچک، دور و نزدیک، جلو و عقب، شناسایی جهت، خط کشیدن و سایر مفاهیم کار شود.
در آموزش کودکان باید تاکید بر #خود_آموزی باشد. شرایطی را فراهم کنید که تکلیف خواسته شده به شیوهای باشد که خود کودک به معنا و #مفاهیم مربوط به ریاضی پی ببرد. همچنین آموزش مفاهیم ریاضی باید از اشیای #واقعی و قابل #لمس و مشاهده شروع شود. برای مثال از مهره، ژتون و نخود که کودک میتواند آنها را لمس کند، استفاده میشود و از او میخواهیم تا آنها را بشمارد و از آنها دو یا چند دسته مساوی، بزرگتر و کوچکتر به وجود آورد.
@estesnaei_cfu
۵:۱۳
۵:۱۴
۱۲:۵۷
تاثیر فضای سبز بر کاهش خطر اختلال کمتوجهی!
اختلال کمتوجهی و بیشفعالی (ADHD) اختلال رفتاری رشدی است که فرد توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را ندارد و یادگیری او کند میشود و فرد فعالیت بدنی غیرمعمول و بسیار بالایی دارد.
این نتایج، حاصل تحقیقات جدید سازمان iPSYCH در دانمارک است که گروهی از محققان از دانشگاه آرهوس دانمارک بررسی کردند، چگونه فضای سبز اطراف محل زندگی در ابتلاء کودکان و نوجوانان به اختلال ADHD تاثیر دارد و مواردی از ارتباط را پیدا کردند.
از محققان این بررسی اظهار کرد: کودکانی که در اوایل کودکی (تا سن پنج سالگی) در منطقه مسکونی خود کمتر در معرض محیطهای سبز قرار گرفتهاند در مقایسه با کودکانی که محیط سبز اطراف آنان بیشتر بوده است، در معرض خطر بیشتر ابتلا به اختلال ADHD هستند.
یکی از رایجترین تشخیصهای روانپزشکی در بین کودکان است و مبتلایان به این اختلال به روشهای مختلف تحت تاثیر این بیماری قرار میگیرند. علت اینکه برخی از کودکان به ADHD مبتلا میشوند هنوز کاملا مشخص نیست. ADHD ممکن است ارثی باشد، اما سایر عوامل نیز ممکن است در آن نقش داشته باشند. بههمین دلیل، باید درباره علل ایجاد این اختلال تحقیق انجام شود. دسترسی کودکان به فضای سبز از این موارد است، زیرا نتایج مطالعات قبلی ارتباط بهزیستی ذهنی و رشد شناختی کودکان را پیدا کردند.
نتایج تحقیق نشان داد، زندگی در محیطهای سبز ممکن است یک عامل محافظتی برای کودکان در رابطه با خطر ابتلا به ADHD باشد.شایانذکر است، یک بررسی واحد، مبنای کافی برای نتیجهگیری وجود ارتباط بین دسترسی به محیط های سبز و خطر ابتلا به ADHD در کودکان نیست و به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.
@estesnaei_cfu
اختلال کمتوجهی و بیشفعالی (ADHD) اختلال رفتاری رشدی است که فرد توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را ندارد و یادگیری او کند میشود و فرد فعالیت بدنی غیرمعمول و بسیار بالایی دارد.
این نتایج، حاصل تحقیقات جدید سازمان iPSYCH در دانمارک است که گروهی از محققان از دانشگاه آرهوس دانمارک بررسی کردند، چگونه فضای سبز اطراف محل زندگی در ابتلاء کودکان و نوجوانان به اختلال ADHD تاثیر دارد و مواردی از ارتباط را پیدا کردند.
از محققان این بررسی اظهار کرد: کودکانی که در اوایل کودکی (تا سن پنج سالگی) در منطقه مسکونی خود کمتر در معرض محیطهای سبز قرار گرفتهاند در مقایسه با کودکانی که محیط سبز اطراف آنان بیشتر بوده است، در معرض خطر بیشتر ابتلا به اختلال ADHD هستند.
یکی از رایجترین تشخیصهای روانپزشکی در بین کودکان است و مبتلایان به این اختلال به روشهای مختلف تحت تاثیر این بیماری قرار میگیرند. علت اینکه برخی از کودکان به ADHD مبتلا میشوند هنوز کاملا مشخص نیست. ADHD ممکن است ارثی باشد، اما سایر عوامل نیز ممکن است در آن نقش داشته باشند. بههمین دلیل، باید درباره علل ایجاد این اختلال تحقیق انجام شود. دسترسی کودکان به فضای سبز از این موارد است، زیرا نتایج مطالعات قبلی ارتباط بهزیستی ذهنی و رشد شناختی کودکان را پیدا کردند.
نتایج تحقیق نشان داد، زندگی در محیطهای سبز ممکن است یک عامل محافظتی برای کودکان در رابطه با خطر ابتلا به ADHD باشد.شایانذکر است، یک بررسی واحد، مبنای کافی برای نتیجهگیری وجود ارتباط بین دسترسی به محیط های سبز و خطر ابتلا به ADHD در کودکان نیست و به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.
@estesnaei_cfu
۲۱:۵۴
۲۱:۵۵
#گزیده_کتاب
راهکارهای افزایش دامنه #توجه در کودکان
بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند،بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد.۱- بازی مارپیچ یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز.۲- استفاده از پازل های مختلف.۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش مجسم کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با چشمان بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید.۴- یک لیوان سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود.۵- پیدا کردن اشیاء مشترک و متفاوت در تصاویر .۶- پیدا نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر.۷- ظرفی از حبوبات را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرومتر میزان زمان و سرعت جداسازی حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید.۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با قیچی دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط اظافه شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول.۹- دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند.۱۰- عواقب بی دقتی را به این دانش آموزان متذکر شوید به عنوان مثال پلاک منزل مان ۱۲ است اگر ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال اول ببین، بعد بشنو، سپس فکر کن و در آخر انجام بده!۱۳- هر فعالیتی که هماهنگی چشم و دست در آن لحاظ شده باشد مانند بازی دارت، تیله بازی،... برای این کودکان در نظر گرفته شود.
آموزش کودکان بیش فعال و کم توجه مجتبی نیازی
@estesnaei_cfu
راهکارهای افزایش دامنه #توجه در کودکان
بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند،بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد.۱- بازی مارپیچ یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز.۲- استفاده از پازل های مختلف.۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش مجسم کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با چشمان بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید.۴- یک لیوان سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود.۵- پیدا کردن اشیاء مشترک و متفاوت در تصاویر .۶- پیدا نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر.۷- ظرفی از حبوبات را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرومتر میزان زمان و سرعت جداسازی حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید.۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با قیچی دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط اظافه شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول.۹- دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند.۱۰- عواقب بی دقتی را به این دانش آموزان متذکر شوید به عنوان مثال پلاک منزل مان ۱۲ است اگر ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال اول ببین، بعد بشنو، سپس فکر کن و در آخر انجام بده!۱۳- هر فعالیتی که هماهنگی چشم و دست در آن لحاظ شده باشد مانند بازی دارت، تیله بازی،... برای این کودکان در نظر گرفته شود.
آموزش کودکان بیش فعال و کم توجه مجتبی نیازی
@estesnaei_cfu
۱۸:۲۵
۱۸:۲۸
۱۸:۴۵
۱۸:۴۶
گفتار درمانی شاخه ای از علوم توانبخشی است.
این علم به تشخیص، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار، زبان و بلع می پردازد.
این اختلالات شامل موارد زیر می باشد:
۱. تاخیر در شروع گفتار در کودکان۲. اشکال در تلفظ اصوات گفتاری ۳. اشکال در درک کلام ۴. عدم برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی ازطرف کودک۵. لکنت و ناروانی در گفتار ۶. اختلالات گفتار و زبان در کودکان طیف اتیسم، کم توان ذهنی، بیش فعال، کم شنوا،فلج مغزی۷. مبتلایان به سکته های مغزی و آسیب دیدگان مغزی۸. اختلال در جویدن و بلع در کودکان و بزرگسالان۹. اختلال در خواندن و نوشتن ۱۰. اختلالات تولیدی مانند لیسپ و خرابگویی و... ۱۱.اختلالات صوتی۱۲.اختلالات تشدیدی در کودکان شکاف لب و کام
گفتار درمانگر:خانم فرزانه عزیزیt.me/@goftardarmani_saqqez
@estesnaei_cfu
این علم به تشخیص، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار، زبان و بلع می پردازد.
این اختلالات شامل موارد زیر می باشد:
۱. تاخیر در شروع گفتار در کودکان۲. اشکال در تلفظ اصوات گفتاری ۳. اشکال در درک کلام ۴. عدم برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی ازطرف کودک۵. لکنت و ناروانی در گفتار ۶. اختلالات گفتار و زبان در کودکان طیف اتیسم، کم توان ذهنی، بیش فعال، کم شنوا،فلج مغزی۷. مبتلایان به سکته های مغزی و آسیب دیدگان مغزی۸. اختلال در جویدن و بلع در کودکان و بزرگسالان۹. اختلال در خواندن و نوشتن ۱۰. اختلالات تولیدی مانند لیسپ و خرابگویی و... ۱۱.اختلالات صوتی۱۲.اختلالات تشدیدی در کودکان شکاف لب و کام
گفتار درمانگر:خانم فرزانه عزیزیt.me/@goftardarmani_saqqez
@estesnaei_cfu
۱۸:۵۰
۱۸:۵۷
۱۹:۰۴
۱۹:۰۴