بازارسال شده از کانال اطلاع رسانی مجتمع آموزشی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی
۱۶:۳۵
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از مرکز آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان مدارس مجتمع علوم پزشکی شیراز
۱۷:۰۱
🔶🔹تولید محتوای آموزشی چیست؟
❓تولید محتوای آموزشی مؤثر شامل چندین جزء اساسی است:🔹دقت محتوا: اطلاعات باید دقیق و معتبر باشند.
🔶ساختار منطقی: اطلاعات باید به گونهای سازماندهی شوند که یادگیری را تسهیل کنند.
🔹انگیزشی بودن: محتوا باید به گونهای طراحی شود که مخاطب را برای یادگیری ترغیب کند.
🔶تعاملی بودن: استفاده از عناصر تعاملی مانند کوییزها، تمرینها و فعالیتهای عملی برای افزایش مشارکت مخاطب.💻تولید محتوای آموزشی میتواند در فرمتهای مختلفی انجام شود، از جمله متنی، ویدئویی، صوتی و حتی ترکیبی از آنها. انتخاب فرمت مناسب بستگی به موضوع، مخاطبان هدف و منابع میتواند متفاوت باشد. مثلاً، ویدئوهای آموزشی میتوانند برای نمایش فرایندها و مهارتهای عملی مفید باشند، در حالی که متون آموزشی برای ارائه دقیق و عمیق مفاهیم و نظریهها مورد استفاده قرار میگیرند.
🔍🌐برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:https://dmboard.media/content-marketing/what-is-educational-content-marketing/
❓تولید محتوای آموزشی مؤثر شامل چندین جزء اساسی است:🔹دقت محتوا: اطلاعات باید دقیق و معتبر باشند.
🔶ساختار منطقی: اطلاعات باید به گونهای سازماندهی شوند که یادگیری را تسهیل کنند.
🔹انگیزشی بودن: محتوا باید به گونهای طراحی شود که مخاطب را برای یادگیری ترغیب کند.
🔶تعاملی بودن: استفاده از عناصر تعاملی مانند کوییزها، تمرینها و فعالیتهای عملی برای افزایش مشارکت مخاطب.💻تولید محتوای آموزشی میتواند در فرمتهای مختلفی انجام شود، از جمله متنی، ویدئویی، صوتی و حتی ترکیبی از آنها. انتخاب فرمت مناسب بستگی به موضوع، مخاطبان هدف و منابع میتواند متفاوت باشد. مثلاً، ویدئوهای آموزشی میتوانند برای نمایش فرایندها و مهارتهای عملی مفید باشند، در حالی که متون آموزشی برای ارائه دقیق و عمیق مفاهیم و نظریهها مورد استفاده قرار میگیرند.
🔍🌐برای مطالعه متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:https://dmboard.media/content-marketing/what-is-educational-content-marketing/
۱۷:۰۷
۱۸:۳۸
۵:۴۳
۱۲:۰۰
🔺اطلاعیه مهم🔻
🔶🔹قابل توجه همکاران ارجمند و فرهیختگان گرامی
احتراما؛ بدینوسیله به اطلاع میرساند؛ با عنایت به درخواستهای فراوان پژوهشگران و علاقمندان به شرکت در 3️⃣سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع و 1️⃣نخستین جشنواره تولید محتوای آموزشی مجتمع ، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.
📎لازم به ذکر است با توجه به زمانبر بودن فرایند داوری این تاریخ قابل تمدید مجدد نخواهد بود.
با احترام- شبنم ادیبی معاون آموزشی پژوهشی و دبیر علمی سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
🔶🔹قابل توجه همکاران ارجمند و فرهیختگان گرامی
احتراما؛ بدینوسیله به اطلاع میرساند؛ با عنایت به درخواستهای فراوان پژوهشگران و علاقمندان به شرکت در 3️⃣سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع و 1️⃣نخستین جشنواره تولید محتوای آموزشی مجتمع ، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا پایان روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.
📎لازم به ذکر است با توجه به زمانبر بودن فرایند داوری این تاریخ قابل تمدید مجدد نخواهد بود.
با احترام- شبنم ادیبی معاون آموزشی پژوهشی و دبیر علمی سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
۱۷:۳۴
۱۷:۴۵
۱۷:۵۳
بازارسال شده از کارگروه آموزشی، پژوهشی و اجرایی مجتمع علوم پزشکی
۸:۲۱
بازارسال شده از کارگروه آموزشی، پژوهشی و اجرایی مجتمع علوم پزشکی
۸:۲۱
🔴آیا همکاران شما در برابر تغییر مقاومت میکنند؟چند وقت پیش، در حین جستوجو توی یه سایت انگلیسیزبان، به یه متن جذاب درباره مقاومت در برابر تغییر در محیطهای آموزشی برخورد کردم. نکات اصلی اون متن رو براتون ترجمه و جمعبندی کردم تا توی سه یادداشت کوتاه باهاتون به اشتراک بذارم.◼نکته ابتدایی این هست که مقاومت در برابر تغییر معمولاً از یه نقطه مشخص شروع میشه، اما کمکم به یه الگوی بزرگتر تبدیل میشه.👈گاهی مخالفتها چیزی از سنخ این هستن که:"وقت کافی نداریم"، "منابعش مهیا نیست"، "واقعا نیازه این کارو انجام بدیم؟"👈گاهی هم سر و شکل نوعی مقاومت خاموش به خودشون میگیرن، چیزی مثل نگاههای خاص توی جلسات و پچپچ توی اتاق استراحت.این رفتارها شاید اول خیلی بیضرر بهنظر بیان، اما کمکم باعث ایجاد موجی میشن که پیشرفت کل مدرسه رو تحت تأثیر قرار میده.◼اما سوال اصلی این هست که در مواجهه با این مقاومت چیکار میتونیم بکنیم؟↙️گام اول برای مدیریت این مقاومتها، این هست که الگوهای مقاومت رو بشناسیم.ببینیم آیا معلم با یه برنامه خاص مشکل داره یا بهطور کلی با تغییرات جدید نمیتونه کنار بیاد؟یا با معلمها درباره تجربههای قبلیشون صحبت کنیم: این که چه تغییراتی براشون مثبت بوده و کجاها حس کردن تغییر، فشار زیادی بهشون وارد کرده؟
📌به هرصورت این نکته باید گوشهی ذهنمون باشه که مقاومت در برابر تغییر، بیشتر از اون که یه مشکل باشه، یه فرصت برای گفتوگو و شناخت عمیقتره. به جای تقابل با این مقاومت، باید راههایی پیدا کنیم تا افراد حس شنیده شدن داشته باشن و انگیزههای پنهانشون کشف بشه.
◀️در یادداشت بعدی، درباره گره زدن تغییرات به موفقیتهای موجود و ایجاد فضای امن برای تبادل نظر صحبت میکنیم. شاید تغییر، با کمی گفتوگو، به تجربهای مثبتتر تبدیل بشه...
#قسمت_اول#مدیریت_تغییر#مدرسه
@takhtesiah_podcast
📌به هرصورت این نکته باید گوشهی ذهنمون باشه که مقاومت در برابر تغییر، بیشتر از اون که یه مشکل باشه، یه فرصت برای گفتوگو و شناخت عمیقتره. به جای تقابل با این مقاومت، باید راههایی پیدا کنیم تا افراد حس شنیده شدن داشته باشن و انگیزههای پنهانشون کشف بشه.
◀️در یادداشت بعدی، درباره گره زدن تغییرات به موفقیتهای موجود و ایجاد فضای امن برای تبادل نظر صحبت میکنیم. شاید تغییر، با کمی گفتوگو، به تجربهای مثبتتر تبدیل بشه...
#قسمت_اول#مدیریت_تغییر#مدرسه
@takhtesiah_podcast
۱۰:۵۰
بازارسال شده از مرکز آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان مدارس مجتمع علوم پزشکی شیراز
همکاران عزیز سلام و وقت بخیر
📕کانال "زبان انگلیسی روزمره" بخشی از مرکز آموزش و توسعه حرفهای کارکنان مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز است که با هدف ارتقای مهارت در مکالمات روزمره و به منظور آموزش مکالمه زبان انگلیسی ایجاد کردیم .📝هر هفته یک موضوع انتخاب میکنیم و کلمات و جملات مرتبط با آن را برای یادگیری قرار میدهیم. 💠امیدواریم که این مطالب مفید واقع شود و بتوانیم با هم و در کنارهم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی روزمره و کاربردی قدم برداریم.
با آرزوی موفقیت 🌺🍃
🔶🔹از طریق لینک زیر میتوانید عضو کانال «زبان انگلیسی روزمره» شوید.
ble.ir/join/8mw78qcigc
📕کانال "زبان انگلیسی روزمره" بخشی از مرکز آموزش و توسعه حرفهای کارکنان مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز است که با هدف ارتقای مهارت در مکالمات روزمره و به منظور آموزش مکالمه زبان انگلیسی ایجاد کردیم .📝هر هفته یک موضوع انتخاب میکنیم و کلمات و جملات مرتبط با آن را برای یادگیری قرار میدهیم. 💠امیدواریم که این مطالب مفید واقع شود و بتوانیم با هم و در کنارهم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی روزمره و کاربردی قدم برداریم.
با آرزوی موفقیت 🌺🍃
🔶🔹از طریق لینک زیر میتوانید عضو کانال «زبان انگلیسی روزمره» شوید.
ble.ir/join/8mw78qcigc
۱۶:۳۱
بازارسال شده از زبان انگلیسی روزانه ، مرکز توسعه حرفهای مجتمع علوم پزشکی
۱۶:۳۱
بازارسال شده از زبان انگلیسی روزانه ، مرکز توسعه حرفهای مجتمع علوم پزشکی
۱۶:۳۲
🔺اطلاعیه مهم🔻
🔶🔹قابل توجه همکاران ارجمند و فرهیختگان گرامی
احتراما؛ بدینوسیله به اطلاع میرساند؛ با عنایت به درخواستهای فراوان پژوهشگران و علاقمندان به شرکت در 3️⃣سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع و 1️⃣نخستین جشنواره تولید محتوای آموزشی مجتمع ، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 🟧*پایان روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.*🟨
📎لازم به ذکر است با توجه به زمانبر بودن فرایند داوری این تاریخ قابل تمدید مجدد نخواهد بود.
با احترام- شبنم ادیبی معاون آموزشی پژوهشی و دبیر علمی سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
🔶🔹قابل توجه همکاران ارجمند و فرهیختگان گرامی
احتراما؛ بدینوسیله به اطلاع میرساند؛ با عنایت به درخواستهای فراوان پژوهشگران و علاقمندان به شرکت در 3️⃣سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع و 1️⃣نخستین جشنواره تولید محتوای آموزشی مجتمع ، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 🟧*پایان روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۳ تمدید شد.*🟨
📎لازم به ذکر است با توجه به زمانبر بودن فرایند داوری این تاریخ قابل تمدید مجدد نخواهد بود.
با احترام- شبنم ادیبی معاون آموزشی پژوهشی و دبیر علمی سومین همایش علمی پژوهشی مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
۱۲:۱۹
🍃🌟دفتر مرکزی مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی برگزار میکند:
«بازارچه خیریه بدرقه پاییز»
🍁🍃🍁🍃🍁🍃با سلام و احترام
🟨🟧مدیران محترم و همکاران گرانقدر مدارس و واحدهای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
🌹🍃با توجه به برپایی «بازارچه خیریه بدرقه پاییز» در روز شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۸:۳۰ صبح ، با افتخار در دفتر مرکزی مجتمع میزبان وجود ارجمندتان هستیم.🔹🍃🌟یادآوری می گردد که بازدید از بازارچه صرفا ویژه همکاران بوده و عواید حاصل از آن صرف امور خیر خواهد شد.🌟🍃خواهشمند است برای سهولت در خرید محصولات وجه نقد بهمراه داشته باشید.
🌻🌱خاطر نشان میگردد ، نمایشگاه آثار خطاطی جناب آقای راکبیان تا پایان آذرماه در دفتر مرکزی مجتمع دایر خواهد بود.
🍃🌟امکان واریز وجه به شماره کارت 5054-1610-0406-1580بنام مجید شامحمدی - خیریهبانک گردشگری وجود دارد، مستدعی است پس از واریز پیامک مربوطه را برای جناب آقای شامحمدی ارسال بفرمایید.
🌟🌹🍃پیشاپیش قدردان حضور سبزتان هستیم. در پناه خداوند مهربان سلامت و شاد باشید.
«بازارچه خیریه بدرقه پاییز»
🍁🍃🍁🍃🍁🍃با سلام و احترام
🟨🟧مدیران محترم و همکاران گرانقدر مدارس و واحدهای مجتمع آموزشی فرهنگی علوم پزشکی شیراز
🌹🍃با توجه به برپایی «بازارچه خیریه بدرقه پاییز» در روز شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۸:۳۰ صبح ، با افتخار در دفتر مرکزی مجتمع میزبان وجود ارجمندتان هستیم.🔹🍃🌟یادآوری می گردد که بازدید از بازارچه صرفا ویژه همکاران بوده و عواید حاصل از آن صرف امور خیر خواهد شد.🌟🍃خواهشمند است برای سهولت در خرید محصولات وجه نقد بهمراه داشته باشید.
🌻🌱خاطر نشان میگردد ، نمایشگاه آثار خطاطی جناب آقای راکبیان تا پایان آذرماه در دفتر مرکزی مجتمع دایر خواهد بود.
🍃🌟امکان واریز وجه به شماره کارت 5054-1610-0406-1580بنام مجید شامحمدی - خیریهبانک گردشگری وجود دارد، مستدعی است پس از واریز پیامک مربوطه را برای جناب آقای شامحمدی ارسال بفرمایید.
🌟🌹🍃پیشاپیش قدردان حضور سبزتان هستیم. در پناه خداوند مهربان سلامت و شاد باشید.
۱۹:۰۷
🙋🏻🙋🏻♀️خانم، اجازه؟
🟧🟨معلم جدید ظاهرا بدون اینکه از پویایی های هیجانی کلاس مطلع باشد، دو دانشآموز را که معمولا با هم کنار نمیآیند در یک گروه قرار داده است، آنهم در گروهی که پیشاپیش اعلام کرده که خودتان اعضا را انتخاب کنید. 👦🏻👧🏻یکی از این دو دانشآموز چون نمیخواسته جلوی بقیه گریه کند، به معلم گفته که "من حالم خوب نیست و چند دقیقه می روم بیرون" و منتظر اجازه معلم نمانده، بعد که آرامتر شده، برگشته که از معلم عذرخواهی کند ولی معلم راهش نداده، معاون آموزشی واسطه شده، معلم قبول نکرده و خواسته والدین دانشآموز به مدرسه مراجعه کنند. 🟨والدین مراجعه کردند و دانشآموز مجددا در حضور والدین توضیح داده که من به این دلیل از کلاس بیرون رفتم و بعد هم متوجه اشتباهم شدم و آمدم که عذرخواهی کنم ولی شما اجازه ندادید، حالا هم باز دوباره عذرخواهی میکنم. 🟧اما معلم باز هم عذرخواهی دانشآموز را قبول نمیکند.- میپرسم: چرا عذرخواهی را نمیپذیرید؟- میگوید: چون اینکار چند بار تکرار شده. 🟨🟧والدین میگویند: دو روز پیش که در جلسه مدرسه از شما درباره مسایل کلاس و فرزندمان سوال کردیم، چیزی درباره این موضوع نگفتید. معلم جواب میدهد: فکر نمیکردم مهم باشد.- میپرسم: آیا قوانین کلاس را برای بچهها توضیح دادید؟- میگوید: همان اول سال در گروه مجازی والدین توضیح دادم.- میگویم: پیشنهاد میکنم قوانین را روی یک برگه بنویسید و در کلاس نصب کنید. درباره هر قانون و پیامدش به بچهها توضیح دهید و توافق کنید که اگر انجام نشد دانشآموز چه کاری انجام دهد. 🟧🟨از دانشآموز میپرسم: چرا منتظر اجازه معلم نشدی؟ - میگوید: چون مطمئنم اجازه نمیداد و من نمیخواستم بچههای کلاس، اشکهایم را ببینند. 🔴🟧 فکر میکنید ماجرا اینجا تمام شد؟ خیر!فردا دانشآموز دیگری بیرون کلاس ایشان ایستاده، چرا؟ چون بدون اجازه از کلاس بیرون رفته... 🟨🔴❓چند پرسش:قوانین برای اداره بهتر یک جامعه است یا دستاویزی برای آزار رساندن به افراد جامعه؟ قوانین برای حفظ منافع جمع است یا تامین خواستههای فردی یک یا چند نفر؟ چرا یک قانون به دفعات نقض میشود؟ آیا هر قانونی را باید پذیرفت؟ بزرگترها باید خودشان را با توان و نیاز کودک وفق دهند یا برعکس ؟ و ...
🔶🔹🔶🔹🔶🔹
🟧🟨معلم جدید ظاهرا بدون اینکه از پویایی های هیجانی کلاس مطلع باشد، دو دانشآموز را که معمولا با هم کنار نمیآیند در یک گروه قرار داده است، آنهم در گروهی که پیشاپیش اعلام کرده که خودتان اعضا را انتخاب کنید. 👦🏻👧🏻یکی از این دو دانشآموز چون نمیخواسته جلوی بقیه گریه کند، به معلم گفته که "من حالم خوب نیست و چند دقیقه می روم بیرون" و منتظر اجازه معلم نمانده، بعد که آرامتر شده، برگشته که از معلم عذرخواهی کند ولی معلم راهش نداده، معاون آموزشی واسطه شده، معلم قبول نکرده و خواسته والدین دانشآموز به مدرسه مراجعه کنند. 🟨والدین مراجعه کردند و دانشآموز مجددا در حضور والدین توضیح داده که من به این دلیل از کلاس بیرون رفتم و بعد هم متوجه اشتباهم شدم و آمدم که عذرخواهی کنم ولی شما اجازه ندادید، حالا هم باز دوباره عذرخواهی میکنم. 🟧اما معلم باز هم عذرخواهی دانشآموز را قبول نمیکند.- میپرسم: چرا عذرخواهی را نمیپذیرید؟- میگوید: چون اینکار چند بار تکرار شده. 🟨🟧والدین میگویند: دو روز پیش که در جلسه مدرسه از شما درباره مسایل کلاس و فرزندمان سوال کردیم، چیزی درباره این موضوع نگفتید. معلم جواب میدهد: فکر نمیکردم مهم باشد.- میپرسم: آیا قوانین کلاس را برای بچهها توضیح دادید؟- میگوید: همان اول سال در گروه مجازی والدین توضیح دادم.- میگویم: پیشنهاد میکنم قوانین را روی یک برگه بنویسید و در کلاس نصب کنید. درباره هر قانون و پیامدش به بچهها توضیح دهید و توافق کنید که اگر انجام نشد دانشآموز چه کاری انجام دهد. 🟧🟨از دانشآموز میپرسم: چرا منتظر اجازه معلم نشدی؟ - میگوید: چون مطمئنم اجازه نمیداد و من نمیخواستم بچههای کلاس، اشکهایم را ببینند. 🔴🟧 فکر میکنید ماجرا اینجا تمام شد؟ خیر!فردا دانشآموز دیگری بیرون کلاس ایشان ایستاده، چرا؟ چون بدون اجازه از کلاس بیرون رفته... 🟨🔴❓چند پرسش:قوانین برای اداره بهتر یک جامعه است یا دستاویزی برای آزار رساندن به افراد جامعه؟ قوانین برای حفظ منافع جمع است یا تامین خواستههای فردی یک یا چند نفر؟ چرا یک قانون به دفعات نقض میشود؟ آیا هر قانونی را باید پذیرفت؟ بزرگترها باید خودشان را با توان و نیاز کودک وفق دهند یا برعکس ؟ و ...
🔶🔹🔶🔹🔶🔹
۲۰:۵۹
۳:۵۵