عکس پروفایل هیئت فاطمیه(س)ه

هیئت فاطمیه(س)

۵۴عضو
thumnail

۱۰:۱۴

thumnail

۱۰:۱۴

thumnail

۱۰:۱۴

thumnail

۱۰:۱۴

thumnail

۱۰:۱۴

.

undefinedگریه از علامتِ ایمان و صراطِ مستقیم و دینِ قویم و رَایتِ نجات و مناره تقوی و دِرفش هدایت و نشانه عشق شیعه ولائی برائی مُنتظرِ مُتقی در زمان غیبت است:
undefinedدُروغ میگوید آنکه ادعای جَذبه مُحبت حضرت حجت عج و نفرت از دشمناش را دارد اما در فِقدان محبوبش ناله و زَفیر و بانگِ أنین و سوز دل و فغانِ حنین و آواز و دردِ حَزین ندارد:
undefined فَعَلَى الْأَطائِبِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ وَعَلِيّ فَلْيَبْكِ الْباكُونَ وَ إِيَّاهُمْ فَلْيَنْدُبِ النَّادِبُونَ وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتَذْرِفِ الدُّمُوعُ، وَلْيَصْرُخِ الصَّارِخُونَ وَيَضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَيَعِجَّ الْعاجُّونَ:
undefined پس بر فقدان امام غائب عج از اهل‌ بیت محمّد و علی علیهم السلام باید گریه‌کنندگان اشکها را روان کنند و ندبه کنندگان دائما زاری و مداحی کنند و از چشم ها خون جاری شود و صرخه کنندگان در فراق و دوری حضرتش صرخه کنند و شیون‌کنندگان ضجه بزنند کنند و خروشندگان در عشق او بخروشند:


امام صادق علیه السلام فرمودند:
والله ليغيبن سنينا من الدهر … ولتفيضن عليه أعين المؤمنين:
undefined به خدا سوگند امام زمانتان عج سالیان درازی - برای امتحان و ابتلاء امت - غایب میشود اما چشم های مومنین در فراق او undefined اشکبارundefined استundefined
مصادر:
كتاب الغيبة - محمد بن إبراهيم النعماني - ج ١ - الصفحة ١٥١.الإمامة والتبصرة من الحيرة - ابن بابويه القمي - ج ١ - الصفحة ۱۲۵.الکافی - الشيخ الكليني - ج ۲ - الصفحة ۱۴۶.مسند الإمام الصادق أبي عبد الله جعفر بن محمد (ع) - العلامة العطاردي - ج ۳ - الصفحة ۳۷۱.مستدرك سفينة البحار - العلامة النمازي - ج ۱۰ - الصفحة ۲۰۵.مستدرك الوسائل - المحدّث النوري - ج ۱۲ - الصفحة ۲۸۵.رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار - العلامة الجزائري - ج ۳ - الصفحة ۴۸.مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسي - ج ۴ - الصفحة ۳۶. وظيفة الأنام في زمن غيبة الإمام (ع) - الموسوي الأصفهاني - ج ١ - الصفحة ۱۲.بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٥١ - الصفحة ١٤٧.معجم أحاديث الإمام المهدي عليه السلام - الشيخ الكوراني - ج ٣ - الصفحة ٤٢٣تقريب المعارف - الحلبي - ج ١ - الصفحة ۴۳۱.دعوى السفارة في الغيبة الكبرى - الشیخ السند - ج ١ - الصفحة ۷۰.جامع أحاديث الشيعة - السید البروجردي - ج ١۵ - الصفحة ۵۶۶.

undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.
.

۹:۵۴

.
undefined تفسیر سوره تغابن:
🟪 بدرستی که نَفَس ها و قدمها، گُفتار و رفتار، حرکات و سَکنات، لمس و نوشتار، کسب و کار، مال و اموال، آبرو و دولت، عزت و حکومت، اوقات روز و شب تو اَجزاء عمر توست، پس آنها را در راه تقرب به حضرت حجت عج و طاعات خداوند و نورانیت قلب و اطمینان روح و معرفت نَفْس و تعلیمِ تسلیم و یقین و رضا و ثواب و ولایت حضرت غائب عج و برائت از جبت و طاغوت خرج بنما:
🟪 إن أنفاسك أجزاء عمرك، فلا تفنها إلا في طاعة تزلفك:
undefined به چهار چیز قبل از چهار چیز مبادرت بنما: اول به جوانی قبل پیری، دوم بهره از سلامتی قبل مریضی، سوم استفاده صحیح مال قبل از خرج آن، و سوم حیات خود قبل از قبض روح شدن:
undefined بادر بأربع قبل أربع: بشبابك قبل هرمك، وصحتك قبل سقمك، وغناك قبل فقرك، وحياتك قبل مماتك:
undefined در خرج کرن عمرت در راه حضرت حجت عج بیشتر از درهم و دينارت حریص تر باش:
🟫 هیچ چیزی برای مومن ارزشمند تر از باقی مانده عمر او نیست:
undefined نیت های خود را اصلاح کند تا اعمال مباح تو تبدیل به عبادت شود مثلا برای رضای خداوند بخور و بنوش، و یا هر عملی را با نام خدا آغاز کن، یا به نیت جلب توان برای خدمت به حضرت حجت عج بخواب، و یا به نیت شکر نعمت و بهره از نعمات خدا به حلال او مشغول باش تا اعمال مُباحت نیز تبدیل به عبادت شود:

سوال. چه کنیم همه ساعات زندگیمون با ثمرباشه و موجب حسرتمون نشه؟
جواب،بسمه تعالی،
undefined خداوند متعال برای هر ساعتی از ساعات عمر بشر یک undefinedخزینهundefined قرار داده که بشر آنرا با نور و یا ظلمت پُر میکند، پس هر چه آدمی بگوید، بنویسد، بشنود، ببیند، لمس و یا کسب کند در آن undefinedضبطundefined میشود، و اگر آنچه ثبت شده یکی از مصدایق عبادات، اخلاقیات و اصلاح اعتقادات باشد سبب نورانی شدن همان خزینه میشود، و البته عبادات نیز مصادیق بسیاری دارد از جمله:
• ذکر، ورد، دعا، توسلات، صلوات، زیارات از دور و نزدیک و دعا فرج و یا قرائت و فهم و حفظ قرآن! • نماز، روزه و حج و زکات! • کمک به خلق و رفع مشکلات و یا قضای حاجات و یا دفع مصائب و جلب خیرات برای خانواده و والدین و مومنین از شیعیان حضرت حجت عج! • صحبت و درد دل با حضرت صاحب عج! • تکلم درباره حضرت غائب عج و مهدویت و ازدیاد محبت حضرت و یا فهم مناقب و یا معرفت به برائت از دشمنان حضرت و یا آثار و مولفاتشان، و یا انتشار ولایت و برائت! • گریه و ندبه در مصائب اهل بیت علیهم السلام! • شکر، تسلیم، رضا، یقین، صبر در برابر گناه، صبر در برابر مصیبات و صبر در برابر طاعات! • صدقه و قرض و احسان! • بخشش، عفو، ایثار و مواسات! • تعلیم دین و تصحیح اعتقادات! • دوری از حرام و فواحش، حرص و حسد و کبر و کفر و شرک و نفاق و غیره همگی سبب نورانی شدن ساعات زندگی و دوری از حسرت در قیامت و هدر ندادن عمر میشود چنانکه پيمبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
يفتح للعبد يوم القيامة على كل يوم من أيام عمره أربعة وعشرون خزانة عدد ساعات الليل والنهار… :
undefined در روز قيامت براى هر روز از روزهاى عمر انسان undefinedبيست و چهار خزانهundefined به تعداد ساعات شبانه روز گشوده میشود، پس فرد بعضی از خزانه ها را پر از نور و سرور مىبيند، و با مشاهده آن چنان شادى و خوشحالی او را فرا میگیرد که اگر یکی از آنها ميان دوزخيان تقسيم شود عذاب آتش از يادشان میرود، و اين خزینه ها همان ساعتى است كه آنرا با طاعات پر کردهundefined
ثم يفتح له خزانة أخرى فيراها مظلمة منتنة مفزعة فيناله عند مشاهدتها من الفزع والجزع … :
undefined سپس گنجينه ديگرى براي او باز میکند، و آنرا تاريك و بدبو و وحشتناك می يابد، و از مشاهده آن چنان ترس و وحشتى به او دست مى دهد كه اگر ميان بهشتيان تقسيم شود نعمتهای بهشت به كام آنها تلخ میشود، و آن ساعتى است كه در آن پروردگارش را نافرمانى كردهundefined
ثم يفتح له خزانة أخرى فيراها فارغة ليس فيها ما يسره ولا ما يسوؤه … :
undefined سپس گنجينه ديگرى را باز میکنند و آنرا خالى مى یابد، و نه سبب شادمانی و نه ناراحتی او میشود، و اینها ساعات خواب يا مشغولیت به امور مباح بوده، پس بر اینکه این ساعات را نورانی نکرده محزون میشود چنانکه حسرتش در وصف نمیگنجد، و این همان معنی سوره تغابن است: (ذلك يوم التغابن: امروز روز حسرت و پشیمانی است)undefined.
مصادر:
عدة الداعي - ابن فهد الحلي - الصفحة ١٠٣.الكشكول - الشيخ البهائي - ج ۱ - الصفحة ۲۳۸.مستدرك سفينة البحار - الشيخ علي النمازي الشاهرودي - ج ٣ - الصفحة ٥٩.بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٧ - الصفحة ٢٦٢شرح نهج البلاغه ابن ميثم - البحراني - ج ۲ - الصفحة ۳۲۰.مجموعة ورّام - ورّام بن أبي فراس - ج ۱ - الصفحة ۲۳۳.رسائل الشهيد الثاني - الشهيد الثاني - ج ۲ - الصفحة ۸۰۵.المحجة البيضاء - الفيض الكاشاني - ج ۸ - الصفحة ۱۵۲.

undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.
.

۵:۱۵

.
undefined تفسیر سوره نحل:
undefined️ هر که در مجلسی حاضر شود که در آن به امیرالمومنین علیه السلام گوشت تلخ گفته میشود و قلبا و لسانا از آن فرد و مجلس اظهار برائت نجوید از دین امیرالمومنین علیه السلام خارج است الا به تقیه:
undefined همنشینی با سنی، مسیحی، یهودی، آتیست و کوچک و بزرگشان که در غالب سوال، undefinedمناظرهundefined، جدال و یا undefinedاستدلالundefined به اهل بیت علیهم السلام توهین میکند و یا در کلماتشان قداست اهل بیت علیهم السلام را میشکنند و یا سبب قبح شکنی و ایجاد فتنه میشود undefinedممنوعundefined است:
undefined من تنقص نبيا فلا تناظره:
undefined مناظره با احمق و نادان و بیسواد که سخن تو را نمیفهمد جایز نیست:
undefined حذف هتاکین از گروه ها واجب است چون آنها همان undefinedمغضوبین و ملعونینundefined هستند:
undefined اگر از کسانی که در غالب undefinedسوال علمیundefined قصد تخریب شخصیت حضرت حجت عج را دارند دوری نکنی خدا در دنیا و آخرت تو را خوار میکند:
undefined هر کسی سیاهی لشگر مجلسی باشد که undefinedقدرت اصلاحش را نداردundefined و در آن به حضرت صاحب عج بی حرمتی میشود خداوند روح ایمانش را از او سلب میکند:
undefined عدم عضویت در مجلسی که به undefinedفتوای دروغundefined به علماء نسبت میدهد undefinedواجبundefined است:
undefined رفت و آمد در گروه و یا فضایی که از نقل فضائل، کرامات، نشر معرفت حضرت حجت عج جلوگیری میشود undefinedحرامundefined است:
undefined در نشست و برخواست و ارتباط با گروه های که undefinedفضائل جعلیundefined ابابکر ها، عمر ها، عایشه ها، و ادیان و فرقه های باطل مانند مسیحیت و یهودی و آتیست ها را منتشر میکنند اینگونه باش که حس کنی undefinedانگار روی آتش نشسته ایundefined و آنها را ترک کن:


سوال:در فضای مجازی و یا جامعه عده ای به اسم مناظره و یا گفتگو و یا تفسیر دین و روشنفکری وارد بحث میشوند، و در لفافه و یا علنی و زا از روی حماقت به اهل بیت علیهم السلام بی حرمتی میکنند، آیا جایز هست صحبت با اینها در غالب مناظره و یا حضور در گروه ها و یا محفل اینها؟یا باید اینها را حذف کنیم و یا ترکشون کنیم؟
جواب،بسمه تعالی،
هر کسی به هر شکلی به خدا و اهل بیت علیهم السلام توهین کند ولو در غالب نادانی و یا در شکل مناظره و بحث علمی قطعا ترک مجلس و یا حذف آنها از گروه ها واجب است الا اینکه اظهار پشیمانی و توبه کنند، و جایز نیست در مجالس چنین افرادی حضور داشت و سیاهی لشگر آنها بود الا اینکه از حق دفاع کند مگر اینکه در حال تقیه باشد، چنانکه امیرالمومنین عليه السلام به رفاعه نوشتند:
من تنقص نبيا فلا تناظره:
undefined هر که در سخنش منزلت پیمبر را پایین می آورد با او مناظره نکنundefined
مستدرك الوسائل - الميرزا النوري - ج ١٨ - الصفحة ١٠٦
.من قعد فى مجلس يسب فيه امام من الأئمة يقدر على الانتصاف فلم يفعل ألبسه الله الذل فى الدنيا …:
undefined كسى كه در محفلی باشد كه به يكى از امامان عليهم السلام undefinedسخن زشتundefined و یا فحش نسبت داده میشود و جلوی آنرا در حالیکه قدرت دارد نگیرد خداوند او را در دنیا خوار میکند، و در آخرت نیز عذاب مى كند، و او از صحبت با صالحینی که برکت معرفت ما همنشین آنها بود محروم میکندundefined
.ثلاثة مجالس يمقتها الله و يرسل نقمة على أهلها فلا تقاعدوهم و لا تجالسوهم مجلساً فيه من يصف لسانه كذباً فى فتياه … :
سه محفل مورد فضب خداست و آنها را عذاب میکند پس کنار آنها ننشین، و با آنها رفت و امد نکن:
undefined كسیكه فتواهای دروغ نقل میکندundefinedundefined مجلسى كه در آن از دشمنان ما ياد شودundefinedundefined مجلسی كه در آن از نشر فضائل ما جلوگيرى مى كنندundefined
سپس حضرت این آیه را تلاوت فرمودند:
لا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِب … :
undefined به خاطر این اعتقادات دروغین شما که بر زبانتان جاری می‌شود نگویید: «این حلال است و آن حرام»، تا بر خدا افترا ببندید، به یقین کسانی که به خدا دروغ می‌بندند رستگار نخواهند شدundefined
وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج ١٦ - الصفحة ٢٦٢
.اذا ابتليت بأهل النصب و مجالستهم فكن كأنك على الرضف حتى تقوم، فان الله يمقتهم و يلعنهم …:
undefined هرگاه بر اساس ضرورت در مجلسی بودی که دشمنان ما حضور دارند اینگونه باشی که undefinedانگار روی آتش نشسته ایundefined و هر لحظه قصد ترک مجلسشان را داری، چون خداوند به آنها undefinedغضب و لعنتundefined کرده، پس وقتی میبنید درباره اهل بیت علیهم السلام صحبت میکنند آنها را ترک کن، چون عذاب خداوند بر انها نازل شدهundefined
وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج ١٦ - الصفحة ٢٦٣
.من جالس لنا عائبا او مدح لنا قاليا او وصل لنا قاطعا او قطع لنا واصلا او والى لنا عدوا او عادى لنا وليا…:
undefined هر که همنشنین عیب جوی ما باشد، و یا مخالف ما را مدح کند، و یا با آنکه از ما بریده دوستی و همنشنی کند، و یا با شیعه ما که با دوست ماست دشمنی کند، و یا با دشمن ما اظهار دوستی کند به خداوندی که قرآن و سوره حمد را نازل فرموده کافر شده!
وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج ١٦ - الصفحة ٢٦٤

۱۶:۳۳

.
undefinedتفسیر سوره بقره:
undefined کسانی که شرافت حضرت حجت عج و مبانی مهدویت را مخفی کرده و یا آنها را به سود خود به دروغ تغییر میدهند کافرند:
undefined حضرت صاحب عج undefinedاشرف و بهتر و برترundefined از جمیع انبیاء و مرسلین و فرشتگان و اشرف خلائق است:
undefined خداوند در قیامت به اَشّد شکنجه هر کسی را که چیزی از مناقب حضرت حجت عج، معجزات، ولایت، دین حضرت و برائت از دشمنان او را برای undefinedمقاصد سیاسیundefined پنهان کند عذاب میکند:
undefined کتمان حقیقت زشت ترین رذايل اخلاقی و کفر خفی است، و زشت تر از آن وقتی است که حقایق مربوط به حجت خدا پنهان شود تا دین خدا برای اَغراض حکومتی و اقتصادی تعطیل شود:
undefined ملعون است ملعون است ملعون است آن کسیکه حقایق را برای اَغراض شخصی و یا از روی نِفاق و یا از روی حَسد و تکبر از دیگران کتمان کند:
🟫 توهین کنندگان به اهل بیت علیهم السلام هرگز در قیامت پاک نمیشوند:
undefined من علم علما وكتمه ألجمه الله يوم القيامة بلجام من النار:
undefined هر که علمی از عُلوم را تعلیم کند اما بغیر از تقیه آنرا بپوشاند خداوند او را با پوزه بند آتشین در قیات لِجام میکند:
🟪 الشيعة ثلاثة أصناف صنف يتزينون بنا، وصنف يستأكلون بنا، وصنف منا وإلينا، يأمنون بأمننا ويخافون بخوفنا … :
🟪 مدعیان تشیع سه دسته اند، گروه اول مفسدینی اند که خود را به حضرت حجت عج منتسب کرده تا undefinedدولتیundefined کسب کرده اما از فضائل آل الله علیهم السلام بی خبرند و یا آنها را کتمان کرده، و گروه دوم از طریق منسوب کردن خودشان به حضرت حجت عج undefinedامرار معاشundefined کرده، و گروه سوم منتظران و متقیان و عارفین ولائی و برائی و مطلعین از کرامات آل محمد علیهم السلام هستند که در نشر دین حضرت صاحب عج کوشا هستند و از آخرت خویش را به ثمن بخس نمیفروشند:
undefined گناهان در قیامت تنها وقتی بخشیده میشود که undefinedهمراه و مَقرون undefined با ولایت حضرت حجت عج باشد، و الا عقوبت و عذاب فرد مضاعف خواهد میشود:

سوال.عذاب افرادی که حقایق را در جامعه و یا خانواده ها پنهان میکنند چیست؟ منظور آن حقایقی است که سبب تعطیل شدن دین خدا و عدم شناخت حضرت حجت عج و فضائلشون میشود، همان کسانیکه از این راه کاسبی میکنند و اهل بیت علیهم السلام را انطوری که سیاست غلطشون هست معرفی میکنند.
بسمه تعالی،جواب:
undefined ملعون ترین، شریرترین و undefinedخوارترینundefined مخلوقات خداوند بعد از فرعون و ابلیس کسانی هستند که undefinedحقایقundefined را کتمان کرده، تا در میان بشریت فساد را منتشر کنند، پس خداوند آنها را در قیامت پاک نفرموده، چنانکه امام حسن عسکری عليه السلام فرمودند:
قال الله في صفة الكاتمين لفضلنا أهل البيت (إن الذين يكتمون ما أنزل الله من الكتاب) المشتمل على ذكر فضل محمد صلى الله عليه وآله على جميع النبيين … :
undefined خداوند درباره اوصاف undefined كتمان كنندگانundefined فضائل ما اهل بيت علیهم السلام فرمود: (همانا كتمان كنندگان حقایقی که كتاب نازل فرموده اهل عذاب اند -) یعنی کسانی که undefined برتری محمد و علی undefined بر دیگر انبیا و اوصیاء را پنهان میکنند، و فضائل آنها را برای undefinedبهای اندکیundefined از زرق و بَرق دنیای میفروشند، تا ریاست و دولت و مقام و مال کسب کنند، اینها همان کسانی هستند که خداوند درباره آنها فرموده در قیامت undefined آتشundefined میخورند، و خداوند آنها را undefinedپاکundefined نمیکند، و در قیامت با آنها صحبت نمیکند، و آنها را undefinedلعنتundefined میکند، و به آنها ندا میکند: (شما چه بندگانی بدی هستید که دین مرا تغییر دادید، و با دشمنان من دوستی کردید، و با حجت های من دشمنی کردید)undefined
فلا يزكيهم من ذنوبهم، لان الذنوب إنما تذوب وتضمحل إذا قرن بها موالاة محمد وعلي وآلهما الطيبين … :
undefined پس خداوند گناهان آنان را پاک نمی کند، زیرا گناهان تنها وقتی undefinedذوبundefined و اضمحلال میشود و از از بین می روند که undefinedهمراه با ولایتundefined محمد و علی و اهل بیت مطهرش علیهم السلام باشد، در غیر اینصورت گناهان و جرایم و عقوبت های آنها undefinedمضاعفundefined خواهد شدundefined
مصادر:
تفسیر الإمام العسكري (ع) - الصفحة ٥٨٨.بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٢٦ - الصفحة ٢٣٦.البرهان في تفسير القرآن - العلامة البحراني - ج ۱ - الصفحة ۵۸۳.

undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.

.

۰:۵۲

thumnail

۱۶:۵۵

آیت‌الله سیستانی: با توجه به رؤیت هلال ماه شوال، چهارشنبه اول شوال ۱۴۴۵ و عید فطر در عراق است.

۱۶:۵۵

بازارسال شده از صندوق خیریه امام رضا (ع)
.

undefinedغدیر اصل دین است:
undefined این نکته را خوب بفهم که ولایت مولای روز غدیر مهمتر از نماز و بقیه واجبات دینی و حتی نفس کشیدن توست:
undefined ولایت مولای روز غدیر اصل و ستون و پایه دین است که دین خدا و توحید و نبوت و معاد و بقیه فرائض و اعتقادات و واجبات و مستحبات و حلال و حرام و تاویل و تفسیر و اخلاقیات بر روی آن پایه ریزی و بنا شده است:
undefined هر قدر برای هر کدام از شونات دینی تبلیغ کردی باید صد و بیست بار بیشتر درباره فهم و تعلیم و نشر و تبلیغ و محافظت از غدیر و امامت کار کنی:
undefined خداوند متعال در شب معراج صد و بیست بار بیشتر از بقیه واجبات به پیمبر خدا صلی الله علی و آله درباره معرفی حضرت حجت عج سفارش کرده است لذا معرفی حضرت حجت عج در غدیر از اهم وظایف است:
undefined حضرت غائب عج پایه و اساس و ستون غدیر است که باید معرفت وفضايل و مکارم و معجرات حضرت در غدیر منتشر شود:
undefined فهم غدیر و جایگاه حضرت حجت عج در آن به هیچ عنوان تقلیدی نیست، و باید در اینباره تحقیق کنی، و در اگر در فهم و یا تبلیغ آن کوتاهی کنی در قیامت معذور نیستی:


امام صادق علیه السلام فرمودند:
عرج النبي صلى الله عليه وآله مائة وعشرين مرة ما من مرة إلا وقد أوصى الله عز وجل فيها النبي صلى الله عليه وآله بالولاية لعلي والأئمة عليهم السلام أكثر مما أوصاه بالفرائض:
ترجمه:undefined پيامبر خدا صد و بیست بار به معراج رفتند و هر بار خداوند متعال درباره ولايت علي و ائمه علیهم السلام بيشتر از بقیه فرائض یعنی نماز، رزوه، زکات و حج سفارش و اصرار و تاکید و وصیت فرمودندundefined
الخصال - الشيخ الصدوق - الصفحة ٦٠١.

undefined بیان:
علامه مظفر در کتاب عقائد الامامیة در صفحه ۱۰۲ میفرماید:
نعتقد ان الامامة اصل من اصول الدین, ولا یتم الایمان الا بالاعتقاد بها, و لا یجوز فیها تقلید الآباء و الاهل و المربین مهما عظموا بل یجب النظر فیها كما یجب النظر فی التوحید والنبوة بل وصلت الاخبار الى اكثر من هذا حینما قالت: عرج النبی بالولایة لعلی والائمة من بعده اكثر مما اوصاه بالفرائض:
ترجمه:ما معتقد هستیم امامت از اصول دین است و ایمان بدونه اعتقاد به آن تمام نمیشود، و تقلید از پدران و مربی و جامعه و مجتهد در امامت قبول نیست!و باید هر کسی در امر امامت تفکر کند همناطور که تقلید در توحید و نوبت باطل است!و به اخبار بسیار به ما رسیده است که وقتی نبی خدا صلی الله علیه واله به معراج رفت خداوند بیشتر از بقیه واجبات به امامت اصرار و تاکید و وصیت کرده است!


undefined تصحیح روایت:
undefined روایت صحیح السند است، و تمام روایان این حدیث موثق هستندundefined
حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الوليد رضي الله عنه قال حدثنا الحسن ابن متيل الدقاق قال حدثنا سلمة بن الخطاب عن منيع بن الحجاج عن يونس عن صباح المزني عن أبي عبد الله عليه السلام … :

undefined ابو جعفر محمد بن حسن: undefined شيخ قميین و فقیه و بزرگ و متقدم و وجیه و موثق استundefined
الكنى والألقاب - الشيخ عباس القمي - ج ١ - الصفحة ٤٤٦.
undefined حسن بن متيل:undefined از بزرگان اصحاب و بسیار کثیر الحدیث ماستundefined
الفهرست - الشيخ الطوسي - الصفحة ١٠٦
undefined سلمه بن الخطاب:undefined از راویان كامل الزيارات در باب ثواب زيارت رسول خدا صلى اللّه عليه وآله است که شیخ آنها را توثیق کرده استundefined
مصباح المنهاج - آیت الله السید محمد سعید الحکیم - کتاب التجارة - ج۱ - الصفحه ۴۶۲.
undefined منيع بن الحجاج:undefined از راویان كامل الزيارات است که توثیق شده اندundefined
مصباح المنهاج - آیت الله السید محمد سعید الحکیم - کتاب التجارة - ج۱ - الصفحه ۴۶۲.
undefined يونس بن عبد الرحمان:undefined امام رضا علیه السلام فرمودند او سلمان زمانه خویش بوده استundefined
معجم رجال الحديث - السيد الخوئي - ج ٢١ - الصفحة ٢١٤.
undefined صباح المزنی:undefined موثق است و از امام باقر و صادق عیهما السلام روایت نقل میکندundefined
جامع الرواة - محمد علي الأردبيلي - ج ١ - الصفحة ٤١١


.undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.
.

.

۵:۳۹

بازارسال شده از صندوق خیریه امام رضا (ع)
.
undefined برائت از دشمنان حضرت حجت عج و مادرش صدیقه کبری undefinedاصل و پایهundefined غدیر است:
undefined غدیر چیزی غیر از حب و بغض و ولایت و برائت نیست:
undefined هل الإيمان إلا الحب والبغض:
undefined️ این شیطان است که حب ابابکر ها، عمرها، عایشه ها، فراعنه و عفریتهای زمانه از ائمه کفر را به قلوب پیروانشان الهام میکند:
🟫 المخالف لعلي بعدي كافر، والشاك به مشرك مغادر، والمحب له مؤمن صادق، والمبغض له منافق:
🟫 صحابه حقیقیه رسول خدا صلی الله علیه و اله کسانی هستند که بعد از شهادت نبی خاتم صلی الله علیه و اله بر عهد و پیمان خویش بر غدیر باقی ماندند، و به امام زمانه خویش یعنی امیرالمومنین علیه السلام کافر نشدند:



امام صادق عليه السلام فرمودند:
حب أولياء الله واجب، والولاية لهم واجبة، والبراءة من أعدائهم واجبة
undefined دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام و قبول کردن ولايتشان undefinedواجبundefined استundefined
undefined️ و برائت و تبرّی از دشمنان ایشان - یعنی مخالفین ولایت امام زمانشان - نیز undefinedواجبundefined استundefined

ومن الذين ظلموا آل محمد صلى الله عليهم وهتكوا حجابه وأخذوا من فاطمة عليها السلام فدك ومنعوها ميراثها وغصبوها وزوجها حقوقهما وهموا باحراق بيتها وأسسوا الظلم وغيروا سنة رسول الله صلى الله عليه وآله، والبراءة من الناكثين والقاسطين والمارقين واجبة،
undefined و برائت و تبری از کسانی که به آل محمّد علیهم السلام ظلم کردند، undefined و حرمت پيغمبر را شکستند،undefined و فدک را از فاطمه زهرا صلوات الله عليها غصب کردند،undefined و او را از ارث خود منع کردند، undefined و حق او وشوهرش را غصب نمودندundefined و به سوزاندن خانه اش همت گماردندundefined و ظلم و ستم را پايه ريزی نمودندundefined و سنت پيامبر صلى الله علیه وآله را تغیير دادند واجب است
undefined و برائت و تبرّی از ناکثين و قاسطين و مارقين - یعنی عایشه و معاویه و طلحه و زبیر و آل امیه و خوارج و همراهان و اتباع و محبیت ایشان - undefinedواجبundefined استundefined

والبراءة من الأنصاب والأزلام أئمة الضلال وقادة الجور كلهم أولهم وآخرهم واجبة:
undefined️ و برائت و تبرّی از انصاب و ازلام و پيشوايان گمراهی و رهبران ظلم و ستم تمامشان از اولين آنها تا آخرينشان undefinedواجبundefined استundefined

والبراءة من أشقى الأولين والآخرين شقيق عاقر ناقة ثمود قاتل أمير المؤمنين عليه السلام واجبة:
undefined️ و برائت و تبرّی از پست ترين از اولين و آخرين از قاتل ناقه ثمود و قاتل اميرالمؤمنين علیه السلام undefinedواجبundefined استundefined

والبراءة من جميع قتلة أهل البيت عليهم السلام واجبة:
undefined️ و برائت و تبرّی از تمام قاتلين اهل بيت صلوات الله علیهم واجب است

و الولاية للمؤمنين الذين لم يغيروا ولم يبدلوا بعد نبيهم واجبة … :
undefined و دوستی و محبت مؤمنين همان کسانی بعد از نبي خدا صلى الله عليه وآله در دین خدا undefinedبدعت ایجاد نکردندundefined و بر ولایت امیرالمومنین علیه السلام ثابت ماندند - و امثال آنها - واجب است، مثل سلمان فارسي و ابوذر غفاري و مقداد و عمار بن ياسر و جابر بن عبد الله انصاري و حذيفه بن اليمان و ابو الهيثم بن تيهان و سهل بن حنيف و ابو أيوب انصاري و عبد الله بن صامت وعباده بن صامت و خزيمه بن ثابت ذي شهادتين و ابو سعيد خدري و undefinedهر کسی شبیه اینهاست undefined و عملش در دین همانند اینهاست و در undefinedولایت امام زمانشانundefined ثابت هستند undefinedواجبundefined است، و از اینها در ثبوت ولایت امیرالمومنین علیه السلام تبعیت کردند undefinedواجبundefined استundefined
مصادر:
الخصال - الشيخ الصدوق - الصفحة ٦٠٧.طرف من الأنباء والمناقب - السيد بن طاووس - ج ۱ - الصفحه ۳۸۹.الهجوم على بيت فاطمة (ع) - عبد الزهراء مهدي - الصفحة ٢٧٥.بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٢٧ - الصفحة ٥٢مستدركات علم رجال الحديث - العلامة الشاهرودي - ج ٨ - الصفحة ٣٣٣.في رحاب الزيارة الجامعة - السيد علي الحسيني الصدر - ج ۱ - الصفحه ۴۸۳.التبيان في تفسير القرآن - الشيخ الطوسي - ج ۵ - الصفحه ۶.

.

۵:۳۹

thumnail

۹:۱۲

خداوند متعال به أحسن وجه قبول فرماید

۹:۴۶

.
undefined جلالت قطره ای از معجزات سید السجادین علیه السلام:
undefined در این نکته خوب تامل بفرما که قدرت جمیع مخالفین حضرت حجت عج از قدرت یک پشه در مقابل خورشید هم کمتر است وقتی حضرت غائب عج قادر چهارده هزار عالم را که هر کدام از آنها سه بار از دنیا بزرگتر است را بدونه اینکه از جای خویش تکان بخورد طی کند:
undefined این وسعت علمی که حضرت سجاد عله السلام از چهارده عالم از عوالم وجود را در یک لحظه ظاهر میفرماید باز تازه آن مقداری است که حاظرین قدرت فهمش را داشتند نه اینکه این تمام وسعت علمی حضرت باشد:
undefined روشنفکری و عرفان و کمال ایمان در فهم و پذیرش و اعتراف به عجز و ناتوانی و خضوع در برابر فضائل و کرامات و مقامات حضرت حجت عج است نه اجتهاد در انکار فضائل به وسیله عقول ناقصه و قیاسات باطله و انطباق علم و قدرت حضرت با غیر معصوم:
undefined علم حضرت غائب به عوالم وجود - و حقیقت اشیاء و حوادث و اخبار - علم احاطه ای است، و او نیاز ندارد به اینکه فلان ملک و یا جن و یا انس برای او از وقایع را خبر دهد:
undefinedحضرت حجت عج روح الله و روح عالم امکان است که هیچ چیزی از شعور او پنهان نیست چنانکه روح آدمی قادر است همزمان لمس بدن خویش در چند قسمت سر و دست و بدن متوجه احساس کند:
undefined محال عقلی است که خداوند حضرت حجت عج را حجت خویش در آسمانها قرار دهد اما بعد اخبار و حوادث و علوم و اخبار و اسباب و آثار و حقایق آنرا از او بپوشاند:

سوال:چطور بفهمیم که خداوند قلب ما را نسبت به کمال معرفت به حضرت حجت عج امتحان کرده است و مومن ممتحن شده ایم؟! چطور متوجه شویم اهل لغزش در اعتقادات نیستیم ان شا الله؟!
پاسخبسمه تعالی،
فرمودند نگاه کنید و ببنید آیا در برابر مقامات، جایگاه، کرامات، معجزات، مناقب و پذیرش ولایت حضرت و برائت از دشمنانش - که موافق عقاید قطیعه مذهب، و آیات قرآن است، و شکی در عدم صدور این مناقب از معصوم علیهالسلام نیست - حالت آرامش و اطمینان و رضا را دارید یا با عقول ناقصه خویش در صدد انکار و تردید و تشکیک و تقصیر بر می آیید، چنانکه ابوخالد كابلي میگوید:
با اصحاب در خدمت حضرت سید العابدین علیه السلام بودیم که مردی وارد شد، پس حضرت به او فرمود: تو کیستیundefined
عرض کرد:
أنا فلان منجم و عراف:
undefined من فلان منجم و عارف هستمundefined
پس حضرت نظری به او کرد و فرمودند:
هل أدلك على رجل قد مر منذ دخلت علينا في أربعة عشر ألف عالم - اكبر من الدنيا ثلث مرات و لم يتحرك من مكانه:
undefined آيا میخواهی مردى را به تو معرفی کنم که از undefinedلحظه‏اىundefined كه تو در اين مجلس ما وارد شدى undefinedچهارده هزار عالَمundefined که هر کدام از آن عوالم سه برابر اين دنیاست را گشته اما هنوز undefinedاز جاى خودش حركت هم نكردهundefined استundefined
عرض کرد: او كيستundefined
حضرت فرمود:
إن شئت أنبأتك بما أكلت و ما ادخرت في بيتك:
undefined اگر میخواهی به تو خبر دهم از آنچه خورده ای و یا در خانه ذخیره کرده ایundefined
عرض کرد: بلی، خبر دهید!
پس حضرت فرمودند:
أكلت في هذا اليوم حسيسا وأما ما في بيتك فعشرون دينارا منها ثلاثة دنانير وازنة:
undefined امروز حلوای خورده ای، و در خانه خود ۲۰ دینار طلا مخفی کرده ای و سه عدد آنها وازنی استundefined
پس منجم عرض کرد:
أشهد أنك الحجة العظمى والمثل الاعلى والكلمة التقوى:
شهادت میدهم که تو undefinedحجت عظمىundefined و مثل الاعلى خدا، و كلمه تقوى هستیundefined
پس حضرت فرمودند:
وأنت صديق امتحن الله قلبك:
undefined و تو نیز undefinedصديقundefined هستی، و قلب ات را نیز خداوند به ایمان امتحان فرموده استundefined
مصادر:
دلائل الامامة - محمد بن جرير الطبري ( الشيعي) - الصفحة ٢١٠مستدرك سفينة البحار - الشيخ علي النمازي الشاهرودي - ج ٩ - الصفحة ٣١٩مدينة المعاجز - السيد هاشم البحراني - ج ٤ - الصفحة ٢٩٦بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٤٦ - الصفحة ٤٢فرج المهموم - السيد ابن طاووس - الصفحة ١١١بصائر الدرجات - محمد بن الحسن الصفار - الصفحة ٤٢١الاختصاص - الشيخ المفيد - الصفحة ٣٢٠

.undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.
..

۶:۴۳

.
undefinedتفسیر سوره کهف:
undefined تلاوت قرآن توسط راس بریده، و خبر دادن از احوال سینه های مردمان:
🟪 از علامت امامت حجت خدا این است که شاهد اعمال خلائق بوده، و زنده و یا کشته شده او از سینه های تک تک افراد امت خبر دارد:

🟪 انوار اهل بیت علیهم السلام همان شهدایی هستند که نزد خداوند زنده هستند، و روزی میخورند، و خداوند آنها را وسائت فیض خویش در بین عوالم قرار داده است:
🟫 کفر و حرص و حسد و کبر قلب آدمی را چنان سیاه و منکوس میکند که فرد معجزات و براهین و سوابق و مناقب و کرامات و فضائل حجت خدا را انکار کند، تا جاییکه به مخالف و آزار و شلاق زدن به صورت و بدن حجت خدا و قتل او مبتلاء میشود:


سوال: آیا اسناد معتبری دلالت بر قران خواندن راس مبارک سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد؟!
جواب:
undefined اسناد معتبري نقل شده در اینکه سر حضرت قران خوانده، و یا با ذکر و یا قرآن با حاظرین تکلم فرموده، و یا از باطن قلوب افراد خبر داده، و با قاتلان کربلا در مسیر اسارت در بازار کوفه و شام و مجلس یزید سخن گفته، تا جاییکه این اخبار undefinedتواتر اجمالیundefined داشته، و از ضروريات تاريخ اسلام است، چنانکه شيخ مفيد - قدس الله تربته - نقل میفرماید:
زيد بن ‌‌ارقم میگويد:
مر به علي وهو على رمح وأنا في غرفة فلما حاذاني سمعته يقرأ: (أم حسبت أن أصحاب الكهف والرقيم كانوا من آياتنا عجبا):
undefinedوقتی سر بريده حسين عليه‌السلام بر فراز نيزه از مقابلم گذشت شنيدم آيه سوره كهف را قرائت ميفرمود: (آيا خيال كرده كه پيش‏آمد ياران كهف و رقيم از گزارشات ما شگفت‏آورتر استundefined
فقف - والله - شعري وناديت:
undefined پس به ‌خدا سوگند موى بر تنم راست شد و عرض كردم:
رأسك والله - يا ابن رسول الله - أعجب وأعجب:
undefined به‌ خدا سوگند، سر بريده شما فرزند رسول‌خدا شگفت‏آورتر و تعجب آورتر از داستان زنده شدن اصحاب كهف بعد از مرگ است‏undefined
مصادر:
الإرشاد - الشيخ المفيد - ج ٢ - الصفحة ١١٧.كشف الغمة - ابن أبي الفتح الإربلي - ج ٢ - الصفحة ٢٧٩.إعلام الورى بأعلام الهدى - الشيخ الطبرسي - ج ١ - الصفحة ٤٧٣.الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة - الحر العاملي - ج ١ - الصفحة ٢٠٠.الدر النظيم - إبن حاتم العاملي - الصفحة ٥٦١بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٤٥ - الصفحة ١٢١.مدينة المعاجز - السيد هاشم البحراني - ج ٤ - الصفحة ١٣٦العوالم ، الإمام الحسين (ع) - الشيخ عبد الله البحراني - الصفحة ٣٨٩لواعج الأشجان - السيد محسن الأمين - الصفحة ٢١٤.مستدرك سفينة البحار - الشيخ علي النمازي الشاهرودي - ج ٤ - الصفحة ٦أعيان الشيعة - السيد محسن الأمين - ج ٧ - الصفحة ٨٩.شرح إحقاق الحق - السيد المرعشي - ج ١١ - الصفحة ٤٥٢.الثاقب في المناقب - ابن حمزة الطوسي - ص 333 .

.ابن وكيده میگوید:
undefined من از کسانی بودم که سر مبارک حسین  علیه السلام را به سوی شام حمل میکردم پس شنيدم که سر مبارك حضرت سوره كهف را تلاوت ميكند، پس در دلم شك کردم آيا اين آیات قرآن از سر حضرت شنیده میشود و يا غير از آنundefined 
سپس وکیده میگوید:
فقال لي: يا بن وكيدة، أما علمت أنا معشر الأئمة أحياء عند ربنا نرزق:
undefined پس سر مبارک ناگهان با من سخن گفت، و فرمودند: اي پسر وكيده، آيا ندانسته اي كه ما گروه امامان زنده های هستیم، كه نزد پروردگار خودشان روزي ميخورندundefined
سپس ابن وكيده میگويد:undefined پس من تصميم گرفته ام كه سر مبارک حضرت را سرقت نموده، و آنرا دفن کنم، اما سر مبارک حضرت با من صحبت کرد، و فرمود:
يا بن وكيدة ليس لك إلى ذاك سبيل، سفكهم دمي أعظم عند الله من تسييرهم رأسي فذرهم فسوف يعلمون …:
undefined تو نمیتوانی سر مرا دفن کنی، و بدرستیکه در نزد خداوند ريختن خون من بزرگتر است از آنکه سر مرا بر سرنيزه کرده اند، پس ايشان را واگذار كه به زودي خواهند دانست كه چه مجازاتي در قیامت و عالم برزخ خواهند داشتundefined
undefined سپس سر مبارک این آیات سوره غافر را تلاوت فرمودند (در آنوقت كه غل ها بگردن دارند، و آنها را به زنجير آتشين ميكشانند).
مصادر:
دلائل الامامة - محمد بن جرير الطبري ( الشيعي) - الصفحة ١٨٨مدينة المعاجز - السيد هاشم البحراني - ج ٣ - الصفحة ٤٦٢

.هلال بن معاويه میگوید:
مردی را ديدم كه سر مقدس امام حسين عليه السلام را به دوش مي كشيد پس در همان حال سر مقدس خطاب به او فرمودند:
فرقت بين رأسي و بدني فرق الله بين لحمك و عظمك و جعلك آية و نكالا للعالمين:
undefined ميان سر و بدن من جدايي انداختی، پس خداوند بين گوشت و استخوان بدنت جدايي بيندازد تا عبرت جهانیان شویundefined
فرفع السوط و اخذ يضرب الرأس حتي سكت:
undefined پس آن مرد عوض اينكه متنبه شود undefined شلاقیundefined برداشت و آنقدر بر سر مقدس زد تا ساكت شدundefined
مصادر:
مدينة المعاجز - السيد هاشم البحراني - ج ٤ - الصفحة ١٠٠.شرح قصيدة ابي ‏فراس - الصفحه 148.

نشر جهت تعجیل فرج و احقاق حقوق اهل بیت علیهم السلام شایسته است.
.

۱۵:۴۰

thumnail

۴:۴۴

.
undefined هر که خدا را از مسیر غیر از حضرت حجت علیه السلام بپرستد مشرک است:
🟪 شرک درجات مختلف دارد :
🟪 کمترین چیزی که سبب میشود انسان مشرک شود این است که شخصی به هسته میوه ای بگوید سنگ، و به سنگی بگوید هسته میوه، سپس به این نظر اشتباه خود به عنوان دین عمل کند
undefined شرک به حضرت حجت عج شرک به خداست:
🟫 کمترین مقدار شرک آنست که در موضوعات اخلاقی و اعتقادی و رفتاری به جای رجوع به ثقلین به ظن و یا گمان و یا قیاس و یا رای اقطاب صوفیه و فلاسفه و یا مسیحیت و یهود و سنی گری و زرتشتی و سنی گری رجوع کنی:

بفرمایید مرز شرک کجاست؟؟کمترین مقدار شرک چیست؟چرا کسانی که خدا را از غیر مسیر اهل بیت علیه السلام با ظن و یا گمان و یا قیاس و یا رای اقطاب صوفیه و فلاسفه و یا مسیحیت و یهود و سنی گری و زرتشتی و غیره میپرستند منتهی به شرک میشوند؟
جواب:بسمعه تعالی،
کمترین مرز شرک این است که فرد دین و اعتقادات و اخلاقیات و رفتاریاتش را ظن و یا گمان و یا قیاس و یا رای اقطاب صوفیه و فلاسفه و یا مسیحیت و یهود و سنی گری و زرتشتی بگیرد، و تسلیم امر undefined قرآن و حجت خدا عج undefined در عبادات اعتقادی و رفتاری و اخلاقی نباشد، چنانکه عمیره میگوید:
امام صادق عليه السلام میفرمودند:
أمر الناس بمعرفتنا والرد إلينا والتسليم لنا:
undefined به مردم دستور داده شده است که تحقیق کنند و ما را بشناسند و امور خویش را به ما ارجاع دهند و دستورات دینی و دنیای خویش را از ما بگیرند، و سپس تسلیم امر ما باشندundefined
سپس حضرت فرمودند:
وإن صاموا وصلوا وشهدوا أن لا إله إلا الله وجعلوا في أنفسهم أن لا يردوا إلينا كانوا بذلك مشركين:
undefined اگر مردم روزه بگیرند و نماز بخوانند و به لا اله الا الله نیز شهادت بدهند اما این تصمیم را بگیرند که در امور دین خویش به ما رجوع نکنند - و از رای خود و یا غیر از ما تبعیت خواسته یا ناخواسته - وارد دایره مشرکین خواهند شدundefined
مصادر:
شرح أصول الكافي - مولي محمد صالح المازندراني - ج ١٠ - الصفحة ٩٣.الكافي - الشيخ الكليني - ج ٢ - الصفحة ٣٩٨.وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج ٢٧ - الصفحة ٦٨التحفة السنية - السيد عبد الله الجزائري - الصفحة ١٩.جامع أحاديث الشيعة - السيد البروجردي - ج ١ - الصفحة ٤٥٣موسوعة أحاديث أهل البيت (ع) - الشيخ هادي النجفي - ج ٢ - الصفحة ١٦١.
undefined بیان:
اخبار فوق تواتر از ئمه اطهار عليهم السلام نقل شده است که مشرك دو قسم است:
۱. کسی که در عبودیت خدا شرک میورزدundefined۲. کسیکه در طاعت خدا شرک میورزدundefined
undefined شرک در عبودیت این است که برای خدا شریک قرار میدهد اما شرک در طاعت این است که خدا را از راه غیر مسیر اهل بیت علیهم السلام میشناسد و سپس خدا را از بر اساس معارفی که مخالفین اهل بیت علیهم السلام در معرفة الله بیان میکنند پرستش میکنند، پس لامحاله خدایی را میپرستد که ساخته ذهن خود و یا بزرگان مذهب خویش است و آنچه را که آنها فتوا میدهند حلال و یا حرام میداند پس به حلال و حرام حقیقی کفر ورزیده و وارد دایره شرک میشود، لذا بريد عجلي میگوید:
از امام باقر عليه السلام پرسیدم:
ما أدنى ما يكون العبد به مشركا؟
undefined اعتقاد به کمترین مقدار چیزی که باعث میشود انسان مشرک شود چیستundefined
حضرت فرمودند:
من قال للنواة انها حصاة وللحصاة انها نواة ثم دان به:
undefined کمترین چیزی که سبب میشود انسان مشرک شود این است که شخصی به هسته میوه ای بگوید سنگ، و به سنگی بگوید هسته میوه، سپس به این نظر اشتباه خود به عنوان دین عمل کندundefined
مصادر:
كتاب الطهارة (ط.ق) - الشيخ الأنصاري - ج ٢ - الصفحة ٣٥٥.مستمسك العروة - السيد محسن الحكيم - ج ١ - الصفحة ٣٧٩

undefined روایت فوق صحیح استundefined
الرواية صحيحة الإسناد.موسوعة أحاديث أهل البيت (ع) - الشيخ هادي النجفي - ج ٥ - الصفحة ٣٢٤

۱۶:۰۹

.
undefined اثرات وضعی سور یاسین در دنیا در رفع بلاء و دفع شیاطین، رفع تشنگی و گشنگی، و شفا امراض، و ایمنی از ترس، و جلب خیرات، و رفع درجات دنیا و آخرت:
undefined قرآن بعد از خدا بهترین موجودات است و شوره یاسین شریف ترین سوره های قرآن:
undefined خواندن سوره یاسین و هدیه آن به حضرت حجت عج بهترین راه برای جلب محبت خدا و حضرت حجت عج:

رسول الله صلى الله عليه وآله:
undefined قرآن از همه چيز است غير از خداى عز و جل بهتر و برتر و افضل است.پس هر كه قرآن را بزرگ دارد در حقیقت خداوند را بزرگ داشته است!undefined و هر کس آن را بزرگ نشمارد به حریم خداى سبحان استخفاف روا داشته است، و حرمت قران مانند حرمت والدین بر فرزند است!
حاملان قرآن در رحمت خداوند غرق هستند، و مثل ان است که لباسی از نور به تن دارند و خداوند به حاملان قرآن میگوید:ای حاملان قرآن،undefined بوسیله كتاب الله محبت خدا را به خود جلب کنید، خداوند به وسیله قران محبت شما را در دل بندگان خدا می اندازدundefined
undefined خداوند کسی که به قران گوش میدهد بلای دنیا را دور میکند، و از قاری آن بلای آخرت را دو رمیکند.
undefined گوش دادن به یک آیه قران بهتر است یک سرزمین مملو از طلاست، و کسی آنرا قرائت میکند برای او بهتر از ان است که از تحت عرش تا تحن زمین را با او دهند!
undefined در قرآن سوره ای است که (عزیز) نام دارد، هر کسی آنر بخواند در نزد خداوند شریف خواهد بود،undefined و در روز قیامت سوره یاسین شفاعت او را میکند و قاری آن نیز به تعداد شمارش قبیله ربيعه و مضر شفاعت گناهکاران را میکند!
سپس حضرت فرمودند:undefined آگاه باشید که آن سوره سوره یاسین است!
و حضرت نبي خدا صلى الله عليه وآله فرمودند:يا علي،سوره ياسین را قرات کن که در ان ده اثر وضعی است:
جائع الا شبع ولا ظمآن الا روى ولا عار الا كسى ولا عزب الا تزوج ولا خائف الا امن ولا مريض الا برئ ولا محبوس الا خرج ولا مسافر الا أعين على سفره ولا يقرئن عند ميت الا خفف الله عنه ولا قرئها رجل له ضالة الا وجد طريقها:
ترجمه:۱. هیچ گشنه ای آنرا نمیخواند الا اینکه خداون او را سیر میکند!۲. هیچ تشنه ای نمیخواند الا اینکه سیراب میشود!۳. هیچ عریانی انرا نیمخواند الا اینکه خداوند او را میپوشاند!۴. هیچ مجردی آنرا نیمخواند الا اینکه خداوند او را همسر میدهد!۵. هیچ ترسیده ای انرا نمیخواند الا اینکه در امنیت خواهد بود!۶. هیچ مریضی آنرا نمیخواند الا اینکه شفاء می یابد!۷. بر هیچ مرده ای آنرا نمیخواند الا اینکه خداوند بر او آسان میگیرد!۸. هیچ کسی انرا نمیخواند الا اینکه انچه گم است پیدا میکند!

مصادر:
مستدرك سفينة البحار - الشيخ علي النمازي الشاهرودي - ج ٨ - الصفحة ٤٧٤بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ٨٩ - الصفحة ٢٩٠.مستدرك الوسائل - الميرزا النوري - ج ٤ - الصفحة ٣٢٥جامع أحاديث الشيعة - السيد البروجردي - ج ١٥ - الصفحة ١٠٨.


.undefined با فهم و نشر معارف سبب تعجیل فرج باشیم.

۱۶:۱۰