نکته:
سوژه هیچگاه ملزم به پاسخگویی نیست، در نتیجه از زاویه قدرت به او نگاه نکنید.
#مستند#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
سوژه هیچگاه ملزم به پاسخگویی نیست، در نتیجه از زاویه قدرت به او نگاه نکنید.
#مستند#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
۱۵:۱۳
ملاقات با عوامل قبل از ساخت به گرفتن قطعات فیلم بهتر کمک می کند. در این جلسات شما میتوانید برنامه زمان بندی کلی و ایده های خلاق، جلسات تمرین دکوپاژ، همکاری برنامه ریزی کلی و ایده های خلاق را مورد بحث قرار دهید.
#داستانی
https://ble.im/filsazanejavan
#داستانی
https://ble.im/filsazanejavan
۱۵:۰۷
شبکه سه ساعت ۱۸
۱۲:۱۰
۱۲:۱۰
۱۲:۳۲
صدا بردار و تصویر بردار شما، میتوانند چشم و گوش اضافه شما باشند، چرا که میتوانند درباره ویژگیهای صوتی و تصویری لوکیشن به شما کمک و مشاوره دهند.
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
۶:۵۸
#قانون_یک_سوم و #نقاط_طلایی اولین و مهمترین سوالی که در بستن یک نما به ذهن میآید این است که «سوژه اصلیمان را چگونه و در کجای کادر قرار دهیم تا بیشترین توجه و تمرکز بیننده متوجه آن شود؟». نکته بسیار مهم این است که اگر سوژه را صرفاً در وسط کادر قرار دهیم، تصویری تخت و بیروح و یکنواخت عایدمان میشود
مطالعات هم نشان داده است که اصولاً انسان در نگاه اول به طور ناخودآگاه توجهش معطوف به چهار نقطه از یک تصویر میشود که در حواشی کادر وجود دارند. اما این چهار نقطه در کجای تصویر قرار میگیرند؟ قانون یک سوم: فرض کنید کادر را با دو خط موازی در عرض و دو خط موازی در طول در مجموع به ۹ قسمت مساوی تقسیم کردهایم. مسیر هر خط مکان مناسبی برای قرار دادن سوژه اصلی در کادر است. از تقاطع این چهار خطِ یک سوم، چهار نقطه حاصل میشود که به آنها «نقاط طلایی» میگویند. تجربه نشان داده است که تاثیرگذارترین و چشمرباترین نقاط هر کادر همین نقاط طلایی میباشند.
قانون یک سوم، مهمترین و کلیدیترین قانون در کادربندی میباشد.
#تصویربرداری
https://ble.im/filsazanejavan
مطالعات هم نشان داده است که اصولاً انسان در نگاه اول به طور ناخودآگاه توجهش معطوف به چهار نقطه از یک تصویر میشود که در حواشی کادر وجود دارند. اما این چهار نقطه در کجای تصویر قرار میگیرند؟ قانون یک سوم: فرض کنید کادر را با دو خط موازی در عرض و دو خط موازی در طول در مجموع به ۹ قسمت مساوی تقسیم کردهایم. مسیر هر خط مکان مناسبی برای قرار دادن سوژه اصلی در کادر است. از تقاطع این چهار خطِ یک سوم، چهار نقطه حاصل میشود که به آنها «نقاط طلایی» میگویند. تجربه نشان داده است که تاثیرگذارترین و چشمرباترین نقاط هر کادر همین نقاط طلایی میباشند.
قانون یک سوم، مهمترین و کلیدیترین قانون در کادربندی میباشد.
#تصویربرداری
https://ble.im/filsazanejavan
۱۹:۴۳
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. ما هم به نوبه خودمون تبریک و تسلیت میگیم به جهان اسلام
۲۱:۰۵
#ویژهروش کارگردانی ران هاوارد در تعیین مکان دوربین و دکوپاژ صحنه
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
۱۲:۱۱
خبر فوریخبر فوری
https://www.instagram.com/p/B6-9noEgzRc/?igshid=7ckmvch2r3vh
ترامپ کشته شد، اینم فیلمش
https://www.instagram.com/p/B6-9noEgzRc/?igshid=7ckmvch2r3vh
ترامپ کشته شد، اینم فیلمش
۱۷:۲۸
فیلمسازان جوان خلیج فارس
خبر فوری خبر فوری https://www.instagram.com/p/B6-9noEgzRc/?igshid=7ckmvch2r3vh ترامپ کشته شد، اینم فیلمش
کار جالبیه دیدنش خالی از لطف نیست
۱۷:۲۸
گیف
۰۰:۰۱
۶:۵۰
اصغر فرهادی:برای معرفی یک شخصیت دو کار میشود انجام داد؛ یا یک کنش از او نشان بدهید یا یک واکنش از او نشان دهید.
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
#کارگردانی
https://ble.im/filsazanejavan
۲۰:۲۲