۲۴ تیر ۱۴۰۲
سلام
۱۳:۲۹
۲۸ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از زارع يکتــا
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
۲۹ تیر ۱۴۰۲
بازارسال شده از کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
فایل الکترونیک کتاب تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه.pdf
۱۲.۹۱ مگابایت
فایل کتاب منبر قرآنی سوره مبارکه نور
«فرآیند قرآنی تثبیت فرهنگ عفاف در جامعه»
برگرفته از معارف سوره مبارکه نور
۱۰ منبرویژه دهه اول محرم ۱۴۰۲۲۱۲صفحهسازمان دارالقرآن الکریم
---------------------------------- کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
@telaavatt
«فرآیند قرآنی تثبیت فرهنگ عفاف در جامعه»
برگرفته از معارف سوره مبارکه نور
۱۰ منبرویژه دهه اول محرم ۱۴۰۲۲۱۲صفحهسازمان دارالقرآن الکریم
---------------------------------- کانال رسمی سازمان دارالقرآن الکریم
@telaavatt
۴:۳۲
کسی مثل حسینبنعلی (ع) که خودش تجسّم ارزشهاست، #قیام میکند، برای اینکه جلوی #انحطاط را بگیرد؛ چون این انحطاط میرفت تا به آنجا برسد که هیچ چیز باقی نماند برای اینکه کسی بخواهد مسلمان زندگی کند. ... امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک تنه در مقابل این سرعت سراشیب سقوط قرار میگیرد. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸
۲۱:۲۴
۳۰ تیر ۱۴۰۲
۱۳:۵۱
نسبت به تبلیغ نگرانم*....
*اگر لاسمحالله استحالهی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست
۲۱/۴/۱۴۰۲
نشست مجازی با ارائه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی، استاد حوزه علمیه مشکوهموضوع: نکات مهم در تبلیغ
شنبه ۳۱ تیر ، ساعت ۱۴
https://gharar.ir/r/22c59b08
*اگر لاسمحالله استحالهی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست
۲۱/۴/۱۴۰۲
نشست مجازی با ارائه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی، استاد حوزه علمیه مشکوهموضوع: نکات مهم در تبلیغ
شنبه ۳۱ تیر ، ساعت ۱۴
https://gharar.ir/r/22c59b08
۱۵:۲۱
۱ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از دوره معارف قرآنی مادرانه
سلام دوستان عزیزخدا قوتحاج آقای سوزنچی یک دهه ی محرم چند سال پیش، در مورد «چگونگی حضور و نقش آفرینی زن در جامعه بر اساس الگوی حضرت زینب س» سخنرانی داشتن که جمعا ۹ جلسه شد.بنظرم موضوع خوب و جذابی هست. البته همه ی جلسات و خودم ندیدم.
۵:۰۵
بازارسال شده از س . خسروی فر
۲ مرداد ۱۴۰۲
639e0f6365cc724b28318d72_8994780463505889873.mp4
۳۱.۰۷ مگابایت
#صوت سخنرانی روضه خانگی، محله نوبنیاد،اول مرداد ۱۴۰۲سرکار خانم زهرا ایمانی با موضوع #قیام_للّه
۱۰:۲۵
۱۴ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از استاد عابدینی
۹:۳۲
۳۰ مرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از م.کاظم زاده
فاطمه خسروی جلسه هیئت.mp3
۵۶:۵۶-۳۴.۰۱ مگابایت
۷:۰۶
محتوای قیام لله
موسیقی
تدبر سوره ماعون، الگوی سوم، حلقه میانی در قالب روضه خانگی
۷:۰۶
۱۹ مرداد
#قیام_لله
۱۸:۲۸
۲۴ شهریور
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت ۱
انقلاب اسلامی ایران در پی یک وحدت گسترده و جهانی است.
"حتی بودائی ها بایستند در مقابل غرب، غرب را عقبش بزنند و در بین خودشان یک حکومت آرام، یک اجتماع آرام، همه ممالک سرجای خودش باقی هیچ کدام به هیچ کدام تجاوز نکنند، همه هم برادر باشند، اگر غیر خواست به آنها تجاوز کند، همه با هم هم ناله بشوند و جلو بروند"(۱۸_۶_۴۳)
نقطه آغاز این وحدت از ایران و سپس بین مسلمین است.
"جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است.... از پانزدهم خرداد 42 که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود ...تحولی که کمتر از صد سال بعید به نظر می رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت ...و چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد."(۱۵_۳_۶۲)
امام راه ایجاد وحدت را قیام لله میداند. قیام لله ایجاد وحدتی حقیقی و توحیدی است.
"این کلمه [قیام لله] تنها راه اصلاح در جهان است....خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده...قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میز نشین شدند. "(۱۵_۲_۲۳)
قیام لله حقیقت انقلاب اسلامی است.
" واعظ خدا، واسطه رسول اکرم و ملت، همه ملت ها،..... این یک موعظه اینست که ان تقوموالله قیام کنید و نهضت کنید برای خدا. اهل معرفت ... می گویند که اول منزل سلوک یقظه است، یعنی بیداری و به همین آیه تمسک می کند. خواجه عبدالله انصاری از منازل السائرین که منازل اهل سلوک را ذکر می کند اول منزل را منزل یقظه منزل بیداری ذکر می کند و این آیه شریفه را هم شاهد می آورد....تمام نهضتهایی که در عالم واقع میشود آن هم قیام است"(۱۸_۷_۵۸)
صدور انقلاب، گسترش قیام لله است در عالم.
"ما اینکه گوئیم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشور گشائی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان را از ابر قدرت ها فاصله گرفتند ....این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند"(۲۸_۷_۵۹)
طرح انقلاب اسلامی برای وحدت اسلامی، صدور انقلاب اسلامی است.
"این اسلامی که دولتهای دستنشانده از آن دم میزنند و کنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامی تشکیل میدهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی میباشد...کرارا اعلام خطر کردهام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس خطر نکنند و بهپا نخیزند اگر اسلام واقعی که حاصل وحدت و تحرک کلیه فرق مسلمین در برابر بیگانگان است و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی میباشد ...پوشیده بماند و آتش اختلاف و تشتت در میان مسلمین افروخته گردد، روزهای سیاهتر و نکبتبارتری برای جامعه اسلامی در پیش است" (۲۴_۱۲_۵۱)پایان بخش اولهمشهری
@ali_mahdiyan
انقلاب اسلامی ایران در پی یک وحدت گسترده و جهانی است.
"حتی بودائی ها بایستند در مقابل غرب، غرب را عقبش بزنند و در بین خودشان یک حکومت آرام، یک اجتماع آرام، همه ممالک سرجای خودش باقی هیچ کدام به هیچ کدام تجاوز نکنند، همه هم برادر باشند، اگر غیر خواست به آنها تجاوز کند، همه با هم هم ناله بشوند و جلو بروند"(۱۸_۶_۴۳)
نقطه آغاز این وحدت از ایران و سپس بین مسلمین است.
"جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است.... از پانزدهم خرداد 42 که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود ...تحولی که کمتر از صد سال بعید به نظر می رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت ...و چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد."(۱۵_۳_۶۲)
امام راه ایجاد وحدت را قیام لله میداند. قیام لله ایجاد وحدتی حقیقی و توحیدی است.
"این کلمه [قیام لله] تنها راه اصلاح در جهان است....خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده...قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت پرست پشت میز نشین شدند. "(۱۵_۲_۲۳)
قیام لله حقیقت انقلاب اسلامی است.
" واعظ خدا، واسطه رسول اکرم و ملت، همه ملت ها،..... این یک موعظه اینست که ان تقوموالله قیام کنید و نهضت کنید برای خدا. اهل معرفت ... می گویند که اول منزل سلوک یقظه است، یعنی بیداری و به همین آیه تمسک می کند. خواجه عبدالله انصاری از منازل السائرین که منازل اهل سلوک را ذکر می کند اول منزل را منزل یقظه منزل بیداری ذکر می کند و این آیه شریفه را هم شاهد می آورد....تمام نهضتهایی که در عالم واقع میشود آن هم قیام است"(۱۸_۷_۵۸)
صدور انقلاب، گسترش قیام لله است در عالم.
"ما اینکه گوئیم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشور گشائی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان را از ابر قدرت ها فاصله گرفتند ....این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند"(۲۸_۷_۵۹)
طرح انقلاب اسلامی برای وحدت اسلامی، صدور انقلاب اسلامی است.
"این اسلامی که دولتهای دستنشانده از آن دم میزنند و کنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامی تشکیل میدهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی میباشد...کرارا اعلام خطر کردهام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس خطر نکنند و بهپا نخیزند اگر اسلام واقعی که حاصل وحدت و تحرک کلیه فرق مسلمین در برابر بیگانگان است و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی میباشد ...پوشیده بماند و آتش اختلاف و تشتت در میان مسلمین افروخته گردد، روزهای سیاهتر و نکبتبارتری برای جامعه اسلامی در پیش است" (۲۴_۱۲_۵۱)پایان بخش اولهمشهری
@ali_mahdiyan
۲۰:۱۹
طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت۲
نتیجه صدور انقلاب ، حاکمیت هر ملت بر سرنوشت خودشان است.
" اميد است ان شاء اللَّه تعالى اين انقلاب شكوهمند و بزرگ كه توانست طومار يك رژيم جبار 2500 ساله را در هم پيچد، رهنمودى براى ساير انقلابها و ملل مظلوم و تحت ستم باشد؛ و بتوانند رژيمهاى مزدور و ستمكارى همچون رژيم بعث عراق و ساير رژيمهاى وابسته و مرتجع را از صحنه خارج كرده و سرنوشت خود را خودشان در دست گرفته، استقلال و عظمت خود را بازيابند"(27-11-60)
در عین حال نتیجه صدور انقلاب اسلامی ، ایجاد وحدت در حکومتها و شکل گیری حاکمیت فراگیر اسلامی است.
"امیدوارم که همه ملت های اسلام که به واسطه تبلیغاتی که فعالیت هایی که از اجانب شد و اینها را از هم متفرق کردند و مقابل هم قرار دادند بیدار بشوند و همه با هم بشوند یک دولت بزرگ اسلامی یک دولت زیر پرچم لا اله الا الله تشکیل بدهند و این دولت بر همه دنیا غلبه بکند. "(5-12-57)
این حاکمیت واحد فراگیر نافی استقلال و هویت و حاکمیت کشورهای اسلامی نیست.
"مرزها را اسباب جدائی قلب ها ندانند. مرزها جدا، قلب ها با هم. ...مسلمین با هم اتحاد پیدا کنند، با حفظ مرزهای خودشان، لکن قلب هایشان با هم متحد بشود"(3-9-58)
تلاش اندیشمندان همگی مقدمه این قیام و وحدت است.
" علماى اعلام و خطباى محترم كشورهاى اسلامى دولتها را دعوت كنند كه از وابستگى به قدرتهاى بزرگ خارجى خود را رها كنند و با ملت خود تفاهم كنند؛ در اين صورت پيروزى را در آغوش خواهند كشيد. و نيز ملتها را دعوت به وحدت كنند؛ و از نژادپرستى كه مخالف دستور اسلام است بپرهيزند؛ و با برادران ايمانى خود در هر كشورى و با هر نژادى كه هستند دست برادرى دهند كه اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر اين برادرى ايمانى با همت دولتها و ملتها و با تأييد خداوند متعال روزى تحقق يابد، خواهيد ديد كه بزرگترين قدرت جهان را مسلمين تشكيل مىدهند. به اميد روزى كه با خواست پروردگار عالم اين برادرى و برابرى حاصل شود."(وصیتنامه)
این طرح وحدت بر اساس گسترش انقلاب و مقاومت است.
"انقلاب ما هر چه هم كه قوههاى مادىاش كم باشد، اين معنويتْ اسباب پيشرفت مىشود....اين قوّت ايمان ملت ما باعث شد كه با مشت و خون بر همه اينها غلبه كرد. و رمز اين پيروزى، بعد از اينكه قوّت ايمان در كار بود، همان قوّت ايمان باعث شد كه آن رمز حقيقى، كه عبارت از وحدت كلمه ملت ما در اين امر بود، موجب غلبه شود. اين ثوره چون اسلامى بود و انسانى، مثل برق در تمام اقطار ايران، از آن دهكدههاى دورافتاده تا مركز سرايت كرد و [به] همه اقشار ايران [رسيد] و به واسطه همين وحدت كلمه بود كه نتوانست اين قواى شيطانى مقاومت كند، و سنگر را يكى پس از ديگرى تحويل داد"(28-11-57)
ایران محور صدور انقلاب، پیام وحدت و محور مقاومت
"شما حامل پيام ملتى هستيد كه با انقلاب خود ... تصميم دارند با صدور پيام انقلاب اسلامىشان نه تنها كشورهاى اسلامى، كه مستضعفان جهان را به اسلام عزيز و حكومت عدل اسلامى آشنا سازند. ... تنها و تنها به بركت اسلام و نورانيت آن و مقاومت مردم توانسته است كشورهاى اسلامى را در شرق و غرب ارض و مظلومان جهان را در سراسر گيتى تكان داده و به اسلام جلب نمايد."(4-6-63)پایان بخش دومهمشهری
@ali_mahdiyan
نتیجه صدور انقلاب ، حاکمیت هر ملت بر سرنوشت خودشان است.
" اميد است ان شاء اللَّه تعالى اين انقلاب شكوهمند و بزرگ كه توانست طومار يك رژيم جبار 2500 ساله را در هم پيچد، رهنمودى براى ساير انقلابها و ملل مظلوم و تحت ستم باشد؛ و بتوانند رژيمهاى مزدور و ستمكارى همچون رژيم بعث عراق و ساير رژيمهاى وابسته و مرتجع را از صحنه خارج كرده و سرنوشت خود را خودشان در دست گرفته، استقلال و عظمت خود را بازيابند"(27-11-60)
در عین حال نتیجه صدور انقلاب اسلامی ، ایجاد وحدت در حکومتها و شکل گیری حاکمیت فراگیر اسلامی است.
"امیدوارم که همه ملت های اسلام که به واسطه تبلیغاتی که فعالیت هایی که از اجانب شد و اینها را از هم متفرق کردند و مقابل هم قرار دادند بیدار بشوند و همه با هم بشوند یک دولت بزرگ اسلامی یک دولت زیر پرچم لا اله الا الله تشکیل بدهند و این دولت بر همه دنیا غلبه بکند. "(5-12-57)
این حاکمیت واحد فراگیر نافی استقلال و هویت و حاکمیت کشورهای اسلامی نیست.
"مرزها را اسباب جدائی قلب ها ندانند. مرزها جدا، قلب ها با هم. ...مسلمین با هم اتحاد پیدا کنند، با حفظ مرزهای خودشان، لکن قلب هایشان با هم متحد بشود"(3-9-58)
تلاش اندیشمندان همگی مقدمه این قیام و وحدت است.
" علماى اعلام و خطباى محترم كشورهاى اسلامى دولتها را دعوت كنند كه از وابستگى به قدرتهاى بزرگ خارجى خود را رها كنند و با ملت خود تفاهم كنند؛ در اين صورت پيروزى را در آغوش خواهند كشيد. و نيز ملتها را دعوت به وحدت كنند؛ و از نژادپرستى كه مخالف دستور اسلام است بپرهيزند؛ و با برادران ايمانى خود در هر كشورى و با هر نژادى كه هستند دست برادرى دهند كه اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر اين برادرى ايمانى با همت دولتها و ملتها و با تأييد خداوند متعال روزى تحقق يابد، خواهيد ديد كه بزرگترين قدرت جهان را مسلمين تشكيل مىدهند. به اميد روزى كه با خواست پروردگار عالم اين برادرى و برابرى حاصل شود."(وصیتنامه)
این طرح وحدت بر اساس گسترش انقلاب و مقاومت است.
"انقلاب ما هر چه هم كه قوههاى مادىاش كم باشد، اين معنويتْ اسباب پيشرفت مىشود....اين قوّت ايمان ملت ما باعث شد كه با مشت و خون بر همه اينها غلبه كرد. و رمز اين پيروزى، بعد از اينكه قوّت ايمان در كار بود، همان قوّت ايمان باعث شد كه آن رمز حقيقى، كه عبارت از وحدت كلمه ملت ما در اين امر بود، موجب غلبه شود. اين ثوره چون اسلامى بود و انسانى، مثل برق در تمام اقطار ايران، از آن دهكدههاى دورافتاده تا مركز سرايت كرد و [به] همه اقشار ايران [رسيد] و به واسطه همين وحدت كلمه بود كه نتوانست اين قواى شيطانى مقاومت كند، و سنگر را يكى پس از ديگرى تحويل داد"(28-11-57)
ایران محور صدور انقلاب، پیام وحدت و محور مقاومت
"شما حامل پيام ملتى هستيد كه با انقلاب خود ... تصميم دارند با صدور پيام انقلاب اسلامىشان نه تنها كشورهاى اسلامى، كه مستضعفان جهان را به اسلام عزيز و حكومت عدل اسلامى آشنا سازند. ... تنها و تنها به بركت اسلام و نورانيت آن و مقاومت مردم توانسته است كشورهاى اسلامى را در شرق و غرب ارض و مظلومان جهان را در سراسر گيتى تكان داده و به اسلام جلب نمايد."(4-6-63)پایان بخش دومهمشهری
@ali_mahdiyan
۲۰:۱۹
۳۱ شهریور
وقت گفتگو درباره هویت امت واحده شده
به محض آنکه یک ملت بیدار میشود و متحول میشود و به تعبیر حضرت امام ره قیام لله میکند و یقظه و بیداری برایش محقق میشود، او هویت حقیقی خود را باز میابد و آن را به تماشا میکشد. هویت یک قوم آن دارایی هایی ارزشمند ذاتی است که با تحول و بیداریشان یافته میشود. "یا قوم اذکروا نعمه الله علیکم" ، توجه به داراییهای حقیقی یک قوم مقدمه رشد آنها است و فراموش کردن این نعمتها، باعث خودفراموشی و باعث گمشدگی و ذلت است. "ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىٰ قَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۙ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ" تغییر و تحول درونی باعث بروز و ظهور هویت اصلی ملت ها یا گم شدن آن هویت میشود، جامعه ای که بیدار نشود و قیام لله نکند هویت خود را نخواهد یافت و دچار خود فراموشی میشود. این همان قاعده "نسوا الله فانساهم انفسهم" است در اندازه یک جامعه. اتفاقا وقتی یک جامعه درش تحول و انقلاب و قیام لله رخ میدهد (که هر سه مفهوم در اندیشه امام به یک حقیقت اشاره میکنند) حالا این جامعه میتواند جلودار دیگر جوامع هم باشد."لتکونوا شهداء علی الناس" کشف هویت ملی، راهی به جز قیام و حرکت به سمت خدا ندارد و به قول امامره این یقظه و بیداری همان انقلاب است. صدور انقلاب نیز اینگونه است که وقتی یک جامعه بیدار شده میتواند الگوی دیگران باشد و حالا ملتهای مستعد دیگر نیز از قیام او الهام میگیرند و قیام میکنند و بیدار میشوند و این گونه آنها نیز هویت خود را به تماشا میکشند، اتفاقی که کم و بیش در گروهها و جریاناتی در هما کشورهای منطقه میبینیم. امام میگفت معنای صدور انقلاب، این فراگیر شدن تحول و بیداری ملتها است و نه کشورگشایی. او میگفت مرزها این گونه در جای خود خواهند بود ولی دلها به هم نزدیک میشود. سالها بود در دنیای اسلام خیلی ها خیال میکردند هویت امتی و هویت ملی با هم قابل جمع نیستند کسانی هویت امتی داشتند مثل سید جمال الدین اسدآبادی و کسانی هویت ملی داشتند مثل امیرکبیر، اما بعد از انقلاب ما با انسانهای الهی بیشماری مواجه شدیم که همزمان هم هویت امتی داشتند و هم هویت ملی. و این دو را عین هم میافتند. شاخص ترین آنها نیز شهید حاج قاسم سلیمانی بود که حقیقتا مظهر هر دو بود. مسلمین مستعدترین جوامع برای قیام و بیداری اند. آنها حول پاکترین و رها بخشترین حقایق شکل گرفته اند، حول توحید، حول قرآن، حول برائت از دنیاپرستان و ظالمین. لذا در طرح راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، برای توسعه بیداری و قیام و در یک کلمه انقلاب در عالم ، امت اسلام مقدم بر دیگران است. امروز به واسطه صبر مردم غزه و قیام خونین آنها و ظلم بی سابقه جنایتکاران عالم و شکل گرفتن جبهه ای گسترده از یمن تا سوریه و عراق و ایران و لبنان و دیگر کشورها که هر کدام مذهبی دارند اما همه در حقیقت مقاومت که ایستادگی پای قیام و انقلاب است، مشترکند، بیشتر از هر زمان وقت سخن گفتن از "هویت امت" است. هویت امت گسترده تر از هویت ملتها است. کسانی حقیقتا در پی احیای هویت امت هستند که بیش از دیگران مظهر هویت ملت خود نیز هستند. مثل خود شخص سید علی خامنه ای حکیم.آری "ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم" توجه به همان حقیقت توحیدی، قلوب را به هم متصل میکند و این مسیر بیداری ملتها است. ملتها بدون بازگشت به آن حقیقت واحد، به امت واحده نخواهند رسید. این نکته را امروز میتوان به همه مسلمین نشان داد. که وقتی دنیا طلبی و قدرت طلبی کشورها و مصلحت سنجی های دنیاییشان جای خود را به یافتن هویت حقیقی شان و بیداری شان بدهد، امت واحده حول حقیقت قرآن شکل میگیرد. اینگونه است که دوران بروز قیام و مقاومت در امت اسلام زمان طرح هویت امت واحده اسلامی است.همشهری
@ali_mahdiyan
به محض آنکه یک ملت بیدار میشود و متحول میشود و به تعبیر حضرت امام ره قیام لله میکند و یقظه و بیداری برایش محقق میشود، او هویت حقیقی خود را باز میابد و آن را به تماشا میکشد. هویت یک قوم آن دارایی هایی ارزشمند ذاتی است که با تحول و بیداریشان یافته میشود. "یا قوم اذکروا نعمه الله علیکم" ، توجه به داراییهای حقیقی یک قوم مقدمه رشد آنها است و فراموش کردن این نعمتها، باعث خودفراموشی و باعث گمشدگی و ذلت است. "ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىٰ قَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۙ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ" تغییر و تحول درونی باعث بروز و ظهور هویت اصلی ملت ها یا گم شدن آن هویت میشود، جامعه ای که بیدار نشود و قیام لله نکند هویت خود را نخواهد یافت و دچار خود فراموشی میشود. این همان قاعده "نسوا الله فانساهم انفسهم" است در اندازه یک جامعه. اتفاقا وقتی یک جامعه درش تحول و انقلاب و قیام لله رخ میدهد (که هر سه مفهوم در اندیشه امام به یک حقیقت اشاره میکنند) حالا این جامعه میتواند جلودار دیگر جوامع هم باشد."لتکونوا شهداء علی الناس" کشف هویت ملی، راهی به جز قیام و حرکت به سمت خدا ندارد و به قول امامره این یقظه و بیداری همان انقلاب است. صدور انقلاب نیز اینگونه است که وقتی یک جامعه بیدار شده میتواند الگوی دیگران باشد و حالا ملتهای مستعد دیگر نیز از قیام او الهام میگیرند و قیام میکنند و بیدار میشوند و این گونه آنها نیز هویت خود را به تماشا میکشند، اتفاقی که کم و بیش در گروهها و جریاناتی در هما کشورهای منطقه میبینیم. امام میگفت معنای صدور انقلاب، این فراگیر شدن تحول و بیداری ملتها است و نه کشورگشایی. او میگفت مرزها این گونه در جای خود خواهند بود ولی دلها به هم نزدیک میشود. سالها بود در دنیای اسلام خیلی ها خیال میکردند هویت امتی و هویت ملی با هم قابل جمع نیستند کسانی هویت امتی داشتند مثل سید جمال الدین اسدآبادی و کسانی هویت ملی داشتند مثل امیرکبیر، اما بعد از انقلاب ما با انسانهای الهی بیشماری مواجه شدیم که همزمان هم هویت امتی داشتند و هم هویت ملی. و این دو را عین هم میافتند. شاخص ترین آنها نیز شهید حاج قاسم سلیمانی بود که حقیقتا مظهر هر دو بود. مسلمین مستعدترین جوامع برای قیام و بیداری اند. آنها حول پاکترین و رها بخشترین حقایق شکل گرفته اند، حول توحید، حول قرآن، حول برائت از دنیاپرستان و ظالمین. لذا در طرح راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، برای توسعه بیداری و قیام و در یک کلمه انقلاب در عالم ، امت اسلام مقدم بر دیگران است. امروز به واسطه صبر مردم غزه و قیام خونین آنها و ظلم بی سابقه جنایتکاران عالم و شکل گرفتن جبهه ای گسترده از یمن تا سوریه و عراق و ایران و لبنان و دیگر کشورها که هر کدام مذهبی دارند اما همه در حقیقت مقاومت که ایستادگی پای قیام و انقلاب است، مشترکند، بیشتر از هر زمان وقت سخن گفتن از "هویت امت" است. هویت امت گسترده تر از هویت ملتها است. کسانی حقیقتا در پی احیای هویت امت هستند که بیش از دیگران مظهر هویت ملت خود نیز هستند. مثل خود شخص سید علی خامنه ای حکیم.آری "ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم" توجه به همان حقیقت توحیدی، قلوب را به هم متصل میکند و این مسیر بیداری ملتها است. ملتها بدون بازگشت به آن حقیقت واحد، به امت واحده نخواهند رسید. این نکته را امروز میتوان به همه مسلمین نشان داد. که وقتی دنیا طلبی و قدرت طلبی کشورها و مصلحت سنجی های دنیاییشان جای خود را به یافتن هویت حقیقی شان و بیداری شان بدهد، امت واحده حول حقیقت قرآن شکل میگیرد. اینگونه است که دوران بروز قیام و مقاومت در امت اسلام زمان طرح هویت امت واحده اسلامی است.همشهری
@ali_mahdiyan
۹:۲۸