#پنجم_جمادی_الاول_ولادت_حضرت_زینب سلام الله علیها
پنجم جمادی الاول سال ۵هجری قمری مطابق با دهم مهرماه سال ۵هجری شمسی حضرت عقیلة العرب، علیا مخدره زینب کبری سلام الله علیها در مدينه طيبه به دنیا آمدند.
اقوال ديگری نیز در ولادت ایشان وجود دارد که آن اقوال بر اساس بررسی دقیق تاریخ، مربوط به #دومین_زینب بیتِ وحی یعنی حضرت ام کلثوم سلام الله علیها و شاید دیگر دختران باشد، که بخاطر #شباهت اسم و کنیه بعضا در تاریخ اشتباهاتی رخ داده است.
اما آنچه که معلوم است پنجم جمادی الاول#ولادت_حضرت_زینب_کبری سلام الله علیها و هجدهم شعبان#ولادت_حضرت_زینب_صغری ، حضرت ام کلثوم سلام الله علیها است.
هنگام #ولادت_حضرت_زینب سلام الله علیها اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: من برای نامگذاری بر پيامبر سبقت نمیگيرم.بشارت اين مولود را به پيامبر صلی الله عليه وآله دادند و حضرت نیزآمده و منتظر وحى شدند.#جبرئيل نازل شد وعرض كرد: یا رسول الله خداوند سلام میرساند و میفرمايد: اين دختر را زينب نام بگذار، چه اينكه اين نام را در #لوح_محفوظ نوشته ايم.پيامبر نوزاد را طلب كرده، بوسيدند و فرمودند: نام او را زینب نهادم و وصيت میكنم به حاضرين و غائبين كه اين دختر را بخاطر من احترام کنید، كه همانا وى به #خديجه_كبرى سلام الله عليها شباهت دارد.
همچنین پیامبر به #حضرت_زهرا سلام الله علیها فرمودند: "یا بَضعَتی و قُرة عَيني مَن بَکی عَلیها و عَلی مَصائِبها کان کمَن بَکی عَلی #أخویها الحسن و الحسین علیهماالسلام"ای پاره تن و نور چشمانم، هرکس برای این دختر و مصائبش بگرید؛ مانند کسی است که بر برادرانش حسن و حسین گریه کند.
حضرت زینب سلام الله علیها مقام عصمت کبری داشته و درمقام امامت بودند کما اینکه برهه ای از زمان بعداز شهادت سیدالشهداء علیه السلام تا مراجعت به مدینه، ودایع و وصایای امامت را حمل نموده و درجایگاه امامت بوده اند. و درمدینه به امام سجاد علیه السلام تحویل دادند.
#سكينه و وقار آن ایشان را به حضرت خديجه كبری عليهاالسلام#عصمت و حيايشان را به حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام#فصاحت و بلاغتشان را به مولا على مرتضى عليه السلام#حلم و بردباری حضرت را به امام حسن مجتبى عليه السلام و#شجاعت و قوّت قلب #علیامخدره را به حضرت سيدالشهداء عليه السلام تشبيه نموده اند.
عقيله بنى هاشم ص۵خصائص الزینبیةطرازالمذهب ناسخ التواریخ حضرت زینب علیهاالسلامزينب كبری سلام الله علیها شیخ جعفرنقدیمنتخب التواريخ ص۹۴رياحين الشريعة ج۳ ص۳۳
پنجم جمادی الاول سال ۵هجری قمری مطابق با دهم مهرماه سال ۵هجری شمسی حضرت عقیلة العرب، علیا مخدره زینب کبری سلام الله علیها در مدينه طيبه به دنیا آمدند.
اقوال ديگری نیز در ولادت ایشان وجود دارد که آن اقوال بر اساس بررسی دقیق تاریخ، مربوط به #دومین_زینب بیتِ وحی یعنی حضرت ام کلثوم سلام الله علیها و شاید دیگر دختران باشد، که بخاطر #شباهت اسم و کنیه بعضا در تاریخ اشتباهاتی رخ داده است.
اما آنچه که معلوم است پنجم جمادی الاول#ولادت_حضرت_زینب_کبری سلام الله علیها و هجدهم شعبان#ولادت_حضرت_زینب_صغری ، حضرت ام کلثوم سلام الله علیها است.
هنگام #ولادت_حضرت_زینب سلام الله علیها اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: من برای نامگذاری بر پيامبر سبقت نمیگيرم.بشارت اين مولود را به پيامبر صلی الله عليه وآله دادند و حضرت نیزآمده و منتظر وحى شدند.#جبرئيل نازل شد وعرض كرد: یا رسول الله خداوند سلام میرساند و میفرمايد: اين دختر را زينب نام بگذار، چه اينكه اين نام را در #لوح_محفوظ نوشته ايم.پيامبر نوزاد را طلب كرده، بوسيدند و فرمودند: نام او را زینب نهادم و وصيت میكنم به حاضرين و غائبين كه اين دختر را بخاطر من احترام کنید، كه همانا وى به #خديجه_كبرى سلام الله عليها شباهت دارد.
همچنین پیامبر به #حضرت_زهرا سلام الله علیها فرمودند: "یا بَضعَتی و قُرة عَيني مَن بَکی عَلیها و عَلی مَصائِبها کان کمَن بَکی عَلی #أخویها الحسن و الحسین علیهماالسلام"ای پاره تن و نور چشمانم، هرکس برای این دختر و مصائبش بگرید؛ مانند کسی است که بر برادرانش حسن و حسین گریه کند.
حضرت زینب سلام الله علیها مقام عصمت کبری داشته و درمقام امامت بودند کما اینکه برهه ای از زمان بعداز شهادت سیدالشهداء علیه السلام تا مراجعت به مدینه، ودایع و وصایای امامت را حمل نموده و درجایگاه امامت بوده اند. و درمدینه به امام سجاد علیه السلام تحویل دادند.
#سكينه و وقار آن ایشان را به حضرت خديجه كبری عليهاالسلام#عصمت و حيايشان را به حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام#فصاحت و بلاغتشان را به مولا على مرتضى عليه السلام#حلم و بردباری حضرت را به امام حسن مجتبى عليه السلام و#شجاعت و قوّت قلب #علیامخدره را به حضرت سيدالشهداء عليه السلام تشبيه نموده اند.
عقيله بنى هاشم ص۵خصائص الزینبیةطرازالمذهب ناسخ التواریخ حضرت زینب علیهاالسلامزينب كبری سلام الله علیها شیخ جعفرنقدیمنتخب التواريخ ص۹۴رياحين الشريعة ج۳ ص۳۳
۱۲:۱۸
سفارش حضرت زینب سلام الله علیها به مردم شام:
هنگام بازگشت اُسرا به مدینه زنان شام ازدحام کردند و درحالیکه سیاهپوش شده بودند برای بدرقه اهل بیت علیهم السلام از خانهها بیرون آمدند. صدای ناله و گریه آنها از هر سو شنیده میشد و با کمال شرمندگی با اهل بیت علیهم السلام وداع نمودند، و تا کاروان اهل بیت علیهم السلام پیدا بود، مردم شام گریه میکردند. زینب کبری سلام الله علیها از این فرصت استفادههای بسیار کرد. از جمله اینکه هنگام وداع، ناگاه سر از هودج بیرون آورد وخطاب به مردم شام فرمود:ای اهل شام از ما دراین خرابه امانتی مانده است؛ جان شما و جان این امانت گاه کنار قبرش بروید او در این دیار غریب است آبی بر سر مزارش بپاشید و چراغی در کنار قبرش روشن کنید.
الوقایع والحوادث،ج ۵ ، ص۸۱الخصـائص الزینــبیه، ص ۲۹۶٫
هنگام بازگشت اُسرا به مدینه زنان شام ازدحام کردند و درحالیکه سیاهپوش شده بودند برای بدرقه اهل بیت علیهم السلام از خانهها بیرون آمدند. صدای ناله و گریه آنها از هر سو شنیده میشد و با کمال شرمندگی با اهل بیت علیهم السلام وداع نمودند، و تا کاروان اهل بیت علیهم السلام پیدا بود، مردم شام گریه میکردند. زینب کبری سلام الله علیها از این فرصت استفادههای بسیار کرد. از جمله اینکه هنگام وداع، ناگاه سر از هودج بیرون آورد وخطاب به مردم شام فرمود:ای اهل شام از ما دراین خرابه امانتی مانده است؛ جان شما و جان این امانت گاه کنار قبرش بروید او در این دیار غریب است آبی بر سر مزارش بپاشید و چراغی در کنار قبرش روشن کنید.
۱۸:۰۴
#قرآن_و_اهل_بیت
جلوه ای از عبادت و عظمت زینب کبری سلام الله علیها








انچه در احوالات و خصائص اخلاقی این بانوی بزگوار مومنه و مطهره آمده است، اهتمام ورزی به عبادت و علی الخصوص نماز های شب و نافله است
تا جایی که امام زمانش یعنی سید الشهداء امام حسین علیه سلام به حضرت زینب سلام الله علیها می فرماید: در نماز های شبت ما را هم دعا کن!
حضرت سید الشهداء (علیه السلام) در روز عاشورا، هنگام وداع به خواهرش فرمود:
«یا اختی لا تنسینی فی نافلة اللیل»؛«ای خواهر! مرا در نمازهای شب، فراموش نکن.»

نام کتاب : وفيات الأئمة نویسنده : من علماء البحرين والقطيف جلد : 1 صفحه : 441

نام کتاب : زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد نویسنده : السيد محمد كاظم القزويني جلد : 1 صفحه : 222

كتاب « زينب الكبرى » للشيخ جعفر النقدي ، ص ٥٨.
=============
عمه ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشک های او سرازیر می شد».
محلاتى، زينب عقيله بنى هاشم، 29؛ نقدى، زينب كبرى، 62؛ العلوى، عقبات الانوار، 20؛ دخيل، اعلام النساء، 6/ 19






حضرت سید الشهداء (علیه السلام) در روز عاشورا، هنگام وداع به خواهرش فرمود:
=============
۴:۴۸
#مکارم_اخلاق
همراه با صاحب خُلقِ عَظيم..









…زمان استراحتش بود و طبق برنامهء همیشگی ، حضرت در حال استراحت بود ، برایش مهمان آمد ؛به احترام مهمان به پا خاست و زیراندازش را برای نشستن مهمانش جناب سلمان فارسی پهن کرد ، برایش متکایی آورد تا به آن تکیه کند ، آنگاه رو به سلمان
فرمودند:هر مسلمانی که برادر مسلمانش به او وارد شود و او مهمانش را تکریم کند خداوند او را بخشیده ، از گناهانش می گذرد.









روزی می فرمود:
..کسی اظهار تواضع و فروتنی نکرده ، مگر آن که خداوند متعال او را رفعت و عزت بخشیده است…
بحارالانوار ۱۲۰/۷۲ ح۷
..کسی اظهار تواضع و فروتنی نکرده ، مگر آن که خداوند متعال او را رفعت و عزت بخشیده است…
۱۴:۵۴
🟡 منجی را فراموش نکنیم-برای ظهور حضرت دائم الدعا باشیم..🩶
غیبتِ امام زمان عج
اللّٰهُمَّ وَلَا تَسْلُبْنَا الْيَقِينَ لِطُولِ الْأَمَدِ فِي غَيْبَتِهِ وَانْقِطاعِ خَبَرِهِ عَنَّا، وَلَا تُنْسِنا ذِكْرَهُ وَانْتِظارَهُ، وَالْإِيمانَ بِهِ، وَقُوَّةَ الْيَقِينِ فِي ظُهُورِهِ، وَالدُّعاءَ لَهُ وَالصَّلاةَ عَلَيْهِ
🟠خدایا یقین را از ما مگیر، به خاطر طول زمان غیبتش و قطع شدن خبرش و یادش را به فراموشی مسپار و همچنین کشیدن انتظارش و ایمان به حضرتش و نیرومندی یقین در ظهورش و دعا به وجودش و درود بر او را از یاد ما مبر
مفاتیح الجنان - دعایی بسیار با عظمت که در عصر غیبت باید خواند منقول از ابوعمرو عثمان بن سعید سفیر اول امام زمان صلوات الله علیه
#انتظار_منتظر
غیبتِ امام زمان عج
🟠خدایا یقین را از ما مگیر، به خاطر طول زمان غیبتش و قطع شدن خبرش و یادش را به فراموشی مسپار و همچنین کشیدن انتظارش و ایمان به حضرتش و نیرومندی یقین در ظهورش و دعا به وجودش و درود بر او را از یاد ما مبر
#انتظار_منتظر
۱۴:۱۶
#امام_زمان علیهالسلام
خورشید پشت ابر
وجوه شباهت خورشید پشت ابر به امام زمان -علیه السّلام- از بیانات شیخ الاسلام علامهٔ مجلسی -رضوان الله علیه-









همانا نور #وجود، #علم و #هدایت به مخلوقات به واسطه امام عصر -علیه السّلام- میرسد چنانچه در اخبار فراوان روایت شده است که آنان علت های نهائی خلقت هستند که اگر آنان نبودند، نور وجود به غیرشان نمیرسید. و به برکت آنان و #شفاعت شان و #توسل به آنان، علوم و معارف بر مردم ظاهر میشود، بلاها از مردم دفع میشود و اگر نبودند، مردم بخاطر زشتی اعمالشان مستحق انواع عذاب بودند.
همانطور که خورشید پشت ابر است ولی مردم از آن بهره مند میشوند و هر لحظه مردم منتظر کنار رفتن ابر از جلوی آن هستند تا بهره مندیشان از آن بیشتر شود، همینطور شیعیان خالص امام زمان -علیه السّلام- منتظر خروج و ظهور ایشان هستند در هر وقت و زمانی و از آن ناامید نمیشوند.
منکر وجود امام زمان -علیه السّلام- با وجود زیادی آثار آن حضرت مانند منکر وجود خورشید پشت ابر و غایب از نظر هاست.
گاهی پشت ابر بودن خورشید برای مخلوقات، مفید تر از ظهور آن است پس همینطور است غیبت امام زمان -علیه السّلام- در این دوران ها. بنابراین از مردم غایب شده است.
کسی نمیتواند مستقیماً به خورشید نگاه کند و چه بسا بخاطر ضعف چشم، با دیدن خورشید کور شود. امام زمان -علیه السّلام- نیز همینگونه هستند که امکان دارد ظهور آنحضرت به چشمان مردم آسیب برساند و وسیله کور شدنشان از دیدن حق بگردد. پس چشمان مردم در دوران غیبت، شایستگی ایمان به آنحضرت را در دوران غیبت پیدا میکند همانطور که چشم، با دیدن خورشید پشت ابر ضرر نمیکند.
خورشید از پشت ابر که بیرون میآید، برخی از مردم او را میبینند و برخی نمیبینند، همینطور امام زمان -علیه السّلام- در دوران غیبت برای برخی از مردم ظاهر میشوند و برای برخی ظاهر نمیشوند.
ائمه -علیهم السّلام- در نفعرسانی به همه مردم مانند خورشید هستند و کسانی که (از دیدن حق) کور باشند از فواید خورشید وجودشان بیبهره میمانند.
همانطور که شعاع خورشید به اندازه روزنهها و پنجرههای خانهها و آنقدری که مانع در برابرش نباشد، وارد منازل مردم میشود، همینطور نیز مردم از انوار هدایت ائمه -علیهم السّلام- استفاده میکنند به اندازهای که موانع علایق جسمانی را از مشاعر و حواسشان و پردههای ضخیم مادیات را از قلبهایشان بر طرف کرده باشند به اندازهای که مانند کسی که زیر خورشید ایستاده است، بتوانند از جمیع انوار ائمه -علیهم السّلام- بدون هیچ حجابی استفاده کنند.
بحار الأنوار، تألیف علامه محمّد باقر مجلسی رحمه الله، جلد ۵۲، صفحه ۹۳ - ۹۴، نشر دار إحیاء تراث العربی
اسکن:
https://bit.ly/2Jy7JAw








۴:۵۶
در این هنگام منادی پروردگار به خلائق که از اولین تا آخرین آنان بر #صراط گرد آمدهاند؛ ندا می دهد:
ای #دوستداران فاطمه! به رشتههای چادر او در آویزید.
با این فرمان، جمع کثیری از آفریدگان که در شمار محبِّین حضرت #زهرا سلام الله علیها هستند؛با تمسّک به رشتههای چادر آن حضرت، داخل بهشت میشوند.
۲:۳۰
🟡 یا علی ! مرا فراموش نکن و بر سر قبرم بیا ...
قَالَتْ اَلصِّدِّيقَةِ اَلطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَا سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ : اوُصیکَ یا ابَاالْحَسنِ انْ لاتَنْسانی، وَ تَزُورَنی بَعْدَ مَماتی.
🟠 حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء صلوات الله علیها سرور بانوان دو عالم ضمن وصیّتی به همسرش اظهار داشت : یا ابا الحسن! مرا پس از مرگم فراموش نکنی و به زیارت و دیدار من بر سر قبرم بیایی.
زهرة الرّیاض کوکب الدّری :ج ۱، ص۲۵۳
#فاطمیه #ایام_فاطمیه#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
🟠 حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء صلوات الله علیها سرور بانوان دو عالم ضمن وصیّتی به همسرش اظهار داشت : یا ابا الحسن! مرا پس از مرگم فراموش نکنی و به زیارت و دیدار من بر سر قبرم بیایی.
#فاطمیه #ایام_فاطمیه#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
۴:۳۰
#اول_مظلوم#فاطمیه
درد و دل جانسوز مولا با رسول خدا صلیاللهوعلیهوآله بعد از شهادت زهرای اطهر سلام الله علیها ..

#حال_مناسب
فَلَمَّا نَفَضَ يَدَهُ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ، وَ أَرْسَلَ دُمُوعَهُ عَلَى خَدَّيْهِ، وَ حَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَقَالَ: السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ وَ حَبِيبَتِكَ، وَ قُرَّةِ عَيْنِكَ وَ زَائِرَتِكَ، وَ الثَّابِتَةِ فِي الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ، الْمُخْتَارِ اللَّهُ لَهَا سُرْعَةَ اللِّحَاقِ بِكَ، قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي، وَ ضَعُفَ عَنْ سَيِّدَةِ النِّسَاءِ تَجَلُّدِي.قَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ، وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ، وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاءُ...وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَاهُرِ أُمَّتِكَ عَلَيَّ وَ عَلَى هَضْمِهَا حَقَّهَا، فَاسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ، فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلًا، وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنَنا وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ.
(هنگامی که حضرت امیر علیه السلام فاطمه زهرا سلام الله علیها را دفن نمود) ... وقتی دست مبارك از خاك قبر برافشاند، اندوه و غم بر دلش هجوم آورد و سيلاب اشك را بر گونه هایش جارى ساخت، سپس رو به جانب قبر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) گرداند و گفت: «اى رسول خدا از من بر تو سلام باد، و سلام باد بر تو از جانب دخترت و حبيبهات و نور ديدهات و زائرت و كسى كه در آرامگاه تو در ميان خاك آرمیده است. همان كسی كه خداوند زود رسيدن به تو را برايش برگزيده است. يا رسول اللَّه صبرم در فراق دختر برگزيدهات كم شده، و تاب و توانم در فراق سرور زنان به سستى گرائيده.به راستى كه امانت پس گرفته شد، و زهرا خيلى سريع از دستم ربوده شد.... و به زودى دختر تو از همدستى امّتت عليه من و غصب حقّ خودش به تو گزارش مىدهد، پس احوال را از او جويا شو، كه بسى غمهاى سوزانى كه در سينه داشت و راهى براى پخش آن نمىيافت، اما به زودى بازگو خواهد نمود، و البتّه خداوند داورى مىكند و او بهترين داوران است.
أمالي، شیخ طوسي، صفحه: 110-109 / امالی شیخ مفید، صفحه: 281-283
درد و دل جانسوز مولا با رسول خدا صلیاللهوعلیهوآله بعد از شهادت زهرای اطهر سلام الله علیها ..
#حال_مناسب
فَلَمَّا نَفَضَ يَدَهُ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ، وَ أَرْسَلَ دُمُوعَهُ عَلَى خَدَّيْهِ، وَ حَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَقَالَ: السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ وَ حَبِيبَتِكَ، وَ قُرَّةِ عَيْنِكَ وَ زَائِرَتِكَ، وَ الثَّابِتَةِ فِي الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ، الْمُخْتَارِ اللَّهُ لَهَا سُرْعَةَ اللِّحَاقِ بِكَ، قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي، وَ ضَعُفَ عَنْ سَيِّدَةِ النِّسَاءِ تَجَلُّدِي.قَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ، وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ، وَ اخْتُلِسَتِ الزَّهْرَاءُ...وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَاهُرِ أُمَّتِكَ عَلَيَّ وَ عَلَى هَضْمِهَا حَقَّهَا، فَاسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ، فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلًا، وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنَنا وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ.
(هنگامی که حضرت امیر علیه السلام فاطمه زهرا سلام الله علیها را دفن نمود) ... وقتی دست مبارك از خاك قبر برافشاند، اندوه و غم بر دلش هجوم آورد و سيلاب اشك را بر گونه هایش جارى ساخت، سپس رو به جانب قبر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) گرداند و گفت: «اى رسول خدا از من بر تو سلام باد، و سلام باد بر تو از جانب دخترت و حبيبهات و نور ديدهات و زائرت و كسى كه در آرامگاه تو در ميان خاك آرمیده است. همان كسی كه خداوند زود رسيدن به تو را برايش برگزيده است. يا رسول اللَّه صبرم در فراق دختر برگزيدهات كم شده، و تاب و توانم در فراق سرور زنان به سستى گرائيده.به راستى كه امانت پس گرفته شد، و زهرا خيلى سريع از دستم ربوده شد.... و به زودى دختر تو از همدستى امّتت عليه من و غصب حقّ خودش به تو گزارش مىدهد، پس احوال را از او جويا شو، كه بسى غمهاى سوزانى كه در سينه داشت و راهى براى پخش آن نمىيافت، اما به زودى بازگو خواهد نمود، و البتّه خداوند داورى مىكند و او بهترين داوران است.
۴:۲۸
۳:۴۲
@a19891368
﷽
توجه
ان شاء الله با دعاي ولی نعمتانمان
ختم قرآن ، به نیابت از جمیع حضرات محمد و آل محمد و علی و اولاد علی صلوات الله علیهم اجمعین و جمیع انبياء و اوصیاء و اولیاء و ملائكة الله و ارواح جمیع مومنین و مومنات از گذشتگان؛ حال؛ آیندگان، بد وارث و بی وارث شیعه و محب امیرالمومنین حضرت امام علی بن ابیطالب صلوات الله علیهما و تمامی پدر و مادرها و اجداد و نسل و ذریه مان ان شاءالله .ثواب ختم قرآن
۸:۰۶
حَدَّثَنَا أَبُو ذَكْوَانَ قَالَ سَمِعْتُ إِبْرَاهِيمَ بْنَ الْعَبَّاسِ يَقُولُ:مَا رَأَيْتُ الرِّضَا علیه السلام يُسْأَلُ عَنْ شَيْءٍ قَطُّ إِلَّا عَلِمَ وَ لَا رَأَيْتُ أَعْلَمَ مِنْهُ بِمَا كَانَ فِي الزَّمَانِ الْأَوَّلِ إِلَى وَقْتِهِ وَ عَصْرِهِ وَ كَانَ الْمَأْمُونُ يَمْتَحِنُهُ بِالسُّؤَالِ عَنْ كُلِّ شَيْءٍ فَيُجِيبُ فِيهِ وَ كَانَ كَلَامُهُ كُلُّهُ وَ جَوَابُهُ وَ تَمَثُّلُهُ انْتِزَاعَاتٍ مِنَ الْقُرْآنِ وَ كَانَ يَخْتِمُهُ فِي كُلِّ ثَلَاثَةٍ وَ يَقُولُ لَوْ أَرَدْتُ أَنْ أَخْتِمَهُ فِي أَقْرَبَ مِنْ ثَلَاثَةٍ تَخَتَّمْتُ وَ لَكِنِّي مَا مَرَرْتُ بِآيَةٍ قَطُّ إِلَّا فَكَّرْتُ فِيهَا وَ فِي أَيِّ شَيْءٍ أُنْزِلَتْ وَ فِي أَيِّ وَقْتٍ فَلِذَلِكَ صِرْتُ أَخْتِمُ فِي كُلِّ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ.
وَ مِنْ كَلَامِهِ ع الْمَشْهُورِ قَوْلُهُ الصَّغَائِرُ مِنَ الذُّنُوبِ طُرُقٌ إِلَى الْكَبَائِرِ وَ مَنْ لَمْ يَخَفِ اللَّهَ فِي الْقَلِيلِ لَمْ تخفه [يَخَفْهُ] فِي الْكَثِيرِ وَ لَوْ لَمْ يُخَوِّفِ اللَّهُ النَّاسَ بِجَنَّةٍ وَ نَارٍ لَكَانَ الْوَاجِبَ أَنْ يُطِيعُوهُ وَ لَا يَعْصُوهُ لِتَفَضُّلِهِ عَلَيْهِمْ وَ إِحْسَانِهِ إِلَيْهِمْ وَ مَا بَدَأَهُمْ بِهِ مِنْ إِنْعَامِهِ الَّذِي مَا اسْتَحَقُّوهُ.
و از سخنان مشهور آن حضرت این گفتارشان است که؛ گناهان کوچک راههایی به سوی گناهان بزرگ است. هر کس در مورد گناهِ اندک از خداوند نهراسد، از فراوان و بسیارش نیز نترسد. و چنانچه خداوند مردم را به وسیلهی [محرومیت از] بهشت و [دخول در] جهنم نمیترسانْد، [باز هم] لازم بود که از وی اطاعت کنند و نافرمانیاش نکنند، به جهت تفضّل و احسانش بر آنان و نعماتی که ابتدائاً به ایشان عطا فرموده و مستحقش نبودهاند.
عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2، ص180بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج49، ص89
۴:۵۲
قال رسول الله صلى الله عليه و آله:
اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّهِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليهالسلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛
پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند :
آسايش
و راحتى،
كاميابى
و رستگارى
و پيروزى،
بركت
و گذشت
و تندرستى
و عافيت،
بشارت
و خرّمى
و رضايتمندى،
قرب
و خويشاوندى،
يارى
و پيروزى
و توانمندى،
شادى
و محبّت،
از سوى خداى متعال،
بر كسى باد كه على بن ابى طالب را دوست بدارد،
ولايت او را بپذيرد،
به او اقتدا كند،
به برترى او اقرار نمايد،
و امامانِ پس از او را به ولايت بپذيرد.
بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم.
بر پروردگار من است كه خواسته مرا درباره آنان اجابت كند.
آنان پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است.
(بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92)
اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّهِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليهالسلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛
پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند :
۱۳:۰۵
(ابو طالب سلام الله علیه) حَصَّنَ الشِّعْبَ وَ کَانَ یَحْرُسُهُ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ فَإِذَا جَاءَ اللَّیْلُ یَقُومُ بِالسَّیْفِ عَلَیْهِ وَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مُضْطَجِعٌ ثُمَّ یُقِیمُهُ وَ یُضْجِعُهُ فِی مَوْضِعٍ آخَرَ فَلَا یَزَالُ اللَّیْلَ کُلَّهُ هَکَذَا وَ یُوَکِّلُ وُلْدَهُ وَ وُلْدَ أَخِیهِ بِهِ یَحْرُسُونَهُ بِالنَّهَارِ فَأَصَابَهُمُ الْجَهْدُ
●حضرت ابو طالب سلام الله علیه اطراف شعب را محکم و استوار کرد تا دشمن نتواند ناگهان بر آنها یورش برد، شب و روز از حضرت رسول صلی اللَّه علیه و آله محافظت میکرد، هنگامی که شب فرا میرسید با شمشیر نزد او می ایستاد و پیامبر به خواب میرفت، پس از مدتی بر میخاست و جای خواب او را تغییر می داد. پس کل شب بدین منوال سپری میشد؛ فرزندان و برادر زادگانش را مسئول کرده بود تا در روز از پیامبر نگهداری کنند. به بنی هاشم ناراحتیهای زیادی رسید و سختیهای بی شماری کشیدند
بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام جلد 19 باب 5 دخوله الشعب و ما جری بعده إلی الهجرة و عرض نفسه علی القبائل و بیعة الأنصار و موت أبی طالب و خدیجة رضی اللّٰه عنهما صفحه 1
۱۸:۴۰
یکی از یاران معروف امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به نام محمد بن اسماعیل بن بزیع میگوید: از آن حضرت شنیدم میفرمود:
«لایجتمع المال الا بخصال خمس ببخل شدید و امل طویل و حرص غالب و قطیعة الرحم و ایثار الدنیا علی الآخرة؛
اموال دنیا در یک جا جمع نمیشود، مگر(به کمک) پنج چیز: بخل شدید، آرزوهای دور و دراز، حرص غالب، قطع رحم و مقدم داشتن دنیا بر آخرت»!
۱۹:۰۳
۱. قال: أبو جعفر محمّد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه الفقیه مولّف هذا الکتاب رحمة اللَّه علیه: حدّثنی محمّد بن موسی بن المتوکّل رحمه الله قال: حدّثنا محمّد ابن یحیی العطار الکوفی عن موسی بن عمران الخعی، عن عمّه الحسین بن یزید النوفلی، عن علی بن سالم، عن أبیه، عن أبی بصیر، قال: قال الصادق علیه السلام: شیعتنا أهل الورع و الاجتهاد وأهل الوفاء و الأمانة وأهل الزهد و العبادة أصحاب احدی و خمسین رکعة فی الیوم و اللیلة، القائمون بالّلیل، الصائمون بالنهار، یزکّون أموالهم ویحجّون البیت ویجتنبون کلّ محرّم.
امام صادق علیه السلام فرمود: «شیعیان ما پرهیزگار، پرتلاش، با وفا، امانت دار و دوری کننده از دنیا هستند. پنجاه و یک رکعت نماز در روز و شب به جای میآورند. شبها را بیدار هستند و عبادت میکنند و روزها را روزه میگیرند، زکات مال خود را میدهند و حجّ را به جا میآورند و از هر حرامی دوری میکنند»
منابع؛عنه البحار: ۶۸/۱۶۷، ح ۲۳؛الوسائل: ۲/۴۱، حدیث ۲۶.
#صفات_الشیعه
منابع؛عنه البحار: ۶۸/۱۶۷، ح ۲۳؛الوسائل: ۲/۴۱، حدیث ۲۶.
#صفات_الشیعه
۴:۲۱
دو لبخند فاطمه زهرا صلوات الله علیها که فقط باید گفت: اُف بر این دنیا
#فاطمیهچه بی مقدار و بی ارزش است دنیایی که پاره تن پیامبر صلی الله علیه و آله، سیدة نساء العالمین صلوات الله علیها دو لبخندش اینجا باشد
زمانی که می شنود بعد از پدرش زیاد زنده نمی ماند و اولین کسی است که به او ملحق می شود.
●عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: وَ دَخَلَتْ (فاطمة سلام الله علیها) عَلَیْهِ فِی مَرَضِهِ فَسَارَّهَا فَبَكَتْ ثُمَّ سَارَّهَا فَضَحِكَتْ فَقُلْتُ كُنْتُ أَرَی لِهَذِهِ فَضْلًا عَلَی النِّسَاءِ فَإِذَا هِیَ امْرَأَةٌ مِنَ النِّسَاءِ بَیْنَمَا هِیَ تَبْكِی إِذْ ضَحِكَتْ فَسَأَلْتُهَا فَقَالَتْ إِذَنْ إِنِّی لَبَذِرَةٌ فَلَمَّا تُوُفِّیَ رَسُولُ اللَّهِ سَأَلْتُهَا فَقَالَتْ إِنَّهُ أَخْبَرَنِی أَنَّهُ یَمُوتُ فَبَكَیْتُ ثُمَّ أَخْبَرَنِی أَنِّی أَوَّلُ أَهْلِهِ لُحُوقاً بِهِ فَضَحِكْتُ.
●عایشه روایت می کند: هنگام بیماری پیامبر خدا، فاطمه بر او وارد شد. پیامبر در گوش فاطمه سخنی راز گفت که فاطمه گریان شد. سپس در گوشش چیزی مخفیانه گفت که فاطمه خندان گردید! من با خود گفتم: «برای فاطمه فضیلتی بر سایر زنان قائل بودم. اکنون معلوم شد که وی هم نظیر سایر زنان است، زیرا در حالی که گریان است می خندد! وقتی دلیل خنده اش را از او جویا شدم گفت: «اگر پاسخ تو را بدهم، سرّی را که پیامبر هم اکنون گفته آشکار ساخته ام.»هنگامی که رسول الله وفات کرد، من بار دیگر آن سوال را از او پرسیدم. گفت: «وقتی پدرم خبر فوت خود را به من داد، گریان شدم. سپس مرا باخبر ساخت که تو اولین کس از اهل بیتم هستی که به من ملحق می شوی؛ پس من خندیدم.
بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار جلد 43 صفحه 25
وقتی صدیقه طاهره صلوات الله علیها تابوت خود را دید لبخندی زد 
●وَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: مَرِضَتْ فَاطِمَةُ مَرَضاً شَدِيداً فَقَالَتْ لِأَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ أَلَا تَرَيْنَ إِلَى مَا بَلَغْتُ فَلَا تَحْمِلِينِي عَلَى سَرِيرٍ ظَاهِرٍ فَقَالَتْ لَا لَعَمْرِي وَ لَكِنْ أَصْنَعُ نَعْشاً كَمَا رَأَيْتُ يُصْنَعُ بِالْحَبَشَةِ قَالَتْ فَأَرِينِيهِ فَأَرْسَلَتْ إِلَى جَرَائِدَ رَطْبَةٍ فَقُطِّعَتْ مِنَ الْأَسْوَاقِ ثُمَّ جَعَلَتْ عَلَى السَّرِيرِ نَعْشاً وَ هُوَ أَوَّلُ مَا كَانَ النَّعْشُ فَتَبَسَّمَتْ وَ مَا رُئِيَتْ مُتَبَسِّمَةً إِلَّا يَوْمَئِذٍ
●ابن عبّاس مىگويد: آن هنگام كه بيمارى فاطمه (سلام الله علیها) شدّت يافت، به اسماء بنت عميس فرمود: آيا نمی بینی در چه حالى هستم؟ مبادا مرا روى تختهایى بگذاريد كه جنازه ام ظاهر باشد و دیده شود!اسماء گفت: نه، به جان خودم سوگند، نظير آن تابوتى را براى تو درست می كنم كه در حبشه ديده ام ساخته می شود. حضرت زهرا (صلوات الله علیها) به او فرمود: پس نمونه آن را به من نشان بده.اسماء فرستاد تا از بازار شاخه هاى تازه خرما آوردند. آن گاه آن تابوتى را كه در حبشه ديده بود، ساخت، و آن اوّلين تابوتى بود كه ساخته شد. حضرت زهرا (صلوات الله علیها) پس از ديدن آن تابوت خندان شد و تا آن روز هيچ وقت خندان دیده نشده بود.
كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة)، ج1، ص: 503؛ بحار الأنوار ، ج43، ص: 189
#فاطمیهچه بی مقدار و بی ارزش است دنیایی که پاره تن پیامبر صلی الله علیه و آله، سیدة نساء العالمین صلوات الله علیها دو لبخندش اینجا باشد
●عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: وَ دَخَلَتْ (فاطمة سلام الله علیها) عَلَیْهِ فِی مَرَضِهِ فَسَارَّهَا فَبَكَتْ ثُمَّ سَارَّهَا فَضَحِكَتْ فَقُلْتُ كُنْتُ أَرَی لِهَذِهِ فَضْلًا عَلَی النِّسَاءِ فَإِذَا هِیَ امْرَأَةٌ مِنَ النِّسَاءِ بَیْنَمَا هِیَ تَبْكِی إِذْ ضَحِكَتْ فَسَأَلْتُهَا فَقَالَتْ إِذَنْ إِنِّی لَبَذِرَةٌ فَلَمَّا تُوُفِّیَ رَسُولُ اللَّهِ سَأَلْتُهَا فَقَالَتْ إِنَّهُ أَخْبَرَنِی أَنَّهُ یَمُوتُ فَبَكَیْتُ ثُمَّ أَخْبَرَنِی أَنِّی أَوَّلُ أَهْلِهِ لُحُوقاً بِهِ فَضَحِكْتُ.
●عایشه روایت می کند: هنگام بیماری پیامبر خدا، فاطمه بر او وارد شد. پیامبر در گوش فاطمه سخنی راز گفت که فاطمه گریان شد. سپس در گوشش چیزی مخفیانه گفت که فاطمه خندان گردید! من با خود گفتم: «برای فاطمه فضیلتی بر سایر زنان قائل بودم. اکنون معلوم شد که وی هم نظیر سایر زنان است، زیرا در حالی که گریان است می خندد! وقتی دلیل خنده اش را از او جویا شدم گفت: «اگر پاسخ تو را بدهم، سرّی را که پیامبر هم اکنون گفته آشکار ساخته ام.»هنگامی که رسول الله وفات کرد، من بار دیگر آن سوال را از او پرسیدم. گفت: «وقتی پدرم خبر فوت خود را به من داد، گریان شدم. سپس مرا باخبر ساخت که تو اولین کس از اهل بیتم هستی که به من ملحق می شوی؛ پس من خندیدم.
بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار جلد 43 صفحه 25
●وَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: مَرِضَتْ فَاطِمَةُ مَرَضاً شَدِيداً فَقَالَتْ لِأَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ أَلَا تَرَيْنَ إِلَى مَا بَلَغْتُ فَلَا تَحْمِلِينِي عَلَى سَرِيرٍ ظَاهِرٍ فَقَالَتْ لَا لَعَمْرِي وَ لَكِنْ أَصْنَعُ نَعْشاً كَمَا رَأَيْتُ يُصْنَعُ بِالْحَبَشَةِ قَالَتْ فَأَرِينِيهِ فَأَرْسَلَتْ إِلَى جَرَائِدَ رَطْبَةٍ فَقُطِّعَتْ مِنَ الْأَسْوَاقِ ثُمَّ جَعَلَتْ عَلَى السَّرِيرِ نَعْشاً وَ هُوَ أَوَّلُ مَا كَانَ النَّعْشُ فَتَبَسَّمَتْ وَ مَا رُئِيَتْ مُتَبَسِّمَةً إِلَّا يَوْمَئِذٍ
●ابن عبّاس مىگويد: آن هنگام كه بيمارى فاطمه (سلام الله علیها) شدّت يافت، به اسماء بنت عميس فرمود: آيا نمی بینی در چه حالى هستم؟ مبادا مرا روى تختهایى بگذاريد كه جنازه ام ظاهر باشد و دیده شود!اسماء گفت: نه، به جان خودم سوگند، نظير آن تابوتى را براى تو درست می كنم كه در حبشه ديده ام ساخته می شود. حضرت زهرا (صلوات الله علیها) به او فرمود: پس نمونه آن را به من نشان بده.اسماء فرستاد تا از بازار شاخه هاى تازه خرما آوردند. آن گاه آن تابوتى را كه در حبشه ديده بود، ساخت، و آن اوّلين تابوتى بود كه ساخته شد. حضرت زهرا (صلوات الله علیها) پس از ديدن آن تابوت خندان شد و تا آن روز هيچ وقت خندان دیده نشده بود.
كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة)، ج1، ص: 503؛ بحار الأنوار ، ج43، ص: 189
۴:۳۶
قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
یاعلی إن الله وَهَبَ لک حُبَ المساکین و المستضعفین فی الارض فَرضیتَ بهم إخواناً و رَضُوا بک إماماً.
ای علی خداوند دوستی مستمندان و مستضعفین زمین را به تو بخشید پس تو آنان را به برادری گزیدی و آنان تو را به امامت و پیشوایی
۱۸:۲۲
#قرآن_و_اهل_بیت
هشدار
و بشارت
صدیقه کبری سلام الله علیها
با دقت بخوانید!






¤¤¤
…مردی همسر خود را خدمت صدیقه کبری سلام الله علیها فرستاد تا از ایشان بپرسد که:" آیا او از شیعیان اهل بیت علیهم السلام هست یا نه "؟حضرت در پاسخِ آن زن فرمودند:
قولي لَهُ : إن كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ وَ تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ ، فأنتَ مِنْ شيعَتِنا ، وَ إلّا فَلا.
به او بگو:اگر به آنچه ما به تو فرمان داده ایم , عمل کنی و از آنچه ما تو را نهی کرده ایم پرهیز نمایی ، تو از "شیعیان" ما هستی ؛ وگر نه , نه!
وقتی آن زن , پاسخ را برای شوهرش گفت ، او برآشفت و گفت:وای بر من ! کیست که اهل گناه و اشتباه نباشد ؟ پس من برای ابد در آتش جهنم خواهم بود ؛ زیرا کسی که از شیعیان ایشان نیست , هیچگاه از آتش خارج نمی شود.
زن خدمت حضرت فاطمهء زهرا سلام الله علیها باز گشت و سخنان شوهر را برای ایشان بازگو نمود , حضرت فرمودند:
قولي لَهُ : لَيسَ هكذا ؛ شيعَتُنا مِن خِيارِ أهلِ الجَنَّةِ وَ كُلُّ مُحِبّينا وَ مُوالي اوليائِنا وَ مُعادي أعدائِنا وَ المُسَلِّمُ بِقَلبِهِ وَ لِسانِهِ لَنا ، لَيسوا مِن شيعَتِنا إذا خالَفوا أوامِرَنا وَ نَواهينا في سائِرِ الموبِقاتِ ؛ وَ هُم مَعَ ذلكَ في الجَنَّةِ ولكِن بَعدَ ما يُطَهَّرونَ مِن ذُنوبِهِم بِالبَلايا وَ الرَّزايا او في عَرَصاتِ القِيامَةِ بِأنواعِ شَدائِدِها اَو في الطَّبَقِ الأعلي مِن جَهَنَّمَ بِعَذابِها إلي أن نَستَنفِذَهُم بِحُبِّنا مِنها وَ نَنقُلَهُم إلي حَضرَتِنا.
به او بگو چنین نیست (که هر کس از شیعیان ما نباشد , در عذاب جهنم به طور همیشگی باقی بماند) ؛ شیعیان ما جزء برگزیدگان اهل بهشت هستند ؛و همهء دوستداران ما و دوستانِ دوستان ما و دشمنانِ دشمنان ما و هر کس که از دل و با زبان , تسلیم ماست ، در صورتی که مخالفت با اومر و نواهی ما در زمینهء معاصی هلاک کننده ، داشته باشد , جزء شیعیان ما نیستند ؛ اما با این حال اهل بهشت خواهند بود ؛ ولی البته پس از آنکه از گناهان خود پاک گردند ؛بوسیلهء بلاها و مصیبتها (در دنیا) و یا در عرصه های مختلف قیامت , به واسطهء سختیهایی که آنجا متحمل می شوند و یا وارد بالاترین طبقهء جهنم شده و عذاب می شوند تا آنکه ما ایشان را به خاطر محبتی که به ما داشته اند نجات داده و آنها را به حضور خود منتقل سازیم.






¤¤¤
بحار ۱۵۵/۶۸
…مردی همسر خود را خدمت صدیقه کبری سلام الله علیها فرستاد تا از ایشان بپرسد که:" آیا او از شیعیان اهل بیت علیهم السلام هست یا نه "؟حضرت در پاسخِ آن زن فرمودند:
۲۱:۵۲
معرفت حجت
ابو حمزه گفت: به حضرت صادق علیه السّلام عرض کردم: آیا زمین بدون امام پایدار میماند؟ فرمود: اگر ساعتی بدون امام باشد، زمین اهلش را فرو میبرد.
علل الشرائع: ۷۶
کرام نقل کرد که حضرت صادق علیه السّلام فرمود: اگر تمام مردم منحصر به دو نفر شوند، یکی از آن دو نفر امام خواهد بود. و فرمود: آخرین کسی که از دنیا میرود امام است، تا کسی نتواند بر خدا اعتراض کند که او را بدون حجت و راهنما قرار داده است.
علل الشرائع: ۷۶
ابو حمزه از حضرت باقر نقل میکند که فرمود: به خدا قسم از زمان مرگ آدم تاکنون، خداوند #زمین را خالی از امامی که موجب هدایت مردم شود نگذارده که حجت خدا است بر بندگان و در آینده نیز خالی از حجت نخواهد بود.
علل الشرائع: ۷۶
ابو جعفر علیه السّلام فرمود: خداوند زمین را خالی از امام قرار نمی دهد، چه ظاهر باشد و چه پنهان.
علل الشرائع: ۷۶
ذریح محاربی از امام #صادق علیه السّلام نقل میکند که شنیدم فرمود: به خدا قسم خداوند از زمان قبض روح آدم زمین را بدون امامی که به سوی او هدایت کند رها نکرده است. او #حجت خدای عزوجل بر بندگان است، کسی که او را رها کند به هلاکت میرسد و هر کس با او باشد، نجات مییابد، این حقی است بر خدای تبارک و تعالی.
کمال الدین: ۱۳۳، علل الشرائع: ۷۶ - ۷۷
ابو حمزه گفت: به حضرت صادق علیه السّلام عرض کردم: آیا زمین بدون امام پایدار میماند؟ فرمود: اگر ساعتی بدون امام باشد، زمین اهلش را فرو میبرد.
کرام نقل کرد که حضرت صادق علیه السّلام فرمود: اگر تمام مردم منحصر به دو نفر شوند، یکی از آن دو نفر امام خواهد بود. و فرمود: آخرین کسی که از دنیا میرود امام است، تا کسی نتواند بر خدا اعتراض کند که او را بدون حجت و راهنما قرار داده است.
ابو حمزه از حضرت باقر نقل میکند که فرمود: به خدا قسم از زمان مرگ آدم تاکنون، خداوند #زمین را خالی از امامی که موجب هدایت مردم شود نگذارده که حجت خدا است بر بندگان و در آینده نیز خالی از حجت نخواهد بود.
ابو جعفر علیه السّلام فرمود: خداوند زمین را خالی از امام قرار نمی دهد، چه ظاهر باشد و چه پنهان.
ذریح محاربی از امام #صادق علیه السّلام نقل میکند که شنیدم فرمود: به خدا قسم خداوند از زمان قبض روح آدم زمین را بدون امامی که به سوی او هدایت کند رها نکرده است. او #حجت خدای عزوجل بر بندگان است، کسی که او را رها کند به هلاکت میرسد و هر کس با او باشد، نجات مییابد، این حقی است بر خدای تبارک و تعالی.
۱۴:۵۰