۱۴:۱۷
احمد یارمحمدی
احمد یارمحمدی
روز نهم ماه مبارک رمضان اللّٰهُمَّ اجْعَلْ لِى فِیهِ نَصِیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَهِ، وَاهْدِنِى فِیهِ لِبَراهِینِکَ السّاطِعَهِ، وَخُذْ بِناصِیَتِى إِلىٰ مَرْضاتِکَ الْجامِعَهِ، بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتاقِینَ. خدایا، برای من در این ماه بهرهای از رحمت گستردهات قرار ده و به جانب دلایل درخشانت راهنمایی کن و مهارم را گرفته بهسوی خشنودی فراگیرت متوجه کن، به مهرت ای آرزوی مشتاقان. پیام دعای روز نهم ماه رمضان؛ رحمت خداوند گسترش رحمت خداوند قال الله تعالی: «و رحمتی وسعت کل شی ء»; (57) «رحمت من همه موجودات را فرا گرفته است.» موجبات رحمت خداوند احسان و نیکی: قال الله تعالی: «ان الله قریب من المحسنین » (58) ; «البته رحمت خداوند به نیکوکاران نزدیک است.» ایمان و اعتقاد به خدا: قال الله تعالی: «فاما الذین آمنوا بالله و اعتصموا به فسیدخلهم فی رحمه منه.» (59) یاد خدا: قال علی علیهالسلام: بذکر الله تستنزل الرحمه; (60) رحمت خداوند به واسطه ذکر او نازل میشود.» عفو و گذشت: قال علی علیهالسلام: «بالعفو تنزل الرحمه; (61) رحمت به واسطه عفو و بخشش نازل میشود.» اطاعت خدا و رسول: قال الله تعالی: «و اطیعوا الله و الرسول لعلکم ترحمون » (62) ; «از خدا و رسول اطاعت کنید که مشمول رحمت خدا شوید.» اندیشه و تفکر: قال علی علیهالسلام: «رحم الله امرءا تفکر فاعتبر.» (63) موعظه پذیری: قال علی علیهالسلام: «رحم الله امرءا اتعظ (64) ; انسان پندپذیر مشمول رحمت خداست.» استغفار: قال الله تعالی: «لولا تستغفرون الله لعلکم ترحمون » (65) ; «چرا از کردار زشت استغفار به درگاه خدا نمیکنید تا شاید مشمول رحمت خدا شوید.» ترحم بر ضعفا: قال علی علیهالسلام: «رحمه الضعفاء تستنزل الرحمه; (66) ترحم بر ضعیفان موجب نزول رحمت خداست.» مراقبه: قال علی علیهالسلام: «رحم الله عبدا راقب ذنبه و خاف ربه; (67) خداوند رحمت کند کسی را که گناهانش مد نظرش باشد و از خدا بترسد.»
روز دهم ماه مبارک رمضان
اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ، وَاجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْفائِزِینَ لَدَیْکَ، وَاجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ، بِإِحْسانِکَ یَا غایَهَ الطَّالِبِینَ.
خدایا، مرا در این ماه از توکلکنندگان و از رستگاران نزد خود و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت ای هدف جویندگان.
پیام دعای روز دهم ماه رمضان؛ سعادت
تعریف سعادت
قال الصادق علیهالسلام: «السعاده سبب خیر تمسک به السعید فیجره الی النجاه (68) ; سعادت وسیله خیری است که سعادتمند به کمک آن به رستگاری رهنمون میشود.»
سعادتمند کیست؟
مخلص: قال علی علیه السلام: «السعید من اخلص الطاعه (69) ; سعادتمند کسی است که طاعتش را برای خداوند خالص گرداند. »
پیروان علی علیهالسلام: قال رسول الله صلیاللهعلیهوآله: «یا علی ان السعید، کل السعید، حق السعید من اطاعک و تولاک من بعدی (70) ; یا علی! سعادتمند کامل و حقیقی کسی است که بعد از من، از تو اطاعت کند و پس از من ولایت تو را بپذیرد.»
اهل محاسبه: قال علی علیهالسلام: «من حاسب نفسه سعد (71) ; کسی که به محاسبه نفس بپردازد، سعادتمند میشود.»
همنشین علما: قال علی علیهالسلام: «جالس العلماء تسعد (72) ; با دانشمندان همنشین باش تا سعادتمند شوی.»
فرزند صالح داشتن: قال رسول الله صلیاللهعلیهوآله: «من سعاده الرجل الولد الصالح (73) ; فرزند صالح از سعادت انسان است. »
اللّٰهُمَّ اجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ، وَاجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْفائِزِینَ لَدَیْکَ، وَاجْعَلْنِى فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ، بِإِحْسانِکَ یَا غایَهَ الطَّالِبِینَ.
خدایا، مرا در این ماه از توکلکنندگان و از رستگاران نزد خود و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت ای هدف جویندگان.
پیام دعای روز دهم ماه رمضان؛ سعادت
تعریف سعادت
قال الصادق علیهالسلام: «السعاده سبب خیر تمسک به السعید فیجره الی النجاه (68) ; سعادت وسیله خیری است که سعادتمند به کمک آن به رستگاری رهنمون میشود.»
سعادتمند کیست؟
مخلص: قال علی علیه السلام: «السعید من اخلص الطاعه (69) ; سعادتمند کسی است که طاعتش را برای خداوند خالص گرداند. »
پیروان علی علیهالسلام: قال رسول الله صلیاللهعلیهوآله: «یا علی ان السعید، کل السعید، حق السعید من اطاعک و تولاک من بعدی (70) ; یا علی! سعادتمند کامل و حقیقی کسی است که بعد از من، از تو اطاعت کند و پس از من ولایت تو را بپذیرد.»
اهل محاسبه: قال علی علیهالسلام: «من حاسب نفسه سعد (71) ; کسی که به محاسبه نفس بپردازد، سعادتمند میشود.»
همنشین علما: قال علی علیهالسلام: «جالس العلماء تسعد (72) ; با دانشمندان همنشین باش تا سعادتمند شوی.»
فرزند صالح داشتن: قال رسول الله صلیاللهعلیهوآله: «من سعاده الرجل الولد الصالح (73) ; فرزند صالح از سعادت انسان است. »
۱۶:۰۴
احمد یارمحمدی
۶:۳۱
بازارسال شده از پیام های قرآنی
۞مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا ۖ وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ۞
۞آیه ۱۶۰ سوره انعام۞
۞هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر به او پاداش دهند، و هر كه كار بدى انجام دهد تنها همانند آن كيفر بيند، تا ستمى بر آنها نرفته باشد.۞
۲- تشويقِ چند برابر، ظلم نيست ولى كيفر بيش از حد ظلم است. «فَلا يُجْزى إِلَّا مِثْلَها وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ»
۳- خداوند، در پاداش با فضل خود رفتار مىكند، ولى در كيفر، با عدل. عَشْرُ أَمْثالِها ... إِلَّا مِثْلَها
۴- عمل انسان هميشه و همه جا همراه انسان است. مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ ... وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ
۱۰:۱۱
۱۶:۴۰
احمد یارمحمدی
عکس رهبری در اتاق استاد دانشگاه فرانسه!
داستان از این قراره که این خانوم بیحجاب بوده و درباره حجاب قانع نمیشده، ولی بعد از این که 20 کشور دنیارو میبینه متوجه میشه «حجاب داشتن» و «ایرانی بودن» ارزشش خیلی بیشتر از اون چیزیه که فکر میکرده!ـــــــــــــــــــــــ
دریافت بهروز ترین #خبرهای_داغ_سیاسی👇@khabarsyasi
۱۶:۴۰
قاسم فکاهی
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
قاسم فکاهی
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
قاسم فکاهی
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
H.j
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بازارسال شده از پیام های قرآنی
۞فَلَمَّا دَخَلُوا عَلَيْهِ قَالُوا يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ۞
۞آیه ۸۸ سوره یوسف۞
۞پس هنگامی که بر یوسف وارد شدند، گفتند: عزیزا! از سختی [قحطی و خشکسالی] به ما و خانواده ما گزند و آسیب رسیده و [برای دریافت آذوقه] مال ناچیزی آورده ایم، پس پیمانه ما را کامل بده و بر ما صدقه بخش؛ زیرا خدا صدقه دهندگان را پاداش می دهد.۞
۲-غافل نماندن از محرومان با انفاق.
۳- آیات و روایات در فضیلت صدقه دادن زیاد و خارج از حد احصاست. و از آیات و روایات استفاده می شود که:
صدقات را ذات مقدس حق قبول می فرماید، و سبب برکت و زیادی مال می شود، و باعث ادای دین می شود.
۱:۵۷
احمد یارمحمدی
رسول خدا صلّی اللّه علیه وآله:
۱:۵۸
بازارسال شده از مهدی تحقیقی
حدیث (3) امام باقر عليه السلام :اَلصّيامُ وَ الْحَجُّ تَسْكينُ الْقُلوبِ؛روزه و حج آرامبخش دلهاست.امالى (طوسى) ص 296، ح 582
۱۴:۵۹
گلی
سلام و عرض ادب و احترام طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق تعالی ان شاءلله تعالی همیشه سلامت و تندرست و پاینده باشید
۱:۵۲
احمد یارمحمدی
احمد یارمحمدی:
مزایای دنیوی و اخروی حج
امام سّجاد(ع):
حَجُّوا وَاعْتَمِروُا تَصِّحُ ابْدانُکُمْ وتَتَّسِعُ ارْزاقُکم وَتُکْفَوْنَ مَؤْوناتِ عَیالِکُمْ.
وَقالَ(ع): الحاجُّ مَغفورٌ لَهُ وَمَوْجُوبٌ لَهُ الجَنّةُ وَمُسْتَأْنَفٌ لَهُ العَمَلُ وَمَحْفوظٌ فی اهلِهِ وَمالِهِ.
حج و عمره به جای آورید، تا بدنهای شما تندرست و روزیهای شما فراوان و گسترده شود و هزینهها و مخارج خانواده شما تأمین گردد.همچنین فرمود: «حاجی» آمرزیده است و بهشت برای او حتمی و واجب است و باید اعمالش را از سر گیرد و نیز خانواده و اموالش برای او محفوظ میماند.
فروع کافی، ج۴،ص ۲۵۲
@17042_mahdi_tahghighi
حدیث (5) پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله :إِذَا كَانَتْ عَشِيَّةُ عَرَفَةَ يَقُولُ اللَّهُ لِمَلَائِكَتِهِ انْظُرُوا إِلَى عِبَادِي وَ إِمَائِي شُعْثاً غُبْراً جَاءُونِي مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ لَمْ يَرَوْا رَحْمَتِي وَ لَا عَذَابِي يَعْنِي الْجَنَّةَ وَ النَّارَ؛ أُشْهِدُكُمْ مَلَائِكَتِي أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُمُ الْحَاجَّ وَ غَيْرَ الْحَاجِّ فَلَمْ يَرَ يَوْماً أَكْثَرَ عُتَقَاءَ مِنَ النَّارِ مِنْ يَوْمِ عَرَفَةَ وَ لَيْلَتِهَاهنگام غروب روز عرفه خداوند به فرشتگانش میفرماید به بندگانم (زن و مرد) نگاه کنید با حالت ژولیده و غبار آلود به سمت من آمده اند از هر راه دوری ، رحمت و عذابم را نمیبینند(فقط برای من آمده اند) یعنی بهشت و جهنم؛ شهادت میدهم به شما فرشتگانم همانا به تحقیق آنها را بخشیدم حاجی و غیر حاجی؛ روزی دیده نشده بیشتر از روز و شب عرفه از آتش آزاد شوند.مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 10 ، ص 32 ، ح 11385
وَقالَ(ع): الحاجُّ مَغفورٌ لَهُ وَمَوْجُوبٌ لَهُ الجَنّةُ وَمُسْتَأْنَفٌ لَهُ العَمَلُ وَمَحْفوظٌ فی اهلِهِ وَمالِهِ.
@17042_mahdi_tahghighi
حدیث (5) پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله :إِذَا كَانَتْ عَشِيَّةُ عَرَفَةَ يَقُولُ اللَّهُ لِمَلَائِكَتِهِ انْظُرُوا إِلَى عِبَادِي وَ إِمَائِي شُعْثاً غُبْراً جَاءُونِي مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ لَمْ يَرَوْا رَحْمَتِي وَ لَا عَذَابِي يَعْنِي الْجَنَّةَ وَ النَّارَ؛ أُشْهِدُكُمْ مَلَائِكَتِي أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُمُ الْحَاجَّ وَ غَيْرَ الْحَاجِّ فَلَمْ يَرَ يَوْماً أَكْثَرَ عُتَقَاءَ مِنَ النَّارِ مِنْ يَوْمِ عَرَفَةَ وَ لَيْلَتِهَاهنگام غروب روز عرفه خداوند به فرشتگانش میفرماید به بندگانم (زن و مرد) نگاه کنید با حالت ژولیده و غبار آلود به سمت من آمده اند از هر راه دوری ، رحمت و عذابم را نمیبینند(فقط برای من آمده اند) یعنی بهشت و جهنم؛ شهادت میدهم به شما فرشتگانم همانا به تحقیق آنها را بخشیدم حاجی و غیر حاجی؛ روزی دیده نشده بیشتر از روز و شب عرفه از آتش آزاد شوند.مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 10 ، ص 32 ، ح 11385
۱۷:۲۷
بازارسال شده از پیام های قرآنی
۞يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ ۚ أُحِلَّتْ لَكُمْ بَهِيمَةُ الْأَنْعَامِ إِلَّا مَا يُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ غَيْرَ مُحِلِّي الصَّيْدِ وَأَنْتُمْ حُرُمٌ ۗ إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ مَا يُرِيدُ۞
۞آیه ۱ سوره مائده۞
۞اى كسانى كه ايمان آوردهايد، به پيمانها وفا كنيد. حيوانات چهارپا مگر آنهايى كه از اين پس برايتان گفته مىشود، بر شما حلال شدهاند و آنچه را كه در حال احرام صيد مىكنيد حلال مشماريد. خدا به هر چه مىخواهد حكم مىكند.۞
۲- اشعار دارد كه ايمان، ضامن وفاى به عهد و پيمانهاست. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ»
۳- حال كه خداوند انواع نعمتها را در اختيار ما گذاشته است، پس به پيمانهاى او وفادار باشيم. «أَوْفُوا بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَكُمْ»
۴- يكى از پيمانهاى الهى، توجّه به احكام حلال وحرام در خوردنىهاست. «أَوْفُوا بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَكُمْ».
@payam_qurani
۷:۰۹
بازارسال شده از خادمین حج و زیارت گیلان
واتساب :https://chat.whatsapp.com/Fo70upu1H0XKtcJPIqThkHتلگرام : https://t.me/sarollah1365ایتا : https://eitaa.com/sarollah1365بله : https://ble.ir/sarollah1365
۱:۳۰
حسین م
سلامعید شما مبارکامیدوارم که سال جدید، سالی پربار و پربرکت برای شما باشه.
۱۲:۴۸
بازارسال شده از مهدی تحقیقی
سال جدید سال ظهور حضرت حجت باشد وتوفیق زیارت آن بزرگوار نصیب شما باشد برادر شما احمدیارمحمدی
۱۲:۵۹
احمد یارمحمدی
چرا دعا مستجاب نمیشه؟
گاهی هر چقدر به درگاه خداوند راز و نیاز میکنیم مانند این است که صدای ما را نمیشود و دعا مستجاب نمیگردد. مگر نه این است که خداوند در آیه ای از قرآن میفرماید: مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را.باید بدانیم که مستجاب شدن دعا دارای آداب و شرایطی است که باید فراهم شود. از جمله:1-انسان باید چیزی را در دعا از خداوند طلب باشد که حرام یا به ضرر سایر افراد نباشد.در روایات آیات آمده است که برای حاجات معنوی دعا کنید تا مستجاب گردد، مانند دعا برای کمک به ترک حرام، توفیق برای اطاعت از امر الهی و …دعا باید مطابق با قوانین شرعی و تکوینی باشد و پیگیری و اصرار بر استجابت اموری که بر اساس آموزه های دینی نیست موثر نخواهد بود.گاهی گمان میکنیم دعا مستجاب نمیگردد اما این به خاطر عجله ما است. برای برآورده شدن دعا نباید شتاب کرد و باید زمان آن را به مصلحت خداوند واگذار نمود.برای استجابت دعا ذکر صلوات در ابتدا و انتهای دعا نیز توصیه میشود و همچنین باید از امید بستن به غیر از خدا و وسوسه های شیطان اجتناب کرد و بر پروردگار تکیه نمود.گاهی عدم استجابت دعا به نفع انسان است و خداوند بر آن از همه آگاهتر است.خداوند مهربان وعده داده است، در صورتى كه بندهاش چيزى از او بخواهد، اجابت نمايد و قطعاً خُلف وعده نمىكند: «وَمَنْ أوفى بِعَهدِه مِنَ اللَّه»؛ و از خدا با وفاتر به عهد كيست (توبه:۱۱۱).۲. خداوند به اقتضاى سلطنت و قدرتى كه بر قلب انسان دارد، «و اعْلمُوا أنّ اللَّه يَحولُ بَين المَرءِ و قَلبِه»؛ و بدانيد كه خداوند بين شخص و دل او حايل مىشود. (انفال:۲۴)، قادر است هر گونه تصرفى را بدون هيچ مانعى، اعمال نموده، دعاى بندهاش را اجابت نمايد؛ اما در عين حال، اجابت، مشروط است.۳. هدف از دعا كردن يا صرفاً تقرب به درگاه الهى و يا برآورده شدن حوايج مادى و معنوى است.۴. استجابت دعا، دو حالت دارد:۱. در اسرع وقت اجابت مىشود؛۲. با تأخير اجابت مىشود. در اين صورت نيز يا در دنيا و يا در آخرت است. تأخير در دنيا، زود هنگام و يا دير هنگام است.صورت اول: در جايى است كه، تمام شرايط، موجود و موانع، مفقود باشد.صورت دوم: تأخير در دنيا، چه زود و چه دير هنگام، ممكن است به خاطر چند امر باشد:۱. حكمت الهى كه ما نمىدانيم: «وَ ءاتَيكُم مِن كُلّ مَا سَأَلْتُمُوهُ؛ و قسمتى از آن چه او خواسته بود، به شما داد (ابراهيم:۳۴).۲. احتمال دارد، سود آن چه بعداً اعطا مىشود، بيشتر از آن چه فعلاً تقاضا شده است، باشد؛۳. تأخير دعا تا آخرت ممكن است، به خاطر اهتمام مؤمن به دينش باشد تا در صورت اجابت در دنيا دينش تباه نگردد؛۴. ممكن است به خاطر اين باشد كه خدا دوست دارد صداى بندهاش را بيشتر بشنود تا ثواب بيشترى به او بدهد؛۵. تأخير، چه در دنيا و چه در آخرت، ممكن است به خاطر آزمايش باشد.
گاهی هر چقدر به درگاه خداوند راز و نیاز میکنیم مانند این است که صدای ما را نمیشود و دعا مستجاب نمیگردد. مگر نه این است که خداوند در آیه ای از قرآن میفرماید: مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را.باید بدانیم که مستجاب شدن دعا دارای آداب و شرایطی است که باید فراهم شود. از جمله:1-انسان باید چیزی را در دعا از خداوند طلب باشد که حرام یا به ضرر سایر افراد نباشد.در روایات آیات آمده است که برای حاجات معنوی دعا کنید تا مستجاب گردد، مانند دعا برای کمک به ترک حرام، توفیق برای اطاعت از امر الهی و …دعا باید مطابق با قوانین شرعی و تکوینی باشد و پیگیری و اصرار بر استجابت اموری که بر اساس آموزه های دینی نیست موثر نخواهد بود.گاهی گمان میکنیم دعا مستجاب نمیگردد اما این به خاطر عجله ما است. برای برآورده شدن دعا نباید شتاب کرد و باید زمان آن را به مصلحت خداوند واگذار نمود.برای استجابت دعا ذکر صلوات در ابتدا و انتهای دعا نیز توصیه میشود و همچنین باید از امید بستن به غیر از خدا و وسوسه های شیطان اجتناب کرد و بر پروردگار تکیه نمود.گاهی عدم استجابت دعا به نفع انسان است و خداوند بر آن از همه آگاهتر است.خداوند مهربان وعده داده است، در صورتى كه بندهاش چيزى از او بخواهد، اجابت نمايد و قطعاً خُلف وعده نمىكند: «وَمَنْ أوفى بِعَهدِه مِنَ اللَّه»؛ و از خدا با وفاتر به عهد كيست (توبه:۱۱۱).۲. خداوند به اقتضاى سلطنت و قدرتى كه بر قلب انسان دارد، «و اعْلمُوا أنّ اللَّه يَحولُ بَين المَرءِ و قَلبِه»؛ و بدانيد كه خداوند بين شخص و دل او حايل مىشود. (انفال:۲۴)، قادر است هر گونه تصرفى را بدون هيچ مانعى، اعمال نموده، دعاى بندهاش را اجابت نمايد؛ اما در عين حال، اجابت، مشروط است.۳. هدف از دعا كردن يا صرفاً تقرب به درگاه الهى و يا برآورده شدن حوايج مادى و معنوى است.۴. استجابت دعا، دو حالت دارد:۱. در اسرع وقت اجابت مىشود؛۲. با تأخير اجابت مىشود. در اين صورت نيز يا در دنيا و يا در آخرت است. تأخير در دنيا، زود هنگام و يا دير هنگام است.صورت اول: در جايى است كه، تمام شرايط، موجود و موانع، مفقود باشد.صورت دوم: تأخير در دنيا، چه زود و چه دير هنگام، ممكن است به خاطر چند امر باشد:۱. حكمت الهى كه ما نمىدانيم: «وَ ءاتَيكُم مِن كُلّ مَا سَأَلْتُمُوهُ؛ و قسمتى از آن چه او خواسته بود، به شما داد (ابراهيم:۳۴).۲. احتمال دارد، سود آن چه بعداً اعطا مىشود، بيشتر از آن چه فعلاً تقاضا شده است، باشد؛۳. تأخير دعا تا آخرت ممكن است، به خاطر اهتمام مؤمن به دينش باشد تا در صورت اجابت در دنيا دينش تباه نگردد؛۴. ممكن است به خاطر اين باشد كه خدا دوست دارد صداى بندهاش را بيشتر بشنود تا ثواب بيشترى به او بدهد؛۵. تأخير، چه در دنيا و چه در آخرت، ممكن است به خاطر آزمايش باشد.
۱۷:۵۳