☫﷽☫#تحریر_حم
دو ابهام اصلی در
حماسه حسینی!!
(قسمت سوم):
در قسمتهای قبلی
،https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1578
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1579اشاره کردیم که در جستجوی جواب برای دو سؤال خطیر؛۱) چرا #حماسه؟!۲) چرا #کربلا؟!نیازمند شناخت #امام_حسین علیهالسلام در چهار دوره زمانی هستیم:الف- عمر ازلی حسین (قبل از تولد در دنیا)ب- عمر دنیوی حسین (از ۳شعبان ۴ هـ.ق. لغایت پایان سال ۶۰ هـ.ق.)ج- عمر عاشورائی حسین (در دهه اول محرمالحرام ۶۱ هـ.ق.)د- عمر ابدی حسین (بعد از شهادت در دنیا)
بیشترین شناخت مردمان از #امام_حسین علیهالسلام معطوف به بند «ج» است و متأسفانه از سایر ادوار زندگانی آنحضرت، آگهی کمتری دارند! و حال آنکه #شناخت_أکمل حسینبنعلی علیهماالسلام باید معطوف به #عمر_مربع آنحضرت باشد. در این سلسله، بر آنیم که همین مهم را بجوئیم إنشآءالله
الف) اگر بخواهیم وارد شناخت حسین علیه السلام در دوران قبل از تولد او در دنیا بشویم، باید بدانیم که میتوان او را #نخستین_انسان #عالم_وجود تصور کرد! یعنی قبل از حسین اساسا هیچ انسانی خلق نشده بود!خیلی عجیب است که چرا تاکنون کسی به این #مطلب_خطیر نپرداخته که؛ اولین انسانی که خالق متعال آفرید و به خود مبارکباد (فتبارک الله أحسن الخالقین) گفت؛ حضرت حسین بود نه حضرت آدم!اجازه بدهید؛ توضیحات خود را از مسئلهای که خلجان فکری حضرت #سلمان_فارسی شده بود شروع کنم؛آری! سلمان که شخصیت شگفتانگیزی داشت و از صحابی بزرگ #رسول_الله الاعظم(ص) بود، روزی مصمم شد که #سؤال_عجیب خود را از مولاعلی(ع) بپرسد و لذا بسوی او راهی شد. زیرا از پیامبر اعظم(ص) شنیده بود که «أنا مدینةالعلم و علیٌّ بابها»!در شخصیت پیچیده سلمان همین بس که بعد از اتفاق عجیبی که ابوذر (دیگر صحابی بزرگ پیغمبر) از سلمان شاهد آن بود، به نزد پیامبر شتافت و سلمان را متهم به سحر و جادوگری و بالتبع کفر و نفاق کرد!پیامبر ابوذر را به عظمت و اخلاص سلمان توجیه کرد.و از آنحضرت نقل است که؛ اگر #ابوذر میدانست در قلب/ذهن #سلمان چه میگذرد، او را تکفیر میکرد و وی را به قتل میرسانید (لکفره/لقتله)!!زیرا سلمان به مسائلی میاندیشید که فراتر از افق فکری سایرین بود. سؤالات و ابهاماتی در ذهن او شکل میگرفت که هر کسی قادر به جواب آنها نبود.در مسیری که میرود لحظهای هم مکث میکند و در فکرش این ابهام خطور میکند که آیا علی(ع) خواهد توانست پاسخ او را بدهد!؟!بمحض شرفیابی به محضر علی ولیالله، حضرت بدون مقدمه او را به حسین حواله میدهد؛ «إسئل من الحسین ما شئت»؛ آنچه میخواهی بپرسی از حسین سؤال کن!سلمان متوجه میشود که امام علی از سؤال فوقسنگین او آگاه است ولیکن ارجاع وی به حسین را شاید بشود تنبیهی بابت مکث و تردید لحظهای او تلقی کرد!و حال آنکه شاید تنبیهی در کار نبوده است و علت ارجاع سلمان به حسین بخاطر قدمت وجودی حسین بوده است. این نکته را از سؤال سلمان میتوان فهمید که بلافاصله در مقابل حسین زانو میزند و با شگفتی میپرسد: عمر شما چند سال است مولای من؟!
این سؤال سلمان شاید قابل تأملتر از سؤال اولیه او باشد. زیرا سلمان صاحب عنوان «منا اهل البیت» که شبانهروز پروانهوار در طواف خمسه آلعبا و خانه #فاطمه_زهرا در محله #بنی_هاشم است، بهتر از هر کسی میداند که حسین چند ساله و بلکه چند ماهه و حتی چند روزه است. اما چرا چنین سؤال حیرتانگیزی را مطرح میکند؟!آیا نشان از این نکته ندارد که؛ سؤال او پرسش از #عمر_دنیوی حسین نیست بلکه سؤال از #عمر_ازلی آنحضرت است؟!در هر حال امام حسین علیهالسلام جواب میدهند: ای سلمان! به دو سالگی من نگاه نکن. من پنجاه هزار سال قبل از #آدم_اول بودهام!(
«آدم اول» دیگر چه صیغهای است
)
... ادامه دارد.
سیدمحمدحسینی(منتظر)عاشورای ۱۴۰۱
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
در قسمتهای قبلی
بیشترین شناخت مردمان از #امام_حسین علیهالسلام معطوف به بند «ج» است و متأسفانه از سایر ادوار زندگانی آنحضرت، آگهی کمتری دارند! و حال آنکه #شناخت_أکمل حسینبنعلی علیهماالسلام باید معطوف به #عمر_مربع آنحضرت باشد. در این سلسله، بر آنیم که همین مهم را بجوئیم إنشآءالله
الف) اگر بخواهیم وارد شناخت حسین علیه السلام در دوران قبل از تولد او در دنیا بشویم، باید بدانیم که میتوان او را #نخستین_انسان #عالم_وجود تصور کرد! یعنی قبل از حسین اساسا هیچ انسانی خلق نشده بود!خیلی عجیب است که چرا تاکنون کسی به این #مطلب_خطیر نپرداخته که؛ اولین انسانی که خالق متعال آفرید و به خود مبارکباد (فتبارک الله أحسن الخالقین) گفت؛ حضرت حسین بود نه حضرت آدم!اجازه بدهید؛ توضیحات خود را از مسئلهای که خلجان فکری حضرت #سلمان_فارسی شده بود شروع کنم؛آری! سلمان که شخصیت شگفتانگیزی داشت و از صحابی بزرگ #رسول_الله الاعظم(ص) بود، روزی مصمم شد که #سؤال_عجیب خود را از مولاعلی(ع) بپرسد و لذا بسوی او راهی شد. زیرا از پیامبر اعظم(ص) شنیده بود که «أنا مدینةالعلم و علیٌّ بابها»!در شخصیت پیچیده سلمان همین بس که بعد از اتفاق عجیبی که ابوذر (دیگر صحابی بزرگ پیغمبر) از سلمان شاهد آن بود، به نزد پیامبر شتافت و سلمان را متهم به سحر و جادوگری و بالتبع کفر و نفاق کرد!پیامبر ابوذر را به عظمت و اخلاص سلمان توجیه کرد.و از آنحضرت نقل است که؛ اگر #ابوذر میدانست در قلب/ذهن #سلمان چه میگذرد، او را تکفیر میکرد و وی را به قتل میرسانید (لکفره/لقتله)!!زیرا سلمان به مسائلی میاندیشید که فراتر از افق فکری سایرین بود. سؤالات و ابهاماتی در ذهن او شکل میگرفت که هر کسی قادر به جواب آنها نبود.در مسیری که میرود لحظهای هم مکث میکند و در فکرش این ابهام خطور میکند که آیا علی(ع) خواهد توانست پاسخ او را بدهد!؟!بمحض شرفیابی به محضر علی ولیالله، حضرت بدون مقدمه او را به حسین حواله میدهد؛ «إسئل من الحسین ما شئت»؛ آنچه میخواهی بپرسی از حسین سؤال کن!سلمان متوجه میشود که امام علی از سؤال فوقسنگین او آگاه است ولیکن ارجاع وی به حسین را شاید بشود تنبیهی بابت مکث و تردید لحظهای او تلقی کرد!و حال آنکه شاید تنبیهی در کار نبوده است و علت ارجاع سلمان به حسین بخاطر قدمت وجودی حسین بوده است. این نکته را از سؤال سلمان میتوان فهمید که بلافاصله در مقابل حسین زانو میزند و با شگفتی میپرسد: عمر شما چند سال است مولای من؟!
این سؤال سلمان شاید قابل تأملتر از سؤال اولیه او باشد. زیرا سلمان صاحب عنوان «منا اهل البیت» که شبانهروز پروانهوار در طواف خمسه آلعبا و خانه #فاطمه_زهرا در محله #بنی_هاشم است، بهتر از هر کسی میداند که حسین چند ساله و بلکه چند ماهه و حتی چند روزه است. اما چرا چنین سؤال حیرتانگیزی را مطرح میکند؟!آیا نشان از این نکته ندارد که؛ سؤال او پرسش از #عمر_دنیوی حسین نیست بلکه سؤال از #عمر_ازلی آنحضرت است؟!در هر حال امام حسین علیهالسلام جواب میدهند: ای سلمان! به دو سالگی من نگاه نکن. من پنجاه هزار سال قبل از #آدم_اول بودهام!(
... ادامه دارد.
۱۳:۲۸
☫﷽☫#تحریر_حم
#فقر + #فحشآء
(= جنگ ترکیبی #شیطان علیه انسان)
#گشت_ارشاد بدون #گشت_ملعونین😳
فقر و فحشآء؛ دو قلوی جدائیناپذیری هستند که هر کدام باعث نشو و نما و بقای دیگری است. فقر که بیاید فحشآء را هم بدنبال خود میآورد همچنانکه توسعه فحشآء باعث توسعه فقر میگردد.هیچ جامعهای با فقر و فحشآء رنگ سعادت را نمیبیند همچنانکه هر جامعه مبتلی به یکی از این دو همزاد، به سعادت و رستگاری نمیرسد.در هر جامعهای، تموج فقر موجب تموج فحشآء و تموج فحشآء موجب تموج فقر است.
#قرآن، کلمات #فقر و #فحشآء را کنار هم قرار داده است تا بگوید که مفاهیم مخرب آندو، مکمل همدیگر هستند برای آنچه که #شیطان قصد تحمیل آنرا بر #انسان دارد.سوره بقره: «الشَّيطانُ يَعِدُكُمُ الفَقرَ وَ يَأمُرُكُم بِالفَحشاءِ ۖ وَ اللَّهُ يَعِدُكُم مَغفِرَةً مِنهُ وَ فَضلًا ۗ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» ﴿۲۶۸﴾شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی میدهد؛ و به فحشآء (و زشتیها) امر میکند؛ ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما میدهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و (به هر چیز) داناست. (به همین دلیل، به وعدههای خود، وفا میکند.)تفسیری از این آیه
را در اینجا ببینید
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1576راهکار توحیدی اسلام، اضمحلال فحشآء از طریق #مغفرة و اضمحلال فقر از طریق #فضل است که این دو مطلب تفسیر و تبیین مفصلی دارند.
گویا که فقر به تنهائی نمیتواند جامعه را به تباهی بکشاند همچنانکه فحشآء نیز به تنهائی قادر به اضمحلال #جامعه نیست. اما هر دو که نقشآفرینی نمایند، هر جامعهای به سرعت، #شیطانی میگردد.
#جامعه_ایرانی هم خارج از این شمول نیست.#بد_حجابی زنان و مردان، جلوهای بارز از فحشآء است که فقرآفرین است. همچنانکه فقر زنان و مردان، آبستن فحشآء از جمله بدحجابی است.
مبارزه با فحشآء بدون مبارزه با فقر یا مقابله با فقر بدون مقابله با فحشآء؛ آب در هاون کوفتن است.برای خشکانیدن ریشههای فحشآء و بدحجابی با فقر هم باید در افتاد. همچنانکه برای ریشهکنی فقر به بدحجابی و فحشآء هم باید تاخت.
کلیه سیاستها، قوانین، مقررات، مدیران و کارکنان دستگاههای گسترده (اعم از دولتی یا ملتی)، که توسعه فحشآء (و بدحجابی) را تسهیل میکنند باید مورد نقادی و اصلاح و مجازات قرار بگیرند همچنانکه اگر آنها فقر را تسهیل میکنند باید مورد جراحی ولو خونین قرار بگیرند!مبارزه با فحشآء بدون مبارزه با فقر و بالعکس آن، هرگز به فرجام نیکی نائل نمیگردد.اگر نمیخواهید با فحشآء مقابله کنید با فقر هم نجنگید و اگر نمیخواهید با فقر مبارزه کنید با فحشآء هم نجنگید! زیرا به نتیجه دلخواهی نمیرسید!
وقتی که شیطان با جنگ ترکیبی وارد جامعه شده است، برای شیطانزدائی از تار و پود جامعه، باید با فقر و فحشآء توأمان مواجه شوید.وقتی که (بتعبیر قالیباف در انتخابات۱۳۹۶) بخش قابل توجهی از جامعه (۹۶٪) گرفتار فقر و فلاکت و #فساد_اقتصادی هستند، از چنین جامعهای نباید توقع داشت که در فحشآء و #فساد_اخلاقی و بیناموسی و دیّوثی غرق نشود.
شیطان، استاد همهفنحریف جنگهای ترکیبی، برای توسعه و تحکیم فحشآء (از #بد_حجابی تا #همجنس_بازی) حتماً و بلاتردید کسانی را در جایگاههائی مؤثر (اعم از دولتی و عمومی)، نفوذ میدهد که جامعه را به فقر سوق بدهند.#اتاق_فکر تولید و توسعه فحشآء همان «اتاق فکر» توسعه و تولید فقر است.
اصلیترین و مؤثرترین پایگاه تولید و تعمیم فقر، همانا در دستگاههای دولتی و حکومتی است.فلذا #گشت_ارشاد بدون #گشت_مسئولین، ثمر معقول و مشروع و معروفی ندارد.منظور ما از «مسئولین» عبارت است از #نفوذی_های جبهه #دشمنان_ایران که در قالب #منافقون (اعم از متواری و مستقر یا دست به سلاح و دست به قلم و...)، #مرجفون و #فی_قلوبهم_مرض که هر سه دسته را قرآن مشمول #ملعونین نامیده است. (سوره احزاب) و حکم مقابله با آنها #قطع_رابطه آنهاست با جامعه (با تبعید یا زندان و یا اعدام)۱) منافقون (باطنشان با ظاهرشان زاویه دارد از ۰۰۱ درجه لغایت ۱۸۰ درجه و مهلکترین ضربات بر پیکر جامعه از ناحیه اینهاست که بلاتردید در سطوح مختلف نظام نفوذ دارند)۲) مرجفون (با اراجیف مستمر و شبکهای خود، باورهای صحیح جامعه را هدف گرفتهاند تا بطور کامل مضمحل سازند و #براندازی_خاموش نظام و ملت را رقم بزنند)۳) مریضالقلوب (بیماردلهای شفاناپذیر که براحتی #جلاد و #شهید را جابجا میکنند و همهچیز را وارونه میبینند و وارونه نشان میدهند و به هیچ صراطی مستقیم نیستند جز عناد و ستیز و ضدیت)
ساختار #نظام_جمهوری_اسلامی، فقیر #شورای_صیانت با اعضائی #دانا، #دلسوز و #دلیر #دین_مدار است.
سیدمحمدحسینی(منتظر)تیر ۱۴۰۲
کانالهای اطلاعرسانی حم:
eitaa.com/chelcheraaqHM
ble.ir/join/M2E3OGRlOT
eitaa.com/SayyedAlaaddin
eitaa.com/G
فقر و فحشآء؛ دو قلوی جدائیناپذیری هستند که هر کدام باعث نشو و نما و بقای دیگری است. فقر که بیاید فحشآء را هم بدنبال خود میآورد همچنانکه توسعه فحشآء باعث توسعه فقر میگردد.هیچ جامعهای با فقر و فحشآء رنگ سعادت را نمیبیند همچنانکه هر جامعه مبتلی به یکی از این دو همزاد، به سعادت و رستگاری نمیرسد.در هر جامعهای، تموج فقر موجب تموج فحشآء و تموج فحشآء موجب تموج فقر است.
#قرآن، کلمات #فقر و #فحشآء را کنار هم قرار داده است تا بگوید که مفاهیم مخرب آندو، مکمل همدیگر هستند برای آنچه که #شیطان قصد تحمیل آنرا بر #انسان دارد.سوره بقره: «الشَّيطانُ يَعِدُكُمُ الفَقرَ وَ يَأمُرُكُم بِالفَحشاءِ ۖ وَ اللَّهُ يَعِدُكُم مَغفِرَةً مِنهُ وَ فَضلًا ۗ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» ﴿۲۶۸﴾شیطان، شما را (به هنگام انفاق،) وعده فقر و تهیدستی میدهد؛ و به فحشآء (و زشتیها) امر میکند؛ ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما میدهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و (به هر چیز) داناست. (به همین دلیل، به وعدههای خود، وفا میکند.)تفسیری از این آیه
گویا که فقر به تنهائی نمیتواند جامعه را به تباهی بکشاند همچنانکه فحشآء نیز به تنهائی قادر به اضمحلال #جامعه نیست. اما هر دو که نقشآفرینی نمایند، هر جامعهای به سرعت، #شیطانی میگردد.
#جامعه_ایرانی هم خارج از این شمول نیست.#بد_حجابی زنان و مردان، جلوهای بارز از فحشآء است که فقرآفرین است. همچنانکه فقر زنان و مردان، آبستن فحشآء از جمله بدحجابی است.
مبارزه با فحشآء بدون مبارزه با فقر یا مقابله با فقر بدون مقابله با فحشآء؛ آب در هاون کوفتن است.برای خشکانیدن ریشههای فحشآء و بدحجابی با فقر هم باید در افتاد. همچنانکه برای ریشهکنی فقر به بدحجابی و فحشآء هم باید تاخت.
کلیه سیاستها، قوانین، مقررات، مدیران و کارکنان دستگاههای گسترده (اعم از دولتی یا ملتی)، که توسعه فحشآء (و بدحجابی) را تسهیل میکنند باید مورد نقادی و اصلاح و مجازات قرار بگیرند همچنانکه اگر آنها فقر را تسهیل میکنند باید مورد جراحی ولو خونین قرار بگیرند!مبارزه با فحشآء بدون مبارزه با فقر و بالعکس آن، هرگز به فرجام نیکی نائل نمیگردد.اگر نمیخواهید با فحشآء مقابله کنید با فقر هم نجنگید و اگر نمیخواهید با فقر مبارزه کنید با فحشآء هم نجنگید! زیرا به نتیجه دلخواهی نمیرسید!
وقتی که شیطان با جنگ ترکیبی وارد جامعه شده است، برای شیطانزدائی از تار و پود جامعه، باید با فقر و فحشآء توأمان مواجه شوید.وقتی که (بتعبیر قالیباف در انتخابات۱۳۹۶) بخش قابل توجهی از جامعه (۹۶٪) گرفتار فقر و فلاکت و #فساد_اقتصادی هستند، از چنین جامعهای نباید توقع داشت که در فحشآء و #فساد_اخلاقی و بیناموسی و دیّوثی غرق نشود.
شیطان، استاد همهفنحریف جنگهای ترکیبی، برای توسعه و تحکیم فحشآء (از #بد_حجابی تا #همجنس_بازی) حتماً و بلاتردید کسانی را در جایگاههائی مؤثر (اعم از دولتی و عمومی)، نفوذ میدهد که جامعه را به فقر سوق بدهند.#اتاق_فکر تولید و توسعه فحشآء همان «اتاق فکر» توسعه و تولید فقر است.
۱۳:۲۹
یک دهان خواهم به پهنای فلکتا بگویم وصف آن رشک ملک
#طفلان#عطشان#عباس#آب
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1596
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1598
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1600
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
#طفلان#عطشان#عباس#آب
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1596
۱۳:۲۹
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
آیت الله حائری شیرازی
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
۱۳:۳۰
گزارش رائفیپور از انحراف مجلس با ریاست قالیباف
کانالهای اطلاعرسانی حم:
eitaa.com/chelcheraaqHM
ble.ir/join/M2E3OGRlOT
eitaa.com/SayyedAlaaddin
eitaa.com/GonbadeFirozeh
۱۳:۳۱
گزارش رائفیپور از انحراف مجلس با ریاست قالیباف
کانالهای اطلاعرسانی حم:
eitaa.com/chelcheraaqHM
ble.ir/join/M2E3OGRlOT
eitaa.com/SayyedAlaaddin
eitaa.com/GonbadeFirozeh
۱۳:۳۱
سرباز گمنام:
امام حسین علیه السلام بخاطر "امر به معروف و نهی از منکر" به قتلگاه رفت، شما هی حسین حسین میگید ولی به هیچ قتلگاهی نزدیک نمیشید!
میگید ما همون یزید و اگر گیر بیاریم پوستش و میکنیم، اونم چون میدونید نه اون شمارو گیر میاره نه شما اون رو! استاد ازغدی
ـــــــــــــــــــــ
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
ـــــــــــــــــــــ
۱۳:۳۱
☫﷽☫#تحریر_حم
دو ابهام اصلی در
حماسه حسینی!!
(قسمت چهارم)؛
(ادامه سه قسمت از مبحثی که در عاشورای ۱۴۰۱ تحریر و سال گذشته قبل از فیلتر واتساپ در آن فضای مجازی تقدیم نمودم و اینک در ایتا مجدداً بارگذاری کردم

):https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1578
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1579
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1580
#امام_حسین در جواب سؤال غریب #سلمان_فارسی به #آدم_اول اشاره فرمودند!و طرح مسئله شد که «آدم اول» کیست؟! و مربوط به چه زمانی است؟!
آدم اول کسی جز #علی نیست ولیکن #حسین ۵۰/۰۰۰ سال قبل از او بود!
تا صورت پيوند جهـــــــــــــــان بود علي بودتا نقش زمين بود و زمـــــــان بود علي بود
آن شاه سرافـــــــراز که اندر شب معـــراجبا احمــــــــــد مختــــــــــار يکي بود علي بود
اين کفر نباشد، سخــن کفر نه اين استتا هست علي باشد و تا بـــــــــود علي بود
آری! «علی بود» ولیکن حسین ۵۰ هزار سال قبل از علی بود.قبل از ذکر مابقی پاسخ حسینبنعلی علیهماالسلام به #سلمان_فارسی، لازمست به دو روایتی از #امام_علی توجه کنیم که در آنها به انواع آدمها قبل از #آدم ابوالبشر اشاره فرموده است:
مؤسس #مدرسه_فیضیه قم (محمدبنمرتضی که از طرف ابوالزوجهاش؛ جناب ملاصدرا به ملامحسن #فیض_کاشانی ملقب گردید) از مشاهیر شیعه، بزرگان علماء، أکابر حکماء، اعیان محدثین و فقهاء قرن یازدهم و صاحب انواع تألیفات در فصل پایانی کتاب #کلمات_مکنونه خود از «شیخ حافظ رجب بن محمد البرسی» (صاحب کتاب مشارق انوار الیقین فی اسرار امیر المؤمنین) خطبه مفصل و مطولی را نقل میکند که فراز اول آن چنین است: «... قال؛ أنا عندی مفاتیح الغیب لایعلمها بعد رسولالله إلا أنا، أنا ذوالقرنین المذکور فی الصحف الاولی، أنا خاتم سلیمان، أنا ولی الحساب، أنا صاحب الصراط و الموقف، أنا قاسم الجنة و النار، أنا #آدم_الاول، أنا نوح الاول، أنا آیة الجبار، أنا حقیقة الاسرار، أنا ... أنا ... [الی] ... أنا أمیرالمؤمنین، أنا عین الیقین، أنا حجة الله فی السموات و الارض، أنا ...» (چاپ مؤسسه فراهانی ۱۳۴۲)
تا اینجای قضیه روشن شد که «آدم اول» خود علی علیهالسلام بوده و بالطبع آنحضرت باید هم سلمان را (بلحاظ نوع سؤالی که داشته و احتمالاً راجع به قدمت خلقت اولین انسان بوده) به حسین علیهالسلام ارجاع میداده است. زیرا که آنحضرت ۵۰/۰۰۰ سال قبل از علی خلقت داشته است و در عالم آفرینش حتی از علی هم قدیمیتر بوده است.شاید عبارت «یا قدیمالاحسان بحق الحسین» در ادعیه مأثوره، اشاره به همین قدمت آفرینشی او دارد.ضمنا #رجعت_صغیره #امام_حسین هم (در دوره #ظهور_امام_زمان عجّلالله فرجه) و مدت #سلطنت_جهانی او ۵۰/۰۰۰ سال خواهد بود آنگاه علی با ۴۰/۰۰۰ سال #حکومت_جهانی که در بیان #عمر_ابدی حسین به جزئیات بیشتری از آن خواهیم پرداخت.
حال نوبت به این سؤال میرسد که؛ مگر خالق متعال چند تا #آدم آفریده است که علی اول آنها بوده است؟!
خود آنحضرت در جواب سائلی (احتمالاً سلمان فارسی!) که میپرسد: یا علی! قبل از آدم، چه کسی بوده است؟!امام میفرماید: آدم.سائل: و قبل از آن آدم؟علی: آدم!سائل: و قبل از او؟امیر: تا فردا هم که به این تکرار ادامه بدهی، جوابی جز تکرار آدم نخواهی شنید!(کنایه از اینکه نه وقت مرا بگیر و نه خودت را خسته کن! تا زمین و آسمان بوده، آدمی هم در آنها بوده و آدم کنونی روی زمین صرفاً یک حلقه از این زنجیره طویل است!)
مفهوم این گفتگوی عجیب، اینست که خالق متعال، آدمهای بیشماری را آفریده است که آخرین آنها آدم ابوالبشر (و زوج حوا) بوده است و اول آنان؛ علی علیهالسلام.
و قاعدتاً هر کدام از این آدمها در دورانی بوجود آمده و بعد از تکثیر میلیاردی یا تریلیاردی، منقرض شدهاند ولیکن برخی از آنها در بسیاری از این دورهها بازآفرینی شده و حضور مؤثری داشتهاند.جالب آنکه؛ این عوالم بسیار مشابه همدیگر بودهاند و خیلی از شخصیتها و جایگاهها در آنها تکرار شده است!چنانکه حضرت امیر در خطبه مذکور میفرماید: «أنا نوح الاول»! یعنی که در یکی از دورههای یکی از آدمها در زمین، علی علیهالسلام در قامت پیامبری همچون #نوح برانگیخته شده است.
حال برگردیم به ادامه جواب حسینبنعلی به سلمان فارسی که فرمود: من پنجاه هزار سال قبل از آدم اول بودهام.(سلمان آمده تا از علی سؤالی را بپرسد که آدم اول او را به حسین ارجاع میدهد. حسین هم تلویحاً میفرماید: سؤالت را باید از من بپرسی که ۵۰/۰۰۰ سال قبل از علی بودهام و جواب مناسبتر و دقیقتری دارم که شاید علی نمیداند!)
...ادامه دارد.
سیدمحمدحسینی(منتظر)عاشورای ۱۴۰۲
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
(ادامه سه قسمت از مبحثی که در عاشورای ۱۴۰۱ تحریر و سال گذشته قبل از فیلتر واتساپ در آن فضای مجازی تقدیم نمودم و اینک در ایتا مجدداً بارگذاری کردم
#امام_حسین در جواب سؤال غریب #سلمان_فارسی به #آدم_اول اشاره فرمودند!و طرح مسئله شد که «آدم اول» کیست؟! و مربوط به چه زمانی است؟!
تا صورت پيوند جهـــــــــــــــان بود علي بودتا نقش زمين بود و زمـــــــان بود علي بود
آن شاه سرافـــــــراز که اندر شب معـــراجبا احمــــــــــد مختــــــــــار يکي بود علي بود
اين کفر نباشد، سخــن کفر نه اين استتا هست علي باشد و تا بـــــــــود علي بود
آری! «علی بود» ولیکن حسین ۵۰ هزار سال قبل از علی بود.قبل از ذکر مابقی پاسخ حسینبنعلی علیهماالسلام به #سلمان_فارسی، لازمست به دو روایتی از #امام_علی توجه کنیم که در آنها به انواع آدمها قبل از #آدم ابوالبشر اشاره فرموده است:
مؤسس #مدرسه_فیضیه قم (محمدبنمرتضی که از طرف ابوالزوجهاش؛ جناب ملاصدرا به ملامحسن #فیض_کاشانی ملقب گردید) از مشاهیر شیعه، بزرگان علماء، أکابر حکماء، اعیان محدثین و فقهاء قرن یازدهم و صاحب انواع تألیفات در فصل پایانی کتاب #کلمات_مکنونه خود از «شیخ حافظ رجب بن محمد البرسی» (صاحب کتاب مشارق انوار الیقین فی اسرار امیر المؤمنین) خطبه مفصل و مطولی را نقل میکند که فراز اول آن چنین است: «... قال؛ أنا عندی مفاتیح الغیب لایعلمها بعد رسولالله إلا أنا، أنا ذوالقرنین المذکور فی الصحف الاولی، أنا خاتم سلیمان، أنا ولی الحساب، أنا صاحب الصراط و الموقف، أنا قاسم الجنة و النار، أنا #آدم_الاول، أنا نوح الاول، أنا آیة الجبار، أنا حقیقة الاسرار، أنا ... أنا ... [الی] ... أنا أمیرالمؤمنین، أنا عین الیقین، أنا حجة الله فی السموات و الارض، أنا ...» (چاپ مؤسسه فراهانی ۱۳۴۲)
تا اینجای قضیه روشن شد که «آدم اول» خود علی علیهالسلام بوده و بالطبع آنحضرت باید هم سلمان را (بلحاظ نوع سؤالی که داشته و احتمالاً راجع به قدمت خلقت اولین انسان بوده) به حسین علیهالسلام ارجاع میداده است. زیرا که آنحضرت ۵۰/۰۰۰ سال قبل از علی خلقت داشته است و در عالم آفرینش حتی از علی هم قدیمیتر بوده است.شاید عبارت «یا قدیمالاحسان بحق الحسین» در ادعیه مأثوره، اشاره به همین قدمت آفرینشی او دارد.ضمنا #رجعت_صغیره #امام_حسین هم (در دوره #ظهور_امام_زمان عجّلالله فرجه) و مدت #سلطنت_جهانی او ۵۰/۰۰۰ سال خواهد بود آنگاه علی با ۴۰/۰۰۰ سال #حکومت_جهانی که در بیان #عمر_ابدی حسین به جزئیات بیشتری از آن خواهیم پرداخت.
حال نوبت به این سؤال میرسد که؛ مگر خالق متعال چند تا #آدم آفریده است که علی اول آنها بوده است؟!
خود آنحضرت در جواب سائلی (احتمالاً سلمان فارسی!) که میپرسد: یا علی! قبل از آدم، چه کسی بوده است؟!امام میفرماید: آدم.سائل: و قبل از آن آدم؟علی: آدم!سائل: و قبل از او؟امیر: تا فردا هم که به این تکرار ادامه بدهی، جوابی جز تکرار آدم نخواهی شنید!(کنایه از اینکه نه وقت مرا بگیر و نه خودت را خسته کن! تا زمین و آسمان بوده، آدمی هم در آنها بوده و آدم کنونی روی زمین صرفاً یک حلقه از این زنجیره طویل است!)
مفهوم این گفتگوی عجیب، اینست که خالق متعال، آدمهای بیشماری را آفریده است که آخرین آنها آدم ابوالبشر (و زوج حوا) بوده است و اول آنان؛ علی علیهالسلام.
و قاعدتاً هر کدام از این آدمها در دورانی بوجود آمده و بعد از تکثیر میلیاردی یا تریلیاردی، منقرض شدهاند ولیکن برخی از آنها در بسیاری از این دورهها بازآفرینی شده و حضور مؤثری داشتهاند.جالب آنکه؛ این عوالم بسیار مشابه همدیگر بودهاند و خیلی از شخصیتها و جایگاهها در آنها تکرار شده است!چنانکه حضرت امیر در خطبه مذکور میفرماید: «أنا نوح الاول»! یعنی که در یکی از دورههای یکی از آدمها در زمین، علی علیهالسلام در قامت پیامبری همچون #نوح برانگیخته شده است.
حال برگردیم به ادامه جواب حسینبنعلی به سلمان فارسی که فرمود: من پنجاه هزار سال قبل از آدم اول بودهام.(سلمان آمده تا از علی سؤالی را بپرسد که آدم اول او را به حسین ارجاع میدهد. حسین هم تلویحاً میفرماید: سؤالت را باید از من بپرسی که ۵۰/۰۰۰ سال قبل از علی بودهام و جواب مناسبتر و دقیقتری دارم که شاید علی نمیداند!)
...ادامه دارد.
۱۳:۳۱
☫﷽☫
#تحریر_حم
#فرهنگ_عاشورایی(گلچینی از گفتههای منبری و نوشتههای تبیینی #حسینی_منتظر در طی؛ قریب ۴۰ سال سخنرانی در انواع هیئات، مساجد و محافل و قریب ۲۰ سال مطلبنویسی در انواع فضاهای مجازی)
#فرهنگ_عاشورا = #فرهنگ_أکمل؛(مقدمه):
#تاریخ و #تمدن #بشریت در طول ازمنه و دورانهای متنوع خود، دارای انواع گوناگون فرهنگها و سبکهای زندگی بوده است که نابترین و الهیترین و بالتبع، الهامبخشترین و أکمل آنها؛ #فرهنگ_عاشورا است که قرین اوج #ایثار و موج #اخلاص است.آن جامعهای، متعالی است که بخواهد و بتواند به فرهنگ عاشورایی آراسته گردد و این فرهنگ أکمل را در تار و پود کار و زندگی خود تجلی بخشد وگرنه که اندر خم یک کوچه مانده است! ولو اینکه شکوه تمدنی آن، چشمها را خیره سازد و واأسفا که عقل مردم به چشمشان است و چشمشان کمسو!
اگر برای «فرهنگ عاشورائی»، پیکر و ساختاری در نظر بگیریم، بلارَیب روح آن، #حسین است و اساساً فرهنگ عاشورا، عجین با #امام_حسین علیهالسلام است و این کالبد بدون آنحضرت، معنا و مفهومی ندارد.فلذا پیشنیاز #شناخت فرهنگ عاشورا، #معرفت به حسین است. #عرفان به آن حسینی که #قربان #خالق_متعال است.شاید مناسبتر آن بود که از عنوان #فرهنگ_کربلا استفاده شود ولیکن بلحاظ احتمال خلط مبحث با فرهنگ اهالی ساکن شهر کربلا، از این عنوان معنیدار صرفنظر شد!سخن امام صادق علیهالسلام مبنی بر اینکه؛ «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» (صرفنظر از تفاسیر مختلفی که توسط علمای انقلابی از آن بعمل آمده)، در واقع سخن از آرزوئی قابل تحقق است و برای شیعیان اهلالبیت (علیهمالسلام) یک #فریضه و امر «باید»ی است که صد البته تجلی أکمل آن بدست #صاحب_الامر (عج) امکانپذیر خواهد گشت إنشآءاللهیکی از قابلتأملترین تفسیرهای این عبارت از آنِ آیتالله خامنهای است که آن را چنین تفسیر کردند: «در هر دورهای انسانها نقشی دارند که اگر آن نقش را بهدرستی، در لحظه مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همهچیز به سامان خواهد رسید، ملتها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد.»(پایگاه اطلاعرسانی آیتالله خامنهای در گزارشی از بیانات معظمله در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع))
و اما #معرفت_حسینی:اگرچه حسین مشهورترین امام از ۱۲ امام است ولیکن بقول صائب:یک عمر میتوان سخن از «زلف یار» گفتدر بند آن مباش که؛ مضمون نمانده است
برای #شناخت_حسین، باید او را حداقل از سه زاویه ضروری، مورد نگرش قرار بدهیم وگرنه نگاه ما جامع نخواهد بود:
۱) #شخصیت_حسین۲) #حماسه_حسین۳) #علت_حسینیه
حماسهای که امام حسین (علیهالسلام) در کربلا آفرید، ریشه در ریشه و شاکله شخصیتی آنحضرت داشت ولیکن حماسهآفرینی شخصیتی مثل حسین، علل مختلفی داشت که در بین آنها باید علتالعلل آنرا هم جُست وگرنه قابل بهرهبرداری أکمل نخواهد بود.فلذا ناچاریم مبحث خود را در سه مقاله پیوسته به هم دنبال نمائیم:
۱- شاکله شخصیتی۲- نهضت و حماسه۳- انگیزه و هدف
وگرنه بیبهره یا کمبهره خواهیم ماند. بدون این معرفت مثلثی یا نقصان در اضلاع و زوایای آن، هرگز به کنه مطلب و جوهره #گوهر_فروزان و #اختر_تابان و #کهکشان_معرفت فرهنگ عاشورائی، نائل نخواهیم گشت.
...ادامه دارد.
سیدمحمدحسینی(منتظر)عاشورای ۱۴۰۲
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم 
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
#فرهنگ_عاشورایی(گلچینی از گفتههای منبری و نوشتههای تبیینی #حسینی_منتظر در طی؛ قریب ۴۰ سال سخنرانی در انواع هیئات، مساجد و محافل و قریب ۲۰ سال مطلبنویسی در انواع فضاهای مجازی)
#فرهنگ_عاشورا = #فرهنگ_أکمل؛(مقدمه):
#تاریخ و #تمدن #بشریت در طول ازمنه و دورانهای متنوع خود، دارای انواع گوناگون فرهنگها و سبکهای زندگی بوده است که نابترین و الهیترین و بالتبع، الهامبخشترین و أکمل آنها؛ #فرهنگ_عاشورا است که قرین اوج #ایثار و موج #اخلاص است.آن جامعهای، متعالی است که بخواهد و بتواند به فرهنگ عاشورایی آراسته گردد و این فرهنگ أکمل را در تار و پود کار و زندگی خود تجلی بخشد وگرنه که اندر خم یک کوچه مانده است! ولو اینکه شکوه تمدنی آن، چشمها را خیره سازد و واأسفا که عقل مردم به چشمشان است و چشمشان کمسو!
اگر برای «فرهنگ عاشورائی»، پیکر و ساختاری در نظر بگیریم، بلارَیب روح آن، #حسین است و اساساً فرهنگ عاشورا، عجین با #امام_حسین علیهالسلام است و این کالبد بدون آنحضرت، معنا و مفهومی ندارد.فلذا پیشنیاز #شناخت فرهنگ عاشورا، #معرفت به حسین است. #عرفان به آن حسینی که #قربان #خالق_متعال است.شاید مناسبتر آن بود که از عنوان #فرهنگ_کربلا استفاده شود ولیکن بلحاظ احتمال خلط مبحث با فرهنگ اهالی ساکن شهر کربلا، از این عنوان معنیدار صرفنظر شد!سخن امام صادق علیهالسلام مبنی بر اینکه؛ «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» (صرفنظر از تفاسیر مختلفی که توسط علمای انقلابی از آن بعمل آمده)، در واقع سخن از آرزوئی قابل تحقق است و برای شیعیان اهلالبیت (علیهمالسلام) یک #فریضه و امر «باید»ی است که صد البته تجلی أکمل آن بدست #صاحب_الامر (عج) امکانپذیر خواهد گشت إنشآءاللهیکی از قابلتأملترین تفسیرهای این عبارت از آنِ آیتالله خامنهای است که آن را چنین تفسیر کردند: «در هر دورهای انسانها نقشی دارند که اگر آن نقش را بهدرستی، در لحظه مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همهچیز به سامان خواهد رسید، ملتها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد.»(پایگاه اطلاعرسانی آیتالله خامنهای در گزارشی از بیانات معظمله در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع))
و اما #معرفت_حسینی:اگرچه حسین مشهورترین امام از ۱۲ امام است ولیکن بقول صائب:یک عمر میتوان سخن از «زلف یار» گفتدر بند آن مباش که؛ مضمون نمانده است
برای #شناخت_حسین، باید او را حداقل از سه زاویه ضروری، مورد نگرش قرار بدهیم وگرنه نگاه ما جامع نخواهد بود:
۱) #شخصیت_حسین۲) #حماسه_حسین۳) #علت_حسینیه
حماسهای که امام حسین (علیهالسلام) در کربلا آفرید، ریشه در ریشه و شاکله شخصیتی آنحضرت داشت ولیکن حماسهآفرینی شخصیتی مثل حسین، علل مختلفی داشت که در بین آنها باید علتالعلل آنرا هم جُست وگرنه قابل بهرهبرداری أکمل نخواهد بود.فلذا ناچاریم مبحث خود را در سه مقاله پیوسته به هم دنبال نمائیم:
۱- شاکله شخصیتی۲- نهضت و حماسه۳- انگیزه و هدف
وگرنه بیبهره یا کمبهره خواهیم ماند. بدون این معرفت مثلثی یا نقصان در اضلاع و زوایای آن، هرگز به کنه مطلب و جوهره #گوهر_فروزان و #اختر_تابان و #کهکشان_معرفت فرهنگ عاشورائی، نائل نخواهیم گشت.
...ادامه دارد.
۱۳:۳۱
بجز از #علی که آرد پسری ابوالعجائبکه علم کند به عالم، #شهدای_کربلا را
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم 
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
۱۳:۳۲
مقدمه گفتگوی ۹ دی
ادامه در پست بعد
۱۳:۳۲
مقدمه گفتگوی ۹ دی
۱۳:۳۲
#دستگاه_محاسباتی#محاسبه_غلط#جهت_خطا
در دیدار مسئولان:... تطمیع، فقط تطمیع شخصى نیست؛ تطمیعهاى کلّى: «چنین میکنیم، چنان میکنیم»؛ بعد هم نمیکنند، دروغ میگویند؛ کار شیطان این است. همه این کارهایى که شیطان انجام میدهد - این اغوا، این تهدید و تطمیع - براى این است که دستگاه محاسباتىِ انسان مؤمن را از کار بیندازد تا محاسبه غلط انجام بدهد؛ وقتى دستگاه محاسباتى از کار افتاد، کار خراب میشود. محاسبه غلط، یکى از بزرگترین خطرها است؛ گاهى حیات انسان را تهدید میکند؛ گاهى سرنوشت انسان را تهدید میکند؛ چون توان انسان، نیروى انسان، توانایىهاى انسان، تحت سرپنجه اراده او است، و اراده انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتى او است: اگر دستگاه محاسباتى بد کار کرد، اراده انسان تصمیمى میگیرد و در جهتى میرود که خطا است؛ آنوقت نیروهاى انسان، همه توانایىهاى انسان در این جهتِ خطا به کار مىافتد؛ این آن چیزى است که باید مراقب آن باشید.
کانال اطلاعرسانیچلچراغ معارف و احکام حم
eitaa.com/chelcheraaqHM
گروه هماندیشیچلچراغ معارف و احکام
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
در دیدار مسئولان:... تطمیع، فقط تطمیع شخصى نیست؛ تطمیعهاى کلّى: «چنین میکنیم، چنان میکنیم»؛ بعد هم نمیکنند، دروغ میگویند؛ کار شیطان این است. همه این کارهایى که شیطان انجام میدهد - این اغوا، این تهدید و تطمیع - براى این است که دستگاه محاسباتىِ انسان مؤمن را از کار بیندازد تا محاسبه غلط انجام بدهد؛ وقتى دستگاه محاسباتى از کار افتاد، کار خراب میشود. محاسبه غلط، یکى از بزرگترین خطرها است؛ گاهى حیات انسان را تهدید میکند؛ گاهى سرنوشت انسان را تهدید میکند؛ چون توان انسان، نیروى انسان، توانایىهاى انسان، تحت سرپنجه اراده او است، و اراده انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتى او است: اگر دستگاه محاسباتى بد کار کرد، اراده انسان تصمیمى میگیرد و در جهتى میرود که خطا است؛ آنوقت نیروهاى انسان، همه توانایىهاى انسان در این جهتِ خطا به کار مىافتد؛ این آن چیزى است که باید مراقب آن باشید.
۱۳:۳۷
روستای امامزاده علاءالدینعاشورای ۱۴۰۲آمایش برای پذیرائی از عزاداران حسینی و زوار امامزاده علاءالدین
کانالهای اطلاعرسانی حم:
eitaa.com/chelcheraaqHM
ble.ir/join/M2E3OGRlOT
eitaa.com/SayyedAlaaddin
eitaa.com/GonbadeFirozeh
۱۳:۳۸
مشروح خبر
کانال اخبار رسمی قزوین
۱۳:۳۸
پیامبر(ص): بهترینِ مردمان، بهترینِ علماءو بدترینِ انسانها، بدترینِ علماء هستند.
۱۳:۳۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:
بیشاز ۵۰۰ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند
مشروح خبر
https://sobheqazvin.ir/n/364320
کانال اخبار رسمی قزوین
@sobheqazvin
کانالهای اطلاعرسانی حم:
eitaa.com/chelcheraaqHM
ble.ir/join/M2E3OGRlOT
eitaa.com/SayyedAlaaddin
eitaa.com/GonbadeFirozeh
مشروح خبر
کانال اخبار رسمی قزوین
۱۳:۳۹
☫﷽☫#تحریر_حم(از سخنرانیهای مکرّر حم از سال ۱۳۶۴ تاکنون!):
جایگاه ابدی #روحانیت!(بمناسبت سالیاد #شهادت #امام_صادق علیه و علی آبائه الثناء و السلام)
اگر همه #روحانیون را جمع کرده و به #دریا بریزیم چه میشود؟!
جوابهای محتمل:۱) همه آنها غرق میشوند زیرا اگر #شنا هم بلد باشند، لباسشان اجازه شناگری نمیدهد!۲) این کار ثقیل، ناشدنی است زیرا نیازمند چنان «زمان+هزینه» و مدیریتی است که فقط یک #حکومت قدرتمند، قادر به انجام آنست!۳) انجام این #فتنه نافرجام، اساسا امکانپذیر نیست. زیرا #پیامبر_اعظم (ص) فرمودند: «العلماء باقون ما بقی الدهر» یعنی تا روزگار برقرار است، #علماء هم باقی هستند. (ولو اینکه #جن و #إنس جمع شوند تا علماء را محو و نابود سازند. هرگز نخواهند توانست!) فلذا اقدامی کاملا عبث و پوچ است.۴) بعد از امحاء کامل روحانیون فعلی، مجددا همانند اینها عینا و بلکه بصورت مضاعف جایگزین خواهند شد. زیرا ... (این مقاله در صدد توضیح همین بند از جواب است):
سال ۱۳۶۴ نقطه عطفی در کار و زندگی بنده بود. زیرا مأموریت یافتم که به شهرستان #خمین، عزیمت کرده و به #تعلیم و #تربیت #طلاب آن خطّه بپردازم. برای فراخوان #جذب_طلبه، دنبال عبارت مناسبی میگشتم که دوستان آیه ۳۹ از سوره #احزاب؛ «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَ كَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» (كسانى كه پيامهاى الهى را #ابلاغ مىكنند و از #خدا مىترسند، و از هيچكس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى #حسابرسى كافى است.) را پیشنهاد دادند ولیکن بنده آیه ۱۲۳ از سوره بدون #بسمله را ترجیح دادم: «۞ وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ۞» (و سزامند نیست #مؤمنان همگی باهم #کوچ نمایند. پس چرا از هر قومی، طایفهای برای #فهم_دین #الله مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند #هشدار دهند؟، باشد که #حذر کنند.)زیرا این آیه شریفه (۱۲۲/توبه) به سه ضرورت #اجتماعی اشاره میکند که عبارتند از:۱) «لِيَتَفَقَّهُوا» (ضرورت #فهم_دین خدا بصورت #گروهی و #تخصصی و #متمرکز)۲) «لِيُنْذِرُوا» (وجوب هشدار به #مردمان همزبان ولو اینکه ترتیباثری ندهند!)۳) «رَجَعُوا» (لزوم بازگشت «فقهآء منذر» بسوی مردمان همزبان خویش)
#تفقه (در دین خدا) و #رجعت (بسوی مردم) جهت #هشدار خطرات (أخروی و دنیوی) سه #مطالبه_الهی از #مؤمنان است که آنها را باید #واجب_کفائی تلقی کرد.
تا زمانی که این آیه شریفه برجاست، #نهضت و #نظام تشکیل و تشکل قشری در همه #جوامع_بشری (ولو بدون یونیفورم متحدالشکل) هم برپاست که آنرا باید #فقهآء_منذرون یا #فقهآء_راجعون نامید. فلذا اگر شخصی حقیقی یا حقوقی اراده کند که علماء و روحانیت (اعم از شیعه و سنی) را ریشهکن سازد باید ابتدائاً این آیه شریفه را محو یا #تحریف نماید که هیچکسی هرگز قادر به انجام آن نبوده و نیست و نخواهد بود. زیرا این آیه در #قرآن و کتابی ثبت شده که الی الابد #ماندگار است و خود #خالق_متعال از آن محافظت کردده و میکند و خواهد کرد. چنانکه فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (آیه ۹ از سوره حجر)
بنابراین به فعالان خاماندیش عدم و محو روحانیت از جامعه باید گفت:ای مگس! عرصه #سیمرغ نه جولانگه توستعِرض خود میبری و زحمت ما میداری!
و به آنها که پیوسته یا گسسته در صدد فریب روحانیون یا هواداران #روحانیت هستند باید گفت:برو این دام بر مرغی دگر نِهکه عنقا را بلند است آشیانه
شاید بیهوده نباشد که عدهای هم میگویند: «العلماء باقون...بقیه درب و داغون»!!!
و صد البته که #روحانیت سه دستهاند:۱) علمای ربّانی۲) جاهلان متنسک۳) عالمان متهتکو در تعبیر شریعتی؛ «پاک، پوک و پلید»فلذا اگرچه روحانیت (محصلین حوزات علمیه) آلوده به متنسکین جاهل (پوکها) و متهتکین عالم (پلیدها) هستند (که کمر اسلام ناب را میشکنند) ولیکن مفتخر به علمای ربّانی و پاک هم است.نفرتپراکنی مطلق (عدم استثناء ربّانیّون) علیه روحانیت و حوزات علمیه، اگر ریشه در نطفه حرام نداشته باشد قطعا ریشه در لقمه حرام دارد که هر دو معمولاً به استخدام رسمی و غیررسمی صهیونیزم سفّاک و مفسد در میآیند و استفراغات آنها را نشخوار میکنند.زیرا «علمای ربّانی پاک» از راسخین در علم و حلم هستند و تالیتِلوِ معصومین(ع) و مراد #امام_خمینی از روحانیت هم همین علمای ربّانی است که فرمود: اسلام بدون روحانیت، کشور بدون طبیب است. و مکلفند به اینکه ضمن حفظ #خشیت_الهی، «مبلّغین رسالات الله» باشند.صهیونیزم سردسته دشمنان روحانیت است.
سیدمحمدحسینی(منتظر)بهار ۱۴۰۲
@chelcheraa
جایگاه ابدی #روحانیت!(بمناسبت سالیاد #شهادت #امام_صادق علیه و علی آبائه الثناء و السلام)
جوابهای محتمل:۱) همه آنها غرق میشوند زیرا اگر #شنا هم بلد باشند، لباسشان اجازه شناگری نمیدهد!۲) این کار ثقیل، ناشدنی است زیرا نیازمند چنان «زمان+هزینه» و مدیریتی است که فقط یک #حکومت قدرتمند، قادر به انجام آنست!۳) انجام این #فتنه نافرجام، اساسا امکانپذیر نیست. زیرا #پیامبر_اعظم (ص) فرمودند: «العلماء باقون ما بقی الدهر» یعنی تا روزگار برقرار است، #علماء هم باقی هستند. (ولو اینکه #جن و #إنس جمع شوند تا علماء را محو و نابود سازند. هرگز نخواهند توانست!) فلذا اقدامی کاملا عبث و پوچ است.۴) بعد از امحاء کامل روحانیون فعلی، مجددا همانند اینها عینا و بلکه بصورت مضاعف جایگزین خواهند شد. زیرا ... (این مقاله در صدد توضیح همین بند از جواب است):
سال ۱۳۶۴ نقطه عطفی در کار و زندگی بنده بود. زیرا مأموریت یافتم که به شهرستان #خمین، عزیمت کرده و به #تعلیم و #تربیت #طلاب آن خطّه بپردازم. برای فراخوان #جذب_طلبه، دنبال عبارت مناسبی میگشتم که دوستان آیه ۳۹ از سوره #احزاب؛ «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَ كَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» (كسانى كه پيامهاى الهى را #ابلاغ مىكنند و از #خدا مىترسند، و از هيچكس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى #حسابرسى كافى است.) را پیشنهاد دادند ولیکن بنده آیه ۱۲۳ از سوره بدون #بسمله را ترجیح دادم: «۞ وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ۞» (و سزامند نیست #مؤمنان همگی باهم #کوچ نمایند. پس چرا از هر قومی، طایفهای برای #فهم_دین #الله مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند #هشدار دهند؟، باشد که #حذر کنند.)زیرا این آیه شریفه (۱۲۲/توبه) به سه ضرورت #اجتماعی اشاره میکند که عبارتند از:۱) «لِيَتَفَقَّهُوا» (ضرورت #فهم_دین خدا بصورت #گروهی و #تخصصی و #متمرکز)۲) «لِيُنْذِرُوا» (وجوب هشدار به #مردمان همزبان ولو اینکه ترتیباثری ندهند!)۳) «رَجَعُوا» (لزوم بازگشت «فقهآء منذر» بسوی مردمان همزبان خویش)
#تفقه (در دین خدا) و #رجعت (بسوی مردم) جهت #هشدار خطرات (أخروی و دنیوی) سه #مطالبه_الهی از #مؤمنان است که آنها را باید #واجب_کفائی تلقی کرد.
تا زمانی که این آیه شریفه برجاست، #نهضت و #نظام تشکیل و تشکل قشری در همه #جوامع_بشری (ولو بدون یونیفورم متحدالشکل) هم برپاست که آنرا باید #فقهآء_منذرون یا #فقهآء_راجعون نامید. فلذا اگر شخصی حقیقی یا حقوقی اراده کند که علماء و روحانیت (اعم از شیعه و سنی) را ریشهکن سازد باید ابتدائاً این آیه شریفه را محو یا #تحریف نماید که هیچکسی هرگز قادر به انجام آن نبوده و نیست و نخواهد بود. زیرا این آیه در #قرآن و کتابی ثبت شده که الی الابد #ماندگار است و خود #خالق_متعال از آن محافظت کردده و میکند و خواهد کرد. چنانکه فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (آیه ۹ از سوره حجر)
بنابراین به فعالان خاماندیش عدم و محو روحانیت از جامعه باید گفت:ای مگس! عرصه #سیمرغ نه جولانگه توستعِرض خود میبری و زحمت ما میداری!
و به آنها که پیوسته یا گسسته در صدد فریب روحانیون یا هواداران #روحانیت هستند باید گفت:برو این دام بر مرغی دگر نِهکه عنقا را بلند است آشیانه
شاید بیهوده نباشد که عدهای هم میگویند: «العلماء باقون...بقیه درب و داغون»!!!
۱۳:۳۹
پیامک دریافتی 
مالک گرامی، در صورت تعویض اسناد قدیمی و دفترچه ای با اسناد کاداستری (حدنگاری شده) موقعیت و حدود ملک شما به طور دقیق تعیین و تثبیت می گردد. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
مالک گرامی، در صورت تعویض اسناد قدیمی و دفترچه ای با اسناد کاداستری (حدنگاری شده) موقعیت و حدود ملک شما به طور دقیق تعیین و تثبیت می گردد. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
۱۳:۳۹
#هوشیار_باشیم
#حروم_لقمه#وزرای_حرامخوار
۱۳:۴۲