12 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - توحید و نفی طبقات اجتماعی.mp3
۰۱:۰۰:۴۷-۱۷.۶۷ مگابایت
۷:۰۵
شهید محمد علی رجایی
بزودی آموزش بدون پرورش https://ammaryar.ir/product/arman10/
گفتگو روی سایت قرار گرفته .
۱۸:۳۸
بازارسال شده از کارگروه پرورشی ادوار بسیج دانشجویی
78d673cbe8d87632eed24b9ebf7f0a11(0)1675785899434.mp3
۰۶:۲۸-۴.۵۱ مگابایت
۱۶:۱۲
13.pdf
۳.۰۸ مگابایت
۱۸:۴۴
13 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - تأثیرات روانی توحید.mp3
۵۹:۲۵-۱۷.۲۷ مگابایت
۱۸:۴۴
نکند امور تربیتی مرده باشد...؟
هنوز زمان زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته است. انقلاب سیاسی شده اما نهاد های این انقلاب اسلامی هنوز طاغوتی است. فعالان و متفکرین به فکر طاغوت زدایی از این نهادها هستند و تلاش می کنند با تسلط بر مبانی فکریِ اسلامی، ساختارهای جدید اسلامی را بسازند.از این رو، محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر در هشتم اسفند ۱۳۵۸ نهاد مقدس امور تربیتی را با هدف طاغوت زدایی از مدارس و کشاندن آموزش و پرورش به سمت تربیت انسان، ایجاد می کنند. برای تحقق این هدف باید نیروی انسانی مناسب وارد ساختار شود و به مرور این تحول را رقم بزند. تعداد زیادی نیروی انقلابی، تحت عنوان مربی پرورشی استخدام می شود. این هدف، زمان بر و بلند مدت است و در کنار آن باید در کوتاه مدت وضعیت فعلی مدارس رنگ و بوی اسلامی تری بگیرد. سرود، کلاس قرآن و... قالب هایی هستند که برای این درمان موقت توسط مربیان امور تربیتی مناسب به نظر می رسند اما برای هدف بزرگ امور تربیتی اصلا کافی نیستند. این هدف بزرگ آدم بزرگی همچون رجایی و باهنر میخواهد تا مربیان پرورشی را جهت بدهند و از حاشیه به متن آورند. حدود دو سال از نهاد امور تربیتی گذشته که دفتر نخست وزیری توسط منافقین منفجر و رجایی و باهنر آسمانی میشوند؛ اما تکلیف این هدف بزرگ چه می شود؟ آدمی به اندازه رجایی و باهنر داریم که این راه را طی کند و به مقصد برساند؟ کسی داریم که این هدف بزرگ را بفهمد؟ نکند امور تربیتی در همین فعالیت های مقدماتی بماند؟ نکند فقط پست و اسمی از امور تربیتی باقی بماند و این هدف بزرگ با رجایی و باهنر دفع شود؟ نکند نیروهای امور تربیتی که قرار است این هدف بزرگ را محقق کنند به حاشیه بروند و درگیر کارهای فرعی مدرسه شوند؟نکند روزی برسد که مربیان پرورشی از آن نهاد مقدس امور تربیتی فقط و فقط سرود و قرآنش را بشناسند؟نکند ...؟
امروز 40 سال گذشته است و احساس میکنم آن نکند ها، شده اند و نهاد مقدس امور تربیتی با آن هدف بزرگش، همراه با رجایی و باهنر دفن شده است؛ اما...اما...اما امید داریم که نسل جوان معلمان، امور تربیتی را زنده و آن هدف بزرگ شهید رجایی را محقق خواهند کرد، ان شاءالله.
# احیای-نهاد-امور-تربیتی# روز-امور-تربیتی
هنوز زمان زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته است. انقلاب سیاسی شده اما نهاد های این انقلاب اسلامی هنوز طاغوتی است. فعالان و متفکرین به فکر طاغوت زدایی از این نهادها هستند و تلاش می کنند با تسلط بر مبانی فکریِ اسلامی، ساختارهای جدید اسلامی را بسازند.از این رو، محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر در هشتم اسفند ۱۳۵۸ نهاد مقدس امور تربیتی را با هدف طاغوت زدایی از مدارس و کشاندن آموزش و پرورش به سمت تربیت انسان، ایجاد می کنند. برای تحقق این هدف باید نیروی انسانی مناسب وارد ساختار شود و به مرور این تحول را رقم بزند. تعداد زیادی نیروی انقلابی، تحت عنوان مربی پرورشی استخدام می شود. این هدف، زمان بر و بلند مدت است و در کنار آن باید در کوتاه مدت وضعیت فعلی مدارس رنگ و بوی اسلامی تری بگیرد. سرود، کلاس قرآن و... قالب هایی هستند که برای این درمان موقت توسط مربیان امور تربیتی مناسب به نظر می رسند اما برای هدف بزرگ امور تربیتی اصلا کافی نیستند. این هدف بزرگ آدم بزرگی همچون رجایی و باهنر میخواهد تا مربیان پرورشی را جهت بدهند و از حاشیه به متن آورند. حدود دو سال از نهاد امور تربیتی گذشته که دفتر نخست وزیری توسط منافقین منفجر و رجایی و باهنر آسمانی میشوند؛ اما تکلیف این هدف بزرگ چه می شود؟ آدمی به اندازه رجایی و باهنر داریم که این راه را طی کند و به مقصد برساند؟ کسی داریم که این هدف بزرگ را بفهمد؟ نکند امور تربیتی در همین فعالیت های مقدماتی بماند؟ نکند فقط پست و اسمی از امور تربیتی باقی بماند و این هدف بزرگ با رجایی و باهنر دفع شود؟ نکند نیروهای امور تربیتی که قرار است این هدف بزرگ را محقق کنند به حاشیه بروند و درگیر کارهای فرعی مدرسه شوند؟نکند روزی برسد که مربیان پرورشی از آن نهاد مقدس امور تربیتی فقط و فقط سرود و قرآنش را بشناسند؟نکند ...؟
امروز 40 سال گذشته است و احساس میکنم آن نکند ها، شده اند و نهاد مقدس امور تربیتی با آن هدف بزرگش، همراه با رجایی و باهنر دفن شده است؛ اما...اما...اما امید داریم که نسل جوان معلمان، امور تربیتی را زنده و آن هدف بزرگ شهید رجایی را محقق خواهند کرد، ان شاءالله.
# احیای-نهاد-امور-تربیتی# روز-امور-تربیتی
۹:۱۵
بازارسال شده از روح الله حسنی
InShot_۲۰۲۲۰۷۱۰_۰۱۳۰۰۲۸۵۱1657400634661.mp3
۰۰:۵۴-۱.۹۸ مگابایت
۱۴:۴۴
بررسی احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش
۷:۲۴
تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است
تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتی نقشی پررنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر. خود شما هم فرزندان مدرسهیی دارید و میبینید که گاهی اوقات فرمایش آقا معلم یا خانم معلم برای بچه وحی منزل است؛ به خانه میآید، کاری را انجام میدهد یا کاری را انجام نمیدهد، یا ساعتی میخوابد یا ساعتی ورزش میکند، یا کار دیگری میکند؛ چون اینها را معلم گفته. پدر و مادر که بارها این حرفها را میگویند، تاثیر ندارد؛ اما حرف معلم تاثیر دارد. در اکثر موارد حرف معلم بر حرف پدر و مادر در ذهن کودک و نوجوان ترجیح پیدا میکند. این است نقش معلم. اگر ما میخواهیم این هویت، خوب شکل بگیرد؛ اگر میخواهیم نسلی بهوجود بیاید که اعتمادبهنفس و انضباط اجتماعی داشته باشد؛ یک نسل مسوولیتپذیر و باعرضه و باکفایت برای کارهای بزرگ، یک نسل دارای ابتکار، یک نسل مهربان و بدون احساس انتقامگیری در درون خانوادهی بزرگ جامعه، یک نسل فداکار، یک نسل پرکار، یک نسل کم اسراف و دور از اسراف؛ اگر میخواهیم فرهنگ عمومی جامعه به این سمت حرکت کند، راه و کلیدش آموزش و پرورش است. برای تربیت چنین نسلی، آموزش و پرورش باید مهیا و مناسب باشد.
((بیانات در دیدار معلمان استان فارس ۱۳۸۷/۰۲/۱۲))#بیانات_رهبری
تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است؛ یعنی حتی نقشی پررنگتر از نقش خانواده و پدر و مادر. خود شما هم فرزندان مدرسهیی دارید و میبینید که گاهی اوقات فرمایش آقا معلم یا خانم معلم برای بچه وحی منزل است؛ به خانه میآید، کاری را انجام میدهد یا کاری را انجام نمیدهد، یا ساعتی میخوابد یا ساعتی ورزش میکند، یا کار دیگری میکند؛ چون اینها را معلم گفته. پدر و مادر که بارها این حرفها را میگویند، تاثیر ندارد؛ اما حرف معلم تاثیر دارد. در اکثر موارد حرف معلم بر حرف پدر و مادر در ذهن کودک و نوجوان ترجیح پیدا میکند. این است نقش معلم. اگر ما میخواهیم این هویت، خوب شکل بگیرد؛ اگر میخواهیم نسلی بهوجود بیاید که اعتمادبهنفس و انضباط اجتماعی داشته باشد؛ یک نسل مسوولیتپذیر و باعرضه و باکفایت برای کارهای بزرگ، یک نسل دارای ابتکار، یک نسل مهربان و بدون احساس انتقامگیری در درون خانوادهی بزرگ جامعه، یک نسل فداکار، یک نسل پرکار، یک نسل کم اسراف و دور از اسراف؛ اگر میخواهیم فرهنگ عمومی جامعه به این سمت حرکت کند، راه و کلیدش آموزش و پرورش است. برای تربیت چنین نسلی، آموزش و پرورش باید مهیا و مناسب باشد.
((بیانات در دیدار معلمان استان فارس ۱۳۸۷/۰۲/۱۲))#بیانات_رهبری
۱۵:۴۵
شهید محمد علی رجایی
گزیده ای از سخنرانی شهید باهنر در جمع مربیان علوم تربیتی
#بازخوانی
۱۵:۴۴
-1913053438_-820949957.mp3
۰۱:۴۸:۳۰-۴۹.۶۸ مگابایت
۲۰:۴۷
معاونت پرورشی نقصهایی دارد.
یک مسئله خیلی مهم مسئله معاونت پرورشی است که بنده در همین جلسه در سالهای گذشته، بارها روی مسئله معاونت پرورشی تکیه کردم.
یک سیاست نانوشته و بعضاً نوشته ای وجود داشت برای حذف معاونت پرورشی. خب در سال های اخیر نه، الحمدالله کارهایی شده است، معاونت پرورشی باز وجود دارد. تنها این مقداری که تا الان تحقق پیدا کرده به نظر بنده کافی نیست.
معاونت پرورشی نقصهایی دارد. هم در ساختار اداری، هم در نیروی انسانی پرانگیزه و انقلابی، هم در منابع مالی؛ اینهارا انشاالله جناب آقای بطحایی وزیر محترم دنبال کنند تا معاونت پرورشی به معنای واقعی کلمه در سراسر آموزش و پرورش تحقق پیدا کند.
دیدار سال ۹۸ #بیانات_رهبری
یک مسئله خیلی مهم مسئله معاونت پرورشی است که بنده در همین جلسه در سالهای گذشته، بارها روی مسئله معاونت پرورشی تکیه کردم.
یک سیاست نانوشته و بعضاً نوشته ای وجود داشت برای حذف معاونت پرورشی. خب در سال های اخیر نه، الحمدالله کارهایی شده است، معاونت پرورشی باز وجود دارد. تنها این مقداری که تا الان تحقق پیدا کرده به نظر بنده کافی نیست.
معاونت پرورشی نقصهایی دارد. هم در ساختار اداری، هم در نیروی انسانی پرانگیزه و انقلابی، هم در منابع مالی؛ اینهارا انشاالله جناب آقای بطحایی وزیر محترم دنبال کنند تا معاونت پرورشی به معنای واقعی کلمه در سراسر آموزش و پرورش تحقق پیدا کند.
دیدار سال ۹۸ #بیانات_رهبری
۱۰:۴۱
1_4083739285 (1).pdf
۷۹۷.۲۹ کیلوبایت
واجب هر معلم
️ همیشه آن کسانی که راه ها را باز میکنند؛ موانع را برمیدارند؛ کوه های بزرگ را میشکافند و به پیش میتازند و دیگران به دنبال آنها حرکت میکنند؛ گروه زبدهای هستند که سلاح عمده آنها معرفت است. بیانات در دیدار ٨١/۵/١٧
️ همیشه آن کسانی که راه ها را باز میکنند؛ موانع را برمیدارند؛ کوه های بزرگ را میشکافند و به پیش میتازند و دیگران به دنبال آنها حرکت میکنند؛ گروه زبدهای هستند که سلاح عمده آنها معرفت است. بیانات در دیدار ٨١/۵/١٧
۷:۵۰
بازارسال شده از مرکز مطالعات تربیتی مبنا
۹:۲۴
بازارسال شده از هما
۴:۳۷
بازارسال شده از هما
Pod - YekEshtebaheMokarar.mp3
۱۰:۴۳-۱۴.۷۲ مگابایت
۱۴:۵۸
۱۰:۱۹
بازارسال شده از ایران فردا؛ رسانه بسیج فرهنگیان
۱۲:۴۱