۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
بازارسال شده از محمدرضا بابائیان
۱۲:۵۰
بازارسال شده از محمدرضا بابائیان
۱۲:۵۰
بازارسال شده از محمدرضا بابائیان
۱۲:۵۰
بازارسال شده از محمدرضا بابائیان
۱۲:۵۰
بازارسال شده از محمدرضا بابائیان
۱۲:۵۰
سلام لطفا افرادی که معاینه پزشکی شدند نتایج ازمایشات خود را روز شنبه به اژانس تحویل دهند با تشکر مدیر کاروان
۱۸:۲۸
۱ خرداد ۱۳۹۹
۵:۱۹
۲ خرداد ۱۳۹۹
[۵/۲۲، ۱۰:۱۲ ق.ظ] haj hajyan: احکام و مناسک حج
بیست و دومین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۲ - کُشتن حیوانات ساکن در بدن کُشتن و انداختن حیواناتی که در بدن ساکن می شوند مثل شپش ، کَک و کَنه ، بر مُحرِم حرام است البته می تواند آن را به محل امن انتقال دهد کشتن و انداختن حیوانات ساکن در بدن ، کفاره ندارد
بیست و سومین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۳ - شکار حیوان وحشی صحرائی« شکار حیوان وحشی صحرائی » ،« شکار جوجه و تخم آن » و« راهنمائی و کمک به شکارچی »بر مُحرِم حرام استو همچنین شکار « پرندگان » ، « ملخ » و « زنبور » نیز حرام است البته صید « حیوان دریائی » و « ذبح و خوردن حیوانات اهلی » و « دفع خطر حیواناتی که آزار می رسانند » ، اشکالی ندارد . اگر مُحرِمی ، صیدی را شکار یا ذبح نماید ، در حکم مُرده می باشد یعنی همه اجزاء آن عین نجاست است و خوردن آن بر مُحرِم و غیر مُحرِم حرام است . همانگونه که بر مُحرِم شکار در « حَرَم » و « غیر حَرَم » حرام است ، بر غیر مُحرِم نیز شکار در « حَرَم » حرام است البته برای « شکار مُحرِم در غیر حَرَم » و « شکار غیر مُحرِم در حرم » ، یک کفاره واجب است اما برای « شکار مُحرِم در حَرَم » هم کفاره و هم قیمت حیوان شکار شده واجب است برای هر حیوانی ، کفاره خاصی معین شده که باید به کتب مفصل مراجعه شود
بیست و چهارمین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۴ - حمل سلاححمل سلاح ( گرم یا سرد ) به همراه بدن ، بر محرم حرام است حمل سلاح ، کفاره ندارد
چگونگی پرداخت کفاره محرمات احرام :اگر بر مُحرِم کفاره واجب شد ، باید با رعایت شرائط زیر کفاره پرداخت کند : ۱ - مکان ذبح کفاره در حج ، مِنی است و در عمره تمتع ، بنابر احتیاط واجب شهر مکه است و بنا بر نظر بعضی از مراجع ، مکان ذبح کفاره در عمره مفرده نیز شهر مکه می باشدالبته اگر در موارد یاد شده ، مُحرِم در مکان مورد نظر کفاره را انجام نداد و پس از بازگشت به وطن ، حیوان کفاره را در محل خود ذبح نمود ، کافی است ۲ - رعایت شرائط حیوان قربانی حج ، در کفاره لازم نیست و اگر حیوان انتخاب شده برای کفاره ، شرائط مذکور را نداشته باشد کافی است ۳ - مصرف کفاره ، فقراء و مستمندان هستند و شخص کفاره دهنده نمی تواند از گوشت کفاره استفاده کند[۵/۲۲، ۱۰:۱۴ ق.ظ] haj hajyan: آشنائی با اماکن مشاعر حج
سرزمین عرفات
۱- عرفات ، سرزمینی است با مساحت تقریبی ۱۸ کیلومتر مربع که در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مکه ، در مسیر مکه به طائف واقع شده استکسانی که از مکه عازم عرفات هستند ابتدا از کنار « سرزمین منی » و سپس « سرزمین مشعرالحرام » عبور می کنند تا در نهایت وارد عرفات شوند ۲- عرفات از سمت شمال شرقی که بوسیله کوه « سعد » احاطه شده ، تا جنوب شرقی و جنوب آن نیز توسط سلسله کوههای « أم الرضوم » محصور شده است ، اما شمال ، شمال غربی و غرب سرزمین عرفات ، دشت وسیعی بوده که بسوی حرم امن الهی و شهر مکه قرار داشته و حجاج از این سمت وارد عرفات شده و پس از انجام مناسک باز می گردند۳- یکی از خصوصیات سرزمین عرفات این است که خارج از منطقه « حرم امن الهی » بوده و پشت « وادی عرنه » که از مرزهای حرم امن الهی است ، واقع شده درحالیکه « مشعر » و « منی » داخل حرم امن الهی می باشندامروزه ، محدوده سرزمین عرفات با تابلوهای زرد رنگ « بدایة عرفات » مشخص و علامت گذاری شده است۴- حجاج وظیفه دارند هنگام انجام اعمال حج تمتع ، پس از محرم شدن در شهر مکه ، از ظهر تا مغرب روز نهم دی الحجه ( روز عرفه ) در سرزمین عرفات حضور پیدا کنند و به دعا و نیایش و مناجات با خدا بپردازند۵- حجاج و میهمانان الهی ، پس از پوشیدن لباس احرام در مکه ، از محدوده حرم خارج می شوند و به سرزمین عرفات می آیند و پس از دعا و عبادت و درخواست توبه و بخشش از خداوند متعال ، با روح پاک و گناهان بخشیده شده به حرم امن الهی باز می گردند و با انجام بقیه اعمال حج برای زیارت خانه خدا حرکت می کنند ،به واقع سرزمین عرفات ، مکانی برای بخشش و آمرزش و طهارت روح و روان انسان است۶- سرزمین عرفات ، محل حضور حضرت آدم (ع) ، ابراهیم (ع) ، اسماعیل (ع) و پیامبرانی که پیش از اسلام به سرزمین امن الهی قدم گذاشتند و سپس محل عبادت و مناجات پیامبر گرامی اسلام (ص) ، حضرت فاطمه (س) و ائمه معصومین (ع) بوده و اکنون نیز هرساله شاهد حضور و مناجات و راز و نیاز امام زمان (عج) می باشد۷- در حج تمتع ، وظیفه واجب حجاج ، فقط حضور در سرزمین عرفات است اما وظائف مستحب حجاج : توبه و استغفار ،ذکر خدا و دعا و مناجات ،درخواست حوائج برای خود و دیگران ،خواندن امام حسین (ع) در روز عرفه ،خواندن دعاهای امام سجاد (ع) و انجام عبادات و دعاهای دیگری که توسط امامان معصوم (ع) توصیه شده است۸- وقوف عرفات ، فرصت بی نظیری است که شاید در ز
بیست و دومین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۲ - کُشتن حیوانات ساکن در بدن کُشتن و انداختن حیواناتی که در بدن ساکن می شوند مثل شپش ، کَک و کَنه ، بر مُحرِم حرام است البته می تواند آن را به محل امن انتقال دهد کشتن و انداختن حیوانات ساکن در بدن ، کفاره ندارد
بیست و سومین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۳ - شکار حیوان وحشی صحرائی« شکار حیوان وحشی صحرائی » ،« شکار جوجه و تخم آن » و« راهنمائی و کمک به شکارچی »بر مُحرِم حرام استو همچنین شکار « پرندگان » ، « ملخ » و « زنبور » نیز حرام است البته صید « حیوان دریائی » و « ذبح و خوردن حیوانات اهلی » و « دفع خطر حیواناتی که آزار می رسانند » ، اشکالی ندارد . اگر مُحرِمی ، صیدی را شکار یا ذبح نماید ، در حکم مُرده می باشد یعنی همه اجزاء آن عین نجاست است و خوردن آن بر مُحرِم و غیر مُحرِم حرام است . همانگونه که بر مُحرِم شکار در « حَرَم » و « غیر حَرَم » حرام است ، بر غیر مُحرِم نیز شکار در « حَرَم » حرام است البته برای « شکار مُحرِم در غیر حَرَم » و « شکار غیر مُحرِم در حرم » ، یک کفاره واجب است اما برای « شکار مُحرِم در حَرَم » هم کفاره و هم قیمت حیوان شکار شده واجب است برای هر حیوانی ، کفاره خاصی معین شده که باید به کتب مفصل مراجعه شود
بیست و چهارمین محرمات احرام :( محرمات مشترک ) ۲۴ - حمل سلاححمل سلاح ( گرم یا سرد ) به همراه بدن ، بر محرم حرام است حمل سلاح ، کفاره ندارد
چگونگی پرداخت کفاره محرمات احرام :اگر بر مُحرِم کفاره واجب شد ، باید با رعایت شرائط زیر کفاره پرداخت کند : ۱ - مکان ذبح کفاره در حج ، مِنی است و در عمره تمتع ، بنابر احتیاط واجب شهر مکه است و بنا بر نظر بعضی از مراجع ، مکان ذبح کفاره در عمره مفرده نیز شهر مکه می باشدالبته اگر در موارد یاد شده ، مُحرِم در مکان مورد نظر کفاره را انجام نداد و پس از بازگشت به وطن ، حیوان کفاره را در محل خود ذبح نمود ، کافی است ۲ - رعایت شرائط حیوان قربانی حج ، در کفاره لازم نیست و اگر حیوان انتخاب شده برای کفاره ، شرائط مذکور را نداشته باشد کافی است ۳ - مصرف کفاره ، فقراء و مستمندان هستند و شخص کفاره دهنده نمی تواند از گوشت کفاره استفاده کند[۵/۲۲، ۱۰:۱۴ ق.ظ] haj hajyan: آشنائی با اماکن مشاعر حج
سرزمین عرفات
۱- عرفات ، سرزمینی است با مساحت تقریبی ۱۸ کیلومتر مربع که در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مکه ، در مسیر مکه به طائف واقع شده استکسانی که از مکه عازم عرفات هستند ابتدا از کنار « سرزمین منی » و سپس « سرزمین مشعرالحرام » عبور می کنند تا در نهایت وارد عرفات شوند ۲- عرفات از سمت شمال شرقی که بوسیله کوه « سعد » احاطه شده ، تا جنوب شرقی و جنوب آن نیز توسط سلسله کوههای « أم الرضوم » محصور شده است ، اما شمال ، شمال غربی و غرب سرزمین عرفات ، دشت وسیعی بوده که بسوی حرم امن الهی و شهر مکه قرار داشته و حجاج از این سمت وارد عرفات شده و پس از انجام مناسک باز می گردند۳- یکی از خصوصیات سرزمین عرفات این است که خارج از منطقه « حرم امن الهی » بوده و پشت « وادی عرنه » که از مرزهای حرم امن الهی است ، واقع شده درحالیکه « مشعر » و « منی » داخل حرم امن الهی می باشندامروزه ، محدوده سرزمین عرفات با تابلوهای زرد رنگ « بدایة عرفات » مشخص و علامت گذاری شده است۴- حجاج وظیفه دارند هنگام انجام اعمال حج تمتع ، پس از محرم شدن در شهر مکه ، از ظهر تا مغرب روز نهم دی الحجه ( روز عرفه ) در سرزمین عرفات حضور پیدا کنند و به دعا و نیایش و مناجات با خدا بپردازند۵- حجاج و میهمانان الهی ، پس از پوشیدن لباس احرام در مکه ، از محدوده حرم خارج می شوند و به سرزمین عرفات می آیند و پس از دعا و عبادت و درخواست توبه و بخشش از خداوند متعال ، با روح پاک و گناهان بخشیده شده به حرم امن الهی باز می گردند و با انجام بقیه اعمال حج برای زیارت خانه خدا حرکت می کنند ،به واقع سرزمین عرفات ، مکانی برای بخشش و آمرزش و طهارت روح و روان انسان است۶- سرزمین عرفات ، محل حضور حضرت آدم (ع) ، ابراهیم (ع) ، اسماعیل (ع) و پیامبرانی که پیش از اسلام به سرزمین امن الهی قدم گذاشتند و سپس محل عبادت و مناجات پیامبر گرامی اسلام (ص) ، حضرت فاطمه (س) و ائمه معصومین (ع) بوده و اکنون نیز هرساله شاهد حضور و مناجات و راز و نیاز امام زمان (عج) می باشد۷- در حج تمتع ، وظیفه واجب حجاج ، فقط حضور در سرزمین عرفات است اما وظائف مستحب حجاج : توبه و استغفار ،ذکر خدا و دعا و مناجات ،درخواست حوائج برای خود و دیگران ،خواندن امام حسین (ع) در روز عرفه ،خواندن دعاهای امام سجاد (ع) و انجام عبادات و دعاهای دیگری که توسط امامان معصوم (ع) توصیه شده است۸- وقوف عرفات ، فرصت بی نظیری است که شاید در ز
۷:۵۷
ندگی انسان دیگر تکرار نشود :حضور در دریای بی انتهای رحمت و مغفرت الهی ،در کنار ولی و حجت خدا بودن ،همنشین حجاج و مهمانان خدا بودن ،وعده آمرزش و استجابت دعا داشتن از سوی خدا ، شرایطی است که فقط در سرزمین عرفات مهیا است
۷:۵۷
۷:۵۹
[۵/۲۲، ۱۰:۱۶ ق.ظ] haj hajyan: تاریخچه سرزمین فلسطین
سرزمین فلسطین ، محل زندگی و فعالیت حضرت ابراهیم ع ، حضرت اسماعیل ع ( در طفولیت ) ، حضرت اسحاق ع ، حضرت یعقوب ع و فرزندانش ، حضرت یوسف ع و انبیاء بنی اسرائیل بود و پیروان حضرت موسی ع نیز در این سرزمین زندگی می کردند فلسطین ، محل حکومت حضرت داوود ع و حضرت سلیمان ع بود فلسطین ، محل حضور حضرت زکریا ع ، حضرت یحیی ع ، حضرت مریم س و حضرت عیسی ع بود و پیروان حضرت عیسی ع نیز در این سرزمین زندگی می کردندبه دلیل اینکه مسجدالاقصی در بیت المقدس در ادیان الهی قبل از اسلام و همچنین در ۱۵ سال ابتدای اسلام ، قبله عبادت موحدان و مسلمانان بود ، فلسطین همواره از قداست و معنویت و احترام ویژهای برخوردار بود با فتح فلسطین توسط مسلمانان در سال ۱۳ هجری ، و مسلمان شدن مردم این سرزمین ، در دوره خلفا ، بنی امیه ، بنی عباس و امپراتوری عثمانی ( قرن ۱۶ تا ۲۰ میلادی ) ، همواره به عنوان بخشی از قلمرو سرزمینهای اسلامی ، اداره می شد با پایان جنگ جهانی اول ( ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ میلادی ) و فروپاشی امپراتوری عثمانی ، نیروهای انگلستان منطقه را تصرف کردند و پس از تعیین جغرافیای مشخصی بنام فلسطین ، سرپرستی این سرزمین اسلامی را از ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ میلادی به دست گرفتند و به صورت رسمی مستعمره خود قرار دادند انگلیسی ها که از قرن نوزدهم ، یهودیان را از نقاط مختلف جهان تشویق به مهاجرت به فلسطین و خرید زمینهای مسلمانان این سرزمین اسلامی می کردند در دوره حضور مستقیم خود ، به آن شدت بخشیدند و سبب شدند در فلسطین : که در قرن ۱۸ ، فقط هفت هزار نفر یهودی داشتدر قرن ۱۹ ، ۶۰/۰۰۰ یهودی ،از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۸ ، بیش از ۱۰۰/۰۰۰ یهودی۱۹۴۸ میلادی ، ۷۰۰/۰۰۰ یهودی ،۱۹۷۳ میلادی ، بیش از ۳ میلیون نفر یهودی ، در آن وارد شوند انگلستان برای تحقق اهداف استعماری خود ، به مجموعه اقداماتش در فلسطین ، به ظاهر شکل قانونی داده بود :۱۹۱۷ میلادی ، بالفور وزیر امورخارجه انگلستان ، در بیانیه معروف بالفور ، طرح تأسیس وطن یهودیان را مطرح کرداز ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ میلادی ، با حضور مستقیم خود زمینه مهاجرت ، اسکان و تسلط یهودیان را فراهم کرددر انتهای این زمان ، سازمان ملل در اقدامی فرمایشی ، به تجزیه فلسطین به دو بخش یهودی و عربی رای دادو دقیقا چند ساعت قبل از پایان حضور انگلستان در فلسطین ، به تأسیس دولت غاصب اسرائیل بیانیه داداز آن موقع ، انگلستان و سپس از ۱۹۷۰ میلادی ، آمریکا به عنوان متحد اصلی این دولت غاصب ، به تقویت و پشتیبانی آن پرداختندتجزیه فلسطین و تصرف دولت غاصب از همان ابتدا تا کنون با مخالفت و مقاومت مردم فلسطین ، امتها و کشورهای اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوسیله جمهوری اسلامی ایران ، همراه بود تا قبل از حضور انگلستان ، فلسطین به عنوان سرزمین ادیان توحیدی ، پذیرای پیروان ادیان مختلف بود که همگی در صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی می کردنداما امروزه به سبب نقشه های استعماری انگلستان ، این سرزمین مقدس ، به کانون ناامنی و خشونت و تروریسم دولتی تبدیل شده است[۵/۲۲، ۱۱:۱۳ ق.ظ] haj alahyari: سلام محضر زائرین عزیزباآرزوی قبولی طاعات وعباداتبحول قوه الهی معاینات پزشکی حجاج کاروان ما دوشنبه ۲/۲۹باهمکاری خوب زائرین وتلاش پزشک محترم جناب دکتر صفری از ساعت ۸صبح تا ۶ عصر به انجام رسید.امید است برنامه های آتی به همین نحومنظم برگزار گردد
سرزمین فلسطین ، محل زندگی و فعالیت حضرت ابراهیم ع ، حضرت اسماعیل ع ( در طفولیت ) ، حضرت اسحاق ع ، حضرت یعقوب ع و فرزندانش ، حضرت یوسف ع و انبیاء بنی اسرائیل بود و پیروان حضرت موسی ع نیز در این سرزمین زندگی می کردند فلسطین ، محل حکومت حضرت داوود ع و حضرت سلیمان ع بود فلسطین ، محل حضور حضرت زکریا ع ، حضرت یحیی ع ، حضرت مریم س و حضرت عیسی ع بود و پیروان حضرت عیسی ع نیز در این سرزمین زندگی می کردندبه دلیل اینکه مسجدالاقصی در بیت المقدس در ادیان الهی قبل از اسلام و همچنین در ۱۵ سال ابتدای اسلام ، قبله عبادت موحدان و مسلمانان بود ، فلسطین همواره از قداست و معنویت و احترام ویژهای برخوردار بود با فتح فلسطین توسط مسلمانان در سال ۱۳ هجری ، و مسلمان شدن مردم این سرزمین ، در دوره خلفا ، بنی امیه ، بنی عباس و امپراتوری عثمانی ( قرن ۱۶ تا ۲۰ میلادی ) ، همواره به عنوان بخشی از قلمرو سرزمینهای اسلامی ، اداره می شد با پایان جنگ جهانی اول ( ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ میلادی ) و فروپاشی امپراتوری عثمانی ، نیروهای انگلستان منطقه را تصرف کردند و پس از تعیین جغرافیای مشخصی بنام فلسطین ، سرپرستی این سرزمین اسلامی را از ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ میلادی به دست گرفتند و به صورت رسمی مستعمره خود قرار دادند انگلیسی ها که از قرن نوزدهم ، یهودیان را از نقاط مختلف جهان تشویق به مهاجرت به فلسطین و خرید زمینهای مسلمانان این سرزمین اسلامی می کردند در دوره حضور مستقیم خود ، به آن شدت بخشیدند و سبب شدند در فلسطین : که در قرن ۱۸ ، فقط هفت هزار نفر یهودی داشتدر قرن ۱۹ ، ۶۰/۰۰۰ یهودی ،از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۸ ، بیش از ۱۰۰/۰۰۰ یهودی۱۹۴۸ میلادی ، ۷۰۰/۰۰۰ یهودی ،۱۹۷۳ میلادی ، بیش از ۳ میلیون نفر یهودی ، در آن وارد شوند انگلستان برای تحقق اهداف استعماری خود ، به مجموعه اقداماتش در فلسطین ، به ظاهر شکل قانونی داده بود :۱۹۱۷ میلادی ، بالفور وزیر امورخارجه انگلستان ، در بیانیه معروف بالفور ، طرح تأسیس وطن یهودیان را مطرح کرداز ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ میلادی ، با حضور مستقیم خود زمینه مهاجرت ، اسکان و تسلط یهودیان را فراهم کرددر انتهای این زمان ، سازمان ملل در اقدامی فرمایشی ، به تجزیه فلسطین به دو بخش یهودی و عربی رای دادو دقیقا چند ساعت قبل از پایان حضور انگلستان در فلسطین ، به تأسیس دولت غاصب اسرائیل بیانیه داداز آن موقع ، انگلستان و سپس از ۱۹۷۰ میلادی ، آمریکا به عنوان متحد اصلی این دولت غاصب ، به تقویت و پشتیبانی آن پرداختندتجزیه فلسطین و تصرف دولت غاصب از همان ابتدا تا کنون با مخالفت و مقاومت مردم فلسطین ، امتها و کشورهای اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوسیله جمهوری اسلامی ایران ، همراه بود تا قبل از حضور انگلستان ، فلسطین به عنوان سرزمین ادیان توحیدی ، پذیرای پیروان ادیان مختلف بود که همگی در صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی می کردنداما امروزه به سبب نقشه های استعماری انگلستان ، این سرزمین مقدس ، به کانون ناامنی و خشونت و تروریسم دولتی تبدیل شده است[۵/۲۲، ۱۱:۱۳ ق.ظ] haj alahyari: سلام محضر زائرین عزیزباآرزوی قبولی طاعات وعباداتبحول قوه الهی معاینات پزشکی حجاج کاروان ما دوشنبه ۲/۲۹باهمکاری خوب زائرین وتلاش پزشک محترم جناب دکتر صفری از ساعت ۸صبح تا ۶ عصر به انجام رسید.امید است برنامه های آتی به همین نحومنظم برگزار گردد
۸:۰۰
سلام زایران متولد ۱۳۳۸ به بعد روز سه شنبه ۶/۳/۹۹ از ساعت ۸ تا ۱۰ با مراجعه به هلال احمر واقع در خیابان سعادت اباد خیابان ایت ا... خوانساری مراجعه نمایند داشتن کارت بانکی جهت پرداخت الزامی است کارت واکسیناسیون را به عوامل کاروان مستقر در مرکز تحویل دهید با تشکر مدیر کاروان
۸:۰۰
سلام محضر زائرین عزیزباآرزوی قبولی طاعات وعباداتبحول قوه الهی معاینات پزشکی حجاج کاروان ما دوشنبه ۲/۲۹باهمکاری خوب زائرین وتلاش پزشک محترم جناب دکتر صفری از ساعت ۸صبح تا ۶ عصر به انجام رسید.امید است برنامه های آتی به همین نحومنظم برگزار گردد
۸:۰۰
۹:۳۳
۹:۳۳
۹:۳۳
۹:۳۳
۹:۳۳
۹:۳۳
۳۱ تیر ۱۳۹۹
بازارسال شده از با زائران حج
۱۲:۱۳