ه

هم یاد

۳۱عضو

۳۰ مرداد ۱۳۹۶

thumnail

۶:۴۴

thumnail

۶:۴۴

در واحد نکوداشت سرمایه‌های انسانی؛ در حال تهیه جزوه‌ای با موضوع «آداب معاشرت در محیط کار» هستیم. حتما می‌دانید که این حوزه، بسیار گسترده است و کتابها و توصیه‌های ریز و درشتی در مورد آن وجود دارد. ما سعی کرده‌ایم یک کتاب مرجع این موضوع را مطالعه کنیم و به صورت خلاصه شده مهمترین نکات آن در اختیار شما قرار دهیم.
پیش از اینکه این جزوه آماده چاپ شود، به تدریج مطالب آن را از طریق ‌هم‌یاد هم در اختیار شما قرار می‌دهیم. امیدواریم با بازخوردهای شما، آداب و رسوم کاری در محل کارمان نیز تقویت شود.
در تهیه مطالب این جزوه از کتاب «آداب معاشرت در محیط کار» انتشارات وایلی و نیز فایلهای صوتی «اتیکت» آقای محمدرضا شعبانعلی استفاده شده و امیدواریم برای شما قابل استفاده باشد.
#آداب_معاشرت@HamYad

۱۱:۴۱

thumnail
با رعایت آداب معاشرت در محیط کار، حرفه‌ای، کارآمد و قابل اعتماد جلوه کنیم :) @HamYad

۱۲:۳۱

undefinedآداب معاشرت در محیط کار (۱)
undefinedمدل ذهنی آداب معاشرت صحیح در کار
با نگاه اول به حوزه آداب معاشرت در محل کار، ممکن است از تعداد زیاد نکاتی که مطرح شده است، شگفت‌زده و یا حتی مقداری سردرگم شویم: آداب صحیح برگزاری جلسه، رفتار با مشتری، رفتار با رئیس، رفتار با همکاران، آداب شرکت در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، آداب صحیح غذا خوردن، سفر کردن و ... .

اگر چه نکات ریز و درشتی در هر یک از این موقعیت‌ها وجود دارد اما شاید بتوان اصول کلی زیر را حاکم برتمام این آداب دانست. اگر اصول زیر را فرا بگیریم، به احتمال فراوان حتی بدون دانستن نکات این جزوه نیز می‌توانیم در موقعیت‌های خاص، تصمیم درست را اتخاذ کنیم:
1. در هر حال به حریم خصوصی دیگران نزدیک نشویم و از صمیمیت بیجا بپرهیزیم.
2. برای همنوع خود احترام قائل باشیم.
3. آن‌چه برای خود می‌پسندیم برای دیگران هم بپسندیم..
4. در کارها و رفتار شتابزده نباشیم و با طمانینه و آرامش رفتار کنیم.
5. از گفتن سختن یا انجام رفتاری که افراد مقابلمان را شرمزده می‌کند، بپرهیزیم.
6. بدانیم که در موقعیت‌های اداری، ما معرف «سازمان» خود هستیم نه «شخص» خود.
7. به عقاید مذهبی، سیاسی و قومی افراد کاری نداشته باشیم. قبول کنیم که افراد با هم متفاوت‌ند بنابراین به تفاوت‌ها احترام بگذاریم.
8. تحت هیچ شرایطی دیگران را مسخره یا تحقیر نکنیم.
9. اموال سازمان را مانند اموال خود و اعتبار سازمان را مانند اعتبار خود بپنداریم.
#آداب_معاشرت@HamYad

۱۲:۳۱

۳۱ مرداد ۱۳۹۶

undefinedآداب معاشرت در محیط کار (۲)
موضوع آداب معاشرت در محیط کار را با توصیه‌های عمومی شروع می‌کنیم. مواردی که بهتر است در محیط کار در نظر داشته باشید تا فردی حرفه‌ای به نظر برسید.
undefinedدر هنگام تعامل با مدیر خود:
- از شوخی‌های سبک و جلف بپرهیزید.- همانطور که بقیه افراد او را صدا می‌زنند، او را خطاب کنید. تا از شما نخواسته او را به اسم کوچک صدا نزنید.
undefined اگر مدیر هستید، در برخورد با نیروهای خود:
- متواضع و در عین حال جدی باشید.- شفاف، صریح باشید، مودب و منظم باشید.- نام کوچک افرادتان و برخی علایق و خواسته‌هایشان را بدانید و از آنها استفاده کنید.- تذکر و انتقاد خود را به صورت خصوصی به فرد ارائه دهید.
ادامه دارد...#آداب_معاشرت@HamYad

۱۰:۰۶

۴ شهریور ۱۳۹۶

thumnail
چگونه «عزت نفس» (Self Steem) مان را تقویت کنیم؟@HamYad

۶:۵۹

undefinedعزت نفس (۱)
عزت نفس یکی از مشخصه‌های بارز افراد موفق است. یکی از مباحثی که در کانال همیاد به آن خواهیم پرداخت «عزت نفس» است و می‌کوشیم با ارسال فایلهای متنی و صوتی، این موضوع را با هم بررسی کنیم. امیدواریم این موضوع برای شما جذاب و کاربردی باشد.
undefinedافراد دارای عزت نفس چه کارهای انجام نمی دهند؟
undefinedآن‌ها بهانه نمی‌آورند!
اگر یک خصیصه وجود داشته باشد که افراد با اعتماد به نفس به داشتن آن معروف اند، آن «خودکارآمدی» ست؛ به این معنا که آنها ایمان دارند که انجام شدن درست کارها بیشتر بستگی به خودشان دارد تا محیط اطرافشان. مثلا شما نمی‌توانید ببینید یک فرد دارای عزت نفس ترافیک را به خاطر دیر کردنش مقصر معرفی کند یا مدعی شود که مدیر ناجوانمردش عامل عدم ترفیعش است. افراد با اعتماد به نفس بهانه نمی‌آورند؛ چون اعتقاد دارند که کنترل زندگیشان دست خودشان است!
undefinedدست از کار برنمی‌دارند!
افراد دارای عزت نفس با اولین مشکلی که پیش بیاید دست از کار نمی‌کشند. آن‌ها هم مشکلات و هم شکست‌ها را بسان موانعی می‌بینند که باید از پسشان برآیند، نه موانع غیرقابل‌نفوذی که بین آن‌ها و موفقیت اند.
(ادامه دارد)
undefinedبا هم «هم‌یاد» باشیم. @HamYad

۷:۰۰

۵ شهریور ۱۳۹۶

undefined عزت نفس (۲)در قسمت قبل با دو ویژگی اصلی افراد دارای عزت نفس آشنا شدیم: بهانه نیاوردن و پشتکار داشتن.در این قسمت نیز با سه ویژگی دیگر این افراد آشنا می‌شویم:
undefined به دنبال جلب توجه نیستند!افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که اگر خودشان باشند، بسیار بهتر از آن است که مدام در حال تلاش باشند تا خود را ثابت کنند. افراد با عزت نفس در مقابل جلب توجه هم از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ مثلا اگر در جایی اسمی از آن‌ها برده شود، سریعاً توجه همه را به سمت تیمی که با آن‌ها کار کرده‌اند معطوف می‌کنند. در یک کلام آن‌ها طالب تصدیق یا ستایش بقیه نیستند.
undefined نیازی به ستایش شدن ندارند!آیا تاکنون کنار کسی بوده‌اید که دائماً نیاز داشته بشنود چقدر عالی و کامل است؟ افراد دارای عزت نفس چنین نیستند. این هم به همان منبع کنترل دورنی‌شان برمی‌گردد. آن‌ها فکر نمی‌کنند که موفقیتشان وابسته به توجه و تصدیق مردم است و به این نکته مهم هم واقف هستند: نمی‌توان همیشه همه را راضی کرد! آنها می‌دانند هرچقدر هم که کارشان خوب باشد، باز هم آن بیرون کسانی هستند که کارشان انتقاد کردن است. این را هم می‌دانند؛ اعتماد به نفسی که وابسته به ستایش بقیه باشد، اعتماد به نفس واقعی نیست، بلکه خودشیفتگی است.
undefined کارها را به تعویق نمی‌اندازندچرا بعضی‌ها کارها را به تعویق می‌اندازند؟ شاید به همین علت ساده که تنبل اند، ولی اوقات زیادی هم وجود دارد که دلیل ترس است. ترس از تغییر، شکست یا حتی موفقیت! افراد با عزت نفس کارها را از سرشان باز نمی‌کنند؛ چون به خودشان باور دارند و انتظار دارند که عملکردشان آن‌ها را به اهدافشان نزدیک‌تر کند.
(ادامه دارد)
undefined با هم «هم‌یاد» باشیم. @HamYad

۸:۰۸

1.mp3

۱۱.۲۹ مگابایت

۸:۳۵

فایل صوتی عزت نفس - بخش اول undefined
در این فایل صوتی آقای محمدرضا شعبانعلی در مورد اهمیت عزت نفس با ما سخن می‌گوید. مدت زمان: ۱۰ دقیقه

۸:۳۵

سلام. بنا به درخواست برخی از دوستان به جای قطعات ۱۰ دقیقه ای از فایل آموزشی «عزت نفس»؛ فایلهای آموزشی را در قطعات بزرگتر و بنا به ترتیبی که خود آقای شعبانعلی تهیه کرده‌اند، در کانال قرار می‌دهیم. امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.
محتوای این فایلهای صوتی بسیار جذاب و آموزنده و کاربردی است.پیشنهاد ما این است که این فایلها را در آرامش و حتی‌الامکان با در دست داشتن کاغذ و قلم برای یادداشت و انجام دادن تمرینات گوش دهید.
در ادامه هر سه فایل آموزشی ارسال می‌شود. فایل اول: 57 دقیقهفایل دوم: 68 دقیقهفایل سوم: 80 دقیقهموفق باشید.
#عزت_نفسundefined با هم «هم‌یاد» باشیم. @HamYad

۱۱:۲۶

masir-e-asli-1.mp3

۲۶.۳۱ مگابایت

۱۱:۲۸

masir-e-asli-2.mp3

۳۱.۵۱ مگابایت

۱۱:۳۶

masir-e-asli-3.mp3

۳۶.۸۳ مگابایت

۱۱:۴۸

۷ شهریور ۱۳۹۶

thumnail
ده عادت افراد موفق#مدیریت_زمان@HamYad

۴:۱۵

۲۰ شهریور ۱۳۹۶

undefinedآداب معاشرت (۳)
در هنگام تحسین یا انتقاد شدن:undefined اگر فردی شما را برای انجام کاری تحسین کرد از او تشکر کنید. عذرخواهی نکنید و کار خود را دست کم نگیرید. همچنین در کار خود غلو و خودنمایی نیز انجام ندهید.
undefined اگر شما انتقاد شد نکات زیر را رعایت کنید:
undefined حرفه‌ای باشید: اگر انتقاد به جاست، مسئولیت را بر عهده بگیرید. معذرت‌خواهی کنید و اطمینان بدهید که دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
undefined خوش‌بین باشید: با این پیشفرض به انتقاد گوش کنید که قصد طرف مقابل توهین نیست. حتی اگر به شما توهین کرد از مقابله به مثل بپرهیزید و تلاش کنید او را به موضوع اصلی گفتگو برگردانید.
undefined اگر انتقاد ناعادلانه است پاسخ مناسب دهید: اگر انتقاد ناعادلانه است یا به جا نیست، نه در حضور جمع و با بی‌ادبی بلکه در خفا و با آرامش از خود دفاع کنید. به یاد داشته باشید که قرار نیست مسئولیت اشتباهات دیگران را بپذیرید
#آداب_معاشرت@HamYad

۸:۲۲

۱۵ مهر ۱۳۹۶

undefined آداب معاشرت (۴)
آداب حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها (قسمت اول)
همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام شبکه‌سازی است. در صورتی که بتوانید از فرصت همایش به خوبی استفاده کنید، می‌توانید با افرادی که شاید پیدا کردن و صحبت کردن با آنها نیاز به صرف ساعت‌ها وقت باشد، به راحتی ارتباط بگیرید. در ادامه به آداب حضور در همایش‌ها اشاره شده است:
undefinedهدفمند باشید و بدانید که پس از اتمام رویداد، می‌خواهید به چه دستاوردی رسیده باشید. برای این کار لازم است در صورت امکان لیست شرکت‌کنندگان را بررسی کنید و افراد یا شرکت‌هایی که می‌خواهید حتما با آنها ارتباط بگیرید را مشخص کنید.
undefinedاز باز کردن سر صحبت نترسید. تمام کاری که باید بکنید همین است: سلام! من امین تجملیان هستم. احتمالا مخاطبان شما هم از شما متشکر خواهند بود که آنها را از تنهایی درآورده‌اید!
undefinedیادتان باشد: تا زمانی که برنده جایزه نوبل نشده‌اید و برای ایراد خطابه و گرفتن جایزه دعوت نشده‌اید کسی از شما انتظار عجیبی در برقراری ارتباط شگفت‌انگیز ندارد! پس خودتان باشید و راحت رفتار کنید!
#آداب_معاشرت@HamYad

۱۲:۳۴

undefined آداب معاشرت (۵)آداب حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها (قسمت دوم)
undefined اگر کسی به سمت شما آمد. با گشاده‌رویی استقبال کنید. کارت ویزیت بدهید.
undefined پس از مدت کوتاهی و اینکه کسب اطلاعات کردید به سراغ فرد دیگری بروید. هدفتان از شرکت در مراسم را از یاد نبرید.
undefined در هنگام صحبت با یک نفر سرتان مدام نچرخد تا فرد دیگری را پیدا کنید. این کار یک بی‌احترامی آشکار است.
undefined رفتار شما باید در شان سازمانی باشد که از آن آمده‌اید چرا که دیگران شما را به عنوان نماینده سازمان می‌شناسند.
undefined همیشه چند جواب آماده برای سوالاتی نظیر: فعالیت سازمان شما چیست؟ پروژه‌های جدید سازمان کدام است؟ داشته باشید.
undefined اطلاعات محرمانه سازمان را فاش نکنید. اگر مطمئن نیستید چیزی که می‌خواهید بگویید سری است یا نه آن را سری تلقی کنید.
undefined به قواعد و قوانین کنفرانس یا همایش کاملا پایبند باشید.
#آداب_معاشرت@HamYad

۱۲:۴۱

۲۲ مهر ۱۳۹۶

undefined مساله آسانسور کُند
فرض کنید شما مالک یک ساختمان اداری هستید و مستاجرهای شما در مورد سرعت کم آسانسور ساختمان شکایت دارند. آنها گفته‌اند اگر مشکل را حل نکنید، قرارداد را فسخ خواهند کرد. چه راه‌حل‌هایی برای این مساله به ذهنتان می‌رسد؟ چند لحظه تامل کنید...
عموما افراد در پاسخ به این سوال به سرعت راه‌حلهایی از قبیل:‌ «تعویض آسانسور»، «نصب موتور جدید» و یا «بهبود الگوریتم مدیریت آسانسور» را مطرح می‌کنند. این راه‌حل‌ها در فضایی شکل گرفته که مساله بالا به این صورت در ذهن تعریف شده است: «سرعت حرکت آسانسور کند است و باید آن را بیشتر کرد.»
اما وقتی این مساله به مدیران ساختمان ارائه شد، آنها راه‌حل بسیار زیباتری را به کار گرفتند: آنها یک آینه در کنار آسانسور قرار دادند. این اقدام ساده، به طور شگفت‌آوری در کاهش شکایات موثر بود. وقتی افراد چیزی که برایشان جذاب بود (خودشان!) را در آینه می‌دیدند، گذر زمان و تاخیر آسانسور را کمتر حس می‌کردند.
مدیران ساختمان چگونه به این راه‌حل رسیدند؟ آنها مساله را به نحو دیگری تعریف کرده و از زاویه دیگری به آن نگاه کرده بودند. مساله از دیدگاه آنان، این بود: «احساس انتظار برای رسیدن آسانسور اذیت‌کننده است، باید احساس انتظار را کم کنیم.»
undefined به خاطر داشته باشید که شناسایی زوایای متفاوت یک مساله، برخی اوقات می‌تواند به بهبود‌های کم‌هزینه ولی موثری منجر شود.
#خلاقیت@HamYad

۱۳:۴۵