🟡جامعه شناسی بدن:
۱۴:۴۰
۱۴:۴۰
۱۴:۴۰
۱۴:۴۱
۱۴:۴۱
۱۵:۱۳
۵:۵۳
۵:۵۳
۵:۵۴
۵:۵۴
۱۴:۱۳
🟣 زوال حوزه عمومی:
🟧نقد به حوزه عمومی هابرماس:
۱۴:۱۴
🟥 نظریه کنش ارتباطی:
۱۴:۱۵
۱۴:۱۵
🧩در موضوعات و مسائل مختلف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛ هم چون:
۵:۴۰
بازارسال شده از پژوهانه | مرکز پژوهشهای مجلس
#گزارش_کارشناسی |توسط مرکز پژوهش های مجلس انجام شد؛ مردمی سازی فرهنگ عمومی مبتنی بر اندیشه مقام معظم رهبری
دفتر مطالعات فرهنگی و آموزش در گزارش «الگوی سیاستی بالادستی، مردمیسازی فرهنگ عمومی؛ مبتنی بر اندیشه و آرای مقام معظم رهبری دام ظله العالی»آورده که اصطلاح مردمیسازی در برنامه هفتم پیشرفت، ۹ مرتبه بهکار رفته که سه مرتبه از آن، در فصل فرهنگ عمومی است. بهطورکلی استفاده از عناوین مرتبط با مشارکت مردمی در اسناد رسمی، در صورتی است که طراحی الگوهای مربوط به آن در حاکمیت و نیز مجامع اندیشهورز جای خالی بسیاری دارد.
لینک خبر | شماره مسلسل: ۲۰۸۲۱
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
بـــــلــــه | ایـــتــــا
توضیحات بیشتر
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
۶:۳۴
بازارسال شده از پژوهانه | مرکز پژوهشهای مجلس
20821.pdf
۵.۸۳ مگابایت
#سند_پژوهشی | الگوی سیاستی بالادستی، مردمی سازی فرهنگ عمومی؛ مبتنی بر اندیشه و آرای مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
بـــــلــــه | ایـــتــــا
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
۶:۳۴
به نام خدا
تبادل این روزها بین آقایان مهدی جمشیدی و علی مهدیان، حاوی سوالات و تاملات مهمیه. یکی از محورهای این رفت و برگشتها، چالش ارزیابی وضعیت فرهنگی روزه. یه چند تا نکته ناظر به بحث به نظرم اومد گفتم بنویسم:- هم رویکرد ظاهربینی منتسب به آ.جمشیدی و هم رویکرد عدم موضوعیت ظواهر فرهنگی منتسب به آ.مهدیان به نظر بنده، درست نمیاد بلکه تکیه بر مدل تحلیلی که توش هم ظاهر و هم باطن جانمایی شدند ناگزیره. - بین ظاهر و باطن وضع فرهنگی جامعه ارتباط معناداری وجود داره و هر تغییری در ظواهر، امتدادی در تغییر لایه های باطنی داره که البته کشفش به مراتب سخت تر از ظواهر فرهنگی و نیازمند روشهایی چون مصاحبه عمیق است و پیمایش و مشاهده و امثالهم خیلی نمی تونه ابعاد درونی جامعه رو روشن کنه.- در مدل تحلیلی مورد نظر، هیچ کدام از فرازها یا فرودهای فرهنگی به تنهایی و مستقل از دیگری، مشخص کننده نتیجه ارزیابی جامعه نیست بلکه نگاه جامع به هر دوی این تغییرات، می تونه نمره فرهنگ رو مشخص کنه که البته نیاز به مدل جمع داره که یه کار پژوهشی جدی رو می طلبه.- دیدن روند تغییرات در شرایط حاکم بر جامعه و حجم و میزان دسترسی پذیری و عمق نفوذ محتوای پادفرهنگ، برای ارزیابی منصفانه امر مهمیه. به عبارتی بعید نیست نمره ۱۰ توی شرایط فعلی از نمره ۱۹ اوایل انقلاب در مجموع، ارزشش بیشتر باشه. آقا هم توی دیدارهای مختلفی یک همچنین نگاهی رو تزریق کردند که توی شبیخون سنگین دشمن، مقاومت جامعه یا ظهور جلوه های جدید معنوی، قابل تحسینه.-نکته درستی رو جناب مهدیان داره تنبه میده که اولویت اصول بر فروع در جمع بندی وضع فعلیه اما این اولویت، نباید باعث پاک کردن صورت مسئله عقب گرد ظاهری جامعه در موضوعات به زعم آ.مهدیان فرعی چون عفاف و حجاب باشه. توی زمینه تعیین اصل و فرع فرهنگی هم جای یه کار مدل سازی جدی وجود داره.- تحقق روندهای جهانی دینداری در ایران، امری غیر قابل کتمانه روندهایی هم چون فردی و گزینشی شدن دینداری و تضعیف بعد مناسکی و جمعی و ... . مهم اینجاست که این پیروی از غرب، حتما سویه های معرفتی سکولاریته و الحاد رو به دنبال خودش داره و نباید نسبت به این مسئله بی اعتنایی کرد.برای پیگیری ماجرا از هر کدوم از دو طرف، به کانالشون مراجعه کنید.
جوادیان فردمسئول اندیشکده سیاستگذاری فرهنگی حنیف@hanifthinktank
تبادل این روزها بین آقایان مهدی جمشیدی و علی مهدیان، حاوی سوالات و تاملات مهمیه. یکی از محورهای این رفت و برگشتها، چالش ارزیابی وضعیت فرهنگی روزه. یه چند تا نکته ناظر به بحث به نظرم اومد گفتم بنویسم:- هم رویکرد ظاهربینی منتسب به آ.جمشیدی و هم رویکرد عدم موضوعیت ظواهر فرهنگی منتسب به آ.مهدیان به نظر بنده، درست نمیاد بلکه تکیه بر مدل تحلیلی که توش هم ظاهر و هم باطن جانمایی شدند ناگزیره. - بین ظاهر و باطن وضع فرهنگی جامعه ارتباط معناداری وجود داره و هر تغییری در ظواهر، امتدادی در تغییر لایه های باطنی داره که البته کشفش به مراتب سخت تر از ظواهر فرهنگی و نیازمند روشهایی چون مصاحبه عمیق است و پیمایش و مشاهده و امثالهم خیلی نمی تونه ابعاد درونی جامعه رو روشن کنه.- در مدل تحلیلی مورد نظر، هیچ کدام از فرازها یا فرودهای فرهنگی به تنهایی و مستقل از دیگری، مشخص کننده نتیجه ارزیابی جامعه نیست بلکه نگاه جامع به هر دوی این تغییرات، می تونه نمره فرهنگ رو مشخص کنه که البته نیاز به مدل جمع داره که یه کار پژوهشی جدی رو می طلبه.- دیدن روند تغییرات در شرایط حاکم بر جامعه و حجم و میزان دسترسی پذیری و عمق نفوذ محتوای پادفرهنگ، برای ارزیابی منصفانه امر مهمیه. به عبارتی بعید نیست نمره ۱۰ توی شرایط فعلی از نمره ۱۹ اوایل انقلاب در مجموع، ارزشش بیشتر باشه. آقا هم توی دیدارهای مختلفی یک همچنین نگاهی رو تزریق کردند که توی شبیخون سنگین دشمن، مقاومت جامعه یا ظهور جلوه های جدید معنوی، قابل تحسینه.-نکته درستی رو جناب مهدیان داره تنبه میده که اولویت اصول بر فروع در جمع بندی وضع فعلیه اما این اولویت، نباید باعث پاک کردن صورت مسئله عقب گرد ظاهری جامعه در موضوعات به زعم آ.مهدیان فرعی چون عفاف و حجاب باشه. توی زمینه تعیین اصل و فرع فرهنگی هم جای یه کار مدل سازی جدی وجود داره.- تحقق روندهای جهانی دینداری در ایران، امری غیر قابل کتمانه روندهایی هم چون فردی و گزینشی شدن دینداری و تضعیف بعد مناسکی و جمعی و ... . مهم اینجاست که این پیروی از غرب، حتما سویه های معرفتی سکولاریته و الحاد رو به دنبال خودش داره و نباید نسبت به این مسئله بی اعتنایی کرد.برای پیگیری ماجرا از هر کدوم از دو طرف، به کانالشون مراجعه کنید.
جوادیان فردمسئول اندیشکده سیاستگذاری فرهنگی حنیف@hanifthinktank
۲۱:۳۸
بازارسال شده از پژوهانه | مرکز پژوهشهای مجلس
#گزارش_کارشناسی |مرکز پژوهش ها منتشر کرد: مردمی سازی فرهنگ عمومی، مسئله شناسی اسناد پایه ای و کلان حوزه فرهنگ و هنر از منظر مردمی سازی فرهنگ عمومی و ارائه بسته راهبردی-تقنینی همراه با کاوشی در باب جعبه ابزار و اقدامات متناسب
دفتر مطالعات فرهنگ و آموزش در گزارش «مسئلهشناسی اسناد پایهای و کلان حوزه فرهنگ و هنر از منظر مردمیسازی فرهنگ عمومی و ارائه بسته راهبردی-تقنینی همراه با کاوشی در باب جعبه ابزار و اقدامات متناسب» آورده است که گزارش حاضر در امتداد گزارش الگوی سیاستی بالادستی مردمیسازی فرهنگ عمومی، بهدنبال تبیین لایههای عینی و عملیاتی الگوی مورد نظر است.
در بخش اول این گزارش که بدنه اصلی پژوهش است، به مطالعه اسناد کلان حوزه فرهنگ و هنر از منظر مردمیسازی فرهنگ عمومی پرداخته و بیستوپنج مسئله ناظر به فقدانها، نقصانها و اشکالات راهبردی این اسناد طرح شده و ذیل هرکدام پیشنهادهای سیاستی و تقنینی مربوط بیان شده است.
شماره مسلسل: ۲۰۹۸۱
rc.majlis.ir/fa/news/show/1845736
پژوهانه | @rcmajles_ir
۱۷:۳۲
بازارسال شده از پژوهانه | مرکز پژوهشهای مجلس
20981.pdf
۲.۹۷ مگابایت
#سند_پژوهشی | مردمی سازی فرهنگ عمومی، مسئله شناسی اسناد پایه ای و کلان حوزه فرهنگ و هنر از منظر مردمی سازی فرهنگ عمومی و ارائه بسته راهبردی-تقنینی همراه با کاوشی در باب جعبه ابزار و اقدامات متناسب
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
پژوهانه | @rcmajles_ir
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
۱۷:۳۲