بازارسال شده از کانال همیار حفظ قرآن کریم
#نمونه_کلاسداری_استاد_مهدی_معتمدی_۱۱
۳:۳۰
بازارسال شده از کانال همیار حفظ قرآن کریم
۳:۳۰
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
سلام بر اهل قرآنبرای آشنایی با روش کلاسداری عملی که در آزمون نهایی باید اجرا کنید دعوت کردیم از سرکار خانم موذن از اساتید برجسته کشور و ممتحن کارگاه عملی خواهران که در این مورد توضیحاتی رو ارایه کرده و پاسخگوی سوالات شما باشند
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
سلام و عرض ادبسپاسگزار از جناب استاد نجفی و همه بزرگوارانی که برای برگزاری این دوره تربیت مربی در خدمت قرآن و قرآنیان بوده اند.
فرم زیر فرمی است که تدریس پایانی شما بر اساس آن مورد ارزیابی قرار میگیرد
فرم زیر فرمی است که تدریس پایانی شما بر اساس آن مورد ارزیابی قرار میگیرد
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
توضیحاتی را در خصوص بندهای مختلف این فرم و نحوه برگزاری آزمون در چند پیام خدمت بزرگواران ارسال میکنمسعی بر این بوده که توضیحات کامل و واضح باشداما اگر ابهام و سؤالی باقی ماند برای پاسخگویی در خدمت هستم
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
۲۱:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نجفی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب محضر حافظان و خادمان قرآن کریمتلاش ها و زحماتتان در این دوره قرآنی مقبول درگاه حضرت حق
آزمون تدریس عملی در واقع تجلی همه آموخته های تئوری شما بزرگواران در طول این دوره آموزشی است.
پس این آزمون چیز عجیب یا استرس زایی نیست که خود را بابتش نگران کنید. فقط قرار است همه آن چه را در طول این مدت در محضر اساتید آموخته اید به صورت عملی در مقیاس کوچکتری از یک کلاسداری معمول، اجرا کنید.
از آن جا که برگزاری کلاس حفظ بدون وجود قرآن آموز اساسا ممکن نیست، حداقل دو شاگرد حافظ برای حضور در کلاس روز آزمونتان همراه داشته باشید.
شما ۱۵ دقیقه زمان خواهید داشت که نمونه ای از یک کلاس حفظ را با تمام آیتم های اصلی اش ارائه دهید.
همان طور که در فرم ارزیابی هم مشخص است یک کلاس حفظ استاندارد چند بخش اصلی دارد که باید در تدریس شما هم لحاظ شود:
_بررسی دفترچه تکالیف شاگردان_همخوانی، تلاوت استاد یا پخش ترتیل حفظ جدید_پرسش از حفظ جدید_پرسش از مفاهیم حفظ جدید_پرسش از درس قبل_پرسش از ده درس_پرسش از مرور روزانه_پرسش از کل محفوظات_تدریس درس آینده_تکلیف دهی به شاگردان
این شاکله کلی یک کلاس حفظ است که اگر هر یک از این بندها حذف شوند، کار کلاس دچار نقص میشود.
در تدریس خود توجه داشته باشید:
تنها جمع آوری دفترچه تکالیف شاگردان کافی نیست. لازم است به عنوان استاد آن ها را بررسی کنید. اگر نقص یا ضعفی داشت تذکر دهید، راهکار عملی ارائه کنید و...و اگر کامل بود تشویق و تشکر کنید.
در همخوانی یا تک خوانی استاد در ابتدای کلاس، حسن حفظ و حسن تلاوت و قدرت مدیریت کلاس او قابل ارزیابی خواهد بود.حتما در کلاس خود بخشی را تلاوت داشته باشید. یا ابتدای کلاس یا در تدریس درس آینده یا در اثنای کلاس.
در کلاس حقیقی حفظ استاد باید کل حفظ جدید را از همه شاگردان بپرسد اما در این آزمون با توجه به محدودیت زمان میتوانید فقط از یک نفر بپرسید یا شاگردتان نیمی از حفظ جدید را بخواند اما ۱.در کوتاه کردن تلاوت افراط نکنید. شاگردتان حداقل ۵ خط تلاوت کند.۲. توجه داشته باشید که این شیوه در کلاس های اصلی آینده تان اجرا نشود.
پرسش از ترجمه و مفاهیم درس جدید به صورت خاص انجام شود. پرسش مفهومی از محفوظات سابق کافی نیست.
درس قبل (حفظ جلسه قبل) را به صورت خاص سؤال کنید.
در پرسش هایتان تنوع و خلاقیت داشته باشید.پرسش های تکمیلی داشته باشید.مثل پرسش مفهومی، سرآیات، ابتدا و انتهای صفحات و...
به ازای هر پرسش باید به شاگرد نمره بدهید.برای این که ارزیابی نحوه نمره دهی شما ممکن باشد فقط نمره شاگردی که ده درس را از او پرسیده اید اعلام کنید.
ملاک کسر نمرات در پایین فرم موجود است.
پرسش از کل محفوظات یعنی پرسش از محدوده محفوظاتی که در تکلیف امروز نبوده اند.پس برای حافظ ۵جزءی که برنامه مرور امروزش جزء۲ بوده پرسش از کل محفوظات شامل اجزاء ۱،۳،۴،۵ میشود.
در تدریس درس آینده لازم استدرس توسط استاد یا ابزار کمک آموزشی تلاوت شودعبارات ترجمه شوندو نکات مفاهیمی یا تفسیری به اختصار بیان شوند.
اگر محدوده درس آینده زیاد است (مثلا یک صفحه) میتوانید در آزمون بخشی از آن را به عنوان نمونه تدریس کنید. (مثلا ۵ خط)البته در کوتاه کردن محدوده تدریس افراط نکنید.
تکلیف جلسه آینده را به صورت دقیق بیان کنید و کلی گویی نفرمایید.مشخصا بفرمایید محدوده هریک از تکالیف حفظ جدید، ده درس، مرور و... کجاست و با چه کیفیتی باید انجام شود.
سلام و عرض ادب محضر حافظان و خادمان قرآن کریمتلاش ها و زحماتتان در این دوره قرآنی مقبول درگاه حضرت حق
آزمون تدریس عملی در واقع تجلی همه آموخته های تئوری شما بزرگواران در طول این دوره آموزشی است.
پس این آزمون چیز عجیب یا استرس زایی نیست که خود را بابتش نگران کنید. فقط قرار است همه آن چه را در طول این مدت در محضر اساتید آموخته اید به صورت عملی در مقیاس کوچکتری از یک کلاسداری معمول، اجرا کنید.
همان طور که در فرم ارزیابی هم مشخص است یک کلاس حفظ استاندارد چند بخش اصلی دارد که باید در تدریس شما هم لحاظ شود:
_بررسی دفترچه تکالیف شاگردان_همخوانی، تلاوت استاد یا پخش ترتیل حفظ جدید_پرسش از حفظ جدید_پرسش از مفاهیم حفظ جدید_پرسش از درس قبل_پرسش از ده درس_پرسش از مرور روزانه_پرسش از کل محفوظات_تدریس درس آینده_تکلیف دهی به شاگردان
این شاکله کلی یک کلاس حفظ است که اگر هر یک از این بندها حذف شوند، کار کلاس دچار نقص میشود.
در تدریس خود توجه داشته باشید:
ملاک کسر نمرات در پایین فرم موجود است.
اگر محدوده درس آینده زیاد است (مثلا یک صفحه) میتوانید در آزمون بخشی از آن را به عنوان نمونه تدریس کنید. (مثلا ۵ خط)البته در کوتاه کردن محدوده تدریس افراط نکنید.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نجفی
تذکراتی در خصوص سایر بندهای فرم:
در مجموع کلاسداری شما باید مشخص باشد که به مفاهیم، صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا هم توجه دارید و به همه این جوانب اهمیت میدهید.مثلا اگر شاگردتان غلط تجویدی دارد بعد از تلاوتش به او تذکر دهید و راهکار عملی ارائه کنید.یا به وقف نادرست شاگردتان عکس العملی داشته باشید و تذکر دهید.گاهی شاگردی را که حین تلاوت دچار فراموشی شده با ترجمه یا مفاهیم راهنمایی کنید.و...
بر محفوظاتتان مسلط باشید و این تسلط در کلاسداری شما مشخص باشد.مثلا در تلاوت ها خودتان دچار اشکال نشوید.وابسته به مصحف نباشید و دائما به قرآنتان رجوع نکنید و خط نبرید.و...
با شاگردی که عملکرد نامطلوب داشته صحیح برخورد کنید و در عین تذکر دلسوزانه راهکار مناسب برای رفع اشکالاتش به او ارائه نمایید.
اشکالات شاگردان را حین پرسش به درستی تشخیص و تذکر دهید تا بعد از اصلاح اشکالش تلاوت را ادامه دهد.
۱. اشکالات را همانجا تذکر دهید، نه بعد از اتمام تلاوت.۲. در اشکالگیری و وقتی که برای اصلاح به شاگرد میدهید نه خیلی کند عمل کنید و نه بسیار عجولانه.
۱. اشکالات را همانجا تذکر دهید، نه بعد از اتمام تلاوت.۲. در اشکالگیری و وقتی که برای اصلاح به شاگرد میدهید نه خیلی کند عمل کنید و نه بسیار عجولانه.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نجفی
تذکراتی در خصوص صفحه دوم فرم ارزیابی:
کلاس را حتما با نام خداوند متعال شروع کنید.
با بیان یک حدیث یا آیه مناسب و تذکرات اخلاقی زمینه بهره برداری معنوی از کلاستان را فراهم تر کنید.
در بخش ابتدایی کلاس حضور و غیاب کنید.اگر کسی غایب بوده یا هست، جویای احوال و انجام تکالیفش شوید و...حضور و غیاب در کلاس کم جمعیت میتواند چشمی انجام شود و مثلا بیان این که بحمدالله همه حاضرند یا ... کفایت میکند.
همانطور که کلاستان را زیبا شروع میکنید، زیبا هم به اتمام برسانید.
پوشش آراسته و مناسب فضای آموزشی قرآنی، نحوه رفتار و کلام شما به عنوان یک استاد قرآنی و... بسیار حائز اهمیت هستند.حافظ و استاد حفظ قرآن کریم باید تلاش کند در حسن رفتار و رعایت ادب در محضر قرآن کریم الگوی کاملی برای دیگران باشد.
با شاگردان از ابتدای کلاس تا پایان آن در ارتباط و تعامل دوطرفه باشید. کلاس و ارتباط باید فعال و پویا باشد.
لبخند داشتن، رفتار دلسوزانه و مهربان، بهره گیری از شاگردان در تدریس و کلاسداری و... همه در برقراری یک ارتباط قوی و صحیح مؤثرند.
مدیریت زمان یعنی علاوه بر آن که همه برنامه هایی را که در طرح درستان دارید در این ۱۵ دقیقه ارائه میکنید به هر یک از فعالیت ها زمان مناسب خودش را اختصاص دهید.مثلا این طور نشود که تا ۱۰ دقیقه ابتدایی مشغول پرسش حفظ جدید باشید و برای همه بخش های باقیمانده فقط ۵دقیقه وقت بگذارید.
طرح درس نقشه کار شما در طی برگزاری کلاس است که مشخص میکند دقیقا در طی این جلسه آموزشی چه اهداف و عملکردهایی را باید دنبال کنید.نمونه طرح درس برای کلاس حفظ در کتاب درسنامه موجود است.
لطفا یک طرح درس برای تدریس روز آزمونتان بنویسید و حداکثر تا روز قبل از آزمون آن را از طریق پیامرسان ارسال فرمایید.در طرح درس این موارد را مشخص فرمایید:_میزان محفوظات شاگردان (میزان محفوظات را کمتر از سه جزء درنظر نگیرید تا ارزیابی دقیقتر ممکن باشد)_میزان حفظ شاگردان در هر روز (طرح حفظی دوساله، سه ساله یا...)_میزان مرور شاگردان در هر روز _تعداد جلسات کلاس در هفته_هر یک از فعالیت هایی که در طی این ۱۵ دقیقه قرار است انجام شود + زمانی که به آن ها اختصاص میدهید._محدوده پرسش ها و نحوه پرسش از آن ها.مثلاحفظ جدید صفحه ۶۸ده درس از ص ۵۸ تا ۶۷ پرسش مفهومی و ابتدای آیاتمرور ...
با استفاده از صلوات ها و شعارهای قرآنی، تنوع در پرسش ها، به کارگیری شاگردان و... به کلاس نشاط بدهید.
اعتماد به نفس و بیان قوی و استادانه داشته باشید. کلاس را در دست داشته باشید و اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند.در بیان، از کلمات مناسب استفاده کنید. تن صدای مناسب که به تناسب فراز و فرود داشته باشدو... همه در فن بیان شما لحاظ خواهند شد.
نظم کلاس، رفت و آمدها، رعایت قوانین کلاس حفظ و... را مدیریت کنید.
با عملکرد ضعیف و قوی شاگردان به تناسب برخورد کنید. قواعد تشویق و تنبیه را که در کلاسداری عمومی آموخته اید به درستی به کار بگیرید.
آن چه بیش از هرچیز کلاس شما را از دیگران متمایز می کند خلاقیت و نوآوری های شماست.در پرسش ها، تشویق ها، ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر حفظ، ساختن و استفاده از ابزار کمک آموزشی و... خلاقیت خود را نشان دهید.
ان شاءالله با بهره گیری صحیح و خلاق از همه آموخته هایتان طی این دوره و پیش از آن، شاهد تدریس و کلاسداری های قوی و درخور کلاس حفظ کلام الله، در آزمون و کلاس های آینده تان خواهیم بود.
قرآن کریم انیس دنیا و شفیع آخرتتان
لبخند داشتن، رفتار دلسوزانه و مهربان، بهره گیری از شاگردان در تدریس و کلاسداری و... همه در برقراری یک ارتباط قوی و صحیح مؤثرند.
ان شاءالله با بهره گیری صحیح و خلاق از همه آموخته هایتان طی این دوره و پیش از آن، شاهد تدریس و کلاسداری های قوی و درخور کلاس حفظ کلام الله، در آزمون و کلاس های آینده تان خواهیم بود.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
عرض سلام مجدد خدمت همه بزرگوارانهمانطور که همه شما واقفید کلاس حفظ یک کلاس پرسش محور و قائم به وجود شاگرد است.مثل کلاس های تدریس محور نیست که بگوییم میشود با شاگرد فرضی کلاس را برگزار کرد.عمده عملکرد استاد حفظ در نحوه پرسش، اشکالگیری، راهنمایی و... شاگردانش جلوه میکند.پس ضرورتا برای برقراری کلاس حتی در آزمون، نیازمند شاگرد هستیمبرای مراعات حال عزیزان ما به حداقل تعداد شاگردان یعنی دونفر هم راضی شدیم.گرچه حتما تأیید میکنیدکه کلاس با تعداد بیشتر، پرنشاط تر، پویاتر و واقعی تر برگزار میشود.لازم نیست حتما این شاگردان فرضی، شاگردان واقعی شما باشند.همه شما بزرگواران حافظید، در کلاس حفظ شرکت میکنید، هم بحث دارید، دوستان حافظ دارید. هریک از این عزیزان میتوانند در نقش شاگرد شما حاضر شوند.
سعی میکنیم در خصوص تأمین شاگرد برای دوستانی که دسترسی ندارند چاره ای درنظر بگیریم. نگران نباشید.
سعی میکنیم در خصوص تأمین شاگرد برای دوستانی که دسترسی ندارند چاره ای درنظر بگیریم. نگران نباشید.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
گرچه تجربه قبلی در کیفیت کار بی تأثیر نیست اما به لطف خدا شما در این دوره از حاصل تجربیات بهترین اساتید کشور بهره مند شده اید.نگران نباشید. کافی است این آموخته ها را به درستی در عمل به کار بگیرید.در طول سالها آزمون های تدریس عملی از بسیاری از دوستانی که هیچ سابقه تدریسی نداشته اند، تدریس های مطلوب و بعضا بسیار عالی دیده ایم.
دانشجویان تربیت معلم هم قطعا باید در آزمون های تدریس عملی شرکت کنند و این در تمام دوره های تربیت مربی هم اجرا میشود.
چون هرچه هم مطالب تئوری را بشنوید، بخوانید و ارائه دهید تا وقتی در عمل آن ها را اجرا نکنید امکان محک زدن حقیقی توانمندی هایتان در کلاسداری و مربیگری نه برای خود شما بزرگواران و نه برای مسئولین ممکن نخواهد بود.
البته قطعا در آینده، در کلاسداری های واقعی و با کسب تجربه در طی سال های آینده توانمندی های شما ارتقا پیدا میکند اما لازم است این توانمندی اولیه طی آزمون احراز شود.
دانشجویان تربیت معلم هم قطعا باید در آزمون های تدریس عملی شرکت کنند و این در تمام دوره های تربیت مربی هم اجرا میشود.
چون هرچه هم مطالب تئوری را بشنوید، بخوانید و ارائه دهید تا وقتی در عمل آن ها را اجرا نکنید امکان محک زدن حقیقی توانمندی هایتان در کلاسداری و مربیگری نه برای خود شما بزرگواران و نه برای مسئولین ممکن نخواهد بود.
البته قطعا در آینده، در کلاسداری های واقعی و با کسب تجربه در طی سال های آینده توانمندی های شما ارتقا پیدا میکند اما لازم است این توانمندی اولیه طی آزمون احراز شود.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
انتخاب شرایط شاگردان به عهده خود شماستدر خصوص تدریس هم باز انتخاب با شماست
فقط ما عرض کردیم فرضتان در میزان حفظ شاگردان، کمتر از ۲_۳ جزء نباشدچون یکی از مهمترین توانمندی های استاد حفظ قدرت برنامه دهی صحیح به کلاس و به هر شاگرد است. در دوره های تربیت مربی هم بخش قابل توجهی از اشکالات مربیان مربوط به این بخش است.وقتی مثلا شما کلاسی را در محدوده حفظ سور زلزال تا ناس درنظر بگیرید، برنامه ده درس، مرور و پرسش از کل محفوظات اصلا معنا پیدا نمیکند و همه در هم داخل می شود و در نهایت همه این محدوده کوچک را در بر میگیرد و این توانمندی و دیگر مهارت های شما قابل ارزیابی دقیق نخواهد بود.
ضمن این که وقتی محدوده محفوظات شاگردان کم باشد قدرت مانور خود شما هم کم میشود. در تنوع سؤالات، اجرای شیوه های خلاق و... دستتان بسته تر میشود.
فقط ما عرض کردیم فرضتان در میزان حفظ شاگردان، کمتر از ۲_۳ جزء نباشدچون یکی از مهمترین توانمندی های استاد حفظ قدرت برنامه دهی صحیح به کلاس و به هر شاگرد است. در دوره های تربیت مربی هم بخش قابل توجهی از اشکالات مربیان مربوط به این بخش است.وقتی مثلا شما کلاسی را در محدوده حفظ سور زلزال تا ناس درنظر بگیرید، برنامه ده درس، مرور و پرسش از کل محفوظات اصلا معنا پیدا نمیکند و همه در هم داخل می شود و در نهایت همه این محدوده کوچک را در بر میگیرد و این توانمندی و دیگر مهارت های شما قابل ارزیابی دقیق نخواهد بود.
ضمن این که وقتی محدوده محفوظات شاگردان کم باشد قدرت مانور خود شما هم کم میشود. در تنوع سؤالات، اجرای شیوه های خلاق و... دستتان بسته تر میشود.
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
کلاسداری صحیح حاصل همه اصول و روش هایی است که در طول دوره آموخته اید.هرچه بهتر و دقیقتر آن ها را اجرا کنید کلاس بهتری خواهید داشت.
کلاسداری استاد بزرگوار ،استاد معتمدی یک نمونه است و روش کلاسداری ایشان. و به این منظور در اختیار شما قرار گرفته که ذهنتان نسبت به کلیات شیوه عملی کلاسداری آشنا شود. به این معنی نیست که در تمام جزئیات، از این نمونه تقلید کنید
کلاسداری استاد بزرگوار ،استاد معتمدی یک نمونه است و روش کلاسداری ایشان. و به این منظور در اختیار شما قرار گرفته که ذهنتان نسبت به کلیات شیوه عملی کلاسداری آشنا شود. به این معنی نیست که در تمام جزئیات، از این نمونه تقلید کنید
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
سلام علیکماصل در کلاسداری این هست که شما هر سؤالی که از شاگرد میپرسید به ازاش نمره ای ثبت کنید و به صورت دوره ای هم کارنامه ای از نتیجه عملکرد شاگرد در اختیارش قرار دهید.
اما برای آزمون اولا نشان دهید نمرات را به ازای هر سؤال ثبت میکنید و در دفتر مینویسید.ثانیا برای اینکه نحوه نمره دهی شما ارزیابی شود یک نمره از شاگردی که ده درس را از او سؤال کرده اید اعلام بفرمایید.
یعنی مثلا حین تدریس روز آزمونتان سؤال ده درس را که از شاگردتان پرسیدید بفرمایید متشکرم خانم ... خیلی خوب بود فقط چند اشکال داشتید که ان شاءالله مشخص کنید و تا جلسه بعد برطرفشون کنید. نمره شما شد ۱۹
همین یک نمره را که به ما اعلام کنید کافیست
اما برای آزمون اولا نشان دهید نمرات را به ازای هر سؤال ثبت میکنید و در دفتر مینویسید.ثانیا برای اینکه نحوه نمره دهی شما ارزیابی شود یک نمره از شاگردی که ده درس را از او سؤال کرده اید اعلام بفرمایید.
یعنی مثلا حین تدریس روز آزمونتان سؤال ده درس را که از شاگردتان پرسیدید بفرمایید متشکرم خانم ... خیلی خوب بود فقط چند اشکال داشتید که ان شاءالله مشخص کنید و تا جلسه بعد برطرفشون کنید. نمره شما شد ۱۹
همین یک نمره را که به ما اعلام کنید کافیست
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
سلام بر اهل قرآنعرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاهمانطور که قبلا عرض کردیم خدمتتون این دوره اولین دوره تربیت مربی کاملا مجازی حفظ قرآن کریم هست و ساعتها در شورای آموزش در مورد کیفیت و کمیت دوره بحث و تبادل نظر شده است و از این جهت که دوست داشتیم دوره به شکل خوب و علمی برگزار بشه بعضا با توجه به بازخوردها و نظرات شما عزیزان و همچنین پیش آمدهای جدید مجبور به تغییر مختصر در آیین نامه شدیم تا اشکالات به حداقل ممکن برسددر مورد کارگاه عملی بنا بر این بود که امکان ارسال آفلاین تدریستون نیز وجود داشته باشه ولی طی بررسی متوجه شدیم که در ارسال آفلاین،شما بزرگواران متوجه اشکالات تدریستون نخواهید شد و احتمال مردود شدن زیاد میشه و نیز از راهنماییهای اساتید بزرگوار استفاده نخواهید کرد به همین خاطر بنا بر این شد که به صورت آنلاین برگزار بشه تا اشکالات کار همان لحظه برطرف بشه و میزان قبولی ها نیز قطعا بالاتر خواهد رفت
۲۱:۰۹
بازارسال شده از گروه پرسش و پاسخ تربیت مربی مجازی
سلام مجدد به همه بزرگوارانقرار بر این شد که طرح درس شما برای روز آزمون در حد سه جزء باشددوستانی که دسترسی به عزیزان حافظ دارند که از الان فرصت دارند هماهنگی حضور و... رو با شاگردان فرضیشون انجام بدهند
دوستانی هم که میفرمایند حافظ سه جزء در دسترسشان نیست یک راه حل ساده:شما تا زمان آزمون حدود ۲_۳ هفته فرصت داریددر طول این کلاس ۱۵ دقیقه ای شما حدود ۵_۶ سؤال ۴_۵ خطی قرار است بپرسیدبخشی از این سؤالات مثل مرور میتواند در محدوده ای قرار بگیرد که شاگردان شما الان هم حفظ هستندیک محدوده مختصر از پرسش های شما باقی می ماند که میتوانید با توجه به این که از چه کسی قرار است بپرسید از آن شخص خواهش کنید این چندخط را تا زمان آزمون شما حفظ کند.حتی اگر اشتباه هم بخوانند اشکالی ندارد آن وقت شما باید به عنوان استاد عکس العمل مناسب به ضعف محفوظات شاگردتان نشان دهید.
نهایتا اگر دوستانی هستند که به هیچ طریقی دسترسی به شاگرد فرضی ندارند و واقعا با مشکل روبه رو هستند به صورت فردی با ستاد در میان بگذارند تا راهنمایی شوند.
دوستانی هم که میفرمایند حافظ سه جزء در دسترسشان نیست یک راه حل ساده:شما تا زمان آزمون حدود ۲_۳ هفته فرصت داریددر طول این کلاس ۱۵ دقیقه ای شما حدود ۵_۶ سؤال ۴_۵ خطی قرار است بپرسیدبخشی از این سؤالات مثل مرور میتواند در محدوده ای قرار بگیرد که شاگردان شما الان هم حفظ هستندیک محدوده مختصر از پرسش های شما باقی می ماند که میتوانید با توجه به این که از چه کسی قرار است بپرسید از آن شخص خواهش کنید این چندخط را تا زمان آزمون شما حفظ کند.حتی اگر اشتباه هم بخوانند اشکالی ندارد آن وقت شما باید به عنوان استاد عکس العمل مناسب به ضعف محفوظات شاگردتان نشان دهید.
نهایتا اگر دوستانی هستند که به هیچ طریقی دسترسی به شاگرد فرضی ندارند و واقعا با مشکل روبه رو هستند به صورت فردی با ستاد در میان بگذارند تا راهنمایی شوند.
۲۱:۰۹
کانال روشهای حفظ و کلاسداری حفظ قرآن کریم
پیام
ابتدای کانال
۱۷:۰۰
کانال روشهای حفظ و کلاسداری حفظ قرآن کریم
معرفی نامه استاد سید مهدی هاشمی (استاد مبحث چرایی حفظ قرآن کریم)
ابتدای کانال و شروع فایل های صوتی و تصویری اساتید بزرگوار
۱۵:۵۲
.
۲۰:۲۷