ح

حسن فاتحی مشاور

۱۶۵عضو

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

undefined مدیریت زمان چیست؟
همه ما در طول روز 14188 ثانیه وقت داریم اما چه می شود که عده ای بهترین استفاده را از این میزان دارند و همه کارهای مهم خود را انجام می دهند اما عده ای با کمبود وقت مواجه میشوند؟ جواب سؤال بسیار ساده است آنها یاد گرفته اند چطور زمان خود را مدیریت کنند. برای استفاده درست از زمانی که در اختیاردارید چند راهکار موجود هست که باید آنها رابه کارگیرید.
undefined قانون 80-20 را به کار گیریداین قانون یکی از قوانینی است که با به کارگیری آن می توانید در مدیریت زمان خود مؤثرتر عمل کنید. قانون80-20 بیان میکند؛ که هشتاد درصد از دستاوردهای ما توسط بیست درصد از کارهای ما به دست میآید. درواقع هشتاد درصد از کارهای ما بیست درصد از دستاوردهای ما را به وجود می آورند. بنابراین بخش خیلی کوچکی از فعالیتهای ما روزانه بخش اعظمی از دستاوردهای ما را تشکیل می دهند و اینها اعمالی هستند که ارزش بالایی برای ما دارند. بنابراین ما در طول روز باید از ارزش کارهایی که انجام می دهیم آگاه باشیم و تا زمانی که کارهای باارزش را به انجام نرساندیم سراغ کارهای بی ارزش نرویم.
undefined برنامه ریزی روزانه داشته باشید یک برنامه درست روزانه می تواند به بهترین شکل ممکن روز ما را جهت دهد؛ اما درصورتی که برنامه درست نداشته باشیم یا اصلاً برنامه ای نداشته باشیم گرفتار روزمرگی می شویم و به صورت ناخودآگاه به کارهای بی ارزش مشغول می شویم و از کارهای مهم خود غفلت می کنیم. برای برنامه ریزی؛ شب قبل لیست کارهایی که باید فردا انجام دهیم را می نویسیم و آنها رااولویت بندی میکنیم.همانطور که در قانون هشتاد به بیست بحث شد 80درصد از کارهای ما هستند که 80درصد نتایج ما را به ارمغان می آورند و مهمترین کارهای ما محسوب می شوند. در طراحی برنامه، روز خود را باکارهایی شروع کنید که بیشترین اهمیت را برای ما دارند و ما می دانیم که همه کارهای ما ارزش یکسانی ندارند و به صورت آگاهانه سعی میکنیم در برنامه روزانه آنهایی که ارزشمندی کمتری برایمان دارند را لحاظ نکنیم تا تمرکز و زمان بیشتری برای کارهای 80درصدی که نتایج خارق العاده ای دارند بگذاریم. مراقب باشید که هرگز زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد اما همیشه زمان کافی برای انجام مهمترین کارها وجود دارد. به طور خلاصه برنامه روزانه باید چند ویژگی را داشته باشد: برنامه روزانه یعنی؛ بگوییم لیست کارهایی که باید امروز انجام دهم چه چیزهایی هست؟ و بعد برای آنها مهلت انجام بگذاریم. حتماً به خاطر دارید همه ما در مدرسه تکالیفی که برای آنها مهلت مقرر مشخص می شد را انجام می دادیم اما زمانی که تکالیف به صورت اختیاری ارائه می شد بسیاری از دانش آموزان تکالیف را انجام نمی دادند. پس در برنامه روزانه ای که قصد طراحی اش را دارید به این نکته توجه داشته باشید که مهلت انجام بگذارید، به عنوان مثال که من فعالیتها را تا چه زمانی باید انجام بدهم اما به این معنا نیست که کلیه فعالیتها را به صورت زمان بندی شده در برنامه روزانه قرار دهیم و بگوییم من باید کار مشخصی را ساعت هفت تا هشت انجام دهم و بعد کار بعدی را از ساعت هشت تا هشت و نیم، اصلاً موضوع بحث ما این نیست، منظور ما این است که یک زمان مشخص کنید که قبل از آن فعالیت را انجام دهید مثلاً من فعالیت ایکس را باید تا ساعت دو بعد از ظهر انجام دهم در این صورت شما از صبح که از خواب بیدار می شوید تا ساعت دو زمان دارید که این کار را انجام دهید. بعد از تعیین مهلت انجام کارها را اولویت بندی کنید و در طراحی از اولویت مهم شروع کنید.
undefined ساعات جادویی خود را کشف کنید در طول روز، زمان های پرقدرتی وجود دارد که طی آن شما انرژی و تمرکز بالایی دارید و این ساعات برای افراد مختلف متفاوت است. برای من ساعات جادویی دو بار اتفاق میافتد. اولین ساعات روز و آخرین ساعات شب و اینها زمان هایی هستند که عوامل بیرونی کمتری ایجاد مزاحمت میکنند و من راحت تر می توانم تمرکز کنم. ما با استفاده از قانون هشتاد به بیست یاد گرفتیم که کدام کارهای ما در طول روز بیشترین بازدهی را برای ما دارد و این کارها همان اعمالی هستند که باید در این ساعات جادویی انجام شوند.درواقع با این روش مهمترین کارها در مهمترین زمانها انجام می شوند.

۱۶:۵۷

undefined راهکارهای تمرکز حواس در زمان مطالعه:

undefined تمرکزحواس در هنگام مطالعه، کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است و کلید اساسی تمرکز حواس، استفاده از روش هایی است که باعث تقویت و پرورش مهارت های لازم برای این کار است. این روش ها عبارتند از:
undefined طرح سؤال:undefined طرح سؤال پیش از مطالعه دقیق، فرد را وادار می کند تا به طور فعالانه و با تمرکز، دقت کافی، انگیزه و علاقه، به مطالعه بپردازد. طرح سؤال هنگام مطالعه، یکی از روش هایی است که خواننده را فعال و به طور عمیق او را درگیر مطالعه می کند و سبب برانگیختن جدیت و تلاش وی به هنگام مطالعه می شود.
undefined تندخوانی:undefined مطالعه سریع یا تندخوانی، فرصت جولان به ذهن نمی دهد و سبب برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شود ولی اگر سرعت پایین باشد ذهن وقت اضافه می آورد و از این شاخه به آن شاخه می پرد.
undefined خواندن اجمالی:undefined در این روش خواننده مطالب را سازمان دهی کرده، آنگاه هدف از مطالعه، مقدار زمان و میزان دشواری کتاب را تخمین می زند و با صرف نظر کردن از جزئیات به نمونه گیری سریع از نکات اصلی می پردازد.
undefined جدیت در مطالعه:undefined به محض نشستن پشت میز مطالعه، خواندن را با جدیت شروع کنید؛ زیرا اگر سریع مشغول به کار مطالعه شوید، تمرکز حواس زود به دست می آید. اجازه ندهید چیزی جز مطالعه، ذهن شما را مشغول کند. تصمیم بگیرید و مقدار زمانی را برای مطالعه مشخص کنید و خود را به مدت زمانی خاص محدود کنید. در این زمان، از مطالعه دست نکشید و به مطالعه ادامه دهید؛ اما زمان مطالعه را طولانی نکنید. بیهوده وسواس به خرج ندهید و بهانه تراشی نکنید. به خود تلقین کنید که فرد بااراده ای هستید و می توانید هر درسی را به خوبی یاد بگیرید.
undefined استفاده از راهنما به هنگام مطالعه:undefined استفاده از یک راهنما، چون انگشت سبابه، مداد و...، باعث تمرکزحواس بهتر، عادت به روان خواندن، جلوگیری از برگشت برای دوباره خواندن و اتلاف وقت و جلوگیری از خستگی چشم و ذهن می شود.
undefined خط کشیدن زیر مطالب مهم:undefined وقتی در زیر مطالب مهم خط کشیده شود تمرکز و دقت بر روی آن مطالب بیشتر خواهد بود و لذا تاکید بیشتری در زمان یادگیری و انتقال به حافظه و به یادسپاری خواهد داشت.
undefined داشتن علاقه به مطالعه:undefined سعی کنید با ایجاد انگیزه های نیرومند و در نظر گرفتن هدف هایی که برایتان مهم و جالب توجه است، نسبت به مطالعه، شوق و علاقه پیدا کنید. موقعیت هایی را که نمی توانید در آنها تمرکز حواس داشته باشید، تجزیه و تحلیل کنید؛ احساسات خود را مورد بررسی قرار دهید و بدایند که چه عواملی افکار شما را دگرگون می کنند. افکار منفی و بیمارگونه را از خود دور کنید و هر موقعیت را تا حدی که می توانید، به طور منطقی، تعبیر و تفسیر کنید.
undefined تعیین زمان و مکان مطالعه:undefined یکی از راه های برقراری تمرکز حواس، این است که مطالعه در ساعتی از روز انجام گیرد که برای فرد، مناسب تر است؛ اما تخمین مناسب ترین زمان برای مطالعه، کاری دشوار است و به عادات فرد بستگی دارد. برخی افراد عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه، با خیال راحت و آسوده مطالعه کنند؛ اما برخی دیگر عادت دارند شب زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند و به مطالعه بپردازند.

۱۶:۵۸

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

undefined عوامل موثر در تمرکز هنگام مطالعه:
undefined علاقه به موضوع مورد مطالعه يكى از علل مهم ايجاد تمركز و دقت در حين مطالعه است.
undefined هماهنگى اراده و تخيل نيز در اين رابطه كارساز است؛ به عبارت ديگر، چشمان فرد بر صفحه‌ی كتاب و افكارش در حال پرواز به دوردست‏ها نباشد.
undefined برخى مسائل جسمى و روحى نيز می‏تواند تمركز فرد را بر هم زند؛ مانند گرسنگى، تشنگى، سردرد يا ساير دردها، نگرانى و اضطراب.
undefined برخى مسائل محيطى نيز از عوامل برهم‌زننده‌ی تمركزند: سروصداى زياد، نور زياد يا كم، لباس نامناسب و... .
undefined يكى از مهم‏ترين عوامل بر هم خوردن تمركز عجله و شتاب است. اين حالت سطح مطالعه را نازل می کند و تمركز را بر هم می‏زند.
undefined يكى از مسائل قابل توجه ديگر سنگينى معده و سيرى بيش از حد است. اين همان خواندن و نفهميدن و به‌عبارتى عدم تمركز و ارتباط با مفهوم كتاب است.
undefined انتخاب زمان مناسب از عوامل ايجاد تمركز است؛ مثلاً پس از استراحت خصوصاً در صبحگاهان بهترين تمركز و در ساعات خستگى و كسالت نامناسب‏ترين تمركز وجود دارد. البته در صبحگاهان لازم است قدرى ورزش كرد تا بدن آمادگى لازم را به دست آورد.
undefined نظم و انضباط در نوع مطالعه و ساعت مطالعه و مكان مطالعه همگى از عوامل ايجادكننده تمركز مطلوب‏ مي باشند.

۲۰:۳۰

undefined ۵ عامل بازدارنده در مسیر موفقیت:
undefined ترسundefined همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوت شان در این است که به جای فکر کردن به ترس ها، به آنچه می خواهند تمرکز می کنند.
undefined توجه به ارزیابی دیگرانundefined اگر قرار باشد فقط نگاه مان به نظرات دیگران باشد در همان جایی که هستیم می مانیم. افراد موفق مشورت می کنند اما در تصمیم گیری قائل به خود هستند.
undefined اقدام نکردنundefined گاهی ما بیشتر در فکرهایمان قدم برمی داریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن در فکرها قدم برداشت.
undefined نتیجه گراییundefined هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه را رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما را ترسو می کند.
undefined عدم خودباوریundefined باور نداشتن خویشتن یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. مهم نیست که عالی باشیم.
undefined مهم این است که در مسیر تعالی خویش قدم برداریم و در این مسیر دیدن داشته ها و توانایی ها به ما جان می دهد.

۲۰:۳۱

هفت راه تقویت حافظه
۱- تمرکز کردنیکی از دلایل اینکه چیزی خوب در ذهن شما ثبت نمیشود، انجام همزمان چند کار است. بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز داشته باشید و همزمان با آن کار دیگری را شروع نکنید. این مساله به این دلیل اهمیت دارد که مغز برای ثبت صحیح و کامل اطلاعات به زمان نیاز دارد. اگر اطلاعات به درستی در مغز یا حافظه ثبت نشوند، نمی توانید آنها را کامل به یاد بیاورید.
۲- تکرار کنید تا در مغزتان حک شودیکی از روش هایی که قطعا با آن آشنا هستید، تکرار کردن است. بسیاری از افراد برای به خاطر سپردن چیزی آن را مدام تکرار میکنند. این کار باعث می شود تا اطلاعات برای مدت طولانی تری در حافظه شما باقی بماند. البته به کیفیت تکرار کردن نیز اهمیت بدهید. برای مثال افرادی هستند که برای به خاطر سپاردن یک چیز آن را شاید حتی 100 بار تکرار می کنند اما بعد از یک مدت کوتاه فراموش می کنند. دلیل چنین موضوعی را می توان در عدم تمرکز دانست. پس تکرار باید با تمرکز همراه باشید.
۳- بخش بخش کردنیک عدد ده رقمی را تصور کنید، برای مثال کد ملی یا شماره موبایل! بجای اینکه آن را به صورت عدد به عدد و یا یک عدد واحد به خاطر بسپارید، آن را به سه (چند) عدد بخش کنید. این مساله در مورد جملات نیز صدق می کند.
۴- سازماندهی کردنمغز علاقه زیادی به سازماندهی اطلاعات دارد. برای همین است که کتابها فصل بندی میشوند و برای مقاطع تحصیلی، سرفصل درسی ارائه میشود. سازماندهی اطلاعاتی که میخواهید آنها را به خاطر بسپارید کمک بسیار زیادی به حافظه شما خواهد کرد. هرچه اطلاعات را دقیقتر به مغز ارائه دهید، مغز نیز آنها را دقیقتر به خاطر شما خواهد آورد.
۵- استفاده از تکنیک های تقویت حافظهتکنیک ها و روش های زیادی برای تقویت حافظه ابداع شده اند ولی تمام آنها در یک چیز مشترک هستند: کمک می کنند تا اطلاعات پیچیده را از طریق تصویر سازی، مخفف سازی، منظوم سازی (شعر) و آهنگ بهتر به خاطر بسپاریم. برای مثال در علوم پزشکی، دانشجویان باید نام استخوانهای بدن را حفظ کنند یا اینکه علائم مشخص یک بیماری خاص را به خاطر داشته باشند. در این موارد میتوان حروف نخست بیماری و علائم مهم آن را مرتبط کرد.
۶- از روشی که برای شما راحت تر است استفاده کنیدهر فرد شیوه ای منحصر به فرد در یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات دارد و اینطور نیست که یک شیوه در تمام شرایط مناسب باشد. باید برای شرایط مختلف از شیوه های مختلف استفاده کرد. سعی کنید از روشی که مناسب شخص شما است استفاده کنید، حتی اگر این روش برای سایر افراد سخت و دشوار باشد و یا خوب جواب ندهد. شما خودتان بهتر از شرایط و تواناییهای خود آگاهی دارید. مثلا بعضی ها با نوشتن روی کاغذ مطالب جدید را بهتر یاد میگیرند و بعضی دیگر با ضبط کردن صدای خودشان و گوش دادن به آن، این کار را انجام میدهند.
۷- ارتباط بین اطلاعات قدیمی و جدیدهنگامی که چیز جدیدی یاد میگیریم، اغلب فراموش میکنیم که بین اطلاعات جدید و قدیمی رابطه برقرار کنیم. تحقیقات نشان میدهند که وقتی بین اطلاعات جدید و قدیمی ارتباط برقرار میکنیم، حافظه آنها را با قدرت بیشتری ذخیرهی خواهد کرد و هر دو موضوع بهتر و دقیقتر در ذهن شما باقی خواهند ماند. اطلاعات جدید را مانند حلقه های زنجیر به اطلاعات و تجربیات قدیمی تر وصل می کنید.

۲۰:۳۱

undefinedundefinedundefinedبرنامه ریزی درسیundefinedundefinedundefined

undefined مقوله برنامه ریزی در هر موردی که باشد و هر زمینه ای پیچیدگی های بسیاری دارد چرا که برای مثال نمی توان حتی در زمینه برنامه ریزی درسی هم به دو دانش آموز یک برنامه را داد چرا که ممکن است روش های درس خواندن آن دو دانش آموز بسیار متفاوت باشد و هدف این نیست که دانش آموزانی را تربیت کنیم که موظف باشیم برنامه آماده به آنها بدهیم و بخواهیم مطلقا به آن برنامه آماده عمل کنند هدف این است که ساز و کار نوشتن یک برنامه را آموزش دهیم و دانش آموز با شناختی که از خود دارد و شرایط خودش یک برنامه درسی ویژه خودش طراحی کند،در این صورت دانش آموز نتیجه فوق‌العاده بهتری نسبت به برنامه اش می گیرد و علاقه مند به برنامه ریزی می شود.
undefined برنامه درسی بر دو نوع است:
undefined️ الف) ساعتی:در این برنامه دانش آموز برای خود چند تایم برای درس خواندن در نظر می گیرد و جدولی را بر اساس آن تایم ها طراحی می کند. بعد در تایم های اول درس آن روز را که صبح در مدرسه آموخته را می خواند و در تایم های بعدی تست آن درس ها را حل می کند و در تایم نهایی دروس فردا را دوره می کند یا به انجام تکالیفش می پردازد و اگر فردا امتحان داشت تایم های اولیه را به امتحان فردا اختصاص دهد.پیشنهاد می شود روز خود را به چهار تایم یک ساعت یا یک ساعت و نیم تقسیم کنید.(با توجه به حجم مطالب درسی)
undefined️ ب) موضوعی:در این برنامه دانش آموز یک صفحه کاغذ را به هشت قسمت تقسیم می کند و هر قسمت را یک روز در نظر می گیرد و امتحان ها یا درس هایی که قرار است پرسیده شود در هر روز یا تکلیف آن روز را در هر روز مربوطه می نویسد و برنامه ریزی می کند که اگر سه روز دیگر امتحان دارد چقدر از مطلب را فردا و چقدر را پس فردا بخواند و هر کدام را در روز مربوطه که باید آن کار را انجام دهد می نویسد، اینجا دیگر دانش آموز ساعت مشخص نکرده و تایمی ندارد ممکن است یک روز حجم کار او زیاد باشد و هشت ساعت مجبور به درس خواندن و انجام تکالیف باشد و در روز دیگری سه ساعته برنامه آن روز تمام شود.
undefined ما هیچ روشی را به دیگری ترجیح نمی دهیم و کاملا بستگی به شما دارد که با کدام روش راحت تر هستید.
undefinedمواردی که باید در برنامه ریزی در نظر داشت:
undefined انعطاف پذیر باشد: گاهی برخی افراد آنقدر برنامه را فشرده می کنند که اگر اتفاقی بیفتد مثلا بیمار شوند و یک روز را از دست بدهند دیگر امکان ندارد بتوانند برنامه آن روز را روی روز های دیگر تقسیم کنند.هیچ وقت برنامه خود را بیش از اندازه شلوغ نکنید،تا بتوانید در برابر اتفاقات پیش بینی نشده انعطاف داشته باشید.
undefined قابلیت انجام همه برنامه در یک روز وجود داشته باشد. یعنی بیش از اندازه برنامه فشرده نشود.
undefined با توجه و در نظر گفتن خودتان و توان خودتان برنامه ریزی کنید.
undefined انگیزه لازم برای عمل به برنامه را در خود ایجاد کنید.
undefined سعی کنید برنامه را به شکل یک دفتر و تمیز و زیبا در آورید.
undefined موفق باشید...

۲۰:۳۱

ده ویروس کلامی که موجب #تخریب_ارتباط می شود:
undefinedundefined نصیحت تکراریundefinedundefined تذکر مداومundefinedundefined سرزنشundefinedundefined منت گذاشتنundefinedundefined مقایسه کردنundefinedundefined جرو بحث کردن زیادundefinedundefined برچسب منفی زدنundefinedundefined پیش بینی منفی(نفوس بد)undefinedundefined گله و شکایت مداومundefinedundefined متهم کردن

۲۰:۳۵

اسفنج مان را کجا بگذاریم؟
دوستی تعریف می کرد پنج سال پیش بود که برای کنفرانسی به شهر بوستون رفته بودم. به همراه یکی از دوستان قدیمی که دوره پسادکترای خودش را در آنجا می گذارند، داشتیم در خیابانهای اطراف دانشگاه ام آی تی دنبال یک آدرس می گشتیم. یک نفر از آن طرف خیابان رد می شد و متوجه ما شد که داریم به شکلی پرسان پرسان اطراف خودمان را نگاه می کنیم. آمد سمت ما این طرف خیابان، پرسید: دنبال جایی می گردید؟ می توانم کمکی بکنم؟ ما هم آدرس را پرسیدیم. دقیق گوش داد، خیلی آرام و به صورت شمرده مراحل رسیدن به آدرس را به ما گفت. حتی با حرکت دست دقیقا شکل مسیر را برای ما رسم کرد، و بعد هم چند قدمی به همراه ما آمد که مطمئن شود درست می رویم. هنوز چند قدمی دور نشده بودیم که دوستم گفت «یک ام آی تی ای تیپیکال بود». گفتم منظورت چیه؟ گفت جالب است که خیلی از آدمهایی که در محیط دانشگاه ام آی تی (ماساچوست) تحصیل یا کار می کنند، ناخودآگاه آدمهایی فروتن، دقیق، با نگاه خیلی سیستماتیک و کاربردی می شوند. هیچکدام از این ويژگی ها را به صورت رسمی نه مطالعه می کنند و نه دوره ای برای آن می گذارنند اما به صورت ناخودآگاه به این ويژگی ها می رسند.
این مثالی از پدیده یادگیری اسمزی (Osmosis) است. بیش از نیمی از یادگیری های ما به صورت ناخودآگاه و در اثر نوعی الگوبرداری ناخودآگاه، عمیق و درونی سازی آن از محیط اطرافمان شکل می گیرد. درست مانند یک اسفنج که وقتی در یک مایع قرار گیرد، به دلیل خاصیت اسمزی، مایع را به خودش می کشد (حرفه ای ها). ما هم وقتی با کارآفرینان معاشرت می کنیم ناخودآگاه خلاق تر و جسورتر و آینده ساز تر می شویم، وقتی با کسانی که تفکرات عمیق و فلسفی دارند تعامل می کنیم ناخودآگاه دیدگاه مان به مسائل عمیق تر می شود و زمانی که با آدمهای پرتلاش حشر و نشر داریم ناخودآگاه عمل گراتر می شویم. اگر با مدیران سیاسی- امنیتی دم خور باشید بعد از مدتی همه چیز را از نگاه سیاست و امنیت تحلیل می کنید.
تجویز راهبردی:
زمانی جمله ای منسوب به چارلی چاپلین را خوانده بودم؛ افکار هر آدمی، میانگین افکار پنج نفری است که بیشتر وقت خود را با آنها می گذراند. پس خود را در محاصره افراد موفق قرار دهید.
خوب برایم سوال پیش آمد که بخش زیادی از افراد دور و بر ما؛ خانواده، همسایه، فامیل، همکار معمولا انتخاب ما نیستند (محدودیت اول)، افراد موفقی که بتوانیم آن ها را بیابیم و رابطه تنگاتنگ با آن ها نیز داشته باشیم نیز کمیاب، دشوار و محدودند (محدودیت دوم).
برای غلبه بر این محدودیت ها، شاید سه ایده زیر مفید باشد:
1- کتاب های خوب. کتاب ها عصاره دانش و شخصیت نویسنده های آن هستند. اگر خود را در کتاب های خوب، محاصره کنیم، آنگاه افکارمان رشد می کند. مخصوصا نوع خاصی از کتاب ها هستند که در مورد زندگی افراد موفق و مشهور در زمینه کاری شماست. حتما زندگی نامه آن ها را بخوانید. این یک جور «همنشینی مجازی» است.
2- محفل های خوب: ممکن است ما همیشه به آدم های مورد نظرمان دسترسی نداشته باشیم. اما می توانیم به صورت منظم در محافل و جمع هایی شرکت کنیم که با هدف ما همخوانی بیشتری دارد. به عنوان مثال اگر به شعر علاقه مندیم در شب شعر شرکت کنیم و اگر به کارآفرینی علاقه مند هستیم در رخدادهای استارت آپی. اگر بتوانیم در محیط کارمان نیز 3 تا 5 نفری که بیشترین تناسب با اهداف ما دارند را نیز انتخاب کنیم و با آن ها تعاملات مداوم و منظم داشته باشیم آنگاه این یادگیری اسمزی اتفاق می افتد.
3- همکاران خوب، سه نفر کلیدی محیط کاری خود را با دقت انتخاب کنیم. محیط حرفه ای ما شامل افراد زیادی است اما بعضی از آنها نقشی کلیدی تری دارند چراکه ما تعاملات بیشتری با آنها داریم. سه نفری که بیش از همه در محیط کار و فعالیت حرفه ای با ما ارتباط دارند بیشترین تاثیر را در یادگیری های اسمزی ما دارند. انتخاب و گماشتن دقیق این سه نفر تاثیری بسیار اساسی در حرفه ای شدن ما دارد.
نکته پایانی آنکه هر از گاه از خودمان بپرسیم اسفنج مان را در چه محیطی قرار داده ایم در محیطی که صحبت از ثروت اندوزی دیوانه وار است یا ثروت آفرینی شرافتمندانه؟ محیطی که صحبت از پارتی بازی و رانت خواری است یا تلاش صبورانه؟ محیطی که خوشبختی همگانی مطرح است یا خوشبختی فردى؟
undefinedمواظب اسفنج زندگی تان باشید. مکان اسفنج های شما سرنوشت شما را تغییر می دهد.

۲۰:۳۶

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

thumnail
undefined جاده "موفقیت" مستقیم نیست:undefined پیچی دارد به نام "شکست"undefined دور برگردانی به نام "سردرگمی"undefined سرعت گیرهایی به "افکارمنفی"undefined چراغ قرمزهایی به نام "دشمنان"undefined اما اگر یدکی باشد به نام "اراده"undefined و موتوری به نام"استقامت"undefined و راننده ای به نام "امید"undefined به جایی می رسید بنام "موفقیت" undefined و"موفقیت"هرگز پایان نمی پذیرد...

۱۹:۲۸

undefinedجالبه بدونید ڪه
①←ﻧﮕﺮﺍﻧﯽundefinedﻣﻌﺪﻩ ﺭو ﺿﻌﯿﻒ میڪنه
②←ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖundefinedﮐﺒﺪ ﺭو ﺿﻌﯿﻒ میڪنه
③←ﻏﻢ ﻭ ﻏﺼﻪundefinedﺷﺸﻬﺎ ﺭو ﺿﻌﯿﻒ میڪنه
④←ﺍﺳﺘﺮﺱundefinedﻗﻠﺐ ﻭ ﻣﻐﺰ ﺭو ﺿﻌﯿﻒ میڪنه
⑤←ﺗﺮﺱundefinedﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﮐﻠﯿﻪ میشود.

۱۹:۳۰

undefined تکنیک 478 چیست؟ undefined

undefined رمز آن در کاهش اضطراب به چه دلیل است؟
undefined این تکنیک که توسط "دکتر ویل" از دانش‌آموختگان دانشگاه هاروارد ابداع شده است؛ در واقع یک تکنیک تنفسی ضد اضطراب است به این معنی که شما یاد می‌گیرید که در مواقعی که تنش ندارید با تمرین مکرر آن، خود را برای کاهش اضطراب و پرخاشگری در مواقعی که تنش دارید آماده کنید.
undefined روش اجرا بسیار ساده است؛ می‌بایست بر روی یک تخت و یا مبل راحتی دراز کشیده و در ابتدا به مدت 4 ثانیه نفس را فرو دهید و سپس بمدت 7 ثانیه نگه داشته و در نهایت بمدت 8 ثانیه اجازه دهید که هوا از ریه هایتان خارج شده و این مراحل را چندین بار تکرار نمایید.
undefined این تمرین، به مرور تنش های عضلانی و اضطراب شما را برطرف کرده و سبب می گردد که در تنشهای بین فردی، کنترل بیشتری بر رفتار خود داشته باشید و کمتر عصبی شوید.همچنین سبب محافظت از حملات قلبی در شما میگردد.
undefined اگر تنبلی نکنید و هر روز این تمرین را انجام دهید، تاثیرات معجزه آسای آن‌را خواهید دهید.

۱۹:۳۱

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

موضوع راهنمای ثبت‌نام و شرایط پذیرش دانشکده کوثر بانوان 99 – 1400
دانشکده کوثر
مقدمه و معرفی دانشکده علوم انتظامی کوثر:
دانشگاه علوم انتظامی دارای شش دانشکده تخصصی، یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس زن و پنج مرکز آموزشی است. این دانشگاه با 31 گروه آموزشی و 23 رشته تحصیلی با 29 گرایش در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت است. تمام دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی دروس مهارتی از قبیل شنا، آموزش رانندگی، آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و… را باید در طول دوره طی کرده و گواهینامه مربوط را اخذ کنند. به‌غیراز دوره‌های مصوب، دوره‌های داخلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد برای ارتقای سطح علمی کارکنان نیروی انتظامی (از طریق کنکور داخلی) برگزار می‌شود.
در سال ١٣٧٨ مجتمع آموزش عالي (خواهران) كوثر در تابعيت دانشگاه علوم انتظامي، به‌منظور تربيت نيروي مجرب و كارآزموده از بين دختران مؤمن و متعهد، تأسيس و با پذيرش دانشجو شروع به كار نمود. دانشجویان دختر پلیس در محیطی کاملاً مجزا و زنانه با کادر اداری خانم و با امکانات آموزشی، خوابگاهی و ورزشی کاملاً مجهز و پیشرفته، آموزش‌های خاص پلیسی را فرامی‌گیرند. تحصیل در این دانشکده استخدام به دنبال دارد؛ لذا خانم‌ها باانگیزه‌هایی قوی برای پذیرش و استخدام در این دانشکده وارد عرصه‌ی رقابت می‌شوند.زمان و نحوه ثبت‌نام دانشکده علوم انتظامی کوثر 99 – 1400:
نحوه ورود به دانشگاه پلیس زن از طریق کنکور سراسری و اعلام علاقه‌مندی در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی یا با گزینش فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط با مأموریت پلیس است. بنابراین زمان ثبت‌نام هفته اول بهمن ما 1398 هم‌زمان با ثبت‌نام در آزمون سراسری 99 می‌باشد.
جهت مشاوره تلفنی و ثبت‌نام در دانشگاه علوم انتظامی کوثر با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.شرايط و ضوابط عمومی و اختصاصي پذيرش دانشجوی زن در دانشکده کوثر 99 – 1400:
الف) شرایط عمومی دانشکده کوثر:
اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری درراه اهداف آن‌ها. تابعیت جمهوری اسلامی ایران (داوطلب باید ایرانی‌الاصل باشد یعنی دارای شناسنامه ایرانی و پدر و مادر ایرانی‌الاصل باشد). عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران. عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی در زمان تقاضای استخدام. عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی. نداشتن سوءپیشینه کیفری. عدم اعتیاد به مواد مخدر. داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت مورد نظر. داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر.
ب) شرایط اختصاصی دانشکده کوثر:
نداشتن تعهد خدمت به هر نحو (رسمي، پيماني، آزمايشي) به سازمان‌های دولتي و غيردولتي؛ حداقل معدل کل دیپلم یا دوره پیش‌دانشگاهی در مقطع کارشناسی 16 و برای مقطع کاردانی 14 تمام می‌باشد. حداقل قد برای داوطلبان 160 سانتی‌متر و تناسب قد و وزن برقرار باشد. حداقل سن برای داوطلبان در مقطع درجه‌داری ۱۸ سال تمام و حداکثر سن 23 سال تمام باشد.
در خصوص فرزندان شهدا، ایثارگران، دارنده مقامات برتر کشوری، حافظان قرآن، برابر تدابیر ابلاغی رفتار خواهد شد.

دانش‌آموختگان مقاطع كارداني و بالاتر حق انتخاب رشته علوم انتظامی در کنکور را ندارند.
خانواده محترم شهدا، ایثارگران، کارکنان نیروهای مسلح، نخبگان علمی و ورزشی و افرادی که ویژگی بارزی دارند در شرایط مساوی با سایر داوطلبان در اولویت جذب خواهند بود.

ملاک ثبت‌نام آخرین مدرک تحصیلی داوطلبان می‌باشد.

* به درخواست داوطلبانی که در حال تحصیل هستند ترتیب اثر داده نخواهد شد.مصاحبه مجتمع آموزش عالی کوثر چگونه است؟
رشته انتظامی از کد رشته‌های نیمه‌متمرکز است و معمولاً سازمان سنجش آموزش کشور سه برابر ظرفیت داوطلبانی که این کد رشته را انتخاب می‌کنند، پذیرش می‌نماید. سپس آزمون‌های داخلی از داوطلبان گرفته می‌شود و اگر از آن مراحل با موفقیت عبور کنند، پذیرش می‌شوند. علاوه بر این، آزمون‌های مختلفی مانند آزمون‌های روانشناسی و آزمون‌های بهداری برای سنجش سلامت روحی و جسمی متقاضیان گرفته می‌شود؛ چون آن‌ها علاوه بر این‌که باید توانایی آموزش دیدن داشته باشند، در نیروی انتظامی استخدام خواهند شد. درواقع، از اولین روزی که در دانشکده پذیرفته می‌شوند، استخدام‌شده و آموزش آن‌ها نیز جزو سنوات خدمتشان محسوب می‌شود.رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های آن‌ها در مجتمع آموزش عالی کوثر سال 99 –

۱۶:۳۵

1400چیست؟
در دانشگاه‌های علوم انتظامی به رشته «رسته» گفته می‌شود. در دانشکده انتظامی کوثر نیز رسته‌های مختلفی مانند مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، آگاهی، انتظامی و غیره وجود دارد، اما برای زنان مثلاً رسته مرزبانی یارسته‌های دیگری که مرتبط با زنان نیست، وجود ندارد. زنان بیشتر در رسته انتظامی که یک رسته مادر است و در حدی که نیاز باشد، در رسته‌های اطلاعات و آگاهی حضور دارند. زنان ابتدا دوره عمومی را می‌گذرانند و بعدازآن، با توجه به شرایط جسمی و… مشخص می‌شود که دانشجویان در کدام رسته ادامه تحصیل بدهند.
به‌این‌ترتیب، رسته‌بندی می‌شوند و باقی آموزش‌هایشان را در رسته خاص خودشان می‌بینند. دانشجويان پس از گذراندن دروس آموزش مقدماتي، عمومي، پايه، اصلي و انتخاب يکي از گرایش‌های موردنیاز مطابق با ضوابط موجود دروس تخصصي همان گرايش را می‌گذرانند. گرایش‌های تحصیلی دانشجویان پلیس زن بر اساس نیاز سازمان، رسته‌های راهنمایی و رانندگی، کشف جرائم، اطلاعات انتظامی و رایانه می‌باشد. بعد از فارغ‌التحصیلی زنان پلیس در مراکز خاصی که متناسب با رسته آنان است مشغول به کار می‌شوند.
جهت مشاوره تلفنی و ثبت‌نام در دانشگاه علوم انتظامی کوثر با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.
9099071614 بدون پیش شماره

۱۶:۳۵

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

undefinedتفاوت های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش
شاخه فنی و حرفه ای با شاخه کاردانش شباهت زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز دارد.از جمله این تفاوت ها می توان به این موارد اشاره کرد: شرایط ورود به شاخه فنی و حرفه ای از کاردانش دشوارتر است.
دروس شاخه فنی و حرفه ای مشکل تر از کار دانش است.
دروس عملی و ساعات کارگاهی شاخه کار دانش بیشتر از فنی و حرفه ای است.
رشته های شاخه کار دانش متنوع تر از فنی و حرفه ای است.
شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای بهتر است.
ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی و حرفه ای بیشتر است.
* دانش آموزان فنی و حرفه ای برخی از دروس را که دانش آموزان کار دانش از گذراندن آن معاف هستند را می گذرانند.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
آینده شغلی این دو گروه :
1 – دانش آموزان (هنرجو) کاردانش
2- دانش اموزای (هنرجو) هنرستان های فنی حرفه ای
گروه اول که هنرجو (دانش اموز ) شاخه کاردانش هستند محتوای درسی و آموزشی این گروه بر اساس اماده کردن دانش اموزان بیشتر برای بازار کار بعد از فراغت از دوران دیپلم است
ولی در گروه دوم ان دسته از دانش اموزانی قرار دارند که با اولویت ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر و دانشگاه رو به این رشته آوردند
ولی در هر صورت هر دو گروه از لحاظ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم هیچ گونه محدودیتی نداردند
ولی به نحوی که در بالا به اختصار توضیح دادیم دانش اموزان گروه فنی حرفه ای با درس های محاسباتی و ریاضی بیشتری سرو کار دارند ولی گروه کاردانش با دروس فنی بیشتر
در هر صورت دانش آموزان گروه مکانیک کاردانش با بار فنی و تخصصی کارگاهی بیشتر به منظور ورود با بازار کار فارغ التحصیل میشوند
اما گروه فنی از لحاظ دروس کارگاهی و فنی قابل مقایسه با دانش اموزان شاخه کاردانش نیستند و هنر جو های کاردانش برتری دارند
و برعکس ان دانش اموزان کاردانش از لحاظ دروس محاسباتی و ریاضی در مقابل گروه فنی حرفه ای حرفی برای گفتن ندارند.
و در مقاطع تحصیلی بالاتر دانش آموزان هنرستان فنی موفق ترند تا کاردانشundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۷:۴۸

۵ خرداد ۱۳۹۹

thumnail

۱۵:۲۲

thumnail

۱۵:۲۲

thumnail

۱۵:۲۲

thumnail

۱۵:۲۲

thumnail

۱۵:۲۲

۲۲ خرداد ۱۳۹۹

undefinedundefinedختم این هفته هر روز ۱۴ عددصلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان عج الله، هدیه به حضرت معصومه سلام الله

۱۴:۱۰