۴:۵۰
باسلام خدمت داوطلبان آزمون سراسر سال1400،متن درس اول دینی سال دهم به پیوست تقدیم شما گردیده است با مطالعه این درس برای آزمون روز شنبه آماده شوید.سوالات صبح شنبه در همین کانال بارگذاری می شود و شما فرصت دارید تا بعد از ظهر(ساعت17) پاسخ هایتان را به آیدی زیر ارسال کنید.
۵:۴۵
۵:۴۸
آزمون1-دهم-درس1.pdf
۴۴۶.۶ کیلوبایت
تا ساعت17 امروز فرصت دارید پاسخ هایتان و مشخصاتتان را به آیدی زیر ارسال نمایید
۴:۴۶
بازارسال شده از دپارتمان زبان و ادبیات فارسی گروه جهادی شهید حججی
۴:۴۶
باسلام،سوالات آزمون هفتگی فردا در کانال قرار می گیرد
۲۰:۲۵
بازارسال شده از دپارتمان زبان و ادبیات فارسی گروه جهادی شهید حججی
پاسخ تشریحی آزمون2.pdf
۴۱۰.۴۹ کیلوبایت
پاسخ تشریحی آزمون هفتگی شماره2
۱۰:۵۵
۹:۳۴
بازارسال شده از دپارتمان عربی گروه جهادی شهید حججی
آزمون شماره3.pdf
۱.۱ مگابایت
سوالات آزمون هفتگی شماره3
۱۵:۴۲
بازارسال شده از دپارتمان زبان و ادبیات فارسی گروه جهادی شهید حججی
۲:۰۴
بازارسال شده از دپارتمان عربی گروه جهادی شهید حججی
https://ble.ir/hojaji_socialلینک دپارتمان جامعه شناسی،حتما عضو شوید.
۱۹:۴۳
۱۴:۵۴
اصلاحیه:آزمون26ابان-درس زبان و ادبیات فارسی از درس5هرسه پایه سوال طرح خواهد شد.
۱۱:۰۵
بازارسال شده از دپارتمان زبان و ادبیات فارسی گروه جهادی شهید حججی
آزمون7-سوالات.pdf
۹۲۷.۸۵ کیلوبایت
سوالات هفتمین آزمون هفتگی(12آبان)
۷:۴۷
تبیین و شرح توحید درس 2 دوازدهمخداوند در ذات خود تنهاستاصل توحید؛حقیقت توحید(همه مراتب توحید)خداوند در آفرینش تنهاست توحید درخالقیتخلق /خالق/ فطر/ فاطر/ مبدا /سرچشمه/ آفرینش/ آفریدگار/ انشا/ منشا /جهان از خداستخداوند در مالکیت تنهاستتوحید در مالکیتمالک/ جهان از آنِ خداستخداوند در سرپرستی تنهاستتوحید در ولایتولی/ سرپرست /حکم /حاکم/ فرمانرا / حق تغییر و تصرف خداوند در تدبیر و پرورش تنهاستتوحید در ربوبیترب /تدبیر/ پرورش/ پروردگار /تربیت/ اداره /نیرو/ توان/ هدایت/ پشتیبان/ به پیش برنده/ مدد رساندن/ تاثیر/ اثر / ان شاءتوحید در ربوبیت معلول توحید در خالقیت و مالکیت و ولایت( در صورت جدا شدن اولویت با ولایت است) و توحید در ولایت معلول توحید در مالکیت و توحید در مالکیت معلول توحید در خالقیت است.
رابطه ی علی و معلولی توحیدها را با مثالهایی بدین شکل قابل شرح است؛شرح کلی فرض کنیم پدر و مادر خالق اند پس مالک و صاحب فرزند خودهستند.حالا که مالک و صاحب اند پس ولی آنها هستند درنتیجه ربوبیت و تربیت آنها را برعهده دارند.شرح جزئیات مثال اگر دانش آموز در مدرسه مشکل تربیتی داشته باشد، مدرسه میگه برو ولی ات بیاد. دیگه دانش آموز نمیپرسه چرا ولی و نه همسایه مون؟ چون همه میدانند که تربیت (رب)او به وسیله ی ولی او بوده است. حالا چرا ولی او را تربیت کرده است ؟ چون مالکش بوده است. چرا مالک اواست چون مثلا خالقش است. مثالی در تبیین ولایت برای ثبت نام درمدرسه حتما باید ولی باشد تا به مدرسه اذن ولایت دهد تا در اون نه ماه درمحدوده اجازه ی ولی اورا تربیت کند.️تاکید می شود در حوزه ی اجازه ی ولی.فقط در همون مثلا ده دوازده بندی که امضا کرده است . مثلا چرا گوشی آوردی نه اینکه چرا برا شب فلان غذا را خوردی؟چون ولی دانش آموز گوشی نیاوردن را امضا کرده نه فلان غذا نخوردن را. وبدین صورت است که ولایت پیامبر اکرم مسیر و مجرای ولایت خداست و پیامبر در محدوده ی اجازه ی خداوند میتواند دخل و تصرف کند.یا یک مثال ساده ی دیگروقتی من چیزی اختراع میکنم(خلق) به نام من ثبت میشه و من میشم مالک آن، حالا چون مالک هستم تمام تغییرات و دخل و تصرافات ان با منه(ولایت). پس منم که فلان برند یا رنگ یا ... را براش انتخاب میکنم(ربوبیت).
شرک هم همین مراتب را دارد ؛فقط یک نکته مهم اینکه هرکس مشرک در خالقیت باشد حتما در سایر مراتب نیز مشرک است اماعکس آن صادق نیست. مثلا ممکن است کسی موحد درمرتبه خالقیت باشد اما در ربوبیت مشرک باشد. این احتمال نه تنها وجود دارد بلکه بسیاری از انسانها به آن دچار هستند. مثلا کسی که با مراجعه به پزشک به اومی گوید که آقای دکتر درمان دست شماست اگر بخوای میتونی اینو نجات بدی. این شخص در اینجا با اینکه در خالقیت موحد است اما دچار شرک ربوبی شده است.ولی اگر بگوید اول خدا بعد شما از هر جهت موحد است.موفق باشیدنژادنجف _ تبریز
رابطه ی علی و معلولی توحیدها را با مثالهایی بدین شکل قابل شرح است؛شرح کلی فرض کنیم پدر و مادر خالق اند پس مالک و صاحب فرزند خودهستند.حالا که مالک و صاحب اند پس ولی آنها هستند درنتیجه ربوبیت و تربیت آنها را برعهده دارند.شرح جزئیات مثال اگر دانش آموز در مدرسه مشکل تربیتی داشته باشد، مدرسه میگه برو ولی ات بیاد. دیگه دانش آموز نمیپرسه چرا ولی و نه همسایه مون؟ چون همه میدانند که تربیت (رب)او به وسیله ی ولی او بوده است. حالا چرا ولی او را تربیت کرده است ؟ چون مالکش بوده است. چرا مالک اواست چون مثلا خالقش است. مثالی در تبیین ولایت برای ثبت نام درمدرسه حتما باید ولی باشد تا به مدرسه اذن ولایت دهد تا در اون نه ماه درمحدوده اجازه ی ولی اورا تربیت کند.️تاکید می شود در حوزه ی اجازه ی ولی.فقط در همون مثلا ده دوازده بندی که امضا کرده است . مثلا چرا گوشی آوردی نه اینکه چرا برا شب فلان غذا را خوردی؟چون ولی دانش آموز گوشی نیاوردن را امضا کرده نه فلان غذا نخوردن را. وبدین صورت است که ولایت پیامبر اکرم مسیر و مجرای ولایت خداست و پیامبر در محدوده ی اجازه ی خداوند میتواند دخل و تصرف کند.یا یک مثال ساده ی دیگروقتی من چیزی اختراع میکنم(خلق) به نام من ثبت میشه و من میشم مالک آن، حالا چون مالک هستم تمام تغییرات و دخل و تصرافات ان با منه(ولایت). پس منم که فلان برند یا رنگ یا ... را براش انتخاب میکنم(ربوبیت).
شرک هم همین مراتب را دارد ؛فقط یک نکته مهم اینکه هرکس مشرک در خالقیت باشد حتما در سایر مراتب نیز مشرک است اماعکس آن صادق نیست. مثلا ممکن است کسی موحد درمرتبه خالقیت باشد اما در ربوبیت مشرک باشد. این احتمال نه تنها وجود دارد بلکه بسیاری از انسانها به آن دچار هستند. مثلا کسی که با مراجعه به پزشک به اومی گوید که آقای دکتر درمان دست شماست اگر بخوای میتونی اینو نجات بدی. این شخص در اینجا با اینکه در خالقیت موحد است اما دچار شرک ربوبی شده است.ولی اگر بگوید اول خدا بعد شما از هر جهت موحد است.موفق باشیدنژادنجف _ تبریز
۱۵:۲۶
درکنکور سالهای قبل چه کسانی رتبه های خوبی نداشتند؟
بدون تقدم و تاخر
۰۱برنامه ریزی درسی نداشتند. ۰۲به کتاب درسی بی توجه بودند. ۰۳بیش اندازه به درسنامه ومنابع متعدد روی آوردند. ۰۴روش مطالعه و تست زنی غیراصولی داشتند۵.آزمون زدگی وحساسیت به نمره تراز و فقط دیدن جنبه سنجشی آزمون هاو عدم تحلیل و بررسی مجدد آزمون ها۶.استفاده افراطی از dvdهای موسسات مختلف٧.حضور بیش از اندازه در کلاس های کنکور موسسات مختلف٨. کم توجهی به دروس عمومی٩.دیر شروع کردن و کم مطالعه کردن١٠.هدف مشخص و جدیت لازم را نداشتند.
مراقب باشید شما اشتباه نکنید
بدون تقدم و تاخر
۰۱برنامه ریزی درسی نداشتند. ۰۲به کتاب درسی بی توجه بودند. ۰۳بیش اندازه به درسنامه ومنابع متعدد روی آوردند. ۰۴روش مطالعه و تست زنی غیراصولی داشتند۵.آزمون زدگی وحساسیت به نمره تراز و فقط دیدن جنبه سنجشی آزمون هاو عدم تحلیل و بررسی مجدد آزمون ها۶.استفاده افراطی از dvdهای موسسات مختلف٧.حضور بیش از اندازه در کلاس های کنکور موسسات مختلف٨. کم توجهی به دروس عمومی٩.دیر شروع کردن و کم مطالعه کردن١٠.هدف مشخص و جدیت لازم را نداشتند.
مراقب باشید شما اشتباه نکنید
۵:۴۳
۱۲:۱۷